Skrevet av Emne: Er det nok Bielsa nå?  (Lest 17689 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #240 på: Februar 28, 2022, 21:02:17 »
Det jeg lurer mest på, når Bielsa nå er reist, er hvordan forholdet til spillerne var siste perioden. Røk han uklar med noen? Hvor hardt tæret regimet på relasjonen når resultatene sviktet? Eller var alle lojale til siste time?
 

Forever Whites

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #241 på: Februar 28, 2022, 21:23:57 »
Her er en "statement" fra Radrizzani som avsatte Bielsa.  Denne også funnet på FB:

https://www.facebook.com/LeedsUnited/videos/380022440173623

Medlem 94237

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #242 på: Februar 28, 2022, 21:42:14 »
Her er en "statement" fra Radrizzani som avsatte Bielsa.  Denne også funnet på FB:

https://www.facebook.com/LeedsUnited/videos/380022440173623

«Something was broken in the Club»

Jeg tror spillergruppa fikk nok.
 

leedslife

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #243 på: Februar 28, 2022, 21:47:04 »
Nje, fikk voldsom flashback til sist Rad var aktiv i lignende prosess.
For et kroppsspråk.
Ikke betryggende, men håper dette går så sømløst det kan og at Marsch kommer godt i gang.
« Siste redigering: Februar 28, 2022, 21:49:02 av leedslife »

samadhi

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #244 på: Februar 28, 2022, 22:07:58 »
Her er en "statement" fra Radrizzani som avsatte Bielsa.  Denne også funnet på FB:

https://www.facebook.com/LeedsUnited/videos/380022440173623

«Something was broken in the Club»

Jeg tror spillergruppa fikk nok.

Bielsa er en gentleman utad, stilte alltid ydmykt opp for fansen og lot være å uttale seg om kontroverser til pressen.

Innad er det lett å tenke seg at han har kjørt en hardere linje. Husker ett intervju med Orta for noen år siden der han sa hvordan de to kunne krangle så de skrek til hverandre, og det var garantert mange harde diskusjoner både mellom de og eiere. Bielsa var større enn klubben da han kom og så lenge den sportslige pila har pekt oppover har han vært "untouchable". Når de svakere resultatene nå kom er det ikke å se bort fra at tvilen har kommet både blant de han jobbet med og spillere og mange har sikkert gått lei. Bielsa har stått på sitt og sine prinsipper og jeg tror han aldri hatt dratt frivillig.

Har kjent på en sorgprosess denne helga, og å glede seg over ny manager sitter langt inne. Kan sammenlignes med når noen i nær famile går bort og du lurer på når det er greit å smile igjen. Skulle gjerne sett at Bielsa sin fremgang forsatte, men 3,5 år er veldig lenge i fotball og kanskje ekstra lenge med det regimet han hadde.

Vi får kanskje aldri oppleve en slik periode igjen med kjære klubb og Bielsa vil for alltid stå med gullskrift i klubben.
marching on together,
derudaf forever...

Fantasyland

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #245 på: Februar 28, 2022, 22:31:01 »
Her er en "statement" fra Radrizzani som avsatte Bielsa.  Denne også funnet på FB:

https://www.facebook.com/LeedsUnited/videos/380022440173623

«Something was broken in the Club»

Jeg tror spillergruppa fikk nok.

Jepp, det halta nok litt. Phil Hay skrev en veldig bra artikkel(betalingsmur, The Athletic) som oppsummerte Bielsa sin siste tid hos oss. Koster på meg å dele et lite utdrag fra den som egentlig oppsummerer Bielsa-regimet:

Bielsa, as his position weakened, was not dragged down by outright mutiny. There were niggles and frustrations and a frank conversation between him and Raphinha after the Brazil forward was substituted at half-time at Everton but the creep of doubt was incremental. Injuries became a huge burden on Leeds but at no stage did training ease off. Instead, it intensified, with murderball, the apple of Bielsa’s training eye, no longer limited to one session a week.

The club suggested loan signings like Donny van de Beek in January, a way of fleshing out a depleted squad, but Bielsa knocked them back. In a month like this one in which Leeds conceded 20 goals, unflinching tactics became a bone of contention for the board too. A source close to one of the players described them as “exhausted” by the pressure of a system that was no longer functioning consistently.
« Siste redigering: Februar 28, 2022, 22:32:59 av Fantasyland »

Hallgeir *

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #246 på: Februar 28, 2022, 23:00:30 »
Dersom det var slik som Hay skriver, var det bare en utgang: Bielsa måtte erstattes.

Om man aldri så mye elsker Bielsa, og spesielt mennesket Bielsa, tror jeg klubben har større sjanse til å holde seg i PL uten en som ikke ville endre "en tøddel" på lagets spillestil.

Vi får aldri oppleve en trener av hans kaliber igjen, ei heller en som har satt slike spor i sjela til den gjengse supporter. Sortien var utrolig trist, men nå er det full støtte til Marsch framover.

Marcelo Bielsa fortjener allikevel å bli satt på sokkel utenfor ER, eller hedret på en lignende måte.

Takk for alle store opplevelser, og at du stadig viste oss at omtanke for andre er det aller viktigste.
Super Leeds since 1968

Dennis

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #247 på: Mars 01, 2022, 08:29:51 »
Det jeg lurer mest på, når Bielsa nå er reist, er hvordan forholdet til spillerne var siste perioden. Røk han uklar med noen? Hvor hardt tæret regimet på relasjonen når resultatene sviktet? Eller var alle lojale til siste time?

Les Twittermeldingene som har dukket opp i etterkant. De er like knust som 99% av fansen. Om de snudde seg mot han i forkant, har de i så fall frekkhetens nådegave. Jeg velger å tro det første. Man skal ikke lese for mye ut av korte nettmeldinger, men Kevin Sharp støttet et innlegg fra Woodgate som mente Bielsa hadde fikset dette. Sharp er som kjent Phillips' agent og man kan selvsagt håpe og tro at han bare mangler litt takt. De fleste meldinger har nok ingen baktanke.

Nå er det vel ganske så sikkert at han ble sparket fredag og at Marcelo og spillerne allerede mot Spurs var fullt klar over at det var de siste 90 med argentineren på sidelinja. At han i det hele tatt tar den kampen, sier det meste om MB. Etterpå har det begynt å murre om at 49ers har jobbet for å innsette sin amerikanske mann Marsch i lang tid, kanskje så langt som tilbake til sommeren. Om det stemmer, så underbygger det alt av autoritet og arbeidsforhold for en trener.

Jeg tar det fortsatt med en stor klype salt, bare ikke så stor klype som at spillerne skal ha vendt han ryggen. Jeg vet ikke noe mer om det enn deg eller andre, men min tanke er at når fansen i stort flertall støtter en trener som har satt negativ rekord i baklengs, så er kanskje ikke spillerne så ulike. Underbygget av alle meldingene i etterkant. Jeg tror ikke det er en eneste trener i verden som ikke hadde blitt ønsket ut dørene med velvilje i en sånn sportslig situasjon; fotball er så mye mer enn pokaler og det siste resultatet. Det er mange klisjeer og flåsete uttrykk i disse dager, men når folk sier at Bielsa gjorde Leeds United, så er det treffende. Selv de fleste som har ropt på øksa virker å gjøre det med et stort vemod.

Jeg skal støtte Marsch fullt ut og håper selvsagt han leverer til ti av ti. Taktikkanalysen på Youtube er spennende, men det er rimelig enkelt å teoretisk vise hvordan man skal slå andre lag. Det er langt flere faktorer som spiller inn når man skal ta det ut i praksis. Helt sikkert en faglig dyktig og engasjert fyr, så håper jeg at spillerne også klarer å ta mentalt farvel med Bielsa. I så måte er det nesten å håpe at de mistet troen på prosjektet, slik at en omstilling blir enklere. Du har vært inne på dette med mental energi, det får vi håpe slår til.

Jeg er likevel veldig skeptisk til ledelsen av denne klubben videre. Radrizanni har gjort mye fint for Leeds og bidratt til revitaliseringen av klubben, men nå er det vel 49ers som styrer i bakgrunnen. Meldinga om Bielsa er generisk, men det er vel heller ikke så mye annet å si. Livet går videre og Marsch må få lov til å bevise seg. Det verste er at spøkelset av en stor argentiner tråkker rundt i gangene på TA og ER, men spørsmålet er om det er unngåelig.

Igjen, jeg håper bekymringene ikke slår til og at det kun er sol og havblikk fremover. Marsching on together og sånn.
« Siste redigering: Mars 01, 2022, 08:33:09 av Dennis »
Marching on together!

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #248 på: Mars 01, 2022, 13:45:13 »
Man vet jo ikke om det er spekulasjoner, eller det begynner å lekke ut.

Her fra 90min:

Leeds United decided to move on from Marcelo Bielsa after a number of senior players made an unsuccessful approach to talk to him last week, 90min understands.

Kan jo ikke forestille meg spillerne har akseptert å bli totalt latterliggjort, så de har blitt de siste ukene. Det har jo skreket etter endringer.

Og Marcelo Bielsa har jo, absolutt som forventet, nektet å endre noe som helst.

Når vi sender Bielsa ut porten, etter alt han har gjort for klubben, så er jeg bra sikker på at hver en stein er snudd for berge dette med han bak roret.
« Siste redigering: Mars 01, 2022, 13:49:10 av Kato »
 

Carl Fisker

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #249 på: Mars 01, 2022, 21:19:09 »
At alle steiner ble snudd er lite trolig. Dette virket mer som en panikkhandling fra ledelsen, ubetenksomt og risikabelt. Veldig merkelig at noen tror at sjansen for å beholde plassen i PL er større UTEN Marcelo enn med ham.

Eriksen55

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #250 på: Mars 01, 2022, 22:03:35 »
At alle steiner ble snudd er lite trolig. Dette virket mer som en panikkhandling fra ledelsen, ubetenksomt og risikabelt. Veldig merkelig at noen tror at sjansen for å beholde plassen i PL er større UTEN Marcelo enn med ham.

Her tror jeg du bommer grovt!

Som Kato sier, her har alle steiner blitt snudd både 2 og 3 ganger. Garantert, for ingen ønsket dette.

Ansettelsen ser ut som alt annet enn panikk.

Det som er merkelig er at du kan være så sikker på at dette er feil og at Bielsa hadde fikset det. Hva vet du som ingen andre utenfor klubben vet?
Din bastante mening her er kun basert på følelser og synsing. Tynt grunnlag å være så bastant på. Helt sikker på at klubben tok avgjørelsen på et bredere grunnlag enn det.

Vi kunne helt sikkert overlevd med Bielsa, men vi kunne helt sikkert klart å rykke ned også. Akkurat samme scenario vi kan få med Marsch.




Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #251 på: Mars 01, 2022, 22:56:51 »
At alle steiner ble snudd er lite trolig. Dette virket mer som en panikkhandling fra ledelsen, ubetenksomt og risikabelt. Veldig merkelig at noen tror at sjansen for å beholde plassen i PL er større UTEN Marcelo enn med ham.

Når spillerne tilsynelatende var i ferd med å miste trua på prosjektet, så tror jeg ikke vi hadde overlevd med Bielsa.
 

Josch

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #252 på: Mars 01, 2022, 23:25:46 »
At alle steiner ble snudd er lite trolig. Dette virket mer som en panikkhandling fra ledelsen, ubetenksomt og risikabelt. Veldig merkelig at noen tror at sjansen for å beholde plassen i PL er større UTEN Marcelo enn med ham.

Panikkhandling? Mange klubber har byttet manager tidligere denne sesongen når det har styrt mot bunnen. Med delvis suksess. Leeds er blant de som har ventet lengst med sparke treneren blant bunnlagene. I februar har det eskalert voldsomt, mer enn jeg trodde.
Det ville vært veldig rart å sitte stille og sett på dette fortsette. Spiller ingen rolle om han heter Bielsa.
49ers (som skal investere i sommer) tar ikke sjansen på å rykke ned, selv om Radrizzani fronter sparkingen nå.
Gode trenere har blitt sparket før. Skjer hver måned. Det ble en spiral som var umulig å rette opp. Jeg tror Bielsa kan gjøre det bra et annet sted hvis han vil.

Carl Fisker

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #253 på: Mars 01, 2022, 23:28:57 »
At alle steiner ble snudd er lite trolig. Dette virket mer som en panikkhandling fra ledelsen, ubetenksomt og risikabelt. Veldig merkelig at noen tror at sjansen for å beholde plassen i PL er større UTEN Marcelo enn med ham.

Her tror jeg du bommer grovt!

Som Kato sier, her har alle steiner blitt snudd både 2 og 3 ganger. Garantert, for ingen ønsket dette.

Ansettelsen ser ut som alt annet enn panikk.

Det som er merkelig er at du kan være så sikker på at dette er feil og at Bielsa hadde fikset det. Hva vet du som ingen andre utenfor klubben vet?
Din bastante mening her er kun basert på følelser og synsing. Tynt grunnlag å være så bastant på. Helt sikker på at klubben tok avgjørelsen på et bredere grunnlag enn det.

Vi kunne helt sikkert overlevd med Bielsa, men vi kunne helt sikkert klart å rykke ned også. Akkurat samme scenario vi kan få med Marsch.
Jeg har ingen bastant mening, og derfor bruker jeg ord som ´lite trolig`. Sannheten er at ingen av oss kan vite hva som hadde skjedd dersom Bielsa hadde fått fortsette. Problemet er nå at vi setter oss i en situasjon der en ny manager ikke har muligheter til å gjøre større endringer. Vinduet er lukket, det er kort tid igjen av sesongen, og spillerne mangler selvtillit. Marsch er avhengig av en kick-start, hvis ikke vil han få store problemer med å håndtere en nedadgående trend.

Kato

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #254 på: Mars 02, 2022, 08:58:23 »
At alle steiner ble snudd er lite trolig. Dette virket mer som en panikkhandling fra ledelsen, ubetenksomt og risikabelt. Veldig merkelig at noen tror at sjansen for å beholde plassen i PL er større UTEN Marcelo enn med ham.

Her tror jeg du bommer grovt!

Som Kato sier, her har alle steiner blitt snudd både 2 og 3 ganger. Garantert, for ingen ønsket dette.

Ansettelsen ser ut som alt annet enn panikk.

Det som er merkelig er at du kan være så sikker på at dette er feil og at Bielsa hadde fikset det. Hva vet du som ingen andre utenfor klubben vet?
Din bastante mening her er kun basert på følelser og synsing. Tynt grunnlag å være så bastant på. Helt sikker på at klubben tok avgjørelsen på et bredere grunnlag enn det.

Vi kunne helt sikkert overlevd med Bielsa, men vi kunne helt sikkert klart å rykke ned også. Akkurat samme scenario vi kan få med Marsch.
Jeg har ingen bastant mening, og derfor bruker jeg ord som ´lite trolig`. Sannheten er at ingen av oss kan vite hva som hadde skjedd dersom Bielsa hadde fått fortsette. Problemet er nå at vi setter oss i en situasjon der en ny manager ikke har muligheter til å gjøre større endringer. Vinduet er lukket, det er kort tid igjen av sesongen, og spillerne mangler selvtillit. Marsch er avhengig av en kick-start, hvis ikke vil han få store problemer med å håndtere en nedadgående trend.

Syns meningen fremsto ganske bastant. Panikkhandling, ubetenksomt, risikabelt. Eneste jeg er enig i er risikabelt. Men jeg mener det ville vært langt mer risikabelt å fortsette med et opplegg spillerne begynte å så tvil om. Tror klubben har gjort alt i sin makt for å berge prosjektet. Radrizzani sa "something broke down in the club". Det skjedde ikke forrige fredag.

Bellini

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #255 på: Mars 02, 2022, 14:19:01 »
Helt enig utrolig risikabelt :P... og jeg tror ikke dette var plan i det hele tatt for ledelsen.
Etter hva laget viste spesielt mot Spurs så var det på kanten av mytteri hvor mange av spillerene ga blaffen eller spilte uten tro på Bielsas taktikk, det så helt grusomt ut og tvang Bielsa ut.
Llorente så helt forferdelig ut, Harrison, James Ayling gikk på halvmaskin.

Har egenlig lite tro på Marsch og urolig bekymret for PL statusen vår, ikke fordi han trenger å være en dårlig trener men han må overta en Bielsa spisset tropp uten forsterkninger for å tilpasse sin spillestil.

Det som kan redde er enklere program en de rundt oss og en retur som planen sier for Kalvin, Cooper og Bamford.

Dennis

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #256 på: Mars 02, 2022, 14:32:57 »
Å sparke manageren på dette tidspunktet og situasjonen er jo essensen av, om ikke panikk, så i alle fall desperasjon. Ikke tenkt å flisespikke definisjoner av uttrykk, men at de har vært stressa i styrerommet og kanskje også i villrede, tror jeg på. Men! Jesse Marsch har vært på blokka lenge, noen påstår helt fra i fjor sommer. Det siste blir spekulasjon, men langt mer sannsynlig er det at han ville erstattet Marcelo Bielsa til sommeren uansett.

Så jeg tror det både var et rolig trekk i form av selve erstatteren, men at timingen bærer preg av desperasjon. Det er utvilsomt et risikabelt tidspunkt, ettersom Marsch i sommervinduet ville fått ro og fred til å hente inn forsterkninger og få tid på treningsfeltet. Det samme hadde delvis vært gjeldende om han ble hentet inn i januar. Om de som ønsket Bielsa vekk nå var noen prosent, snakket vi vel promille og sjokktilstander på det tidspunktet. Hadde vi i dag sett Sam Allardyce i stolen, så hadde vi kunnet snakke om fullstendig panikk. Vi er heldigvis ikke der.

Selv om jeg mener sparkingen var feil og tror Bielsa hadde reddet sesongen, så ser jeg selvsagt logikken i å argumentere for at det tvang seg fram. Hva som har høyest risikofaktor av å sparke eller beholde, er avhengig av øyet som ser. At Radrizzani sier at noe var "broken" veier jeg ikke så mye fra eller til; han må legitimere sin avgjørelse. Han skal ha at han står rakrygget i dette, selv om jeg tipper dette er en blanding av 49ers' ønske av spesifikk trener og at han forsøker å forsvare sin investering (som MB har lagt et par nuller til bak).

Vi får aldri vite om Marcelo ville reddet klubben denne sesongen og fasit på om Marsch klarer det får vi etter hvert, men dette er nok kalkulert deperasjon - om det går an å si. :)
« Siste redigering: Mars 02, 2022, 14:36:33 av Dennis »
Marching on together!

Leedsfan

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #257 på: Mars 11, 2022, 11:52:24 »
Å sparke manageren på dette tidspunktet og situasjonen er jo essensen av, om ikke panikk, så i alle fall desperasjon. Ikke tenkt å flisespikke definisjoner av uttrykk, men at de har vært stressa i styrerommet og kanskje også i villrede, tror jeg på. Men! Jesse Marsch har vært på blokka lenge, noen påstår helt fra i fjor sommer. Det siste blir spekulasjon, men langt mer sannsynlig er det at han ville erstattet Marcelo Bielsa til sommeren uansett.

Så jeg tror det både var et rolig trekk i form av selve erstatteren, men at timingen bærer preg av desperasjon. Det er utvilsomt et risikabelt tidspunkt, ettersom Marsch i sommervinduet ville fått ro og fred til å hente inn forsterkninger og få tid på treningsfeltet. Det samme hadde delvis vært gjeldende om han ble hentet inn i januar. Om de som ønsket Bielsa vekk nå var noen prosent, snakket vi vel promille og sjokktilstander på det tidspunktet. Hadde vi i dag sett Sam Allardyce i stolen, så hadde vi kunnet snakke om fullstendig panikk. Vi er heldigvis ikke der.

Selv om jeg mener sparkingen var feil og tror Bielsa hadde reddet sesongen, så ser jeg selvsagt logikken i å argumentere for at det tvang seg fram. Hva som har høyest risikofaktor av å sparke eller beholde, er avhengig av øyet som ser. At Radrizzani sier at noe var "broken" veier jeg ikke så mye fra eller til; han må legitimere sin avgjørelse. Han skal ha at han står rakrygget i dette, selv om jeg tipper dette er en blanding av 49ers' ønske av spesifikk trener og at han forsøker å forsvare sin investering (som MB har lagt et par nuller til bak).

Vi får aldri vite om Marcelo ville reddet klubben denne sesongen og fasit på om Marsch klarer det får vi etter hvert, men dette er nok kalkulert deperasjon - om det går an å si. :)

Jeg tror ikke vi ville gått ned med Bielsa, staheten hans ville reddet han.

Disse gutta har vært programmert av Bielsa og forholdt seg til BielsaOS. Nå kommer Jesse som egentlig ikke har så mye til felles med Bielsa en tæl og høyt tempo. Der Bielsa vil at spillerne skal spre seg ut for å skape rom når vi vinner ballen så vil Jesse at spillerne skal være mye tettere når vi vinner ballen og når vi angriper.

Det å sparke Bielsa med tanke på alle de formildende omstendighetene er desperasjon og en smule galskap. Vi har ett dårlige lag nå enn når vi rykket opp og det er ikke Bielsa fin feil, og skadene vi hare hatt denne sesongen har ødelagt all kontinuitet og flyt. Allikevel så har Bielsa holdt oss over streken. Jeg vet det ble stygt mot City, Liverpool, Manu og Tottenham, vi mente jo også at Newcastle tapet var stygt, men det viser seg jo at de har fått fart på sakene. Den eneste kampen som har vært helt krise er mot Everton.

De som ville ha Bielsa ut etter 3 1/2 år med for det meste glede burde kanskje reflektere litt nå!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

raggen

Sv: Er det nok Bielsa nå?
« Svar #258 på: Mars 11, 2022, 13:41:16 »
Å sparke manageren på dette tidspunktet og situasjonen er jo essensen av, om ikke panikk, så i alle fall desperasjon. Ikke tenkt å flisespikke definisjoner av uttrykk, men at de har vært stressa i styrerommet og kanskje også i villrede, tror jeg på. Men! Jesse Marsch har vært på blokka lenge, noen påstår helt fra i fjor sommer. Det siste blir spekulasjon, men langt mer sannsynlig er det at han ville erstattet Marcelo Bielsa til sommeren uansett.

Så jeg tror det både var et rolig trekk i form av selve erstatteren, men at timingen bærer preg av desperasjon. Det er utvilsomt et risikabelt tidspunkt, ettersom Marsch i sommervinduet ville fått ro og fred til å hente inn forsterkninger og få tid på treningsfeltet. Det samme hadde delvis vært gjeldende om han ble hentet inn i januar. Om de som ønsket Bielsa vekk nå var noen prosent, snakket vi vel promille og sjokktilstander på det tidspunktet. Hadde vi i dag sett Sam Allardyce i stolen, så hadde vi kunnet snakke om fullstendig panikk. Vi er heldigvis ikke der.

Selv om jeg mener sparkingen var feil og tror Bielsa hadde reddet sesongen, så ser jeg selvsagt logikken i å argumentere for at det tvang seg fram. Hva som har høyest risikofaktor av å sparke eller beholde, er avhengig av øyet som ser. At Radrizzani sier at noe var "broken" veier jeg ikke så mye fra eller til; han må legitimere sin avgjørelse. Han skal ha at han står rakrygget i dette, selv om jeg tipper dette er en blanding av 49ers' ønske av spesifikk trener og at han forsøker å forsvare sin investering (som MB har lagt et par nuller til bak).

Vi får aldri vite om Marcelo ville reddet klubben denne sesongen og fasit på om Marsch klarer det får vi etter hvert, men dette er nok kalkulert deperasjon - om det går an å si. :)

Jeg tror ikke vi ville gått ned med Bielsa, staheten hans ville reddet han.

Disse gutta har vært programmert av Bielsa og forholdt seg til BielsaOS. Nå kommer Jesse som egentlig ikke har så mye til felles med Bielsa en tæl og høyt tempo. Der Bielsa vil at spillerne skal spre seg ut for å skape rom når vi vinner ballen så vil Jesse at spillerne skal være mye tettere når vi vinner ballen og når vi angriper.

Det å sparke Bielsa med tanke på alle de formildende omstendighetene er desperasjon og en smule galskap. Vi har ett dårlige lag nå enn når vi rykket opp og det er ikke Bielsa fin feil, og skadene vi hare hatt denne sesongen har ødelagt all kontinuitet og flyt. Allikevel så har Bielsa holdt oss over streken. Jeg vet det ble stygt mot City, Liverpool, Manu og Tottenham, vi mente jo også at Newcastle tapet var stygt, men det viser seg jo at de har fått fart på sakene. Den eneste kampen som har vært helt krise er mot Everton.

De som ville ha Bielsa ut etter 3 1/2 år med for det meste glede burde kanskje reflektere litt nå!

ER mye som har skjedd i klubben som vi ikke vet og aldri kommer til å vite... at det har vært en nedadgående trend lenge under bielsa er fakta. ja man kan skylde på skader osv men bielsa ville ha liten stall og lite rotasjon samt en krevende treningsregime. i etterpåklokens navn har dette blitt kræsj så det holder. når i tillegg reultatene ikke kommer og det begynner å bli gnisninger i troppen og sikkert oppover og så skjønner jeg godt at ledelsen tok det steget de gjorde. Skulle de bare sitte og se på at vi evt rykket ned med bielsa(da hadde de blitt kritisert noe j... for det) nå når de tok grep så er det også galt. Bielsa er og blir en legende i klubben og vi har alt og takke han for men resultatene ble hans bane og andre managere har blitt sparket for mindre enn dette. Ja bielsa er ingen vanlig manager men dette er jobben hans. han blir målt opp i mot resultater!!

Alt i alt er  dagens tropp liten og mange som ikke er gode nok til PL spill men det er dette VI HAR og JM er manageren vår. klubben trenger oss mere enn noen gang.
Mange lys har blinket denne sesongen og synes allerede nå at det er bekymringsverig i kamp 2 under JM at spillerene agerer/spiller på den måten de gjør. Må jo spille med verdens høyeste skuldre og klarer mange ganger ikke slå ei pasning på noen få meter(grunnleggende ferdigheter).
Bekymret er jeg for at vi rykker ned, vinner vi ikke på søndag mot norwich, da tror jeg vi er ferdig,men selv med seier er det stor fare.
Nå ble dette mye lengre enn jeg hadde tenkt men vi kan ikke dvele med det som har skjedd(kan ikke gjøre noe med det og jeg vet leeds leiren er delt) det vi kan gjøre noe med er det som skjer nå og det som kommer til å skje. stå bak laget og den nye treneren!
Forever Leeds United!!!!!!!!