Skrevet av Emne: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2  (Lest 8913 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

GeirO

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #210 på: Mai 15, 2022, 21:30:12 »
Gelhardt ser ut til å være en boksspiller, god på små flater.
Kan se sånn ut i dag. Det var vel to ganger han fikk ballen og kunne løpe mot mål og avslutte. Men begge gangene ble han enkelt løpt opp, han er tydeligvis ikke så rask.
MOT

Milou

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #211 på: Mai 15, 2022, 21:44:11 »
Det var mange innlegg å kommentere her så, eg veljer å slå det sammen, så får de ha meg unnskyldt at de evt må leite opp innleggene som eg refererer til.

Først, takk til leedslife for dagens beste innlegg. Mange gode poeng og meir reflektert enn alle svart/kvitt innlegene her.

Forever Whites, eg har også tenkt det samme når det gjeld Alioski. Han har vore ein av mine favorittspelarar dei siste åra, mykje pga den fantastiske innsatsen han la ned og det smittande humøret han spelte med. Eg trur det var agenten hans som sa at Alioski ofte blir misforstått som useriøs fordi han tøyser med alt, men at dette er så langt frå sanninga som det kan bli. Av samme grunn, er det mange som oppfattar Alioski som uintelligent, men for meg var Alioski blant dei som alltid søkte kreative løysingar når han hadde ballen (pasninga til Harrison mot Man City i fjor er eit godt eksempel). At han hadde litt å gå på defensivt var det ingen tvil om, men også der forbetra han seg mykje i fjor. Eg syns Firpo hadde ein av sine beste Leeds-kampar i dag og det kan vere håp om at han iallefall fotballmessig kan utvikle seg til å bli ein erstattar for Alioski,  men som humørspredar er det få som kan måle seg med han.

Og til slutt, er eg einig med nest siste innlegg i at Raphina var ein skuffene i dag. Mest irriterande var det at stort sett alle kornere gjekk rett i førsteforsvarar. Med unntak av frisparket, som var briljant, var det lite som stemte for Raphina,  men innsatsen var iallefall upåklageleg. Det er lov å håpe at han finn tilbake til formen i det som forhåpentlegvis blir årets viktigaste kamp neste helg.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Eriksen55

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #212 på: Mai 15, 2022, 21:50:08 »
Gelhardt ser ut til å være en boksspiller, god på små flater.
Kan se sånn ut i dag. Det var vel to ganger han fikk ballen og kunne løpe mot mål og avslutte. Men begge gangene ble han enkelt løpt opp, han er tydeligvis ikke så rask.

Absolutt, litt sei i stega.

Heldigvis evner han da å ha overblikk så han kan spille ballen til medspiller, det skjedde også et par ganger når han ble løpt opp. Har sett nok av at James, Harrison og Roberts ikke evner å løfte blikket og dribler seg bort eller tar feil valg.

Gelhardt er en diamant!

morten1966

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #213 på: Mai 15, 2022, 22:03:08 »
Hvorfor brukes ikke Cresswell, beste stoppern vi har!!!

Cherry

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #214 på: Mai 15, 2022, 22:32:25 »
Hvorfor brukes ikke Cresswell, beste stoppern vi har!!!

Når man ser hva Llorente bidrar med, berettighet spørsmål…..
 

Dennis

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #215 på: Mai 16, 2022, 07:46:24 »
Jeg syns vi var fryktelig heldige i første omgang, hvor Brighton blåser flere store sjanser eller ikke klarer å kapitulere på markerings- eller offsidefelle-problemer i Leedsforsvaret. Noen av de linjene som ble forsøkt satt minnet meg om den gangen vi gikk fra 7er til 11er-fotball. Helt nybegynneropplegg. Ser også at Koch får skryt her og der for en fantastisk takling, da han løper opp en Brightonspiller og blokkerer like foran mål. Taklinga var fantastisk, men det er også Koch som ligger tre meter på utsida av mannen sin i forkant. Så han redder seg selv - vel og bra - men mot bedre angripere ligger vi under med flere mål tidlig i denne kampen. Diego Llorentes opptreden på Welbecks mål var elendig og han har også en helt horribel markering i andreomgang, da samme mann får en fri heading fra kort hold. Spanjolen er to meter fra mannen sin, men heldigvis er det ikke mål i den gamle Scumspissen.

Så skal det sies at det så bedre ut i deler av andre omgang, men det måtte det vel nesten bli gitt både anledningen og hvor svake vi var i første. Jeg var veldig skuffa over at Leeds ikke maktet noe vedvarende press de siste ti minuttene av ordinær tid, men som jeg skreiv før kampen ventet jeg heller ikke noe flott prestasjon. Til slutt mener jeg likevel vi har "bare" en til to sjanser mindre enn Brighton, uten at jeg klarte å få med meg alle detaljer med 150 i puls så lenge. Sanchez redder flott fra Klich og frisparket til Raphinha i andre. Slenger man på Coopers redning på Gelhardts sjanse etter halvannet minutt, så har Leeds også sine muligheter.

Ser både Gelhardt og Raphinha får både skryt og kritikk, men jeg syns de var blant spillerne som prøvde. Noe funket, annet ikke. Rodrigo spiller til stryk i første omgang, men han var langt bedre i andre. Pasninga rundt forsvaret til Raphinha i andre var virkelig klasse. Bare nektet av en meget god venstreback; det er slike spillere man rekrutterer på backplass, Victor Orta...

Hva skal man så si om Joffys forarbeid på assisten? Helt fantastisk! Artig at det er en av de spillerne som har slitt mest med selvtilliten som scorer målet. Semb mente det var en fantastisk avslutning da Origi stanga inn 2-0 mot Everton fra to meter på blank kasse, så da var vel denne i verdensklasse? :) Uansett, han skal og må treffe der og gjør det. Livsviktig! Morsomt å se Junior Firpo stupe inn i publikum med hodet først.

Håpet lever, men jeg tror fortsatt vi må vinne mot Brentford.
Marching on together!

leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #216 på: Mai 16, 2022, 07:50:25 »
Tenk skal vi klare å stå.
2 poeng siste 5. Bare Norwich og Watford tar færre poeng. Vi har scoret minst mål av samtlige lag siste 5 kamper.
Vi må mest sannsynlig ta poeng borte mot Brentford. Et av formlagene i divisjonen. I tillegg en kamp som har litt historie ifht Frank v Leeds og bataljene i CC.

Marsch sa noe sånn som at spillerne ikke trodde på det da de kom inn til pause?
Han og laget må levere sin beste kamp under hans tid både spillemessig og resultatmessig neste helg. Eller blir det å håpe på at poenget i går var nok, full kapitulering og håpe at Newcastle slår Burnley?

Dennis

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #217 på: Mai 16, 2022, 08:07:37 »
Tenk skal vi klare å stå.
2 poeng siste 5. Bare Norwich og Watford tar færre poeng. Vi har scoret minst mål av samtlige lag siste 5 kamper.
Vi må mest sannsynlig ta poeng borte mot Brentford. Et av formlagene i divisjonen. I tillegg en kamp som har litt historie ifht Frank v Leeds og bataljene i CC.

Marsch sa noe sånn som at spillerne ikke trodde på det da de kom inn til pause?
Han og laget må levere sin beste kamp under hans tid både spillemessig og resultatmessig neste helg. Eller blir det å håpe på at poenget i går var nok, full kapitulering og håpe at Newcastle slår Burnley?

Det hender at lagene sender ut rotasjonsspillere eller noen lovende unggutter i siste match. Jeg tror derimot ikke Brentford gjør det, litt pga historien du snakker om og at det kan ha direkte innvirkning på nedrykkskampen.

For Newcastles del vil jeg anta at mange spillere må ut og kjempe for videre liv i klubben. Jeg holder derimot Burnley som favoritt i den matchen; siste hjemmekamp og en must win? Da tror jeg sportsvaskerne blir nedkjempet.

Håpet mitt ligger i at Villa slår Burnley (som er langt fra sikkert) eller Crystal Palace tar poeng på Goodison. Jeg tror Arsenal slår Everton i siste kamp, men det er ikke sikkert.

Da har vi det i egne hender, i det minste.

EDIT: Litt kjapp i svingene her. Vi må uansett vinne for å gå forbi Everton, selv om de taper begge.
« Siste redigering: Mai 16, 2022, 08:22:32 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #218 på: Mai 16, 2022, 08:23:09 »
Tenk skal vi klare å stå.
2 poeng siste 5. Bare Norwich og Watford tar færre poeng. Vi har scoret minst mål av samtlige lag siste 5 kamper.
Vi må mest sannsynlig ta poeng borte mot Brentford. Et av formlagene i divisjonen. I tillegg en kamp som har litt historie ifht Frank v Leeds og bataljene i CC.

Marsch sa noe sånn som at spillerne ikke trodde på det da de kom inn til pause?
Han og laget må levere sin beste kamp under hans tid både spillemessig og resultatmessig neste helg. Eller blir det å håpe på at poenget i går var nok, full kapitulering og håpe at Newcastle slår Burnley?

Det hender at lagene sender ut rotasjonsspillere eller noen lovende unggutter i siste match. Jeg tror derimot ikke Brentford gjør det, litt pga historien du snakker om og at det kan ha direkte innvirkning på nedrykkskampen.

For Newcastles del vil jeg anta at mange spillere må ut og kjempe for videre liv i klubben. Jeg holder derimot Burnley som favoritt i den matchen; siste hjemmekamp og en must win? Da tror jeg sportsvaskerne blir nedkjempet.

Håpet mitt ligger i at Villa slår Burnley (som er langt fra sikkert) eller Crystal Palace tar poeng på Goodison.

Da har vi det i egne hender, i det minste.
Jeg tror ikke det har så mye å si for våres del om de rokerer litt Brentford. Vi spilte  altså årets siste hjemmekamp. Den enkleste kampen av de to siste og spillerne kommer inn til pause og man føler at spillerne ikke tror 100 prosent på dette. ( Hvis Marsch har blitt sitert korrekt) Et klinisk og påskrudd Brighton hadde drept oss vanligvis i den første omgangen. Du får ikke større muligheter i moderne fotball enn når du spiller deg HELT FRI mot et lag i ubalanse i egen boks.
Alt sier meg at det er like mye opp til om Burnley (og Everton) avgir poeng enn at vi evner å avgjøre dette selv.

Vi skal ha for at vi lager drama og på et vis står i det. Noe tilsier meg at flaksen vi hadde på overtid mot Norwich, det røde kortet og snuoperasjonen mot Wolves eller målet på overtid i går vil fortsette neste helg. Jeg tror det vil bli intenst og gå helt inn i overtiden (igjen). Opp i all uflaks med skader, støy fra trenerskifte, manglende kjøp i vinduet etc så er det noen som titter ned på oss og stadig gir oss håp om PL spill neste år og. Den(de) personene tror jeg vil titte ned når fjerdedommer tar opp skiltet på 90 minutt neste helg og. Tror Burnley tar 1 poeng på siste 2. Så 1 poeng og et overtidsmål neste helg berger oss.
Tross av at vi flere ganger ila kampen har sett totalt ferdig ut.

Opp i kritikken så skal vi ha skryt for andre omgangen eller reaksjonen da spesielt etter en horribel første omgang. Dette berger oss jo.
Men alt i alt et sykdomstegn.
Symptomene både hvordan vi starter en kamp (nærmest en helg omgang), SAMT reaksjoner på tribunen. Det sier alt.



« Siste redigering: Mai 16, 2022, 08:33:55 av leedslife »

Forever Whites

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #219 på: Mai 16, 2022, 08:53:33 »
Tenk skal vi klare å stå.
2 poeng siste 5. Bare Norwich og Watford tar færre poeng. Vi har scoret minst mål av samtlige lag siste 5 kamper.
Vi må mest sannsynlig ta poeng borte mot Brentford. Et av formlagene i divisjonen. I tillegg en kamp som har litt historie ifht Frank v Leeds og bataljene i CC.

Marsch sa noe sånn som at spillerne ikke trodde på det da de kom inn til pause?
Han og laget må levere sin beste kamp under hans tid både spillemessig og resultatmessig neste helg. Eller blir det å håpe på at poenget i går var nok, full kapitulering og håpe at Newcastle slår Burnley?

Det hender at lagene sender ut rotasjonsspillere eller noen lovende unggutter i siste match. Jeg tror derimot ikke Brentford gjør det, litt pga historien du snakker om og at det kan ha direkte innvirkning på nedrykkskampen.

For Newcastles del vil jeg anta at mange spillere må ut og kjempe for videre liv i klubben. Jeg holder derimot Burnley som favoritt i den matchen; siste hjemmekamp og en must win? Da tror jeg sportsvaskerne blir nedkjempet.

Håpet mitt ligger i at Villa slår Burnley (som er langt fra sikkert) eller Crystal Palace tar poeng på Goodison. Jeg tror Arsenal slår Everton i siste kamp, men det er ikke sikkert.

Da har vi det i egne hender, i det minste.

EDIT: Litt kjapp i svingene her. Vi må uansett vinne for å gå forbi Everton, selv om de taper begge.

Blir spennende dette.  Poenget vi fikk i går er gull verdt ovenfor Burnley.  Nå er presset på dem.  De har en hengekamp mot Aston Villa, men det er langt fra sikkert at de tar poeng der.  Da må de vise et helt annet spill enn de viste hjemme mot samme lag for 9 dager siden da de tapte 3-1.

Hadde vi tapt i går ville vi vært ferdig hvis Burnley og Everton vinner midtukekampene sine.  Nå blir det avgjort til helgen uansett.  Everton kan sikre seg plassen ved seier mot Crystal Palace i midtuken, men den kampen blir tøff nok for dem, 2 av spillerne deres må vel stå over den kampen pga røde kort i helgen.

Tror neppe vi får noe "hjelp" fra Brentford.  De kjemper for en topp 10 plass forstatt, noe som klinger bedre og samtidig gir laget noen ekstra kroner i kassen.  Tror ikke at Thomas Frank ser noen grunn til å hjelpe oss i den kampen heller.  Han er for profesjonell til det.

Uansett blir det ulidelig spennende, og det er det som gjør dette spillet så fascinerende.
Medlem 94237

ar9

Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #220 på: Mai 16, 2022, 08:57:46 »
Gelhardt ser ut til å være en boksspiller, god på små flater.
Kan se sånn ut i dag. Det var vel to ganger han fikk ballen og kunne løpe mot mål og avslutte. Men begge gangene ble han enkelt løpt opp, han er tydeligvis ikke så rask.

Absolutt, litt sei i stega.

Heldigvis evner han da å ha overblikk så han kan spille ballen til medspiller, det skjedde også et par ganger når han ble løpt opp. Har sett nok av at James, Harrison og Roberts ikke evner å løfte blikket og dribler seg bort eller tar feil valg.

Gelhardt er en diamant!
Han er absolutt en boks spiller. Rodrigo er heller ikke noe hurtigtog men trives best i boksen. Når vi spiller med de to på topp burde vi helst tilpasset angrepsspillet litt kontra James eller Bamford på topp. Fra midten og inn mot 16 meteren er Gelhardt tross sin størrelse ganske flink til å stusse. Bortsett fra det er han sjanseløs alene så da må de andre spillerne bli flinkere til å komme etter/i støtte for at vi skal klare å beholde ballen.
Og flere innlegg fra siden i knehøyde eller lavere.
Joffey er rett og slett en old fashion møtende spiss og fox in the box.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #221 på: Mai 16, 2022, 11:09:36 »
Syns ikke det er mye som taler for at vi skal slå Brentford borte. God vilje etter pause i går, samtidig løp vi oss fullstendig tomme. Siste 10 var det null futt i oss, først på overtid vi kom litt tilbake.

Marsch har forsåvidt rett når han sier det kun er resultat som teller akkurat nå. Spillemessig ser vi ingen plan, offensivt virker alt tilfeldig. Få ballen til Raphinha og la han løse det. Defensivt ga vi bort voldsomme rom mellom Cooper og Firpo før pause.

Mulig vi kan krige oss til seier på motivasjon, jeg syns det ser tynt ut.

Svært overraska om vi ikke er i championship søndag. Uansett så kreves det total omveltning av stallen.
 

leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #222 på: Mai 16, 2022, 12:36:29 »
Syns ikke det er mye som taler for at vi skal slå Brentford borte. God vilje etter pause i går, samtidig løp vi oss fullstendig tomme. Siste 10 var det null futt i oss, først på overtid vi kom litt tilbake.

Marsch har forsåvidt rett når han sier det kun er resultat som teller akkurat nå. Spillemessig ser vi ingen plan, offensivt virker alt tilfeldig. Få ballen til Raphinha og la han løse det. Defensivt ga vi bort voldsomme rom mellom Cooper og Firpo før pause.

Mulig vi kan krige oss til seier på motivasjon, jeg syns det ser tynt ut.

Svært overraska om vi ikke er i championship søndag. Uansett så kreves det total omveltning av stallen.
Som sagt. Siste 5 kamper er vi nederst sammen med Watford og Norwich. Vi har scoret minst i divisjonen og blant lagene som har sluppet inn mest selv om vi har en langt mer disiplinert måte å spille på enn tidligere i sesongen.
I tillegg kom jeg over denne på twitter. Leeds relegation probability in 21/22 by @FiveThirtyEight:
Aug 15: 12%
Nov 7: 14%
Dec 8: 15%
Jan 19: 6 %
Feb 9: 9 %
Mar 9: 37 %
Apr 6: 24%
Apr 20: 10%
Apr 27: 18%
May 4: 45%
May 12: 65%
May 16: 56%

Noen så også varsellampene før Palace. Flere av poengene opp til da var heldige. Nå er ikke det ulovlig i fotball, men det tegner jo et helt klart bildet for noen.
Dette kunne vi spille på en periode, men svake kampplaner og gjennomføringer forteller som regel sannheten til slutt. En defensiv innstilling og en fotball basert på tilfeldigheter så står vi i en posisjon der vi siste måneden også tar minst poeng av klubbene i divisjonen.
All statistikk og et trent øyet tilsier jo at her er vi avhengig av at Burnley spesielt ikke tar mer poeng. (Villa borte er tøff, men av hva jeg har sett av dem har de gode muligheter hjemme mot Newcastle)
Om vi står eller ikke står vil stå på flaks. God gammeldags griseflaks. Av handlingsplan og kjøreplan sesongen 21/22 eller År 2 på 5 års plan så kulminerer det ned til griseflaks. Det parameteret man spiller på når man ikke har troa selv eller ikke evner å mobilisere nok. For meg er det helt vanvittig.
At det ikke er for flere synes jeg er skremmende. Mulig det er noe galt med meg. Bør kanskje ta meg en ferie eller finne meg en jevnbyrdig hobby.
Men vi får håpe vi står. Også blir det spennende å se evalueringen av dette.
Når man legger til verdi, erfaring, kvalitet i spillerstallen. Kompetansen og erfaringen fra dette nivået på alt fra styrerom til trenerstab og i tillegg tar moderne historien til Leeds som klubb på øverste nivå er det en lang vei å gå.
Bare det å få en vinnerkultur inn igjen. Det å vinne mer enn du taper. Det å bruke ditt eget hjemmepublikum til din fordel, ikke motstanderens. (1 hjemmeseier siden Januar. Norwich hjemme. Vi flakset til oss 3 poeng på overtid)
Positive må jo være at en spiller som Gelhart har levert bra denne sesongen mtp alder.
Her har vi en juvel som kan vise seg å være ganske så god og effektiv sammen med riktige medspillere og et trenerteam med det riktige tankesettet.
time will show
« Siste redigering: Mai 16, 2022, 12:49:16 av leedslife »

leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #223 på: Mai 16, 2022, 13:08:17 »
Og med de som mener det har vært svakhet å spore i de siste kampene til Everton (7 poeng) og Burnley (9 poeng) så ligger de på 6 og 13 plass siste 5.
Everton har Palace hjemme. Burnley har Newcastle hjemme.... Motstander under eller rett rundt dem på formtabellen.
Vår motstander Brentford og ned til oss er det et helt hav mellom.
Skal klubb, trenerteam og spillere vise at det bor noe som helst i de i fulle 90 minutter så bør de få det ut til helgen.
For herregud for en oppgave vi står ovenfor, med mindre vi ikke velger griseflaks ved kampgjennomgangen på hotellet før kamp da.
Det er jo kanskje den enkleste utvei hvis man ikke har peiling på hva man driver på med eller klarer å mobilisere nok.
« Siste redigering: Mai 16, 2022, 13:34:05 av leedslife »

Dennis

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #224 på: Mai 16, 2022, 13:13:10 »
[...]
Som sagt. Siste 5 kamper er vi nederst sammen med Watford og Norwich. Vi har scoret minst i divisjonen og blant lagene som har sluppet inn mest selv om vi har en langt mer disiplinert måte å spille på enn tidligere i sesongen.
[...]
Noen så også varsellampene før Palace. Flere av poengene opp til da var heldige. Nå er ikke det ulovlig i fotball, men det tegner jo et helt klart bildet for noen.
Dette kunne vi spille på en periode, men svake kampplaner og gjennomføringer forteller som regel sannheten til slutt. En defensiv innstilling og en fotball basert på tilfeldigheter så står vi i en posisjon der vi siste måneden også tar minst poeng av klubbene i divisjonen.
All statistikk og et trent øyet tilsier jo at her er vi avhengig av at Burnley spesielt ikke tar mer poeng. (Villa borte er tøff, men av hva jeg har sett av dem har de gode muligheter hjemme mot Newcastle)
Om vi står eller ikke står vil stå på flaks. God gammeldags griseflaks. Av handlingsplan og kjøreplan sesongen 21/22 eller År 2 på 5 års plan så kulminerer det ned til griseflaks. Det parameteret man spiller på når man ikke har troa selv eller ikke evner å mobilisere nok. For meg er det helt vanvittig.
At det ikke er for flere synes jeg er skremmende. Mulig det er noe galt med meg. Bør kanskje ta meg en ferie eller finne meg en jevnbyrdig hobby.
Men vi får håpe vi står. Også blir det spennende å se evalueringen av dette.
[...]

Det er dette som er det store problemet. Tar man bort en god kamp mot Leicester og en horribel hjemmekamp mot Aston Villa, så gikk begynte resultatene å gå i Leeds' favør i JMs start. De neste fem kampene var uten tap (3-2-0). Spillet var ikke vakkert mot svak motstand (+ tøffe Wolves borte), men poengene var viktigere enn prestasjonene. Som du sier har vi påpekt prestasjonene tidligere, som nok har blitt skygget over i høy grad grunnet bedre poengfangst. Det er likevel viktig å evaluere og heg tenker tilbake på Spurs' og Wolves' start på sesongen, hvor de lå i hver sin ende av tabellen. Nuno fikk at på til månedens manager-tittel etter tre seire på rad, men de som hadde sett kampene påpekte at Spurs var det klart svakeste laget i sine kamper og Wolves det beste i sine. Vi vet hvordan det gikk med Espirito Santo og Wolves klatret etter hvert oppover tabellen. Så er kanskje poenget litt tap i at Wolves spiller dritfotball, men de gjør det med en plan.

Som du sier, Leeds' strategi om dagen er preget av mangel av akkurat dette. Spillerne vet ikke hva de skal gjøre verken med eller uten ball og det meste blir tilfeldigheter. Mot de beste lagene har vi blitt utspilt, mens Brighton har nok av sjanser til å drepe kampen i går også.

Det virker rett og slett som om virkeligheten har innhentet Leeds-spillerne og at den oppvåkningen gjør at alt blir enda verre. Symbolet på det blir Kalvin Phillips, som er en skygge av seg selv. Langvarig skade må ta noe av skylda for dette, men det er mer enn det. Skade kunne kanskje tatt litt av brodden vekk fra han, men nå ser han høyst ordinær ut.

Har sagt det før; pri èn er uansett å gi alt i siste kamp, med eller uten en kampplan. Så begynner en virkelig jobb i Leeds, på dette eller nivået under. Jeg er ikke så sikker på at man bør ha alle de samme i styre- eller trenerrom med videre uavhengig av divisjon.

Marching on together!

leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #225 på: Mai 16, 2022, 13:50:48 »
[...]
Som sagt. Siste 5 kamper er vi nederst sammen med Watford og Norwich. Vi har scoret minst i divisjonen og blant lagene som har sluppet inn mest selv om vi har en langt mer disiplinert måte å spille på enn tidligere i sesongen.
[...]
Noen så også varsellampene før Palace. Flere av poengene opp til da var heldige. Nå er ikke det ulovlig i fotball, men det tegner jo et helt klart bildet for noen.
Dette kunne vi spille på en periode, men svake kampplaner og gjennomføringer forteller som regel sannheten til slutt. En defensiv innstilling og en fotball basert på tilfeldigheter så står vi i en posisjon der vi siste måneden også tar minst poeng av klubbene i divisjonen.
All statistikk og et trent øyet tilsier jo at her er vi avhengig av at Burnley spesielt ikke tar mer poeng. (Villa borte er tøff, men av hva jeg har sett av dem har de gode muligheter hjemme mot Newcastle)
Om vi står eller ikke står vil stå på flaks. God gammeldags griseflaks. Av handlingsplan og kjøreplan sesongen 21/22 eller År 2 på 5 års plan så kulminerer det ned til griseflaks. Det parameteret man spiller på når man ikke har troa selv eller ikke evner å mobilisere nok. For meg er det helt vanvittig.
At det ikke er for flere synes jeg er skremmende. Mulig det er noe galt med meg. Bør kanskje ta meg en ferie eller finne meg en jevnbyrdig hobby.
Men vi får håpe vi står. Også blir det spennende å se evalueringen av dette.
[...]

Det er dette som er det store problemet. Tar man bort en god kamp mot Leicester og en horribel hjemmekamp mot Aston Villa, så gikk begynte resultatene å gå i Leeds' favør i JMs start. De neste fem kampene var uten tap (3-2-0). Spillet var ikke vakkert mot svak motstand (+ tøffe Wolves borte), men poengene var viktigere enn prestasjonene. Som du sier har vi påpekt prestasjonene tidligere, som nok har blitt skygget over i høy grad grunnet bedre poengfangst. Det er likevel viktig å evaluere og heg tenker tilbake på Spurs' og Wolves' start på sesongen, hvor de lå i hver sin ende av tabellen. Nuno fikk at på til månedens manager-tittel etter tre seire på rad, men de som hadde sett kampene påpekte at Spurs var det klart svakeste laget i sine kamper og Wolves det beste i sine. Vi vet hvordan det gikk med Espirito Santo og Wolves klatret etter hvert oppover tabellen. Så er kanskje poenget litt tap i at Wolves spiller dritfotball, men de gjør det med en plan.

Som du sier, Leeds' strategi om dagen er preget av mangel av akkurat dette. Spillerne vet ikke hva de skal gjøre verken med eller uten ball og det meste blir tilfeldigheter. Mot de beste lagene har vi blitt utspilt, mens Brighton har nok av sjanser til å drepe kampen i går også.

Det virker rett og slett som om virkeligheten har innhentet Leeds-spillerne og at den oppvåkningen gjør at alt blir enda verre. Symbolet på det blir Kalvin Phillips, som er en skygge av seg selv. Langvarig skade må ta noe av skylda for dette, men det er mer enn det. Skade kunne kanskje tatt litt av brodden vekk fra han, men nå ser han høyst ordinær ut.

Har sagt det før; pri èn er uansett å gi alt i siste kamp, med eller uten en kampplan. Så begynner en virkelig jobb i Leeds, på dette eller nivået under. Jeg er ikke så sikker på at man bør ha alle de samme i styre- eller trenerrom med videre uavhengig av divisjon.
Klart han blir en skygge av seg selv. Synes dog han på et vis var avgjørende for at vi klarte å stable på plass momentum i andre omgang i går. Han tok over makten fra Bissouma. Men nok om det.
Det er jo ikke rart det blir sånn.
Har jo et trenerteam som sliter voldsomt hva gjelder samhandling, samhandlingsmønster og et klart tankesett for hva vi gjør med ball og rundt ballfører. Mye så klart pga relasjoner IGJEN (Skader, rokkeringer etc), men har en mistanke om at Marsch ikke er så flink til å få ut sine tanker og at vi ikke har spillertypene for å være effektiv i hans type fotball pr nå.
Da har han landet ned på en type fotball vi har sett siste ukene. Det er polere, ettertrykk, lange kast etc.
En stil jeg trodde var avskiltet som et alternativ for 10 år siden av klubber som valgte den litt mer kontinentale spillestilen. Men igjen, valget er nok fornuftig med hva vi har til rådighet og hvor vi befinner oss. Det er bare noen skritt tilbake fra klubbens handlingsplan...
Så ingen overraskelse for meg at Kalvin og andre viktige spillere i 11éren sliter bigtime. Vi har egentlig ikke noe grunnspill.
I tillegg er jo ikke det defensive veldig forbedret. Vi lider jo fortsatt av at vi går totalt opp i liminga til tider, store avstander, vi glir ut av posisjoner, personlige feil og generelt dårlig kommunikasjon og naturlignok summen av dette stoler nok spillerne mindre på hverandre.  Så kan man være veldig kritisk å spørre om disse spillerne igjen stoler på Marsch og trenerteamet?
Før bar nok kollektivet veldig preg av trygghet i sin rolle. Ting var veldig drillet inn.  Man visste hele tiden hva den enkelte skulle gjøre og hva nærmeste relasjon sin oppgave var. Derfor dette med posisjonsbytte og formasjonsbytte under Bielsa (siden dette er nærmeste eks)
I går stod vi faktisk i kampen på 0-1. Er jo det som berger oss, så det skal vi ha (men igjen veldig tilfeldig spør du meg). Men der vi feks hentet opp Villa borte og vi egentlig burde vunnet, hadde jeg ingen som helst tro på at vi skulle vinne kampen i går. Selv om det var en motstander vi hadde den mulighet i mot ifht likestilling/ressurser etc. Og det er jo en jævla stor forskjell på forrige spillesystem og dette.
Igjen, alt for mye baserer seg på tilfeldigheter. Knapt elementer av god samhandling og valg i rollene som tufter på en trygg og kompetent fotballfilosofi.
« Siste redigering: Mai 16, 2022, 14:01:18 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #226 på: Mai 16, 2022, 14:09:47 »
Det er mange som har store forventninger til hva en trener kan påvirke på kort tid.

Ta Rekdal som nyeste norske eksempel. Hadde fått drillet inn en spillestil som fungerte med mannskapet i Hamkam. Har nå hatt fem måneder i RBK, inkludert pre season. Ikke i nærheten av å få det til ennå (dvs mulig han er nær men det synes ikke).

Likevel har vel Rekdal vist ofte nok at han 'kan', men ting tar tid. I alle fall når de viktige kampene kommer èn til to ganger i uka, konstant.

Jeg vil ikke evalere Marsch på treningsfeltet før til høsten.

- men det er godt mulig Radrizzani gjør det :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #227 på: Mai 16, 2022, 14:42:05 »
Det er mange som har store forventninger til hva en trener kan påvirke på kort tid.

Ta Rekdal som nyeste norske eksempel. Hadde fått drillet inn en spillestil som fungerte med mannskapet i Hamkam. Har nå hatt fem måneder i RBK, inkludert pre season. Ikke i nærheten av å få det til ennå (dvs mulig han er nær men det synes ikke).

Likevel har vel Rekdal vist ofte nok at han 'kan', men ting tar tid. I alle fall når de viktige kampene kommer èn til to ganger i uka, konstant.

Jeg vil ikke evalere Marsch på treningsfeltet før til høsten.

- men det er godt mulig Radrizzani gjør det :o

Jesse M har jo vært klar på at laget ikke spiller slik et Jesse M lag skal spille. Det har ikke vært nok tid til å legge om alt sammen. Derfor har det defensive blitt prioritert. Alt handler om poeng nå, og det har han i og for seg levert.  Jeg mener vi er tryggere bakover nå, men ikke trygge nok. Dødballer i mot er vi mye sterkere. Både mot City og Chelsea ble vi hardt straffet når vi prøvde(riktignok dårlig forsøk) å løfte laget og få mål. Målforskjellen er så dårlig likevel så noen mål ekstra i minus spiller ingen rolle.

Syntes det er litt svartmaling av alt Jesse sier og gjør.  Om han er rett mann vet jeg ikke. Men av alle involverte så er Jesse sistemann jeg vil laste for et eventuelt nedrykk.

For noen virker det å være Jesse sin skyld at vi rykker ned og Bielsa sin fortjeneste om vi holder oss.


leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #228 på: Mai 16, 2022, 14:47:18 »
Det er mange som har store forventninger til hva en trener kan påvirke på kort tid.

Ta Rekdal som nyeste norske eksempel. Hadde fått drillet inn en spillestil som fungerte med mannskapet i Hamkam. Har nå hatt fem måneder i RBK, inkludert pre season. Ikke i nærheten av å få det til ennå (dvs mulig han er nær men det synes ikke).

Likevel har vel Rekdal vist ofte nok at han 'kan', men ting tar tid. I alle fall når de viktige kampene kommer èn til to ganger i uka, konstant.

Jeg vil ikke evalere Marsch på treningsfeltet før til høsten.

- men det er godt mulig Radrizzani gjør det :o
Det er jo et helt OK eksempel å bruke, men mener jo det er langt mer sammensatt både i RBKs tilfelle og vårt.
Historien til Rekdal sier jo at han er en trener som tar over lag på motsatt del av fotballpyramiden enn Rosenborg i norsk sammenheng og har hatt suksess under de omstendighetene.
Han er veldig kynisk , taktisk smart og senest i forrige uke gikk han ut å sa at kanskje den enkleste oppgaven du kan få som trener er å gjøre et dårlig fotball lag bra.  Eller få et lag som taper mye til og begynne å gjøre det motsatte.(ref Riise intervju)
I RBK er det jo ikke der skoen trykker.
Rosenborg er norsk fotballs flaggskip. Det er langt høyere forventninger enn å bare vinne fotballkamper og trofeer. Du skal vinne de på riktig måte. (Eggens filosofi og postulat). Omgivelsene spiser deg opp hvis du ikke gjør det for forventningene er skyhøye.
Og her glir nok vi inn som sammenlignbart med eksempelet du brukte.
Ut fra parametere RBK bør ansette en trener så treffer Rekdal på veldig få. Han ser i bestefall ut som et OK mellomstopp i håp om at man kan erverve seg noe mer riktig senere.
Tar man Marsch føler jeg på mye av det samme. Et mellomstopp.
Jeg har sett hvordan omgivelsene har spist opp trenere i Leeds som ikke har CV eller tyngde i form av personlighet eller kompetanse.
Jeg synes også det virker som han forstår lite av kulturen, sliter med å bounde med supporterne og resultatet vi ser på banen i form av gjennomføring er jo begredelig.
Fotball er underholdning. Vi er jo kjøperne av det produktet. RBK og Leeds konkurrer på hver sin måte i en beinhard bransje.
Det er jo ingen utviklingsarena skal du være med på øverste nivå. Det betyr at punktene oss forbrukere setter høyest må innfris ganske fort.
Resultater kjøper deg tid, men begynner de å dabbe av og det er det eneste du har klart å vise til så er du på tynn, tynn is.


leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #229 på: Mai 16, 2022, 14:58:43 »
Det er mange som har store forventninger til hva en trener kan påvirke på kort tid.

Ta Rekdal som nyeste norske eksempel. Hadde fått drillet inn en spillestil som fungerte med mannskapet i Hamkam. Har nå hatt fem måneder i RBK, inkludert pre season. Ikke i nærheten av å få det til ennå (dvs mulig han er nær men det synes ikke).

Likevel har vel Rekdal vist ofte nok at han 'kan', men ting tar tid. I alle fall når de viktige kampene kommer èn til to ganger i uka, konstant.

Jeg vil ikke evalere Marsch på treningsfeltet før til høsten.

- men det er godt mulig Radrizzani gjør det :o

Jesse M har jo vært klar på at laget ikke spiller slik et Jesse M lag skal spille. Det har ikke vært nok tid til å legge om alt sammen. Derfor har det defensive blitt prioritert. Alt handler om poeng nå, og det har han i og for seg levert.  Jeg mener vi er tryggere bakover nå, men ikke trygge nok. Dødballer i mot er vi mye sterkere. Både mot City og Chelsea ble vi hardt straffet når vi prøvde(riktignok dårlig forsøk) å løfte laget og få mål. Målforskjellen er så dårlig likevel så noen mål ekstra i minus spiller ingen rolle.

Syntes det er litt svartmaling av alt Jesse sier og gjør.  Om han er rett mann vet jeg ikke. Men av alle involverte så er Jesse sistemann jeg vil laste for et eventuelt nedrykk.

For noen virker det å være Jesse sin skyld at vi rykker ned og Bielsa sin fortjeneste om vi holder oss.
Helt ærlig. Er det noen som er mer interessert i den Bielsa/Marsch diskusjonen enn deg her inne?
Hvorfor ikke heller bruke tid på å bygge opp påstandene og argumentene dine med noe håndfast istedefor å trekke det opp på synsing og la det bli en personlig kamp.
Bielsa tok med seg bøtta i Februar. Det er vår og sommer nå. Fotball er ferskvare. Kortsikt kan vi gjøre med her og nå, lengresikt får klubben ta seg av i evalueringen av denne sesongen.

Dennis

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #230 på: Mai 16, 2022, 15:17:09 »
Jesse Marsch fortjener ikke all kritikk han får. Han fortjener heller ikke å bli sammenlignet med forgjengeren til enhver tid. At det skjer er likevel helt naturlig og det er en del av presset Marsch er nødt til å leve med. Det må han også ha vært fullstendig klar over før han takka ja.

Har flere ganger sagt at jeg ikke forventer feiende flott fotball og at alt skal klikke fra dag en. Jeg forventer derimot at han klarer å sette et visst preg på laget når han har hatt 1/3 sesong å gjøre det på. Marsch kan godt fortelle at laget ikke spiller fotballen han ønsker enda. Jeg kunne også sittet der og fortalt hvordan jeg ønsker at laget skal spille uten at det hadde hjulpet; det er trenerens oppgave å få det til.

Hadde bare pila pekt oppover og vi så tegn til bedring, hadde nok stemninga vært en annen. Mulig at andre ser noe, men jeg ser fortsatt ikke hva planen er. Det burde man gjort etter over et dusin kamper. Såpass må vi kunne kreve av en Premier League-trener.

At han ikke skal bære all skyld for et eventuelt nedrykk er helt innafor, men at han skal være den siste som skal kritiseres kjøper jeg på ingen måte.

 
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #231 på: Mai 16, 2022, 15:18:53 »
Det er mange som har store forventninger til hva en trener kan påvirke på kort tid.

Ta Rekdal som nyeste norske eksempel. Hadde fått drillet inn en spillestil som fungerte med mannskapet i Hamkam. Har nå hatt fem måneder i RBK, inkludert pre season. Ikke i nærheten av å få det til ennå (dvs mulig han er nær men det synes ikke).

Likevel har vel Rekdal vist ofte nok at han 'kan', men ting tar tid. I alle fall når de viktige kampene kommer èn til to ganger i uka, konstant.

Jeg vil ikke evalere Marsch på treningsfeltet før til høsten.

- men det er godt mulig Radrizzani gjør det :o

Jesse M har jo vært klar på at laget ikke spiller slik et Jesse M lag skal spille. Det har ikke vært nok tid til å legge om alt sammen. Derfor har det defensive blitt prioritert. Alt handler om poeng nå, og det har han i og for seg levert.  Jeg mener vi er tryggere bakover nå, men ikke trygge nok. Dødballer i mot er vi mye sterkere. Både mot City og Chelsea ble vi hardt straffet når vi prøvde(riktignok dårlig forsøk) å løfte laget og få mål. Målforskjellen er så dårlig likevel så noen mål ekstra i minus spiller ingen rolle.

Syntes det er litt svartmaling av alt Jesse sier og gjør.  Om han er rett mann vet jeg ikke. Men av alle involverte så er Jesse sistemann jeg vil laste for et eventuelt nedrykk.

For noen virker det å være Jesse sin skyld at vi rykker ned og Bielsa sin fortjeneste om vi holder oss.
Helt ærlig. Er det noen som er mer interessert i den Bielsa/Marsch diskusjonen enn deg her inne?
Hvorfor ikke heller bruke tid på å bygge opp påstandene og argumentene dine med noe håndfast istedefor å trekke det opp på synsing og la det bli en personlig kamp.
Bielsa tok med seg bøtta i Februar. Det er vår og sommer nå. Fotball er ferskvare. Kortsikt kan vi gjøre med her og nå, lengresikt får klubben ta seg av i evalueringen av denne sesongen.

Jeg er ikke opptatt av den. Jeg kommenterte det fordi den diskusjonen og de kommentarene kan leses daglig i some, her inne og andre steder. Hadde Jesse tatt med gutta ut for å plukke søppel hadde han blitt stemplet som idiot. Når Bielsa gjorde det så var det genialt. Sånne eksempler er det mange av. Det er greit og sånn vil det være. Men skjønner ikke poenget med at noen ikke skal unne Jesse M suksess fordi dem forguder Bielsa og mente at han burde fortsatt :)
Dessuten siktet jeg ikke til deg så skjønner ikke hvorfor du tok det så personlig. Du og Dennis beriker forumet om dagen med mange gode innlegg. Selv om det skinner litt igjennom at Dennis savner Bielsa :) :) 

Det er umulig å vite noe håndfast om situasjonen i klubben, så den synsingen som foregår rundt klubben om dagen orker jeg ikke å ta del av.

Jeg ønsker bare at vi holder oss og at Jesse M skal få en fair sjanse med sine spillere. Jeg tror ikke han klarer å få like mye ut av "gråstein" som Bielsa gjorde i et par sesonger. Så tror Jesse er avhengig av å få inn sine egne spillere.

Først etter sommern med trening, signeringer og forhåpentligvis avganger så kan vi se hva Jesse står for. Jeg likte i hvert fall fotballen både Salzburg og Leipzig spilte. Så det er håp om bedre tider.

Dennis

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #232 på: Mai 16, 2022, 15:33:48 »
Det er mange som har store forventninger til hva en trener kan påvirke på kort tid.

Ta Rekdal som nyeste norske eksempel. Hadde fått drillet inn en spillestil som fungerte med mannskapet i Hamkam. Har nå hatt fem måneder i RBK, inkludert pre season. Ikke i nærheten av å få det til ennå (dvs mulig han er nær men det synes ikke).

Likevel har vel Rekdal vist ofte nok at han 'kan', men ting tar tid. I alle fall når de viktige kampene kommer èn til to ganger i uka, konstant.

Jeg vil ikke evalere Marsch på treningsfeltet før til høsten.

- men det er godt mulig Radrizzani gjør det :o

Jesse M har jo vært klar på at laget ikke spiller slik et Jesse M lag skal spille. Det har ikke vært nok tid til å legge om alt sammen. Derfor har det defensive blitt prioritert. Alt handler om poeng nå, og det har han i og for seg levert.  Jeg mener vi er tryggere bakover nå, men ikke trygge nok. Dødballer i mot er vi mye sterkere. Både mot City og Chelsea ble vi hardt straffet når vi prøvde(riktignok dårlig forsøk) å løfte laget og få mål. Målforskjellen er så dårlig likevel så noen mål ekstra i minus spiller ingen rolle.

Syntes det er litt svartmaling av alt Jesse sier og gjør.  Om han er rett mann vet jeg ikke. Men av alle involverte så er Jesse sistemann jeg vil laste for et eventuelt nedrykk.

For noen virker det å være Jesse sin skyld at vi rykker ned og Bielsa sin fortjeneste om vi holder oss.
Helt ærlig. Er det noen som er mer interessert i den Bielsa/Marsch diskusjonen enn deg her inne?
Hvorfor ikke heller bruke tid på å bygge opp påstandene og argumentene dine med noe håndfast istedefor å trekke det opp på synsing og la det bli en personlig kamp.
Bielsa tok med seg bøtta i Februar. Det er vår og sommer nå. Fotball er ferskvare. Kortsikt kan vi gjøre med her og nå, lengresikt får klubben ta seg av i evalueringen av denne sesongen.

Jeg er ikke opptatt av den. Jeg kommenterte det fordi den diskusjonen og de kommentarene kan leses daglig i some, her inne og andre steder. Hadde Jesse tatt med gutta ut for å plukke søppel hadde han blitt stemplet som idiot. Når Bielsa gjorde det så var det genialt. Sånne eksempler er det mange av. Det er greit og sånn vil det være. Men skjønner ikke poenget med at noen ikke skal unne Jesse M suksess fordi dem forguder Bielsa og mente at han burde fortsatt :)
Dessuten siktet jeg ikke til deg så skjønner ikke hvorfor du tok det så personlig. Du og Dennis beriker forumet om dagen med mange gode innlegg. Selv om det skinner litt igjennom at Dennis savner Bielsa :) :) 

Det er umulig å vite noe håndfast om situasjonen i klubben, så den synsingen som foregår rundt klubben om dagen orker jeg ikke å ta del av.

Jeg ønsker bare at vi holder oss og at Jesse M skal få en fair sjanse med sine spillere. Jeg tror ikke han klarer å få like mye ut av "gråstein" som Bielsa gjorde i et par sesonger. Så tror Jesse er avhengig av å få inn sine egne spillere.

Først etter sommern med trening, signeringer og forhåpentligvis avganger så kan vi se hva Jesse står for. Jeg likte i hvert fall fotballen både Salzburg og Leipzig spilte. Så det er håp om bedre tider.

Ja, det kan jeg ikke legge skjul på at jeg gjør. Dessverre tror jeg aldri vi får oppleve en sånn trenerpersonlighet igjen. En som galvaniserte en slumrende fotballby med sin ekstremt prinsipielle og naive fotballstil. Bielsa er en unik karakter som jeg savner stort. :-[

Så har jeg også sagt at jeg har forståelse for de som argumenterte for at enden på visa var kommet for Marcelos prosjekt. Det var mye som talte for det, mest av alt de siste resultatene og underliggende prestasjonene. Så mener jeg, som mange, at det også var andre grunner til at det ble sånn.

La meg si det på en annen måte; problemene ble ikke fjernet med Marcelo Bielsa. De ble tvert imot dratt lenger frem i lyset.

Og det er her jeg kommer til Jesse Marsch. Han er heller ikke problemet, men jeg tror dessverre ikke han er verken den som minsker de eller engang feier de under teppet igjen. Overlevelse hadde hjulpet, men trenden må snus raskt til høsten om det så blir PL-spill.

For øvrig er jeg veldig glad at andre er uenig med meg eller vil nyansere bildet jeg sitter med. Som du for eksempel. Hadde vært ekstremt mye mer bekymra om alle var i samme båt. Og ansett er det artigere å diskutere, fremover å bare slenge drit eller sitte i et stort ekkokammer. Så takk for det. :)

Bare så det er sagt enda en gang, så håper jeg at jeg tar mektig feil vedrørende Jesse Marsch.
Marching on together!

leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #233 på: Mai 16, 2022, 15:45:37 »
Det er mange som har store forventninger til hva en trener kan påvirke på kort tid.

Ta Rekdal som nyeste norske eksempel. Hadde fått drillet inn en spillestil som fungerte med mannskapet i Hamkam. Har nå hatt fem måneder i RBK, inkludert pre season. Ikke i nærheten av å få det til ennå (dvs mulig han er nær men det synes ikke).

Likevel har vel Rekdal vist ofte nok at han 'kan', men ting tar tid. I alle fall når de viktige kampene kommer èn til to ganger i uka, konstant.

Jeg vil ikke evalere Marsch på treningsfeltet før til høsten.

- men det er godt mulig Radrizzani gjør det :o

Jesse M har jo vært klar på at laget ikke spiller slik et Jesse M lag skal spille. Det har ikke vært nok tid til å legge om alt sammen. Derfor har det defensive blitt prioritert. Alt handler om poeng nå, og det har han i og for seg levert.  Jeg mener vi er tryggere bakover nå, men ikke trygge nok. Dødballer i mot er vi mye sterkere. Både mot City og Chelsea ble vi hardt straffet når vi prøvde(riktignok dårlig forsøk) å løfte laget og få mål. Målforskjellen er så dårlig likevel så noen mål ekstra i minus spiller ingen rolle.

Syntes det er litt svartmaling av alt Jesse sier og gjør.  Om han er rett mann vet jeg ikke. Men av alle involverte så er Jesse sistemann jeg vil laste for et eventuelt nedrykk.

For noen virker det å være Jesse sin skyld at vi rykker ned og Bielsa sin fortjeneste om vi holder oss.
Helt ærlig. Er det noen som er mer interessert i den Bielsa/Marsch diskusjonen enn deg her inne?
Hvorfor ikke heller bruke tid på å bygge opp påstandene og argumentene dine med noe håndfast istedefor å trekke det opp på synsing og la det bli en personlig kamp.
Bielsa tok med seg bøtta i Februar. Det er vår og sommer nå. Fotball er ferskvare. Kortsikt kan vi gjøre med her og nå, lengresikt får klubben ta seg av i evalueringen av denne sesongen.

Jeg er ikke opptatt av den. Jeg kommenterte det fordi den diskusjonen og de kommentarene kan leses daglig i some, her inne og andre steder. Hadde Jesse tatt med gutta ut for å plukke søppel hadde han blitt stemplet som idiot. Når Bielsa gjorde det så var det genialt. Sånne eksempler er det mange av. Det er greit og sånn vil det være. Men skjønner ikke poenget med at noen ikke skal unne Jesse M suksess fordi dem forguder Bielsa og mente at han burde fortsatt :)
Dessuten siktet jeg ikke til deg så skjønner ikke hvorfor du tok det så personlig. Du og Dennis beriker forumet om dagen med mange gode innlegg. Selv om det skinner litt igjennom at Dennis savner Bielsa :) :) 

Det er umulig å vite noe håndfast om situasjonen i klubben, så den synsingen som foregår rundt klubben om dagen orker jeg ikke å ta del av.

Jeg ønsker bare at vi holder oss og at Jesse M skal få en fair sjanse med sine spillere. Jeg tror ikke han klarer å få like mye ut av "gråstein" som Bielsa gjorde i et par sesonger. Så tror Jesse er avhengig av å få inn sine egne spillere.

Først etter sommern med trening, signeringer og forhåpentligvis avganger så kan vi se hva Jesse står for. Jeg likte i hvert fall fotballen både Salzburg og Leipzig spilte. Så det er håp om bedre tider.
Da er det nok jeg som har lest for mye i dette. Det beklager jeg.
Ja mulig jeg har tatt det personlig. Mest i overraskelse over at mine innlegg på denne siden av året har vært for å beskytte Bielsa.
Er de som driver klubben jeg er skuffet over. Jeg var helt enig i sparkingen og ville jeg hatt Bielsa tilbake nå hvis man kunne? Nei.
Men nok om det. Statistikken og argumentene mine over siste tiden er mest rettet mot klubben. Rettet mot det som var et fantastisk utgangspunkt forrige sesong og se det nærmest styrtlande nå på slutten.
Jeg elsker klubben min. Bruker ufattelig mye tid på den. Leeds i det sosiale eller her på forumet tar mye av tiden min.
Trenere, spillere og ledere oppgjennom årene kan touche meg litt, men er mer dnaet, tilhørligheten og det fotballen og ikke minst denne klubben gjør med deg som er så fantastisk. Og det kommer fra omgivelsene og vi som sitter og skal bli underholdt. Og sånn sett forsterket Bielsa dette voldsomt. Det skal jeg ikke legge skjul på. Han gjorde meg stolt, trygg og selvsikker. Sikkert mye av det samme spillerne følte på og.
Akkurat nå peker de pilene nedover. Og jeg sitter med en følelse av at nøkkelpersonene i klubben ikke har forvaltet dette riktig.
Da blir innleggene hyppigere og innholdet mer kritisk. Ikke nødvendigvis for å finne allierte, men få andre synspunkt. Gjerne godt oppbygde argumenter på hvorfor jeg svartmaler feks.

Når jeg føler lederne i klubben ikke forvalter klubben riktig. Troverdigheten kan man stille spørsmålstegn rundt, ja, da kommer innleggene hyppigere.
« Siste redigering: Mai 16, 2022, 19:36:21 av leedslife »

leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #234 på: Mai 16, 2022, 17:49:02 »
Asbjørn. Hva har skjedd med Stix?
Ser hans navn stadig dukker opp. Han er ute av klubben ser jeg.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #235 på: Mai 16, 2022, 20:51:00 »
Asbjørn. Hva har skjedd med Stix?
Ser hans navn stadig dukker opp. Han er ute av klubben ser jeg.
Har ikke egentlig satt meg inn i det. Men han mistet jobben ja.
Jeg vet ikke hvorfor. På twitter skrives det en del men har vel ikke sett noe konkret troverdig om årsakene der heller...

Stix har vært en døråpner for oss i LUSCOS. Torgeir brukte Stix som fixer på et Thorpe Arch-besøk for oss på tidlig 2000-tall.
Samtidg med Lorimer fikk han en kampanje mot seg som Bates-lakei da han regjerte. Stix (og Lorimer) var lojale mot ledelsen, det gikk ikke hjem i alle kretser.

Men nå virker det som fansen husker alt det bra han har gjort opp gjennom tidene.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #236 på: Mai 16, 2022, 20:55:41 »
Asbjørn. Hva har skjedd med Stix?
Ser hans navn stadig dukker opp. Han er ute av klubben ser jeg.
Har ikke egentlig satt meg inn i det. Men han mistet jobben ja.
Jeg vet ikke hvorfor. På twitter skrives det en del men har vel ikke sett noe konkret troverdig om årsakene der heller...

Stix har vært en døråpner for oss i LUSCOS. Torgeir brukte Stix som fixer på et Thorpe Arch-besøk for oss på tidlig 2000-tall.
Samtidg med Lorimer fikk han en kampanje mot seg som Bates-lakei da han regjerte. Stix (og Lorimer) var lojale mot ledelsen, det gikk ikke hjem i alle kretser.

Men nå virker det som fansen husker alt det bra han har gjort opp gjennom tidene.

Jøss, interessant. Visste ikke det med luscos.
Kan minnes det var litt turbulens vedr han og Lorimer ja.
Så et bildet av han på twitter. Var bekymret for om det kunne være helsa.
Lenge servet han klubben?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #237 på: Mai 16, 2022, 20:58:21 »

Så et bildet av han på twitter. Var bekymret for om det kunne være helsa.
Lenge servet han klubben?

Ja, tenkte det samme, og la merke til datterens kommentar...
Hun syntes ikke han tok seg bra ut på bildet  :D :
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs Brighton @Elland Road, 15.05.2022, Kl. 15, TV2 Sport 2
« Svar #238 på: Mai 16, 2022, 21:06:29 »

Så et bildet av han på twitter. Var bekymret for om det kunne være helsa.
Lenge servet han klubben?

Ja, tenkte det samme, og la merke til datterens kommentar...
Hun syntes ikke han tok seg bra ut på bildet  :D :

29.mars twitret datteren i alle fall:

Lockers⚽️💙🤍💛⚽️
@shaunakell
·
Mar 29
Replying to
@LeedsRadar
I don’t know where you’re getting your information from but he hasn’t been sacked. And that is all I will say.

Tipper det kan ha med helsa å gjøre. Han er jo 70 år...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan