Skrevet av Emne: Ex Head coach - Jesse Marsch  (Lest 46689 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joe Jordan

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #450 på: Februar 06, 2023, 18:41:13 »
Denne ansettelsen var en gedigen brøler. Og han skulle vært fjernet senest i november.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

ar9

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #451 på: Februar 06, 2023, 19:17:01 »
Selv om han kunne være litt mye er det nok først og fremst fotballen hans som felte han.
Tar man bort individuelle ferdigheter og litt Ping pong har det aldri sett ut som noe som kunne funke i lengden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fantasyland

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #452 på: Februar 06, 2023, 19:29:21 »
Marsch was summonsed to a crisis meeting at the club's Thorp Arch training centre on Monday morning, along with chief executive Angus Kinnear and sporting director Victor Orta, where he was informed of the decision to dispense with his services.

Marsch was understood to be visibly shaken by the news that he was no longer in charge - and was immediately consoled by Kinnear and Orta.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-11718567/Jesse-Marsch-SACKED-Leeds-Nottingham-Forest-defeat.html


Reaney

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #453 på: Februar 06, 2023, 19:30:36 »
Med Chris Chris Armas and Ewan Sharp fortsatt i klubben så år de vel for Ralf Rangnick da.

Gufrias

Sv: Ny head coach Jesse Marsch
« Svar #454 på: Februar 06, 2023, 20:54:43 »
Jaja. Jeg følte Christensen-vibber da Marsch ble ansatt, og det stemte dessverre. Jesse virket alltid et par nummer for liten for denne ligaen. Håper at nestemann har solide taktiske ferdigheter.
Hekta på Leeds siden 1974

Hallgeir *

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #455 på: Februar 06, 2023, 21:55:41 »
Statistikk kan brukes til så mangt, og det er ikke bestandig den tar hensyn til ytre påvirkning / situasjon.

Uansett - dette er hvordan Marsch plasserer seg på "rangstigen".

Jesse Marsch leaves Leeds United with the second lowest win ratio in their Premier League games.
David O'Leary - 75 wins from 145 matches (51.7%)
Howard Wilkinson - 64 wins from 169 matches (37.9%)
Marcelo Bielsa - 23 wins from 64 matches (35.9%)
George Graham - 28 wins from 78 matches (35.9%)
Terry Venables - 10 wins from 30 matches (33.3%)
Peter Reid - 6 wins from 20 matches (30%)
Jesse Marsch - 8 wins from 32 matches (25%)
Eddie Gray - 6 wins from 25 matches
Super Leeds since 1968

Fantasyland

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #456 på: Februar 06, 2023, 21:58:07 »
In an interview with The Athletic shortly after he joined, Marsch reflected on how unlikely his appointment was; the boy who grew up in Wisconsin, where football was soccer and the average person had no idea what it was, becoming manager of one of England’s most recognisable clubs. “To come from where I come from, I shouldn’t be here,” he said, and while this was plainly not what he meant, the pool he was in proved too deep, drowning a vision which never clicked.

Reflektert og godt som vanlig fra Phil: https://theathletic.com/4159843/2023/02/06/jesse-marsch-leeds-marcelo-bielsa/

leedslife

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #457 på: Februar 06, 2023, 22:04:40 »
Spennende å se om han kommer seg tilbake på toppnivå etter jobbene i Leipzig og Leeds

Reaney

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #458 på: Februar 07, 2023, 00:01:35 »
Stats:
Jesse Marsch’s 8 wins in 32 PL matches at Leeds:

2-1 v 20th placed Norwich (94th min winner)

3-2 v 10-man Wolves (91st min winner)

3-0 v 19th placed Watford

2-1 v 10-man Brentford (94th min winner)

2-1 v Wolves

3-0 v 10-man Chelsea

2-1 v Liverpool

4-3 v Bournemouth

Dylan

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #459 på: Februar 07, 2023, 08:17:35 »
Dette er vel nærmest å banne i kirka, men hadde ikke March (eller en annen manager) kommet inn da han overtok tror jeg ikke vi hadde vært i PL denne sesongen. Nå er han historie, er spent på hvem som kommer inn, og håper og tror det gir oss et sårt tiltrengt løft (kan vanskelig bli verre....).

GeirO

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #460 på: Februar 07, 2023, 08:48:36 »
Greit å sparke Marsch, men tidspunktet var merkelig. Han fikk velge sine spillere fra jauarvinduet, og så fikk han sjansen i en kamp med alle nye på plass. En kamp.....
MOT

Forever Whites

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #461 på: Februar 07, 2023, 08:57:43 »
Greit å sparke Marsch, men tidspunktet var merkelig. Han fikk velge sine spillere fra jauarvinduet, og så fikk han sjansen i en kamp med alle nye på plass. En kamp.....

Enig med det du skriver her.  Tidspunktet var veldig merkelig.  Burde skjedd en måned tidligere slik at ny trener fikk påvirket spillerkjøpene også.  Håper de har en god plan siden de valgte å gjøre det akkurat nå.
Medlem 94237

Cherry

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #462 på: Februar 07, 2023, 09:02:25 »
Leser fra en artikkel i LNN at han nå blir tilbudt jobben som landslagstrener for USA.
Bra for han tenker jeg.
 

auren

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #463 på: Februar 07, 2023, 09:13:12 »
Greit å sparke Marsch, men tidspunktet var merkelig. Han fikk velge sine spillere fra jauarvinduet, og så fikk han sjansen i en kamp med alle nye på plass. En kamp.....

Var vel kun Wöber som var en Marsch-spiller vel? Forest-tapet var nok dråpen. Når spillerne også begynner å miste tillit, har ikke styret noe valg. Uavgjort hjemme mot West Ham, Brentford og tap borte mot Villa og Forest var rett og slett ikke godt nok. 2 poeng i disse kampene. Det burde minst vært 7.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #464 på: Februar 07, 2023, 09:54:30 »
Greit å sparke Marsch, men tidspunktet var merkelig. Han fikk velge sine spillere fra jauarvinduet, og så fikk han sjansen i en kamp med alle nye på plass. En kamp.....

Var vel kun Wöber som var en Marsch-spiller vel? Forest-tapet var nok dråpen. Når spillerne også begynner å miste tillit, har ikke styret noe valg. Uavgjort hjemme mot West Ham, Brentford og tap borte mot Villa og Forest var rett og slett ikke godt nok. 2 poeng i disse kampene. Det burde minst vært 7.

auren

Basicly. Han fikk en haug med kamper før det og leverte jack shit. Det ubrukelige systemet skal det bli godt og bli kvitt. 

leedslife

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #465 på: Februar 07, 2023, 12:02:19 »
Greit å sparke Marsch, men tidspunktet var merkelig. Han fikk velge sine spillere fra jauarvinduet, og så fikk han sjansen i en kamp med alle nye på plass. En kamp.....

Enig med det du skriver her.  Tidspunktet var veldig merkelig.  Burde skjedd en måned tidligere slik at ny trener fikk påvirket spillerkjøpene også.  Håper de har en god plan siden de valgte å gjøre det akkurat nå.
Blir interessant å se om det blir endringer i roller høyere opp i systemet i sommer. Da tenker jeg ikke eierstrukturen, men roller rundt sport.
Det trengs stabilitet og ikke minst progresjon sesongene fremover. Alt for uoversiktlig og alt for mye støy.
Selv om man håper at resultatene skal ta seg opp umiddelbart etter å ha avskjediget treneren er oddsen rimelig høy på at det motsatt skjer og det blir en bumpy ride frem til sesongslutt.

Kato

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #466 på: Februar 07, 2023, 12:25:21 »
Greit å sparke Marsch, men tidspunktet var merkelig. Han fikk velge sine spillere fra jauarvinduet, og så fikk han sjansen i en kamp med alle nye på plass. En kamp.....

Når Forest-kampen ble dråpen sier det vel mye om hvor ille dette har vært. Og hvor nære han har vært sparken en god stund. Ganske trygg på at det er andre i klubben som har hatt like mye å si i forhold til spillerkjøpene i januar som Marsch. Dette kommer ikke som jule-kvelden. Vi sparker han 2-3 uker for seint.
 

GaryMac

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #467 på: Februar 07, 2023, 13:31:10 »
Greit å sparke Marsch, men tidspunktet var merkelig. Han fikk velge sine spillere fra jauarvinduet, og så fikk han sjansen i en kamp med alle nye på plass. En kamp.....

Når Forest-kampen ble dråpen sier det vel mye om hvor ille dette har vært. Og hvor nære han har vært sparken en god stund. Ganske trygg på at det er andre i klubben som har hatt like mye å si i forhold til spillerkjøpene i januar som Marsch. Dette kommer ikke som jule-kvelden. Vi sparker han 2-3 uker for seint.
Leste et sted at Radrizani ville sparke han tidligere, men at 49'ers holdt igjen. Men nå var det ingen vei tilbake...

leedslife

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #468 på: Februar 07, 2023, 13:34:25 »
Greit å sparke Marsch, men tidspunktet var merkelig. Han fikk velge sine spillere fra jauarvinduet, og så fikk han sjansen i en kamp med alle nye på plass. En kamp.....

Når Forest-kampen ble dråpen sier det vel mye om hvor ille dette har vært. Og hvor nære han har vært sparken en god stund. Ganske trygg på at det er andre i klubben som har hatt like mye å si i forhold til spillerkjøpene i januar som Marsch. Dette kommer ikke som jule-kvelden. Vi sparker han 2-3 uker for seint.
Leste et sted at Radrizani ville sparke han tidligere, men at 49'ers holdt igjen. Men nå var det ingen vei tilbake...
49érs holdt igjen?
Det er direkte bekymringsfult.
Trodde jeg leste det motsatte og ble sånn sett litt lettet med tanke på fremtiden.

Fantasyland

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #469 på: Februar 07, 2023, 13:36:31 »
Greit å sparke Marsch, men tidspunktet var merkelig. Han fikk velge sine spillere fra jauarvinduet, og så fikk han sjansen i en kamp med alle nye på plass. En kamp.....

Når Forest-kampen ble dråpen sier det vel mye om hvor ille dette har vært. Og hvor nære han har vært sparken en god stund. Ganske trygg på at det er andre i klubben som har hatt like mye å si i forhold til spillerkjøpene i januar som Marsch. Dette kommer ikke som jule-kvelden. Vi sparker han 2-3 uker for seint.
Leste et sted at Radrizani ville sparke han tidligere, men at 49'ers holdt igjen. Men nå var det ingen vei tilbake...
49érs holdt igjen?
Det er direkte bekymringsfult.
Trodde jeg leste det motsatte og ble sånn sett litt lettet med tanke på fremtiden.

Ikke helt sikker på sannhetsgehalten i dette. Det jeg har plukket opp er at de har vært delte i synet på Marsch og spesielt Orta, ja Orta faktisk, har manet til tolmodighet. Det gir jo mening, scouta han i 2 år. Grøsss....

Russel_Doig

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #470 på: Februar 07, 2023, 13:43:36 »
Greit å sparke Marsch, men tidspunktet var merkelig. Han fikk velge sine spillere fra jauarvinduet, og så fikk han sjansen i en kamp med alle nye på plass. En kamp.....

Når Forest-kampen ble dråpen sier det vel mye om hvor ille dette har vært. Og hvor nære han har vært sparken en god stund. Ganske trygg på at det er andre i klubben som har hatt like mye å si i forhold til spillerkjøpene i januar som Marsch. Dette kommer ikke som jule-kvelden. Vi sparker han 2-3 uker for seint.
Leste et sted at Radrizani ville sparke han tidligere, men at 49'ers holdt igjen. Men nå var det ingen vei tilbake...

Må i det minste vise til kilder før man legger ut noe sånt......

GaryMac

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #471 på: Februar 07, 2023, 14:02:56 »
Greit å sparke Marsch, men tidspunktet var merkelig. Han fikk velge sine spillere fra jauarvinduet, og så fikk han sjansen i en kamp med alle nye på plass. En kamp.....

Når Forest-kampen ble dråpen sier det vel mye om hvor ille dette har vært. Og hvor nære han har vært sparken en god stund. Ganske trygg på at det er andre i klubben som har hatt like mye å si i forhold til spillerkjøpene i januar som Marsch. Dette kommer ikke som jule-kvelden. Vi sparker han 2-3 uker for seint.
Leste et sted at Radrizani ville sparke han tidligere, men at 49'ers holdt igjen. Men nå var det ingen vei tilbake...

Må i det minste vise til kilder før man legger ut noe sånt......
Har lest ca 100 saker det siste døgnet, så orket ikke lete gjennom, men her er det:
https://motleedsnews.com/boardroom/49ers-enterprises-takeover-now-on-the-brink-at-leeds-united-as-andrea-radrizzani-makes-manager-call/
Ser at jeg kan ha tolket feil (siden artikkelen handlet om full takeover), og at det var Orta eller noen som holdt igjen.
« Siste redigering: Februar 07, 2023, 14:16:51 av GaryMac »

GaryMac

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #472 på: Februar 07, 2023, 18:01:39 »
Greit å sparke Marsch, men tidspunktet var merkelig. Han fikk velge sine spillere fra jauarvinduet, og så fikk han sjansen i en kamp med alle nye på plass. En kamp.....

Når Forest-kampen ble dråpen sier det vel mye om hvor ille dette har vært. Og hvor nære han har vært sparken en god stund. Ganske trygg på at det er andre i klubben som har hatt like mye å si i forhold til spillerkjøpene i januar som Marsch. Dette kommer ikke som jule-kvelden. Vi sparker han 2-3 uker for seint.
Leste et sted at Radrizani ville sparke han tidligere, men at 49'ers holdt igjen. Men nå var det ingen vei tilbake...

Må i det minste vise til kilder før man legger ut noe sånt......
Har lest ca 100 saker det siste døgnet, så orket ikke lete gjennom, men her er det:
https://motleedsnews.com/boardroom/49ers-enterprises-takeover-now-on-the-brink-at-leeds-united-as-andrea-radrizzani-makes-manager-call/
Ser at jeg kan ha tolket feil (siden artikkelen handlet om full takeover), og at det var Orta eller noen som holdt igjen.
For å svare meg selv; Denne tyder på at jeg tolket feil, og at det var Orta som ønsket Marsch-prosjektet videreført, men at 49'ers dro ut proppen:
https://www.footballfancast.com/leeds-united-news/leeds-united-news-san-francisco-49ers-sacking-jesse-marsch

Jeg gjør som enhver dreven politiker og legger meg flat....

Bjosse77

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #473 på: Februar 07, 2023, 20:38:50 »
Glad jeg slipper å høre pressekonfene lenger......
Krysning av Ted Lasso og Aune Sand.

leedslife

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #474 på: Februar 08, 2023, 10:32:36 »
Glad jeg slipper å høre pressekonfene lenger......
Krysning av Ted Lasso og Aune Sand.
Det var fryktelig på alle mulige plan.
Fryktelig.
Sitter nesten med en følelse av at han passer bedre i en konsulentrolle inn mot prestasjonsgrupper uavhengig av idrett og mot yngre aldersgrupper.
En god mann, for all del, men dette her var så milevis unna det kan komme.

Fantasyland

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #475 på: Februar 08, 2023, 10:35:02 »
Glad jeg slipper å høre pressekonfene lenger......
Krysning av Ted Lasso og Aune Sand.

Hehe, fin-fin beskrivelse.

leedslife


Fantasyland


Fantasyland

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #478 på: Februar 12, 2023, 16:02:07 »
Kan være vi får se JM på ER igjen:

SaintsExtra
@SaintsExtra
🚨 Southampton have a meeting with ex-Leeds manager Jesse Marsch on Monday — an offer for the American to take over ‘is expected’ #saintsfc
@ManagerTactical

GeirO

Sv: Ex Head coach - Jesse Marsch
« Svar #479 på: Februar 12, 2023, 17:03:04 »
Hvis jeg hadde vært Saintsfan hadde jeg ikke vært veldig fornøyd....
MOT