Skrevet av Emne: Kamp: vs Aston Villa @Elland Road torsdag 10.03 kl. 20.45 på TV 2 SP  (Lest 9418 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

To dager igjen til kamp, så på tide med kamptråd!

Leeds står nå med fem strake tap i serien, og vi har gått målløse av banen de siste tre kampene. Det var dog smått utrolig at vi ikke scoret i forrige kamp mot Leicester, og snart kommer vel ketsjup-effekten?
Jeg tror vi får se et relativt uforandret Leedslag, men hadde det vært opp til meg hadde jeg helst sett:

Meslier - Ayling, Koch, Struijk, Firpo - Forshaw, Dallas - Raphinha, James - Rodrigo, Gelhardt

Får vi se Bamford på banen? Blir Llorente klar? Klarer vi å holde nullen for første kamp siden 30. november og 1-0 mot Palace?

Tips: 1-1 (Rodrigo)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Det jeg har sett av Gelhardt synes jeg ikke kvalifiserer til en plass i startelleveren. At han kan komme inn de siste 20 min, er en bedre løsning.

James er ingen spiss av "legning", men han har vokst med oppgaven, og presspillet hans er meget bra. Jobber godt bakover også.
Super Leeds since 1968

Cherry

Føler at denne er en "make or break- kamp" , der Marsch nå har indoktrinert sin kampstrategi og spillesystemer inn i troppen - nå trenger vi resultat ut av dette som igjen kan styrke selvtillit og troen på det vi driver med.  Kampen mot Leicester var,  med unntak av første 20 min-  meget bra gjennomført.... MEN vi trenger poeng nå!

Hvordan han samlet spillerne etter kampen og garantert ga de en positiv tilbakemelding var en geni strek - det var stort lederskap!
Håper virkelig det er smil og latter på treninger,  og masse terping på avslutninger :D

Her tror jeg vi kan komme på sporet igjen.......... 3-2 seier!
« Siste redigering: Mars 09, 2022, 09:31:10 av Cherry »
 

Kato

Det jeg har sett av Gelhardt synes jeg ikke kvalifiserer til en plass i startelleveren. At han kan komme inn de siste 20 min, er en bedre løsning.

James er ingen spiss av "legning", men han har vokst med oppgaven, og presspillet hans er meget bra. Jobber godt bakover også.

Helt enig. Alt for stor byrde for en unggutt at han skal skyte oss til ny kontrakt. Vi må først og fremst få Bamford på banen igjen. Gelhardt har mer enn nok med 20-25 min utover.
 

baste

James vs Gelhardt på topp ? Tøffe midstoppere på Villa… trur vi må kaste innpå Bamford  :D


Utrolig spennende kamp, Villa er ett lag vi kan slå på en god dag. Mitt tips er 3-1

Come on Leeds

Andersen

Vi må vel strengt tatt ha 35 poeng for å klare oss? Hvordan det går i morgen tipper jeg ikke noe resultat på. MOT.

SupALeedS

Denne kampen kommer til å fortelle noe om trener skifte. Med tap i denne blinker de røde lampene for fullt. Seier i denne så kan vi se frem til å Berge plassen tror jeg. Vi blir nødt til å vinne hjemmekampene i de 2 neste.

Vi kommer til å score i denne, spm er hva som skjer defensivt. Coutinho kan ikke få boltre seg like mye som sist , da blir denne vanskelig.
Alex

Dennis

James vs Gelhardt på topp ? Tøffe midstoppere på Villa… trur vi må kaste innpå Bamford  :D


Utrolig spennende kamp, Villa er ett lag vi kan slå på en god dag. Mitt tips er 3-1

Come on Leeds

Vel, Tyrone Mings hadde vel noe som minnet om tre assists til Leedsspillere mot et Leeds med James på topp sist. Vi kan jo håpe han er i samme slag i morra. :)

Ellers syns jeg Leeds, med unntak av 15-20 minutter hvor Coutinho gjorde som han ville, var best i forrige kamp. Det bør også være langt flere utfordringer for Gerrard og co å legge opp taktikken mot Leeds denne gang. Har han mulighet til å gå gjennom de 75 siste kampene av Marsch før denne kampen, baserer de seg kun på Leicester-kampen eller velger de en tilnærming basert på eget spill?

Marsch har selvsagt plukket ut Coutinho som en nøkkelspiller for Villa, så får vi håpe Forshaw/Dallas/Koch kan nøytralisere han. Det var helt tydelig at de dro taktisk nytte av Leeds' markeringsmetode sist, spesielt på det andre målet (?) hvor Watkins drar ned 30 meter og Ayling følger som en blind høne fra stopperplass. Ramsey går på løp fra midten i det rommet som ble etterlatt og Coutinho trer han nesten blindt i gjennom. Godt arbeid av Gerrard på treningsfeltet, men forhåpentligvis blir det ikke slik denne gangen.

Tror som alltid Leeds' sjanser ligger i å gå i strupen på motstander. Har ikke sett vanvittig med Villa-kamper i år og selv om de har hurtighet på topp, anser jeg Leicester som et farligere lag å stå og presse høyt på. På tross av tapet syns jeg Leeds så solide ut i store deler av kampen og skapte godt med sjanser, det bør være fullt mulig å gjøre det samme mot Villa.

Her vil også publikum fungere som en ekstra mann. Satser på en kanonkamp og et godt resultat.

Vi MÅ ha tre poeng av de to neste og vi BØR ha fire, men vi kommer til å ta seks. 8)
« Siste redigering: Mars 09, 2022, 11:53:42 av Dennis »
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pre match presser kl 14 i dag
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Bamford på benk i morgen, og vil helt sikkert få spille i følge Marsch. Forshaw og Llorente klare til dyst. Forshaw hadde ikke følt seg i så god form på mange uker, så det lover godt. Cooper og Phillips et stykke unna fortsatt og kan nok ikke begynne med skikkelig trening før international break, muligens før.

Herlig å høre på en pressekonferanse uten tolk for en gang skyld  :) Liker Marsch så langt.

auren
« Siste redigering: Mars 09, 2022, 18:00:14 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Bamford på benk i morgen, og vil helt sikkert få spille i følge Marsch. Forshaw og Llorente klare til dyst. Forshaw hadde ikke følt seg i god form på mange uker, så det lover godt. Cooper og Phillips et stykke unna fortsatt og kan nok ikke begynne med skikkelig trening før international break, muligens før.

Herlig å høre på en pressekonferanse uten tolk for en gang skyld  :) Liker Marsch så langt.

auren

Litt flisespikkeri, men Cooper hadde trent med laget i går og var litt lenger frem i løypa enn Phillips. Var det ikke slik?

Ellers liker jeg han selv. Han hadde også oppfordret Harrison til å bli noe mer kødd på banen. Fikk for øvrig heller ikke helt med meg hvilken av spillerne som hadde "stilt seg opp" foran laget og pratet på engelsk, samt kommet med innskytelser og ønsker på hva han ønsket å gjøre på forskjellige plasser på banen. Det må ha vært Rodrigo eller Raphinha (mtp at han sa 'på engelsk'), men mente han også nevnte set pieces og da er det vel Raphinha det er snakk om.

Det er i så fall godt å høre, for vår brassestjerne har meldt seg litt av i det siste. Helt avhengig av han om dette skal gå veien.
Marching on together!

auren

Bamford på benk i morgen, og vil helt sikkert få spille i følge Marsch. Forshaw og Llorente klare til dyst. Forshaw hadde ikke følt seg i god form på mange uker, så det lover godt. Cooper og Phillips et stykke unna fortsatt og kan nok ikke begynne med skikkelig trening før international break, muligens før.

Herlig å høre på en pressekonferanse uten tolk for en gang skyld  :) Liker Marsch så langt.

auren

Litt flisespikkeri, men Cooper hadde trent med laget i går og var litt lenger frem i løypa enn Phillips. Var det ikke slik?

Ellers liker jeg han selv. Han hadde også oppfordret Harrison til å bli noe mer kødd på banen. Fikk for øvrig heller ikke helt med meg hvilken av spillerne som hadde "stilt seg opp" foran laget og pratet på engelsk, samt kommet med innskytelser og ønsker på hva han ønsket å gjøre på forskjellige plasser på banen. Det må ha vært Rodrigo eller Raphinha (mtp at han sa 'på engelsk'), men mente han også nevnte set pieces og da er det vel Raphinha det er snakk om.

Det er i så fall godt å høre, for vår brassestjerne har meldt seg litt av i det siste. Helt avhengig av han om dette skal gå veien.
Du har rett i det med at Cooper er noen dager foran ja.

Jeg trodde først det var Phillips han snakket om som hadde pratet foran hele spillergruppen, men det høres jo litt rart ut. Raphinha er intet dumt tips.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Marsch har jeg trua på, herlig takling av spørsmål dag - og han virker sååå engasjert og positiv!

Mener dere var Phil Hay som nevnte Raphinha, og da fortalte Marsch om inititiativer Raphinha hadde tatt foran spillergruppa - samt at han allerede flere ganger hadde kommet til Marsch med forslag på hva han ønsker å gjøre på diverse set pieces`og situasjoner rundt dødball!

Herlig!

karaba

Marsch har jeg trua på, herlig takling av spørsmål dag - og han virker sååå engasjert og positiv!

Mener dere var Phil Hay som nevnte Raphinha, og da fortalte Marsch om inititiativer Raphinha hadde tatt foran spillergruppa - samt at han allerede flere ganger hadde kommet til Marsch med forslag på hva han ønsker å gjøre på diverse set pieces`og situasjoner rundt dødball!

Herlig!
Vil anta at under Bielsa så var det litt mer enveis kommunikasjon. Kan være bra at spillerne blir litt mer engasjerte i taktikk, spesielt når vi er der vi er på tabellen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Jeg tror Jesse tjener stort (overfor spillergruppa) at han er helt annerledes type enn Bielsa, det går an å snakke med ham, komme med forslag, få direkte tilbakemeldinger (det fikk man jo av Bielsa også men noe mer ...tungrodd) - han kommuniserer på en helt annen måte enn forgjengeren.

Hadde vært herlig å få Raphinha til å blomstre igjen!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ingve1960

Hjemmekamp og ny trener,spennende.
Hvar en av de som ikke klarte gi slipp på bielsa men når han ikke viser anntydning til anderledes organisering me halve troppa ute mot lag i verdenstoppen måtte det gå den vei.
Likte mye av det jeg så sist men må innrømme at jeg sleit med å lese formasjon, mye rot men vilbedre seg med kamptrening.

På papiret mener jeg villa er bedre enn Leicester husker jeg kvapp litt da jeg så lagoppstilling sist vi møttes men tror vi tar poeng i morra kansje3 vis vi har litt stang inn for engangskyld.gleder meg MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Likte mye av det jeg så sist men må innrømme at jeg sleit med å lese formasjon, mye rot men vilbedre seg med kamptrening.

I ettertid har eg lest både 4-2-2-2 og 4-2-3-1.
Hva som er fasit vil jeg ikke begi meg ut på  ::)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

pedro

Bamford på benk i morgen, og vil helt sikkert få spille i følge Marsch. Forshaw og Llorente klare til dyst. Forshaw hadde ikke følt seg i god form på mange uker, så det lover godt. Cooper og Phillips et stykke unna fortsatt og kan nok ikke begynne med skikkelig trening før international break, muligens før.

Herlig å høre på en pressekonferanse uten tolk for en gang skyld  :) Liker Marsch så langt.

auren



Litt flisespikkeri, men Cooper hadde trent med laget i går og var litt lenger frem i løypa enn Phillips. Var det ikke slik?

Ellers liker jeg han selv. Han hadde også oppfordret Harrison til å bli noe mer kødd på banen. Fikk for øvrig heller ikke helt med meg hvilken av spillerne som hadde "stilt seg opp" foran laget og pratet på engelsk, samt kommet med innskytelser og ønsker på hva han ønsket å gjøre på forskjellige plasser på banen. Det må ha vært Rodrigo eller Raphinha (mtp at han sa 'på engelsk'), men mente han også nevnte set pieces og da er det vel Raphinha det er snakk om.

Det er i så fall godt å høre, for vår brassestjerne har meldt seg litt av i det siste. Helt avhengig av han om dette skal gå veien.

Det er ikke lett å få helt tråden i disse presse konfene, og det skyldes veldig dårlig lyd fra spørsmålstillerne. Tolket det var Raphinha det gjaldt jeg også. Herrlig å få servert svar på amerikansk/engelsk hvertfall.
Leedsomaniac

Kato

Forshaw inn for Klich. Llorente på benk.
 

auren

Lenge siden vi har sett et såpass solid lag og bra benk. Bør bli poeng i kveld!




auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Håper det er Ayling, Koch, Strujik, Firpo og ikke Dallas, Ayling, Strujik, Firpo.

Ordentlig nervøs før kampen. Hadde vært sykt deilig med seier og tre poeng!

GeirO

Håper: 5-0
Tror: 1-1
MOT

Carl Fisker

Llorente er benket?

HåvardK

Usikker på om det er riktig å bruke 4shaw. Lukter ikke akkurat mål.

GeirO

Watford og Norwich roter seg bort i dag  i alle fall...
MOT

karaba

Watkins nære rødt kort


Sent from my iPhone using Tapatalk

GeirO

Sjelden man ser hundrevis av personlige Leedsfeil på 23 minutter....
MOT

Joe Jordan

Sjelden man ser hundrevis av personlige Leedsfeil på 23 minutter....
Er det?


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Hallgi

0-1:( Så surt, Struijk skulle aldri rørt den.
Men veldig kaos ellers også, Leeds får ikkje etablert noe spill eller skikkelig press, det ser dårlig ut. Bamford må være håpet i dag
ALAW (& I am the pirate amongst us)

GeirO

0-1:( Så surt, Struijk skulle aldri rørt den.
Men veldig kaos ellers også, Leeds får ikkje etablert noe spill eller skikkelig press, det ser dårlig ut. Bamford må være håpet i dag
Hjelper lite med Bamford når vi ikke kommer oss opp i angrep.
MOT