Skrevet av Emne: Kamp vs Arsenal @Elland Road, 18.12.2021, Kl. 18.30, TV2 Sport Premium 1  (Lest 11264 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Leeds fikk så hatten passet da man gjestet oljesjeikene i Manchester. Nok en gang fikk vi se at konsern slår "familiebedrift". 0-7 er jo tungt å svelge. Men i det tette juleprogrammet kommer kampene tett som hagl. No rest for the wicked, altså. På lørdag er det nok en storklubb som står for tur. Ikke så store som Man City, men dog. Arsenal er ikke noe å kimse av. Går det en f*** i Leeds-spillerne nå? Tar de hevn mot Gunners? Eller sprer paralysen om seg, som i en halvdød manet? Er redd for at det er min bror som kommer til å glise bredest av oss to. Nytt tap står for tur. 1-4. James scorer for Leeds. Tippe laguttak/formasjon kan andre ta seg av.

PS. Ligger Leeds på nedrykk ved årsskiftet, tror jeg MB får fyken. Men liker det gjør jeg ikke. DS.

PPS. Leeds kan klare dette selv. For å sitere Conan: "Crom hjelper den som hjelper seg selv." Så Leeds, litt selvhjelp kan man begynne med allerede på lørdag. DDS.

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

ar9

Ingenting som tilsier det per nå men har tro på 1-1.


Sent from my iPhone using Tapatalk

morten1966

Eneste som kan forhindre oss fra tap på lørdag er en covid stopp...

Cherry

Hvis man har pratet igjennom kampen mot Shitty, og blitt enige om at det meste var feil/forferdelig svakt og blitt enige
om å tråkke skikkelig til i denne igjen....jo`kanskje.

En helt annen ting er hva vi kan stille med av lag - for mange i troppen som sitter å hører på at man skal opp i ringa`
er jo enten skadet eller utilgjengelige...

Mitt lag (etter at jeg nå hører at også James er skadet):

Meslier
Ayling-Cresswell-Llorente-Dallas
Forshaw
Harrisson- Klich-Roberts-Raphinha
Gelhardt

Benk : VIF keeper, Greenwood, Bate, McKinstry, Drameh, Summerville og Bamford!

Sterland

Hvis man har pratet igjennom kampen mot Shitty, og blitt enige om at det meste var feil/forferdelig svakt og blitt enige
om å tråkke skikkelig til i denne igjen....jo`kanskje.

En helt annen ting er hva vi kan stille med av lag - for mange i troppen som sitter å hører på at man skal opp i ringa`
er jo enten skadet eller utilgjengelige...

Mitt lag (etter at jeg nå hører at også James er skadet):

Meslier
Ayling-Cresswell-Llorente-Dallas
Forshaw
Harrisson- Klich-Roberts-Raphinha
Gelhardt

Benk : VIF keeper, Greenwood, Bate, McKinstry, Drameh, Summerville og Bamford!
Håper det. Kanskje en viss fare for at Drameh kommer inn på bekostning av Cresswell og Ayling trekkes inn i midten. Personlig håper jeg forslaget ditt benyttes, ville kanskje byttet side Harrison/Raphinha. God link mellom Ayling/Raphinha og Dallas/Harrison. Tror dette kan være brukbart slagkraftig. Savnet av James blir nok ikke stort, har vært et solid bomkjøp så langt. Nå gjelder det at Llorente og Raphinha ikke pådrar seg gult, da må gudene vite hva vi skal stille med mot Liverpool.

GeirO

Eneste som kan forhindre oss fra tap på lørdag er en covid stopp...
Er nok en fordel for Leeds at dette skjer med tanke på kampene og skadene framover.
Men for oss uten Leeds på skjermen, blir jula stusslig...

RoarG

Eneste som kan forhindre oss fra tap på lørdag er en covid stopp...
Er nok en fordel for Leeds at dette skjer med tanke på kampene og skadene framover.
Men for oss uten Leeds på skjermen, blir jula stusslig...
Hmm...Kan vi håpe på at England stenges ned, at tabellen fryses, og sesongen avsluttes? Det kan bli en del hengekamper dersom smitten sprer seg. Neppe rettferdig hvis enkelte lag får et altfor tett kamp-program ved å måtte spille hengekamper. Alternativt kan man annullere hele sesongen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kontakinte

Hvis man har pratet igjennom kampen mot Shitty, og blitt enige om at det meste var feil/forferdelig svakt og blitt enige
om å tråkke skikkelig til i denne igjen....jo`kanskje.

En helt annen ting er hva vi kan stille med av lag - for mange i troppen som sitter å hører på at man skal opp i ringa`
er jo enten skadet eller utilgjengelige...

Mitt lag (etter at jeg nå hører at også James er skadet):

Meslier
Ayling-Cresswell-Llorente-Dallas
Forshaw
Harrisson- Klich-Roberts-Raphinha
Gelhardt

Benk : VIF keeper, Greenwood, Bate, McKinstry, Drameh, Summerville og Bamford!
Summerville inn for Harrisson som er fullstendig blotta for selvtillit for tiden. 

HåvardK

Hvis man har pratet igjennom kampen mot Shitty, og blitt enige om at det meste var feil/forferdelig svakt og blitt enige
om å tråkke skikkelig til i denne igjen....jo`kanskje.

En helt annen ting er hva vi kan stille med av lag - for mange i troppen som sitter å hører på at man skal opp i ringa`
er jo enten skadet eller utilgjengelige...

Mitt lag (etter at jeg nå hører at også James er skadet):

Meslier
Ayling-Cresswell-Llorente-Dallas
Forshaw
Harrisson- Klich-Roberts-Raphinha
Gelhardt

Benk : VIF keeper, Greenwood, Bate, McKinstry, Drameh, Summerville og Bamford!
Summerville inn for Harrisson som er fullstendig blotta for selvtillit for tiden.
Det siste vet vi at IKKE kommer til å skje.

leedslife

Hvis man har pratet igjennom kampen mot Shitty, og blitt enige om at det meste var feil/forferdelig svakt og blitt enige
om å tråkke skikkelig til i denne igjen....jo`kanskje.

En helt annen ting er hva vi kan stille med av lag - for mange i troppen som sitter å hører på at man skal opp i ringa`
er jo enten skadet eller utilgjengelige...

Mitt lag (etter at jeg nå hører at også James er skadet):

Meslier
Ayling-Cresswell-Llorente-Dallas
Forshaw
Harrisson- Klich-Roberts-Raphinha
Gelhardt

Benk : VIF keeper, Greenwood, Bate, McKinstry, Drameh, Summerville og Bamford!
Voldsomt med skader. Hadde håpet spillere tilbake, men går motsatt vei.. Lenge er James ute?
Ut i fra 11er og benk skulle vi tapt 9 av 10 ganger. Får sette vår lit til en reaksjon fra sist og en svak dag på jobben for Arsenal.
Kan jo ha litt flaks med et straffespark eller rød kort til Arsenal. Her er det bare å håpe han der oppe er med oss.

Kontakinte

Hvis man har pratet igjennom kampen mot Shitty, og blitt enige om at det meste var feil/forferdelig svakt og blitt enige
om å tråkke skikkelig til i denne igjen....jo`kanskje.

En helt annen ting er hva vi kan stille med av lag - for mange i troppen som sitter å hører på at man skal opp i ringa`
er jo enten skadet eller utilgjengelige...

Mitt lag (etter at jeg nå hører at også James er skadet):

Meslier
Ayling-Cresswell-Llorente-Dallas
Forshaw
Harrisson- Klich-Roberts-Raphinha
Gelhardt

Benk : VIF keeper, Greenwood, Bate, McKinstry, Drameh, Summerville og Bamford!
Summerville inn for Harrisson som er fullstendig blotta for selvtillit for tiden.
Det siste vet vi at IKKE kommer til å skje.
Ja, den sitter nok langt inne dessverre.

Eriksen55

Hvis man har pratet igjennom kampen mot Shitty, og blitt enige om at det meste var feil/forferdelig svakt og blitt enige
om å tråkke skikkelig til i denne igjen....jo`kanskje.

En helt annen ting er hva vi kan stille med av lag - for mange i troppen som sitter å hører på at man skal opp i ringa`
er jo enten skadet eller utilgjengelige...

Mitt lag (etter at jeg nå hører at også James er skadet):

Meslier
Ayling-Cresswell-Llorente-Dallas
Forshaw
Harrisson- Klich-Roberts-Raphinha
Gelhardt

Benk : VIF keeper, Greenwood, Bate, McKinstry, Drameh, Summerville og Bamford!
Summerville inn for Harrisson som er fullstendig blotta for selvtillit for tiden.
Det siste vet vi at IKKE kommer til å skje.
Ja, den sitter nok langt inne dessverre.

Hvis ingen kommer tilbake så må 2 u23 spillere starte.

Cresswell, Drameh og Gelhardt er vel de eneste aktuelle. Summerville har ikke nok ansinitet til å gå forbi Harrisson. Spiller nada rolle hvordan Harrisson presterer.

Litt typisk om han plutselig kastet inn Hjelde fra start på vb. Bytter han ut i pausen og aldri brukt han mer. Det har vi sett før. Selv om de 45 min er godkjente.

Tipper Shack og Strujik blir klare før begge må ut når skaden blir slått opp. Da starter ihvertfall 11 oridinære med klippekort.

Shackleton har levert godkjent i år han. Men så ofte skadet, så nå kan kanskje noen få år yngre Drameh få et run, og det med frie tøyler. Han har fått skryt for sine defensive bidrag. Men det er offensivt han er best.

Klich og Harrison har vist over tid nå at dem pr nå ikke er i nærheten. Mer sult og guts på unggutta. Nå kan det ikke bli verre, så lite å tape på å prøve.


To alternative lag.

Frykter.
Meslier, Dallas, Ayling, Llorente, Hjelde - Forshaw -Raphinha, Klich, Dallas, Harrison- Roberts

Håper:
Meslier - Ayling, Cresswell, Llorente,Drameh - Forshaw- Raphinha, Roberts, Dallas, Summerville- Gelhardt

Drameh har spilt vvb på u23.

Kanskje Bate får plass på benken?

Hente hjem Davis og bytte Mateusz'ene likt i januar. Ikke kostbart. Styrker bredden og gir Dallas en plass mindre å vikariere på.


Med litt ungt og frisk blod så tror jeg på poeng. Til og med seier. Et slitent Bielsa lag med de samme klippekort plassene og omrokkering fra helvete med spillere totalt ute av form. Da vil vi slite.

pedro

Koch meldes klar til kamp, dog uten kamptrening. Han bli hvertfall på benk til lørdags kampen ;)
Leedsomaniac

leedslife

Koch meldes klar til kamp, dog uten kamptrening. Han bli hvertfall på benk til lørdags kampen ;)
Fantastiske nyheter!


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Koch meldes klar til kamp, dog uten kamptrening. Han bli hvertfall på benk til lørdags kampen ;)
Fantastiske nyheter!

Skal nok mye til om han spiller. Vanligvis etter så langt opphold må han gjennom ca 3 U23-kamper. Men han har gjerne et par Murderballs bak seg allerede, så det kan faktisk tenkes at han er på benken...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Bare to kamper igjen i morgen. 5/10 totalt denne runden. Kan det bli runde??

baste

  Blir nok en tøff kamp, vi får jo ikke samspilt laget med stadige skader og omrokkeringer.
Satser på at dette laget, om det blir det vi starter med, biter godt ifra seg.
Raphinha og Harrison som slår innlegg, og Gelhardt putter.

3-1 LEEDS

                             Meslier

        Ayling   Llorente    Cresswell.     Dallas.   

                                 4Shaw

         Raphinha.     Klich.       Roberts.     Harrison


                             Gelhardt

peacock

Kan vi håpe på en viss kynisme? Vi har jo en tendens til å opptre ytterst naivt.
Spesielt viktig er å gi bort mindre rom sentralt i banen. For meg er det ufattelig at Bielsa ikke prioriterer dette høyere.
Tipper det blir en sentral midtbane med Forshaw, Klich og Roberts. De to sistnevnte må ikke ligge for høyt, og blir selve nøkkelen for balansen i laget.

Cannavaro

Kan vi håpe på en viss kynisme? Vi har jo en tendens til å opptre ytterst naivt.
Spesielt viktig er å gi bort mindre rom sentralt i banen. For meg er det ufattelig at Bielsa ikke prioriterer dette høyere.
Tipper det blir en sentral midtbane med Forshaw, Klich og Roberts. De to sistnevnte må ikke ligge for høyt, og blir selve nøkkelen for balansen i laget.

Jeg tror ikke vi får se noen form for "kynisme" med Bielsa, vi skal angripe med mange og forsvare oss med mange spillere, altså mye forflytning og samtidig mann/mann markering.  Nettopp m/m filosofien til Bielsa er jo ofte det som skaper rom, spillerne er mer opptatt av å følge bevegelsene til motstanderen, og glemmer nettopp å fylle rom som det ofte blir sentralt i banen. Dette er jo en stor svakhet i fotballen vi spiller....og ofte ser vi at motstandernes midtstoppere får boltre seg offensivt langt inne på vår banehalvdel, straks de er igjennom første pressledd hos oss.
Dersom Arsenal er på høyden og har en god dag så taper vi lett idag også, vi er skaderammet, men allikevel har vi spillere som har spilt mye PL allerede med den elleveren vi stiller.  Håper Gelhardt får sin startdebut på topp.  Jeg tror vår sjanse ligger i at Arsenal har en svak dag og at vi klarer å stresse de til å gjøre feil, være flinke i press spillet, og vinne flest dueller. Samtidig at disse som får sjansen idag vil revansjere litt 0-7 mot City.....det behøver ikke være helsvart selv om vi har 7 spillere ute med skader.......
MFLU - Miracles For Leeds United

Sterland

https://motleedsnews.com/news/leeds-united-defender-charlie-cresswell-dislocates-shoulder-in-training-report/
Nå begynner dette å bli patetisk. I tillegg går det rykter om at Ayling er syk. Nå er det virkelig glissent, tror jeg aldri har opplevd en værre skadesituasjon enn denne. Her er det bare å stålsette seg for en grisebank mot Arsenal.

auren

Sykt hvor mange skader vi har. «Dessverre» ingen corona-relaterte, så da får vi ikke utsatt kampen, selv om vi helt sikkert har like mange ute som corona-rammede lag.

Hvis nå Ayling og Cresswell er ute, forventer jeg følgende lag:

Meslier - Drameh, Llorente, Koch, Dallas - Forshaw - Raphinha, Roberts, Klich, Harrison - James

Bielsa fortsetter nok med sitt dødfødte prosjekt med James på topp, selv om alle vil ha inn Joffy.

Vi får håpe på et nytt hederlig tap, slik jeg gjorde foran Chelsea-kampen. Tips: 1-3.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sterland

Sykt hvor mange skader vi har. «Dessverre» ingen corona-relaterte, så da får vi ikke utsatt kampen, selv om vi helt sikkert har like mange ute som corona-rammede lag.

Hvis nå Ayling og Cresswell er ute, forventer jeg følgende lag:

Meslier - Drameh, Llorente, Koch, Dallas - Forshaw - Raphinha, Roberts, Klich, Harrison - James

Bielsa fortsetter nok med sitt dødfødte prosjekt med James på topp, selv om alle vil ha inn Joffy.

Vi får håpe på et nytt hederlig tap, slik jeg gjorde foran Chelsea-kampen. Tips: 1-3.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er ikke James ute? Tipper på Gelhardt i stedet for James (håper i alle fall…)

auren

Sykt hvor mange skader vi har. «Dessverre» ingen corona-relaterte, så da får vi ikke utsatt kampen, selv om vi helt sikkert har like mange ute som corona-rammede lag.

Hvis nå Ayling og Cresswell er ute, forventer jeg følgende lag:

Meslier - Drameh, Llorente, Koch, Dallas - Forshaw - Raphinha, Roberts, Klich, Harrison - James

Bielsa fortsetter nok med sitt dødfødte prosjekt med James på topp, selv om alle vil ha inn Joffy.

Vi får håpe på et nytt hederlig tap, slik jeg gjorde foran Chelsea-kampen. Tips: 1-3.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er ikke James ute? Tipper på Gelhardt i stedet for James (håper i alle fall…)

Hehe. Jo, det er han visst. Har ikke helt oversikt etter alle skadene. Ja, da MÅ jo Joffy spille spiss!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sykt hvor mange skader vi har. «Dessverre» ingen corona-relaterte, så da får vi ikke utsatt kampen, selv om vi helt sikkert har like mange ute som corona-rammede lag.

Hvis nå Ayling og Cresswell er ute, forventer jeg følgende lag:

Meslier - Drameh, Llorente, Koch, Dallas - Forshaw - Raphinha, Roberts, Klich, Harrison - James

Bielsa fortsetter nok med sitt dødfødte prosjekt med James på topp, selv om alle vil ha inn Joffy.

Vi får håpe på et nytt hederlig tap, slik jeg gjorde foran Chelsea-kampen. Tips: 1-3.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er ikke James ute? Tipper på Gelhardt i stedet for James (håper i alle fall…)
Ble James skadet sist? Uansett kan Bielsa finne på å skyve Roberts opp som spiss, Dallas på midtbanen og f eks Hjelde på back.

ar9

Kan vi håpe på en viss kynisme? Vi har jo en tendens til å opptre ytterst naivt.
Spesielt viktig er å gi bort mindre rom sentralt i banen. For meg er det ufattelig at Bielsa ikke prioriterer dette høyere.
Tipper det blir en sentral midtbane med Forshaw, Klich og Roberts. De to sistnevnte må ikke ligge for høyt, og blir selve nøkkelen for balansen i laget.

Dersom Arsenal er på høyden og har en god dag så taper vi lett idag også, vi er skaderammet, men allikevel har vi spillere som har spilt mye PL allerede med den elleveren vi stiller.  Håper Gelhardt får sin startdebut på topp.

Han har vel allerede hatt sin debut på topp fra start?
Husker ikke akkuratt hvilken kamp det var. Kan det ha vært mot Wolves ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

gekon17

Var vel mot Spurs?

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


Andersen

Er super pessimistisk foran denne kampen hjemme! Riktignok er Arsenals bortestatistikk begredelig , men jeg blir kjempeglad hvis vi får med oss 1 poeng i dag , til tross for hjemmekamp! Det renner jo inn skader på U- 23 spillerene også nå!  :( Dette er jo ekstremt med skader i klubben nå.

GeirO

Kun vår kamp som går i PL i dag. Snakk om uflaks når vi har ca. 10 spillere borte. Vi gruer oss....
MOT

TK20

Kan vi håpe på en viss kynisme? Vi har jo en tendens til å opptre ytterst naivt.
Spesielt viktig er å gi bort mindre rom sentralt i banen. For meg er det ufattelig at Bielsa ikke prioriterer dette høyere.
Tipper det blir en sentral midtbane med Forshaw, Klich og Roberts. De to sistnevnte må ikke ligge for høyt, og blir selve nøkkelen for balansen i laget.

Dersom Arsenal er på høyden og har en god dag så taper vi lett idag også, vi er skaderammet, men allikevel har vi spillere som har spilt mye PL allerede med den elleveren vi stiller.  Håper Gelhardt får sin startdebut på topp.

Han har vel allerede hatt sin debut på topp fra start?
Husker ikke akkuratt hvilken kamp det var. Kan det ha vært mot Wolves ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det var mot Spurs, ja. Forglemmelig debut, så ikke rart den er glemt av enkelte.