Skrevet av Emne: Ex Head coach - Jesse Marsch  (Lest 46697 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Gordon McUseless

Sv: Ny head coach: Jesse Marsch
« Svar #60 på: Mars 03, 2022, 21:07:08 »
Syns han gjorde ein god figur på pressekonferansen. Tydeleg medietrent, då. Kanskje dog litt vel «polert» etter min smak, etter 3-4 år med Bielsa, hehe

Off, håpar dette blir bra. Ellers blir det nok framover ein smule kaotisk i klubben, fryktar eg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Enig. Framstår veldig sympatisk. Kanskje litt for sympatisk?

Men deilig å høre en pressekonferanse uten tolk og lange utbroderinger om ting som ikke alltid interesserer. Bielsas pressekonferanser var etterhvert et langt gjesp. Det viktigste fikk man som regel svar på tidlig - hvem som var tilgjengelig og utilgjengelig til neste kamp.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det går ikke an å bli for sympatisk. Bielsa var en symatisk fyr, men visste hva han ville, det vet Marsch og. Han er tydelig og rett på. Så en pausetalk han hadde som Salzburg trener og det virker ikke som han er en pushover som lar ting skli ut, uten at det blir adressert.

Kato

Sv: Ny head coach: Jesse Marsch
« Svar #61 på: Mars 03, 2022, 21:32:34 »
Ser lystig og godt humør ut det som kommer ut av bilder fra treningen i dag.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach: Jesse Marsch
« Svar #62 på: Mars 03, 2022, 21:39:43 »



South Stander ser ut til å ha det meste på stell, han svarer:

(left to right) Ruben Crespo |  Will Franklin | Matt Grice | Daryl Carter | Mark Jackson | Cameron Toshack | Jesse Marsch | Tom Robinson | Franz Schiemer | Andy Jenkinson | Will Atton | Henry McStay |  Rob Price | ????????
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Sv: Ny head coach: Jesse Marsch
« Svar #63 på: Mars 03, 2022, 23:16:47 »
Takker  :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach: Jesse Marsch
« Svar #64 på: Mars 03, 2022, 23:51:37 »
Takker  :)
Tipper du gjenkjenner Henry McStay. Husker navnet fra fordums akademilag. Googler at han var i Leeds fra 2003-2005. Ingen seniorkamper.
Idag er han Head Physio for klubben.


Sent from my iPad using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Ny head coach: Jesse Marsch
« Svar #65 på: Mars 04, 2022, 00:16:39 »



South Stander ser ut til å ha det meste på stell, han svarer:

(left to right) Ruben Crespo |  Will Franklin | Matt Grice | Daryl Carter | Mark Jackson | Cameron Toshack | Jesse Marsch | Tom Robinson | Franz Schiemer | Andy Jenkinson | Will Atton | Henry McStay |  Rob Price | ????????

Ruben Crespo, fitness coach. Ansatt sommer'n 2018
Will Franklin, Fysio
Matt Grice, Team manager
Daryl Carter, Fysio 1 laget.
Mark Jackson, nå hjelpetrener, tidligere u23 manager
Cameron Toshack, hjelpetrener
Jesse Marsch, Head coach
Tom Robinson,First Team Sports Scientist
Franz Schiemer, Ass Head coach.
Andy Jenkinson, Ernæringsfysiolog
Will Atton, Fysio
Henry Mcstay, Hoved fysio
Rob Price, Medisinsk sjef
Siste ute til høyre aner jeg ikke hvem er. Noen?

Mangler flere
Guillermo Alonso - Sjefsanatyliker
Marcos Abbad- Keepertrener
Alessandro Barcherini, keepertrener
Andrew Taylor, utlånssjef eller no sånn. Nå caretaker manager for u23
Helt sikkert flere også 😀

asbfjell

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #66 på: Mars 11, 2022, 18:08:21 »
Daniel Chapman (moxcowhite) reflekterer som vanlig godt og skriver enda bedre.

Her er et utdrag av det han hadde å melde etter kampen mot Villa.

"What was startling in this match was not the failure but the success, the desperately poor impact of that, and the crowd’s reaction to it. The Leeds players have been listening to Jesse Marsch. They were doing what he asks them to do. And these things were not popular. Why did the players keep giving the ball away? Because they kept running fast towards Villa’s packed penalty spot, like they’re supposed to, and losing it. Why was the team so narrow? Because it’s supposed to be. Why did the midfielders keep chipping balls into the penalty area that Villa dealt with easily? Because they’re supposed to. Why was it so easy for Villa to switch to an unmarked winger? Because the players are told to press the ball and leave the rest of the pitch open. By the end Elland Road was howling for controlled possession, getting players out wide to the touchlines, accurate build-up around the box, for the full-back to block off the opposite winger."

Dette kan ikke gå bra.


Anbefaler forresten å lese hele artikkelen.

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-0-3-aston-villa-accelerating/

Blank_File

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #67 på: Mars 12, 2022, 23:30:46 »
Daniel Chapman (moxcowhite) reflekterer som vanlig godt og skriver enda bedre.

Her er et utdrag av det han hadde å melde etter kampen mot Villa.

"What was startling in this match was not the failure but the success, the desperately poor impact of that, and the crowd’s reaction to it. The Leeds players have been listening to Jesse Marsch. They were doing what he asks them to do. And these things were not popular. Why did the players keep giving the ball away? Because they kept running fast towards Villa’s packed penalty spot, like they’re supposed to, and losing it. Why was the team so narrow? Because it’s supposed to be. Why did the midfielders keep chipping balls into the penalty area that Villa dealt with easily? Because they’re supposed to. Why was it so easy for Villa to switch to an unmarked winger? Because the players are told to press the ball and leave the rest of the pitch open. By the end Elland Road was howling for controlled possession, getting players out wide to the touchlines, accurate build-up around the box, for the full-back to block off the opposite winger."

Dette kan ikke gå bra.


Anbefaler forresten å lese hele artikkelen.

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-0-3-aston-villa-accelerating/
Forferdelig artikkel. Ble helt nedbrutt.

HåvardK

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #68 på: Mars 13, 2022, 00:08:00 »
Ja, det beste vi kan gjøre slik som situasjonen er nå, er å dissekere en ny manager som har vært hos oss i halvannen uke. Det er helt tydelig at noen henter energi av dette. Noen synes til og med at det er greit å rykke ned nå, slik at en kan legge all skyld på Marsch.

Ufattelig for meg. Det som teller nå, er å sanke nok poeng til å berge plassen. Dette betyr mer for meg enn alt annet nå, faktisk. Og siden det er Marsch som leder laget vårt nå, er det viktig å gi all mulig støtte til akkurat ham.

asbfjell

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #69 på: Mars 13, 2022, 02:00:11 »
Ja, det beste vi kan gjøre slik som situasjonen er nå, er å dissekere en ny manager som har vært hos oss i halvannen uke. Det er helt tydelig at noen henter energi av dette. Noen synes til og med at det er greit å rykke ned nå, slik at en kan legge all skyld på Marsch.

Ufattelig for meg. Det som teller nå, er å sanke nok poeng til å berge plassen. Dette betyr mer for meg enn alt annet nå, faktisk. Og siden det er Marsch som leder laget vårt nå, er det viktig å gi all mulig støtte til akkurat ham.

Har vanskelig for å tro at det finnes en eneste Leeds-supporter som håper at vi skal rykke ned nå, slik at kan de legge skylden på Jesse Marsch. Det måtte i så fall være noen usedvanlig tåpelige individer.

Tror det er gode muligheter for at plassen kan berges. Ikke p.g.a at Jesse Marsch er blitt ny trener, men heller fordi at sentrallinjen med Cooper, Phillips og Bamford antagelig vil være tilbake for fullt etter neste landslagspause - altså til våre åtte siste kamper. Dette vil bli en enorm boost for hele klubben. I tillegg styrkes våre sjanser til overlevelse av det finnes tre-fire andre lag som fremstår som veldig svake.

Hadde ikke Jesse Marsch fått sparken av Red Bull Leipzig i desember, så ville Marcelo Bielsa fremdeles vært Leeds-trener i dag. Dette forstår alle som har litt omløp i toppen. Men hvis folk skal uttrykke misnøye rundt det som har skjedd, bør kritikken rettes mot to andre personer i Leeds-ledelsen: Sportsdirektør Victor Orta, som er hovedmannen bak denne prosessen, samt hovedeier Andrea Radrizzani, som er den som til slutt har det avgjørende ordet når sånne avgjørelser blir tatt. Det vil altså være urettferdig å gjøre Marsch til en syndebukk i denne sammenheng.

Jesse Marsch - som sikkert er en bra fyr - fortjener altså full støtte i sin jobb.
At eg ikke har noen tro på at dette vil vise seg å være en klok ansettelse, får nå så være.



HåvardK

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #70 på: Mars 13, 2022, 07:32:58 »
Ja, det beste vi kan gjøre slik som situasjonen er nå, er å dissekere en ny manager som har vært hos oss i halvannen uke. Det er helt tydelig at noen henter energi av dette. Noen synes til og med at det er greit å rykke ned nå, slik at en kan legge all skyld på Marsch.

Ufattelig for meg. Det som teller nå, er å sanke nok poeng til å berge plassen. Dette betyr mer for meg enn alt annet nå, faktisk. Og siden det er Marsch som leder laget vårt nå, er det viktig å gi all mulig støtte til akkurat ham.


Hadde ikke Jesse Marsch fått sparken av Red Bull Leipzig i desember, så ville Marcelo Bielsa fremdeles vært Leeds-trener i dag. Dette forstår alle som har litt omløp i toppen.
Takker for karakteristikken. Det er vanskelig å diskutere når en stiller med så ulikt utgangspunkt - nå også tilsynelatende intellektuelt.

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #71 på: Mars 13, 2022, 09:27:56 »
Ja, det beste vi kan gjøre slik som situasjonen er nå, er å dissekere en ny manager som har vært hos oss i halvannen uke. Det er helt tydelig at noen henter energi av dette. Noen synes til og med at det er greit å rykke ned nå, slik at en kan legge all skyld på Marsch.

Ufattelig for meg. Det som teller nå, er å sanke nok poeng til å berge plassen. Dette betyr mer for meg enn alt annet nå, faktisk. Og siden det er Marsch som leder laget vårt nå, er det viktig å gi all mulig støtte til akkurat ham.
Hvor da egentlig?

* Prøvde å lete selv. Kunne finne noen like etter kampslutt på Villa tråden. Bortsett fra det synes jeg de fleste er veldig støttende til Marsch.
  Vet ikke helt hvilket kanaler du bruker utenom dette, men av de jeg bruker så er det et vanvittig trøkk mot Radrizianni og resten av kompanjogene oppe i styret. Som YEP skrev så er det vel første gang under hans eierskap at det blåser så hvitt på toppene.
Og det har jo vært noe tidligere; Myanmar, logo, tidl ansettelser, alle twitter meldingene.. Vi kan være enige der?

Er ikke at du blander litt her?
« Siste redigering: Mars 13, 2022, 09:40:36 av leedslife »

HåvardK

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #72 på: Mars 13, 2022, 10:29:54 »
Ja, det beste vi kan gjøre slik som situasjonen er nå, er å dissekere en ny manager som har vært hos oss i halvannen uke. Det er helt tydelig at noen henter energi av dette. Noen synes til og med at det er greit å rykke ned nå, slik at en kan legge all skyld på Marsch.

Ufattelig for meg. Det som teller nå, er å sanke nok poeng til å berge plassen. Dette betyr mer for meg enn alt annet nå, faktisk. Og siden det er Marsch som leder laget vårt nå, er det viktig å gi all mulig støtte til akkurat ham.
Hvor da egentlig?

* Prøvde å lete selv. Kunne finne noen like etter kampslutt på Villa tråden. Bortsett fra det synes jeg de fleste er veldig støttende til Marsch.
  Vet ikke helt hvilket kanaler du bruker utenom dette, men av de jeg bruker så er det et vanvittig trøkk mot Radrizianni og resten av kompanjogene oppe i styret. Som YEP skrev så er det vel første gang under hans eierskap at det blåser så hvitt på toppene.
Og det har jo vært noe tidligere; Myanmar, logo, tidl ansettelser, alle twitter meldingene.. Vi kan være enige der?

Er ikke at du blander litt her?
Det kan godt være at jeg blander - og poenget var ikke å rette kritikken mot noen, spesielt ikke forumister her inne. Beklager det.

Så ser jo jeg også at Rad & co får masse pepper, til dels fortjent. Nå er jeg litt nyansert i synet på ham også. Jo visst har det vært noen feilsteg, men sammenlignet med tidligere eiere de siste 25 år er det alt i alt mest positivt, vel? Logostyret var jo mest komisk, Myanmar en klar tabbe, men som han vel tok selvkritikk på. Twittermeldingene er i min verden bagateller, i hvert fall sammenlignet med alle påfunnene til Cellino.

Her og nå - eller i hvert fall i relativt nær fremtid - er det mest interessant å få frem årsakene til at stallen ikke er styrket, og hvorvidt det stemmer at det var intern murring i troppen rettet mot Bielsa. Noen (også forumister) avfeier dette som sludder og pølsevev, og da peker selvsagt alle piler mot Rad, Orta og øvrige i styre/eierstruktur.

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #73 på: Mars 13, 2022, 10:42:28 »
Ja, det beste vi kan gjøre slik som situasjonen er nå, er å dissekere en ny manager som har vært hos oss i halvannen uke. Det er helt tydelig at noen henter energi av dette. Noen synes til og med at det er greit å rykke ned nå, slik at en kan legge all skyld på Marsch.

Ufattelig for meg. Det som teller nå, er å sanke nok poeng til å berge plassen. Dette betyr mer for meg enn alt annet nå, faktisk. Og siden det er Marsch som leder laget vårt nå, er det viktig å gi all mulig støtte til akkurat ham.
Hvor da egentlig?

* Prøvde å lete selv. Kunne finne noen like etter kampslutt på Villa tråden. Bortsett fra det synes jeg de fleste er veldig støttende til Marsch.
  Vet ikke helt hvilket kanaler du bruker utenom dette, men av de jeg bruker så er det et vanvittig trøkk mot Radrizianni og resten av kompanjogene oppe i styret. Som YEP skrev så er det vel første gang under hans eierskap at det blåser så hvitt på toppene.
Og det har jo vært noe tidligere; Myanmar, logo, tidl ansettelser, alle twitter meldingene.. Vi kan være enige der?

Er ikke at du blander litt her?
Det kan godt være at jeg blander - og poenget var ikke å rette kritikken mot noen, spesielt ikke forumister her inne. Beklager det.

Så ser jo jeg også at Rad & co får masse pepper, til dels fortjent. Nå er jeg litt nyansert i synet på ham også. Jo visst har det vært noen feilsteg, men sammenlignet med tidligere eiere de siste 25 år er det alt i alt mest positivt, vel? Logostyret var jo mest komisk, Myanmar en klar tabbe, men som han vel tok selvkritikk på. Twittermeldingene er i min verden bagateller, i hvert fall sammenlignet med alle påfunnene til Cellino.

Her og nå - eller i hvert fall i relativt nær fremtid - er det mest interessant å få frem årsakene til at stallen ikke er styrket, og hvorvidt det stemmer at det var intern murring i troppen rettet mot Bielsa. Noen (også forumister) avfeier dette som sludder og pølsevev, og da peker selvsagt alle piler mot Rad, Orta og øvrige i styre/eierstruktur.

Det har vært fantastisk med Radrizianni kontra de andre eierne. Han gav oss tidlig ambisjoner. Han satt kortsiktig mål og langsiktig mål. Han investerte i klubben og menneskene. Han investerte i infrastruktur. Han brukte kontaktnettet sitt å tilegnet seg ressurser som var høyst kompetente for at vi skulle nå målene som var satt. Bare disse tingene alene var det ingen av de tidligere eierene som gjorde.

Den viktigste faktoren for suksess var Ortas elleville ide om å hente Bielsa. Det var nøkkelen og resten er historie.

Men inni mellom her har det vært noen små sjøslag. Og er jo her det har vært vanskelig for Radri å maøvrere seg riktig fordi fotballen er satt sammen helt annerledes enn andre organisasjoner han har.
Du har omgivelser og forventninger rundt som synes de første tingene jeg lister opp er bra, men det viktigste er resultatene som skjer på banen. Og den delen av fotballen er ferskvare og går vanvittig fort. Klarer man ikke være fokuserte nok her så kan det fort gå åt skogen.
Ser man tilbake på skadene på våre beste spillere, innkjøp av spillere, mangel på innkjøp i posisjoner og troppen(enes) størrelse så må det lov å reise spørsmål om det sportslige er godt nok rustet i klubben med tanke på nivå? (PL)

Bielsa tror jeg stod for største porsjon av det sportslige alibiet (omgivelser og fanebærer i klubb), men en coach må fortsatt rapportere til sportslig leder (orta) og redegjøre hvis enkelte ting ikke innfrir.
Vi innfrir enn så lenge på at vi er over nedrykk (amb til klubb). Men har vi innfridd på de andre punktene? Og hvem burde tatt største støyten i det? Vi hadde et januarvindu. Vi hadde en sportsligleder som til og med hadde turer over til Red Bull og Antonssen. Vi hadde en Angus som febrilsk prøvde å glatte over mulig fiasko i vinduet med at det ville ødelegge utviklingen for de unge spillerne.
Fortsatt med Marsch så er det samme spillermateriell som brukes og det vil brukes ut sesongen. Alt annet ville vært en hinsides risiko nå.

Nå syklet jeg langt uttafor stien her, men det er så utrolig mange ting som vi ikke bare kan gi skylden på Bielsa for.
Er folk øverst i styret som ikke har vært på jobb. Den tiden når det går best for klubben har de sittet med beinene høyt og håpt at Bielsa skulle gjøre mirakler på noe så tynt. Det er helt hårreisende.

* Siste der. Det er klart det er murring. Murring i en tropp er det nok hele tiden.
At klimaet er mørkt etter den rekken med kamper fra WH borte er det ingen tvil om.Klubben hadde ingen valg. Han måtte avskjediges. Ballongen sprakk.
Men hvorfor måtte vi komme der? Hvorfor er timingen på mye før Bielsa og nå etter Bielsa så ufattelig dårlig? Kan du svare meg på det?
Alt kan ikke være Bielsa ditt og Bielsa datt.

Vi snakker altså om en trener som skriver 1 års kontrakt, mens en klubb som lager og står i en 5 års plan. Og her står vi. Hva faen skjer her?


« Siste redigering: Mars 13, 2022, 10:59:03 av leedslife »

HåvardK

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #74 på: Mars 13, 2022, 11:12:54 »
Ja, det beste vi kan gjøre slik som situasjonen er nå, er å dissekere en ny manager som har vært hos oss i halvannen uke. Det er helt tydelig at noen henter energi av dette. Noen synes til og med at det er greit å rykke ned nå, slik at en kan legge all skyld på Marsch.

Ufattelig for meg. Det som teller nå, er å sanke nok poeng til å berge plassen. Dette betyr mer for meg enn alt annet nå, faktisk. Og siden det er Marsch som leder laget vårt nå, er det viktig å gi all mulig støtte til akkurat ham.
Hvor da egentlig?

* Prøvde å lete selv. Kunne finne noen like etter kampslutt på Villa tråden. Bortsett fra det synes jeg de fleste er veldig støttende til Marsch.
  Vet ikke helt hvilket kanaler du bruker utenom dette, men av de jeg bruker så er det et vanvittig trøkk mot Radrizianni og resten av kompanjogene oppe i styret. Som YEP skrev så er det vel første gang under hans eierskap at det blåser så hvitt på toppene.
Og det har jo vært noe tidligere; Myanmar, logo, tidl ansettelser, alle twitter meldingene.. Vi kan være enige der?

Er ikke at du blander litt her?
Det kan godt være at jeg blander - og poenget var ikke å rette kritikken mot noen, spesielt ikke forumister her inne. Beklager det.

Så ser jo jeg også at Rad & co får masse pepper, til dels fortjent. Nå er jeg litt nyansert i synet på ham også. Jo visst har det vært noen feilsteg, men sammenlignet med tidligere eiere de siste 25 år er det alt i alt mest positivt, vel? Logostyret var jo mest komisk, Myanmar en klar tabbe, men som han vel tok selvkritikk på. Twittermeldingene er i min verden bagateller, i hvert fall sammenlignet med alle påfunnene til Cellino.

Her og nå - eller i hvert fall i relativt nær fremtid - er det mest interessant å få frem årsakene til at stallen ikke er styrket, og hvorvidt det stemmer at det var intern murring i troppen rettet mot Bielsa. Noen (også forumister) avfeier dette som sludder og pølsevev, og da peker selvsagt alle piler mot Rad, Orta og øvrige i styre/eierstruktur.

Det har vært fantastisk med Radrizianni kontra de andre eierne. Han gav oss tidlig ambisjoner. Han satt kortsiktig mål og langsiktig mål. Han investerte i klubben og menneskene. Han investerte i infrastruktur. Han brukte kontaktnettet sitt å tilegnet seg ressurser som var høyst kompetente for at vi skulle nå målene som var satt. Bare disse tingene alene var det ingen av de tidligere eierene som gjorde.

Den viktigste faktoren for suksess var Ortas elleville ide om å hente Bielsa. Det var nøkkelen og resten er historie.

Men inni mellom her har det vært noen små sjøslag. Og er jo her det har vært vanskelig for Radri å maøvrere seg riktig fordi fotballen er satt sammen helt annerledes enn andre organisasjoner han har.
Du har omgivelser og forventninger rundt som synes de første tingene jeg lister opp er bra, men det viktigste er resultatene som skjer på banen. Og den delen av fotballen er ferskvare og går vanvittig fort. Klarer man ikke være fokuserte nok her så kan det fort gå åt skogen.
Ser man tilbake på skadene på våre beste spillere, innkjøp av spillere, mangel på innkjøp i posisjoner og troppen(enes) størrelse så må det lov å reise spørsmål om det sportslige er godt nok rustet i klubben med tanke på nivå? (PL)

Bielsa tror jeg stod for største porsjon av det sportslige alibiet (omgivelser og fanebærer i klubb), men en coach må fortsatt rapportere til sportslig leder (orta) og redegjøre hvis enkelte ting ikke innfrir.
Vi innfrir enn så lenge på at vi er over nedrykk (amb til klubb). Men har vi innfridd på de andre punktene? Og hvem burde tatt største støyten i det? Vi hadde et januarvindu. Vi hadde en sportsligleder som til og med hadde turer over til Red Bull og Antonssen. Vi hadde en Angus som febrilsk prøvde å glatte over mulig fiasko i vinduet med at det ville ødelegge utviklingen for de unge spillerne.
Fortsatt med Marsch så er det samme spillermateriell som brukes og det vil brukes ut sesongen. Alt annet ville vært en hinsides risiko nå.

Nå syklet jeg langt uttafor stien her, men det er så utrolig mange ting som vi ikke bare kan gi skylden på Bielsa for.
Er folk øverst i styret som ikke har vært på jobb. Den tiden når det går best for klubben har de sittet med beinene høyt og håpt at Bielsa skulle gjøre mirakler på noe så tynt. Det er helt hårreisende.

* Siste der. Det er klart det er murring. Murring i en tropp er det nok hele tiden.
At klimaet er mørkt etter den rekken med kamper fra WH borte er det ingen tvil om.Klubben hadde ingen valg. Han måtte avskjediges. Ballongen sprakk.
Men hvorfor måtte vi komme der? Hvorfor er timingen på mye før Bielsa og nå etter Bielsa så ufattelig dårlig? Kan du svare meg på det?
Alt kan ikke være Bielsa ditt og Bielsa datt.

Vi snakker altså om en trener som skriver 1 års kontrakt, mens en klubb som lager og står i en 5 års plan. Og her står vi. Hva faen skjer her?

Takk for et meget godt og grundig svar. Du har - som vanlig - mange svært gode poeng. Vår uenighet bunner nok i nyanser, om enn relativt viktige sådanne:
At timingen var - og er - så UFATTELIG dårlig er kanskje å ta i? Vi vet jo at Bielsa var og er restriktiv med å ta inn spillere, og at han foretrekker en liten tropp med enkeltspillere som spiller nesten uavhengig av hvordan de presterer (nå spissformulerer jeg også). At en da antar at han var restriktiv med å ta inn nye i januar, er vel en grei hypotese?
Angående planer: Det å skrive under for et år i gangen er vel ene og alene Bielsas idé. Vil tro at Rad glatt hadde tilbudt både 3- og 5-årskontrakter dersom det hadde vært aktuelt. Så akkurat der ser jeg ikke inkompetansen. Det må gå an å tenke langsiktig på noen områder, selv om det ikke lar seg gjøre på andre.
Bare så det er sagt: Det går mer og mer opp for meg at Bielsa har tilført oss så mye mer enn det rent sportslige. Samtidig måtte det tas grep (nå skal jeg prøve å unngå å gjenta meg selv mer), og ingen vet om det burde ha blitt gjort før. Og hvordan en enn vrir og vender på det, vet vi at dette var Bielsas siste sesong, og at ny mann måtte inn senest i sommer. Nå er det tatt et valg om å gjøre dette tidligere enn planlagt, men det at erstatteren var klar, tyder jo faktisk på en viss langtidsplanlegging. Om valget er riktig, vil tiden vise. Jeg er ikke overbevist, men kan heller ikke fastslå at det var en tabbe etter halvannen uke.
Uansett: Nå skal jeg på kino for å prøve å tømme hodet før kamp. I dag står vi samlet bak spillere, trener og eiere til støtte for klubben. God kamp!

Carl Fisker

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #75 på: Mars 13, 2022, 11:19:30 »
Daniel Chapman (moxcowhite) reflekterer som vanlig godt og skriver enda bedre.

Her er et utdrag av det han hadde å melde etter kampen mot Villa.

"What was startling in this match was not the failure but the success, the desperately poor impact of that, and the crowd’s reaction to it. The Leeds players have been listening to Jesse Marsch. They were doing what he asks them to do. And these things were not popular. Why did the players keep giving the ball away? Because they kept running fast towards Villa’s packed penalty spot, like they’re supposed to, and losing it. Why was the team so narrow? Because it’s supposed to be. Why did the midfielders keep chipping balls into the penalty area that Villa dealt with easily? Because they’re supposed to. Why was it so easy for Villa to switch to an unmarked winger? Because the players are told to press the ball and leave the rest of the pitch open. By the end Elland Road was howling for controlled possession, getting players out wide to the touchlines, accurate build-up around the box, for the full-back to block off the opposite winger."

Dette kan ikke gå bra.


Anbefaler forresten å lese hele artikkelen.

https://www.thesquareball.net/leeds-united/leeds-united-0-3-aston-villa-accelerating/
Forferdelig artikkel. Ble helt nedbrutt.
Manageren gjør det beste han kan - men han kan ikke bedre.

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #76 på: Mars 13, 2022, 11:30:02 »
Ja, det beste vi kan gjøre slik som situasjonen er nå, er å dissekere en ny manager som har vært hos oss i halvannen uke. Det er helt tydelig at noen henter energi av dette. Noen synes til og med at det er greit å rykke ned nå, slik at en kan legge all skyld på Marsch.

Ufattelig for meg. Det som teller nå, er å sanke nok poeng til å berge plassen. Dette betyr mer for meg enn alt annet nå, faktisk. Og siden det er Marsch som leder laget vårt nå, er det viktig å gi all mulig støtte til akkurat ham.
Hvor da egentlig?

* Prøvde å lete selv. Kunne finne noen like etter kampslutt på Villa tråden. Bortsett fra det synes jeg de fleste er veldig støttende til Marsch.
  Vet ikke helt hvilket kanaler du bruker utenom dette, men av de jeg bruker så er det et vanvittig trøkk mot Radrizianni og resten av kompanjogene oppe i styret. Som YEP skrev så er det vel første gang under hans eierskap at det blåser så hvitt på toppene.
Og det har jo vært noe tidligere; Myanmar, logo, tidl ansettelser, alle twitter meldingene.. Vi kan være enige der?

Er ikke at du blander litt her?
Det kan godt være at jeg blander - og poenget var ikke å rette kritikken mot noen, spesielt ikke forumister her inne. Beklager det.

Så ser jo jeg også at Rad & co får masse pepper, til dels fortjent. Nå er jeg litt nyansert i synet på ham også. Jo visst har det vært noen feilsteg, men sammenlignet med tidligere eiere de siste 25 år er det alt i alt mest positivt, vel? Logostyret var jo mest komisk, Myanmar en klar tabbe, men som han vel tok selvkritikk på. Twittermeldingene er i min verden bagateller, i hvert fall sammenlignet med alle påfunnene til Cellino.

Her og nå - eller i hvert fall i relativt nær fremtid - er det mest interessant å få frem årsakene til at stallen ikke er styrket, og hvorvidt det stemmer at det var intern murring i troppen rettet mot Bielsa. Noen (også forumister) avfeier dette som sludder og pølsevev, og da peker selvsagt alle piler mot Rad, Orta og øvrige i styre/eierstruktur.

Det har vært fantastisk med Radrizianni kontra de andre eierne. Han gav oss tidlig ambisjoner. Han satt kortsiktig mål og langsiktig mål. Han investerte i klubben og menneskene. Han investerte i infrastruktur. Han brukte kontaktnettet sitt å tilegnet seg ressurser som var høyst kompetente for at vi skulle nå målene som var satt. Bare disse tingene alene var det ingen av de tidligere eierene som gjorde.

Den viktigste faktoren for suksess var Ortas elleville ide om å hente Bielsa. Det var nøkkelen og resten er historie.

Men inni mellom her har det vært noen små sjøslag. Og er jo her det har vært vanskelig for Radri å maøvrere seg riktig fordi fotballen er satt sammen helt annerledes enn andre organisasjoner han har.
Du har omgivelser og forventninger rundt som synes de første tingene jeg lister opp er bra, men det viktigste er resultatene som skjer på banen. Og den delen av fotballen er ferskvare og går vanvittig fort. Klarer man ikke være fokuserte nok her så kan det fort gå åt skogen.
Ser man tilbake på skadene på våre beste spillere, innkjøp av spillere, mangel på innkjøp i posisjoner og troppen(enes) størrelse så må det lov å reise spørsmål om det sportslige er godt nok rustet i klubben med tanke på nivå? (PL)

Bielsa tror jeg stod for største porsjon av det sportslige alibiet (omgivelser og fanebærer i klubb), men en coach må fortsatt rapportere til sportslig leder (orta) og redegjøre hvis enkelte ting ikke innfrir.
Vi innfrir enn så lenge på at vi er over nedrykk (amb til klubb). Men har vi innfridd på de andre punktene? Og hvem burde tatt største støyten i det? Vi hadde et januarvindu. Vi hadde en sportsligleder som til og med hadde turer over til Red Bull og Antonssen. Vi hadde en Angus som febrilsk prøvde å glatte over mulig fiasko i vinduet med at det ville ødelegge utviklingen for de unge spillerne.
Fortsatt med Marsch så er det samme spillermateriell som brukes og det vil brukes ut sesongen. Alt annet ville vært en hinsides risiko nå.

Nå syklet jeg langt uttafor stien her, men det er så utrolig mange ting som vi ikke bare kan gi skylden på Bielsa for.
Er folk øverst i styret som ikke har vært på jobb. Den tiden når det går best for klubben har de sittet med beinene høyt og håpt at Bielsa skulle gjøre mirakler på noe så tynt. Det er helt hårreisende.

* Siste der. Det er klart det er murring. Murring i en tropp er det nok hele tiden.
At klimaet er mørkt etter den rekken med kamper fra WH borte er det ingen tvil om.Klubben hadde ingen valg. Han måtte avskjediges. Ballongen sprakk.
Men hvorfor måtte vi komme der? Hvorfor er timingen på mye før Bielsa og nå etter Bielsa så ufattelig dårlig? Kan du svare meg på det?
Alt kan ikke være Bielsa ditt og Bielsa datt.

Vi snakker altså om en trener som skriver 1 års kontrakt, mens en klubb som lager og står i en 5 års plan. Og her står vi. Hva faen skjer her?

Takk for et meget godt og grundig svar. Du har - som vanlig - mange svært gode poeng. Vår uenighet bunner nok i nyanser, om enn relativt viktige sådanne:
At timingen var - og er - så UFATTELIG dårlig er kanskje å ta i? Vi vet jo at Bielsa var og er restriktiv med å ta inn spillere, og at han foretrekker en liten tropp med enkeltspillere som spiller nesten uavhengig av hvordan de presterer (nå spissformulerer jeg også). At en da antar at han var restriktiv med å ta inn nye i januar, er vel en grei hypotese?
Angående planer: Det å skrive under for et år i gangen er vel ene og alene Bielsas idé. Vil tro at Rad glatt hadde tilbudt både 3- og 5-årskontrakter dersom det hadde vært aktuelt. Så akkurat der ser jeg ikke inkompetansen. Det må gå an å tenke langsiktig på noen områder, selv om det ikke lar seg gjøre på andre.
Bare så det er sagt: Det går mer og mer opp for meg at Bielsa har tilført oss så mye mer enn det rent sportslige. Samtidig måtte det tas grep (nå skal jeg prøve å unngå å gjenta meg selv mer), og ingen vet om det burde ha blitt gjort før. Og hvordan en enn vrir og vender på det, vet vi at dette var Bielsas siste sesong, og at ny mann måtte inn senest i sommer. Nå er det tatt et valg om å gjøre dette tidligere enn planlagt, men det at erstatteren var klar, tyder jo faktisk på en viss langtidsplanlegging. Om valget er riktig, vil tiden vise. Jeg er ikke overbevist, men kan heller ikke fastslå at det var en tabbe etter halvannen uke.
Uansett: Nå skal jeg på kino for å prøve å tømme hodet før kamp. I dag står vi samlet bak spillere, trener og eiere til støtte for klubben. God kamp!
Det jeg mener med ufattelig dårlig timing gjelder ikke avskjedigheten/ansettelsen ut fra resultater.
Jeg skrev det i et tidligere innlegg. Husker i farten ikke i hvilken tråd. Var en korr med Dennis.

Jeg er rystet over Rads manglende evne til å lese situasjonen som ville oppstå. Jeg ser jo at han febrilsk prøver ut fra sitt eget intervju og pr propogandaen kommende uken frem til Leicester. Men trøkket og omgivelsene i Leeds er større. Det er på størrelse med det største og beste i landet. I tillegg kom vi ut av total dvale med en messias som fikk oss opp på høyder vi ikke trodde var mulig med verdier og moral som vi ikke har opplevd før. Effekten av dette er så sterkt at når ting skjer på den måten det gjorde får du et dragsug som er umennskelig å manøvrere seg unna og det er en helt umulig oppgave for en ny coach. Tror jeg.
Jeg tror ikke klubben overhodet hadde hatt dette som et worst case scenario som kunne skje. Det virker for meg ihvertfall ikke slik på hvordan de har agert sesongen 21/22 ut fra kommunikasjon og handlinger, eller mangel på dem. Dette er min redegjøring for hvorfor jeg synes det er ufattelig dårlig timing.

Det du sier om Bielsa og spillere er helt korrekt, men jeg sitter jo ikke med noe følelse av at klubben har støttet Bielsa voldsomt gjennom hans Leeds karriere.
Han har jo stort sett ordnet opp i det selv og oftest gikk det. Men her snakker ikke jeg om at vi trenger 5-6 spillere inn. Mer en helhet på lagene ovenfra og ned. Det er mer spillere i posisjoner  i banen der vi knapt har dekning. Og ut fra hva hvilken kompetanse Bielsa hadde og hvilken analytiker han var så tror jeg han og så det. Og vi prøvde oss jo: Bayern spilleren, OBrien, Gallagher (Bielsa var stor fan av han), Brenden bla. Om det var Bielsa som sa stopp her eller hva som skjedde vet jeg ikke. Men en teori med at Gallagher og Brenden inn ila sommer og Januar så hadde Bielsa vært her fortsatt er jeg ganske sikker på. Men det er en teori. Det er verdt lite nå.
Og vedr til det første så takk og i like så. Debatter som dette er veldig moro. Og jeg synes du tilføyer dette forumet veldig mye bra.
 Og noe positivt de siste ukene er at det har dukket opp mye gode innlegg både fra den ene og andre siden.

Også er jo fotball slik at beholder vi plassen og Leeds ligger på 6-7 plass i november så er alt glemt og det er ikke måte på hvilket idiot jeg er ;D

Ref til øverste punktet vedr omgivelsene og forventingene rundt Leeds er hovedgrunnen til hvorfor jeg mener vi burde ansatt en trener med tilsvarende tyngde og aura som Bielsa. En som kan bære de forventningene i størst mulig grad og ta vekk noe av presset på personer rundt.
Derfor jeg mener at en type up and coming trener passer dårlig i Leeds.
Nå er ikke dette ment som noe stikk til Marsch overhodet eller ønske om ny trener.
Skrev det for noen år siden før Bielsa. Da vi holdt på med denne stolleken.
Bare en intr tanke synes jeg i forhold til at det kreves personlighet og karakter både i styrerom, benk og utpå matta.
« Siste redigering: Mars 13, 2022, 11:57:04 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #77 på: Mars 13, 2022, 11:58:14 »
Uff, det er plutselig krevende igjen å være Leedssupporter.

Det er vi jo godt vant til, men nå har vi hatt drøye tre sesonger der ting har virket på stell.

Det er flere gode innlegg om dagen. Det er flott.
Men jeg syns vi lett tyr til å lete etter noen (Bielsa/Orta/Radrizzani) å legge skyld på.

Det er sammensatt.
Med Bielsa må man la  ham ha styringen, ellers backer han ut. Der har Leeds vært flinke gjennom disse årene (jeg skal ikke ta stilling til det siste halvåret, mulig man rundt siste vindu ikke har fulgt Bielsas vilje der...), men i det store og hele har vi fått nyte Bielsas tjenster lengre enn noen annen klubb fordi vi har latt ham styre.

Men det er ikke slik at noen er feilfrie her, ei heller Bielsa. Ved å si ja til noe sier man nei til noe annet.
Blant annet troppsstørrelsen, noe annet spillestil/treningsbelastning. Begge de to sistnevnte har blitt mye kritisert i siste del av Bielsas styretid.

Jeg skjønner at ledelsen måtte vurdere å gjøre noe nå. Vi tapte alt fra 0-4 til 0-7 i ett sett, virket gjennomskuet og uten evne (vilje)  til å gjøre noe med det... Ble det nedrykk med Bielsa ville ledelsen fått gjennomgå de luxe.

De valgte å prøve noe nytt.

Blir det likevel nedrykk vil ledelsen også få gjennomgå.

Det er gambling ved å prøve noe nytt. 12 kamper igjen, der man de fire første kampene har minimalt med tid til å trene mellom kampene. Første kamp gav 0 poeng men viste at her var det tatt grep som virket. Til kamp to virkelt virkelig ikke grepene. Det er der vi er nå - det er det inntrykket folk sitter med på netthinnen.
Norwichkampen er viktig, en såkalt sekspoengskamp.

Taper vi den er vi nok under streken, spesielt etter at Everton/Burnley har spilt sine hengekamper.
Men dte vil fortsatt være 8 kamper igjen.

Den internasjonale landskamppausen blir viktig for ooss.
Å få tilbake Phillips/Cooper/Bamford (jojo, han har vært på banen men ikke fått spilt seg i slag igjen), få tid til å trene etter hvrodan Masch vil at vi skal spille  - det blir superviktig.
Spent på hvordan vi fremstår etter den pausen!!!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #78 på: Mars 14, 2022, 12:02:24 »
Det står ikke på passion i hvertfall!

https://tbrfootball.com/why-leeds-manager-jesse-marsch-apologised-at-full-time-against-norwich/

(Rodrigo ser ikke sååååå skada ut heller  ;D)
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #79 på: Mars 17, 2022, 17:14:26 »
Jesse om teamet sitt:

Pressern:
There's a bit knowledge gap with Marcelo and all his staff having gone - do you need to add to your staff quickly?

We will add to the staff eventually. Right now it's a little bit of just trying to get the rhythm with everybody we have here and I'm very thankful for you know, I spoke about Mark Jackson, I think in the first press conference, he's been amazing, amazing. Willie and Aaron our two video analysts have invested a lot, Marcos [Abad], the goalkeeper coach has worked very closely with us.

So we're cranking every day. We're probably all doing about two, three more jobs than we should be. But it's also worked, right. So yeah, I haven't had enough time to even think about how to build things out from now. Once we get to the FIFA break, we'll be able to take a little bit of a pause and then we play once every week and then we'll have a little bit more time to really sort everything out more and more for what things need to look like as we continue to move forward.

But the way we're managing things I think has been very effective. I think the players are very clear every match and there's been a lot of efficiency. So that's been good, but there's been a lot of work put on all of our shoulders, which in the moment is okay.

Jesse, what's the division of responsibilities, particularly with Cameron [Toshack] and Frankie [Schiemer]? What are their specialities?

Frankie is helping a lot with the set pieces right now and then also with training because he understands the football philosophy very clearly and we have worked very closely together. So he has been very, very, very important in terms of implementing the plan every day. Cameron has been very good organisationally and helping us understand the league and the different nuances of planning and organising and all that. Jacko has been very helpful in terms of understanding what our club is about, what the young players are about, how we can organise training with young players every day.

So that's been massive. And then the two video guys have been very important to work with me very closely in pre-match analysis, post-match analysis. I like to do a lot of video. It's one of the things that even when I've had really good video analysts over the years, it's something that I invest a lot of time in both individually with the team and as a whole. So yeah, I've been watching a lot of video. Some days I feel like my job is a video analyst, but it's important. It's the best teaching tool and it's very important when it comes to preparation for opponents.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #80 på: Mars 17, 2022, 17:54:02 »
Syns dagens presser var av det informative slaget.
Her er Leeds-Lives mer nøyaktige gjennomgang av alt som ble sagt:

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-marsch-leeds-united-23415850

Vi får svaret på hele Leadership Council:
Talked about the leadership council a few times - who's in that and how's that dynamic worked for you?

So right now, you know, again, these are the initial phases, so I'm happy - I first met with five guys and then I added two more. So right now it's Liam, it's Luke, who I've also learned his name is Bill. Okay. It's Adam. It's Rodrigo. It's Kalvin. It's Stuart. And it's Patrick. So those seven guys right now.

Han har tidligere sagt at Rodrigo kom til fordi ingen utenlandske var i gruppen...

Interessante betraktninger mht Kalvins'nye' rolle, som blir ganske lik slik den var for det engelske landslaget forrige sommer.

Hvem han trekker frem etter å ha sett U23 vs MU?
Yeah, so again, if you're talking about the 23s game, I thought that a lot of those guys played really well. I thought Sam Greenwood was really good. I thought Crysencio Summerville played really well, Jenkins I thought was really good in the midfield, you know, we had the two centre backs Nohan and Charlie were both very good. And also Kristoffer in goal also played amazing.

Og han får et par direkte spørsmål om Archie, selvfølgelig.

Kjekt å se at unggutta fortsatt får ta del i førstelagstreningene, tre minutter fra ukens Inside Traning på LUTV. Hvem er unggutten etter 52 sekunder, en U18-spiller???





Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #81 på: Mars 19, 2022, 10:13:09 »
In short - Jesse overtok et lag som skulle ha fire kamper i kjapp rekkefølge.
Det har vært liiite tid til annet enn restitusjon og klargjøring til neste kamp.
Ja, og til videosessioner.
Og prat med guttene, ikke mist Leadership Council.

Det har fungert.
Seks poeng på fire kamper er et bra snitt for denne sesongen å være.

Vi har endret fra mannsmarkering til sone, vi spiller smalere. Vi slår mer langt (unngå så mange brudd imot).

Men vi har ikke fått øvd så mye på det.

Når det likevel har gått såpass bra så langt tilskriver jeg det Jesse Marsch' kommunikasjonsevner, og at han er flink med mennesker. Og han har klart å spille på lag med spillerne, spesielt de erfarne.
Dette har vært viktig.

(Jeg kunne også skrevet om hvor viktig våre erfarne spillere har vært i denne perioden, men her handler det om Marsch)



Nå får spillerne noen dager til hvile (der er nok Marsch flinkere enn Bielsa, spillerne får jo faktisk hvile også og ikke bare kjørt seg mer...).

Men såå kommer vi til det viktige arbeidet. Som skal avgjøre divisjonsstatusen vår.
At vi får øvd inn mer av spillestilen til Marsch.


Der er jeg spent på hva vi vil se etter the international break. Vil vi fremstå bedre som lag, defensivt tryggere, med mer plan.

Og hvem vil være klare igjen etter skade?

Det er en viktig periode for laget vi går inn i nå, selv om vi supportere kan se på det som en stillstand-periode uten kamper så er det grååådig viktig hva som skjer på Thorp Arch fremover!

Og vi vil finne ut mer om hvem Marsch er som trener, om han som Bielsa kan utvikle spillere til å bli bedre, om han kan sette sammen lagdeler til å fungere sammen, om han får spillerne med slik han har klart i begynnelsen...

Det er nå det virkelig begynner for Jesse Marsch!

« Siste redigering: Mars 19, 2022, 10:38:10 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #82 på: Mars 19, 2022, 10:33:59 »
In short - Jesse overtok et lag som skulle ha fire kamper i kjapp rekkefølge.
Det har vært liiite tid til annet enn restitusjon og klargjøring til neste kamp.
Ja, og til videosessioner.
Og prat med guttene, ikke mist Leadership Council.

Det har fungert.
Seks poeng på fire kamper er et bra snitt for denne sesongen  være.

Vi har endret fra mannsmarkering til sone, vi spiller smalere. Vi slår mer langt (unngå så mange brudd imot).

Men vi har ikke fått øvd så mye på det.

Når det likevel har gått såpass bra så langt tilskriver jeg det Jesse Marsch' kommunikasjonsevner, og at han er flink med mennesker. Og han har klart å spille på lag med spillerne, spesielt de erfarne.
Dette har vært viktig.

(Jeg kunne også skrevet om hvor viktig våre erfarne spiller har vært i denne perioden, men her handler det om Marsch)



Nå får spillerne noen dager til hvile (der er nok Marsch flinkere enn Bielsa, spillerne får jo faktisk hvile også og ikke bare kjørt seg mer...).

Men såå kommer vi til det viktige arbeidet. Som skal avgjøre divisjonsstatusen vår.
At vi får øvd inn mer av spillestilen til Marsch.


Der er jeg spent på hva vi vil se etter the international break. Vil vi fremstå bedre som lag, defensivt tryggere, med mer plan.

Og hvem vil være klare igjen etter skade?

Det er en viktig periode for laget vi går inn i nå, selv om vi supportere kan se på det som en stillstand-periode uten kamper så er det grååådig viktig hva som skjer på Thorp Arch fremover!

Og vi vil finne ut mer om hvem Marsch er som trener, om han som Bielsa kan utvikle spillere til å bli bedre, om han kan sette sammen lagdeler til å fungere sammen, om han får spillerne med slik han har klart i begynnelsen...

Det er nå det virkelig begynner for Jesse Marsch!
Flott innlegg Asbjørn,

Veldig viktig at han har fått i gang disse lederne. Smart trekk vedr Rodrigo og utfordre Phillips til større ansvar/rolle.
De er så utrolig viktig for denne gruppa.
Kalvin og Coops tilbake nå i tillegg vil hjelpe oss stort på banen.
Virker som han lærer fort Marsch. Skal man gå ut fra hans egne intervjuet og det en selv ser før/under/etter kamp.
Synes han har kommet godt ut av det selv om spillemessig er jeg litt bekymret, men forhåpentligvis vil neste to ukene hjelpe som du påpeker.
Viktigste nå er uansett poeng og det har vi tatt siste to.
Neste sesong kommer forventningene om spillestil og gjennomføring i større grad. Og ganske fort.

samadhi

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #83 på: Mars 19, 2022, 18:11:35 »
In short - Jesse overtok et lag som skulle ha fire kamper i kjapp rekkefølge.
Det har vært liiite tid til annet enn restitusjon og klargjøring til neste kamp.
Ja, og til videosessioner.
Og prat med guttene, ikke mist Leadership Council.

Det har fungert.
Seks poeng på fire kamper er et bra snitt for denne sesongen å være.

Vi har endret fra mannsmarkering til sone, vi spiller smalere. Vi slår mer langt (unngå så mange brudd imot).

Men vi har ikke fått øvd så mye på det.

Når det likevel har gått såpass bra så langt tilskriver jeg det Jesse Marsch' kommunikasjonsevner, og at han er flink med mennesker. Og han har klart å spille på lag med spillerne, spesielt de erfarne.
Dette har vært viktig.

(Jeg kunne også skrevet om hvor viktig våre erfarne spillere har vært i denne perioden, men her handler det om Marsch)



Nå får spillerne noen dager til hvile (der er nok Marsch flinkere enn Bielsa, spillerne får jo faktisk hvile også og ikke bare kjørt seg mer...).

Men såå kommer vi til det viktige arbeidet. Som skal avgjøre divisjonsstatusen vår.
At vi får øvd inn mer av spillestilen til Marsch.


Der er jeg spent på hva vi vil se etter the international break. Vil vi fremstå bedre som lag, defensivt tryggere, med mer plan.

Og hvem vil være klare igjen etter skade?

Det er en viktig periode for laget vi går inn i nå, selv om vi supportere kan se på det som en stillstand-periode uten kamper så er det grååådig viktig hva som skjer på Thorp Arch fremover!

Og vi vil finne ut mer om hvem Marsch er som trener, om han som Bielsa kan utvikle spillere til å bli bedre, om han kan sette sammen lagdeler til å fungere sammen, om han får spillerne med slik han har klart i begynnelsen...

Det er nå det virkelig begynner for Jesse Marsch!

Vil tro dette med ledergruppa symboliserer noe viktig med March kontra Bielsa. Bedre kommunikasjon mellom ledelse og spillere og ikke minst mer involvering for spillergruppa. Etter nesten 4 år med Bielsa er det trolig behov for dette, spesielt når resultatene begynte å gå i mot.

March sin viktigeste oppgave er å utvikle det som Bielsa har gjort videre. Utfordringen blir å opprettholde det gode presspillet og offansive spillet samtidig som vi blir bedre bakover. Viktig å huske at March overtar en tropp som er gjennomtrent og sammensveiset, og når vi vet at de i tillegg er åpne for en ny lederstil, så kommer han til duk og dekket bord.

Poengmessig har starten vært bra, men spillemessig så som så og vanskelig å si om det er fremgang eller ikke. Må si at i pausen i går så lurte jeg på om en amerikaner med erfaring fra Østerrike og assistenter fra u-23 og championship egentlig var oppe for oppgaven. Ett rødt kort hjalp på og vi tok 3 poeng som var som lyn fra blå himmel.
marching on together,
derudaf forever...

Sydhagen

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #84 på: Mars 19, 2022, 18:26:53 »
Ikke helt enig i at vi har slitt spillemessig under Jesse. Vi har hatt en dårlig kamp (Villa) og tre kamper der vi burde ha 9 poeng. Vi har fått 6.
Vi har skapt veldig mye sjanser i de tre kampene.
Synes også at vi er mer solide defensivt enn under Bielsa. Tipper at dette blir endra bedre når han nå får et par uker med terping frem mot neste kamp.
De siste månedene under Bielsa var jo spillerne all over the place og målene rant inn bakover. Offensivt skapte vi mindre og mindre for hver kamp. Det var rett og slett grusomt å se Leeds under Bielsa de siste mnd.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #85 på: Mars 19, 2022, 20:59:25 »
Ikke helt enig i at vi har slitt spillemessig under Jesse. Vi har hatt en dårlig kamp (Villa) og tre kamper der vi burde ha 9 poeng. Vi har fått 6.
Vi har skapt veldig mye sjanser i de tre kampene.
Synes også at vi er mer solide defensivt enn under Bielsa. Tipper at dette blir endra bedre når han nå får et par uker med terping frem mot neste kamp.
De siste månedene under Bielsa var jo spillerne all over the place og målene rant inn bakover. Offensivt skapte vi mindre og mindre for hver kamp. Det var rett og slett grusomt å se Leeds under Bielsa de siste mnd.
Leeds’ xG performance under Jesse Marsch:

2.11 v Leicester City
0.22 v Aston Villa
2.91 v Norwich
3.29 v Wolves

Leeds have created 5+ big chances in consecutive league matches for the first time since I started collating the metric (August 2018).


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #86 på: Mars 20, 2022, 09:34:14 »
Syns de første signalene med Jesse Marsch er veldig lovende. Han fremstår som en lagbygger, gutta ser ut til å ha tatt han til seg. Mentaliteten ser sterk ut med tanke på tabellplasseringen. Se bare hvordan vi roet ned etter 2-2 mot Wolves. Ingen panikk, ingen hodeløs angrepsfotball. Vi fant roen, og så trykka vi godt på siste ti.

Defensivt er det enda noe å gå på, brutalt å se Struijk drive mannsmarkering i et soneforsvar på 0-1.

Førsteinntrykket av prosjektet er godt, få skadde spillere på plass og 6-9 poeng til i banken ganske raskt. Så blir det bra det her.
 

ar9

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #87 på: Mars 22, 2022, 00:43:17 »
Etter å ha hørt engelske medier tilstadighet trekke parallellen til Ted Lasso måtte jeg bare se selv.
Serien anbefales, hovedpersonen er en virkelig likanes fyr. Ett eksempel på at man ikke skal «skue hunden på hårene».


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #88 på: Mars 23, 2022, 08:28:14 »
Victor Orta-uttaelser dette, men det hører til under marsch-regimet så det plasseres her.

Liten squad og supplering av U-spillere vil fortsette - det er eneste måten å få frem nye unge, sier han.

Jeg er egentlig enig, men det hjelper altså ikke å gi de 20 minutter i løpet av en halv sesong...
Men det kan altså bli andre toner på dette fra Jesse...

https://inews.co.uk/sport/football/leeds-united-focus-young-players-trimmed-down-squad-victor-orta-1532121?ITO=newsnow
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #89 på: Mars 23, 2022, 10:31:15 »
Victor Orta-uttaelser dette, men det hører til under marsch-regimet så det plasseres her.

Liten squad og supplering av U-spillere vil fortsette - det er eneste måten å få frem nye unge, sier han.

Jeg er egentlig enig, men det hjelper altså ikke å gi de 20 minutter i løpet av en halv sesong...
Men det kan altså bli andre toner på dette fra Jesse...

https://inews.co.uk/sport/football/leeds-united-focus-young-players-trimmed-down-squad-victor-orta-1532121?ITO=newsnow

Er vel lite som tyder på at måten vi har gjort det i år har vært spesielt bra. Unggutta har knapt hatt noen arena å spille på, var vel 10 som ønsket seg bort i januar. A-laget har vært ribba til beinet. Ikke overvettes imponert over denne Orta.