Skrevet av Emne: Ex Head coach - Jesse Marsch  (Lest 46675 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HåvardK

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #180 på: Mai 26, 2022, 08:08:10 »
Hånes sikkert nok en gang i Square Ball-podden etter dette. Men jeg har faktisk sansen for fyren. Hvilken annen trener har fremstått like "nedpå" og nær spillerne? Jimmy Armfield?

Andersen

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #181 på: Mai 26, 2022, 12:59:25 »
Det viktigste for March var ikke om fansen sang navnet hans under kampene de spilte, han brydde seg ikke om det. Det var laget og spillerene March tenkte på under kampene , og ikke sangene til March fra supporterene. Dette ble jo sagt i garderoben rett etter kampen mot Brentford .

Leedsfan

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #182 på: Mai 26, 2022, 13:18:11 »
Det viktigste for March var ikke om fansen sang navnet hans under kampene de spilte, han brydde seg ikke om det. Det var laget og spillerene March tenkte på under kampene , og ikke sangene til March fra supporterene. Dette ble jo sagt i garderoben rett etter kampen mot Brentford .

Akkurat den "øl-talen" syntes jeg var cringe deluxe.

Jeg håper Jesse kan motbevise meg, men jeg har lite tro på han. Sikkert ingen som bryr seg om han motbeviser meg eller ikke, men hvis jeg må spise alle de nedlatende karakteristikkene av han så betyr det at det funker med han bak tømmene.

Han sier så mye rart og han prater hele tiden. Håper ikke spillerne synes han er "cringe" for da er det en oppskrift på katastrofe.

Fotballen var aggressiv kick and run narrow soccer, frydet ikke mitt øye, men det klarte å holde oss oppe så sånn sett funket det.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Andersen

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #183 på: Mai 27, 2022, 13:35:48 »
En trener som filosoferer like mye som Bielsa gjorde tydligvis . Spillerene trenger ikke tolk lenger heldigvis.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #184 på: Juli 07, 2022, 18:58:04 »
Oppdatering på trenerteamet:
Hay:
Two additions to Leeds' coaching team - Ewan Sharp joins as assistant coach having previously been at Man Utd. Pierre Barrieu (ex-NY Red Bulls, Sheff Wed, Swansea) joins as fitness coach.

Assistant manager Frankie Schiemer moving to a consultancy role. New no 2 will be appointed


Cameron Toshack and Mark Jackson - both part of Marsch's backroom staff last season - have received new deals and are staying on for this season. Recruitment of a new U21s coach ongoing. #lufc


Sent from my iPad using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #185 på: Juli 07, 2022, 19:35:03 »
Oppdatering på trenerteamet:
Hay:
Two additions to Leeds' coaching team - Ewan Sharp joins as assistant coach having previously been at Man Utd. Pierre Barrieu (ex-NY Red Bulls, Sheff Wed, Swansea) joins as fitness coach.

Assistant manager Frankie Schiemer moving to a consultancy role. New no 2 will be appointed


Cameron Toshack and Mark Jackson - both part of Marsch's backroom staff last season - have received new deals and are staying on for this season. Recruitment of a new U21s coach ongoing. #lufc


Sent from my iPad using Tapatalk

Leste et rykte om at Corberan ble Marschs assistent. Hadde vært utrolig kjekt, men tviler på det…

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #186 på: Juli 07, 2022, 19:36:55 »
Oppdatering på trenerteamet:
Hay:
Two additions to Leeds' coaching team - Ewan Sharp joins as assistant coach having previously been at Man Utd. Pierre Barrieu (ex-NY Red Bulls, Sheff Wed, Swansea) joins as fitness coach.

Assistant manager Frankie Schiemer moving to a consultancy role. New no 2 will be appointed


Cameron Toshack and Mark Jackson - both part of Marsch's backroom staff last season - have received new deals and are staying on for this season. Recruitment of a new U21s coach ongoing. #lufc


Sent from my iPad using Tapatalk

Leste et rykte om at Corberan ble Marschs assistent. Hadde vært utrolig kjekt, men tviler på det…

auren

Det hadde vært helt nydelig, men tviler på det, ja. Han har vel store ambisjoner som manager selv…

GeirO

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #187 på: Juli 07, 2022, 23:56:28 »
Oppdatering på trenerteamet:
Hay:
Two additions to Leeds' coaching team - Ewan Sharp joins as assistant coach having previously been at Man Utd. Pierre Barrieu (ex-NY Red Bulls, Sheff Wed, Swansea) joins as fitness coach.

Assistant manager Frankie Schiemer moving to a consultancy role. New no 2 will be appointed


Cameron Toshack and Mark Jackson - both part of Marsch's backroom staff last season - have received new deals and are staying on for this season. Recruitment of a new U21s coach ongoing. #lufc


Sent from my iPad using Tapatalk

Leste et rykte om at Corberan ble Marschs assistent. Hadde vært utrolig kjekt, men tviler på det…

auren

Det hadde vært helt nydelig, men tviler på det, ja. Han har vel store ambisjoner som manager selv…
Men litt pussig at Schiemer går ned fra ass. manager til konsulent samtidig som Corberan går av som manager....hmm...
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #188 på: August 17, 2022, 19:11:53 »
Ingen posting i managertråden siden 7.juli - det er vel et tegn på at han for tiden ikke er under angrep....

Her synger han med på Marching On Together
The gaffer singing MOT the bloke loves it here #LUFC
...
Love that passion💙💛...the way he speaks about Leeds United too...It's clear he gets it...All the players have totally bought into his project..the constant Bielsa jibes at him is way too disrespectful...He has shown utmost respect for the #lufc fanbase and he deserves the same
https://twitter.com/Archeet4/status/1559931544394940420?s=20&t=ucZQ4F-BGQxfx2nCIAsjJw
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjosse77

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #189 på: August 17, 2022, 20:46:13 »
Han fikk litt pepper fra oss og andre etter kampstyringen mot So'ton.
Skulle likt å sett løpestatsene mellom lagene før og etter byttene til So'ton.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #190 på: August 17, 2022, 20:59:29 »
Han fikk litt pepper fra oss og andre etter kampstyringen mot So'ton.
Skulle likt å sett løpestatsene mellom lagene før og etter byttene til So'ton.

Han traff med byttene (og tidspunktene for  byttene) mot Wolves.

Like fullt bommet han med tidspunktene for byttene mot Southampton.
Wolves innbyttere var involvert i målene mot våre (trøtte) spillere.

Alt dette er jo etterpåklokskap - lett å se i ettertid ikke så lett å skjønne i forkant.

Men like fullt kan man si at Jesse ikke lærte av suksessen - vil han lære av 'motgangen'?
(Gjøre byttene tidligere ved neste korsvei...)

That's the question.

(og her er jo intet svar på Bjosses spørsmål i forrige innlegg, I ain't got no clue...)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjosse77

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #191 på: August 17, 2022, 21:13:38 »
Man lærer visstnok mest av sine feil. Vi får se.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #192 på: August 21, 2022, 23:02:51 »
Sitter og ser på dette klippet om igjen og om igjen - og ler hver gang  ;D

https://twitter.com/LUFCBayArea/status/1561347034161893376?s=20&t=SyhkVCWiLZ9e4jHwN6m-mA
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #193 på: August 22, 2022, 13:56:26 »
Vi håpet vel at vi skulle finne en trener som kunne utvikle Bielsas stil, men fortsette med galskapen vår elskede argentiner innførte. Jeg hadde aldri noen plan om å dømme Jesse Marsch etter våren som gikk, og ville vært tilfreds hvis han reddet plassen nesten uansett hvordan det hadde skjedd.

Tre kamper etter at måleapparatet startet for Marsch, så må det være lov å si at man ser konturene av det jeg oppriktig trodde bare var ønsketenkning. Det er selvfølgelig altfor tidlig å konkludere med noe som helst, og jeg vet at uansett hva som skjer i løpet av denne sesongen så kommer vi til å få formdupp med et såpass ungt mannskap og lite erfaring, likevel så er det med gryende optimisme jeg ser på Ted Lasso-klonen som jeg nesten lo av da han ble ansatt (fordi han faktisk minnet en del om Lasso med Gandhi sitater og god man management).

Det er på langt nær perfekt, selv etter 3-0 mot Chelsea (ett tidlig mål i mot kunne snudd opp-ned på alt). Vi slapp inn 2 mål mot Southamton og rota bort de tre poengene der, og vi var litt heldig som tok alle tre poengene mot Wolves i serieåpningen. Jeg vil likevel fremheve de tre punktene som gleder meg så enormt mye etter disse tre kampene og som Jesse Marsch kan ta kreditt for.

1. Vi fremstår med den samme sinnsyke iveren og energien som vi så på det beste med Bielsa, selv med en haug av nye spillere i 11-eren.

2. Det føles ENDELIG som om vi ikke er helt avhengig av at en enkeltspiller (som Raphinia) skal levere varene for at vi ser farlige ut. Selv om Jack Harrison har vært bra for oss hele tiden, har han i årevis slitt med å få ut det siste lille som gjør han til toppspiller. Nå har vi sett toppnivå i tre kamper etter hverandre. Perfekt? Nei, men fra nesten komisk dårlige avleveringer er vi nå på et nivå der det kan bli farlig hver gang Jackyboy avanserer. Jeg tenkte i sommer at vi kan selge hvis vi får en finfin slant, men Harrison har nå blitt en av de første jeg vil ta ut i 11'eren. Rodrigo har allerede det meste vært sagt om, men har også han blitt som en ny spiller. Jeg kan ikke huske at han har spilt tre bra kamper på rappen før i sin Leeds-karriere. Det Oser selvtillit nå. Harrison skal ikke Marsch hovedæren for, så langt jeg vet, men Rodrigos oppblomstring tror jeg vi kan takke Marsch man-management skills for. Også har vi også fått tak i Brendan Aarsonson som fremstår totalt maskin etter tre kamper. Jeg tror og håper på at flere vil melde seg på i det angripende spillet etter som sesongen går.

3. Selv om forsvarsspillet har sine svakheter i et system som det Jesse Marsch predikerer, så er vi likevel fri fra de tingene som gjorde at man kunne spy av staheten til Marcelo Bielsa. Byttene kommer (ikke alltid perfekt timet), defensiv dødball ser langt tryggere ut og vi slipper og se stoppere som blir dratt over midtbanestreken av en spiss på motstanderlaget.


Jeg var langt mindre optimistisk denne sommeren enn jeg har vært på mange år, men foreløpig er alle mine bekymringer borte og det bare å glede seg til neste kamp. Jeg er 100% klar over at det er tidlig og vi ikke ender på CL plass når sesongen er over, men dette med å glede seg til kampene som har vært borte så lenge nå. Det er så utrolig deilig å kjenne på det igjen. Kan nesten ikke vente til neste kamp nå! :)

Killa

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #194 på: August 22, 2022, 14:09:54 »
Vi håpet vel at vi skulle finne en trener som kunne utvikle Bielsas stil, men fortsette med galskapen vår elskede argentiner innførte. Jeg hadde aldri noen plan om å dømme Jesse Marsch etter våren som gikk, og ville vært tilfreds hvis han reddet plassen nesten uansett hvordan det hadde skjedd.

Tre kamper etter at måleapparatet startet for Marsch, så må det være lov å si at man ser konturene av det jeg oppriktig trodde bare var ønsketenkning. Det er selvfølgelig altfor tidlig å konkludere med noe som helst, og jeg vet at uansett hva som skjer i løpet av denne sesongen så kommer vi til å få formdupp med et såpass ungt mannskap og lite erfaring, likevel så er det med gryende optimisme jeg ser på Ted Lasso-klonen som jeg nesten lo av da han ble ansatt (fordi han faktisk minnet en del om Lasso med Gandhi sitater og god man management).

Det er på langt nær perfekt, selv etter 3-0 mot Chelsea (ett tidlig mål i mot kunne snudd opp-ned på alt). Vi slapp inn 2 mål mot Southamton og rota bort de tre poengene der, og vi var litt heldig som tok alle tre poengene mot Wolves i serieåpningen. Jeg vil likevel fremheve de tre punktene som gleder meg så enormt mye etter disse tre kampene og som Jesse Marsch kan ta kreditt for.

1. Vi fremstår med den samme sinnsyke iveren og energien som vi så på det beste med Bielsa, selv med en haug av nye spillere i 11-eren.

2. Det føles ENDELIG som om vi ikke er helt avhengig av at en enkeltspiller (som Raphinia) skal levere varene for at vi ser farlige ut. Selv om Jack Harrison har vært bra for oss hele tiden, har han i årevis slitt med å få ut det siste lille som gjør han til toppspiller. Nå har vi sett toppnivå i tre kamper etter hverandre. Perfekt? Nei, men fra nesten komisk dårlige avleveringer er vi nå på et nivå der det kan bli farlig hver gang Jackyboy avanserer. Jeg tenkte i sommer at vi kan selge hvis vi får en finfin slant, men Harrison har nå blitt en av de første jeg vil ta ut i 11'eren. Rodrigo har allerede det meste vært sagt om, men har også han blitt som en ny spiller. Jeg kan ikke huske at han har spilt tre bra kamper på rappen før i sin Leeds-karriere. Det Oser selvtillit nå. Harrison skal ikke Marsch hovedæren for, så langt jeg vet, men Rodrigos oppblomstring tror jeg vi kan takke Marsch man-management skills for. Også har vi også fått tak i Brendan Aarsonson som fremstår totalt maskin etter tre kamper. Jeg tror og håper på at flere vil melde seg på i det angripende spillet etter som sesongen går.

3. Selv om forsvarsspillet har sine svakheter i et system som det Jesse Marsch predikerer, så er vi likevel fri fra de tingene som gjorde at man kunne spy av staheten til Marcelo Bielsa. Byttene kommer (ikke alltid perfekt timet), defensiv dødball ser langt tryggere ut og vi slipper og se stoppere som blir dratt over midtbanestreken av en spiss på motstanderlaget.


Jeg var langt mindre optimistisk denne sommeren enn jeg har vært på mange år, men foreløpig er alle mine bekymringer borte og det bare å glede seg til neste kamp. Jeg er 100% klar over at det er tidlig og vi ikke ender på CL plass når sesongen er over, men dette med å glede seg til kampene som har vært borte så lenge nå. Det er så utrolig deilig å kjenne på det igjen. Kan nesten ikke vente til neste kamp nå! :)

4. Offensiv dødball: Leeds er i ferd med å bli et lag som motstanderne frykter når vi får frispark i fremskutte posisjoner samt cornere! Vi må vel nesten tilbake til Ian Harte's glansdager for å kunne si at vi var skumle på offensiv dødball....
« Siste redigering: August 22, 2022, 14:11:36 av Killa »

Kato

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #195 på: August 22, 2022, 15:04:18 »
Spillere som Rodrigo og Jack Harrison ser ut som de har tatt av seg en ryggsekk med sandsekker i. Jeg innbiller meg det kan ha mye å gjøre med det gamle treningsregimet. Det passer ikke alle å trene døgnet rundt...

Eriksen55

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #196 på: August 22, 2022, 15:38:04 »
Spillere som Rodrigo og Jack Harrison ser ut som de har tatt av seg en ryggsekk med sandsekker i. Jeg innbiller meg det kan ha mye å gjøre med det gamle treningsregimet. Det passer ikke alle å trene døgnet rundt...

Nei det passer ikke for alle. Kanskje for noen, men sjelden over flere år..

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #197 på: August 22, 2022, 15:41:40 »
Spillere som Rodrigo og Jack Harrison ser ut som de har tatt av seg en ryggsekk med sandsekker i. Jeg innbiller meg det kan ha mye å gjøre med det gamle treningsregimet. Det passer ikke alle å trene døgnet rundt...
Vært god med ryggsekk med sandsekker i Harrison da. 25 målpoeng foregående 2 sesonger (mot feks Ralphinhas 29).
7 banens beste ratinger.
Men vi kan håpe han kan gjenskape et jevnere nivå sesongen over enn spesielt forrige. Vil tro det hvis vi unngår skader og ikke minst kommer oss helskinnet gjennom en formdupp som de fleste lag møter på ila en sesong.
Ekstra spennende ved denne sesongen når man plutselig får et sluttspill midt i sesongen.
En merkelig åpning av PL selv om det kanskje er litt tidlig å se etter trender bare 3 runder inn.

auren

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #198 på: August 22, 2022, 17:12:12 »
Vedrørende dødballer. Synes det er litt "søtt" når Harrison og Aaronson småsnakker til hverandre med hendene foran munnen i 10-15 sekunder foran hver dødball  :-*
Er det taktikk eller et psykologisk spill? I utgangspunktet er det jo litt råflott å ha to spillere ute ved cornerflagget til enhver tid, men kan jo ikke klage når vi har sett såpass farlige ute denne sesongen  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #199 på: August 22, 2022, 17:28:19 »
Vedrørende dødballer. Synes det er litt "søtt" når Harrison og Aaronson småsnakker til hverandre med hendene foran munnen i 10-15 sekunder foran hver dødball  :-*

...og så er det (i alle fall i to av to tilfeller etter at eg fulgte med) den som tar opp hånden som slår ballen :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #200 på: August 22, 2022, 18:37:32 »
Vedrørende dødballer. Synes det er litt "søtt" når Harrison og Aaronson småsnakker til hverandre med hendene foran munnen i 10-15 sekunder foran hver dødball  :-*
Er det taktikk eller et psykologisk spill? I utgangspunktet er det jo litt råflott å ha to spillere ute ved cornerflagget til enhver tid, men kan jo ikke klage når vi har sett såpass farlige ute denne sesongen  :)

auren
Direkte nydelig. Så noen gamle Chelsea autoglass drakter i går på tribunen.
Wise og Zola stilte stort sett opp to over ball på dødballer. Godt å slå tilbake med samme mynt 25 år senere.
« Siste redigering: August 22, 2022, 18:45:49 av leedslife »

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #201 på: September 04, 2022, 14:56:26 »
Jeg har problemer med den rollen Jesse har tatt på seg på sidelinja. Har vansker for å se at det skal virke i vår favør. Spesielt med tanke på at han i klartekst har forklart hvorfor han gjør det og hensikten bak. At managere som Ferguson, Wenger, Klopp, Conte og Tuchel holder på slikt, er å forvente. Så kan man selvsagt tenke seg at hensikten er å gi oss en liten fordel i 50/50-situasjoner som kan tjene noen poenger over tid, men vi må erkjenne at disse trente topp seks-klubber som "naturlig" får en liten fordel av dommerne. Jeg er rimelig sikker på at klubber som Leeds heller straffes ytterligere. Se på Liverpool v Everton i fjor. Gordon går ned to ganger og får ikke straffe. Lampard sier etter kampen at han ikke tror man får straffe på Anfield. Han straffes med flere hundre tusen i bot. Klopp derimot, han kan gå bort til dommeren (i en annen kamp) og i stedet for å takke for kampen, fortelle dommeren foran TV-kameraet at han har problemer med han. Denne messingen holder han på med etter kampen også. Ingen straff.

Gjør det saken riktig av den grunn? Nei, selvsagt ikke. Jeg bare tror ikke oppspillene på sidelinja vil tjene oss, selv om jeg har full forståelse for at det koker i blant. Bakdelen for Marsch som leder av disse spillerne, er at han ikke har råd til å koke over gang på gang - om det så er påtatt eller ikke.

Så må jeg si at jeg syns han ble satt i en vanskelig posisjon de siste dagene. Han svarte for så vidt så godt for seg som han kunne på Hays spørsmål rundt James i går, men her hadde vi i en ideell verden hørt fra Victor Orta. Marsch sier at han skulle ønske de ikke måtte gjøre som de gjorde, at James ville bli og er en kjernekar som alltid gir alt, men at Leeds var i en "en ut, før en inn"-situasjon. Siden man først våkner på DD, blir altså marquee signingen fra i fjor sendt ut på lån for å rydde plass til en 18-åring som Marsch selv sa ikke er klar for Premier League for svært kort tid siden.

Det er nesten ikke til å forstå. Jeg tror ikke Marsch er spesielt fornøyd med situasjonen som har oppstått. Han har svart for seg så diplomatisk som man kan forvente, men man skal ikke legge mye godvilje til for å forstå at han gjerne kunne tenkt seg en spiss av et høyere kaliber.

« Siste redigering: September 04, 2022, 16:07:20 av Dennis »
Marching on together!

Kato

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #202 på: September 05, 2022, 15:23:21 »
Ute mot Forest. På tide å justere adferden litt på sidelinja….
 

Eriksen55

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #203 på: September 05, 2022, 15:37:01 »
Ute mot Forest. På tide å justere adferden litt på sidelinja….

Det skjer nok. Normalt oppgående mennesker lærer av sine feil, og jeg har inntrykk av at Jesse er det.

HåvardK

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #204 på: September 05, 2022, 15:38:12 »
Vi så tendensen allerede mot Everton, hvor jeg syns det ble alt for mye fokus på å signalisere uthaling av tid istf å fokusere på kampplan og lagledelse. Nå ser jeg at Jesse får mye støtte/forståelse for å ha reagert på manglende dømming på straffesituasjonen på lørdag, men vi trenger en trener/lagleder som greier å beherske seg på linja, først og fremst fordi ting på banen slett ikke går på skinner.

Kato

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #205 på: September 05, 2022, 18:23:05 »
Vi så tendensen allerede mot Everton, hvor jeg syns det ble alt for mye fokus på å signalisere uthaling av tid istf å fokusere på kampplan og lagledelse. Nå ser jeg at Jesse får mye støtte/forståelse for å ha reagert på manglende dømming på straffesituasjonen på lørdag, men vi trenger en trener/lagleder som greier å beherske seg på linja, først og fremst fordi ting på banen slett ikke går på skinner.

Helt enig, syns det ble altfor mye pek på klokka mot Everton. Det blir for mye. Tuchel har jeg helt mista sansen for, grusom på linja og på pressekonferanser.
 

auren

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #206 på: September 05, 2022, 19:08:09 »
Ute mot Forest. På tide å justere adferden litt på sidelinja….

Og Tuchel fikk styre neste kamp på sidelinja etter rødt kort mot Tottenham. Forstå det den som vil! Håpløst!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #207 på: September 05, 2022, 19:20:54 »
Ute mot Forest. På tide å justere adferden litt på sidelinja….

Og Tuchel fikk styre neste kamp på sidelinja etter rødt kort mot Tottenham. Forstå det den som vil! Håpløst!

auren

Fordi trenerne er like, det er bare noen som er litt mer like enn andre.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Ny head coach - Jesse Marsch
« Svar #208 på: September 05, 2022, 21:06:16 »
Vi så tendensen allerede mot Everton, hvor jeg syns det ble alt for mye fokus på å signalisere uthaling av tid istf å fokusere på kampplan og lagledelse. Nå ser jeg at Jesse får mye støtte/forståelse for å ha reagert på manglende dømming på straffesituasjonen på lørdag, men vi trenger en trener/lagleder som greier å beherske seg på linja, først og fremst fordi ting på banen slett ikke går på skinner.

Helt enig, syns det ble altfor mye pek på klokka mot Everton. Det blir for mye. Tuchel har jeg helt mista sansen for, grusom på linja og på pressekonferanser.

Tipper han pekte på klokka i 33 sekunder av 98 min  :)

Beste er å gi faen i dommern og konse om eget lag så klart. Da hadde man også tåltdet bedre de få gangene det evt hadde bikket over.

Men passion på han, det skal gan ha. Sikkert en vanskelig balansegang. Jeg tror ikke spillerne bryr seg eller påvirkes negativt av at han peker på klokka eller er på fjerdedommern. Tror faktisk det gir energi også.

Tuchel er uspiselig. Rett og slett.

Tydelig at det er forskjell og aksepteres mer for han, Klopp, Conte og de såkalte topp 6 sjefene.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Head coach - Jesse Marsch
« Svar #209 på: Oktober 02, 2022, 11:45:18 »
Danny Murphy har intervjuet Adam Forshaw.
De er innom mange temaer, men det mest interessante er kanskje rundt Marsch som manager så jeg putter det her.......

DANNY MURPHY talks to Adam Forshaw: A big-hearted manager with a volatile streak, tour bonding, interior decorating - and the WhatsApp group with Jesse Marsch! The secrets of Leeds' AMERICAN REVOLUTION revealed
Danny Murphy meets Leeds player, and early 00s Liverpool fan, Adam Forshaw
The Yorkshire club has undergone a revolution under American Jesse Marsch 
Forshaw revealed the club's new signings were quick to adapt to their system
Leeds play Aston Villa, managed by Liverpool legend Steven Gerrard, on Sunday

By DANNY MURPHY FOR THE MAIL ON SUNDAY PUBLISHED: 22:30 BST, 1 October 2022 | UPDATED: 23:56 BST, 1 October 2022

Some moments make you feel old. Sitting down with Leeds midfielder Adam Forshaw, he revealed that, as a lifelong Liverpool fan, he used to go to Anfield as a kid and see me play.

'I was also at the team hotel before the 2001 FA Cup final against Arsenal,' he says. 'You were standing at your balcony and I shouted up 'Murphy!'. My dad gave me a look and said 'His name is Danny.' I was nine and obsessed with that team, Michael Owen, Sami Hyypia, you, Stevie [Gerrard] and Jamie Carragher.'

He laughed when I provided some extra information to bring the story full circle. When I was on that balcony, my room-mate was Steven Gerrard, the opposition manager Sunday when Aston Villa visit Elland Road.


Like me, Forshaw gained experience in the lower leagues before establishing himself in the top flight. He started at Everton close to home but left to play first-team football and build a reputation at Brentford, Wigan and Middlesbrough, where he first played in the Premier League.


Forshaw worked his way through the leagues before finding top-flight success with Leeds

At the start of 2018, he moved to Leeds. It was not an auspicious start — their manager Thomas Christiansen was sacked two matches after he arrived — but the club have since been revolutionised, first by Marcelo Bielsa and then Jesse Marsch.


In the final weeks of last season's great escape from relegation, Forshaw played a key part with his leadership and tenacity in the middle of the park, though an ankle injury rules him out on Sunday.

'I was going stale at Middlesbrough. Neil Warnock wanted me at Cardiff but once Leeds came in, I looked at the potential and had to do it even though they were in the Championship,' he says.

'Bielsa was the first big change. There was nothing softly softly about him. Straight away, the rules, standards and environment became elite. We had the respect to run for him. A one-kilometre track was installed around the pitches. The culture changed from 'go to the gym if you like' to two or three sessions a day. It was a shock but I loved it. We needed it to become a Premier League team.'


Bielsa is still revered by Leeds fans for winning promotion but, on a practical level, the club needed a reboot in the middle of last season to stop leaking goals and survive.

Marsch arrived with an ethos established by managing Red Bull clubs in New York, Salzburg and Leipzig. Even so, there were sceptics who doubted an American could adapt to English football.

Having stayed up on the final day, Leeds have sold Raphinha and Kalvin Phillips and brought in young signings including US internationals Brenden Aaronson and Tyler Adams and Colombian Luis Sinisterra.

'It was hard for Jesse to transition us in the middle of a dogfight. Six weeks of pre-season was the biggest period to get us restructured but we still run a lot, that is in the lads' DNA,' says Forshaw.


Forshaw hailed the 'personable' nature of Marsch, but knew the manager could be tough too

'As a character, he is very personable. You walk past his office, the door is literally open. There are bits of different terminology, full-backs are outside-backs and you hear him mention red zones [between the lines]. But you quickly pick up on it.

'He's nice but can switch if he needs to. After one game, a couple of substitutes grumbled about doing pitch runs and he's made it clear 'That is your f***ing job'.

'We were doing phase play in training and [goalkeeper] IIlan Meslier gave a slow pass out, a sloppy one. Jesse ordered him to do it again, which the lads weren't expecting. Illan gave another slow one and Jesse has ripped into him. Five minutes later, the gaffer is laughing, saying 'I still love you'. It was a different side from the manager that the lads respect.'


Gerard Houllier changed the discipline at Liverpool like a sledgehammer but was still interested in players as people. At Fulham, Mark Hughes came in and insisted we wore club suits, home and away. Managers all have different strategies.

Tactically, I have also noticed a change in Leeds. Raphinha was a wide player. Without him, Marsch almost plays with three No10s — narrow. It will be up to the full-backs to provide width.

Forshaw explains why the transformation has gone more smoothly than some expected. 'It was good to make signings early in the window and Brenden, Tyler and Rasmus [Kristensen] had played for Jesse before. They know the system.

'The Americans have settled in well. Tyler is robust, gets about the pitch, makes tackles. Bielsa had also wanted to sign Brenden before Jesse. He runs 13km each game besides being a really good player. so you can see why!'


The pre-season trip to Australia was useful for team-bonding as well, with Marsch on a WhatsApp group with his players.

'It was to tell us what brewery we were going to!' jokes Forshaw. 'He's all for team camaraderie. It wasn't a pre-season camp, it was a tour. I wasn't sure what start we'd have but we won three and drew one.'

The manager has not tried to rip up the core of the dressing room, with Stuart Dallas, Patrick Bamford, Luke Ayling, Liam Cooper and Forshaw himself having been at the club for a significant period of time. Marsch clearly values their input.

'He's set up a leadership group with us five and Rodrigo,' says Forshaw. 'He sees the importance in the lads who have experience. We talk about all sorts of things. For example, we've made improvements to the players' lounge so families can feel comfortable in there. It was a disgrace for them before. He cares about the players' welfare and it's not put on, he's genuine.'


After the bright start, Leeds have lost two of their last three, including a 5-2 loss at Brentford. There were mitigating factors in that defeat, though. Leeds were denied a penalty and Forshaw is convinced both the officials and Stockley Park missed a touch by Ivan Toney which would have deemed a goal by Bryan Mbuemo offside.

'I'd get rid of VAR. Most of the lads would,' says Forshaw. 'It gets you more infuriated because there's something there that is meant to be black and white for you and it's not. So you would rather still go off opinion. You are still getting decisions wrong when there is the technology. It's embarrassing.'

Marsch let his frustration boil over and was sent off, meaning he will have to watch this afternoon's game from the stands.

A few games into the new season, Forshaw sees a growing trend for teams to prefer counter-attacking football to keeping the ball. 'We have had games where we've had more possession but opponents are happy to sit in,' he says. 'Everton did it, probably due to personnel, Brentford did it against us.

'We had a great start to the season and began to think we could play. Then we play Brentford, have comfortable possession in front of their box and they've gone with Toney and Mbuemo [in transition] and won it. We were shellshocked.'

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-11270615/DANNY-MURPHY-talks-Adam-Forshaw-secrets-Leeds-AMERICAN-REVOLUTION-Jesse-Marsch.html
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan