Skrevet av Emne: Kamp vs West Ham @London Stadium 16.01.22 kl 15 på Tv2 SP2  (Lest 10484 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Milou

Sv: Kamp vs West Ham @London Stadium 16.01.22 kl 15 på Tv2 SP2
« Svar #210 på: Januar 17, 2022, 07:35:49 »
Eg har sett kampen for andre gang, og fekk stort sett bekrefta mine inntrykk etter å ha sett kampen live. Fantastisk laginnsats, der spesielt Harrison, Struijk, Raphina og Koch imponerte. Og at første 20 minutt sannsynlegvis er det beste eg har sett av Leeds denne sesongen, der spesielt Forshaw er fantastisk god, med Firpo ikkje langt etter. Desto meir imponerande at vi klarar å vinne fortent etter at dei to må gå av.

To ting eg oppdaga ved andre gjennomsyn:
1. Harrison skårar ikkje berre hattrick, men legg også ned eit imponerande defensivt arbeide, og er glimrende sikring for først Firpo og deretter Hjelde. West Ham skaper så og seie ingenting på sin høgrekant.
2. Rodrigo gjer ein mykje betre figur enn det eg fekk inntrykk av første gang. Han har eit par klønete involveringar, men bortsett frå det er han veldig solid både offensivt og defensivt. Han fekk oppgåva til å nøytralisere Declan Rice, som var klart best på West Ham, og løyste den på utmerka vis.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


auren

Sv: Kamp vs West Ham @London Stadium 16.01.22 kl 15 på Tv2 SP2
« Svar #211 på: Januar 17, 2022, 08:28:04 »
Robbie Keane i SKY SPORTS studioet (forresten sammen med Souness) er også helt over seg av lovord for vår trio på topp (Harrison, James, Raphinha).
Auren: Jeg er helt over meg av glede og stolhet over dagens prestasjon, akkurat som alle andre her. Da må det være lov å trekke fram det som fungerer og det som har vist seg og ikke fungere. En tanke i denne sammenheng er at vi nå også ser at Klich får ut sitt potensiale. Til dere som avviser min analyse, så får jeg bare ønske lykke til neste gang Roberts kommer på banen gjen. Måtte vi få til samme herlige angrepsfotball som i dag. Jeg har i hvertfall ingen tro på det.

Synes det er skivebom å trekke frem Roberts når vi stiller med James som spiss. Hvor mange kamper har det fungert med lynvingen som spiss? Denne kampen ble vunnet på en enorm vinnervilje og innsats fra alle 11. Og jeg er sikker på at hvis Roberts hadde spilt i stedet for James, hadde vi vunnet. Ikke kom og si at James er bedre enn Roberts som spiss, for det har han jammen ikke vist så langt.

auren
« Siste redigering: Januar 17, 2022, 08:51:29 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp vs West Ham @London Stadium 16.01.22 kl 15 på Tv2 SP2
« Svar #212 på: Januar 17, 2022, 09:02:58 »
Robbie Keane i SKY SPORTS studioet (forresten sammen med Souness) er også helt over seg av lovord for vår trio på topp (Harrison, James, Raphinha).
Auren: Jeg er helt over meg av glede og stolhet over dagens prestasjon, akkurat som alle andre her. Da må det være lov å trekke fram det som fungerer og det som har vist seg og ikke fungere. En tanke i denne sammenheng er at vi nå også ser at Klich får ut sitt potensiale. Til dere som avviser min analyse, så får jeg bare ønske lykke til neste gang Roberts kommer på banen gjen. Måtte vi få til samme herlige angrepsfotball som i dag. Jeg har i hvertfall ingen tro på det.

Synes det er skivebom å trekke frem Roberts når vi stiller med James som spiss. Hvor mange kamper har det fungert med lynvingen som spiss? Denne kampen ble vunnet på en enorm vinnervilje og innsats fra alle 11. Og jeg er sikker på at hvis Roberts hadde spilt i stedet for James, hadde vi vunnet. Ikke kom og si at James er bedre enn Roberts som spiss, for det har han jammen ikke vist så langt.

auren
Ikke lett å være Roberts, han får tyn enten han spiller eller ikke. Sånn er det å være hakkekylling.

Andersen

Sv: Kamp vs West Ham @London Stadium 16.01.22 kl 15 på Tv2 SP2
« Svar #213 på: Januar 17, 2022, 11:50:09 »
La oss slutte å la visse Leeds spillere få tyn i hver kamp de spiller/ikke spiller , men heller glede oss over kanskje den beste Leeds kampen som laget spilte i går , hitill denne sesongen . Jeg synes vi var gode mot Burnley , men enda bedre mot West Ham i går synes jeg vi var , for West Ham som lag vil jeg si er 2 knepp over Burnley som lag , og med bedre spillere på laget. Det var som med dattera mi på håndball kamp i går , de tapte med 10 mål , dattera mi fikk rødt kort etter 3 utvisninger , var knust , for hun mente hun hadde sviktet laget sitt. Som jeg sa til ho , det viser bare hvor mye du vil for dette laget , du tok fightene og utvisningene for laget , og ingen kom under / etter kampen og anklaget deg som en stor synder for et rødt kort i håndball! Leeds spillerene tar alle en fight på banen , selv om de er glimrende , eller ikke briljerer i hver kamp ! La oss huske det ! MOT.

Reaney

Sv: Kamp vs West Ham @London Stadium 16.01.22 kl 15 på Tv2 SP2
« Svar #214 på: Januar 17, 2022, 12:37:54 »
Perpektivet i i gårsdagens stormende angrepsspill handler om mye mer enn hvem av James og Roberts som egner seg som spiss. Det vi så i går var Leeds tilbake med fjorårstakter og Championsshiptakter, som har vært omtrent totalt fraværende denne sesongen. Gårsdagen gav forhåpninger om at "maskineriet" er i gang igjen.

auren

Sv: Kamp vs West Ham @London Stadium 16.01.22 kl 15 på Tv2 SP2
« Svar #215 på: Januar 17, 2022, 12:42:55 »
Perpektivet i i gårsdagens stormende angrepsspill handler om mye mer enn hvem av James og Roberts som egner seg som spiss. Det vi så i går var Leeds tilbake med fjorårstakter og Championsshiptakter, som har vært omtrent totalt fraværende denne sesongen. Gårsdagen gav forhåpninger om at "maskineriet" er i gang igjen.

Her er jeg fullstendig enig med deg Reaney!  :)

Den innsatsviljen og fighteregenskapene har vært etterlyst nesten hele sesongen. Vi får håpe nå at den utgaven vi så i går, er den utgaven Leeds vil vise seg fra resten av sesongen. Om det skjer så kan vi fort ende på midten i år også. Kun 3 poeng opp til 10. plassen. Jeg ser oppover!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bjorn

Sv: Kamp vs West Ham @London Stadium 16.01.22 kl 15 på Tv2 SP2
« Svar #216 på: Januar 17, 2022, 12:43:00 »
Perpektivet i i gårsdagens stormende angrepsspill handler om mye mer enn hvem av James og Roberts som egner seg som spiss. Det vi så i går var Leeds tilbake med fjorårstakter og Championsshiptakter, som har vært omtrent totalt fraværende denne sesongen. Gårsdagen gav forhåpninger om at "rusket i maskineriet" er avdekket.

Ingen konklusjoner ene eller andre veien. Igår fungerte det veldig bra uten at det bare var én forklaring på akkurat det. Oddsen var mot oss og det ble enda værre odds underveis i kampen. En kjempeprestasjon som bør gi selvtillit til å kunne gjenta dette mot andre gode lag.
At vi vinner mot Newcastle er dog ingen selvfølge selv om oddsen for hjemmeseier til helga er nesten like høy som WH sin mot oss. Men håper flere nå ser at vi kan. Virker som noen trenger mer overbevisning enn andre på akkurat det.  :)
Marching On! 4276

HåvardK

Sv: Kamp vs West Ham @London Stadium 16.01.22 kl 15 på Tv2 SP2
« Svar #217 på: Januar 17, 2022, 16:58:47 »
Sitter og ser kampen i reprise. Antonio burde faktisk ha vært utvist. Først et soleklart gult med rødskjær etter nedhøvling av Koch, og deretter et patetisk forsøk på filming i forkant av corneren som ga dem en kjempesjanse - den første i kampen. Feig dommer.

Eriksen55

Sv: Kamp vs West Ham @London Stadium 16.01.22 kl 15 på Tv2 SP2
« Svar #218 på: Januar 17, 2022, 17:33:49 »
Sitter og ser kampen i reprise. Antonio burde faktisk ha vært utvist. Først et soleklart gult med rødskjær etter nedhøvling av Koch, og deretter et patetisk forsøk på filming i forkant av corneren som ga dem en kjempesjanse - den første i kampen. Feig dommer.

Gjorde også det i dag. Reagerte på det samme. Den filmingen må tas skal man bli kvitt det. I tilegg hadde han et nakkegrep på Dallas.

Hva syntes du om Rodrigo sitt bidrag i går?

Syntes han var ok i går, selv om han rota bort ballen et par ganger. Men etter å ha settkampen igjen så tellte jeg 2 ballmiss, masse gode pasninger og bra overblikk. Lover godt hvis han er rusten.

leedslife

Sv: Kamp vs West Ham @London Stadium 16.01.22 kl 15 på Tv2 SP2
« Svar #219 på: Januar 17, 2022, 18:50:14 »
Declan Rice "I dont´t think anyone really understands. Leeds are the toughest team to play in the Premier League, regardless of what position they are in"

En vanvittig referanse tar man med skadene og hva det har kostet oss denne sesongen.

Synes man har sett gode tegn siste to PL kampene. Gledelig at gamle travere som har levert på et slikt nivå tidligere virker å finne veien tilbake.

leedslife

Sv: Kamp vs West Ham @London Stadium 16.01.22 kl 15 på Tv2 SP2
« Svar #220 på: Januar 17, 2022, 18:52:59 »
Eg har sett kampen for andre gang, og fekk stort sett bekrefta mine inntrykk etter å ha sett kampen live. Fantastisk laginnsats, der spesielt Harrison, Struijk, Raphina og Koch imponerte. Og at første 20 minutt sannsynlegvis er det beste eg har sett av Leeds denne sesongen, der spesielt Forshaw er fantastisk god, med Firpo ikkje langt etter. Desto meir imponerande at vi klarar å vinne fortent etter at dei to må gå av.

To ting eg oppdaga ved andre gjennomsyn:
1. Harrison skårar ikkje berre hattrick, men legg også ned eit imponerande defensivt arbeide, og er glimrende sikring for først Firpo og deretter Hjelde. West Ham skaper så og seie ingenting på sin høgrekant.
2. Rodrigo gjer ein mykje betre figur enn det eg fekk inntrykk av første gang. Han har eit par klønete involveringar, men bortsett frå det er han veldig solid både offensivt og defensivt. Han fekk oppgåva til å nøytralisere Declan Rice, som var klart best på West Ham, og løyste den på utmerka vis.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk
Helt enig. Veldig bra taktisk grep.

Og veldig enig i nr 1 og:-)
Generelt med Harrison og James (når han har spilt ving) så er de utmerket og blandt de beste i PL på den oppgaven. Problemer er at det kan bli litt lugging i siste tredjedel med begge to. I et optimalt Leeds lag med litt mer kontunitet i relasjonene så tror jeg den biten av spillet dems hadde fungert bedre.

Det tok tid med relasjonen Alioski/Harrison. Det vil ta tid med Firpo/Harrison, selv om klubben var veldig bevist med å synce de to tidlig da Firpo ankom. Men desverre er ting blitt som det er blitt med skader og nye spillere som har sjonglert gjennom hele fjøla.

Vi skapte jo West Hams sjanser og mål selv i går. Dallas blir dratt litt enkelt høyre,venstre av Bowen på corner der vi 2 min før gir  Dawson lov å gå opp umarkert på en corner. (Strujik som sover?)
Den andre er det jo voldsomt rot i maskineriet til Ayling. Vanvittig upresist og hodeløst oppspill til Bate også er det jo som en full sjømann minuttet etterpå. Null oversikt over seg selv, ball eller motstander.
« Siste redigering: Januar 17, 2022, 19:13:01 av leedslife »