Skrevet av Emne: Kamp: vs Leicester City @King Power Stadium 05.03 kl.13.30. Tv 2 SP  (Lest 10540 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

4 dager til kamp og Marsch får sin ilddåp i et tøft borteoppgjør mot underpresterende rever. Regner med vi ser et Leedslag med en litt annen tilnærming og innstilling til kampen. Poeng må være meget godkjent.

Tips: 1-1. Raphinha.

Mulig lag:

Meslier - Ayling, Llorente, Koch, Firpo - Forshaw, Dallas - Raphinha, Harrison - James, Rodrigo

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Ny guts inn, vi vinner 5-2   ;)
Resultat tips er kommet til meg i en blanding av en god drøm, og masse goe´vibber  ;D
 

karaba

Kamp: vs Leicester City @King Power Stadium 05.03 kl.13.30. Tv 2 SP
« Svar #2 på: Mars 01, 2022, 23:13:14 »
Ser at Tottenham sliter mot Middlesbrough    i cupen i dag. Dette viser bare at vi må opp flere hakk mot Leicester, for Tottenham så ut som en million mot Leeds!
Blir spennende å se hvilken boost en ny trener kan gi (da det ikke er mye Marsch kan få til av virkelig forandringer på laget på under en uke).


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Mars 01, 2022, 23:28:01 av karaba »

Reaney

Tottenhams tap i kveld mot Middlesbrough fra Championship får meg virkelig til å lure på hvor svake vi er for øyeblikket. Klarer Marsch å snu dette på rekordtid er han intet mindre enn en mirakelmann.

GeirO

Litt pessimist, men veldig spent.
Tipper vi unngår masse mål imot, men går over til knepent tap. Vi taper 2-1. :(
MOT

GeirO

Tottenhams tap i kveld mot Middlesbrough fra Championship får meg virkelig til å lure på hvor svake vi er for øyeblikket. Klarer Marsch å snu dette på rekordtid er han intet mindre enn en mirakelmann.
Legger ikke stor vekt på det siden Spurs er en berg og dalbane i år. Slår City borte og taper mot Boro. Ustabilt lag.

Kato

Hver kamp lever sitt liv. Håper vi her møter Leicester med deres egen medisin. Ligge lavt, og eksplodere på overganger.
 

Dennis

Leicester har hatt en veldig svak sesong. Delvis grunnet skader i likhet med Leeds. men er også et lag med mange klassespillere. Vardy nevnes, Tielemans er veldig bra, men jeg har spesielt sansen for Harvey Barnes. Kunne Leeds plukket en spiller fra det laget, hadde jeg ønsket meg han.

Tyrkeren med det umulige navnet i forsvaret bør det derimot være mulig å utfordre. Han gjør mye rart.

Marching on together!

Eriksen55

Meslier
Ayling, Llorente, Koch, Firpo
Raphinha Forshaw, Dallas, James
Rodrigo Gelhardt

Kan gå i alle retninger. Håper at vi ser bedre innsats, at vi er mer thighte bakover og at enkeltspillere løfter seg. Viktigst av alt er at vi får se at spillergleden er tilbake!

Tipper 2-2 - Rodrigo og Gelhardt.
« Siste redigering: Mars 02, 2022, 10:06:34 av Eriksen55 »

leedslife

Meslier
Ayling, Llorente, Koch, Firpo
Raphinha Forshaw, Dallas, James
Rodrigo Gelhardt

Kan gå i alle retninger. Håper at vi ser bedre innsats, at vi er mer thighte bakover og at enkeltspillere løfter seg. Viktigst av alt er at vi får se at spillergleden er tilbake!

Tipper 2-2 - Rodrigo og Gelhardt.
Håper og vi får se de du har valgt ut der.
Veldig spennende nå da. Som du skrev tidligere. Muligheter for alle og enhver.
Er jo nå det begynner. Nå det virkelig drar seg til. Nå man viser hva man er laget av. 12 igjen! For en vår dette blir.
Ut fra hva jeg har lest virket det som kantspillerne er litt mer sentralt og avanserte. Dette er jo i så fall veldig spennende mtp Ralph.
Livsfarlig får man sving på James i litt mer sentrale kanaler i bakrom.  og ikke minst spennende for Firpo. Kanskje han da får plass til å løpe på utsiden av ving og ikke innsiden hele tiden?!?
Men samma det. Det er vår, det er sol og med det får vi se et lag som vil avslutte sesongen best mulig for det som har vært og det som skal bli.
1-3
Ralph, Dallas, Rodrigo.

Duncan Pub

Utrulig spennende kamp mot Leicester.Gler meg som en unge.Får håpe amerikaneren har følgt med Gelhardt og Bate så ønsker meg dette laget:  Meslier - Ayling, Llorente, Koch, Firpo-Harrison,Bate,Rodrigo,Raphinha-James Gelhardt.  Et skikkelig offansivt arbeidende lag hvor småspill i forsvaret er bannlyst.

Andersen

Så Leicester mot Burnley i går kveld , så ut til å gå mot uavgjort. Så gjorde Brendan Rogers et genitrekk inn med Vardy og en ny midtbane spiller og vips så vant revene . Vardy scoret 2- 0 målet. Håper i det minste på 1 poeng , men tror vi ryker i March sin 1 kamp som Leeds trener. Men laget må gjerne prove me wrong! MOT.

auren

Utrulig spennende kamp mot Leicester.Gler meg som en unge.Får håpe amerikaneren har følgt med Gelhardt og Bate så ønsker meg dette laget:  Meslier - Ayling, Llorente, Koch, Firpo-Harrison,Bate,Rodrigo,Raphinha-James Gelhardt.  Et skikkelig offansivt arbeidende lag hvor småspill i forsvaret er bannlyst.

En sentral midtbane med Bate og Rodrigo? Ingen Forshaw eller Dallas? Bate er spennende, men langt fra klar til å starte kamper. Jeg tror ikke Marsch heller vil velge Gelhardt fra start enda. Spent på om det kommer noen overraskelser, men jeg tror neppe det i den første kampen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Utrulig spennende kamp mot Leicester.Gler meg som en unge.Får håpe amerikaneren har følgt med Gelhardt og Bate så ønsker meg dette laget:  Meslier - Ayling, Llorente, Koch, Firpo-Harrison,Bate,Rodrigo,Raphinha-James Gelhardt.  Et skikkelig offansivt arbeidende lag hvor småspill i forsvaret er bannlyst.

En sentral midtbane med Bate og Rodrigo? Ingen Forshaw eller Dallas? Bate er spennende, men langt fra klar til å starte kamper. Jeg tror ikke Marsch heller vil velge Gelhardt fra start enda. Spent på om det kommer noen overraskelser, men jeg tror neppe det i den første kampen.

auren

Jeg tror det er en god sjanse for at Joffy får starte. Dersom Marsch går ut i 4-2-2-2-formasjonen så er det ikke bare en plass ekstra, men han er den mest naturlige spissen vi har i tilgjengelig. Jeg er også spent på om Rodrigo kan løfte spillet med en makker ved siden av seg. Føler det kun er Bamford som kan spille i kampplanen Bielsa satt, men med to spisser blir det nok litt andre arbeidsoppgaver. Så er det klart at også de skal presse som piska skinn og det taler mot Rodrigo.

Gelhardt er god nok til å starte og Marsch har sikkert skjønt hvor gira fansen er på å se mer av han. Tror dermed på ingen måte at Marsch lar seg overtale til å spille med han av den grunn, men det rene faktum at Gelhardt er god nok og at fansen skriker etter han gjør vel det til et greit valg - i alle fall om han vurderer det som 50/50 med en annen spiller. Om ikke mot Leicester, så får vi nok se han langt mer.

Vi skal heller ikke se oss blind på at det (alltid) blir 4-2-2-2. Marsch har en rekke formasjoner og konstellasjoner og brukte visst ni forskjellige oppstillingen i Leipzig, med både tre og fire bak. Men det virker som grunnspillet er ganske likt uansett. Forøvrig spent på hvordan 1v1 i forsvaret blir mot en bakromsspiss som Vardy. Vi mangler fart i forsvaret, så om man ikke klarer å stenge av ballen høyt i banen kan det være enkelt å bare dunke ballen over fireren. Mange har sikkert fått med seg analyser av spillet og lagene til Marsch satser på at en forsvarer pr mann skal holde når laget presser høyt. Greit nok det mot Burnley, men mot lag som Pool kan det bli mange overganger imot.
Marching on together!

asbfjell

Tror vi taper denne. Tipper 2-0 til Leicester.

I denne kampen er eg mest nysgjerrig på å se hvilken formasjon Marsch velger og hvilke spillere han plasserer i de forskjellige posisjonene. At det blir høyt press, høy intensitet og hurtige fremadrettede bevegelser når vi har ball, vet vi på forhånd.

Men det er altså f.o.m. neste uke vi plukke poeng. Vi bør hente minst fire poeng fra kampene hjemme mot Villa og Norwich.

raggen

gleder meg til kamp og spennende og se laguttaket... spent på om gelhardt får mere spilletid samt noen av de andre unggutta får litt mere tillit. eneste plassen som er virkelig skeptisk til er vb og firpo. han må virkelig steppe up om han skal være en kanditat.. ellers er det vel hjelde,dallas som kan spille der. vet ikke om det er noen andre fra u23 som er klare til å ta steget på vb?
Forever Leeds United!!!!!!!!

Eriksen55

gleder meg til kamp og spennende og se laguttaket... spent på om gelhardt får mere spilletid samt noen av de andre unggutta får litt mere tillit. eneste plassen som er virkelig skeptisk til er vb og firpo. han må virkelig steppe up om han skal være en kanditat.. ellers er det vel hjelde,dallas som kan spille der. vet ikke om det er noen andre fra u23 som er klare til å ta steget på vb?


Firpo er en bra fotballspiller, det sier seg selv. At han ikke har fått vist det så ofte i Leeds er nok de aller fleste enige i.
Til Firpo sitt forsvar. Hvor lett er det å være ny i et lag som sliter? Det er vel ingen i dagens lag som vi kan påstå har hatt en veldig god sesong? Alle skadene, nye folk foran og rundt seg i tide og utide og han har vært en del ute selv. Kan umulig ha vært lett å komme ny inn i sommer. Med bakgrunn i dette så er Firpo den første jeg frikjenner.
Nå får han en ny start. Overbevist om at det er en helt annen Firpo som avslutter sesongen ift den Firpo som startet.

Hallgeir *

Til orientering skulle Hjelde gjennom en liten operasjon - ute et par uker eller deromkring.
Super Leeds since 1968

baste

Bli spennende å se hva guttene presterer for ny manager.
Det viktigste blir å tette igjen bakover, og ta de overgangene som kommer.

Come on Leeds

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ukens Inside Training-video. Kort, men sikkert mulig å lese noe ut av den. Liker at U23-spillere fortsatt er involvert sammen med førstelagsgjengen

https://twitter.com/lufc/status/1499125125781901319?s=21


Sent from my iPad using Tapatalk
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Tom S

Er vel ikkje så mykje som tyder på at vi skal vere så mykje betre no enn sist kamp? Blir nok nytt tap; tipper 4-0.
Håper sjølvsagt eg tek feil.
COME ON LEEDS !!

Cherry

gleder meg til kamp og spennende og se laguttaket... spent på om gelhardt får mere spilletid samt noen av de andre unggutta får litt mere tillit. eneste plassen som er virkelig skeptisk til er vb og firpo. han må virkelig steppe up om han skal være en kanditat.. ellers er det vel hjelde,dallas som kan spille der. vet ikke om det er noen andre fra u23 som er klare til å ta steget på vb?


Firpo er en bra fotballspiller, det sier seg selv. At han ikke har fått vist det så ofte i Leeds er nok de aller fleste enige i.
Til Firpo sitt forsvar. Hvor lett er det å være ny i et lag som sliter? Det er vel ingen i dagens lag som vi kan påstå har hatt en veldig god sesong? Alle skadene, nye folk foran og rundt seg i tide og utide og han har vært en del ute selv. Kan umulig ha vært lett å komme ny inn i sommer. Med bakgrunn i dette så er Firpo den første jeg frikjenner.
Nå får han en ny start. Overbevist om at det er en helt annen Firpo som avslutter sesongen ift den Firpo som startet.

Hvis vi tar sesongen under ett, så er det vel kun Dallas, Forshaw og tildels Meslier som har vært i nærheten av stabile...........alle andre har myyyye å vise ennå.
Håper virkelig Marsch gjør at noe "trigger" i gruppa nå, hvis det som skrevet har vært misnøye med spillestil - og dette har vært forsøkt endret av talsmenn fra troppen (da med  kaptein /visekaptein som er normalt).

Det er mye å gå på, og vi vet at vi har spillere som kan....
 

Reaney

Alt annet enn tap vil være en massiv opptur og stor overraskelse. Får håpe spillerne er påskrudd og vil vise sin nye sjef den beste utgaven av hver enkelt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Er vel ikkje så mykje som tyder på at vi skal vere så mykje betre no enn sist kamp? Blir nok nytt tap; tipper 4-0.
Håper sjølvsagt eg tek feil.

Han har ikkje hatt mykje tid.
Sjølv om Marsch ikkje er kjent for forsvarsarbeidet i sine lag, er det der eg er mest spent.
Går vi rett over til soneforsvar, vil ein klare å stoppe desse som berre løper rett gjennom.
Vil oppstillinga på defensiv dødball vere endra allereie...

Kl 14 får vi nok ein del svar - på hans første pre game presser

YEP ser føre seg en del ting som vil kome opp:

The Agenda

There's no escaping team news. Marsch will be expected to give an update on Patrick Bamford, Kalvin Phillips and Liam Cooper. Fans will be keen to get a glimpse into Marsch's approach to such information, given how scarce Bielsa could be with details around injuries and their timeframes.

The defence and how Marsch plans to structure it in order to stem the costly leaking of goals is likely to come up, as well as general questions around his style, the lack of time in which to implement it and the suitability of the players he has inherited for what he plans to do.

Marsch will be expected to give more clarity around the identity of his staff and the thinking behind their appointments. Will there be a reshuffle in the summer or more arrivals once the season is done and Leeds know their plight?

Other questions fans will be seeking answers to include: Will the club's destination for the 2022/23 season decide Marsch's future? How has he ingratiated himself with uncertain fanbases in the past? What formation is he going to use to get the best out of this squad?
....
Expect to hear

Respect for Marcelo Bielsa and what he achieved at Leeds. Enthusiasm. Positivity about the players' initial responses to his early training sessions. Taking things day by day. Focusing on the next game.

Don't expect to hear

Brash statements. There's a new sheriff in town. Definitive declarations on his or individual players' futures.



https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/big-leeds-questions-facing-jesse-marsch-in-first-press-conference-3594402
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Bamford allerede på benken til helgen???

https://twitter.com/apopey/status/1499343918525210628?s=20&t=sTa28YnaodskAGDDX67enQ

Hvis så skjer er det en kjempe-boost for laget!! ;D
Kjenner optimismen steg et par hakk bare på den ene nyheten.... Håper Kalvin også er nærme nå!

Joe Jordan

Tipper 2-1 men håper inderlig på et poeng.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Hallgeir *

Llorente sies å være tvilsom til Leicester-kampen.

Blir det Struijk og Koch i midten, eller kommer det en overraskelse? Cresswell? Vanskelig når det er en ny mann som skal styre.
Super Leeds since 1968

auren

Llorente sies å være tvilsom til Leicester-kampen.

Blir det Struijk og Koch i midten, eller kommer det en overraskelse? Cresswell? Vanskelig når det er en ny mann som skal styre.

Jeg er rimelig sikker på at det blir Struijk og Koch. Men Marsch omtalte både Cresswel, Gelhardt og Summerville som spillere som hadde utmerket seg, så skal aldri si aldri. Tipper uansett at han kjører safe i den første kampen, så jeg tipper følgende 11-er i 4-2-2-2:

Meslier
Ayling, Koch, Struijk, Firpo - Forshaw, Dallas - Raphinha, Harrison - Rodrigo, James

Subs: Klaesson, Cresswell, Kenneh, Shackleton, Klich, Summerville, Roberts, Gelhardt, Bate

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Blir spennende å se hvor vi lander. Men bakre firer sier vel seg selv siden Llorente knapt har trent denne uka.

Leeds-Lives Beren Cross har vel den mest sannsynlige 4-2-2-2-formasjonen når han tipper
Meslier - Ayling, Koch, Struijk, Firpo - Forshaw, Dallas - Raphinha, James - Rodrigo, Gelhardt

men Joe Donnohue velger en midtbane i diamant-formasjon (noe Marsch har brukt til tider), det gir:
Meslier - Ayling, Koch, Struijk, Firpo - Forshaw (defensivt), Klich, Dallas (på hver sin side) og Rodrigo i 10'er-rollen. Med Raphinha og Gelhardt på topp.
Selv tenker eg at dette er spennende men med Raphinha i 10'er-rollen og Rodrigo på topp med Jofffy.

Blir spennende å se hvordan vi starter!

Jeg er redd det ikke er såå lett å legge om til sonemarkering, spillerne er nok vant til det fra gammalt (og sine landslag) men de skal dekke opp for hverandre og fungere sammen, er redd det tar noen kamper å få det på plass...
« Siste redigering: Mars 04, 2022, 17:28:56 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan