Skrevet av Emne: Er det nok Bielsa nå?  (Lest 17697 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #90 på: Februar 23, 2022, 23:02:51 »
Dette blir bare verre og verre. Bare trist å se Bielsa på sidelinjen. Championship neste. Bare å si opp TV2 Premium.

Smart, for du må kjøpe Viaplay når du skal nyte Bielsa sitt Leeds i 22/23

Haha. Ja stemmer det. Bielsa er ALDRI på Elland Road i august.
 

rd1

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #91 på: Februar 23, 2022, 23:03:54 »
Han kan med seg Orta på tur ut.


Når det er sagt: bielsa vil alltid være en legende!
"Who needs Cantona??"

Hallgeir *

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #92 på: Februar 23, 2022, 23:04:03 »
Dette blir bare verre og verre. Bare trist å se Bielsa på sidelinjen. Championship neste. Bare å si opp TV2 Premium.

Smart, for du må kjøpe Viaplay når du skal nyte Bielsa sitt Leeds i 22/23

Kan velges inn hos Altibox uten tillegg i pris.
Super Leeds since 1968

gekon17

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #93 på: Februar 23, 2022, 23:11:02 »
Dette blir bare verre og verre. Bare trist å se Bielsa på sidelinjen. Championship neste. Bare å si opp TV2 Premium.

Smart, for du må kjøpe Viaplay når du skal nyte Bielsa sitt Leeds i 22/23

Kan velges inn hos Altibox uten tillegg i pris.
Tviler på at det er mulig til neste år, blir nok noen nye viasat kanaler, sånn som tv2 ajr premium

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk


samadhi

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #94 på: Februar 24, 2022, 07:57:08 »
13 kamper igjen og vi står med 23 poeng. For å unngå nedrykk som det nå handler om trenger vi ca 35 poeng sammelignet med siste sesonger (ifjor hadde vi klart oss med 29 poeng). Vi trenger altså å vinne 4 av 13 for å klare oss. Usikker til hvilken stilkarakter, men det tror jeg vi klarer.
Ser vi på årets sesong er det først og fremst mot topplagene vi har sviktet og Bielsa sin stil blitt straffet og avslørt. Mot dagens topp 6 lag står vi med 1-0-8 og 9-35 i målprotokollen. Dvs ett ett snitt på 1-4 pr kamp. Mot de resterende lagene står vi med 4-8-4 og 20-21 mål som gir ett langt mer "normalt" kampbilde.

Av de siste 13 kampene har vi kun 3 kamper igjen mot topp 3 (+Tottenham som ligger som nr 7)

Det som gir mest grunn til bekymring synes jeg er kampen mot Everton der vi tapte 3-0 mot en tabellnabo og var helt ute av det. Før den kampen kom vi med gode kamper mot Burnley, N`castle, A Villa og West Ham.

Dette laget og fansen trenger noen gode opplevelser for å få tilbake selvtilliten. Vi skal nå spille kamper der vi kommer til å være det førende laget igjen og scorer vi på sjansene våre så vinner vi.

Er det nok Bielsa nå?? Nei  :)
marching on together,
derudaf forever...

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #95 på: Februar 24, 2022, 08:32:11 »
I går svarte Bielsa for første gang på problemet i mannsmarkeringen med frispilte midtstoppere som fører ball.

Han svarte bare at han har ikke løst det problemet. Men endringer, nei ikke for noe i verden.

Det er utrolig på det ypperste nivået i fotballen at vi er der.
 

leedslife

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #96 på: Februar 24, 2022, 09:08:22 »
I går svarte Bielsa for første gang på problemet i mannsmarkeringen med frispilte midtstoppere som fører ball.

Han svarte bare at han har ikke løst det problemet. Men endringer, nei ikke for noe i verden.

Det er utrolig på det ypperste nivået i fotballen at vi er der.
Snakket han noe om forsvarets manglene evne til å forsvare seg?
Mangelen på ledere? Mangel på duellstyrke, kommunikasjon, mot, ærgjerrighet, oversikt og tilstedeværelse i egen boks?
Veldig spennende å se hvordan han løser det med det han har å velge fra.
Vi slipper inn flest mål?
Flest mål på dødball?
Flest muligheter på dødballer?

Vi er snart oppe på et snitt der vi trenger 4-5 mål for å kunne ta poeng.
Ja, vi slipper til endel på slurv, vi kommer i undertall og det kontres, men måten vi slipper inn på dødball og hvordan vi agerer i egen boks når vi er i tilsynelatende god balanse er jo alarmerende. Uten noe statistikk så er det vel ingen lag i PLs historie som er i nærheten av en linje bak med så store mangler og som er så sjanseløse som det vi har vært siste månedene.

Keane da vi spilte mot Everton, Mings for Villa, Maguire sist helg, Van Dijk i går ;D ;D
Har du noen gang sett lignende på et så høyt nivå, helt ærlig?
« Siste redigering: Februar 24, 2022, 09:12:57 av leedslife »

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #97 på: Februar 24, 2022, 09:14:10 »
I går svarte Bielsa for første gang på problemet i mannsmarkeringen med frispilte midtstoppere som fører ball.

Han svarte bare at han har ikke løst det problemet. Men endringer, nei ikke for noe i verden.

Det er utrolig på det ypperste nivået i fotballen at vi er der.
Snakket han noe om forsvarets manglene evne til å forsvare seg?
Mangelen på ledere? Mangel på duellstyrke, kommunikasjon, mot, ærgjerrighet, oversikt og tilstedeværelse i egen boks?
Veldig spennende å se hvordan han løser det med det han har å velge fra.
Vi slipper inn flest mål?
Flest mål på dødball?
Flest muligheter på dødballer?

Vi er snart oppe på et snitt der vi trenger 4-5 mål for å kunne ta poeng.
Ja, vi slipper til endel på slurv, vi kommer i undertall og det kontres, men måten vi slipper inn på dødball og hvordan vi agerer i egen boks når vi er i tilsynelatende god balanse er jo alarmerende. Uten noe statistikk så er det vel ingen lag i PLs historie som er i nærheten av en linje bak med så store mangler og som er så sjanseløse som det vi har vært siste månedene.

Keane da vi spilte mot Everton, Mings mot Villa, Maguire sist helg, Van Dijk i går ;D ;D
Har du noen gang sett lignende på et så høyt nivå, helt ærlig?

Aldri.

Det endelige farvel med Bielsas defensive filosofi tok jeg da jeg så Struijk på den siste corneren. Det var det endelige fallet. Hvordan en så enkel sperre kan gi baklengsmål er ufattelig. Det er ikke til å tro. Det ser man kun i ungdomsfotball med foreldretrenere. Kunne se ut som laget aldri før hadde fått en dødball mot seg.

De kan jo ikke trene på dette, det går ikke an.
 

Tom S

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #98 på: Februar 24, 2022, 09:17:44 »
I går svarte Bielsa for første gang på problemet i mannsmarkeringen med frispilte midtstoppere som fører ball.

Han svarte bare at han har ikke løst det problemet. Men endringer, nei ikke for noe i verden.

Det er utrolig på det ypperste nivået i fotballen at vi er der.
Snakket han noe om forsvarets manglene evne til å forsvare seg?
Mangelen på ledere? Mangel på duellstyrke, kommunikasjon, mot, ærgjerrighet, oversikt og tilstedeværelse i egen boks?
Veldig spennende å se hvordan han løser det med det han har å velge fra.
Vi slipper inn flest mål?
Flest mål på dødball?
Flest muligheter på dødballer?

Vi er snart oppe på et snitt der vi trenger 4-5 mål for å kunne ta poeng.
Ja, vi slipper til endel på slurv, vi kommer i undertall og det kontres, men måten vi slipper inn på dødball og hvordan vi agerer i egen boks når vi er i tilsynelatende god balanse er jo alarmerende. Uten noe statistikk så er det vel ingen lag i PLs historie som er i nærheten av en linje bak med så store mangler og som er så sjanseløse som det vi har vært siste månedene.

Keane da vi spilte mot Everton, Mings mot Villa, Maguire sist helg, Van Dijk i går ;D ;D
Har du noen gang sett lignende på et så høyt nivå, helt ærlig?

Aldri.

Det endelige farvel med Bielsas defensive filosofi tok jeg da jeg så Struijk på den siste corneren. Det var det endelige fallet. Hvordan en så enkel sperre kan gi baklengsmål er ufattelig. Det er ikke til å tro. Det ser man kun i ungdomsfotball med foreldretrenere. Kunne se ut som laget aldri før hadde fått en dødball mot seg.

De kan jo ikke trene på dette, det går ikke an.

Er "enkel sperre" lovlig?
COME ON LEEDS !!

leedslife

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #99 på: Februar 24, 2022, 09:22:05 »
I går svarte Bielsa for første gang på problemet i mannsmarkeringen med frispilte midtstoppere som fører ball.

Han svarte bare at han har ikke løst det problemet. Men endringer, nei ikke for noe i verden.

Det er utrolig på det ypperste nivået i fotballen at vi er der.
Snakket han noe om forsvarets manglene evne til å forsvare seg?
Mangelen på ledere? Mangel på duellstyrke, kommunikasjon, mot, ærgjerrighet, oversikt og tilstedeværelse i egen boks?
Veldig spennende å se hvordan han løser det med det han har å velge fra.
Vi slipper inn flest mål?
Flest mål på dødball?
Flest muligheter på dødballer?

Vi er snart oppe på et snitt der vi trenger 4-5 mål for å kunne ta poeng.
Ja, vi slipper til endel på slurv, vi kommer i undertall og det kontres, men måten vi slipper inn på dødball og hvordan vi agerer i egen boks når vi er i tilsynelatende god balanse er jo alarmerende. Uten noe statistikk så er det vel ingen lag i PLs historie som er i nærheten av en linje bak med så store mangler og som er så sjanseløse som det vi har vært siste månedene.

Keane da vi spilte mot Everton, Mings mot Villa, Maguire sist helg, Van Dijk i går ;D ;D
Har du noen gang sett lignende på et så høyt nivå, helt ærlig?

Aldri.

Det endelige farvel med Bielsas defensive filosofi tok jeg da jeg så Struijk på den siste corneren. Det var det endelige fallet. Hvordan en så enkel sperre kan gi baklengsmål er ufattelig. Det er ikke til å tro. Det ser man kun i ungdomsfotball med foreldretrenere. Kunne se ut som laget aldri før hadde fått en dødball mot seg.

De kan jo ikke trene på dette, det går ikke an.

Helt enig.
Nå er denne sammenligningen litt stygg. Det er PLs beste stopper mot en av de svakeste stopperne i PL.
Men får du kampen i opptak. Se på samtlige dødballer VVD v Strujik. Legg merke til kroppspråket på de to. Duellen er avgjort før ballen blir slått. Er for cornertaker/frsparktaker å treffe riktig så er det enten livsfarlig sjanse eller mål.
Det er noe av det verste jeg har sett. Kan ikke huske jeg har sett noe så akterutseilt i nyere tid.
Det er så bekymringsfult. Jeg aner faktisk hvordan han skal løse dette.

Eriksen55

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #100 på: Februar 24, 2022, 09:23:59 »
I går svarte Bielsa for første gang på problemet i mannsmarkeringen med frispilte midtstoppere som fører ball.

Han svarte bare at han har ikke løst det problemet. Men endringer, nei ikke for noe i verden.

Det er utrolig på det ypperste nivået i fotballen at vi er der.

Fullstendig rådvill eller helt manisk tilnærmingen til sin egen stil som bare blir sterkere og sterkere jo verre det går. Dette er helt vilt å se på.

Syntes synd på spillerne. Nå får Strujik så hatten passer. Jeg syntes synd på han. Hvor lett er det å spille stopper i et system som ikke er i nærheten av å fungere. Fullstendig lekk, mann mot mann og vi blir overspilt over absolutt hele banen. Så skal skylden settes på de siste der bak.

På det siste målet til Pool også. Strujik har Van Dijk. En sperre av Origi og Van Dijk er klink fri på 5 meter. Hva skal Strujik gjøre annerledes? Han blir jo satt ut av spill med den sperren. Dette er systemet, ikke enkelt spillere.

Spillerne har nok respekt for personen Bielsa. Men at dem fortsatt tror 100% på det han selger inn nekter jeg å tro på. Da vil ikke dette fungere. Rodrigo, Llorente, Koch, Raphinha har hatt større managere enn Bielsa. Dem gidder neppe å bli pisket rundt så hardt når resultatet er å bli urinert i tryne i nesten hver kamp.

Alle spillerne er vokst opp med og har spilt soneforsvar. Nå må det dras i nødbremsen og legge om. Nå må det kriges for PL eksistensen. Det handler ikke om stil nå, kun om poeng. Om noen må svelge noen kameler så er tiden inne nå.

Jeg begynner å bli lei av å høre at alle spillerne er så fantastisk ræva. Bielsa hjalp dem med å ta det siste steget. Men at alle skal falle ned på CC nivå så fort han reiser er feil. Kanskje noen, men så absolutt ikke alle. Akkurat nå er han i ferd med å gjøre CC spillere av en Tysk, to Spanske og en Brasilansk landslagsspiller.  Pr nå blir spillerne spilt svake av en manager som holder på en stil som ikke fungerer lenger. Det er ikke kun Orta sin feil at de nye spillerne til tider ser helt hjelpesløse ut. Jeg tror systemet og Bielsa har det soleklare hovedansvaret for det. Kanskje det hadde fungert uten noen skader. Men når det ikke er tilfelle så må jo spillet legges opp etter mannskapet man har tilgjengelig! Ser spillere få skylden for at dem ikke er gode for systemet. Hvem sitt ansvar er det? Spillerne var jo bunnsolide og gode nok i fjor.

Overhørte en diskusjon på puben i går. De forsvarte Bielsa og resultatet med at vi møtte et av Europas beste lag og vi var preget av skader... Nettopp det som er problemet. Enda større grunn til å gjøre grep defensivt. Samtalen ble fulgt opp med at det ville vært håpløst å sparke Bielsa fordi han hadde gitt dem personlig så mange fine opplevelser. Akkurat som om det skal ha noe å bety.

Bielsa må vurderes på lik linje som alle andre. Resultater og evne til å ta grep når ting ikke fungerer. At han er folkelig, ber spillerne plukke søppel, kjøper bil til vaskedamen, går i Leeds klær 24/7, går til butikken og bor i en to-roms er fullstendig irrelevant.
En hvilken som helst annen manager hadde blitt slaktet av tilnærmet samtlige om dem hadde levert det vi har sett av Leeds i år og da spesielt siste tiden. Kjeppjaget ut av klubben.

Kjeppjaget ut av byen skal selvfølgelig ikke skje med Bielsa. Han kan takkes av og hylles for det han har gjort. Men nok er nok nå. Bielsa bør være ferdig i klubben før neste kamp.


Cherry

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #101 på: Februar 24, 2022, 09:24:59 »
Wolves på 7.plass har 23-18 i målforskjell, Brighton på 9. plass 25-28.
For å ta poeng MÅ forsvaret være ett forsvar..... og systemet for å skape ett forsvar fungere.
Vi har nå sluppet inn 2 mål mer enn i hele fjor, og vi har 13 kamper igjen.

Det er vel ikke tvil nå om at SYSTEMET for å forsvare oss ikke fungerer..... med de spillerne Marcelo velger i lag uttak?

Ja, det var mot Liverpool - men da når Shackleton og Roberts skal inn for å skape endring i 2. omgang på 0-3 ....det sier vel det meste.

Tipper han har 2 kamper nå, om ikke poeng mot Spurs og Leicester...da må Radrizzani for klubbens, spillernes, byens og fansens`skyld gjøre noe.
Noe annet er galskap. Han evner ikke å endre, og jeg tror at troen på vår spillestil er i ferd med å forsvinne ....for godt.
 

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #102 på: Februar 24, 2022, 09:30:42 »
I går svarte Bielsa for første gang på problemet i mannsmarkeringen med frispilte midtstoppere som fører ball.

Han svarte bare at han har ikke løst det problemet. Men endringer, nei ikke for noe i verden.

Det er utrolig på det ypperste nivået i fotballen at vi er der.
Snakket han noe om forsvarets manglene evne til å forsvare seg?
Mangelen på ledere? Mangel på duellstyrke, kommunikasjon, mot, ærgjerrighet, oversikt og tilstedeværelse i egen boks?
Veldig spennende å se hvordan han løser det med det han har å velge fra.
Vi slipper inn flest mål?
Flest mål på dødball?
Flest muligheter på dødballer?

Vi er snart oppe på et snitt der vi trenger 4-5 mål for å kunne ta poeng.
Ja, vi slipper til endel på slurv, vi kommer i undertall og det kontres, men måten vi slipper inn på dødball og hvordan vi agerer i egen boks når vi er i tilsynelatende god balanse er jo alarmerende. Uten noe statistikk så er det vel ingen lag i PLs historie som er i nærheten av en linje bak med så store mangler og som er så sjanseløse som det vi har vært siste månedene.

Keane da vi spilte mot Everton, Mings mot Villa, Maguire sist helg, Van Dijk i går ;D ;D
Har du noen gang sett lignende på et så høyt nivå, helt ærlig?

Aldri.

Det endelige farvel med Bielsas defensive filosofi tok jeg da jeg så Struijk på den siste corneren. Det var det endelige fallet. Hvordan en så enkel sperre kan gi baklengsmål er ufattelig. Det er ikke til å tro. Det ser man kun i ungdomsfotball med foreldretrenere. Kunne se ut som laget aldri før hadde fått en dødball mot seg.

De kan jo ikke trene på dette, det går ikke an.

Helt enig.
Nå er denne sammenligningen litt stygg. Det er PLs beste stopper mot en av de svakeste stopperne i PL.
Men får du kampen i opptak. Se på samtlige dødballer VVD v Strujik. Legg merke til kroppspråket på de to. Duellen er avgjort før ballen blir slått. Er for cornertaker/frsparktaker å treffe riktig så er det enten livsfarlig sjanse eller mål.
Det er noe av det verste jeg har sett. Kan ikke huske jeg har sett noe så akterutseilt i nyere tid.
Det er så bekymringsfult. Jeg aner faktisk hvordan han skal løse dette.

Tenker løsninga i første omgang er å gå over til sone på corner mot. Ikke stille seg på 16-meteren og bli blokka. Inn på 5 meter i hver sin sone.
 

peacock

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #103 på: Februar 24, 2022, 09:36:24 »
Finnes det noen tenkelige alternativer som kan komme inn og erstatte Bielsa umiddelbart?
Jeg tror det er nok nå, og ser ikke at en gammel stabeis evner å snu dette.
Vi kan være evig takknemlige for mirakelet han utførte med en middelmådig stall, men det betyr ikke at han nå skal fredes.
Takk for alt; nyt en pensjonisttilværelse nå.

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #104 på: Februar 24, 2022, 09:44:10 »
Finnes det noen tenkelige alternativer som kan komme inn og erstatte Bielsa umiddelbart?
Jeg tror det er nok nå, og ser ikke at en gammel stabeis evner å snu dette.
Vi kan være evig takknemlige for mirakelet han utførte med en middelmådig stall, men det betyr ikke at han nå skal fredes.
Takk for alt; nyt en pensjonisttilværelse nå.

Graham Potter, om man kunne fått han løs fra Brighton.

Kjempespennende spillestil, skikkelig på vei opp som manager. Possession-orientert som Bielsa.

peacock

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #105 på: Februar 24, 2022, 09:50:12 »
Finnes det noen tenkelige alternativer som kan komme inn og erstatte Bielsa umiddelbart?
Jeg tror det er nok nå, og ser ikke at en gammel stabeis evner å snu dette.
Vi kan være evig takknemlige for mirakelet han utførte med en middelmådig stall, men det betyr ikke at han nå skal fredes.
Takk for alt; nyt en pensjonisttilværelse nå.

Graham Potter, om man kunne fått han løs fra Brighton.

Kjempespennende spillestil, skikkelig på vei opp som manager. Possession-orientert som Bielsa.

En god kandidat, ja.
Ser dog ikke at han forlater Brighton nå midt i sesongen.

leedslife

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #106 på: Februar 24, 2022, 09:54:42 »
Finnes det noen tenkelige alternativer som kan komme inn og erstatte Bielsa umiddelbart?
Jeg tror det er nok nå, og ser ikke at en gammel stabeis evner å snu dette.
Vi kan være evig takknemlige for mirakelet han utførte med en middelmådig stall, men det betyr ikke at han nå skal fredes.
Takk for alt; nyt en pensjonisttilværelse nå.

Graham Potter, om man kunne fått han løs fra Brighton.

Kjempespennende spillestil, skikkelig på vei opp som manager. Possession-orientert som Bielsa.
Ville vært fantastisk. Problemet hans i Brighton har jo vært målscorere.
Ellers spot on hva han står får, hvordan de spiller og hvor godt rustet de står i en divisjon som det den engelske krever.
Kanskje også den manageren som har hatt best grep på Bielsa, mener jeg. Da tenker jeg ut fra nivå.
Både Swansea perioden og nå Brighton har vi slitt voldsomt mot Potter.

Har også et godt øye for spillere kan det virke som.

* Må legge til at etter Bielsa. Har ikke gitt det opp helt enda ;D

Dennis

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #107 på: Februar 24, 2022, 09:56:09 »
Mange har gitt opp Bielsa og ønsker han ut - det er selvsagt helt relevant diskusjon.

Syns derimot GeirO har stilt det klart mest betimelige spørsmålet her den siste uka: Er disse spillerne så innprentet i Bielsas spillestil og tankegang, at det finnes reelle alternativer som kan fikse dette på kort sikt?

Laget er all in med Bielsas fotball, på godt og vondt. Det finnes nok andre managere som kunne trent den daværende stallen opp i Premier League, sikkert også noen som hadde levert en like god førstesesong tabellmessig. Likevel er det liten tvil om at vi Leeds spilte en helt særegen form for fotball og at vi endelig var spesielle igjen. Vi snakker ikke om å erstatte Ranieri med Hodgson eller en Bruce med Allardyce. Det er ikke like for like, så dersom styret kvesser kniven har de antakelig et veldig snevert marked å plukke fra. Det snakkes om Diego Martinez. Jeg vet lite om fyren annet enn det jeg har lest meg opp på, men han virker som et potensielt alternativ på sikt. Jesse March? Men får man en effekt av et bytte nå? Eller tviholder man på håpet om at energien til Phillips og keptein Cooper skal kunne bistå til at Leeds plukker nok poeng når man møter enklere lag? Ser det nevnes Potter her. Det er et spennende navn, men er det realistisk (i sommer)? Han avkreftet vel at han var aktuell for Spurs, som selv med Kane på vei ut døra på tidspunktet ville vært spennende for mange trenere. Har Radrizzani/49ers noe som kan lokke trenere av slkt kaliber nordover? Bielsa føler jeg var en one off. Han virket å være mer interessert i den fotballfaglige utfordringen, mer enn at alt skulle være lagt til rette for han.

Tre og et halvt år med samme spillestil og det vil være vanskelig om man henter inn Curtis George i morra, for å forklare hva en fotball er. Ingen tvil om at vi er i en verre situasjon enn tidligere under Bielsa. Å få stryk av Pool og City borte, det lever jeg med. Til og med stygge resultater. Flaut, men ikke uventet. Isolert sett. Jeg så også positive tegn (gitt nylig historikk) mot Newcastle og Aston Villa, begge kamper Leeds hadde fortjent å vinne. Men at man ikke stiller opp mot Everton var et varsel og hvor så til de grader i villrede alle virker i går, var skummelt. Det var enkelte lyspunkt mot Man Utd, men det tillegger jeg selve anledningen. Ayling og Dallas virker på ingen måte som de lederne på banen, slik Harrison sa i podcast at de er. Struijk ser bare skremt ut og det er ikke bra at Raphinha, mannen vi er så avhengige av, virker å ikke bry seg lenger.

Jeg har ikke fasit på hva som er riktig å gjøre. Den sitter man med til sommeren og selv da med et ubesvart alternativ, men det hadde vært morsomt å høre en plan/treneralternativer i tillegg til å påpeke at Bielsa må ut. Det er argumenter for begge avgjørelser, men å kaste uten en plan B burde ikke være et alternativ - uansett hva man ønsker. Han er nok ferdig til sommeren senest, uansett hvordan dette går så trenerspørsmålet er høyaktuelt uansett.
« Siste redigering: Februar 24, 2022, 10:07:15 av Dennis »
Marching on together!

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #108 på: Februar 24, 2022, 10:15:12 »
Mange har gitt opp Bielsa og ønsker han ut - det er selvsagt helt relevant diskusjon.

Syns derimot GeirO har stilt det klart mest betimelige spørsmålet her den siste uka: Er disse spillerne så innprentet i Bielsas spillestil og tankegang, at det finnes reelle alternativer som kan fikse dette på kort sikt?

Laget er all in med Bielsas fotball, på godt og vondt. Det finnes nok andre managere som kunne trent den daværende stallen opp i Premier League, sikkert også noen som hadde levert en like god førstesesong tabellmessig. Likevel er det liten tvil om at vi Leeds spilte en helt særegen form for fotball og at vi endelig var spesielle igjen. Vi snakker ikke om å erstatte Ranieri med Hodgson eller en Bruce med Allardyce. Det er ikke like for like, så dersom styret kvesser kniven har de antakelig et veldig snevert marked å plukke fra. Det snakkes om Diego Martinez. Jeg vet lite om fyren annet enn det jeg har lest meg opp på, men han virker som et potensielt alternativ på sikt. Jesse March? Men får man en effekt av et bytte nå? Eller tviholder man på håpet om at energien til Phillips og keptein Cooper skal kunne bistå til at Leeds plukker nok poeng når man møter enklere lag? Ser det nevnes Potter her. Det er et spennende navn, men er det realistisk (i sommer)? Han avkreftet vel at han var aktuell for Spurs, som selv med Kane på vei ut døra på tidspunktet ville vært spennende for mange trenere. Har Radrizzani/49ers noe som kan lokke trenere av slkt kaliber nordover? Bielsa føler jeg var en one off. Han virket å være mer interessert i den fotballfaglige utfordringen, mer enn at alt skulle være lagt til rette for han.

Tre og et halvt år med samme spillestil og det vil være vanskelig om man henter inn Curtis George i morra, for å forklare hva en fotball er. Ingen tvil om at vi er i en verre situasjon enn tidligere under Bielsa. Å få stryk av Pool og City borte, det lever jeg med. Til og med stygge resultater. Flaut, men ikke uventet. Isolert sett. Jeg så også positive tegn (gitt nylig historikk) mot Newcastle og Aston Villa, begge kamper Leeds hadde fortjent å vinne. Men at man ikke stiller opp mot Everton var et varsel og hvor så til de grader i villrede alle virker i går, var skummelt. Det var enkelte lyspunkt mot Man Utd, men det tillegger jeg selve anledningen. Ayling og Dallas virker på ingen måte som de lederne på banen, slik Harrison sa i podcast at de er. Struijk ser bare skremt ut og det er ikke bra at Raphinha, mannen vi er så avhengige av, virker å ikke bry seg lenger.

Jeg har ikke fasit på hva som er riktig å gjøre. Den sitter man med til sommeren og selv da med et ubesvart alternativ, men det hadde vært morsomt å høre en plan/treneralternativer i tillegg til å påpeke at Bielsa må ut. Det er argumenter for begge avgjørelser, men å kaste uten en plan B burde ikke være et alternativ - uansett hva man ønsker. Han er nok ferdig til sommeren senest, uansett hvordan dette går så trenerspørsmålet er høyaktuelt uansett.

Jeg tror det helt grunnleggende er å få på plass god defensiv organisering.

Det gjør vi med å legge om til soneforsvar umiddelbart. Det vil ikke skje med Bielsa.

Tror spillerne takler den overgangen helt smertefritt.

Cherry

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #109 på: Februar 24, 2022, 10:18:50 »
Alt jeg leser om Martinez er pluss..........men jeg tror det er veldig viktig at han
også kan snakke engelsk forståelig - det har begynt å irritere meg ift Bielsa , og jeg ser at han stadig benytter "tolk" ved innbytter.
Han er ledig på markedet - NÅ !  : On 27 May 2021, Martínez chose to allow his contract to expire.[18]

Potter KAN Premier League da, kanskje ett sikrere kort, men tviler på om han er lett og få tak i - og VIL til Leeds.
Vi må huske på nå at klubben pt ikke er veldig attraktiv ft tabellsituasjon/spillestall - og det følger med ett enormt press/forventnings-krav.....og det må man tåle.
 

Dennis

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #110 på: Februar 24, 2022, 10:19:00 »
...

Jeg tror det helt grunnleggende er å få på plass god defensiv organisering.

Det gjør vi med å legge om til soneforsvar umiddelbart. Det vil ikke skje med Bielsa.

Tror spillerne takler den overgangen helt smertefritt.

Over tre år med mer eller mindre samme spillestil før den plutselig virker gammelgresk for den samme gjengen, sier meg at helt smertefritt er vel optimistisk. 

For øvrig er jeg helt enig at man trenger god defensiv organisering. Det er en selvfølge.
« Siste redigering: Februar 24, 2022, 10:21:01 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #111 på: Februar 24, 2022, 10:33:45 »
Alt jeg leser om Martinez er pluss..........men jeg tror det er veldig viktig at han
også kan snakke engelsk forståelig - det har begynt å irritere meg ift Bielsa , og jeg ser at han stadig benytter "tolk" ved innbytter.
Han er ledig på markedet - NÅ !  : On 27 May 2021, Martínez chose to allow his contract to expire.[18]

Potter KAN Premier League da, kanskje ett sikrere kort, men tviler på om han er lett og få tak i - og VIL til Leeds.
Vi må huske på nå at klubben pt ikke er veldig attraktiv ft tabellsituasjon/spillestall - og det følger med ett enormt press/forventnings-krav.....og det må man tåle.

Spørsmålet er jo hvor interessant er det for Martinez, March eller tilsvarende navn å ta over klubben nå.
Leeds er sikkert et spennende prosjekt det, uansett divisjon.

Hvordan gruppas tillit til Bielsa, systemet og treningsregime er er jo vanskelig å vite. Om det evt vil frigjøre energi eller ting vil raskt tas opp endrer vi system er jo også vanskelig å si.
Men fra en trener side så er jo stallen de tar over, skadesituasjonen og et stengt vindu ganske utfordrende vil jeg tro.
Du tar jo også over en klubb der det murrer litt mot andre på sportslig avdeling i tillegg (ref spillerlogestikk etc)

Vanskelig å si.

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #112 på: Februar 24, 2022, 10:50:48 »
Alt jeg leser om Martinez er pluss..........men jeg tror det er veldig viktig at han
også kan snakke engelsk forståelig - det har begynt å irritere meg ift Bielsa , og jeg ser at han stadig benytter "tolk" ved innbytter.
Han er ledig på markedet - NÅ !  : On 27 May 2021, Martínez chose to allow his contract to expire.[18]

Potter KAN Premier League da, kanskje ett sikrere kort, men tviler på om han er lett og få tak i - og VIL til Leeds.
Vi må huske på nå at klubben pt ikke er veldig attraktiv ft tabellsituasjon/spillestall - og det følger med ett enormt press/forventnings-krav.....og det må man tåle.

Spørsmålet er jo hvor interessant er det for Martinez, March eller tilsvarende navn å ta over klubben nå.
Leeds er sikkert et spennende prosjekt det, uansett divisjon.

Hvordan gruppas tillit til Bielsa, systemet og treningsregime er er jo vanskelig å vite. Om det evt vil frigjøre energi eller ting vil raskt tas opp endrer vi system er jo også vanskelig å si.
Men fra en trener side så er jo stallen de tar over, skadesituasjonen og et stengt vindu ganske utfordrende vil jeg tro.
Du tar jo også over en klubb der det murrer litt mot andre på sportslig avdeling i tillegg (ref spillerlogestikk etc)

Vanskelig å si.

Jeg tror det frigjøres energi på tre måter:

1. Spillerne frigjøres fra et rigid helt fast spillesystem hvor alt er ned i detaljer.

2. Spillerne frigjøres fra det som ser ut som et ellevilt treningsregime. Bare det å slippe opp trening tipper jeg vil gjøre at endel flyr.

3. Spillerne kjøres inn i et soneforsvar jeg tipper alle er komfortabel med fra start.
 

leedslife

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #113 på: Februar 24, 2022, 11:22:18 »
Alt jeg leser om Martinez er pluss..........men jeg tror det er veldig viktig at han
også kan snakke engelsk forståelig - det har begynt å irritere meg ift Bielsa , og jeg ser at han stadig benytter "tolk" ved innbytter.
Han er ledig på markedet - NÅ !  : On 27 May 2021, Martínez chose to allow his contract to expire.[18]

Potter KAN Premier League da, kanskje ett sikrere kort, men tviler på om han er lett og få tak i - og VIL til Leeds.
Vi må huske på nå at klubben pt ikke er veldig attraktiv ft tabellsituasjon/spillestall - og det følger med ett enormt press/forventnings-krav.....og det må man tåle.

Spørsmålet er jo hvor interessant er det for Martinez, March eller tilsvarende navn å ta over klubben nå.
Leeds er sikkert et spennende prosjekt det, uansett divisjon.

Hvordan gruppas tillit til Bielsa, systemet og treningsregime er er jo vanskelig å vite. Om det evt vil frigjøre energi eller ting vil raskt tas opp endrer vi system er jo også vanskelig å si.
Men fra en trener side så er jo stallen de tar over, skadesituasjonen og et stengt vindu ganske utfordrende vil jeg tro.
Du tar jo også over en klubb der det murrer litt mot andre på sportslig avdeling i tillegg (ref spillerlogestikk etc)

Vanskelig å si.

Jeg tror det frigjøres energi på tre måter:

1. Spillerne frigjøres fra et rigid helt fast spillesystem hvor alt er ned i detaljer.

2. Spillerne frigjøres fra det som ser ut som et ellevilt treningsregime. Bare det å slippe opp trening tipper jeg vil gjøre at endel flyr.

3. Spillerne kjøres inn i et soneforsvar jeg tipper alle er komfortabel med fra start.

Det er godt mulig.
Jeg synes det er vanskelig å ha noe mening om. Har ingen innsikt i hvordan gruppa står ifht de punktene. Ingen kommunikasjon utad heller der jeg klarer å lese det klimaet på et vis.
Kan bare forholde meg til det jeg ser i kamper.
Først og fremst ser og er vi skadeskutte.
Vi har en soft sentrallinje med mangler i form at tempo, kraft og pondus.
Synes vi mangler ledere i hvert ledd sentralt i banen. (mulig dette bare er synsing)
Synes de individuelle prestasjonene i systemet er for svake, med og uten ball. Uten ball har vi flere ganger blitt tatt i det siste på at vi sover eller reagerer for sent på løp gjennom.
I oppbyggende spill spiller vi så klart med høy risiko, men alt for slurvete og usikre. For lav treffprosent fra keeper til backer. Alt for lavt balltempo til tider.
Synes backene våre slurver og i tillegg tar for stor pasningsrisiko når vi skal flytte oss frem i banen. Flere eksempler da ballen blir spilt inn sentralt i banen på egen spiller som står alene mot 2-3 mann. Da tenker jeg videre spill oppover i banen, ikke Forshaw feks som setter opp et triangel.
Rodrigo/Robert eller Klich skal altså flikke/legge igjen en allerede svak pasning når hele laget er på vei frem. Den risikoen må vekk.
Jeg synes gjenvninngen sentralt i banen er for dårlig. Jeg mistenker det har noe med kombinasjonen vi bruker og at vi mangler evne til å ta kontroll og diktere kampene fra sentralt. For ofte er vi ubalanserte og blir vår egen fiende i det the end-to end opplegget vårt. Gode lag blir med på den leken.
Øverst i banen kommer vi til noen sjanser, men mangler totalt brodd. I tillegg blir vingene våre ofte isolerte og hold up spillet på topp er ikke eksisterende.
Vi knekte koden med spill bak på James mot WH, men mot stoppere som i går så leser de spillet på en helt annen måte. Det er fotballforståelse og i tillegg fart hos VVD og Matip til å ta den risikoen. I tillegg er avstanden bak til på topp så stor at du må slå en Hollywood pasning av de sjeldne skal du kunne flytte laget etter.
I mitt hodet er det jo grep rundt dette systemet Bielsa kan ta som gjør oss litt mindre sårbare.
Litt mer dynamiske og kanskje litt mer disiplinerte og kyniske.

De siste kampene har vi møtt spillere med fotballforståelse og ferdigheter som enkelt kan finne rom og muligheter mot et mann til mann system, med spillere av vårt kaliber, men nå møter vi etterhvert lag med spillere som vil bli langt mer stresset og ideløse når vi spiller mann til mann. Jeg mener bestemt at det skal være muligheter for å endre dette litt for å få et utfall som er langt jevnere og kanskje til og med som vipper kamper i vår favør.

Hva gjelder det siste... Dødballer.
Det mest alarmerende spør du meg. Jeg har ingen anelse hvordan han skal løse det. Ut fra statistikk, historie og spillermuligheter så tror jeg det blir vanskelig.
Måten vi slapp inn på mot Everton gjør meg mest engstelig. Kampene siste uken driter jeg egentlig i.

« Siste redigering: Februar 24, 2022, 11:29:03 av leedslife »

Eriksen55

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #114 på: Februar 24, 2022, 13:44:15 »
...

Jeg tror det helt grunnleggende er å få på plass god defensiv organisering.

Det gjør vi med å legge om til soneforsvar umiddelbart. Det vil ikke skje med Bielsa.

Tror spillerne takler den overgangen helt smertefritt.

Over tre år med mer eller mindre samme spillestil før den plutselig virker gammelgresk for den samme gjengen, sier meg at helt smertefritt er vel optimistisk. 

For øvrig er jeg helt enig at man trenger god defensiv organisering. Det er en selvfølge.

Nå spiller ingen av landslagsspillerne noe annet enn sone på sine respektive landslag. Phillips så ut som en million for England. Llorente, Koch, Rodrigo og Raphinha tilvenner seg dette fint når de spilte og spiler landskamper. Dallas, Klich, Gelhardt, Cooper. De aller fleste, om ikke alle har spilt sone i hele sitt voksne liv. Ganske sikker på at det hadde gått relativt raskt. Det viktigste er at det ikke hadde blitt verre enn det mann mann greia vi styrer med nå som overhodet ikke fungerer.

Angående etterfølger. Martinez har gjort som Bielsa. Rykket opp med et lag, strålende førstesesong og en god tredje sesong. gjorde det også bra i Europa. Av det jeg kan lese så er han ikke ulik Bielsa i hvordan han ønsker å spille offensivt. Ønsker få touch og full fart fremover med mange folk. Knallhardt gjennvinningsspill. Liker å stå med forsvaret høyt, spiller sone. Ble aldri overkjørt borte mot de beste. Hadde null problemer med å parkere bussen når det var behov. Sånn var det ihvertfall i Granada. Ikke kollapset laget og ble nivå to spillere når han sluttet heller.
 Om det er sånn han hadde gjort det med Leeds er en annen sak.


Dennis

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #115 på: Februar 24, 2022, 14:02:05 »
...

Jeg tror det helt grunnleggende er å få på plass god defensiv organisering.

Det gjør vi med å legge om til soneforsvar umiddelbart. Det vil ikke skje med Bielsa.

Tror spillerne takler den overgangen helt smertefritt.

Over tre år med mer eller mindre samme spillestil før den plutselig virker gammelgresk for den samme gjengen, sier meg at helt smertefritt er vel optimistisk. 

For øvrig er jeg helt enig at man trenger god defensiv organisering. Det er en selvfølge.

Nå spiller ingen av landslagsspillerne noe annet enn sone på sine respektive landslag. Phillips så ut som en million for England. Llorente, Koch, Rodrigo og Raphinha tilvenner seg dette fint når de spilte og spiler landskamper. Dallas, Klich, Gelhardt, Cooper. De aller fleste, om ikke alle har spilt sone i hele sitt voksne liv. Ganske sikker på at det hadde gått relativt raskt. Det viktigste er at det ikke hadde blitt verre enn det mann mann greia vi styrer med nå som overhodet ikke fungerer.

Angående etterfølger. Martinez har gjort som Bielsa. Rykket opp med et lag, strålende førstesesong og en god tredje sesong. gjorde det også bra i Europa. Av det jeg kan lese så er han ikke ulik Bielsa i hvordan han ønsker å spille offensivt. Ønsker få touch og full fart fremover med mange folk. Knallhardt gjennvinningsspill. Liker å stå med forsvaret høyt, spiller sone. Ble aldri overkjørt borte mot de beste. Hadde null problemer med å parkere bussen når det var behov. Sånn var det ihvertfall i Granada. Ikke kollapset laget og ble nivå to spillere når han sluttet heller.
 Om det er sånn han hadde gjort det med Leeds er en annen sak.

Du har selvsagt et godt poeng med at de spiller en annen type fotball på landslagene sine og det er utvilsomt en mindre krevende måte å spille på. Nå tror jeg også at, på tross av uttalelsene, så vurderer Bielsa hvordan dette skal snus. Historisk sett er han trassig som en treåring, men jeg er helt sikker på at han også kjenner på tvilen. Igjen, jeg tviler på at han gjør en radikal endring av sin filosofi, enten vi vil eller ikke, men det ble også justert noe i fjor vår og da endret resultatene seg vesentlig. Litt tettere mellom lagdeler og spillere, noe mindre panisk med ball og litt dypere mot de bedre lagene. Vi får se

Alt jeg leser om Martinez gjør at jeg håper han vurderes sterkt til sommeren. Det er vel en Orta-link der også, samt at mannen selv har et ønske om å trene på balløya. Så spørs det om 49ers skal ha sin amerikaner inn i form av Marsch.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #116 på: Februar 24, 2022, 16:14:59 »
Det er fremdeles et håp om at klubben holder seg i divisjonen, men det blir vanskelig, dersom det ikke tas i bruk mer kynisme i spillestilen. Poeng må inn på konto så fort som mulig, helst på lørdag. Tottenham er ikke uslåelig.

Dersom Bielsa skal fortsette i klubben etter denne sesongen, er han nødt til å akseptere en større stall, og den stallen må opp i kvalitet. Det innebærer nok at 49'ers må overta aksjemajoriteten. Radz har vel ikke store nok økonomiske muskler til å ta klubben opp til topp 6 som er målet på sikt?

Jeg er nok også kommet til det standpunktet at Bielsa sin spillestil heller ikke vil føre klubben dit.
Super Leeds since 1968

Dennis

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #117 på: Februar 24, 2022, 16:39:39 »
Det er fremdeles et håp om at klubben holder seg i divisjonen, men det blir vanskelig, dersom det ikke tas i bruk mer kynisme i spillestilen. Poeng må inn på konto så fort som mulig, helst på lørdag. Tottenham er ikke uslåelig.

Dersom Bielsa skal fortsette i klubben etter denne sesongen, er han nødt til å akseptere en større stall, og den stallen må opp i kvalitet. Det innebærer nok at 49'ers må overta aksjemajoriteten. Radz har vel ikke store nok økonomiske muskler til å ta klubben opp til topp 6 som er målet på sikt?

Jeg er nok også kommet til det standpunktet at Bielsa sin spillestil heller ikke vil føre klubben dit.

Det blir en stor evaluering til sommeren, men det ligger vel i kortene at det gjenstår maksimalt 13 kamper for Bielsa nesten uansett hvordan dette går?

Tottenham er på ingen måter uslåelige, det har de vist med fire tap på de fem siste. Man må derimot ta høyde for at Tottenham kommer til å kjøre voldsomt på kontringer på lørdag. Selv om de også under Mourinho hadde en ganske enkel grunnoppskrift med ligg dypt og spill ballen frem, så funker det ofte fordi Kane og Son er så gode. Og når de tar så mye oppmerksomhet, åpner det rom for andre spillere. Det er faktisk irriterende hvor mye de to klarer å skape på egenhånd, når alle vet hvor gode de er.

Spurs er et lag som kan spille på litt forskjellig måte og kan like fullt gå ut i høyt press (litt såret dyr er de også nå), men jeg blir ikke overrasket om de ligger dypt lørdag og kjører kontringer. Leeds har ingen hode-/boksspillere uten Bamford, så da er man nødt til å spille på en annen måte. Antakelig må man øke antall skudd fra distanse og være hissig på eventuelle returer. Har vondt for å se at det blir mål på innlegg fra kant for Leeds' del, så man kan ikke skyve åtte-ni man frem og få overganger. Da ligner det Soton v Spurs fra i fjor, hvor Soton styrer alt og Spurs scoret hver gang de fikk ballen.

Når det gjelder denne topp 6-uttalelsen så syns jeg styret gjorde seg selv en bjørnetjeneste ved å uttale seg som det gjorde. Som du sier, det var vel ment på sikt etter å ha stabilisert seg. Men det blir fort en "sannhet" at klubben skal blande seg inn der heller før enn senere. Ambisjoner må man ha, men jeg tror ikke for mange direkte uttalte mål på den måten er riktig vei å gå.
Marching on together!

Forever Whites

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #118 på: Februar 24, 2022, 18:01:46 »
Vi får nok det vi fortjener til slutt. Det har ikke stabeistet Bielsa fått av sin ledelse det siste året. Panikkkjøp av James i sommer og ingen inn i januar vinduet.  Andre lag greide å få spillere på plass men ikke Leeds.  Summen de kjøpte James for i sommmer(vet Bielsa likte ham også) kunne de kjøpt det vi egentlig trengte mest for.  I januar hadde vi midler til stede i følge ledelsen, men brukte dem ikke.
Ting satte seg i fjorårssesongen og vi hadde en god utvikling.  Så stoppet det opp denne sesongen.  Igjen er må jeg si at Bielsa er et stabeist, men det stabeistet førte oss tilbake i toppen.
Denne sesongen har uansett hvordan man snur og vender på ting skadene satt sitt preg på laget.  Cooper betyr mer for dette laget en de fleste innrømmer.  Bamford og Phillips er sårt savnet.  Stallen er liten men Bielsa har alltid sagt at han ikke vil ha inn spillere uten at de forsterker laget.  Det har vel de fleste skreket høyt om her inne selv?
Man må gjerne latterliggjøre Bielsa nå når det går dårlig, men jeg vil skyte litt høyere i hierakiet.  Radz har også sviktet sterkt her.

Spark gjerne Bielsa fordi resultatene uteblir denne sesongen og man står i fare for å rykke ned igjen.  Men kom ikke å klag hvis en eventuell nyansettelse ikke mestrer å holde oss oppe. ikke lenge siden vi hadde en eier som sparket i hytt og pine uten at det gav oss så mye mer.

Jeg freder på ingen måte Bielsa, men man bør ha litt respekt for det han har gjort.  En del her inne mangler det totalt.  Det ser man hvis man surfer litt på tidligere innlegg.
« Siste redigering: Februar 24, 2022, 18:10:14 av Forever Whites »
Medlem 94237

Josch

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #119 på: Februar 24, 2022, 18:11:09 »
Det er fremdeles et håp om at klubben holder seg i divisjonen, men det blir vanskelig, dersom det ikke tas i bruk mer kynisme i spillestilen. Poeng må inn på konto så fort som mulig, helst på lørdag. Tottenham er ikke uslåelig.

Dersom Bielsa skal fortsette i klubben etter denne sesongen, er han nødt til å akseptere en større stall, og den stallen må opp i kvalitet. Det innebærer nok at 49'ers må overta aksjemajoriteten. Radz har vel ikke store nok økonomiske muskler til å ta klubben opp til topp 6 som er målet på sikt?

Jeg er nok også kommet til det standpunktet at Bielsa sin spillestil heller ikke vil føre klubben dit.

Det blir en stor evaluering til sommeren, men det ligger vel i kortene at det gjenstår maksimalt 13 kamper for Bielsa nesten uansett hvordan dette går?

Tottenham er på ingen måter uslåelige, det har de vist med fire tap på de fem siste. Man må derimot ta høyde for at Tottenham kommer til å kjøre voldsomt på kontringer på lørdag. Selv om de også under Mourinho hadde en ganske enkel grunnoppskrift med ligg dypt og spill ballen frem, så funker det ofte fordi Kane og Son er så gode. Og når de tar så mye oppmerksomhet, åpner det rom for andre spillere. Det er faktisk irriterende hvor mye de to klarer å skape på egenhånd, når alle vet hvor gode de er.

Spurs er et lag som kan spille på litt forskjellig måte og kan like fullt gå ut i høyt press (litt såret dyr er de også nå), men jeg blir ikke overrasket om de ligger dypt lørdag og kjører kontringer. Leeds har ingen hode-/boksspillere uten Bamford, så da er man nødt til å spille på en annen måte. Antakelig må man øke antall skudd fra distanse og være hissig på eventuelle returer. Har vondt for å se at det blir mål på innlegg fra kant for Leeds' del, så man kan ikke skyve åtte-ni man frem og få overganger. Da ligner det Soton v Spurs fra i fjor, hvor Soton styrer alt og Spurs scoret hver gang de fikk ballen.

Når det gjelder denne topp 6-uttalelsen så syns jeg styret gjorde seg selv en bjørnetjeneste ved å uttale seg som det gjorde. Som du sier, det var vel ment på sikt etter å ha stabilisert seg. Men det blir fort en "sannhet" at klubben skal blande seg inn der heller før enn senere. Ambisjoner må man ha, men jeg tror ikke for mange direkte uttalte mål på den måten er riktig vei å gå.

Tottenham er normalt bedre enn Leeds. Bedre spillere og en klok coach, som forstår seg på forsvarsspill. Og kontringer.
Leeds må konsentrere seg om nøkkelkamper mot Norwich, Watford, Leicester, Villa , Palace osv. Det er det nivået vi ligger på.

Bielsas "organisering" av forsvar har vært å tvinge motstandere til å spille bakover eller sidelengs på midtbanen. Da fungerer mann-mann mot middels gode spillere. Og så kontre direkte når man vinner ball.

Jeg ser ikke bort i fra at Leeds kan få en god neste sesong. Men jeg tviler på at 49ers vil punge ut med masse penger til spillere og fortsette med Bielsa. Forsvaret hans er for mye Hawaii mot gode motstandere. Det har alle sett nå. Drillo ville organisert bedre med sone med de samme spillere.

Jeg tror at Rad nevnte dette med 6. plass for å snakke opp prisen på Leeds. Det var rettet mot investorer. Han har sagt at klubben er verdt £ 300-400 mill. Hvis det er reell mulighet for 6. plass snart så kan det være riktig. Mulige inntekter frem i tid ligger i større stadion, sponsors, salg av drakter world wide og Europa/TV-inntekter.

Men hittil har Rad's investering gått i minus. Han ønsker at klubben skal være verdt mest mulig og sier at Leeds kan oppnå 6. plass.