Skrevet av Emne: Kamp vs Chelsea @Elland Road, 11.05.2022, Kl. 20.30, TV2 Sport Premium 2  (Lest 8253 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Ny kamp. Sesongen 3. siste. Nytt London-lag står for tur. Chelsea denne gang. De er vel neppe særlig dårligere enn Arsenal, og kjemper om en plass i CL. Greier Leeds det "umulige", å slå Chelsea? Eller er kvalitetsforskjellen for stor? Skal 1 poeng eller 3 i havn, må gavepakker i eget forsvar i alle fall unngås. Må nok si jeg er pessimist. Vi taper 1-3.

Forventet lagoppstilling:

                        Meslier

Summerville     Llorente    Cresswell    Firpo

                       Phillips   Koch

Raphina             James             Harrison

                        Gelhardt

Subs: Klaesson, Hjelde, Struijk, Greenwood, Rodrigo, Klich, Bate, Gray, Shackleton
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Summerville ville vel neppe spilt høyreback, uansett er han skadet og ferdig for sesongen.

Jeg tipper Shackleton på backen, eventuelt at Cooper tar plass i midtforsvaret og Llorente eller Koch flyttes ut. Gitt at ikke Coopers skade er mer alvorlig enn det gis uttrykk for.

Eller går man for tre bak?
Marching on together!

peacock

Ny kamp. Sesongen 3. siste. Nytt London-lag står for tur. Chelsea denne gang. De er vel neppe særlig dårligere enn Arsenal, og kjemper om en plass i CL. Greier Leeds det "umulige", å slå Chelsea? Eller er kvalitetsforskjellen for stor? Skal 1 poeng eller 3 i havn, må gavepakker i eget forsvar i alle fall unngås. Må nok si jeg er pessimist. Vi taper 1-3.

Forventet lagoppstilling:

                        Meslier

Summerville     Llorente    Cresswell    Firpo

                       Phillips   Koch

Raphina             James             Harrison

                        Gelhardt

Subs: Klaesson, Hjelde, Struijk, Greenwood, Rodrigo, Klich, Bate, Gray, Shackleton

Jeg vet vi har få alternativer, men vi KAN IKKE avslutte sesongen med Firpo på v. back! Det må da være åpenlyst for alle i trenerapparatet at han ikke duger? Hjelde, Strujik, ja t.o.m. Harrison kan gjøre en bedre jobb.

Russel_Doig

Ny kamp. Sesongen 3. siste. Nytt London-lag står for tur. Chelsea denne gang. De er vel neppe særlig dårligere enn Arsenal, og kjemper om en plass i CL. Greier Leeds det "umulige", å slå Chelsea? Eller er kvalitetsforskjellen for stor? Skal 1 poeng eller 3 i havn, må gavepakker i eget forsvar i alle fall unngås. Må nok si jeg er pessimist. Vi taper 1-3.

Forventet lagoppstilling:

                        Meslier

Summerville     Llorente    Cresswell    Firpo

                       Phillips   Koch

Raphina             James             Harrison

                        Gelhardt

Subs: Klaesson, Hjelde, Struijk, Greenwood, Rodrigo, Klich, Bate, Gray, Shackleton

Jeg vet vi har få alternativer, men vi KAN IKKE avslutte sesongen med Firpo på v. back! Det må da være åpenlyst for alle i trenerapparatet at han ikke duger? Hjelde, Strujik, ja t.o.m. Harrison kan gjøre en bedre jobb.

Eller Junior Duck

Eriksen55

                     Meslier

    Llorente Koch Cooper Harrison

            Phillips      Bate

     Raphinha              James

            Rodrigo  Gelhardt

Litt skeptisk til venstresiden. Tror at mye av det offensive problemet vi har er at 2 av 4 mangler fotballforståelse og overblikk. Hvordan det vil fungere sammen på en venstreside er jeg usikker på. Alternativt kjøre Strujik eller Hjelde på venstreback og James som ving.


Jeg er verdens dårligste oddsspiller, derfor har jeg satt 300 kroner på Chelsea seier. Håper det går som det pleier når jeg tipper!


HåvardK

Ser at Marsch vurderer Raphinha som aktuell på høyreback. Hvis det er seriøst ment, begynner jeg å lure på hva han tenker å få ut av denne kampen. Den eneste spilleren med litt flair (ikke så rent lite faktisk) skal altså plasseres på back?

leedslife

Ser at Marsch vurderer Raphinha som aktuell på høyreback. Hvis det er seriøst ment, begynner jeg å lure på hva han tenker å få ut av denne kampen. Den eneste spilleren med litt flair (ikke så rent lite faktisk) skal altså plasseres på back?
Hvor har du det fra? Som i en 4erer bak??

leedslife

                     Meslier

    Llorente Koch Cooper Harrison

            Phillips      Bate

     Raphinha              James

            Rodrigo  Gelhardt

Litt skeptisk til venstresiden. Tror at mye av det offensive problemet vi har er at 2 av 4 mangler fotballforståelse og overblikk. Hvordan det vil fungere sammen på en venstreside er jeg usikker på. Alternativt kjøre Strujik eller Hjelde på venstreback og James som ving.


Jeg er verdens dårligste oddsspiller, derfor har jeg satt 300 kroner på Chelsea seier. Håper det går som det pleier når jeg tipper!
Jeg følger deg. Setter 0-2 tap her og B på kupongen.
Jeg klarer knapt mer.
Bare vi tar poeng. Hvem som spiller eller hvordan vi tar poeng er det samme nå. 10% prosent posession og scoring av Roberts på krykker.
Begynner å gå på helsa løs dette.

HåvardK

Ser at Marsch vurderer Raphinha som aktuell på høyreback. Hvis det er seriøst ment, begynner jeg å lure på hva han tenker å få ut av denne kampen. Den eneste spilleren med litt flair (ikke så rent lite faktisk) skal altså plasseres på back?
Hvor har du det fra? Som i en 4erer bak??
Har lest det i dag, tror det var i YEP. Da snakket han om hvem som skulle erstatte Ayling. Raph spilte jo back i andre omgang i går, til han ble byttet ut.

leedslife

Ser at Marsch vurderer Raphinha som aktuell på høyreback. Hvis det er seriøst ment, begynner jeg å lure på hva han tenker å få ut av denne kampen. Den eneste spilleren med litt flair (ikke så rent lite faktisk) skal altså plasseres på back?
Hvor har du det fra? Som i en 4erer bak??
Har lest det i dag, tror det var i YEP. Da snakket han om hvem som skulle erstatte Ayling. Raph spilte jo back i andre omgang i går, til han ble byttet ut.
Oki👍 Jaja

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern

Tolker vi det slik at det ikke blir Shackleton på høyrebacken?

Shackleton?
It's one of the possibilties. Jamie hurt for a long time since I have been here. Watched him with the 23s. Watched his games this year and his moments on the pitch. Fits in with four or five. Visited possibility one of our CBs there and also DJ or Raph there. Not going to give away, but Jamie is in the mix.

Det var vel Koch som havnet der ute mot slutten av kampen sist...


https://www.leeds-live.co.uk/best-in-leeds/jesse-marsch-press-conference-live-23905749
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sterland

Pressern

Tolker vi det slik at det ikke blir Shackleton på høyrebacken?

Shackleton?
It's one of the possibilties. Jamie hurt for a long time since I have been here. Watched him with the 23s. Watched his games this year and his moments on the pitch. Fits in with four or five. Visited possibility one of our CBs there and also DJ or Raph there. Not going to give away, but Jamie is in the mix.

Det var vel Koch som havnet der ute mot slutten av kampen sist...


https://www.leeds-live.co.uk/best-in-leeds/jesse-marsch-press-conference-live-23905749
Raphinha som backalternativ.. Vi trenger vår beste offensive spiller i frontlinjen. Ganske utrolig regel om at Drameh ikke kan spille for klubben som eier han, da han fullførte sesongen for Cardiff :(

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Raphinha som backalternativ.. Vi trenger vår beste offensive spiller i frontlinjen. Ganske utrolig regel om at Drameh ikke kan spille for klubben som eier han, da han fullførte sesongen for Cardiff :(

Tror det mest er sat for  gimange alternativ, slik at Chelsea ikke får vite. Tror hverken Raph eller James startes der, blir vel en av midtstopperne våre...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Duncan Pub

Starter Gelhardt og Bate er jeg sikker på det blir poeng mot Chelsea

Hallgeir *

Bate for Klich vil neppe være noen svekkelse.

Dersom Drameh skulle være aktuell, vil det være mye forlangt å kaste han rett inn i Chelsea-kampen. Har han trent sammen med laget, samspill, spilleforståelse? Det er mye vi ikke vet.

Men så kan man jo også spørre: Er de andre alternativene noe bedre?
Super Leeds since 1968

karaba

Bate for Klich vil neppe være noen svekkelse.

Dersom Drameh skulle være aktuell, vil det være mye forlangt å kaste han rett inn i Chelsea-kampen. Har han trent sammen med laget, samspill, spilleforståelse? Det er mye vi ikke vet.

Men så kan man jo også spørre: Er de andre alternativene noe bedre?
Drameh kan vel ikke spille for Leeds før en gang i juni når lånekontrakten er avsluttet


Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

Bate for Klich vil neppe være noen svekkelse.

Dersom Drameh skulle være aktuell, vil det være mye forlangt å kaste han rett inn i Chelsea-kampen. Har han trent sammen med laget, samspill, spilleforståelse? Det er mye vi ikke vet.

Men så kan man jo også spørre: Er de andre alternativene noe bedre?

Kan Drameh spille for oss da?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

karaba

Bate for Klich vil neppe være noen svekkelse.

Dersom Drameh skulle være aktuell, vil det være mye forlangt å kaste han rett inn i Chelsea-kampen. Har han trent sammen med laget, samspill, spilleforståelse? Det er mye vi ikke vet.

Men så kan man jo også spørre: Er de andre alternativene noe bedre?

Kan Drameh spille for oss da?

auren
Nei han kan ikke det


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallgeir *

Bate for Klich vil neppe være noen svekkelse.

Dersom Drameh skulle være aktuell, vil det være mye forlangt å kaste han rett inn i Chelsea-kampen. Har han trent sammen med laget, samspill, spilleforståelse? Det er mye vi ikke vet.

Men så kan man jo også spørre: Er de andre alternativene noe bedre?

Kan Drameh spille for oss da?

auren
Nei han kan ikke det


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, jeg skrev jo "dersom" fordi jeg ikke visste. Varer alle sesonglån til 1. juni?
Super Leeds since 1968

Reaney

Hvordan er det mulig å tro på poeng mot Chelsea i morra? Har det ikke gått opp for folk hvor svakt laget vårt er?

raggen

Hvordan er det mulig å tro på poeng mot Chelsea i morra? Har det ikke gått opp for folk hvor svakt laget vårt er?

IKKE mye som taler for det MEN vi MÅ VINNE, vi spiller HJEMME og nå er det på tide og blø for drakta
Forever Leeds United!!!!!!!!

Dennis

Hvordan er det mulig å tro på poeng mot Chelsea i morra? Har det ikke gått opp for folk hvor svakt laget vårt er?

Vi er forskjellige. Jeg skjønner ikke at du tar tap på forhånd, selv mot Watford.

Jeg har selvsagt kamper hvor jeg anser der som null sjanse for poeng, i årets sesong borte mot City og Pool. Ellers er håpet rett og slett en viktig del av å være supporter. Neste kamp og neste sesong.

Kanskje naivt i blant, men heller det en forhåndstap hver eneste gang - for min del  :)
Marching on together!

leedslife

Liverpool hvilte spillere i går borte mot Villa og det var kamp det.
Jeg har en sånn god følelse.
Tuchel snakket om mentalt slitne spillere. Det er mye nå ;D
Litt skader. Hvile 2,3 av de beste. Fokuset ligger helt klart til helga, selv om fotballtrenere alltid snakker om at vi tar en og en kamp.
Er vi påskrudd her tar vi poeng. Finner vi tilbake til oss selv og noe av beste nivået vi viste mot Leicester tar vi 3.
Skuffelsen etter Arsenal har lagt seg. Jeg gleder meg til kamp. For et trøkk!
"The future depends on what we do in the present"

HåvardK

Herlig med god spirit!
Som flere er inne på, er det jo håpet som berger oss. Tror innerst inne også Reaney har et snev av det.
For egen del prøver jeg å tenke på de to aktuelle utfallene av denne sesongen. Det er utvilsomt mye bra med å følge et lag i Championship også (prøver jeg å si til meg selv). Spørsmålet er om vi vil være i stand til å kjempe i toppen der.
Berger vi plassen i PL, må det gjøres betydelige grep i både spillertropp og sportslig og økonomisk ledelse for at vi ikke skal ligge i sumpa.

Sterland

Liverpool hvilte spillere i går borte mot Villa og det var kamp det.
Jeg har en sånn god følelse.
Tuchel snakket om mentalt slitne spillere. Det er mye nå ;D
Litt skader. Hvile 2,3 av de beste. Fokuset ligger helt klart til helga, selv om fotballtrenere alltid snakker om at vi tar en og en kamp.
Er vi påskrudd her tar vi poeng. Finner vi tilbake til oss selv og noe av beste nivået vi viste mot Leicester tar vi 3.
Skuffelsen etter Arsenal har lagt seg. Jeg gleder meg til kamp. For et trøkk!
"The future depends on what we do in the present"
Er usikker på hvor mye Chelsea kommer til å spare i denne kampen. De har surret vekk masse poeng i det siste, etter å ha dominert enormt. Fortsetter de slik, kan CL plassen glippe og da er det krise i klubben. Jeg tror Chelsea vil satse alt på full pott i denne kampen. Vi spilte en av sesongens beste kamper på Stamford Bridge, hvor vi hadde dem på gaffelen, helt PLs mest motbydelige spiller (Rudiger) filmet seg til et par straffer.. Payback i dag! Dallas/Ayling blir savnet i dag, men det kan vel fort ende med at vi stiller med 5 bak, hvor Koch, Llorente og Cooper spillere stoppere og James eller Raphinha og Firpo spiller fremskutte vingbacker. I dag må Phillips fyre på alle plugger, trenger han i kalasform..

leedslife

Liverpool hvilte spillere i går borte mot Villa og det var kamp det.
Jeg har en sånn god følelse.
Tuchel snakket om mentalt slitne spillere. Det er mye nå ;D
Litt skader. Hvile 2,3 av de beste. Fokuset ligger helt klart til helga, selv om fotballtrenere alltid snakker om at vi tar en og en kamp.
Er vi påskrudd her tar vi poeng. Finner vi tilbake til oss selv og noe av beste nivået vi viste mot Leicester tar vi 3.
Skuffelsen etter Arsenal har lagt seg. Jeg gleder meg til kamp. For et trøkk!
"The future depends on what we do in the present"
Er usikker på hvor mye Chelsea kommer til å spare i denne kampen. De har surret vekk masse poeng i det siste, etter å ha dominert enormt. Fortsetter de slik, kan CL plassen glippe og da er det krise i klubben. Jeg tror Chelsea vil satse alt på full pott i denne kampen. Vi spilte en av sesongens beste kamper på Stamford Bridge, hvor vi hadde dem på gaffelen, helt PLs mest motbydelige spiller (Rudiger) filmet seg til et par straffer.. Payback i dag! Dallas/Ayling blir savnet i dag, men det kan vel fort ende med at vi stiller med 5 bak, hvor Koch, Llorente og Cooper spillere stoppere og James eller Raphinha og Firpo spiller fremskutte vingbacker. I dag må Phillips fyre på alle plugger, trenger han i kalasform..
Det blir spennende å se. Jeg hadde vært enig med deg hadde ikke Chelsea hatt Leicester og Watford hjemme i sine to siste.
Det betyr til og med med Spurs seier på Torsdag så er det i Chelseas hender. Skal vi være ærlige så er det to ganske sikre hjemmeseire. Det bør ihvertfall være for en slik klubb enten som en revansj etter FA Cup finale tap, eller som en vanvittig boost etter en FA cup seier.

Så denne på twitter. Meslier mål. Koch, Llorente, Cooper som toppere. James og harrison som avanserte vingbacker. Kalvin og Klich sentralt. Ralph og Rodrigo sentralt i banen bak Gelhart. Det blir nok aldri sånn, men var en litt interessant tanke.
 “Strength does not come from winning. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.”
« Siste redigering: Mai 11, 2022, 09:19:01 av leedslife »

Cherry

Igjen en tøff motstander. Selm OM Schjelscki skulle "hvile" spillere før FA cup finale til helgen i dag - så har de jo ett helt landslag til i troppen.

Dessverre så kan ikke Drameh spille for oss, da måtte han visstnok vært hentet tilbake i januarvinduet. Synd.
Vil gjerne se James på HB i dag, Shackleton blir for veik - Daniel har begynt å trøkke godt til...og er bedre på klareringer enn pasninger!
Det er forøvrig Harrison også.....

Håper på dette laget:

Meslier
James- Cooper- Llorente- Firpo (han er tross alt VB)
Philips
Raphina- Rodrigo-Bate- Harrison
Gelhardt

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Touchel mener at laget hans har vært litt mentalt slitne i de siste kampene.
Og ser viktigheten av kampen fora Leeds' side

Tuchel admitted that his side have looked ‘drained’ in recent weeks, but wants his side at a better level than in their last two matches.
He said: “We look a bit drained, tired mentally. You look at our games and it's understandable. We had some big knockout games after the international break with huge emotional impact. Losing to Real Madrid, beating Real Madrid but still being out of the Champions League.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/thomas-tuchel-labels-chelsea-clash-23917003
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

jaho

Håper inderlig på et lite "mirakel"..liker ikke å være pessimist, men kan egentlig ikke se for meg poeng i kveld heller..
Kun 4 kamper er vunnet hjemme, de tre mot bunnkollegaene, og en straffescoring i siste minutt mot Palace.

Nå var riktignok bortekampen oppløftende mot Chelsea, ellers har det vært brutalt mot topplagene denne sesongen. Best illustrert
med kampene mot City og Liverpool : Fra 1-2-1 og 7-7 forrige sesong til 4 tap og stygge 0-20 denne sesongen.

Veldig synd Wolves utlignet 7 min på overtid mot Chelsea, det kunne hjulpet med to ekstra Chelsea-poeng. Selv med to hjemmekamper til å avgjøre CL plass, tror jeg Chelsea allerede i kveld vil ha dette unnagjort. Ser ikke for meg at vi ikke slipper inn mindre et et par-tre mål i kveld heller, og sjanser selv skaper vi jo nesten ikke lenger etter at vi begynte å sparke fotball, i stedet for å spille fotball. Utrolig synd at de fleste som blør for drakta, de med lederegenskaper, er ute. Dallas, Ayling, Forshaw og Bamford hadde alle vært voldsomt viktige i innspurten. Får inderlig håpe Cooper er tilbake, det ville hjulpet stort. 

Møter forholdsvis gjerrige lag i innspurten, og med manglende sjanseproduksjon blir dette tøft. Håpet er at Burnley går på tre smeller, og vi får lirket til oss en uavgjort. Liker som nevnt ikke å være pessimist, men synes vi viser så lite klasse i det vi leverer på banen om dagen at dette blir vanskelig. Vet godt at vi nettopp hadde en run på 3-2-0 med hjelp av litt tur, og rødt kort, men manglende offensivt spill bekymrer stort.

Har i flere måneder hatt et "skrekk-scenario" om at vi rykker ned siste kamp, og at Pontus med en alvorlig "liksom-omsorgsfull" mine går rundt og trøster Leeds-spillerne..er redd det kan bli en realitet..

Men for å avslutte litt positivt!  :) Tror kanskje 1 poeng kan holde, kanskje allerede i kveld, skal vi si 1-1.. Det vil legge press på Burnley! Tabell lyver aldri (sjelden), men totalt sett er (bør) vi være bedre en Burnley..

GaryMac

Håper vi tør/kan stille med dette laget i dag:

                      Meslier

         Cooper - Llorente - Koch

James                                   Harrison
                Phillips - Bate

     Raphinia                    Rodrigo
                     Gelhardt