Skrevet av Emne: Ex Head coach - Jesse Marsch  (Lest 47510 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andersen

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #90 på: Mars 23, 2022, 11:02:54 »
Da var det vel kanskje på tide med et trener bytte da, når Bielsa var så låst i sin spillestil , og ike lot så mange av våre unge talenter få prøve seg på A laget? Vi var jo linket til noen spillere i januar vinduet , men det virket som om Aaronsson var hovedmålet for Leeds. 3 bud avslått av Red Bull , men har skjønt at når March nå har kommet inn i klubben så er Aaronsson et hovedmål til sommeren fortsatt.

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #91 på: Mars 23, 2022, 13:45:18 »
Da var det vel kanskje på tide med et trener bytte da, når Bielsa var så låst i sin spillestil , og ike lot så mange av våre unge talenter få prøve seg på A laget? Vi var jo linket til noen spillere i januar vinduet , men det virket som om Aaronsson var hovedmålet for Leeds. 3 bud avslått av Red Bull , men har skjønt at når March nå har kommet inn i klubben så er Aaronsson et hovedmål til sommeren fortsatt.

Tre navn som ble nevnt var Donny van de Beek, Harry Winks og Dele Alli. Jeg er ikke sikker på om sistnevnte var en reell link, men de to første er vel mer eller mindre bekreftet.

Min subjektive mening er at selv med fasit i hånd snart to måneder etter vinduet stengte, er det ingen av disse som hadde gitt særlig med Leedssupportere vann i munnen. Aaronsson ser på papiret ut som en spiller som passer klubbens spillestil perfekt, men jeg spør meg fortsatt hvorfor dette virka som Plan A-Z i januar, når Red Bull gang på gang sa at det ikke er sjanse for å slippe han i januar. Som nevnt mener jeg da ikke de to eller tre andre nevnte som reelle alternativer.

Van de Beek hadde knapt spilt fotball på halvannet år og det ville vært usannsynlig at han hadde meldt permanent overgang til sommeren uansett (dagen som opptreningsklubb for andre er forhåpentligvis over). Dele Alli ble bytta ut mot en dårlig dobbeltgjenger for to-tre år sida og selv navnet kan vel ikke lure noen lenger. Ingen av disse har levert noe som ligner en gnist i Everton og Harry Winks løser ingen av de offensive utfordringene på midtbanen. Han er ikke i nærheten av Phillips' klasse og ville antakelig vært mer kvantitet i en posisjon der hvor vi har en del alternativer på en defensiv midtbaneplass.

Nei, Victor Orta har en stor jobb å gjøre i sommer uansett om Kalvin Phillips og Raphinha måtte bli. Anser det som 50/50 at Phillips blir om klubben holder seg. Antakelig er det mer avhengig av klubbens intensjoner ellers enn egen kontrakt. Det kan vel ikke være tvil om at han skal/må tilbys en kontrakt sammen med klubbens best betalte. 98% sikker på at Raphinha selges i sommer. Dermed blir Ortas jobb enda større enn den er i dag.

Antar at Raphinha selges og klubben får et sted mellom 500-700 millioner. Disse bør brukes på en venstreback, en offensiv midtbanespiller (Aaronsson?) og en ving som erstatter Raphinha. Kanskje bør man også ha en spiss, men om Bamford stables på bena og Rodrigo nå er ved sitt sanne jeg så er det kanskje nok alternativer med Gelhardt og James som en løsning der også. Det er ikke sjelden jeg tenker at Ayling bør ha mer utfordring også, men kanskje er det Cody Drameh? I tillegg har vi Dallas som kan spille alle posisjoner med unntak av keeper, selv om han sikkert hadde gjort en kanonjobb der også. :)
« Siste redigering: Mars 23, 2022, 13:54:32 av Dennis »
Marching on together!

Forever Whites

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #92 på: Mars 23, 2022, 21:27:09 »
Da var det vel kanskje på tide med et trener bytte da, når Bielsa var så låst i sin spillestil , og ike lot så mange av våre unge talenter få prøve seg på A laget? Vi var jo linket til noen spillere i januar vinduet , men det virket som om Aaronsson var hovedmålet for Leeds. 3 bud avslått av Red Bull , men har skjønt at når March nå har kommet inn i klubben så er Aaronsson et hovedmål til sommeren fortsatt.

Tar jeg feil eller var ikke Leeds det laget som hadde brukt mest ungdomsspillere denne sesongen da?
Medlem 94237

Torpe-do

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #93 på: Mars 24, 2022, 05:55:57 »
Jaudå, stemmer det. Problemet her er vel at det er veldig mange som har fått debuen sin, men dei faste innhoppa/minuttane har vore mangelvare.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #94 på: Mars 24, 2022, 10:58:23 »
Phil Hay har fått snakket med Jesse.

https://theathletic.com/3204433/2022/03/24/jesse-marsch-interview-to-grow-up-as-i-did-and-where-i-did-to-be-here-now-feels-almost-impossible/

“My aim is to build a playing philosophy similar to what I’ve developed over the years and to integrate the academy in a way that can impact our playing model as well as our business model. Year by year, step by step, I want to take the club closer to competing for trophies. That has to be our goal.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #95 på: Mars 24, 2022, 21:00:11 »
Phil Hay har fått snakket med Jesse.

https://theathletic.com/3204433/2022/03/24/jesse-marsch-interview-to-grow-up-as-i-did-and-where-i-did-to-be-here-now-feels-almost-impossible/

“My aim is to build a playing philosophy similar to what I’ve developed over the years and to integrate the academy in a way that can impact our playing model as well as our business model. Year by year, step by step, I want to take the club closer to competing for trophies. That has to be our goal.

Jeg håper på at ikke Jesse er så glad for å være i PL/Leeds at vi ender opp med å kalle han Yesse til slutt....
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #96 på: Mars 25, 2022, 23:05:36 »
Ga gutta 3 dager fri etter seieren mot Wolves. Tror det er lurt.

Torpe-do

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #97 på: Mars 26, 2022, 01:15:06 »
Maaarshing on together.
Me lev vel i håpet, som Leeds-supportarar. Kanskje? Ein dag?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #98 på: Mai 08, 2022, 21:01:43 »
Etter ni kamper som trener er fasit tre seiere, to uavgjort og fire tap for Jesse Marsch.

To seiere mot Norwich og Watford som er fortjent nok, men som også er et absolutt minimumskrav. I tillegg til den sterke snuoperasjonen mot Wolves. De to uavgjorte kom mot Southampton hjemme og Crystal Palace borte. Ett poeng på Selhurst Park er isolert sett ikke så ille; flere gode lag har reist derfra med null poeng i år. Det som bekymret etter både den og Southampton-kampen, var hvor lite Leeds var interessert i eller i stand til å vinne. Man begynte bra mot Soton, før de tar mer over i andre omgang og lagene etter hvert ser enige ut om å dele poengene. Det samme gjelder mot Palace, som på tross av noen skalper hjemme altså kun hadde fire poeng mer enn Leeds. Jeg syns det er fryktelig defensiv å ikke forsøke å vinne den kampen på noen som helst måte.

To av tapene er forventede, mot Arsenal i dag og City forrige helg. I tillegg tapte vi 1-0 i en positiv kamp mot Leicester og påfølgende kamp 0-3 mot Aston Villa på Elland Road, i en kamp som sammen med Everton antakelig er årsverste. Om ikke verste på flere år.

Det er (var) noe bedring i det defensive under Marsch, men vi kommer ikke unna at vi altså har møtt ganske så sterile lag i Wolves, Norwich, Southampton og Watford. I de første kampene var faktisk xG (forventede mål) høyere enn under Bielsa, men etter hvert har det sett som det ikke finnes en eneste plan for å score mål.

I tillegg til den prekære situasjonen vi er i, er det flere ting som bekymrer meg:
- Selv om målene ikke renner inn like mye, har vi over halvannen baklengs per kamp og spillerne ser like hodeløse ut. Spesielt uten Cooper.
- Kalvin Phillips og Raphinha blir ikke utnyttet. Vi må spille på styrkene, også blant enkeltspillere!
- Det er ingen offensiv plan å sporte; hvordan skal vi score mål?
- Marsch snakket om å presse samlet på ballen når denne blir spilt, ikke på mannen som har mottatt den. Jeg ser ingen samlet flokk og ikke noe offensivt press-spill over hodet. Tvert imot ser det ut som James, Harrison m.fl har fått beskjed om å gi motspillerne noen blåmerker i form av sene taklinger. Greit at man viser seg fram, men å feie spillere ned to sekunder etter de har spilt fra seg ballen gir kun masse kort.

Redd for hvor dette bærer, både ut sesongen og inn i neste.
Marching on together!

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #99 på: Mai 08, 2022, 21:11:52 »
Etter ni kamper som trener er fasit tre seiere, to uavgjort og fire tap for Jesse Marsch.

To seiere mot Norwich og Watford som er fortjent nok, men som også er et absolutt minimumskrav. I tillegg til den sterke snuoperasjonen mot Wolves. De to uavgjorte kom mot Southampton hjemme og Crystal Palace borte. Ett poeng på Selhurst Park er isolert sett ikke så ille; flere gode lag har reist derfra med null poeng i år. Det som bekymret etter både den og Southampton-kampen, var hvor lite Leeds var interessert i eller i stand til å vinne. Man begynte bra mot Soton, før de tar mer over i andre omgang og lagene etter hvert ser enige ut om å dele poengene. Det samme gjelder mot Palace, som på tross av noen skalper hjemme altså kun hadde fire poeng mer enn Leeds. Jeg syns det er fryktelig defensiv å ikke forsøke å vinne den kampen på noen som helst måte.

To av tapene er forventede, mot Arsenal i dag og City forrige helg. I tillegg tapte vi 1-0 i en positiv kamp mot Leicester og påfølgende kamp 0-3 mot Aston Villa på Elland Road, i en kamp som sammen med Everton antakelig er årsverste. Om ikke verste på flere år.

Det er (var) noe bedring i det defensive under Marsch, men vi kommer ikke unna at vi altså har møtt ganske så sterile lag i Wolves, Norwich, Southampton og Watford. I de første kampene var faktisk xG (forventede mål) høyere enn under Bielsa, men etter hvert har det sett som det ikke finnes en eneste plan for å score mål.

I tillegg til den prekære situasjonen vi er i, er det flere ting som bekymrer meg:
- Selv om målene ikke renner inn like mye, har vi over halvannen baklengs per kamp og spillerne ser like hodeløse ut. Spesielt uten Cooper.
- Kalvin Phillips og Raphinha blir ikke utnyttet. Vi må spille på styrkene, også blant enkeltspillere!
- Det er ingen offensiv plan å sporte; hvordan skal vi score mål?
- Marsch snakket om å presse samlet på ballen når denne blir spilt, ikke på mannen som har mottatt den. Jeg ser ingen samlet flokk og ikke noe offensivt press-spill over hodet. Tvert imot ser det ut som James, Harrison m.fl har fått beskjed om å gi motspillerne noen blåmerker i form av sene taklinger. Greit at man viser seg fram, men å feie spillere ned to sekunder etter de har spilt fra seg ballen gir kun masse kort.

Redd for hvor dette bærer, både ut sesongen og inn i neste.
Den med Phillips er intr.
Sitter med samme inntrykk.
Langt fra like effektiv mener jeg. Ikke samme tilstedeværelse.
Får ikke utnyttet styrkene hans som tidligere. Det er bekymringsfullt.
Han var en som så og si alltid har levert stabilt og et hestehodet over de andre på midten av med og motspillere.

Snakker vekk resultat Marsch. Legger vekt på gjennomføring.
Alt hva gjelder gjennomføring har vært veldig svakt siste 3 kamper. Mentaliteten og hvordan vi fremstår første 15-20 idag… det er veldig spesielt. Undres hvordan det er mulig. Hva driver de på med i forberedelsene?

« Siste redigering: Mai 08, 2022, 21:15:52 av leedslife »

Kato

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #100 på: Mai 09, 2022, 05:56:15 »
Phillips har vært ute halve sesongen. Han trenger kamptrening. Du kan jo forberede deg så godt du vil, være så god trener du vil, måten vi gir bort 1-0 er det ingen trener i verden som kan bebreides for. Og da var løpet kjørt. Borte mot et av de aller beste hjemmelagene.

Sterland

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #101 på: Mai 09, 2022, 07:11:55 »
Mulig jeg tar feil, men jeg kan ikke huske at vi har spilt en eneste god kamp under Marsch, med unntak av mot Norwich. Matchen mot Wolves var i realiteten tapt og vi skapte ingenting før Jiminez ble utvist. Mot Watford var de det klart beste laget, før vi punkterte mot slutten. I Norwich kampen spilte vi godt, men klarte ikke å avgjøre før langt på overtid. Kampene mot CP og Southampton, hvor vi definitivt måtte vinne, skapte vi så og si ingenting. City/Arsenal kampene var preget av motstandere som var ufattelig mye bedre enn oss. Spesielt Arsenalkampen var fullstendig tragisk, både før og etter utvisningen. Mulig vi har tightet opp forsvaret litt, men det offensive har blitt fullstendig fraværende. Han er også blitt rammet av avgjørende personlige feil, men det hadde definitivt Bielsa også nok av.. Foreløpig går Marsch inn i kategorien Rösler, Hockaday, Christensen, Evans.

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #102 på: Mai 09, 2022, 07:18:01 »
Mulig jeg tar feil, men jeg kan ikke huske at vi har spilt en eneste god kamp under Marsch, med unntak av mot Norwich. Matchen mot Wolves var i realiteten tapt og vi skapte ingenting før Jiminez ble utvist. Mot Watford var de det klart beste laget, før vi punkterte mot slutten. I Norwich kampen spilte vi godt, men klarte ikke å avgjøre før langt på overtid. Kampene mot CP og Southampton, hvor vi definitivt måtte vinne, skapte vi så og si ingenting. City/Arsenal kampene var preget av motstandere som var ufattelig mye bedre enn oss. Spesielt Arsenalkampen var fullstendig tragisk, både før og etter utvisningen. Mulig vi har tightet opp forsvaret litt, men det offensive har blitt fullstendig fraværende. Han er også blitt rammet av avgjørende personlige feil, men det hadde definitivt Bielsa også nok av.. Foreløpig går Marsch inn i kategorien Rösler, Hockaday, Christensen, Evans.
Personlige feil skjer.
Men vi er ikke påskrudd. Er jo ikke Meslier alene som ødelegger i går. Eller et tilfelle av Rodrigo mot city mener jeg. Er jo over perioder i kampene. Mentalt må vi vise langt mer.
Everton vinner altså hjemme mot Chelsea og borte mot Leicester.
Selv om Burnley taper «stort» så var de like gode om ikke bedre enn Villa den første omgangen jeg så.
Alkurat nå,
Etter Watford borte ser det ut som vi dukker under. Da går det på forberedelser og kampplan. Og linket alt opp til uflaks hjelper veldig lite nå når andre lag klarer å mobilisere. Vi er under streken for første gang. Vi lekker og vi har skapt 3-4 sjanser på 3 kamper?
Flust av viktige spillere som ikke står frem selv om det er snakket om å gi ansvar og ta ansvar.

Selv om Chelsea kan slås så må vi opp veldig mange hakk og levere vår beste kamp under Marsch.
Den velkjente grafen i gode gjennomføringen har ikke akkurat pekt oppover så disse neste dagene blir viktige.
Få en mentalt vaklende gruppe skrudd sammen med 4 av sine hærførere ute.

Jeg har fortsatt tro på Marsch og at han får snudd dette. For gruppa har vist før at de kan makse sitt potensial tidligere. Vi har faktisk gjennomført 90 minutt på veldig overbevisende måte mot både WH og Burnley i dette kalenderåret. Men som Dennis sa tidligere. Nå brenner det på dass
« Siste redigering: Mai 09, 2022, 08:02:31 av leedslife »

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #103 på: Mai 09, 2022, 08:04:00 »
Phillips har vært ute halve sesongen. Han trenger kamptrening. Du kan jo forberede deg så godt du vil, være så god trener du vil, måten vi gir bort 1-0 er det ingen trener i verden som kan bebreides for. Og da var løpet kjørt. Borte mot et av de aller beste hjemmelagene.
Jeg mener jo Phillips og lagets store styrke var frispillingen av Phillips offensivt og hans kirurgiske fot mot medspillere på krittet. Vi kunne flytte spillet raskt og sette opp posisjoner som gjorde motstander sårbare. Akkurat nå klarer jeg ikke se noe definert rolle under Marsch som spiller på de samme styrkene. Et hinder mener jeg
« Siste redigering: Mai 09, 2022, 08:10:06 av leedslife »

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #104 på: Mai 09, 2022, 09:27:26 »
Phillips har vært ute halve sesongen. Han trenger kamptrening. Du kan jo forberede deg så godt du vil, være så god trener du vil, måten vi gir bort 1-0 er det ingen trener i verden som kan bebreides for. Og da var løpet kjørt. Borte mot et av de aller beste hjemmelagene.
Jeg mener jo Phillips og lagets store styrke var frispillingen av Phillips offensivt og hans kirurgiske fot mot medspillere på krittet. Vi kunne flytte spillet raskt og sette opp posisjoner som gjorde motstander sårbare. Akkurat nå klarer jeg ikke se noe definert rolle under Marsch som spiller på de samme styrkene. Et hinder mener jeg

Ingen tvil om at Phillips har en helt annen rolle nå og denne raske distribusjonen ut på kant var et viktig våpen under Marcelo. Nå er det ingen å spille på og da er det helt irrelevant om han er rusten.
 
På Matchball-episoden til Square Ball nevnte de at Leeds mot Spurs (0-4) og Man Utd (2-4) hadde tjue avslutninger. Selv når vi ble slaktet, var det sjanseskaping. Det er nesten umulig å vinne kamper uten å skape sjanser, særlig når det fortsatt sleppes inn altfor mye mål.

Victor Orta mente at Marsch skulle videreføre mye av det grunnlaget som var lagt. Det er ikke mye tegn til det, annet enn enkle baklengsmål.
Marching on together!

RoarG

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #105 på: Mai 09, 2022, 09:33:05 »
Phillips har vært ute halve sesongen. Han trenger kamptrening. Du kan jo forberede deg så godt du vil, være så god trener du vil, måten vi gir bort 1-0 er det ingen trener i verden som kan bebreides for. Og da var løpet kjørt. Borte mot et av de aller beste hjemmelagene.
Jeg mener jo Phillips og lagets store styrke var frispillingen av Phillips offensivt og hans kirurgiske fot mot medspillere på krittet. Vi kunne flytte spillet raskt og sette opp posisjoner som gjorde motstander sårbare. Akkurat nå klarer jeg ikke se noe definert rolle under Marsch som spiller på de samme styrkene. Et hinder mener jeg

Ingen tvil om at Phillips har en helt annen rolle nå og denne raske distribusjonen ut på kant var et viktig våpen under Marcelo. Nå er det ingen å spille på og da er det helt irrelevant om han er rusten.
 
På Matchball-episoden til Square Ball nevnte de at Leeds mot Spurs (0-4) og Man Utd (2-4) hadde tjue avslutninger. Selv når vi ble slaktet, var det sjanseskaping. Det er nesten umulig å vinne kamper uten å skape sjanser, særlig når det fortsatt sleppes inn altfor mye mål.

Victor Orta mente at Marsch skulle videreføre mye av det grunnlaget som var lagt. Det er ikke mye tegn til det, annet enn enkle baklengsmål.
Marsch er ikke Bielsa. Bielsa tilførte Leeds noe helt unikt. Marsch er bare nok en trener. Overgangsfigur.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #106 på: Mai 09, 2022, 09:43:36 »
Phillips har vært ute halve sesongen. Han trenger kamptrening. Du kan jo forberede deg så godt du vil, være så god trener du vil, måten vi gir bort 1-0 er det ingen trener i verden som kan bebreides for. Og da var løpet kjørt. Borte mot et av de aller beste hjemmelagene.
Jeg mener jo Phillips og lagets store styrke var frispillingen av Phillips offensivt og hans kirurgiske fot mot medspillere på krittet. Vi kunne flytte spillet raskt og sette opp posisjoner som gjorde motstander sårbare. Akkurat nå klarer jeg ikke se noe definert rolle under Marsch som spiller på de samme styrkene. Et hinder mener jeg

Ingen tvil om at Phillips har en helt annen rolle nå og denne raske distribusjonen ut på kant var et viktig våpen under Marcelo. Nå er det ingen å spille på og da er det helt irrelevant om han er rusten.
 
På Matchball-episoden til Square Ball nevnte de at Leeds mot Spurs (0-4) og Man Utd (2-4) hadde tjue avslutninger. Selv når vi ble slaktet, var det sjanseskaping. Det er nesten umulig å vinne kamper uten å skape sjanser, særlig når det fortsatt sleppes inn altfor mye mål.

Victor Orta mente at Marsch skulle videreføre mye av det grunnlaget som var lagt. Det er ikke mye tegn til det, annet enn enkle baklengsmål.
Marsch er ikke Bielsa. Bielsa tilførte Leeds noe helt unikt. Marsch er bare nok en trener. Overgangsfigur.

En overgangsfigur med kontrakt frem til 2025.
Marching on together!

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #107 på: Mai 09, 2022, 09:58:23 »
Phillips har vært ute halve sesongen. Han trenger kamptrening. Du kan jo forberede deg så godt du vil, være så god trener du vil, måten vi gir bort 1-0 er det ingen trener i verden som kan bebreides for. Og da var løpet kjørt. Borte mot et av de aller beste hjemmelagene.
Jeg mener jo Phillips og lagets store styrke var frispillingen av Phillips offensivt og hans kirurgiske fot mot medspillere på krittet. Vi kunne flytte spillet raskt og sette opp posisjoner som gjorde motstander sårbare. Akkurat nå klarer jeg ikke se noe definert rolle under Marsch som spiller på de samme styrkene. Et hinder mener jeg

Ingen tvil om at Phillips har en helt annen rolle nå og denne raske distribusjonen ut på kant var et viktig våpen under Marcelo. Nå er det ingen å spille på og da er det helt irrelevant om han er rusten.
 
På Matchball-episoden til Square Ball nevnte de at Leeds mot Spurs (0-4) og Man Utd (2-4) hadde tjue avslutninger. Selv når vi ble slaktet, var det sjanseskaping. Det er nesten umulig å vinne kamper uten å skape sjanser, særlig når det fortsatt sleppes inn altfor mye mål.

Victor Orta mente at Marsch skulle videreføre mye av det grunnlaget som var lagt. Det er ikke mye tegn til det, annet enn enkle baklengsmål.
Det har ikke helt truffet som så mye annet denne sesongen. Men Marsch har min tilitt fortsatt.
Han har fortsatt en middelmådig spillerstall med store mangler. Det er skader på viktige spillere og det er en mental svakhet i denne gruppa når laget står uten spillere som Cooper, Dallas, Bamford og Kalvin store deler av sesongen. Se eks på første 20 mot Watford og Coopers lederegenskaper der også kan du sammenligne med første 25 min i går eller når superduoen Ayling og Strujik holdt på tidligere i år. Strujik... jeg orker ikke begynne en gang. Tenk når man må belage seg på noe sånn..
Og det har vært lite hjelp av de øverst i klubben med å fikse opp i dette.(overgangsvinduet)

Marsch vil aldri bli noe ny Bielsa. Men håpet er jo fortsatt at Marsch kan være den treneren som tar tar Leeds videre og mot klubbens ambisjoner.
Det er mye med Bielsa, men resultater og trofeer er nødvendigvis ikke det viktigste med Bielsaball. Er endel andre treffpunkter som gjør han til den han er.
I en overfladisk bransje bestående av penger, trofeer og globale stjerner var Bielsa stikk motsatt.
Som Pep om seg selv i et intervju for en måned siden hadde vel aldri han tatt det spillermaterialet opp i PL og det tror jeg han på.
« Siste redigering: Mai 09, 2022, 11:14:35 av leedslife »

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #108 på: Mai 09, 2022, 10:28:38 »
...
...
...
Det har ikke helt truffet som så mye annet denne sesongen. Men Marsch har min tilitt fortsatt.
Han har fortsatt en middelmådig spillerstall med store mangler. Det er skader på viktige spillere og det er en mental svakhet i denne gruppa.
Og det har vært lite hjelp av de øverst i klubben (overgangsvinduet)

Marsch vil aldri bli noe ny Bielsa. Men håpet er jo fortsatt at Marsch kan være den treneren som tar tar Leeds videre og mot klubbens ambisjoner.
Det er mye med Bielsa, men resultater og trofeer er nødvendigvis ikke det viktigste med Bielsaball. Er endel andre treffpunkter som gjør han til den han er.

Nei, han er ingen ny Bielsa. Det er det ingen som er og man skal heller ikke jakte det. Jeg mente på tidspunktet at det var feil å sparke Bielsa, men jeg legger det til side i min argumentasjon. Selv om jeg mener grunnene til å beholde har forsterket seg de siste ukene. Jeg kan derimot selvsagt forstå hvorfor noen mente det var på tide. Kanskje var endestasjonen nådd for hva Bielsa kunne oppnå med Leeds, kanskje hadde han snudd trenden med nøkkelspillere tilbake? Hvem vet, men det har ingenting å si nå.

Dette er ikke ment som en Bielsa vs Marsch-diskusjon, selv om det er umulig å ikke sammenligne.

Jeg har virkelig ingenting mot Jesse Marsch "personlig". Han gjør helt sikkert sitt aller beste for at klubben skal overleve. Ansvaret for hvor vi ligger deles av mange; Marsch har ansvar, Bielsa har ansvar, spillerne har ansvar, men hovedansvaret ligger i styrerommet. De gamblet på at Bielsa skulle trylle med en utarmet stall enda ett år, og det feilet. Når de så henter en trener som står for en radikal annen fotball med en stall som er så hjernevasket i en veldig spesifikk spillestil over 3 1/2 år, så er den feilen bare overgått av at de ventet til etter vinduet hvor man kunne fått inn et par kjøttspisser på topp som hadde hatt en mulighet til å motta langpasningene fremover.

Foreløpig ser det ut til at redningen styrer oss "trygt" ned i Championship, hvor klubben vil ribbes for de beste spillerne. Jeg er også veldig bekymra for om Radrizzani har muskler nok til å snu dette uten hjelp fra Argentina og om 49ers ønsker å være med videre.

MEN! Det er enda håp! Selv om Leeds er avhengig av resultater andre steder, så tror jeg fire poeng vil være nok. Selv om fotballen er elendig er det tre finaler og da bør motivasjonen komme av seg selv. Det holder ikke lenger å si at kampene mot Soton og Crystal Palace ikke var "must wins", nå er det alvor.

Så får vi heller ta diskusjonen på om Jesse Marsch er riktig mann å styre videre, etter utfallet av sesongen.

Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #109 på: Mai 09, 2022, 10:33:50 »
Jeg bedømmer IKKE Jesse Marsch på de 12 kampene han fikk i fanget ved overtakelsen.

Han har ikke fått særlig med tid til å sette en spillestil. Noen ukelange breaker men med spillere ute/på landslagsoppdrag er det ikke lett å sette en ny stil.

Han har overbevist meg mht man management. Han virker dyktig der.
Om han vil lykkes med å sette 'sin' spillestil, det får vi (evt) svar på til høsten.

Jeg er ikke trygg på at Radrizzani & co vil fortsette med ham ved et evt nedrykk...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #110 på: Mai 09, 2022, 10:43:46 »
...
...
...
Det har ikke helt truffet som så mye annet denne sesongen. Men Marsch har min tilitt fortsatt.
Han har fortsatt en middelmådig spillerstall med store mangler. Det er skader på viktige spillere og det er en mental svakhet i denne gruppa.
Og det har vært lite hjelp av de øverst i klubben (overgangsvinduet)

Marsch vil aldri bli noe ny Bielsa. Men håpet er jo fortsatt at Marsch kan være den treneren som tar tar Leeds videre og mot klubbens ambisjoner.
Det er mye med Bielsa, men resultater og trofeer er nødvendigvis ikke det viktigste med Bielsaball. Er endel andre treffpunkter som gjør han til den han er.

Nei, han er ingen ny Bielsa. Det er det ingen som er og man skal heller ikke jakte det. Jeg mente på tidspunktet at det var feil å sparke Bielsa, men jeg legger det til side i min argumentasjon. Selv om jeg mener grunnene til å beholde har forsterket seg de siste ukene. Jeg kan derimot selvsagt forstå hvorfor noen mente det var på tide. Kanskje var endestasjonen nådd for hva Bielsa kunne oppnå med Leeds, kanskje hadde han snudd trenden med nøkkelspillere tilbake? Hvem vet, men det har ingenting å si nå.

Dette er ikke ment som en Bielsa vs Marsch-diskusjon, selv om det er umulig å ikke sammenligne.

Jeg har virkelig ingenting mot Jesse Marsch "personlig". Han gjør helt sikkert sitt aller beste for at klubben skal overleve. Ansvaret for hvor vi ligger deles av mange; Marsch har ansvar, Bielsa har ansvar, spillerne har ansvar, men hovedansvaret ligger i styrerommet. De gamblet på at Bielsa skulle trylle med en utarmet stall enda ett år, og det feilet. Når de så henter en trener som står for en radikal annen fotball med en stall som er så hjernevasket i en veldig spesifikk spillestil over 3 1/2 år, så er den feilen bare overgått av at de ventet til etter vinduet hvor man kunne fått inn et par kjøttspisser på topp som hadde hatt en mulighet til å motta langpasningene fremover.

Foreløpig ser det ut til at redningen styrer oss "trygt" ned i Championship, hvor klubben vil ribbes for de beste spillerne. Jeg er også veldig bekymra for om Radrizzani har muskler nok til å snu dette uten hjelp fra Argentina og om 49ers ønsker å være med videre.

MEN! Det er enda håp! Selv om Leeds er avhengig av resultater andre steder, så tror jeg fire poeng vil være nok. Selv om fotballen er elendig er det tre finaler og da bør motivasjonen komme av seg selv. Det holder ikke lenger å si at kampene mot Soton og Crystal Palace ikke var "must wins", nå er det alvor.

Så får vi heller ta diskusjonen på om Jesse Marsch er riktig mann å styre videre, etter utfallet av sesongen.

Ja, vi er nok helt enige. Jeg og var voldsomt skeptisk til avgjørelsen til klubben vedr Marsc.  Pr kampanjen i etterkant har egentlig bare bekreftet det inntrykket. Jeg har hele tiden ment klubben trenger en større personlighet ved roret. Du må ha aura og kraft i form av kompetanse/resultater. Omgivelsene i Leeds passer ikke for et "prosjekt"
Jeg har ment at stallen er for svak (middelmådig har jeg brukt). I tillegg har vi vært uheldige med skader og da spesielt på utrolig viktige spillere.
Jeg mener det er helt åpenlyst at det vil være svært utfordrende over en hel sesong når marginene er så små i utgangspunktet, men til og med her har jo folk vært uenig. Da spesielt da Bielsa var ved roret.
I tillegg backes du jo ikke i overgangsvinduet hverken på sommeren eller på vinteren selv om alle ser manglene og i tillegg klubben kommuniserer at enkelte plasser må forsterkes i utkanten av forrige sesong.
Tar man med dette som meg, deg og veteranen mf har diskutert tidligere vedr tingenes tilstand før Bielsa så sier alt meg at Marsch vil ikke ha lang levetid i Leeds.
Men jeg håper av hele mitt hjertet at jeg tar feil. Jeg håper virkelig at det noen andre ser stemmer og at dette her bare er et lite feilskjær i det større bilde.
Men utviklingen er alarmerende fra de foregående 3 årene på mange områder.
Heldigvis er vi i den situasjonen at vi møter Chelsea på et utrolig bra tidspunkt til Onsdag. Heldigvis vil kanskje Burnley akkurat gå ut av steam nå de siste 3 og det vil faktisk gjøre at vi holder oss.
Men her snakker vi griseflaks spør du meg. Det har ingenting med små marginer å gjøre.
Mens andre lag har mobilisert og henter ut det siste så fader vi vekk og akkurat nå er under streken. De siste to kampene har vi vært akterutseilte. Kampen før der kan man stille store spørsmålstegn med innsats, ergjerrighet, vilje etc. Det er matchballer dette her. Ikke pre-season camp på noe bibelskole.

Nå rykket jo U-23 laget vårt ned i går. Jeg regner ikke med det lå som et mål i klubbens handlingsplan for 2021/22. Det å holde seg i divisjonen kunne jo vært en vesentlig faktor for å tiltrekke seg de beste unge prospektene og dem best mulig trening og kamphverdag.
Leste et intervju med Marsch i går om at målet var å skape det beste akademiet i europa. Utvikle verdens klasse spillere etc.(tror det var mirror?) Da virker et nedrykk for U-23 som en veldig spesiell vei å gå for å oppnå det målet.
Jeg er faktisk litt usikker på hva jeg foretrekker akkurat nå. Et nedrykk og en restart med ny tro på prosjektet eller stå i PL, tette hullene og håpe at vi klarer å stå i divisjonen neste årene mens vi bygger opp et nytt lag. Hva tenker dere?
« Siste redigering: Mai 09, 2022, 10:53:08 av leedslife »


RoarG

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #112 på: Mai 09, 2022, 10:54:26 »
Jeg foretrekker å bli i PL, og tette hullene der. Lettere å tiltrekke seg spillere i PL enn som et ny-nedrykket lag. Altfor mye usikkerhetsmomenter ved et nedrykk. Det er ikke for ingenting at ingen ønsker å rykke ned.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Joe Jordan

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #113 på: Mai 09, 2022, 11:02:09 »
Hovedproblemet er ikke Marsch men at de aller fleste spillerne faller totalt igjennom når de ikke spiller Bielsas rigide og innøvde murderball. Da er de plutselig veldig middelmådige spillere som ikke fikser PL. Det er derfor jeg har ment at det var poengløst å sparke Marcelo. Det hjelper ikke å begrense antall baklengsmål så lenge der ikke er kvalitet nok til å angripe og score mål. Om man taper med 4 eller ett mål blir det fremdeles 0 poeng.       
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #114 på: Mai 09, 2022, 11:16:30 »
Jeg bedømmer IKKE Jesse Marsch på de 12 kampene han fikk i fanget ved overtakelsen.

Han har ikke fått særlig med tid til å sette en spillestil. Noen ukelange breaker men med spillere ute/på landslagsoppdrag er det ikke lett å sette en ny stil.

Han har overbevist meg mht man management. Han virker dyktig der.
Om han vil lykkes med å sette 'sin' spillestil, det får vi (evt) svar på til høsten.

Jeg er ikke trygg på at Radrizzani & co vil fortsette med ham ved et evt nedrykk...

Jeg ser ikke helt dette selv. Marsch talks a good game. Det er det ingen tvil om, men jeg syns faktisk spillerne virker litt i villrede på banen. Sånn sett syns jeg lite er endret fra de siste kampene til Marcelo. Raphinha holdt på å snakke på seg rødt kort etter årets klareste marsjordre (etter Fabinhos albue på Son, som VAR burde sendt i dusjen mens koreaneren talte tenna sine).

I tillegg har man disse tilsynelatende småkranglene mellom spiller og Marsch som har blitt påpekt. Det skal selvsagt være lov å kjefte/blåse ut, men jeg har til gode å se en spillergruppe som viser at de er samlet og går for det. Selv i Everton får de det til, med en trener som virker mest opptatt av oppmerksomheten rundt egen person.

Jeg håper som alltid jeg tar feil når jeg er negativ, men er stygt redd for at poengfangsten vi så var en dead cat bounce.
Marching on together!

RoarG

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #115 på: Mai 09, 2022, 11:20:35 »
Hovedproblemet er ikke Marsch men at de aller fleste spillerne faller totalt igjennom når de ikke spiller Bielsas rigide og innøvde murderball. Da er de plutselig veldig middelmådige spillere som ikke fikser PL. Det er derfor jeg har ment at det var poengløst å sparke Marcelo. Det hjelper ikke å begrense antall baklengsmål så lenge der ikke er kvalitet nok til å angripe og score mål. Om man taper med 4 eller ett mål blir det fremdeles 0 poeng.       
Enig. Bielsa fikk gull ut av gråstein. Nå er det bare gråstein igjen. Bare Burnley-kollaps kan berge Leeds fra nedrykk.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #116 på: Mai 09, 2022, 11:25:55 »
Jeg ser at det hevdes at vi ikke har vært under streken før nå. Det er jo ikke tilfelle. Vi har til og med vært helt sist, selv om det var svært tidlig i sesongen.

For øvrig er jeg ikke så sikker på at Burnley tar så få poeng som mange tror. Det kan fort være at Leeds må ha fem poeng til for å unngå nedrykk.
« Siste redigering: Mai 09, 2022, 11:27:46 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #117 på: Mai 09, 2022, 11:29:33 »
Jeg ser at det hevdes at vi ikke har vært under streken før nå. Det er jo ikke tilfelle. Vi har til og med vært helt sist, selv om det var svært tidlig i sesongen.

For øvrig er jeg ikke så sikker på at Burnley tar så få poeng som mange tror. Det kan fort være at Leeds må ha fem poeng til for å unngå nedrykk.
Hvilken serierunder lå vi under streken?

 Tror og Burnley fort kan ta flere poeng. Jeg synes de var på høyde med Villa og vel så det. Bare ikke så kliniske.
Kan være et borteoppgjør mot Villa passer dem bedre?

*Ser nå Hallgeir. Vi har faktisk vært under streken flere ganger denne sesongen. 6 ganger teller jeg riktig. Og som du sier helt sist helt i beg av sesongen.
Senest på nedrykk etter Spurs/Leicester.
Her har jeg misset kraftig. Men majoriteten av sesongen har vi ligget på plassen(e) over nedrykk.  Jeg får modere meg til det neste gang.
« Siste redigering: Mai 09, 2022, 11:53:49 av leedslife »

RoarG

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #118 på: Mai 09, 2022, 11:36:24 »
Med Marsch er vi tilbake til Rads første treneransettelse. Christensen ble sett på som en ung og lovende trener, som skulle få Leeds som prosjekt. Det gikk ikke. Heckingbottom var av det samme slaget. Etter eksperimentet med disse to, falt valget på den erfarne Bielsa, som ikke bare snudde laget, men hele klubben. Med ansettelsen av Marsch, er vi tilbake til sommeren 2017 igjen. Leeds må ha et stort navn som trener. Nok med disse up and coming-trenerne nå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

jaho

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #119 på: Mai 10, 2022, 13:15:04 »
Jeg ser at det hevdes at vi ikke har vært under streken før nå. Det er jo ikke tilfelle. Vi har til og med vært helt sist, selv om det var svært tidlig i sesongen.

For øvrig er jeg ikke så sikker på at Burnley tar så få poeng som mange tror. Det kan fort være at Leeds må ha fem poeng til for å unngå nedrykk.
Hvilken serierunder lå vi under streken?

 Tror og Burnley fort kan ta flere poeng. Jeg synes de var på høyde med Villa og vel så det. Bare ikke så kliniske.
Kan være et borteoppgjør mot Villa passer dem bedre?

*Ser nå Hallgeir. Vi har faktisk vært under streken flere ganger denne sesongen. 6 ganger teller jeg riktig. Og som du sier helt sist helt i beg av sesongen.
Senest på nedrykk etter Spurs/Leicester.
Her har jeg misset kraftig. Men majoriteten av sesongen har vi ligget på plassen(e) over nedrykk.  Jeg får modere meg til det neste gang.

etter 1-5 i åpningsrunden var vi helt sist...føles som en evighet siden.. og adskillig mer bekymret nå..

også under streken etter 6 kamper, 0-3-3, dårligere målforskjell en Newcastle, og etter 13 kamper, 2-6-5, dårligere målforskjell en Burnley..ellers stort sett veldig utsatt hele veien..litt luke etter to seiere på rad mot Burnley og West Ham i februar, men den viktige kampen etter de hjemme mot Newcastle tapte vi som kjent 0-1..da vi hadde håp om å få et foreløpig farvel til bunnstriden.
« Siste redigering: Mai 10, 2022, 13:38:44 av jaho »