Skrevet av Emne: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00  (Lest 7254 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« på: Mars 24, 2022, 19:33:10 »
Det er ennå en stund til neste kamp, men noe må vi da diskutere. :)

Southampton er seks poeng foran oss med like mange kamper spilt. Med andre ord vil en seier til oss føre oss opp i deres sfære på ellevteplassen. De har nå tre tap på rad (Watford, Newcastle, Villa). Før det hadde de to seire, men det var Norwich og Everton. Det er allerede meldt at de vil måtte spille uten noen av sine faste...

Så dette er en kamp der vi KAN ta poeng. Tre seire på rad må det være lenge siden vi har klart... Om vi klarer det er så sin sak. Vil Phillips starte, eller satses han på som innbytter. Vi har flere å velge blant på midtstopperplass, men Cooper bør være i diskusjonen.

Etter det jeg nettopp leste om Bamfords 'Rodrigoskade' er jeg skeptisk til om han er klar. Vil være covid-gutter (i alle fall Raphinha og Klich, kanskje flere får det senere...) være klare igjen. Sikkert friskmeldt og klarert, men vil de være svekket av sykdommen?

Det er fortsatt nok av spørsmålstegn.

Jeg antar at Meslier er klar igjen.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SupALeedS

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #1 på: Mars 24, 2022, 20:30:56 »
Personlig håper jeg på Koch og Cresswell som stoppere.
Phillips går nok inn etter landslagspausen tipper jeg. Litt digg med ny trener også fordi han slipper dem tilbake når dem er klare, med Bielsa så måtte de jo trene i ukesvis for å spille igjen.

Spennende kamp egentlig, en motstander vi bør matche nå, med ny tro inn i gruppa. 3 poeng her så begynner man å kunne puste litt normalt igjen🙂
Alex

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #2 på: Mars 24, 2022, 20:41:40 »
Southampton har vel vist bedre form tidligere i sesongen enn akkurat nå, så det er absolutt mulig å få noe ut av denne kampen.

Sist vi vant tre på rappen, var for nesten nøyaktig et år siden. Fulham, Sheffield Utd. og Man. City ble beseiret. Så fulgte to uavgjorte og ett tap. Sesongen ble avsluttet med fire strake seire; Tottenham, Burnley, Southampton (!) og WBA.
Super Leeds since 1968

Reaney

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #3 på: Mars 24, 2022, 21:10:48 »
Godt oppsummert, Hallgeir. Får håpe på reprise fra i fjor  :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #4 på: Mars 25, 2022, 08:23:22 »
10 gule før 32.serierunde medfører 2 kampers karantene.

Den eneste av våre som er i fare er Rodrigo som står på 8 gule.
Men da må han få gult i begge de to neste rundene...

Conor Gallagher står også på 8 gule. Men han har tre kamper igjen før 32-kampersfristen...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-ban-crystal-palace-23495140
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #5 på: Mars 25, 2022, 12:30:38 »
10 gule før 32.serierunde medfører 2 kampers karantene.

Den eneste av våre som er i fare er Rodrigo som står på 8 gule.
Men da må han få gult i begge de to neste rundene...

Conor Gallagher står også på 8 gule. Men han har tre kamper igjen før 32-kampersfristen...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-ban-crystal-palace-23495140

Håper på gule kort på Rodrigo jeg, for det betyr som regel målfeiring.... ;D ;D ;D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #6 på: Mars 26, 2022, 09:58:51 »
Flora Snelson, YEPs kvinnelige fotball-alibi, skriver nå også om herrelaget. Og argumenterer godt for at det bør bli Phillips/Klich som de to foran forsvaret mot Southamptin.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/why-jesse-marsch-should-floor-the-accelerator-as-leeds-united-returnee-presents-fresh-selection-dilemma-3628145

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #7 på: Mars 26, 2022, 10:49:26 »
Forumet overstrømmes av optimisme etter den tilfeldige seieren over Wolves, og at nøkkelspillere er på vei tilbake mot et Southampton i dårlig form. Hyggelig det, men minner om at vi har med Leeds United å gjøre. Leeds etter landslagspauser har denne sesongen (og også før det) vært katastrofe. Et eksempel er borte mot helgas motstander Southampton i høst, hvor vi ble rundspilt. Håpet er at Marsch utgjør en forskjell. En annen ting er at seier nærmest vil sikre oss sikker plass. Sånn er det ikke å følge Leeds. I kjent Leeds stil vil det bli neglebiting til siste slutt av sesongen. Videre, Southampton har en nordmann i storform (les gårsdagens landskamp), Mohamed Elyounoussi, som kan herje med backene våre. All respekt til Stuart Dallas, men vi har jo ingen vensteback lenger, noe både Norwich og Wolves utnyttet, og som førte til baklengsmål (og som kunne ført til flere). Vi får håpe at vår nye sjef, Marsch representerer et paradigmeskifte, men personlig tror jeg Southampton hjemme blir uhyre vanskelig.

auren

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #8 på: Mars 26, 2022, 11:52:09 »
Forumet overstrømmes av optimisme etter den tilfeldige seieren over Wolves, og at nøkkelspillere er på vei tilbake mot et Southampton i dårlig form. Hyggelig det, men minner om at vi har med Leeds United å gjøre. Leeds etter landslagspauser har denne sesongen (og også før det) vært katastrofe. Et eksempel er borte mot helgas motstander Southampton i høst, hvor vi ble rundspilt. Håpet er at Marsch utgjør en forskjell. En annen ting er at seier nærmest vil sikre oss sikker plass. Sånn er det ikke å følge Leeds. I kjent Leeds stil vil det bli neglebiting til siste slutt av sesongen. Videre, Southampton har en nordmann i storform (les gårsdagens landskamp), Mohamed Elyounoussi, som kan herje med backene våre. All respekt til Stuart Dallas, men vi har jo ingen vensteback lenger, noe både Norwich og Wolves utnyttet, og som førte til baklengsmål (og som kunne ført til flere). Vi får håpe at vår nye sjef, Marsch representerer et paradigmeskifte, men personlig tror jeg Southampton hjemme blir uhyre vanskelig.

Er dette det samme Leeds United som aldri vinner viktige nøkkelkamper heller? Slik de feilet mot Burnley og Norwich?

Du griper etter dine halmstrå og på meg virker det nesten som du håper at dine pessimistiske spådommer endelig skal slå til igjen.
Men jeg skal gi deg helt rett i at dette blir en tøff kamp, like tøff som de andre resterende kampene. Det tror jeg alle er enig i.

For øvrig så var den "tilfeldige" seieren noe av det mest imponerende Leeds har gjort de senere årene, helt oppe der med seieren mot City borte i fjor. Jeg har ALDRI opplevd at ett og samme lag må ut med 4 spillere i en og samme kamp før det er spilt 50 minutter. Å komme tilbake fra 0-2, selv med en mann mer, er intet annet enn svært imponerende. Å spille mot 10 mann er ingen walk in the park, det beviste vi jo også mot City.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #9 på: Mars 26, 2022, 12:30:31 »
Forumet overstrømmes av optimisme etter den tilfeldige seieren over Wolves, og at nøkkelspillere er på vei tilbake mot et Southampton i dårlig form. Hyggelig det, men minner om at vi har med Leeds United å gjøre. Leeds etter landslagspauser har denne sesongen (og også før det) vært katastrofe. Et eksempel er borte mot helgas motstander Southampton i høst, hvor vi ble rundspilt. Håpet er at Marsch utgjør en forskjell. En annen ting er at seier nærmest vil sikre oss sikker plass. Sånn er det ikke å følge Leeds. I kjent Leeds stil vil det bli neglebiting til siste slutt av sesongen. Videre, Southampton har en nordmann i storform (les gårsdagens landskamp), Mohamed Elyounoussi, som kan herje med backene våre. All respekt til Stuart Dallas, men vi har jo ingen vensteback lenger, noe både Norwich og Wolves utnyttet, og som førte til baklengsmål (og som kunne ført til flere). Vi får håpe at vår nye sjef, Marsch representerer et paradigmeskifte, men personlig tror jeg Southampton hjemme blir uhyre vanskelig.

Vært endel slike kamper med dette laget. Det går ganske langt tilbake og. Har jo gode eksempler første sesongen til Bielsa så klart, men var jo kamper til og med under TC med kjernen i dagens stall der rullegardinene plutselig kunne gå ned.
Tar man med kampene mot ManU etter vi rykket opp og noen nøkkelkamper denne sesongen er det jo absolutt noe som skal forbedres kraftig skal vi klyve oppover på tabellen neste sesongene nå.
Det er jo dette med vinnerkultur og klare å bruke presset rundt til vår fordel samt at kvalitet på ferdighetmessig og mentalt jevnt over må krafitg opp. Litt for mange lag som har klart å bruke det mot oss.
Synes det er et veldig interessant tema Reaney.
Vinne flere kamper enn vi taper. Jevnt over vinne derbykamper og nøkkelkamper. Score flere mål enn hva vi slipper inn.
Det er noen felt som må forbedres noe.. mildt sagt.
« Siste redigering: Mars 26, 2022, 12:32:07 av leedslife »

leedslife

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #10 på: Mars 26, 2022, 12:35:56 »
U er mange år siden jeg har tippet.
1-1
Kanskje Summerville kan få et innhopp og en scoring på tampen.
Ellers håper jeg Cresswell og Cooper starter samt Phillips ellers kan han gjøre som han vil.

Reaney

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #11 på: Mars 26, 2022, 13:10:08 »
Feil oppfattet, Auren. Og takk til Leedslife. Ønsker like mye som alle andre blodfans at vårt lag lykkes. Påpeker bare på utfordringer som laget vårt ofte havner i. Enig. Glem tilfeldig .Jeg vil rangere Wolves seieren blant mine største opplevelser som Leeds supporter. Måtte se kampen på nytt forrige fredag og kom meg i seng først kl. 01.00, på tross av barnebarn på besøk som jeg visste ville våkne kl. 05.00. Helga gikk som en lek og svever på en sky enda. Fantastisk deilig og uvant å være så lettet Leeds supporter over 14 dager. Måtte det vedvare. Men tror det kan bli tøft.
« Siste redigering: Mars 26, 2022, 13:15:11 av Reaney »

auren

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #12 på: Mars 26, 2022, 13:16:25 »
Så feil kan det gå an å tenke, Auren. Og takk til Leedslife. Ønsker like mye som alle andre blodfans at vårt lag lykkes. Påpeker bare på utfordringer som laget vårt ofte havner i. Enig. Glem tilfeldig .Jeg vil rangere Wolves seieren blant mine største opplevelser som Leeds supporter. Måtte se kampen på nytt forrige fredag og kom meg i seng først kl. 01.00, på tross av barnebarn på besøk som jeg visste ville våkne kl. 05.00. Helga gikk som en lek og svever på en sky enda. Fantastisk deilig og uvant å være så lettet Leeds supporter over 14 dager. Måtte det vedvare. Men tror det kan bli tøft.

Det virker bare slik av og til. Derfor fint med slike positive innlegg litt oftere  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #13 på: Mars 26, 2022, 13:20:15 »
Takk for det, Auren. Ja, skjønner den. Er nok angsten som slår ut etter 50 år med up and downs. Får håpe vi får dreis på disse utfordringene med Marsch.

Andersen

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #14 på: Mars 28, 2022, 17:17:25 »
Er alltid spennende med Leeds etter en landslagspause , vi går som regel på et tap etter sånne pauser. Men jeg håper laget nå fikk så mye boost over seieren over wolverhamton med 4 mann ute i samme kamp pga skader , at Leeds tar nok en 3 poenger hjemme på Elland Road.

Kato

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #15 på: Mars 29, 2022, 12:37:50 »
                   Meslier

Ayling - Llorente  -  Cooper -  Dallas

            Forshaw -  Phillips

Raphinha  -  Gelhardt -  Rodrigo  -  James

Subs: Klaesson, Summerville, Forshaw, Struijk, Koch, Harrison, Klich, Cresswell.


Må vel bli første denne sesongen vi har et a-lag på benk.

Firpo og Bamford skadet.
« Siste redigering: Mars 29, 2022, 12:41:09 av Kato »
 

pedro

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #16 på: Mars 29, 2022, 12:53:53 »
                   Meslier

Ayling - Llorente  -  Cooper -  Dallas

            Forshaw -  Phillips

Raphinha  -  Gelhardt -  Rodrigo  -  James

Subs: Klaesson, Summerville, Forshaw, Struijk, Koch, Harrison, Klich, Cresswell.


Må vel bli første denne sesongen vi har et a-lag på benk.

Firpo og Bamford skadet.

Men Forshaw både på banen og benk blir feil ;)
Leedsomaniac

Kato

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #17 på: Mars 29, 2022, 12:55:10 »
                   Meslier

Ayling - Llorente  -  Cooper -  Dallas

            Forshaw -  Phillips

Raphinha  -  Gelhardt -  Rodrigo  -  James

Subs: Klaesson, Summerville, Forshaw, Struijk, Koch, Harrison, Klich, Cresswell.


Må vel bli første denne sesongen vi har et a-lag på benk.

Firpo og Bamford skadet.

Men Forshaw både på banen og benk blir feil ;)

Helgardering. Er ikke det lov som på Tippekupongen? :)
 

pedro

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #18 på: Mars 29, 2022, 12:56:16 »
                   Meslier

Ayling - Llorente  -  Cooper -  Dallas

            Forshaw -  Phillips

Raphinha  -  Gelhardt -  Rodrigo  -  James

Subs: Klaesson, Summerville, Forshaw, Struijk, Koch, Harrison, Klich, Cresswell.


Må vel bli første denne sesongen vi har et a-lag på benk.

Firpo og Bamford skadet.

Men Forshaw både på banen og benk blir feil ;)

Er ikke det lov? :)

 ;D ;D
Leedsomaniac

pedro

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #19 på: Mars 29, 2022, 12:58:28 »
                   Meslier

Ayling - Llorente  -  Cooper -  Dallas

            Forshaw -  Phillips

Raphinha  -  Gelhardt -  Rodrigo  -  James

Subs: Klaesson, Summerville, Forshaw, Struijk, Koch, Harrison, Klich, Cresswell.


Må vel bli første denne sesongen vi har et a-lag på benk.

Firpo og Bamford skadet.

Men Forshaw både på banen og benk blir feil ;)

Er ikke det lov? :)

 ;D ;D

Ville byttet ut Llorente med Cresswell, ellers enig!
Leedsomaniac

Kato

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #20 på: Mars 29, 2022, 13:15:44 »
                   Meslier

Ayling - Llorente  -  Cooper -  Dallas

            Forshaw -  Phillips

Raphinha  -  Gelhardt -  Rodrigo  -  James

Subs: Klaesson, Summerville, Forshaw, Struijk, Koch, Harrison, Klich, Cresswell.


Må vel bli første denne sesongen vi har et a-lag på benk.

Firpo og Bamford skadet.

Men Forshaw både på banen og benk blir feil ;)

Er ikke det lov? :)

 ;D ;D

Ville byttet ut Llorente med Cresswell, ellers enig!

Tror vi trenger mest mulig rutine i den situasjonen vi er i. Mener også Cresswell er for begrenset langs bakken foreløpig.
 

RoarG

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #21 på: Mars 29, 2022, 13:40:18 »
Hadde vært fint med 3 strake seire, men her tror jeg mest på uavgjort, 1-1.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #22 på: Mars 30, 2022, 09:14:08 »
Godfølelsen er tilbake for min del, så da skal vi vel helt sikkert ned på jorda igjen. :)
Marching on together!

Cherry

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #23 på: Mars 30, 2022, 09:50:34 »
Vi trenger vel 7 poeng for å være nogenlunde sikre , så en 3 poenger her FØR møtet mot Watford hadde vært gromt ja!
Pause eller ei, vi ha nå de fleste tilbake igjen - og jeg mener å se en ny energi i troppen under Marsch...spesielt fint å se Rodrigo utfolde seg og virkelig gutse`for laget!
Vi trenger flere med hår på brystet i denne kampen, engine room blir svært viktig å ha kontroll på så det er fint å
ha både Forshaw, Klich og Kalvin på plass igjen........tror nok sistnevnte kommer innpå fra benken.

Gjerne Gelhardt på banen fra start.  3-1 seier.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #24 på: Mars 31, 2022, 14:17:24 »
Pressern

Cooper and Phillips?
In contention to start. Both not fully 90 minutes ft, but really close. Don't think we can start both of them because it becomes two subs we may have to make. Spoken to both and they are both feeling good. Looking even better. Excited to have them in the group now and believe they can have an impact.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/jesse-marsch-press-conference-live-23553258
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #25 på: Mars 31, 2022, 14:19:58 »
Pressern

Cooper and Phillips?
In contention to start. Both not fully 90 minutes ft, but really close. Don't think we can start both of them because it becomes two subs we may have to make. Spoken to both and they are both feeling good. Looking even better. Excited to have them in the group now and believe they can have an impact.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/jesse-marsch-press-conference-live-23553258

Da håper jeg i så fall å se Phillips fra start..... ;D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #26 på: Mars 31, 2022, 14:38:03 »
Forrige fredag hadde de en slags testmatch på trening:

(Om Joffy...) And I know he's going to get better and better and when we had a little bit of a test match on Friday played really well. We played basically the first team against the 23s for 45 minutes, which Kalvin and Liam both played 45 minutes in that stretch. And I think at the end of the 45 minutes it was 10-2. And Joffy played great in that moment. He had I think a goal or two and, you know, I mean, it was a strong performance from the front four guys. They were incredibly powerful and direct and aggressive.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

morten1966

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #27 på: April 01, 2022, 18:00:40 »
Bare det ikke blir som sist vi vant borte med en nordmann på laget....Vant borte mot West Ham og vi var høyt oppe....tapte hjemme for Newcastle..

Forever Whites

Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #28 på: April 02, 2022, 05:56:18 »
I dag har jeg troen på seier.  De 3 nederste lagene vil tape og vi vil få en god luke til nedrykk.  Tips er 2-1.  Rodrigo og James putter for oss.
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Southampton @Elland Road 2.4. kl 16:00
« Svar #29 på: April 02, 2022, 10:35:26 »
14.plass i kveld (Newcastle spiller ikke før i morgen...) eller nedtur etter opptur?

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-selection-southampton-hasenhuttl-23574766

Leaders recalled?
Who gets the nod up top?
Premier League history? (3 injury time winners in a row...)
Marschenhuttl’s reunion
Nosebleed territory (mid table?)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan