Skrevet av Emne: Er det nok Bielsa nå?  (Lest 17659 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Carl Fisker

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #180 på: Februar 26, 2022, 23:17:42 »
Talksport : 𝗕𝗥𝗘𝗔𝗞𝗜𝗡𝗚: Marcelo Bielsa has left Leeds United by mutual consent.
Veldig trist. Det hadde vært bedre å rykke ned MED Bielsa enn å rykke ned med en annen ved roret.

Nitrist holdning. Noe måtte skje. Fotball er ferskvare, bare spør Ranieri. Sånn som det har sett ut siste kampene var vi på full fart ned i Championship. Jessie Marsch har en Bielsa’ish tilnærming til fotball minus mannsmarkering så klubben tenker kontinuitet. Det er snaut med tid, men endringen måtte skje nå ellers kunne vi like gjerne ha beholdt Bielsa ut sesongen.

Det er dette man kjøper med Bielsa pakka. Det er ingen plan B og og taktikken vil aldri bli justert. Det handler bare om å gjøre A-planen bedre. Jeg trodde selv for inntil kort tid siden at Bielsa hadde vært best å beholde ut sesongen, men ser at det ble umulig. Nå gir vi oss selv hvertfall en sjanse til å justere.
Hvis vi rykker ned med en annen manager, hvilket ikke er usannsynlig, kan vi tenke tilbake på den sortien Bielsa fikk i Leeds. Du kan du ta ord som nitrist i din munn.

auren

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #181 på: Februar 26, 2022, 23:19:22 »
Vi får inderlig håpe at styret trekker opp et bedre navn enn denne Marsj mot nedrykk fyren. Men det forundrer jo meg ikke med 49-ers som snart majoritetseiere at de vil ha inn sin egen mann.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Stut og Fjærkre

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #182 på: Februar 26, 2022, 23:22:01 »
Dersom valget var Diego Martinez hadde jeg skjønt det, men Red Bull karen er jeg like skeptisk til som jeg er til kjøreferdighetene til Petter Northug.

samadhi

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #183 på: Februar 26, 2022, 23:27:29 »
Bielsa har gitt oss fantastiske resultater og ikke minst fått alle i klubben til å stå sammen. En ny mann som ikke gir oss resultater vil gjøre fansen rasende og savnet etter Bielsa enormt. Blir ikke like enkelt å være Radrizzani da.

Bielsa skulle fått ut sesongen og gjort opp staus da. Dette er bare trist en trist slutt på en fantastisk æra, og for første gang i mitt 30 år gamle supporterliv kjenner jeg på en likegyldighet...
marching on together,
derudaf forever...

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #184 på: Februar 26, 2022, 23:31:18 »
Corberan har gjort en kjempejobb med Huddersfield. Mange uavgjorte kamper, men ligger som nummer tre på tabellen nå og har en laaang rekke kamper uten tap. Jeg har ikke sett noen av deres kamper, men jeg innbiller meg at han kunne vært et alternativ. Det defensive har han åpenbart kontroll på.

Ingen dyr løsning heller, antar jeg.

I tillegg kjenner han klubben og spillerne.
Ser ut til at det blir Jesse Marsch, tidligere Leipzig trener for en kort stund. Har ikke den lengste CVen, men selvsagt vanskelig å plukke fra øverste hylle.
Blir spennende å se om han kan snu Leeds forferdelig form


Sent from my iPhone using Tapatalk
Et sjansespill av en annen verden. Suksess i Østerrike med en klubb med tilnærmet Rosenborg-hegemoni i landet. Fiasko i Tyskland, fyken etter kun noen måneder. Tragisk med Bielsa som ble sviktet av spillerne han utviklet fra gråstein til PL spillere. Dessverre ble de litt for gode i eget hodet, mistet 10% av viljen til å gå i kjelleren, og vipps tilbake til gråsteinnivået. Snakk om å bli kastet under bussen. I tillegg til manglende evner/viljer i spillerstallen, måtte han slite med enorme skadeproblemer i sentrallinjen. Jeg har vondt for å tro at en amerikaner med erfaring fra Østerisk fotball skal redde denne patetiske gjengen fra nedrykk. Minner litt om ansettelsen av Milan Darkovic eller hva han het, under Cellino.

Eller kanskje det var Bielsa som kastet spillerne under bussen til slutt. Uansett hvor skadeskutt, så skulle de som var utpå der eksponeres en mot en, mot det ypperste fotballverden har å by på. Var det riktig? I tillegg er det betimelig å spørre om han har trent spillerne sønder og sammen.

Forever Whites

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #185 på: Februar 26, 2022, 23:34:26 »
Trist.  Noe må gjøres men følelsen nå er bare trist.  Hadde unnet Bielsa en bedre slutt på sin tid i Leeds.  Håper de som har mer greie på dette gjør det rette nå og ikke går for hasteløsninger og ansetter denne Jessie Marsch som for meg virker alt for liten for en sånn oppgave.  Da kunne like gjerne Bielsa fått fortsette til sommeren og fått en mer verdig slutt. 
Medlem 94237

Fantasyland

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #186 på: Februar 26, 2022, 23:49:44 »
Talksport : 𝗕𝗥𝗘𝗔𝗞𝗜𝗡𝗚: Marcelo Bielsa has left Leeds United by mutual consent.
Veldig trist. Det hadde vært bedre å rykke ned MED Bielsa enn å rykke ned med en annen ved roret.

Nitrist holdning. Noe måtte skje. Fotball er ferskvare, bare spør Ranieri. Sånn som det har sett ut siste kampene var vi på full fart ned i Championship. Jessie Marsch har en Bielsa’ish tilnærming til fotball minus mannsmarkering så klubben tenker kontinuitet. Det er snaut med tid, men endringen måtte skje nå ellers kunne vi like gjerne ha beholdt Bielsa ut sesongen.

Det er dette man kjøper med Bielsa pakka. Det er ingen plan B og og taktikken vil aldri bli justert. Det handler bare om å gjøre A-planen bedre. Jeg trodde selv for inntil kort tid siden at Bielsa hadde vært best å beholde ut sesongen, men ser at det ble umulig. Nå gir vi oss selv hvertfall en sjanse til å justere.
Hvis vi rykker ned med en annen manager, hvilket ikke er usannsynlig, kan vi tenke tilbake på den sortien Bielsa fikk i Leeds. Du kan du ta ord som nitrist i din munn.

Og hvis vi beholder plassen vil dette bli sett som det store vendepunktet ? Poenget mitt var at vi nå gir oss selv muligheten til å justere. Bielsa vil for alltid bli husket for hvordan han løftet denne klubben opp fra ei 16 år lang hengemyr selv om avslutningen selvfølgelig ikke ble slik vi hadde ønsket.

Reaney

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #187 på: Februar 26, 2022, 23:54:54 »
En vemodig og trist avskjed med en manager legende. Ubeskrevne March høres ut som en panikkartet handling. Jeg mener kominasjoenen Radizen, Orta og 49ers har svikta totalt. Her må flere hoder rulle. Taperen er vårt kjære fotballag Leeds United og oss trofaste fans når regnskapet skal gjøres opp.

GeirO

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #188 på: Februar 27, 2022, 01:08:25 »
Hvis dette stemmer får vi bare takke Bielsa for noe fantastiske år der han gjorde alle Leedsfans veldig stolte!

Hvis vi nå rykker ned med ny manager, får vi aldri svaret på om Bielsa og spillerne hadde greid å snu denne downperioden, som var fryktelig. Men det skal sies at vi møtte gode lag...

Jesse March...hva skal en si? Synes det er lite musikalsk av 49'ers å ansette en amerikaner uten store prestasjoner som ny Leedsmanager. Det er vel mange flere navn som hadde vært sikrere å ansette nå (Corban/Martinez). Mulig Watford stikker av med Martinez, håper ikke det betyr at de kommer over oss på tabellen.....Ser Allardyce står på bettinglista...huff og gru.

Men selvfølgelig ønsker vi enhver ny Leedsmanager lykke til. Vi får håpe de får rett, de som har sagt at eneste løsningen for å overleve PL, er å sparke Bielsa. Tiden vil vise......
« Siste redigering: Februar 27, 2022, 01:12:22 av GeirO »
MOT

karaba

Er det nok Bielsa nå?
« Svar #189 på: Februar 27, 2022, 01:11:36 »
En vemodig og trist avskjed med en manager legende. Ubeskrevne March høres ut som en panikkartet handling. Jeg mener kominasjoenen Radizen, Orta og 49ers har svikta totalt. Her må flere hoder rulle. Taperen er vårt kjære fotballag Leeds United og oss trofaste fans når regnskapet skal gjøres opp.
Flere hoder rulle, hvor mange skal gå før du er fornøyd! Tror du glemmer hvem som har puttet inn mye av egne penger i klubben  og hvem som har trent laget fra å være en middelhavsfarer i Championship til 9 plass i PL! Dette har vært en fantastisk periode nettopp på grunn av de du nå vil kappe hode av! Slutt og syt og klag hele tiden og se heller litt på hva de du anklager har fått til for fotballaget Leeds og oss trofaste fans.


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Februar 27, 2022, 01:40:09 av karaba »

Fantasyland

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #190 på: Februar 27, 2022, 01:25:12 »
Fabrizio Romano@FabrizioRomano
While Marcelo Bielsa and Leeds lawyers discuss final contract termination details, talks are in progress for Jesse Marsch to be appointed as new manager. The agreement's now at final stages. ⚪️🇺🇸 #LUFC

Marsch has been on Leeds board list for months. Work in progress

Gordon McUseless

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #191 på: Februar 27, 2022, 05:53:12 »
Det var ikke slik det skulle ende :'(
Er det ikke dette du har ønsket i lang tid nå


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har stille spørsmålet om hva som bør gjøres. Har aldri sagt han må gå, men har absolutt sett at noe må gjøres mtp tilnærming til motstandere av enten av han selv eller at andre må overta.
Det kunne ikke fortsette i samme sporet. Side before self.
Elsker mannen og alt han har gjort for klubben og byen og han kommer til å forbli en legende i Leeds, men dette var det siste jeg ville se skje. Derfor er dette trist som faen. Ingen andre enn han jeg kunne tenkt tok Leeds steget videre, men slik ble det ikke.

Sterland

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #192 på: Februar 27, 2022, 08:43:15 »
Corberan har gjort en kjempejobb med Huddersfield. Mange uavgjorte kamper, men ligger som nummer tre på tabellen nå og har en laaang rekke kamper uten tap. Jeg har ikke sett noen av deres kamper, men jeg innbiller meg at han kunne vært et alternativ. Det defensive har han åpenbart kontroll på.

Ingen dyr løsning heller, antar jeg.

I tillegg kjenner han klubben og spillerne.
Ser ut til at det blir Jesse Marsch, tidligere Leipzig trener for en kort stund. Har ikke den lengste CVen, men selvsagt vanskelig å plukke fra øverste hylle.
Blir spennende å se om han kan snu Leeds forferdelig form


Sent from my iPhone using Tapatalk
Et sjansespill av en annen verden. Suksess i Østerrike med en klubb med tilnærmet Rosenborg-hegemoni i landet. Fiasko i Tyskland, fyken etter kun noen måneder. Tragisk med Bielsa som ble sviktet av spillerne han utviklet fra gråstein til PL spillere. Dessverre ble de litt for gode i eget hodet, mistet 10% av viljen til å gå i kjelleren, og vipps tilbake til gråsteinnivået. Snakk om å bli kastet under bussen. I tillegg til manglende evner/viljer i spillerstallen, måtte han slite med enorme skadeproblemer i sentrallinjen. Jeg har vondt for å tro at en amerikaner med erfaring fra Østerisk fotball skal redde denne patetiske gjengen fra nedrykk. Minner litt om ansettelsen av Milan Darkovic eller hva han het, under Cellino.

Eller kanskje det var Bielsa som kastet spillerne under bussen til slutt. Uansett hvor skadeskutt, så skulle de som var utpå der eksponeres en mot en, mot det ypperste fotballverden har å by på. Var det riktig? I tillegg er det betimelig å spørre om han har trent spillerne sønder og sammen.
Ingen er uten skyld, men at Bielsa nærmest blir fremstilt som tilbakestående blir helt patetisk. Hans stil har bidratt til at vi har herjet 2 sesonger i CC, og leverte langt over forventet 1. sesong i PL. Jeg registrerer at den vanvittige aggressiviteten i gjenvinningsfasen ikke er til å kjenne igjen, heller ikke offensivt hvor vi bombet fremover om vi tok motstanderen på brudd. Denne stilen funker big-time, så lenge vi har spillere som kan utføre den. Etter mitt syn er hovedgrunnen til at vi ligger der vi gjør skadeproblemene i sentrallinjen, og alt for tynn stall. De har mer eller mindre vært ute hele sesongen, og vi har aldri fått satt en forsvarslinje pga enormt mye fravære ila sesongen. Tror heller ikke det hadde hjulpet så fryktelig å endre til sone på defensive dødballer, da spillerne vi har til rådighet er for veike.  Koch og Llorente kommer fra mindre fysiske ligaer, og er ok teknisk, men blir lettvektere på dødballer mot monstre ala van Dijk mfl. Struijk er fortsatt jr og lovende, men mangler både styrke og rutine. Cooper er ikke verdens beste stopper, men han bidrar godt på dødballer, og er en sjef bak der. Savnet av Phillips er også enormt. Ingen av de som har erstattet han er i nærheten av det nivået. Statsen viser også historisk at med og uten KP er dag og natt. Han er aggressiv, en ballvinner og i tillegg kreativ.  Når i tillegg Bamford er ute, og han er eneste reelle spissalternativ, blir det sørgelig. Hverken Rodrigo, Roberts, Gelhardt er i nærheten av nivået til Bamford. Kardinalfeilen er at det ikke ble forsterket i januar. Det var så åpenbart at vi var for tynne at det burde vært jobbet for å styrke hele sentrallinjen, slik at de var på plass tidlig i januar. Flere hevder at Bielsa ikke ønsket flere spillere, men han var helt tydelig på at dersom vi fikk inn spillere som er bedre enn de vi har, var han fornøyd med det. Her har Orta sviktet. Når han i tillegg står bak noen av historiens værste bomkjøp, bør han gå. Bielsa er ikke uten skyld, han burde kunne gjort oss mer kyniske mot de beste lagene, men hans største feil er etter mitt syn at han ikke krevde forsterkninger. Tynn stall og enorme skadeproblemer koster oss trolig plassen i PL. Hva Jesse Marsch står for, aner jeg ikke. Statsen er ikke imponerende

Russel_Doig

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #193 på: Februar 27, 2022, 08:50:12 »
Marcelo Bielsa🔥💛🏅
Klarer virkelig dei negative i hylekoret å kvitte seg med det beste som har skjedd Leeds i moderne tid? 2 måneder med motgang og dårlige resultat med hele sentrallinjen og flere ute med skade så skal man kaste mannen som reformerte Leeds United og ga oss en klubb å være stolt av? Det er nesten ikkje til å tro. Radrizzani, Kinnear og Orta må finne frem litt indre styrke og stå frem som ledere slik vi som klubb fortjener.
Leeds på 2000-tallet:
2004-2018 Drit elendig og flaut
18/19 Play off
19/20 Opprykk🏅🍾
20/21 9.plass i PL
En formidabel prestasjon som det kun er en mann som har gjort mulig.
Korttidsminneforeningen vinner frem!

Reaney

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #194 på: Februar 27, 2022, 09:05:13 »
Karaba. Hva er vitsen med å være så kranglete og nedlatende? Du henger deg opp i tre ord, " flere hoder rulle". Greit. Jeg kan godt omformulere. Her må flere enn Bielsa ta ansvaret. Jeg mener at den situasjonen som laget vårt har havnet i, Ikke kan tilskrives Bielsa alene. Stikkord: Bomkjøp, midtbane sjefen som aldri kom, Augustin fadesen, handlingslammelse i siste januarvindu da vi virkelig trengte nytt blod etc.
« Siste redigering: Februar 27, 2022, 11:47:17 av Reaney »

auren

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #195 på: Februar 27, 2022, 09:47:51 »
En interessant snutt om Marsch:

https://youtu.be/kbTKFrkuu2o

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Stut og Fjærkre

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #196 på: Februar 27, 2022, 10:01:46 »
En interessant snutt om Marsch:

https://youtu.be/kbTKFrkuu2o

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Usikker på om vi har spillertyper til å spille på den måten, der mye skal gå gjennom midten. 4-2-2-2 når man stort sett har vinger som offensive spillere er ikke nødvendigvis en sikker suksessmodell. Men hvis kommentatoren har rett i at han er fleksibel på formasjon, så får vi kanskje til noe. Gegenpress kombinert med soneforsvar kan forhåpentlig ta over streken.

Dylan

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #197 på: Februar 27, 2022, 10:06:20 »
Takk, interessant link.

Reaney

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #198 på: Februar 27, 2022, 10:21:35 »
Takk, Auren. Fint å få vite mer om March.

HåvardK

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #199 på: Februar 27, 2022, 10:43:28 »
Takk for link!

HåvardK

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #200 på: Februar 27, 2022, 11:07:07 »
Er vel fortsatt ikke offisielt at Bielsa er ute?

Carl Fisker

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #201 på: Februar 27, 2022, 11:15:22 »
Er vel fortsatt ikke offisielt at Bielsa er ute?
Nei, det står ingen ting om dette på klubbens hjemmeside. Får håpe alt vrøvlet om Bielsas avgang har vært fake news.
« Siste redigering: Februar 27, 2022, 11:18:38 av Carl Fisker »

J-R

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #202 på: Februar 27, 2022, 11:38:31 »
Er vel fortsatt ikke offisielt at Bielsa er ute?
Nei, det står ingen ting om dette på klubbens hjemmeside. Får håpe alt vrøvlet om Bielsas avgang har vært fake news.
Får håpe de kommer med en uttalelse snart … Om det ene eller andre….

karaba

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #203 på: Februar 27, 2022, 11:38:45 »
Er vel fortsatt ikke offisielt at Bielsa er ute?
Nei, det står ingen ting om dette på klubbens hjemmeside. Får håpe alt vrøvlet om Bielsas avgang har vært fake news.
Veldig rart at klubben ikke er ute bekrefter eller avkrefter noe! Det som styrker ryktene er at både Fabrizio og Hay har bekreftet de.


Sent from my iPhone using Tapatalk

karaba

Er det nok Bielsa nå?
« Svar #204 på: Februar 27, 2022, 11:43:48 »
Det som er litt interessant er at vi hvert år i følge folk på Waccoe har hatt samme «form svikt» i januar og februar under Bielsa.
Foregående sesonger: P8 - W2 D1 L5
I årers sesong: P9- W2 D1 L6

Hver gang har vi snudd dette på slutten av sesongen!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kickthemdown

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #205 på: Februar 27, 2022, 11:53:30 »
Er vel fortsatt ikke offisielt at Bielsa er ute?
Nei, det står ingen ting om dette på klubbens hjemmeside. Får håpe alt vrøvlet om Bielsas avgang har vært fake news.
Drøm videre. Har det fra sikre kilder at han har tatt farvel.

Stut og Fjærkre

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #206 på: Februar 27, 2022, 11:55:47 »
Er vel fortsatt ikke offisielt at Bielsa er ute?
Nei, det står ingen ting om dette på klubbens hjemmeside. Får håpe alt vrøvlet om Bielsas avgang har vært fake news.
Veldig rart at klubben ikke er ute bekrefter eller avkrefter noe! Det som styrker ryktene er at både Fabrizio og Hay har bekreftet de.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Prosessen er sannsynligvis ganske komplisert, ettersom det bare er Bielsa som har kontrakt med klubben. Mens teamet hans har avtaler direkte med Bielsa. Blir ganske mange som skal vurderes og hensynstas.

Hallgeir *

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #207 på: Februar 27, 2022, 11:56:10 »
Det som er litt interessant er at vi hvert år i følge folk på Waccoe har hatt samme «form svikt» i januar og februar under Bielsa.
Foregående sesonger: P8 - W2 D1 L5
I årers sesong: P9- W2 D1 L6

Hver gang har vi snudd dette på slutten av sesongen!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Den store forskjellen i denne sesongens formsvikt, er måten tapene har kommet på, og ikke minst det svimlende antallet baklengsmål. Selv mot gode motstandere er dette helt "ødeleggende".
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

stian

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #209 på: Februar 27, 2022, 12:09:31 »
Det som er litt interessant er at vi hvert år i følge folk på Waccoe har hatt samme «form svikt» i januar og februar under Bielsa.
Foregående sesonger: P8 - W2 D1 L5
I årers sesong: P9- W2 D1 L6

Hver gang har vi snudd dette på slutten av sesongen!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Den store forskjellen i denne sesongens formsvikt, er måten tapene har kommet på, og ikke minst det svimlende antallet baklengsmål. Selv mot gode motstandere er dette helt "ødeleggende".

Og i tillegg til det svimlende antallet baklengsmål ligger et svimlende antall situasjoner med en helt sinnsyk defensiv ubalanse. Det virker som alle lag har gjort det samme mot oss i det siste, og lyktes med det. Men jeg skulle likevel sett at det ble gjort grep som ikke innebar å skille lag med Bielsa.

Andre lag har hentet inn egne dødball-spesialister, psykologer o.l. Det er kanskje som oftest "perifere" roller det er snakk om, men det å få inn nye fjes i et trenerteam (les: en med spesielt ansvar for å justere forsvarsstrukturen) kunne skapt et brudd i den negative spiralen vi har vært inne i. Det er kanskje ikke helt i Bielsa-ånd å gjøre, men jeg mener det er lavere risiko i det enn å ende opp med en arbeidsledig vikar uten PL-erfaring. Jeg er enig i at det må gjøres tydelige grep, men håper i det lengste på at det ikke innebærer at Bielsa forsvinner.

Edit: og der var håpet ute...
« Siste redigering: Februar 27, 2022, 12:11:04 av stian »