Skrevet av Emne: Kamp vs Liverpool @Anfield Road onsdag 23.02.22 kl. 20:45 på TV2 SP 2  (Lest 13894 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Blank_File

Det er snart ny kamp. Jeg gruer meg veldig ærlig talt både til denne og kampen mot Tottingham til helga. Det er ikke ofte jeg gjør.

Jeg kaller meg en svoren Bielsa tilhenger, det må det ikke være tvil om. Ingenting vil glede meg mer om trenden med en voldsom mengde innslupne mål kan snus og at vi berger plassen med grei margin. Jeg mener vi har hatt en klar framgang på nesten alle felt fra Bielsa kom til klubben og frem til starten av dette året. Derfor, selv med denne ufattelige mengden innslupne mål, vil jeg vente så lenge som overhodet mulig med å ønske Bielsa ut. Hvordan neste år ser ut gidder jeg ikke ta stilling til nå.

Jeg har ingen tro på poeng mot verken Liverpool eller Tottingham. Likevel føler jeg det som at dette er lakmustesten på om Bielsa vil gjøre endringer som faktisk vil utgjøre en forskjell defensivt. Som nevnt av andre her, så vet vi antagelig nøyaktig hva vi får de to neste. Liverpool kommer til å kjøre oss knallhardt på press, og Tottenham kommer til å legge seg bakpå og kontre med to av ligaens beste spillere. Det er disse to typene forsvar vi normalt sliter mest mot.

Jeg spør ofte meg selv, hva vi gjorde den gode perioden i fjor vår? Vi så ut som et godt defensivt kollektiv i disse kampene, selv om vi nok var litt heldige. En viktig faktor som er annerledes i år enn i fjor (og forsåvidt også i Championship) er at vi scorer på langt færre av sjansene våre enn i fjor. Sammenligner så langt i årets sesong mot fjorårets:

2020/2021 --> 1.75xG (6.plass) --> 62 mål (6.plass) --> 1.63 i snitt
2021/2022 --> 1.57xG (7.plass) --> 29 mål (13.plass) --> 1.21 i snitt

Selv om xG er lavere i år, så er vi bare en plass lenger ned på xG tabellen. Vi er derimot myyye lenger nede på antall scorede mål. Dette var en tendens vi så i Championship også. Derfor kan vi vel si at fjoråret var et unntak.

Jeg kan ikke helt huske hva som skjedde, men våren i fjor var dønn solid defensivt. De 19 siste kampene i fjor, hadde vi en kamp der vi slapp inn mer enn 2 mål (2-4 mot Arsenal). Vi slapp inn 2 mot henholdsvis Everton (1–2), West Ham (0–2) og Brighton (0–2). I de resterende 15, slapp vi 1 eller 0 mål. Dette med de samme spillerne og samme taktikken som i år og altså siste del av sesongen, der de andre lagene allerede burde har forstått hvordan de skulle slå oss. Scum brukte nøyaktig samme taktikk i første kamp mot oss i fjor, som de gjorde begge kampene i årets sesong. Vi ble dratt ut av posisjon og de defensive spillerne løp rett gjennom midten. I den andre kampen, not so much (selv om de brant noen store sjanser da også). Hvorfor? Jeg forstår det ikke. Jeg tar xGA med her også, bare for moro.

2020/2021 --> 1.42xGA (7.plass) --> 54 mål i mot (6.plass) --> 1.42 i snitt
2021/2022 --> 1.75xGA (16.plass) --> 50 mål i mot (19.plass) --> 2.08 i snitt

Det er etterlyst argumenter for Bielsa, og nettopp dette er mitt. Leeds har vist at de kan være tette over tid med hans taktikk, selv med et underlegent lag rent kvalitetsmessig. Når en trener har gjort laget gradvis bedre i en periode på 3 år, så er det for dumt å sparke han i første lange motbakke. Det er ikke rettferdig mot hans prosjekt, og det er ikke noe vi har god erfaring med fra tidligere. Dessuten aner vi ikke hva vi kan få inn av alternativer og det er helt brennsikkert at å sette ett nytt type forsvarsspill ikke er noe som lar seg gjøre mellom to kamper midt i sesongen, når ingen andre spiller med mannsmarkering, slik det er brent inn i Leeds over 3,5 år nå.

Uansett om målene fortsetter å renne inn, så tror jeg at vi kommer til å klare å karre til oss nok poeng til å overleve i PL. Jeg er dog åpen for å finne en erstatning til Bielsa til sommeren dersom han ikke klarer å rette opp det defensive i løpet av denne sesongen.  Grunnen til at jeg sier det, selv om vi så i fjor at det går an å være tette, er at jeg tror spillerne mister troa på det som skjer. Det må være ufattelig demotiverende og slippe inn så mye mål som Leeds gjør i 21/22 sesongen. Dette er også blitt påpekt av mange med meg helt siden starten av Bielsa-æraen, å få inn en erstatter til en såpass spesiell trener er utrolig vanskelig. Og verre blir det hvis det viser seg at nå stort sett hele stallen er overtrent. Jeg tror ikke at de spillerne vi har i stallen blir dårligere over natta av en annen trener, men jeg tror de får en utladning og vi må gjennom en stor utskiftning.

Så den første store testen kommer på onsdag. Jeg håper så inderlig at vi får se en annen defensiv variant av Leeds denne kampen. At ikke Firminho og Mané drar med seg Llorente og Strujik opp til midtstreken, men at vi tenker LITT på hvem vi møter, slik jeg opplevde at vi gjorde mot disse storlagene i fjor vår. Plis Marcelo! Plis!
« Siste redigering: Februar 21, 2022, 12:23:35 av Blank_File »

leedslife

Viktig kamp for Liverpool dette etter at City avga poeng i helga.
Liverpool har også en finale til helgen. Blir spennende å se hvilket mannskap de bruker mot oss.
Tror vi får det tøft igjen, men tror ikke vi får se City sifre mtp kampprogrammet til Liverpool. De gjør nok det de må også tas det hensyn deretter.

Satser på et hederlig 1-3 tap, endel positive ting å dra med seg, så får sesongavslutningen starte mot Spurs til helga.
Setter en tier på Gelhart for oss.

Ingen tilbake regner jeg med. Koch ute?

Gjerne dette laget. Meslier - Ayling, Cresswell, Llorente - Firpo/Strujik - Forshaw, Dallas, Rodrigo - James, Gelhart, Ralphinha

Kato

Sjelden jeg har gruet meg mer til kamp. Alt under 5 i hatten gjør at jeg beholder nattesøvnen. Frykter City på nytt med 7-8.

Blank_File

Viktig kamp for Liverpool dette etter at City avga poeng i helga.
Liverpool har også en finale til helgen. Blir spennende å se hvilket mannskap de bruker mot oss.
Tror vi får det tøft igjen, men tror ikke vi får se City sifre mtp kampprogrammet til Liverpool. De gjør nok det de må også tas det hensyn deretter.

Satser på et hederlig 1-3 tap, endel positive ting å dra med seg, så får sesongavslutningen starte mot Spurs til helga.
Setter en tier på Gelhart for oss.

Ingen tilbake regner jeg med. Koch ute?

Gjerne dette laget. Meslier - Ayling, Cresswell, Llorente - Firpo/Strujik - Forshaw, Dallas, Rodrigo - James, Gelhart, Ralphinha

Jeg tror de ser på kampen her som vel så viktig som Ligacup finalen og at det ikke blir spart på kruttet. Spent på lagkomposisjonen, men jeg tror det laget du har stilt opp blir for tynt på defensiv midt. Forshaw er god til å styre, men den motstanden vi skal opp mot gjør at vi ikke kan ta sjansen på at skjermen foran forsvaret blir revet opp hele tiden. Jeg regner med at Koch spiller.

leedslife

Viktig kamp for Liverpool dette etter at City avga poeng i helga.
Liverpool har også en finale til helgen. Blir spennende å se hvilket mannskap de bruker mot oss.
Tror vi får det tøft igjen, men tror ikke vi får se City sifre mtp kampprogrammet til Liverpool. De gjør nok det de må også tas det hensyn deretter.

Satser på et hederlig 1-3 tap, endel positive ting å dra med seg, så får sesongavslutningen starte mot Spurs til helga.
Setter en tier på Gelhart for oss.

Ingen tilbake regner jeg med. Koch ute?

Gjerne dette laget. Meslier - Ayling, Cresswell, Llorente - Firpo/Strujik - Forshaw, Dallas, Rodrigo - James, Gelhart, Ralphinha

Jeg tror de ser på kampen her som vel så viktig som Ligacup finalen og at det ikke blir spart på kruttet. Spent på lagkomposisjonen, men jeg tror det laget du har stilt opp blir for tynt på defensiv midt. Forshaw er god til å styre, men den motstanden vi skal opp mot gjør at vi ikke kan ta sjansen på at skjermen foran forsvaret blir revet opp hele tiden. Jeg regner med at Koch spiller.
Det gjør de nok helt klart. Men de ser nok også på dette Leeds laget som en langt enklere motstander enn det Chelsea laget de møter på Søndag. Det er nok redningen vår ifht til håndballsifre.
Følger deg vedr Koch. Og forsåvidt enig hvis han er frisk og kan spille. Uten at det gjør meg noe veldig mer selvsikker vedr sjansen for at skjermen foran forsvaret ikke blir revet opp. Han har vel vært DM stort sett siden han var tilbake mot Arsenal og målene har blitt spasert inn. Er vel 20 mål i mot fra arsenal kampen og til Manu i går (der ble han tatt av da, så han skal slippe å ta for mye skyld i det)

Eriksen55

Meslier - Ayling, Llorente, Struijk - Firpo - Koch - Raphinha, Rodrigo, Forshaw, Dallas - Gelhardt

Klaesson, Shack, Cresswell, Kenneh, Klich, Bate, Harrison, James og Roberts.


Kato

Premier League protokollene på hodeskader sier kampklar tidligst på dag 6 etter hodeskade. Så slik jeg tolker reglene ser vi ingen Koch på onsdag.

For a player to be deemed fit to return to play, the League will first impose these five steps, each one taking a minimum of one day: 1) No activity, 2) Light aerobic exercise, 3) Sports specific exercise, 4) Non-contact sports drills, 5) Full contact practice , 6) Return to play.

Med fokuset på hodeskader kan man jo spørre seg med den smellen og det blodtapet om det medisinsk var korrekt å la han fortsette etter trykken. Så helt bortkommen ut da han gikk av banen noen minutter senere.
« Siste redigering: Februar 21, 2022, 13:10:08 av Kato »
 

Cherry

Meslier - Ayling, Llorente, Struijk - Firpo - Koch - Raphinha, Rodrigo, Forshaw, Dallas - Gelhardt

Klaesson, Shack, Cresswell, Kenneh, Klich, Bate, Harrison, James og Roberts.

Gjerne laget ditt, men tror det blir:
Messlier
Ayling-Llorente-Strujic-Firpo
Forshaw
Dallas-Klich-Rodrigo-Raphinha
James

Tidvis rundspilt, men som Norwich akseptabelt 1-3 tap.
« Siste redigering: Februar 21, 2022, 13:25:50 av Cherry »
 

Eriksen55

Meslier - Ayling, Llorente, Struijk - Firpo - Koch - Raphinha, Rodrigo, Forshaw, Dallas - Gelhardt

Klaesson, Shack, Cresswell, Kenneh, Klich, Bate, Harrison, James og Roberts.

Gjerne laget ditt, men tror det blir:
Messlier
Ayling-Llorente-Strujic-Firpo
Forshaw
Dallas-Klich-Rodrigo-Raphinha
James

Tidvis rundspilt, men som Norwich akseptabelt 1-3 tap.

Jepp..for jeg frykter laget ditt... Klich og Rodrigo på midten går ikke, har aldri gått...ei heller mot Liverpool. Kommer til å bli spist opp!

Jeg antar at Koch er klar hvis det var kuttet og ikke hode som satte han ut...høres rart ut men.. Hvis han er ute håper jeg Forshaw i 4ern, Dallas 8ern og James ute på vingen.

Med Koch ute blir det nok helst Strujk opp, Ayling inn, Firpo ut, Klich nedover, James opp og Dallas over(alt)

Cherry

Meslier - Ayling, Llorente, Struijk - Firpo - Koch - Raphinha, Rodrigo, Forshaw, Dallas - Gelhardt

Klaesson, Shack, Cresswell, Kenneh, Klich, Bate, Harrison, James og Roberts.

Gjerne laget ditt, men tror det blir:
Messlier
Ayling-Llorente-Strujic-Firpo
Forshaw
Dallas-Klich-Rodrigo-Raphinha
James

Tidvis rundspilt, men som Norwich akseptabelt 1-3 tap.

Jepp..for jeg frykter laget ditt... Klich og Rodrigo på midten går ikke, har aldri gått...ei heller mot Liverpool. Kommer til å bli spist opp!

Jeg antar at Koch er klar hvis det var kuttet og ikke hode som satte han ut...høres rart ut men.. Hvis han er ute håper jeg Forshaw i 4ern, Dallas 8ern og James ute på vingen.

Med Koch ute blir det nok helst Strujk opp, Ayling inn, Firpo ut, Klich nedover, James opp og Dallas over(alt)


Det er jo dette man tror spinner rundt i hodet til Marcelo når enkelte bytter kommer i kamper nå også...altså selve "spinningen i hodet"....rotasjon av 5 plasser for ETT bytte!
Engineroom er ikke godt nok ift power HVIS Rodrigo er der nei, han er heller ikke "bikkja" som presser på topp som Bamford/James er heller - mens James lukter det ikke mål av- og han er mye feilplassert som spiss i 16`metereren.  I tillegg har du innleggene til Harrison og Ayling som går over alt og alle.....Ikke lett dette. 

Leser at Koch`s skade blir betraktet som concussion, men dette ble ikke frontet av benken til Leeds ved byttet (fordi da er han automatisk i karantene/test i 6 dager......) og det var dumt - fordi nå blir det visst det allikevel.  Ved å bekrefte hodeskade, så hadde man (etter det jeg forstår) fått 1.bytte til - til rådighet...usikker om det hadde hjulpet da.
« Siste redigering: Februar 22, 2022, 11:52:58 av Cherry »
 

Kickthemdown

For første gang skal jeg hverken se eller høre på Leeds-kampen. Jeg sjekker vglive før jeg tar kvelden, thats it. Gidder ikke ødelegge flere kvelder.

8,9 eller 10 - 0


leedslife

For første gang skal jeg hverken se eller høre på Leeds-kampen. Jeg sjekker vglive før jeg tar kvelden, thats it. Gidder ikke ødelegge flere kvelder.

8,9 eller 10 - 0
Jøss. Sikker på at dette er første?

Josch

Denne kampen kan få viktig betydning for målforskjellen til begge lag.
Leeds har nest dårligst målforskjell nå. Et stortap vil forverre dette ytterligere. Det er viktig å ikke tape mye.
City og Liverpool har omtrent lik målforskjell. Jeg tror de røde prøver å vinne mye her hvis de har dagen.
Liverpool får hvilt 4 døgn, mens Leeds hviler 3 døgn.

GeirO

Alle kamper lever sitt eget liv, så her er det også muligheter.
Btw, Bielsa kommer nok ikke til å bytte taktikk.
Tips: 1-1.
MOT

Kato

Denne kampen kan få viktig betydning for målforskjellen til begge lag.
Leeds har nest dårligst målforskjell nå. Et stortap vil forverre dette ytterligere. Det er viktig å ikke tape mye.
City og Liverpool har omtrent lik målforskjell. Jeg tror de røde prøver å vinne mye her hvis de har dagen.
Liverpool får hvilt 4 døgn, mens Leeds hviler 3 døgn.

3 døgn?

Da rekker vi vel en murderball mellom slagene….
 

lowfields

Denne kampen kan få viktig betydning for målforskjellen til begge lag.
Leeds har nest dårligst målforskjell nå. Et stortap vil forverre dette ytterligere. Det er viktig å ikke tape mye.
City og Liverpool har omtrent lik målforskjell. Jeg tror de røde prøver å vinne mye her hvis de har dagen.
Liverpool får hvilt 4 døgn, mens Leeds hviler 3 døgn.

3 døgn?

Da rekker vi vel en murderball mellom slagene….
Iallefall nok til at James og Dallas rekker og knekke hverandres halebein i en kollisjon på trening og er ute resten av sesongen.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Kickthemdown

Alle kamper lever sitt eget liv, så her er det også muligheter.
Btw, Bielsa kommer nok ikke til å bytte taktikk.
Tips: 1-1.
Bielsa kommer ikke til å bytte taktikk men Liverpool scorer en gang ? Ja jøss. Å griser kan fly.

Hallgeir *

Denne kampen kan få viktig betydning for målforskjellen til begge lag.
Leeds har nest dårligst målforskjell nå. Et stortap vil forverre dette ytterligere. Det er viktig å ikke tape mye.
City og Liverpool har omtrent lik målforskjell. Jeg tror de røde prøver å vinne mye her hvis de har dagen.
Liverpool får hvilt 4 døgn, mens Leeds hviler 3 døgn.

3 døgn?

Da rekker vi vel en murderball mellom slagene….

Du har gått fra gode innlegg til masse sarkastisk oppgulp.

Det synes jeg er skikkelig trist.
« Siste redigering: Februar 21, 2022, 20:58:17 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

ar9

Premier League protokollene på hodeskader sier kampklar tidligst på dag 6 etter hodeskade. Så slik jeg tolker reglene ser vi ingen Koch på onsdag.

For a player to be deemed fit to return to play, the League will first impose these five steps, each one taking a minimum of one day: 1) No activity, 2) Light aerobic exercise, 3) Sports specific exercise, 4) Non-contact sports drills, 5) Full contact practice , 6) Return to play.

Med fokuset på hodeskader kan man jo spørre seg med den smellen og det blodtapet om det medisinsk var korrekt å la han fortsette etter trykken. Så helt bortkommen ut da han gikk av banen noen minutter senere.
Ble overrasket selv når jeg så de sendte han utpå igjen. Ble ikke noe beroliget av reprisen heller.
Men får vel anta at helsepersonellet vet hva de gjør.


Sent from my iPhone using Tapatalk

J-R

Tut og kjør!
2-0 etter 18 min..

Litt bedre etter pause når vi setter inn Gelhardt på topp! Men Liverpool utnytter det enorme rommene vi etterlater oss. Roberts inn etter 70 min uten att det ser ut til å hjelpe oss nevneverdig!

5-0 slutt.

Beklager negativiteten, men det er ingen grunn til att jeg skal se ett annet kampforløp.

Måtte Bielsa & Co gjøre mine spådommer til skamme!!

MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
De 50 inslupne har vel så mye med  midtbanen å gjøre som forsvaret, som Bielsa gjentar her

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-23175445

Intet nytt på skadefronten.

Om dette betyr at Koch er klar eller ikke skal ikke jeg gjette...


I did not say the defence needed to improve, I said the defensive system needed to improve. The consistency the players in midfield offer allows us to strengthen the defensive system. The characteristics of the players in the midfield give it a more defensive or offensive profile. I said all of this to explain because we have conceded 50 goals. Second most conceded in the league. I have to account for this because I am responsible. I wanted to explain in the game against Manchester we did not have Phillips, Koch or Pascal. Three players who take on the role of DM to solidify them. We don't resolve that with bringing signings in. If not, we would four players for that position. Imagine being able to count on all three for that position. It's a privilege. At the same time, occasionally situations like this are presented. Strangely, the fourth player in that role is the best player of the team in the second half: Forshaw. Of course, analysing the last game, we created eight chances at goal and the opponent created eight chances at goal as well. They managed to score double the goals we did. When I analyse the defensive behaviour, I refer to the structure I generate. That has conceded 50 goals. After you have to analyse why. What are the real reasons and how to avoid this from happening. That's my function and when you have played these games and these goals, the conclusions are clear.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

De 50 inslupne har vel så mye med  midtbanen å gjøre som forsvaret, som Bielsa gjentar her

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-23175445

Intet nytt på skadefronten.

Om dette betyr at Koch er klar eller ikke skal ikke jeg gjette...

Ute ifølge Joe Donnohue?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
De 50 inslupne har vel så mye med  midtbanen å gjøre som forsvaret, som Bielsa gjentar her

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-23175445

Intet nytt på skadefronten.

Om dette betyr at Koch er klar eller ikke skal ikke jeg gjette...

Ute ifølge Joe Donnohue?

Det var visst klart på forhånd (mht hvordan spørsmålet blir stilt, ja)...

Robin Koch is out for Liverpool. Can you tell us how he’s feeling now, and your thoughts on the incident?
He’s perfect. Can you be more precise in the question toward the end?

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

De 50 inslupne har vel så mye med  midtbanen å gjøre som forsvaret, som Bielsa gjentar her

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-23175445

Intet nytt på skadefronten.

Om dette betyr at Koch er klar eller ikke skal ikke jeg gjette...


I did not say the defence needed to improve, I said the defensive system needed to improve. The consistency the players in midfield offer allows us to strengthen the defensive system. The characteristics of the players in the midfield give it a more defensive or offensive profile. I said all of this to explain because we have conceded 50 goals. Second most conceded in the league. I have to account for this because I am responsible. I wanted to explain in the game against Manchester we did not have Phillips, Koch or Pascal. Three players who take on the role of DM to solidify them. We don't resolve that with bringing signings in. If not, we would four players for that position. Imagine being able to count on all three for that position. It's a privilege. At the same time, occasionally situations like this are presented. Strangely, the fourth player in that role is the best player of the team in the second half: Forshaw. Of course, analysing the last game, we created eight chances at goal and the opponent created eight chances at goal as well. They managed to score double the goals we did. When I analyse the defensive behaviour, I refer to the structure I generate. That has conceded 50 goals. After you have to analyse why. What are the real reasons and how to avoid this from happening. That's my function and when you have played these games and these goals, the conclusions are clear.
Alle vet konklusjonen - 50 mål bakover - Driter i hva som har skjedd. Eneste som betyr noe nå er hva som blir gjort for å unngå alle baklengsmålene.

Kato

De 50 inslupne har vel så mye med  midtbanen å gjøre som forsvaret, som Bielsa gjentar her

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-23175445

Intet nytt på skadefronten.

Om dette betyr at Koch er klar eller ikke skal ikke jeg gjette...


I did not say the defence needed to improve, I said the defensive system needed to improve. The consistency the players in midfield offer allows us to strengthen the defensive system. The characteristics of the players in the midfield give it a more defensive or offensive profile. I said all of this to explain because we have conceded 50 goals. Second most conceded in the league. I have to account for this because I am responsible. I wanted to explain in the game against Manchester we did not have Phillips, Koch or Pascal. Three players who take on the role of DM to solidify them. We don't resolve that with bringing signings in. If not, we would four players for that position. Imagine being able to count on all three for that position. It's a privilege. At the same time, occasionally situations like this are presented. Strangely, the fourth player in that role is the best player of the team in the second half: Forshaw. Of course, analysing the last game, we created eight chances at goal and the opponent created eight chances at goal as well. They managed to score double the goals we did. When I analyse the defensive behaviour, I refer to the structure I generate. That has conceded 50 goals. After you have to analyse why. What are the real reasons and how to avoid this from happening. That's my function and when you have played these games and these goals, the conclusions are clear.

Så her skal altså Forshaw følge Pogba over hele banen, inkludert ned til eget cornerflagg. Samtidig skal altså midtbanespillerne ta større ansvar for antall baklengs.

Forstå det den som kan.

Og dette skal altså bli vesentlig bedre av at det er Phillips som dras banen rundt på jakt etter sin mann.

INGEN andre managere kjører et slikt opplegg. Jeg velger å tro at de 99,99 prosent andre ikke er totalt uten peiling.

HåvardK

De 50 inslupne har vel så mye med  midtbanen å gjøre som forsvaret, som Bielsa gjentar her

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-23175445

Intet nytt på skadefronten.

Om dette betyr at Koch er klar eller ikke skal ikke jeg gjette...


I did not say the defence needed to improve, I said the defensive system needed to improve. The consistency the players in midfield offer allows us to strengthen the defensive system. The characteristics of the players in the midfield give it a more defensive or offensive profile. I said all of this to explain because we have conceded 50 goals. Second most conceded in the league. I have to account for this because I am responsible. I wanted to explain in the game against Manchester we did not have Phillips, Koch or Pascal. Three players who take on the role of DM to solidify them. We don't resolve that with bringing signings in. If not, we would four players for that position. Imagine being able to count on all three for that position. It's a privilege. At the same time, occasionally situations like this are presented. Strangely, the fourth player in that role is the best player of the team in the second half: Forshaw. Of course, analysing the last game, we created eight chances at goal and the opponent created eight chances at goal as well. They managed to score double the goals we did. When I analyse the defensive behaviour, I refer to the structure I generate. That has conceded 50 goals. After you have to analyse why. What are the real reasons and how to avoid this from happening. That's my function and when you have played these games and these goals, the conclusions are clear.
Alle vet konklusjonen - 50 mål bakover - Driter i hva som har skjedd. Eneste som betyr noe nå er hva som blir gjort for å unngå alle baklengsmålene.
Ja, dessverre leser jeg også svaret slik. I tillegg kan det jo leses som at ting faktisk blir verre med flere spillere inn. Han forutsetter, som alltid, at de spillerne han har (tilgjengelig eller ikke) leverer på nøyaktig samme nivå. Form eller ferdigheter ser ikke ut til å være en variabel å regne med i Bielsas system.
Blir ikke mer optimistisk av dette.

Kickthemdown

Det overrasker meg stort at det soleklare flertallet vil at vi skal dundre på med nær sagt de samme 11 som spilte mot scum på søndag - og når det er 64 timer til neste match mot Spurs. Er det ikke mye bedre at vi har delvis uthvilte spillere til Spurs-kampen der vi faktisk kan ta poeng ? Vi er sjanseløse på Anfield uansett oppstilling.

Hvil, spar,  tap 8-0 og slå Spurs på lørdag høres ut som en plan.

Sterland

De 50 inslupne har vel så mye med  midtbanen å gjøre som forsvaret, som Bielsa gjentar her

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/marcelo-bielsa-press-conference-live-23175445

Intet nytt på skadefronten.

Om dette betyr at Koch er klar eller ikke skal ikke jeg gjette...


I did not say the defence needed to improve, I said the defensive system needed to improve. The consistency the players in midfield offer allows us to strengthen the defensive system. The characteristics of the players in the midfield give it a more defensive or offensive profile. I said all of this to explain because we have conceded 50 goals. Second most conceded in the league. I have to account for this because I am responsible. I wanted to explain in the game against Manchester we did not have Phillips, Koch or Pascal. Three players who take on the role of DM to solidify them. We don't resolve that with bringing signings in. If not, we would four players for that position. Imagine being able to count on all three for that position. It's a privilege. At the same time, occasionally situations like this are presented. Strangely, the fourth player in that role is the best player of the team in the second half: Forshaw. Of course, analysing the last game, we created eight chances at goal and the opponent created eight chances at goal as well. They managed to score double the goals we did. When I analyse the defensive behaviour, I refer to the structure I generate. That has conceded 50 goals. After you have to analyse why. What are the real reasons and how to avoid this from happening. That's my function and when you have played these games and these goals, the conclusions are clear.

Så her skal altså Forshaw følge Pogba over hele banen, inkludert ned til eget cornerflagg. Samtidig skal altså midtbanespillerne ta større ansvar for antall baklengs.

Forstå det den som kan.

Og dette skal altså bli vesentlig bedre av at det er Phillips som dras banen rundt på jakt etter sin mann.

INGEN andre managere kjører et slikt opplegg. Jeg velger å tro at de 99,99 prosent andre ikke er totalt uten peiling.
Har aldri sett Phillips blitt dratt rundt over hele banen, pga krav til mannsmarkering. Og ja, statsen viser soleklart at med og uten Phillips er vi to vidt forskjellige lag. Noe du selv har argumentert med ganske kraftig tidligere.

TK20

Jeg synes Firpo var veldig positiv sist. Samtidig synes jeg vi er best med Dallas i åttern. Så da blir laget:
Meslier
Ayling - Llorente - Strujik - Firpo
Forshaw
Rapha - Klich - Dallas - James
Rodrigo

lowfields

Meslier
Ayling - Strujik - Strujik - Dallas
Dallas
Rapha - Dallas - Dallas - James
Joffy

Begynner å ligne noe - spesielt hvis vi har Dallas på benken som kan steppe inn for Ayling.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"