Skrevet av Emne: Er det nok Bielsa nå?  (Lest 17663 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Blank_File

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #30 på: Februar 14, 2022, 14:27:16 »
Allerede i sesongåpningen mot Manchester United så vi klare sykdomstegn. De er ikke i nærheten av å være ryddet av veien når vi skriver februar. Det overrasker meg.

At Bielsa har legendestatus hos oss er forståelig. Opprykk og en sterk førstesesong skal vi aldri ta fra han.

Men det vi har drevet med over tid nå holder rett og slett ikke mål. Åpenbare mangler vi tilsynelatende ikke gjør noe med.

I pausen på lørdag mistet han det helt.
Etter 3 års, nesten sammenhengende opptur, så syns jeg faktisk ikke det er rart i det hele tatt. Så er spørsmålet hvor lang tid vi har til oppreisning. Det hadde helt klart begynt, men lørdagen var et sørgelig tilbakeslag. Mannen er ikke ung lenger, men jeg håper for alt i verden at han blir enda halvanna år og får snudd det igjen. På vårt beste har det vært svært underholdende å se Leeds i år også, vi har bare ikke vært stabile over tid på en stund.

Cherry

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #31 på: Februar 14, 2022, 14:39:10 »
Støtter deg 100 % på dette. Jeg mener alle 8 punktene er spot on. I tilegg har du Roberts og for meg bruken av unggutta som viktige punkter også.

Jeg tror en annen manager kan redde dette. Med mer kynisme, overskudd, rullering når det er mange kamper og en helt annen disponering av spillere så tror jeg det er fullt mulig å fikse dette. Skal Bielsa klare det så tror jeg han må endre mye. Alle vet at det ikke skjer.

Upopulært å være i mot Bielsa. Han er gud over alle guder. Gjort mye fantastisk. Men det er en tid for alt og ingen er større en klubben.

Bielsa har nok vesentlig større standing i Leeds enn resten av fotballverden. Mye av populæriteten rundt i verden er nok mye pga at han har sin måte å spille på som er anderledes og underholder. For nøytrale er det knall, de vil se mål. De driter i om det er fremover eller bakover eller om han vinner eller taper, de skal ha underholdning i 90 minutter. Det får man med Bielsa.
Han har aldri vært lenger i en og samme klubb i mer enn to år. Snart fire her. Tror det merkes på omgivelsene. Og for spillere og fans i klubben han trener/har trent så tror jeg det kommer et metningspunkt i stahet, spillestil, resultater og valg som påvirker synet på Bielsa som nøytrale aldri trenger å reflektere over.

Understreker at jeg tror angående det siste her.

Har jo fått kampen fra lørdag på avstand nå, men er fortsatt rimelig irritert.
Mest pga Roberts vs Raphinha byttet tror jeg, kan ikke forstå at han IGJEN tror at Roberts vil komme inn og endre kampbildet...heeelt utrolig bytte , og som 3.bytte allerede i pausen også -
men også generelt fordi laget varierer så enormt i prestasjoner fra kamp til kamp.
Ingen tvil i mitt hode er at dette er pga liten rotering, og slitasje på spilllere, og det er HER Bielsa sliter mest, nemlig med og forstå at dette er Premier League og ikke Championship, at systemet på død og liv ikke MÅ brukes mot alle lag...
Han evner jo ikke , eller vil ikke endre - og da blir vi avslørt på kvalitet. Under kamper gjøres det rotasjoner som gjør at ting veldig sjelden bedrer seg, og vi slipper jo inn enormt med mål.....

Bielsa har vært utrolig for oss, tok oss opp fra de dype daler etter 16 sesonger - og har brakt tilbake stolthet og ære til både oss supportere, klubb og by. Bøyer meg i støvet for det, helt fantastisk prestasjon med det mannskapet han har jobbet med.
Radz`kommer nok ikke til å la ham gå nå, men jeg mer opptatt av hva spillerne sitter med av moral og lagfølelse....troen på systemet om dagen...  3 kamper til mot de beste i PL, hvordan står det til da? :-[

Jeg blir ikke forundret om han igjen kan løfte oss i noen kamper, men er svært bekymret på om vi får NOK poeng fremover - for spillestilen blir det jo ikke gjort noe med...plan B har han aldri hatt og den vil vi  nok ikke få oppleve.

Trua`kan ingen ta fra dæ`.. ::)
 

Fantasyland

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #32 på: Februar 14, 2022, 15:53:28 »
Når Bielsa forsvinner, forsvinner også Leeds ut av PL. Jeg har fått nok av svartmalende fans som trykker på panikk-knappen, og kaller det for "analyser".

Det er et ekstremt forenklet verdensbilde jeg overhodet ikke deler. Det er så mange faktorer som spiller inn. Ny trener, nye spillere, penge-injeksjon osv kan snu alt på hodet.
Men siste setningen din er verdt å diskutere og det er vel egentlig utgangspunktet for denne tråden.

Jeg har lyst til konstruere 5 kategorier som i hovedsak peker på hva som har gått galt og hvorfor. Også kan vi prøve å oppsummere til slutt hva som kan gjøres evt ikke bør gjøres.

1. Skader
2. Formsvikt / Tretthet
3. Spillerstall / kvalitet
4. Aktivitet på overgangsmarkedet
5. Taktiske disposisjoner

Skader. Det er vel ingen tvil om at vi har blitt så til de grader rammet av skader denne sesongen. Finnes det egentlig noe godt sammenlignbart eksempel? Langvarige skader på helt sentrale spillere blir ekstra sårbart for oss siden vi har en liten tropp og stort sett er avhengig av mange av de samme spillerne til enhver tid. Så man selvfølgelige spørre seg som hvorfor skadene oppstår. Er det resultat av at man er veldig uheldige eller er det direkte relatert til treningsmønster, restitusjon osv. Det er vanskelig for oss utenforstående og si noe konkret om sistnevnte siden vi bare har det vi ser på tv å forholde oss til. Skulle vært veldig interessant å få et innblikk i Rob Price sin verden. Head of Medical som forøvrig har høstet mye ros.

Magefølelsen, i mangel av noe bedre alternativ, sier at vi har vært ekstremt uheldige, men i tillegg er det veldig sannsynlig at et element av hardkjøret Bielsa lar spillerne gjennomgå har begynt å sette spor etter flere sesonger. 

Formsvikt / Tretthet. Jeg, og mange andre forøvrig, har messet om at Bielsa burnout er en myte. Altså denne teorien om at spillere er "ferdige" etter et år under hardkjøret til Bielsa. Det har vi forsåvidt bevist også, selv om noen bruker covid-pausen vi hadde i Championship som et argument mot nettopp det. Det i hvert fall jeg tror er at denne burnouten er mer en kollektiv burnout som rammer flere samtidig etter lange, harde og intense sesonger. Altså sånn ca der vi er nå. Vi så jo også tidligere i sesongen når vi hadde tilnærmet komplett lag at ting ikke minnet så mye om prestasjonene fra i fjor. Mest sannsynlig tror jeg vi her ser en kombinasjon av både formsvikt og tretthet. Er vi ærlige med oss selv så vet vi innerst inne at det nivået denne troppen har operert på siste par sesongene er heeeeelt skvisa i forhold til hva som skal være mulig.

Spillerstall / Kvalitet. Vi har en stall som er skrella til beinet. Helt i Bielsa sin ånd. Daukjøtt skal bort og stallen skal være optimalisert for å bruke mye av det samme materiellet gang på gang. De store utfordringene med denne tilnærmingen er at man er særdeles sårbare i forhold til skader og spesielt hvis kvaliteten på andre-valgene ikke er nærme nok førstevalgene. I tillegg er det også et generelt spørsmål om kvaliteten på hele stallen. Hvor står denne i en PL-setting? Er den smidd kun i Bielsa sin støpeskje og formet til bare å operere på en måte?

Jeg tror at de som ser på Leeds med objektive øyne helt åpenbart vil påpeke at det er for tynt. Det er ikke tatt høyde for en lang og hard sesong i verdens beste liga. Vi kan ikke rigge oss på en måte som tillater at vi kommer i en situasjon hvor vi knapt kan stille lag pga skader. Man skulle jo i hvert fall tro at når først utfordringene har vært så mange som nå kunne  man benyttet seg av unge sultne spillere som sannsynligvis ikke har samme slitasjen / trettheten som mange av de andre. Unge spillere som klubben har sagt de skal dyrke frem. Realiteten er at disse er lite brukt. De spiller hverken på U23 eller på førstelaget. Det er benkevarming og bare muligheter når stort sett alt annet er utilgjengelig. Personlig syntes jeg det er noe som skurrer. Det er ikke tilfeldig at 10 spillere fra U23 ønsket seg vekk på lån.

Aktivitet på Overgangsmarkedet. Et belastet tema alle Leeds-supportere kjenner på kroppen. Jeg klarer ikke helt å forstå strategien. Enten lukker man døra helt og nekter å forsterke når det er åpenbart for absolutt alle andre at vi trenger friskt blod inn eller så brenner man nærmere 30 millioner pund på en spansk 9'er som hverken blir brukt i sin beste posisjon eller passer i systemet for den saks skyld. I tillegg er det ekstra frustrende at vi ikke har hentet inn en som tok opp hansken etter Pablo. En spiller som kan gå inn i en 8/10 rolle og være vårt kreative alibi. Men å bruke 25 millioner pund på en ving vi ikke egentlig trengte ble sett på som bedre butikk.

Det er nok mange faktorer som spiller inn på hvilke spillere som går ut og inn, men til syvende sist har Bielsa nesten all makt her. Sier han 'nei' skjer det ikke. Vil han kun ha noe som ikke er tilgjengelig per nå, blir det ikke andre alternativ. Jeg kan bare ikke forstå at når man kombinert kan bruke nesten 60 millioner pund på to spillere vi egentlig ikke trenger hvorfor klarer man da ikke å hente noe vi faktisk trenger?

Taktiske disposisjoner. Her det kun en mann som bestemmer så dette er relativt enkelt å forholde seg til. Hvorfor har det utspilt seg slik det har gjort denne sesongen? En ting tror jeg vi skal ha klart for oss før vi begynner å dissekere. Forrige sesong hadde vi også problemer med innslupne mål og svakheter på dødball imot. Men vi klarte å balansere det ut fordi vi skapte og scora selv veldig mange mål. Det gjør vi åpenbart ikke denne sesongen og da blir alt så mye mer tydelig. Man ser også på kroppsspråket til Bielsa at han kjenner presset langt mer nå. Jeg tror det er en av årsakene til at vi ser de enorme variasjonene i prestasjoner og taktikk. Bielsa er en type som fort kan overtenke og overanalysere istedenfor å går for REMA-1000 metoden: Det enkle er ofte det beste.

Jeg advarte i en annen tråd før sesongen om at vi kom til å bli tatt mer på alvor av alle lag denne sesongen. Analyse-teamene har jobbet godt med mottrekk til Bielsa-ball. Hvilken bedre eksempel finner vi en sist kamp mot Everton. Det kan sies mye rart om Frank Lampard, men han har i hvert fall lært et par ting etter tidligere møter med Bielsa: Sett 2 spisser på topp for da legger Leeds om til en 3-backslinje i 100% av tilfellene. En omlegging som stort sett aldri har fungert noe godt og i tillegg gjør at midtbanen blir enda mer isolert og fraværende enn den vanligvis er. Kjør så høyt press som stresser Leeds til å gjøre feil og overrumpler de med mange svermende spillere i tillegg til en som kan føre ball dypt. Da klapper mannsmarkeringen helt sammen og vi ser relativt patetiske ut.

På den annen siden kan nesten identisk mannskap satt opp på en annen måte gi oss prestasjoner som borte mot West Ham. Det jeg selv karakteriserte som Bielsa-masterclass. Det helt åpenbare man kan lese ut av dette er at spillere / oppsett må tunes mot motstander. Det må være rom for å gjøre smarte valg i forhold til hvem vi spiller mot. Enkel pragmatisme rett og slett.

TLDR; Oppsummert:

Punkt 1(skader) er muligens vanskelig å gjøre noe med selv om det kanskje er et element av treningsregime inne i bildet. Poenget er at man må gardere seg mot å havne i en slik situasjon. Det kan f.eks gjøres med lettere treninger / lavere intensitet over en periode med hardt kampprogram som da direkte vil ha innvirkning på punkt 2(Formsvikt / Tretthet).

Dette noe man bør planlegge for gjennom en bredere stall med jevnt over god kvalitet. Altså punkt 3(Spillerstall / Kvalitet). Og her virker som klubben helt har falt sammen. Vi vet jo ikke helt hva som skjer på styrerommet så det kan godt være en kombinasjon av flere elementer, men vi vet uansett at Bielsa har en ekstremt smal sti som følges her. Det er enten eller. Ingen kompromiss. Og hvordan kan dette da løses enten midlertidig eller permanent? Jo gjennom overgangsmarkedet, altså punkt 4.

La oss begynne med denne: "Leeds har ikke hentet en midtbanespiller siden 2018. Lewis Baker på lån fra Chelsea." Jeg syntes dette egentlig oppsummerer veldig godt hvordan vi har prioritert siste sesongene. Uten å glemme mesterstykket Raphina så har vi i all hovedsak ikke adressert helt åpenbare mangler og det begynner å bli veldig synlig. Det er fortsatt ting vi ikke kjenner i detaljert form, men vi har jo sett at det har vært penger når viljen har vært stor(spesielt fra Bielsa).

Jeg tror de aller fleste i hvert fall er enige om at å sette seg selv i denne situasjonen vi nå har gjort er mildt sagt veldig uheldig. Jeg ser på det som en gambling med PL-statusen vår selv om jeg innerst inne tror vi er bedre enn de 3 nederste på tabellen slik den ser ut nå.

La oss runde av med punkt 5, taktiske egenskaper. Bielsa har jo alltid gjort noen krumspring og ting som oppfattes som rart. Sist sesong ble det uansett overskygget av en helt vanvittig prestasjon som gav oss en 9 plass, noe av det sterkeste som er prestert fra et nyopprykket lag noensinne. Når det så snur til de grader som det har gjort denne sesongen blir det mer åpenbart og Bielsa sin over-analysering og blinde tro på enkelte valg fremstår bare mer bisarre. Formasjons-endringer, feil spillere i feil posisjoner, uforståelig bytter(ref Roberts) osv bare forsterkninger den negative trenden.

Så hva er konklusjonen da? Skal vi sparke Bielsa etter SCUM har vandalisert oss til hælja med 2 spiser på topp og revet i stykker manns-markeringen? Nei, selv om vi opplever worst case scenario mot SCUM, noe jeg ikke tror vil skje, så vil å sparke Bielsa før sesongslutt være en enda større tabbe. For vi må alle huske, denne syltynne, skadeutsatte og trette troppen er bygd rundt hans visjon. Jeg tror veldig få, sannsynligvis ingen andre på denne planeten ville klart å klemme ut så mye av denne appelsinen som han, ref 9 plassen i fjor. Bielsa har fortjent å få muligheten til styre oss inn på trygg grunn. Det vil være historieløst å si noe annet. Når det er sagt så må det skje drastiske endringer etter sesongen for vi kan ikke fortsette sånn. Den diskusjonen er jeg gjerne med på....både med eller uten Bielsa.

Takk for at du leste gjennom all denne teksten :)

samadhi

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #33 på: Februar 14, 2022, 16:00:25 »

Radz`kommer nok ikke til å la ham gå nå, men jeg mer opptatt av hva spillerne sitter med av moral og lagfølelse....troen på systemet om dagen...  3 kamper til mot de beste i PL, hvordan står det til da? :-[



En ting er jeg sikker på. Spillerne har tro på dette prosjektet. Omtrent hele stallen kan ene og alene takke Bielsa for at de er PL-stjerner og ikke vaser rundt i Championship og L1. Det er Bielsa sin gjeng med Cooper, Ayling, Dallas og Phillips som eier garderoben og ingen av de gir Bielsa ryggen.

Er artig å lese gjennome tråden til Bielsa der Phillips blir diskutert i starten. Noen mente han var for dårlig, og noen mente han kunne fungere som box-to-box spiller. For dårlig til å takle og slå pasninger. Bielsa har altså gjort han til en verdensstjerne...
marching on together,
derudaf forever...

Bellini

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #34 på: Februar 14, 2022, 16:11:01 »
Tenker det ville vært GALSKAP å byte trener nå, kan nesten ikke skjønne at noen kan vurdere det engang. Kan skjønne at det tas opp men skulle noe vært gjort så måtte det vært gjort i 1 uka av januar og ny trener måtte fått muligheten til å hente 2-3 mann ikke nå.

Er krise stemning men hvis vi stikker fingeren i jorda og tenker har vi et lag og enstall som sier at alt under 12 plass er skandale!!! svaret her må etter min mening være et sole klart nei. Vi har en liten stall og et lavt lønnsbudsjett i forhold til de 20 heldig PL laga.

Vi har hatt utrolig mye skader i år, klart vi kan kritisere Bielsa for den lille stallen og for rare prioriteringer og bytter. Men jeg tror ikke det finnes mange manggere som kunne fått til disse resultatene med den stallen og utgiftsnivået vi har nå!!!!

Og et bytte nå i Februar må være den værste avgjørelsen ever!!! 4 av 5 lag bak oss har fått panikk og byttet!!! Watford og Norwich ser like ræva ut/like bra som før. Everton er jo i en helt annen liga når det gjelder økonomi, lønn og spillerkjøp tilsier topp 8 og de hadde en mangaer som var hatet før han kom!!! Newcastle har mer penger en alle de 19 andre tuilsammen og har bare splæsa ut for å berge plassen.  Alle 4 byttet før januar vinduet stengte

Så et bytte nå vil være selvmord

leedslife

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #35 på: Februar 14, 2022, 16:29:47 »
Når Bielsa forsvinner, forsvinner også Leeds ut av PL. Jeg har fått nok av svartmalende fans som trykker på panikk-knappen, og kaller det for "analyser".

Det er et ekstremt forenklet verdensbilde jeg overhodet ikke deler. Det er så mange faktorer som spiller inn. Ny trener, nye spillere, penge-injeksjon osv kan snu alt på hodet.
Men siste setningen din er verdt å diskutere og det er vel egentlig utgangspunktet for denne tråden.

Jeg har lyst til konstruere 5 kategorier som i hovedsak peker på hva som har gått galt og hvorfor. Også kan vi prøve å oppsummere til slutt hva som kan gjøres evt ikke bør gjøres.

1. Skader
2. Formsvikt / Tretthet
3. Spillerstall / kvalitet
4. Aktivitet på overgangsmarkedet
5. Taktiske disposisjoner

Skader. Det er vel ingen tvil om at vi har blitt så til de grader rammet av skader denne sesongen. Finnes det egentlig noe godt sammenlignbart eksempel? Langvarige skader på helt sentrale spillere blir ekstra sårbart for oss siden vi har en liten tropp og stort sett er avhengig av mange av de samme spillerne til enhver tid. Så man selvfølgelige spørre seg som hvorfor skadene oppstår. Er det resultat av at man er veldig uheldige eller er det direkte relatert til treningsmønster, restitusjon osv. Det er vanskelig for oss utenforstående og si noe konkret om sistnevnte siden vi bare har det vi ser på tv å forholde oss til. Skulle vært veldig interessant å få et innblikk i Rob Price sin verden. Head of Medical som forøvrig har høstet mye ros.

Magefølelsen, i mangel av noe bedre alternativ, sier at vi har vært ekstremt uheldige, men i tillegg er det veldig sannsynlig at et element av hardkjøret Bielsa lar spillerne gjennomgå har begynt å sette spor etter flere sesonger. 

Formsvikt / Tretthet. Jeg, og mange andre forøvrig, har messet om at Bielsa burnout er en myte. Altså denne teorien om at spillere er "ferdige" etter et år under hardkjøret til Bielsa. Det har vi forsåvidt bevist også, selv om noen bruker covid-pausen vi hadde i Championship som et argument mot nettopp det. Det i hvert fall jeg tror er at denne burnouten er mer en kollektiv burnout som rammer flere samtidig etter lange, harde og intense sesonger. Altså sånn ca der vi er nå. Vi så jo også tidligere i sesongen når vi hadde tilnærmet komplett lag at ting ikke minnet så mye om prestasjonene fra i fjor. Mest sannsynlig tror jeg vi her ser en kombinasjon av både formsvikt og tretthet. Er vi ærlige med oss selv så vet vi innerst inne at det nivået denne troppen har operert på siste par sesongene er heeeeelt skvisa i forhold til hva som skal være mulig.

Spillerstall / Kvalitet. Vi har en stall som er skrella til beinet. Helt i Bielsa sin ånd. Daukjøtt skal bort og stallen skal være optimalisert for å bruke mye av det samme materiellet gang på gang. De store utfordringene med denne tilnærmingen er at man er særdeles sårbare i forhold til skader og spesielt hvis kvaliteten på andre-valgene ikke er nærme nok førstevalgene. I tillegg er det også et generelt spørsmål om kvaliteten på hele stallen. Hvor står denne i en PL-setting? Er den smidd kun i Bielsa sin støpeskje og formet til bare å operere på en måte?

Jeg tror at de som ser på Leeds med objektive øyne helt åpenbart vil påpeke at det er for tynt. Det er ikke tatt høyde for en lang og hard sesong i verdens beste liga. Vi kan ikke rigge oss på en måte som tillater at vi kommer i en situasjon hvor vi knapt kan stille lag pga skader. Man skulle jo i hvert fall tro at når først utfordringene har vært så mange som nå kunne  man benyttet seg av unge sultne spillere som sannsynligvis ikke har samme slitasjen / trettheten som mange av de andre. Unge spillere som klubben har sagt de skal dyrke frem. Realiteten er at disse er lite brukt. De spiller hverken på U23 eller på førstelaget. Det er benkevarming og bare muligheter når stort sett alt annet er utilgjengelig. Personlig syntes jeg det er noe som skurrer. Det er ikke tilfeldig at 10 spillere fra U23 ønsket seg vekk på lån.

Aktivitet på Overgangsmarkedet. Et belastet tema alle Leeds-supportere kjenner på kroppen. Jeg klarer ikke helt å forstå strategien. Enten lukker man døra helt og nekter å forsterke når det er åpenbart for absolutt alle andre at vi trenger friskt blod inn eller så brenner man nærmere 30 millioner pund på en spansk 9'er som hverken blir brukt i sin beste posisjon eller passer i systemet for den saks skyld. I tillegg er det ekstra frustrende at vi ikke har hentet inn en som tok opp hansken etter Pablo. En spiller som kan gå inn i en 8/10 rolle og være vårt kreative alibi. Men å bruke 25 millioner pund på en ving vi ikke egentlig trengte ble sett på som bedre butikk.

Det er nok mange faktorer som spiller inn på hvilke spillere som går ut og inn, men til syvende sist har Bielsa nesten all makt her. Sier han 'nei' skjer det ikke. Vil han kun ha noe som ikke er tilgjengelig per nå, blir det ikke andre alternativ. Jeg kan bare ikke forstå at når man kombinert kan bruke nesten 60 millioner pund på to spillere vi egentlig ikke trenger hvorfor klarer man da ikke å hente noe vi faktisk trenger?

Taktiske disposisjoner. Her det kun en mann som bestemmer så dette er relativt enkelt å forholde seg til. Hvorfor har det utspilt seg slik det har gjort denne sesongen? En ting tror jeg vi skal ha klart for oss før vi begynner å dissekere. Forrige sesong hadde vi også problemer med innslupne mål og svakheter på dødball imot. Men vi klarte å balansere det ut fordi vi skapte og scora selv veldig mange mål. Det gjør vi åpenbart ikke denne sesongen og da blir alt så mye mer tydelig. Man ser også på kroppsspråket til Bielsa at han kjenner presset langt mer nå. Jeg tror det er en av årsakene til at vi ser de enorme variasjonene i prestasjoner og taktikk. Bielsa er en type som fort kan overtenke og overanalysere istedenfor å går for REMA-1000 metoden: Det enkle er ofte det beste.

Jeg advarte i en annen tråd før sesongen om at vi kom til å bli tatt mer på alvor av alle lag denne sesongen. Analyse-teamene har jobbet godt med mottrekk til Bielsa-ball. Hvilken bedre eksempel finner vi en sist kamp mot Everton. Det kan sies mye rart om Frank Lampard, men han har i hvert fall lært et par ting etter tidligere møter med Bielsa: Sett 2 spisser på topp for da legger Leeds om til en 3-backslinje i 100% av tilfellene. En omlegging som stort sett aldri har fungert noe godt og i tillegg gjør at midtbanen blir enda mer isolert og fraværende enn den vanligvis er. Kjør så høyt press som stresser Leeds til å gjøre feil og overrumpler de med mange svermende spillere i tillegg til en som kan føre ball dypt. Da klapper mannsmarkeringen helt sammen og vi ser relativt patetiske ut.

På den annen siden kan nesten identisk mannskap satt opp på en annen måte gi oss prestasjoner som borte mot West Ham. Det jeg selv karakteriserte som Bielsa-masterclass. Det helt åpenbare man kan lese ut av dette er at spillere / oppsett må tunes mot motstander. Det må være rom for å gjøre smarte valg i forhold til hvem vi spiller mot. Enkel pragmatisme rett og slett.

TLDR; Oppsummert:

Punkt 1(skader) er muligens vanskelig å gjøre noe med selv om det kanskje er et element av treningsregime inne i bildet. Poenget er at man må gardere seg mot å havne i en slik situasjon. Det kan f.eks gjøres med lettere treninger / lavere intensitet over en periode med hardt kampprogram som da direkte vil ha innvirkning på punkt 2(Formsvikt / Tretthet).

Dette noe man bør planlegge for gjennom en bredere stall med jevnt over god kvalitet. Altså punkt 3(Spillerstall / Kvalitet). Og her virker som klubben helt har falt sammen. Vi vet jo ikke helt hva som skjer på styrerommet så det kan godt være en kombinasjon av flere elementer, men vi vet uansett at Bielsa har en ekstremt smal sti som følges her. Det er enten eller. Ingen kompromiss. Og hvordan kan dette da løses enten midlertidig eller permanent? Jo gjennom overgangsmarkedet, altså punkt 4.

La oss begynne med denne: "Leeds har ikke hentet en midtbanespiller siden 2018. Lewis Baker på lån fra Chelsea." Jeg syntes dette egentlig oppsummerer veldig godt hvordan vi har prioritert siste sesongene. Uten å glemme mesterstykket Raphina så har vi i all hovedsak ikke adressert helt åpenbare mangler og det begynner å bli veldig synlig. Det er fortsatt ting vi ikke kjenner i detaljert form, men vi har jo sett at det har vært penger når viljen har vært stor(spesielt fra Bielsa).

Jeg tror de aller fleste i hvert fall er enige om at å sette seg selv i denne situasjonen vi nå har gjort er mildt sagt veldig uheldig. Jeg ser på det som en gambling med PL-statusen vår selv om jeg innerst inne tror vi er bedre enn de 3 nederste på tabellen slik den ser ut nå.

La oss runde av med punkt 5, taktiske egenskaper. Bielsa har jo alltid gjort noen krumspring og ting som oppfattes som rart. Sist sesong ble det uansett overskygget av en helt vanvittig prestasjon som gav oss en 9 plass, noe av det sterkeste som er prestert fra et nyopprykket lag noensinne. Når det så snur til de grader som det har gjort denne sesongen blir det mer åpenbart og Bielsa sin over-analysering og blinde tro på enkelte valg fremstår bare mer bisarre. Formasjons-endringer, feil spillere i feil posisjoner, uforståelig bytter(ref Roberts) osv bare forsterkninger den negative trenden.

Så hva er konklusjonen da? Skal vi sparke Bielsa etter SCUM har vandalisert oss til hælja med 2 spiser på topp og revet i stykker manns-markeringen? Nei, selv om vi opplever worst case scenario mot SCUM, noe jeg ikke tror vil skje, så vil å sparke Bielsa før sesongslutt være en enda større tabbe. For vi må alle huske, denne syltynne, skadeutsatte og trette troppen er bygd rundt hans visjon. Jeg tror veldig få, sannsynligvis ingen andre på denne planeten ville klart å klemme ut så mye av denne appelsinen som han, ref 9 plassen i fjor. Bielsa har fortjent å få muligheten til styre oss inn på trygg grunn. Det vil være historieløst å si noe annet. Når det er sagt så må det skje drastiske endringer etter sesongen for vi kan ikke fortsette sånn. Den diskusjonen er jeg gjerne med på....både med eller uten Bielsa.

Takk for at du leste gjennom all denne teksten :)
Er du som skal takkes

Eriksen55

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #36 på: Februar 14, 2022, 18:34:48 »
Når Bielsa forsvinner, forsvinner også Leeds ut av PL. Jeg har fått nok av svartmalende fans som trykker på panikk-knappen, og kaller det for "analyser".

Det er ofte slik med deg. Kommer med konklusjon, fasit og to streker under svaret før du påpeker at er lei eller fått nok av de som mener noe annet enn deg selv.

Syntes det har kommet mange bra innlegg i denne tråden. Selvfølgelig ikke enig i alle, men interresant å se hvilke tanker andre har om et relativt betent tema.


Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #37 på: Februar 14, 2022, 19:36:08 »
Når Bielsa forsvinner, forsvinner også Leeds ut av PL. Jeg har fått nok av svartmalende fans som trykker på panikk-knappen, og kaller det for "analyser".

Det er ofte slik med deg. Kommer med konklusjon, fasit og to streker under svaret før du påpeker at er lei eller fått nok av de som mener noe annet enn deg selv.

Syntes det har kommet mange bra innlegg i denne tråden. Selvfølgelig ikke enig i alle, men interresant å se hvilke tanker andre har om et relativt betent tema.

De skarpeste meningene er ofte tynnest begrunnet.

Bellini

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #38 på: Februar 15, 2022, 12:16:39 »
Skinner nok gjennom at jeg fortsatt støtter Bielsa fult ut.

Men alle er enige om at vi hadde en kanon sesong i fjor, og det er lite som skiller suksess og fiasko, hadde vi vunnet mot Newcastle så haddde vi vært nr 13 med 9 poeng til nedrykk og da hadde vi ikke hatt denne tråden. Mot Newcastle hadde vi fortjent 3 poeng men hadde stang ut.

Vi har hatt mye skader og skader produserer ofte skader som en ond sirkel, da vi ofte må belaste de spillerne vi her friske mer.
Men vi kan umulig laste Bielsas trening for alt.. Bamford er ute med en skade i foten som de ikke engang vet hva er og det på 6 uka nå!!

Tror på en grei avslutning, veldig viktig at Kalvin returnerer som planlagt og da har vi ei rekke med Norwich, Southamton, Watford som er ekstermt viktige.

SupALeedS

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #39 på: Februar 15, 2022, 14:48:25 »
Jeg syntes ikke at noen skal være større en klubben. Bielsa sin tid er forbi mener jeg. Han har gjort masse bra, men nå begynner det å slå sprekker, og dem sprekkene er begynt å bli store.

Syntes mann-mann måte å forsvare seg på ikke fungerer, tabellen juger aldri i fotball, med nesten 3 mål i snitt i baklengs kan man ikke argumentere med at det er riktig måte lenger. Vi skal prise oss lykkelig om vi beholder plassen i år, det er det selvsagt en mulighet for, ikke fordi vi er så bra, men at antageligvis Watford, Burnley og Norwich er dårligere enn oss. Vi får håpe på bonus poeng mot et av topplagene og at vi skal vinne hver kamp mot de under er heller urealistisk. Da legger vi isåfall et veldig press på oss selv om vi skal nå gå 4 kamper uten poeng. Vi får se.

At stallen er tynn , det har jo Bielsa ønsket. At det ikke finnes bedre spillere tilgjengelig for å spille Premier League med Leeds enn en f.eks Mcinstry er for meg uforståelig. Det tror jeg ikke på en gang. Tror Bielsa er ekstremt sta og egen. Og selv om han førte klubben opp, og gjorde en god første sesong bør ikke føre til at han skal fredes helt til vi er tilbake til start. Det blir for naiv tankegang. Vi trenger en trener, som nå kan gå inn å ta tak i hodemist tanke gangen med å ta ut en Raphinha og sette inn en Tyler Roberts hvor er man da? i mitt hode helt på jordet...Det henger ikke på greip, en skadd Raphinha er bedre enn Roberts.

Starter vi med samme lag nok en gang mot United da gir jeg opp prosjekt Bielsa..nok er nok.

ar9

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #40 på: Februar 15, 2022, 17:44:39 »
Sliter fortsatt med å begripe meg på spillerlogistikken. Vi hentet ingen i sommer og når høsten og vinteren presser frem den ene skaden etter den andre kan jeg ikke begripe meg på at en presset trener for ett lag i motgang ikke fremsnakker transfers i større grad?  Hvorfor ville seg selv så vondt? Når stallen er tynn i utgangspunktet må man da kunne se verdien i å hente inn noen som i det minste kan bidra ok ut sesongen.

Litt som å se på Titanic.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Blank_File

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #41 på: Februar 15, 2022, 18:01:49 »
Sliter fortsatt med å begripe meg på spillerlogistikken. Vi hentet ingen i sommer og når høsten og vinteren presser frem den ene skaden etter den andre kan jeg ikke begripe meg på at en presset trener for ett lag i motgang ikke fremsnakker transfers i større grad?  Hvorfor ville seg selv så vondt? Når stallen er tynn i utgangspunktet må man da kunne se verdien i å hente inn noen som i det minste kan bidra ok ut sesongen.

Litt som å se på Titanic.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg støtter fremdeles transferpolitikken. Ikke kjøp en middelaldrende spiller som ikke er markant bedre enn de vi har. Men jeg stusser over at det var helt umulig å finne en eneste én som ikke kunne gjøre det i januar.

ar9

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #42 på: Februar 15, 2022, 23:00:48 »
Sliter fortsatt med å begripe meg på spillerlogistikken. Vi hentet ingen i sommer og når høsten og vinteren presser frem den ene skaden etter den andre kan jeg ikke begripe meg på at en presset trener for ett lag i motgang ikke fremsnakker transfers i større grad?  Hvorfor ville seg selv så vondt? Når stallen er tynn i utgangspunktet må man da kunne se verdien i å hente inn noen som i det minste kan bidra ok ut sesongen.

Litt som å se på Titanic.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg støtter fremdeles transferpolitikken. Ikke kjøp en middelaldrende spiller som ikke er markant bedre enn de vi har. Men jeg stusser over at det var helt umulig å finne en eneste én som ikke kunne gjøre det i januar.
Noen ganger gjør realitetene at man må tenkte litt kortsiktig parallelt med dette mener nå jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

baste

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #43 på: Februar 16, 2022, 01:04:41 »
Leste litt rykter i dag, hvor en journalist mente at 49’s kom til å kjøpe klubben. Og når de eier 100%, så vil de satse mye penger, på spillere og oppgradert Elland Road (55-60.000)

I den sammenhengen kom han fram til at Bielsa muligens ville ta 1 år til, med forsterket tropp.
Det kunne fort blitt gøy, for æ trur alle er enige i at vi hadde ligget høyere på tabellen, uten så mange skader på de viktigste spillerene våre.

I år har vi for mange uavgjorte kamper, vi må klare å bikke noen av dem i vår favør.

Å bytte manager nu, tror jeg ikke noe på. Men at det er ett naturlig spørsmål å komme med, når klubben sliter, det er det. Sånn har det alltid vært.

Fantasyland

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #44 på: Februar 16, 2022, 10:28:22 »
Jeg er ikke noe fan av å dele artikler bak betalingsmur, men akkurat denne syntes jeg er verdt å peke til: https://theathletic.com/3128698/2022/02/16/marcelo-bielsas-leeds-united-future-this-time-its-different/

Veldig godt skrevet av Hay og nesten verdt abonnementet alene.

Cherry

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #45 på: Februar 16, 2022, 11:55:01 »
Leste litt rykter i dag, hvor en journalist mente at 49’s kom til å kjøpe klubben. Og når de eier 100%, så vil de satse mye penger, på spillere og oppgradert Elland Road (55-60.000)

I den sammenhengen kom han fram til at Bielsa muligens ville ta 1 år til, med forsterket tropp.
Det kunne fort blitt gøy, for æ trur alle er enige i at vi hadde ligget høyere på tabellen, uten så mange skader på de viktigste spillerene våre.

I år har vi for mange uavgjorte kamper, vi må klare å bikke noen av dem i vår favør.

Å bytte manager nu, tror jeg ikke noe på. Men at det er ett naturlig spørsmål å komme med, når klubben sliter, det er det. Sånn har det alltid vært.

Alt blir snudd på hodet om man rykker ned da, spillere vil vekk/blir solgt - selv om parachute money redder endel 1.sesongen.......
En total vurdering må utføres, og blir sikkert gjort etter sesongen - eller allerede om plassen er sikret før slutt.
Selv om 49èrs vil kjøpe spillere , så er det jo ikke sikkert at Marcelo er av samme mening....man må fjerne det som er bottleneck først tenker jeg.
 

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #46 på: Februar 20, 2022, 17:09:06 »
Nei fortsett å kjør på med utdatert organisering defensivt. Hele veien til championship. Tippet 15 baklengs på de tre neste før denne. Vi er vel bra i rute med 6-7 mot Liverpool.
 

Andersen

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #47 på: Februar 20, 2022, 17:52:57 »
Vi får se på statusen når sesongen er ferdig . Regner med at det går i hvertfall 2 spillere til sommeren, Phillips , og Rahpina. Bielsa ? Det vil vel mai/juni vise ?

raggen

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #48 på: Februar 20, 2022, 18:32:35 »
skrevet litt i effekt av dagens resultat (igjen) MEN er det ikke det som gjespeiles i gode managere, kunne forandre taktikk/spillestil underveis i kamper/sesongen. litt etter hva spillere en har tilgjenglig osv...?? Her kjører man på med mann mann system og blir avkledd til de grader mot de beste og det er bare ikke godt nok. Forsvarer oss som ett junior lag til tider og det er bielsas ansvar. Kan skylde på skader osv men hjelper ikke. hjelper heller ikke med alle de interne rokkeringene innad i laget når en spiller må ut.. kan vi ikke bytte en vb med en vb?? neida her skal vb ut og det byttes flere interne plasser. gjør ikke ting bedre. Ayling mye bedre på back enn som stopper
Forever Leeds United!!!!!!!!

rd1

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #49 på: Februar 20, 2022, 19:57:51 »
Vanskelig å bedømme om det er nok Orta eller Bielsa. I bunn og grunn stallen som er for dårlig og for mange bomkjøp.
"Who needs Cantona??"

Smudge

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #50 på: Februar 20, 2022, 20:14:41 »
Helt enig!! Vi ser jo idag at sluttproduktet til spillerne er alt for dårlig. Hadde jo feks vært jevnt hvis Klich hadde hatt LITT presisjon i avslutningene sine. Spør du meg så er vi på helt der nede(bunn 4) mtp stall og kvalitet. Men selvfølgelig vil jo ting endre seg når Phillips og Bamford er tilbake, om de i det hele tatt kommer tilbake. Tror vi hadde hatt godt av et managerskifte, men om tiden er inne akkurat nå er jo umulig å si.

HåvardK

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #51 på: Februar 20, 2022, 21:20:46 »
Helt enig!! Vi ser jo idag at sluttproduktet til spillerne er alt for dårlig. Hadde jo feks vært jevnt hvis Klich hadde hatt LITT presisjon i avslutningene sine. Spør du meg så er vi på helt der nede(bunn 4) mtp stall og kvalitet. Men selvfølgelig vil jo ting endre seg når Phillips og Bamford er tilbake, om de i det hele tatt kommer tilbake. Tror vi hadde hatt godt av et managerskifte, men om tiden er inne akkurat nå er jo umulig å si.
Kalvin er tilbake i mars, sies det. Ingen sier 1.mars. Et nøkternt anslag er kanskje 15.mars? Det er mange kamper til.
Bamford sies det ikke noe om mtp returdato. Det virker naivt å tro at det betyr snarlig.
Og uansett er det å satse på at to spillere som ikke har spilt fotball på mange måneder skal redde oss, rett og slett gambling.

Blank_File

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #52 på: Februar 21, 2022, 01:20:36 »
Helt enig!! Vi ser jo idag at sluttproduktet til spillerne er alt for dårlig. Hadde jo feks vært jevnt hvis Klich hadde hatt LITT presisjon i avslutningene sine. Spør du meg så er vi på helt der nede(bunn 4) mtp stall og kvalitet. Men selvfølgelig vil jo ting endre seg når Phillips og Bamford er tilbake, om de i det hele tatt kommer tilbake. Tror vi hadde hatt godt av et managerskifte, men om tiden er inne akkurat nå er jo umulig å si.
Kalvin er tilbake i mars, sies det. Ingen sier 1.mars. Et nøkternt anslag er kanskje 15.mars? Det er mange kamper til.
Bamford sies det ikke noe om mtp returdato. Det virker naivt å tro at det betyr snarlig.
Og uansett er det å satse på at to spillere som ikke har spilt fotball på mange måneder skal redde oss, rett og slett gambling.
Det er tilstrekkelig å få Phillips tilbake. Vi startet andre omgang i dag med den beste offensive 4eren vi har. Eneste spørsmålet er om Gelhardt vil klare å være et uromoment når han starter i stedet for å komme inn enda. Med Forshaw i 8eren og Phillips tilbake som anker vil vi berge plassen ganske greit.

Så begynner jeg å bøye meg for tanken om at Bielsa må erstattes for at vi skal få orden på det defensive. For nå bruker absolutt alle lag de samme metodene mot oss og da er det helt utrolig at det ikke tas grep uansett hvor mye tro man har på opplegget sitt. Jeg gruer meg til de neste kampene.

HåvardK

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #53 på: Februar 21, 2022, 08:21:48 »
Helt enig!! Vi ser jo idag at sluttproduktet til spillerne er alt for dårlig. Hadde jo feks vært jevnt hvis Klich hadde hatt LITT presisjon i avslutningene sine. Spør du meg så er vi på helt der nede(bunn 4) mtp stall og kvalitet. Men selvfølgelig vil jo ting endre seg når Phillips og Bamford er tilbake, om de i det hele tatt kommer tilbake. Tror vi hadde hatt godt av et managerskifte, men om tiden er inne akkurat nå er jo umulig å si.
Kalvin er tilbake i mars, sies det. Ingen sier 1.mars. Et nøkternt anslag er kanskje 15.mars? Det er mange kamper til.
Bamford sies det ikke noe om mtp returdato. Det virker naivt å tro at det betyr snarlig.
Og uansett er det å satse på at to spillere som ikke har spilt fotball på mange måneder skal redde oss, rett og slett gambling.
Det er tilstrekkelig å få Phillips tilbake.
Jeg mener fortsatt at ting ikke kan stå og falle på én spiller. Særlig ikke når han ikke har spilt fotball på et halvt år, og faktisk ikke vært spesielt god i de kampene han har figurert heller.
Jeg har faktisk større håp om at det gjøres noen pragmatiske endringer defensivt, slik vi bl a så mot City i fjor. Andre omgang i går (i hvert fall deler av den) viste prov på at vi har egenskaper som kan redde oss i divisjonen. Tenker da først og fremst på innsats, press og løpskapasitet.

peacock

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #54 på: Februar 21, 2022, 08:47:40 »
Ja, nå er det nok. Vi er avslørt defensivt, og Bielsa evner ikke å endre.
Er dog usikker på om det er smart med et umiddelbart bytte. Tror kanskje det beste er å ha is i magen, og gamble på at vi berger med et nødskrik. Nye koster til sommeren!

Cherry

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #55 på: Februar 21, 2022, 08:52:55 »
Helt enig!! Vi ser jo idag at sluttproduktet til spillerne er alt for dårlig. Hadde jo feks vært jevnt hvis Klich hadde hatt LITT presisjon i avslutningene sine. Spør du meg så er vi på helt der nede(bunn 4) mtp stall og kvalitet. Men selvfølgelig vil jo ting endre seg når Phillips og Bamford er tilbake, om de i det hele tatt kommer tilbake. Tror vi hadde hatt godt av et managerskifte, men om tiden er inne akkurat nå er jo umulig å si.

Så høydepunkter igjen , og ingen tvil om at Klich fint kunne ha scoret ett par mål OM han hadde hatt tilslag i skuddene...og Gelhardt`s skudd hadde retning i hjørnet men ble blokket.
Den andre veien hadde dessverre Manju litt flere.....
Vi kan ikke fortsette å slippe inn 3 mål i snitt pr kamp.
 

leedslife

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #56 på: Februar 21, 2022, 08:54:58 »
Helt enig!! Vi ser jo idag at sluttproduktet til spillerne er alt for dårlig. Hadde jo feks vært jevnt hvis Klich hadde hatt LITT presisjon i avslutningene sine. Spør du meg så er vi på helt der nede(bunn 4) mtp stall og kvalitet. Men selvfølgelig vil jo ting endre seg når Phillips og Bamford er tilbake, om de i det hele tatt kommer tilbake. Tror vi hadde hatt godt av et managerskifte, men om tiden er inne akkurat nå er jo umulig å si.
Kalvin er tilbake i mars, sies det. Ingen sier 1.mars. Et nøkternt anslag er kanskje 15.mars? Det er mange kamper til.
Bamford sies det ikke noe om mtp returdato. Det virker naivt å tro at det betyr snarlig.
Og uansett er det å satse på at to spillere som ikke har spilt fotball på mange måneder skal redde oss, rett og slett gambling.
Det er tilstrekkelig å få Phillips tilbake.
Jeg mener fortsatt at ting ikke kan stå og falle på én spiller. Særlig ikke når han ikke har spilt fotball på et halvt år, og faktisk ikke vært spesielt god i de kampene han har figurert heller.
Jeg har faktisk større håp om at det gjøres noen pragmatiske endringer defensivt, slik vi bl a så mot City i fjor. Andre omgang i går (i hvert fall deler av den) viste prov på at vi har egenskaper som kan redde oss i divisjonen. Tenker da først og fremst på innsats, press og løpskapasitet.


Tror Kalvin glir raskt inn faktisk. Men som du har vært inne på tidligere vedr Bamford. Det er bare å glemme. Kan ikke belage oss på han.
Så ut som en rusthaug mot Brentford.

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #57 på: Februar 21, 2022, 09:02:07 »
Helt enig!! Vi ser jo idag at sluttproduktet til spillerne er alt for dårlig. Hadde jo feks vært jevnt hvis Klich hadde hatt LITT presisjon i avslutningene sine. Spør du meg så er vi på helt der nede(bunn 4) mtp stall og kvalitet. Men selvfølgelig vil jo ting endre seg når Phillips og Bamford er tilbake, om de i det hele tatt kommer tilbake. Tror vi hadde hatt godt av et managerskifte, men om tiden er inne akkurat nå er jo umulig å si.

Så høydepunkter igjen , og ingen tvil om at Klich fint kunne ha scoret ett par mål OM han hadde hatt tilslag i skuddene...og Gelhardt`s skudd hadde retning i hjørnet men ble blokket.
Den andre veien hadde dessverre Manju litt flere.....
Vi kan ikke fortsette å slippe inn 3 mål i snitt pr kamp.

Mener det er et rent alibi å bruke brente sjanser som årsak til at det går som det går. Meslier har flest redninger i PL denne sesongen sammen med De Gea. I går brente Man U langt større sjanser enn oss (Ronaldo, Elanga). Vi har sluppet inn 50 mål, og likevel har Meslier flest redninger i PL. Det er helt katastrofe det vi driver med defensivt.

Det aller, aller verste med det er at vi bare fortsetter med akkurat det samme. Det er jo rett og slett oppskriften på galskap. Vi blir taktisk avkledd, helg etter helg. Det er blytungt å se hvordan Man U har lekt med oss i 3 av 4 kamper etter opprykket.

Blank_File

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #58 på: Februar 21, 2022, 11:03:52 »
Helt enig!! Vi ser jo idag at sluttproduktet til spillerne er alt for dårlig. Hadde jo feks vært jevnt hvis Klich hadde hatt LITT presisjon i avslutningene sine. Spør du meg så er vi på helt der nede(bunn 4) mtp stall og kvalitet. Men selvfølgelig vil jo ting endre seg når Phillips og Bamford er tilbake, om de i det hele tatt kommer tilbake. Tror vi hadde hatt godt av et managerskifte, men om tiden er inne akkurat nå er jo umulig å si.
Kalvin er tilbake i mars, sies det. Ingen sier 1.mars. Et nøkternt anslag er kanskje 15.mars? Det er mange kamper til.
Bamford sies det ikke noe om mtp returdato. Det virker naivt å tro at det betyr snarlig.
Og uansett er det å satse på at to spillere som ikke har spilt fotball på mange måneder skal redde oss, rett og slett gambling.
Det er tilstrekkelig å få Phillips tilbake.
Jeg mener fortsatt at ting ikke kan stå og falle på én spiller. Særlig ikke når han ikke har spilt fotball på et halvt år, og faktisk ikke vært spesielt god i de kampene han har figurert heller.
Jeg har faktisk større håp om at det gjøres noen pragmatiske endringer defensivt, slik vi bl a så mot City i fjor. Andre omgang i går (i hvert fall deler av den) viste prov på at vi har egenskaper som kan redde oss i divisjonen. Tenker da først og fremst på innsats, press og løpskapasitet.
Det kan det ikke, men det vil legge til rette for resten av kabalen. Vi kommer ikke til å få beholde Kalvin Phillips heller for evig, slik vi holder på nå. Men jeg er også klar på at vi bare har en spiller i klubben som mestrer et Bielsa lags viktigste posisjon. Og få Phillips tilbake vil sørge for de poengene vi trenger til å holde oss i divisjonen.

Cherry

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #59 på: Februar 21, 2022, 12:45:32 »
Helt enig!! Vi ser jo idag at sluttproduktet til spillerne er alt for dårlig. Hadde jo feks vært jevnt hvis Klich hadde hatt LITT presisjon i avslutningene sine. Spør du meg så er vi på helt der nede(bunn 4) mtp stall og kvalitet. Men selvfølgelig vil jo ting endre seg når Phillips og Bamford er tilbake, om de i det hele tatt kommer tilbake. Tror vi hadde hatt godt av et managerskifte, men om tiden er inne akkurat nå er jo umulig å si.

Så høydepunkter igjen , og ingen tvil om at Klich fint kunne ha scoret ett par mål OM han hadde hatt tilslag i skuddene...og Gelhardt`s skudd hadde retning i hjørnet men ble blokket.
Den andre veien hadde dessverre Manju litt flere.....
Vi kan ikke fortsette å slippe inn 3 mål i snitt pr kamp.

Mener det er et rent alibi å bruke brente sjanser som årsak til at det går som det går. Meslier har flest redninger i PL denne sesongen sammen med De Gea. I går brente Man U langt større sjanser enn oss (Ronaldo, Elanga). Vi har sluppet inn 50 mål, og likevel har Meslier flest redninger i PL. Det er helt katastrofe det vi driver med defensivt.

Det aller, aller verste med det er at vi bare fortsetter med akkurat det samme. Det er jo rett og slett oppskriften på galskap. Vi blir taktisk avkledd, helg etter helg. Det er blytungt å se hvordan Man U har lekt med oss i 3 av 4 kamper etter opprykket.

Enig med deg.
Poenget mitt var at vi scorer for få mål også..nå vi i tillegg skaper store sjanser.
Mot Everton skapte vi jo ingen ting, foruten skuddene til Rodrigo - derfor fortvilende at vi ikke kan sette flere i de kamper hvor vi produserer mulighetene...som i går.