Skrevet av Emne: Kamp: Leeds v Newcastle @ Elland Road, lørdag 22/1 kl 1600 TV2 Sport Premium 2  (Lest 12205 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Bielsa tabbet seg loddrett ut da han satte inn Roberts som spiss fremfor Gelhardt.
Da så Newcastle scoret fikk Bielsa panikk! Da var det ut med en lynende forbanna Klich og inn med mannen som han burde ha satt inn som spiss noen minutter tidligere. Dette rotet førte til at vi mistet fullstendig flyten i vårt spill.

Svak jobb av Bielsa i andre omgang.
Klich var igjen veldig god, og vi produserte nada etter at han gikk ut.

Pettersen97

En mediocre kamp. Har ikke sett en kamp på 2 mnd. (pænge-krangling Telenor-Tv2) Synes Leeds har greit kontroll men mangler angreps-spill. Det går opp og ned fremover. Vi vinner noe og taper noe. Syns det er litt i overkant og gi skylden på Tyler for baklengsmålet. Llorente er den som gir frispark. Lar han den gå har Meslier ballen.

En annen ting, Tyler får tyn uansett hva han gjør. Ingen klager på Raphinha når vi er 3 mot 2 og han spiller ballen til motspiller. Helt upresset....
Han har x-faktor men gjør mye vanskelig.

Vi må overleve på kollektivet.....

Det kommer vel av at folk ser at Raphina bidrar med mer målpoeng for Leeds enn mot Leeds.
Roberts har målpoeng ratio som ikke er godt nokk for lag i CC engang. På 105 Leeds kamper har Roberts bidratt med 9 mål og 10 assist, 47 av kampene er i PL og statsen er 2 mål og 3 assist. Tror desverre om man undersøker saken, så er Roberts direkte involvert i flere mål imot Leeds enn for Leeds. På tide å få denne spilleren bort fra lønningslista til Leeds.
The Mighty Whites

Russel_Doig

Rodrigo er jo totalt usynlig og presterer på et utrolig lavt nivå, og nå må det ryddes i stallen😟

Rodrigo spilte en bra kamp.

Absolutt, mye bra fra Rodrigo i dag. Men det er hakk i plata.

Josch

Synes egentlig Leeds var gode fram til baklengsmålet. Etter derimot, mistet msn fullstendig rytmen. 36 poeng holder nok fint til å holde seg, og 14 fler skal det ikke være så vrient å finne. Vi har et mid-table lag p.t, og de pleier å ta minst ett i snitt per kamp i alle fall. For meg er det målet denne våren!

flynn

Vi var hvert fall best mener jeg. Godt spill omsettes ikke til målsjanser.  Det koker bort. Det offensive sviktet.
James' sjans skal jo være mål. Da kommer det ofte en imot andre veien.

leedslife

Pinlig og flaut er det jo ikke.
Vi var svært jevne mot disse sist møte og.
Er ikke sånn at vi har livets rett på topp 6 og Newcastle skal vi valse over fordi vi slo WH borte sist.
Er jo fortsatt like store mangler som tidligere ifht posisjoner og kontinuerlig med skader.
Desverre ingen matchvinnere verken helt bakerst eller fremst. Synes vi kommer til endel OK, men helt håpløse valg/avleveringer. Klich kunne scoret flere mål idag hvis siste ball hadde blitt slått med kløkt.
Bakerst er det jo som sist hjemme mot Burnley. Ballen kastes i mål. Håpløst. Alt for billig.

Roberts, Gelhart og McKinstry (rakk han innpå?) forteller jo alt om at vinduet må brukes nå. Legger man vekk Leeds brillene kunne det likeså godt vært et lag utenfor PO i CC som puttet inn de tre.

At du tar med Gelhardt i den rekken tyder jo på en brukbar inkompetanse. Han er antagelig i Quatar i desember om Bielsa slipper han løs. Englands største talent og bør nå starte hver eneste kamp på topp
Godt du peker på min inkompetanse og ikke Bielsas. Da hadde jeg vært alvorlig bekymret for om det i det hele tatt svivde rundt oppe i topplokket ditt.

Milou

Eg har sett målet fleire ganger i reprise, og det ser for meg ut som Schar er i offside. Eg er ikkje 100% sikker for kamera er ikkje 90 grader på. Eg vil jo tru at VAR sjekka det men det var jo ein mistenkeleg kort pause til å kunne sjekke det godt nok. Eg klarar ikkje sjå om Schar er borti ballen eller ikkje, men den endrar tydeleg retning, anten for at Schar stussar den eller for at den får ein litt rar sprett, og det ser ut til å sette Meslier ut av spel. Ingen keepertabbe, men han er nok misnøgd med å sleppe den inn. Viss Schar er i offside-posisjon må det jo vere offside uansett om han er nær ballen eller ikkje.

Elles var det ein kamp der Leeds ikkje heilt fekk spelet til å gli slik vi kan på det beste. Det er situasjoner der vi har mange folk i boksen og ballfører prøver å gå gjennom sjøl, mens andre ganger blir det slått innlegg når vi er 1 mot 4 i boksen. I tillegg mange feilpasningar, men det var også til Newcastle sin kreditt, sidan dei kjempa hardare enn eg har sett frå dei i tidlegare kampar denne sesongen.

Alt i alt, var Leeds det betre laget og vi hadde fortent å vinne, men langt frå noko ran frå Newcastle. Dallas og Rodrigo best hjå oss kampen sett under eitt. Raphina var veldig god i første omgang, men forsvann i andre omgang. Llorente hadde også ein god kamp, men må ta mykje av målet på sin kappe ved å lage dit unødvendig frispark.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


Cherry

Bobler fortsatt etter kamp, så fullstendig unødvendig å tape denne. :-[
Vi styrer jo kampen i lange perioder, men har ikke « sluttprodukt» hverken i siste pasning - eller som avsluttere i dag.
Kan skrives mye om Roberts, men kort fortalt så må han vekk fra troppen vår - det første han gjør er å skaffe bruddet i mot som det blir frispark og mål av - og etter det…..tja….han er ikke god nok…HVORFOR Bielsa???????+

Skuffende etter at Toon`scorer at Rodrigo og Raphinha ikke står frem mer, det er 20 minutter igjen og vi mister jo all kreativitet når Klich uforståelig blir byttet ut, og disse stjernene våre er usynlige ut kampen.

Tøff periode nå, håper virkelig vi finner «noe» vi kan benytte ift påfyll i tropp.




 

flynn

Min egen spillerbørs;

Meslier 6. en stygg og avgjørende tabbe. Burde kanskje vært annullert etter min mening. En meget god inngripen også, ellers lite å drive med
Ayling 6. hadde brukbar kontroll på Saint Maxime. Burde kanskje løsnet skudd ett par ganger i stedet for å lete etter trange løsninger?
Llorente 7: god kamp, men trekkes litt for noen svake avleveringer. Burde kanskje også unngått å takle i forkant av målet, men det var nok vanskelig å vurdere i situasjonen
Struijk 7: etablert som stopper nå føler jeg. Skal bli vrient for Cooper å få tilbake plassen sin. Hadde grei kontroll på Wood heldigvis
Dallas 7: nær MoM i mine øyne. Aggressiv, sterk og skapende sammen med Harrison i første omgang.
Klich 7: synes han er tilbake i solid form. Burde neppe vært tatt av
Koch 6: grei kamp, men har ikke aksjonsradiusen til Forshaw, og heller ikke pondusen til Kalvin.
Raphinha 6: skapende men slurvete i første. Nesten helt borte i andre. Allikevel bedre enn i en del kamper før jul, på vei mot toppform når det trengs som mest?
Rodrigo 7: en av hans bedre kamper synes jeg. Mye gode involveringer. Men det lukter ikke mål av ham dessverre
Harrison 6: merkbart bedre selvtillit etter suksessen de siste to kampene. Innleggene under pari, altså på pari (om det gir mening…)
James 5: burde åpenbart hatt minst ett mål. God kontringsspiller, men ingen toppspiss.
—-
Roberts 4: dette ble bare feil dessverre. Fikk ikke bidratt til annet enn å miste rytmen i laget. Har havnet i dødens posisjon, og burde bli spart for mer pine en stund nå
Gelhardt 6: glimt av hva han kan. Helt andre ferdigheter enn de andre på topp, og bør få godt med spilletid utover våren.

flynn
« Siste redigering: Januar 22, 2022, 19:29:46 av flynn »

Kickthemdown

Pinlig og flaut er det jo ikke.
Vi var svært jevne mot disse sist møte og.
Er ikke sånn at vi har livets rett på topp 6 og Newcastle skal vi valse over fordi vi slo WH borte sist.
Er jo fortsatt like store mangler som tidligere ifht posisjoner og kontinuerlig med skader.
Desverre ingen matchvinnere verken helt bakerst eller fremst. Synes vi kommer til endel OK, men helt håpløse valg/avleveringer. Klich kunne scoret flere mål idag hvis siste ball hadde blitt slått med kløkt.
Bakerst er det jo som sist hjemme mot Burnley. Ballen kastes i mål. Håpløst. Alt for billig.

Roberts, Gelhart og McKinstry (rakk han innpå?) forteller jo alt om at vinduet må brukes nå. Legger man vekk Leeds brillene kunne det likeså godt vært et lag utenfor PO i CC som puttet inn de tre.

At du tar med Gelhardt i den rekken tyder jo på en brukbar inkompetanse. Han er antagelig i Quatar i desember om Bielsa slipper han løs. Englands største talent og bør nå starte hver eneste kamp på topp
Spot on. Tror folk er fullstendig blinde eller overhodet ikke følger med når man skriver slikt om Gelhardt.

leedslife

Pinlig og flaut er det jo ikke.
Vi var svært jevne mot disse sist møte og.
Er ikke sånn at vi har livets rett på topp 6 og Newcastle skal vi valse over fordi vi slo WH borte sist.
Er jo fortsatt like store mangler som tidligere ifht posisjoner og kontinuerlig med skader.
Desverre ingen matchvinnere verken helt bakerst eller fremst. Synes vi kommer til endel OK, men helt håpløse valg/avleveringer. Klich kunne scoret flere mål idag hvis siste ball hadde blitt slått med kløkt.
Bakerst er det jo som sist hjemme mot Burnley. Ballen kastes i mål. Håpløst. Alt for billig.

Roberts, Gelhart og McKinstry (rakk han innpå?) forteller jo alt om at vinduet må brukes nå. Legger man vekk Leeds brillene kunne det likeså godt vært et lag utenfor PO i CC som puttet inn de tre.

At du tar med Gelhardt i den rekken tyder jo på en brukbar inkompetanse. Han er antagelig i Quatar i desember om Bielsa slipper han løs. Englands største talent og bør nå starte hver eneste kamp på topp
Spot on. Tror folk er fullstendig blinde eller overhodet ikke følger med når man skriver slikt om Gelhardt.
Befriende å se sterkt kompetente folk hive seg på

Reaney

Der tar du forrykende feil JaJa som jeg for kvelden døper til NeiNei. Jeg tipper sjelden utfallet av Leeds kamper. Men jeg er som du vet kritisk. Det er ikke det samme som å være negativ. Men min 50 år lange rollercoaster historie som Leeds har lært meg å se negative tendenser. En av disse tendensene påpekte jeg i mitt innlegg. Det er ikke det samme som at jeg er negativ. Dette er Leeds United. Dessverre et lag med en unik evne til å gjøre det utroligste I negativ betydning, som i dag.
« Siste redigering: Januar 22, 2022, 19:42:54 av Reaney »

Barba

Forumet med hakk i plata.. Regnet med at å gå inn her for å lese kommentarer, så er Roberts nevnt med en gang i negative ordelag. Cheap shots som vanlig. Hadde han kommet inn når vi var i flyt og ikke på slutten når angrepene ikke satt, og desperasjonen til Leeds var som størst mener jeg det hadde vært noe annet. Kan ikke si han fikk mye hjelp i pasningene heller.. Dette var et surt tap, men ikke heng det på Roberts a', vær så snill.

Roberts fikk en god del minutter i dag, og var fullstendig katastrofe. Det som skjer før frisparket som avgjør er Roberts feil hele veien. Surrer det til to ganger i samme situasjon og det ender i kontring. I tillegg mister han ballen der laget er på vei fram som ender i farlige break downs flere ganger. Taktisk helt borte. Mestrer rett og slett ikke nivået. Jeg skrøt litt av han et par kamper, men nesten så jeg tar det tilbake.
Barba - MOT

Dylan

Jeg er ikke den som har sett så helsvart på Roberts, men nå bikker det mer i den retningen for meg også. Noen har skrevet om manglende fotballforståelse og mye feilvalg, det begynner å bli veldig tydelig nå synes jeg. Ellers en bra kamp av oss etter min mening, men det siste manglet i dag. Ingen direkte keepertabbe, men den bør Messlier ta 8 av 10 ganger. Enig i at det ligna litt på offside.

Gordon McUseless

Tror helt ærlig at den største faktoren til tapet bortsett fra keepertabben var at vi byttet ut James med Roberts. Balltapene hans, rytmen vi mistet. Det blir så åpenbart feil.
Jeg ble forbannet, fortvilet og oppgitt da jeg så han sto klar å sidelinjen. Bielsa må vel snart være den eneste i hele Leeds som syns det var en god ide.
(PS. Innlegget er skrevet delvis i affekt.)

Eriksen55

Tror helt ærlig at den største faktoren til tapet bortsett fra keepertabben var at vi byttet ut James med Roberts. Balltapene hans, rytmen vi mistet. Det blir så åpenbart feil.
Jeg ble forbannet, fortvilet og oppgitt da jeg så han sto klar å sidelinjen. Bielsa må vel snart være den eneste i hele Leeds som syns det var en god ide.
(PS. Innlegget er skrevet delvis i affekt.)

Du resonnerer bra i affekt 👍

JaJa

Der tar du forrykende feil JaJa som jeg for kvelden døper til NeiNei. Jeg tipper sjelden utfallet av Leeds kamper. Men jeg er som du vet kritisk. Det er ikke det samme som å være negativ. Men min 50 år lange rollercoaster historie som Leeds har lært meg å se negative tendenser. En av disse tendensene påpekte jeg i mitt innlegg. Det er ikke det samme som at jeg er negativ. Dette er Leeds United. Dessverre et lag med en unik evne til å gjøre det utroligste I negativ betydning, som i dag.
Siden du har 50 år med negative tendenser bør du vel for helsa sin del finne et lag i en liga som vinner hver eneste kamp.... Da kan du vel ikke finne noe negativt

Reaney

Leeds er en uhelbredelig besettelse JaJa, som jeg skulle ha forduftet fra for år og dager siden, hadde det funnets en kur mot dette "vanviddet". Leeds årene har gitt meg både alvorlig sykdomsdiagnose og gjort meg til et dårligere medmenneske. Men avhengigheten vil aldri slippe taket. Og det er helt greit for unntaksvis, som sist helg, er jeg verdens lykkeligste og stolteste person.
« Siste redigering: Januar 22, 2022, 22:20:11 av Reaney »

Kato

Kampen snudd fra full kontroll til kaos i det øyeblikket Tyler Roberts var borti ballen for første gang. Forferdelig innhopp. Få shippa ut på lån i full fart. En helt sjanseløs spiller. Like dårlig av Bielsa å fortsette å bruke en spiller som ikke er i nærheten av
å være god nok. Total kollaps. Elendig kampledelse å gi vekk dette. Newcastle fullstendig sluttkjørt til Bielsa snudde alt opp ned.

Det Bielsa leverte fra benk i dag er det svakeste jeg har sett på svært lenge.
« Siste redigering: Januar 23, 2022, 00:37:50 av Kato »
 

Kato

Det lyser jo også at vi mangler en spiss der fremme. Orta er god å prate. På tide å få inn en midtbanespiller og en spiss.

Kickthemdown

Det lyser jo også at vi mangler en spiss der fremme. Orta er god å prate. På tide å få inn en midtbanespiller og en spiss.
Enig. Rad også god til å prate. Nå er det på tide å levere.

Tipper både Orta, Rad og Kinnear lurer på hvordan de kan bli kvitt Tyler Roberts uten at Bielsa skal gå. Helt ellevillt at han fremdeles får kampminutter i Premier League. Verdens heldigste fyr når man ser på ferdighetene. Jeg tror oppriktig at han ikke er bedre enn league one.

Gordon McUseless

Bielsa syns faktisk at Roberts har karatristikker av en spiss??? WTF!!? Det finnes jo ikke et eneste spor av spiss DNA i den fyren!

"Were you tempted to bring Joe Gelhardt on any earlier? Why didn't you?"

Bielsa: 
"I thought of Gelhardt and Tyler to do the role of James or Rodrigo, but Rodrigo only lost importance towards the end of the game. Given that James was on a caution, I thought Tyler was the first step to unbalance the game and that's how I did it. And whilst Klich was playing well I preferred to have three players who could score. And because Joffy can nick a goal and Tyler and Rodrigo also have characteristics of a No. 9, football has those things, we created more chances when we had Klich and James than when Tyler and Gelhardt came on."

Cherry

Bielsa syns faktisk at Roberts har karatristikker av en spiss??? WTF!!? Det finnes jo ikke et eneste spor av spiss DNA i den fyren!

"Were you tempted to bring Joe Gelhardt on any earlier? Why didn't you?"

Bielsa: 
"I thought of Gelhardt and Tyler to do the role of James or Rodrigo, but Rodrigo only lost importance towards the end of the game. Given that James was on a caution, I thought Tyler was the first step to unbalance the game and that's how I did it. And whilst Klich was playing well I preferred to have three players who could score. And because Joffy can nick a goal and Tyler and Rodrigo also have characteristics of a No. 9, football has those things, we created more chances when we had Klich and James than when Tyler and Gelhardt came on."

Rent spissbytte med Gelhardt for James hadde vært logisk. Klich spilte en av sine beste kamper, og burde definitivt ikke blitt byttet ut- men Bate for Rodrigo kunne vært en bedre løsning….

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tap som i går er av de jeg tar tyngst.

Vi spilte i perioder bra, men i sum ble det som flere har nevnt en "første-målet-vinner"-kamp.

Og ja, hvorfor i huleste ble det ikke VAR-sjekket (mulig det ble det men det kom aldri på skjermen), ballen endret retning, det viser jo en av reprisene, og det LUKTET offside på to Toons...

Så keepertabben jeg gav Meslier var kanskje ingen keepertabbe, men han virket rystet etterpå selv..

Roberts er tema igjen, vel, man kan ikke gi ham skylden for spillet de 70 minuttene han ikke spilte i alle fall. Og det var flust med Leedsspillere som mistet ballen og gav kontring imot både før og etter at Roberts gjorde det.
Han er Leedsspiller og hver gang han spiller håper jeg han gjør det bra - men jeg er nok like frustrert over alle sjansene til spill han får som de fleste andre.

Jeg merker meg at Forshaw i LUTV-studio roser James for presspillet hans:
Adam Forshaw, commentating for LUTV, put it this way: "Daniel James does so much good work off the ball. The intelligence of his runs to stop them playing is really good."
Men en spiss skal jo helst være målfarlig - der har James en laaaaang vei å gå i den posisjonen i alle fall. :o

Og 'hovedskylden' for tapet må nok Bielsa ta. Vi virkelig mistet det det siste kvarteret. Det så ut som vi var ute på storhavet uten å kunne svømme...

Men jeg betrakter dette som et arbedisuhell. Frustrasjonen til Klich ved byttet er nok ganske representativt for hva alle spillerne følte etter kamp. Synd det er så lenge til neste kamp. På den annen side er flere tilbake innen da. Nevnte Forshaw i studio lovde jo at han skulle være klar.

Men dette var (igjen) muligheten som glapp.

Reaney her inne har rett i at vi har en ehhh tendens til å glippe i slike situasjoner. :( 

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Leeds var best de første 75 minuttene av kampen. Hadde vi scoret først og vunnet så hadde man ikke klaget på Roberts fullt så mye.
Men mål kan komme mot spillets gang. Det skapes for lite målsjanser. Newcastle tok brodden av angrepene ved å tette igjen i egen boks.

Målet minnet litt om det Raphinha scoret mot Newcastle i høst. Keeper visste ikke om ballen ville endre retning av angripere og ble usikker. Vanskelig situasjon, men mulig å redde.

Hadde vært greit om vi fikk se VAR-bildene med "linja". 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Det er ikke bare her Roberts kritiseres.  Denne twitreren har et poeng, når Joffy kommer inn er det forventing i luften på tribunen. Når Roberts kommer inn, not so much. Klart det gjør noe med hvordan spilleren presterer på banen...

For me, you replace the Roberts sub with Gelhardt, then we win that game. We were on top, and as soon as roberts was on that touch line, it sucked the life out of the crowd. If it’s Gelhardt then the crowd roars, and gets behind the team in force. Bad decision that.

https://twitter.com/Smarty_Lufc/status/1484954339156320263?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Hadde en lignende situasjon 5 min senere fra scoringen. Ralph gir ballen bort for enkelt og havner hos Saint Maximin. Totalt på hælene igjen og ender med at Koch tar han i straffefeltet. Var ingen VAR der heller?
Hadde vært et billig straffespark for all del, men basert på Klich/Rudiger på Stamford Bridge så burde det blåses alle dager i uken.

leedslife

Det er ikke bare her Roberts kritiseres.  Denne twitreren har et poeng, når Joffy kommer inn er det forventing i luften på tribunen. Når Roberts kommer inn, not so much. Klart det gjør noe med hvordan spilleren presterer på banen...

For me, you replace the Roberts sub with Gelhardt, then we win that game. We were on top, and as soon as roberts was on that touch line, it sucked the life out of the crowd. If it’s Gelhardt then the crowd roars, and gets behind the team in force. Bad decision that.

https://twitter.com/Smarty_Lufc/status/1484954339156320263?s=20
Bielsa kommenterte vel dette tidligere i vinter vedr Gelhart? Husker ikke hvilken kamp.

Kan de ikke bare handle en 10er så slipper vi dette Roberts prosjektet i like stor grad.

Eriksen55

Bielsa syns faktisk at Roberts har karatristikker av en spiss??? WTF!!? Det finnes jo ikke et eneste spor av spiss DNA i den fyren!

"Were you tempted to bring Joe Gelhardt on any earlier? Why didn't you?"

Bielsa: 
"I thought of Gelhardt and Tyler to do the role of James or Rodrigo, but Rodrigo only lost importance towards the end of the game. Given that James was on a caution, I thought Tyler was the first step to unbalance the game and that's how I did it. And whilst Klich was playing well I preferred to have three players who could score. And because Joffy can nick a goal and Tyler and Rodrigo also have characteristics of a No. 9, football has those things, we created more chances when we had Klich and James than when Tyler and Gelhardt came on."

Litt urettferdig av Bielsa å si vi skapte mindre når Tyler og Gelhardt kom inn. Alt snudde med Roberts. Han kom inn på 0-0 og vi var i flyten. Gelhardt på 0-1 og settingen en helt annen.

Mener fortsatt at Bielsa sine disposisjoner ødela denne kampen. Det har skjedd ofte i år.

Hør stemmningen når Gelhardt kommer inn. Det gir energi! Hør når Roberts kommer inn..resignasjon og null trøkk!

Så litt av kampen igjen i dag. Vi linet opp en del halvfarligheter i andre. Malet på og hadde kontroll. Roberts kom inn 70 min. 2 feil på 10 sek, brudd i mot, frispark og mål i 73. Absolutt ikke Roberts sin skyld at det målet kom. Men han skapte situasjonen. Det har skjedd før, mange ganger. Og til slutt har man fått nok. Roberts hadde ingen gode innvolveringer i kampen.

Jeg var ikke negativ til at Roberts fikk ny kontrakt. Han har noe uforløst ved seg. Kunne vært en bra backup spiller å ha. Men når han får så mye spilletid så vises det gang etter gang at han ikke er god nok. Han har ikke PL nivå i seg. Ferdighetsmessig ja. Men spilleforståelse på et ekstremt lavt nivå. Nesten litt skremmende.

Alt kan ikke måles i statistikk. Men mål og assist i forhold til spilletid er langt unna å være svak. Den er bedriten. Han er av de som lager mest brudd i mot, skaper få sjanser og har få key passes.

Kan være jeg tar feil her og har blitt litt farget i synet på Roberts. Men la merke til det i går igjen og føler jeg har sett det før også. Når Roberts kommer med ballen fremover så er løpene rundt mer halvhjertet enn når feks Rodrogo, Klich og Raphinha gjør det samme. I mitt hode så virker det som at de rundt ikke tror på å få ballen. Statsen viser jo at det stemmer.

For min del er tålmodigheten slutt. Jeg ønsker han ut av klubben så fort som overhode mulig. Han er en byrde. Han splitter ikke fansen tror jeg. For 90% tror jeg ønsker Roberts vekk. Men man ser i Some at han skaper irritasjon og støy.

Nå gjør helt sikkert Roberts så godt han kan. Det er Bielsa som til stadighet bruker han. Bielsa vet ikke alltid best. Her gjør han feil. Men med mindre skader hadde han fått mindre spilletid. Uten noen skader hadde vi knapt sett han. Men det viser hvor skoen trykker i Leeds. Altfor tynn stall, altfor lite kvalitet i bredden og altfor mye skader.

Jeg tror Roberts hadde slitt med å utmerke seg i CC.
« Siste redigering: Januar 23, 2022, 12:08:24 av Eriksen55 »

Forever Whites

Bielsa syns faktisk at Roberts har karatristikker av en spiss??? WTF!!? Det finnes jo ikke et eneste spor av spiss DNA i den fyren!

"Were you tempted to bring Joe Gelhardt on any earlier? Why didn't you?"

Bielsa: 
"I thought of Gelhardt and Tyler to do the role of James or Rodrigo, but Rodrigo only lost importance towards the end of the game. Given that James was on a caution, I thought Tyler was the first step to unbalance the game and that's how I did it. And whilst Klich was playing well I preferred to have three players who could score. And because Joffy can nick a goal and Tyler and Rodrigo also have characteristics of a No. 9, football has those things, we created more chances when we had Klich and James than when Tyler and Gelhardt came on."

Litt urettferdig av Bielsa å si vi skapte mindre når Tyler og Gelhardt kom inn. Alt snudde med Roberts. Han kom inn på 0-0 og vi var i flyten. Gelhardt på 0-1 og settingen en helt annen.

Mener fortsatt at Bielsa sine disposisjoner ødela denne kampen. Det har skjedd ofte i år.

Hør stemmningen når Gelhardt kommer inn. Det gir energi! Hør når Roberts kommer inn..resignasjon og null trøkk!

Så litt av kampen igjen i dag. Vi linet opp en del halvfarligheter i andre. Malet på og hadde kontroll. Roberts kom inn 70 min. 2 feil på 10 sek, brudd i mot, frispark og mål i 73. Absolutt ikke Roberts sin skyld at det målet kom. Men han skapte situasjonen. Det har skjedd før, mange ganger. Og til slutt har man fått nok. Roberts hadde ingen gode innvolveringer i kampen.

Jeg var ikke negativ til at Roberts fikk ny kontrakt. Han har noe uforløst ved seg. Kunne vært en bra backup spiller å ha. Men når han får så mye spilletid så vises det gang etter gang at han ikke er god nok. Han har ikke PL nivå i seg. Ferdighetsmessig ja. Men spilleforståelse på et ekstremt lavt nivå. Nesten litt skremmende.

Alt kan ikke måles i statistikk. Men mål og assist i forhold til spilletid er langt unna å være svak. Den er bedriten. Han er av de som lager mest brudd i mot, skaper få sjanser og har få key passes.

Kan være jeg tar feil her og har blitt litt farget i synet på Roberts. Men la merke til det i går igjen og føler jeg har sett det før også. Når Roberts kommer med ballen fremover så er løpene rundt mer halvhjertet enn når feks Rodrogo, Klich og Raphinha gjør det samme. I mitt hode så virker det som at de rundt ikke tror på å få ballen. Statsen viser jo at det stemmer.

For min del er tålmodigheten slutt. Jeg ønsker han ut av klubben så fort som overhode mulig. Han er en byrde. Han splitter ikke fansen tror jeg. For 90% tror jeg ønsker Roberts vekk. Men man ser i Some at han skaper irritasjon og støy.

Nå gjør helt sikkert Roberts så godt han kan. Det er Bielsa som til stadighet bruker han. Bielsa vet ikke alltid best. Her gjør han feil. Men med mindre skader hadde han fått mindre spilletid. Uten noen skader hadde vi knapt sett han. Men det viser hvor skoen trykker i Leeds. Altfor tynn stall, altfor lite kvalitet i bredden og altfor mye skader.

Jeg tror Roberts hadde slitt med å utmerke seg i CC.

Nå liker ikke jeg å kritisere spillerne og støtte bør man få uansett under kamp.  Styrker ikke selvtilliten utpå der med manglende support.  Men merket selv at skuffelsen i stuen steg når det var Roberts som var førstemann som ble byttet inn og ikke Gelhardt.  Og at vi rett etter byttet fikk en imot økte ikke stemningen.  Vil ikke gi Roberts skylden for det men han har uansett fått for mange muligheter nå og det bør sjefen se også etter hvert. 
Hadde høye forventninger til denne kampen etter WestHam kampen da vi der lignet litt på laget i fjor med skikkelig innsats og troen på det man holder på med.  I går var det minst to steg tilbake igjen.
Kjedelig at det nå ikke er kamp igjen før 9.2.  Mange dager å gå rundt med en ullen følelse i kroppen, trøsten får være at vi forhåpentligvis får tilbake et par av de som er skadet, og enda bedre hvis vi også signerer en ny spiller i slutten av overgangsvinduet.
Medlem 94237

morten1966

Vi burde vel avgjort denne kampen lenge før Roberts kom inn. Er vel ingen garanti for at Bamford er tilbake etter pausen heller. Kjøp en spiss!