Skrevet av Emne: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.  (Lest 36672 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #120 på: Juli 29, 2022, 23:58:46 »
Får vi den 14.plassen Nettavisen tipper, skal jeg være svært fornøyd.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

asbfjell

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #121 på: Juli 30, 2022, 15:57:21 »
Får vi den 14.plassen Nettavisen tipper, skal jeg være svært fornøyd.

Får vi Mauricio Pochettino inn som hovedtrener i løpet av sesongen, skal eg være svært fornøyd.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #122 på: Juli 31, 2022, 12:23:31 »
Så, hvor står vi nå, foran en ny sesong.

Her er Hays estimat
let's say this is the starting XI (when everyone is fit and assuming Marsch goes with his 4-2-3-1) - Meslier; Kristensen, Koch, Cooper, Firpo; Roca, Adams; Sinisterra, Aaronson, Harrison; Bamford. I certainly feel like Kristensen, Roca, Adams, Sinisterra and Aaronson make the team as a whole better but individually, there probably isn't anyone there who is capable of providing the same level of magic as Raphinha (granted, he wasn't on fire for the whole of last season but he made a massive contribution to keeping Leeds up). It's also impossible to forget how good Phillips was at his best. The depth of experienced players is better, for sure, but what we can't say at this stage is how well the plan is going to come together. I said in an earlier post, we really need a group of competitive matches to know how well this will work.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #123 på: Juli 31, 2022, 14:05:55 »
Så, hvor står vi nå, foran en ny sesong.

Her er Hays estimat
let's say this is the starting XI (when everyone is fit and assuming Marsch goes with his 4-2-3-1) - Meslier; Kristensen, Koch, Cooper, Firpo; Roca, Adams; Sinisterra, Aaronson, Harrison; Bamford. I certainly feel like Kristensen, Roca, Adams, Sinisterra and Aaronson make the team as a whole better but individually, there probably isn't anyone there who is capable of providing the same level of magic as Raphinha (granted, he wasn't on fire for the whole of last season but he made a massive contribution to keeping Leeds up). It's also impossible to forget how good Phillips was at his best. The depth of experienced players is better, for sure, but what we can't say at this stage is how well the plan is going to come together. I said in an earlier post, we really need a group of competitive matches to know how well this will work.
Nok en fornuftig vurdering av Hay. Ingen tvil om at laget trenger tid, så vi får håpe at vi i løpet av de fire-fem første kampene - som jeg antar vi trenger for å få kjørt inn en spillestil - greier å karre til oss tilstrekkelig med poeng til at vi ikke er dønn nede i sumpa. Nå er det vel ikke uvanlig at lag ikke er direkte på topp de første ukene etter seriestart, så det bør være muligheter.

auren

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #124 på: Juli 31, 2022, 14:24:43 »
Våre første 5 kamper bør gi 6-8 poeng:

Wolves (h). Bør bli 3 poeng
Southampton (b). Poeng fullt mulig.
Chelsea (h). Poeng er bonus, regner med tap.
Brighton (b). Blir tøft med poeng.
Everton (h). Bør bli 3 poeng.

Så følger borte mot Brentford og hjemme mot Forest, som lett kan gi 4 nye poeng. Virkelig en overkommelig start. Klarer vi å åpne greit, kan vi forhåpentligvis gå en "bekymringsløs" sesong i møte.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #125 på: Juli 31, 2022, 14:30:03 »
Våre første 5 kamper bør gi 6-8 poeng:

Wolves (h). Bør bli 3 poeng
Southampton (b). Poeng fullt mulig.
Chelsea (h). Poeng er bonus, regner med tap.
Brighton (b). Blir tøft med poeng.
Everton (h). Bør bli 3 poeng.

Så følger borte mot Brentford og hjemme mot Forest, som lett kan gi 4 nye poeng. Virkelig en overkommelig start. Klarer vi å åpne greit, kan vi forhåpentligvis gå en "bekymringsløs" sesong i møte.

auren

Men tipper en midt på treet åpning:

Wolves (h). 1-1.
Southampton (b). 0-0.
Chelsea (h). 0-2.
Brighton (b). 2-1.
Everton (h). 1-0.

5 poeng foreløpig prediction.

auren
« Siste redigering: Juli 31, 2022, 14:32:21 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #126 på: Juli 31, 2022, 15:58:21 »
Våre første 5 kamper bør gi 6-8 poeng:

Wolves (h). Bør bli 3 poeng
Southampton (b). Poeng fullt mulig.
Chelsea (h). Poeng er bonus, regner med tap.
Brighton (b). Blir tøft med poeng.
Everton (h). Bør bli 3 poeng.

Så følger borte mot Brentford og hjemme mot Forest, som lett kan gi 4 nye poeng. Virkelig en overkommelig start. Klarer vi å åpne greit, kan vi forhåpentligvis gå en "bekymringsløs" sesong i møte.

auren

Men tipper en midt på treet åpning:

Wolves (h). 1-1.
Southampton (b). 0-0.
Chelsea (h). 0-2.
Brighton (b). 2-1.
Everton (h). 1-0.

5 poeng foreløpig prediction.

auren

Egentlig er alle disse kampene vanskelige. Alle, utenom Chelsea, er i utgangspunktet mid table lag som konkurrerer mot Leeds.
Vi MÅ forbedre hjemmeformen fra forrige sesong. Derfor 6 poeng mot Wolves/ Everton. Ytterligere poeng er bonus.

auren

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #127 på: Juli 31, 2022, 22:20:37 »
Godt nytt på skadefronten. Klich på vei ut portene?


@PhilHay_
injury news is encouraging - Cooper due to train tomorrow, Sinisterra's a week away as is Forshaw. Firpo and Ayling should join the group in a fortnight's time. #lufc


@PhilHay_
Marsch was asked about Mateusz Klich's future. Says he likes having Klich here but is aware of the fact that Klich wants to be playing enough to be in contention for going to the World Cup. #lufc


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

peacock

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #128 på: August 01, 2022, 07:18:55 »
Det vil være idioti å selge Klich! Ja, han er et stykke unna laget nå. Men, hva skjer når skadene tårner seg opp? Vi trenger en bred stall, noe som også forrige sesong beviste.

auren

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #129 på: August 01, 2022, 09:19:35 »
Det vil være idioti å selge Klich! Ja, han er et stykke unna laget nå. Men, hva skjer når skadene tårner seg opp? Vi trenger en bred stall, noe som også forrige sesong beviste.

Tja. Sett fra Klichs ståsted vil han neppe starte mange kampene i høst, om ikke skadene florerer (det kan selvsagt skje). Han kommer ikke til å spille fast. På sentral midtbane har vi Roca og Adams som førstevalg. Back up er Forshaw, Gyabi, Gray og Greenwood foruten Klich. Mye ungt og en skadeforfulgt Forshaw. Ikke ideellt å shippe ham ut, men jeg tror fort at Klich selv kanskje ønsker å dra. Time will show!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #130 på: August 01, 2022, 11:29:49 »
Det vil være idioti å selge Klich! Ja, han er et stykke unna laget nå. Men, hva skjer når skadene tårner seg opp? Vi trenger en bred stall, noe som også forrige sesong beviste.

Ikke idioti å la spillere som beviselig ikke holder nivået gå. Dessuten så er vel dette opp til Klich sånn jeg forstår det. Han er ønsket med videre, men må forvente svært lite spilletid. Ønsker han ikke det så står ikke klubben i veien om han ønsker ny klubb.

En ting er at Klich ikke har vært spesielt god siden november 20. Men ser stadig oftere at han kjefter og gestikulerer voldsomt når han ikke får ballen sånn han ønsker. Usikker på hvordan Klich fungerer som 6-7 valg på midten. Adams og Roca førstevalg. Gyabi, Forshaw og Greenwood er foran Klich. Bate mener jeg er bedre, men han lånes nok ut. I tilegg kommer Gray som også skal få litt spilletid. Pr nå vil han ikke engang få plass på benken, tror jeg.

Det er en tid for alt. Klich har lagt igjen dype spor i klubben den dagen han takker av. Unner han en VM tur, så håper han raskt finnerseg en klubbhan får spille.

Bjosse77

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #131 på: August 01, 2022, 12:58:46 »
Jeg tenker at vi må slå wolves. Fra en tallknuser syn, det svakeste laget i PL i fjor som ikke rykket ned. De overpresterte helt idiotisk, mye grunnet keeperen og uvanlig høy uttelling. Dessuten banket vi dem i fjor! Nå skal vi være bedre. :-)

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #132 på: August 01, 2022, 21:05:35 »
Har sett hele kampen i reprise.

Det meste er vel godt analysert her inne, men jeg bet meg merke i at kvaliteten på våre cornere er merkbart bedre enn på lang tid. Marsch har vel også uttalt at kvaliteten på dødballer, for og imot, skal prioriteres og bedres. I så fall ser jeg en hyggelig kvalitetshøyning.
Super Leeds since 1968

Killa

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #133 på: August 02, 2022, 13:00:43 »
Noen som vet om den nye offisielle lista over draktnummer kommer snart? Hørte jo nå at Summerville faktisk har fått nr 10 (!!)

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #134 på: August 02, 2022, 16:25:27 »
Tipsbladet leverer som vanlig sin antatte tabellplassering i årets sesong. Journalistene (5-6 stykker) legger fram hver sitt tips, og så tas det et snitt av disse.

Leeds spås alt fra 13. plass som best til en 18. plass og nedrykk av en av journalistene. Gjennomsnittet ble en 16. plass og kamp mot nedrykk. Nottingham berger også plassen ved å ende som nr. 17.

Ned mener de Everton, Fulham og Bournemouth går.

Topp-plasseringene forbigår vi i stillhet.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #135 på: August 02, 2022, 18:23:34 »
Coolbet har Leeds på 15. plass.

Vinnerodds Premier League

Manchester City 1,70
Liverpool 3,75
Tottenham 14,00
Chelsea 16,00
Manchester United 26,00
Arsenal 31,00
Newcastle 101,00
West Ham 201,00
Aston Villa 226,00
Leicester 226,00
Brighton 251,00
Crystal Palace 401,00
Everton 501,00
Wolverhampton 501,00
Leeds 601,00
Southampton 751,00
Brentford 751,00
Fulham 1001,00
Nottingham Forest 1001,00
Bournemouth 1501,00

Super Leeds since 1968

Blank_File

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #136 på: August 02, 2022, 18:55:20 »
Tror vi er vanskelig å tippe i år. Jeg har ikke snøring. I fjor fikk jeg ganske rett, selv om det ble litt dårligere enn jeg trodde. Jeg tror på trygg og god plass.

Killa

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #137 på: August 02, 2022, 20:46:43 »
Vi må jo kjøpe denne Viaplay Total pakken i år for å få sett vårt kjære Leeds United på TV.
Jeg mener å lest et sted at Viaplay tilbyr den første måneden gratis - noen som vet om man må ha en rabattkode el.l. for å få dette?

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #138 på: August 02, 2022, 20:56:47 »
Ser til min bekymring av sendeskjema at Leeds-Wolves ikke kommer opp som valg på lørdagen… :o
Er det ikke slik at man kan velge kamp som tv2 Play hadde tro??
 

Fantasyland

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #139 på: August 02, 2022, 21:11:39 »
Ser til min bekymring av sendeskjema at Leeds-Wolves ikke kommer opp som valg på lørdagen… :o
Er det ikke slik at man kan velge kamp som tv2 Play hadde tro??

https://viaplay.no/sport/fotball/premier-league/leeds-wolverhampton/s22072245493926366

Fantasyland

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #140 på: August 02, 2022, 21:12:33 »
Vi må jo kjøpe denne Viaplay Total pakken i år for å få sett vårt kjære Leeds United på TV.
Jeg mener å lest et sted at Viaplay tilbyr den første måneden gratis - noen som vet om man må ha en rabattkode el.l. for å få dette?

Jeg fikk ikke noe gratis hvertfall 😅

leedslife

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #141 på: August 02, 2022, 21:15:42 »
Vi må jo kjøpe denne Viaplay Total pakken i år for å få sett vårt kjære Leeds United på TV.
Jeg mener å lest et sted at Viaplay tilbyr den første måneden gratis - noen som vet om man må ha en rabattkode el.l. for å få dette?
Gjennom Strim så får du vel første måneden gratis.
https://www.strim.no/streaming/sport/kampanje?gclid=EAIaIQobChMI6tmumO-o-QIVw4bVCh1pnQMAEAAYASAAEgKFwvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Killa

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #142 på: August 02, 2022, 22:34:38 »
Ok, takk for svar!👍😎

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #143 på: August 03, 2022, 09:53:16 »
Viaplay-gjengen snakker om hver enkelt klubb her - ganske talende at Leeds er en av de tre siste klubbene. De legger nok ut episoden i løpet av dagen i dag.

https://smartpod.no/shows/viaplaypremierleaguepod

VG papir har vel også sitt store Premier League-vedlegg i dag (etter gårsdagens omtale å dømme) så det blir litt lese- og lyttestoff i dag. :)


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #144 på: August 03, 2022, 19:43:31 »
Viaplay-gjengen snakker om hver enkelt klubb her - ganske talende at Leeds er en av de tre siste klubbene. De legger nok ut episoden i løpet av dagen i dag.

https://smartpod.no/shows/viaplaypremierleaguepod

VG papir har vel også sitt store Premier League-vedlegg i dag (etter gårsdagens omtale å dømme) så det blir litt lese- og lyttestoff i dag. :)

VG plasserer oss på 14.plass.
VGs Mats Arntsen tror på Leeds-nedtur fordi vi har mistet Raphinha (blant topp 20-spillere i verden med de rette medspillerne som han sa), Tor Kristian Karlsen har veldig sansen for måten vår å være trofast mot spillestil og kjøpe unge spillere 'like ved å slå gjennom' som han sa, mens Jonas Bergh-Johnsen poengterte usikkerheten rundt Bamford og skader...

Venter fortsatt på Leeds.podcasten til Viaplay-gjengen, bare tre klubber gjenstår nå...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cerberos67

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #145 på: August 03, 2022, 20:32:08 »
Viaplay tipper Leeds på 16 i kveldens sending. Foran Forest, Brentford, Fulham og Bournemouth

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #146 på: August 03, 2022, 21:23:59 »
Apropo predictions
'The hardest club to predict in the Premier League' - Pundits assess Leeds United's chances.

Pundits on The Totally Football Show gave their opinions on Leeds ahead of the new season
On the podcast, journalist Charlie Eccleshare said: "I think Leeds are the hardest club to predict in the Premier League this season, and the other impossible one is Southampton, who have had a bizarre summer." Eccleshare believes AFC Bournemouth, Fulham and Brentford will make up the bottom three.

James Horncastle is feeling positive about the Whites' chances this season. He believes that Leeds have recruited well this summer, but he also admits that he wouldn't be surprised to see the club sack Marsch at some point this season, saying there's 'scepticism' surrounding the head coach.

"I think with Leeds, as much as there's scepticism surrounding Jesse Marsch, they seem to have signed well," said Horncastle, who believes Nottingham Forest, Fulham and Everton will be relegated. "I think they're more of an agile club than Everton at this moment.

"I like the signings. I like (Luis) Sinisterra if he can stay fit, as I know he picked up a knock in pre-season. If it comes to January and they need to act, then I think they're in a better position to act than Everton are.

"It wouldn't surprise me if we saw a change of manager at either of those clubs during the first half of the season. For me, it's Everton (to go down)."
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/the-hardest-club-predict-premier-24654195?t=
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Fido

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #147 på: August 05, 2022, 13:27:53 »
Denne sesongen blir nok en kamp for å unngå nedrykk. Vi er avhengige av at klassespillere som Lloriente, Koch og Rodrigo holder seg skadefri, og det gjelder vel Bamford også. Er veldig usikre på de nye, men vi får håpe at noen av de slår til.

baste

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #148 på: August 06, 2022, 14:13:37 »
Viaplay tipper Leeds på 16 i kveldens sending. Foran Forest, Brentford, Fulham og Bournemouth

Fulham leder mot LFC, snart pause der…litt av en skrell, om det står seg.


leedslife

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #149 på: August 06, 2022, 14:17:45 »
Viaplay tipper Leeds på 16 i kveldens sending. Foran Forest, Brentford, Fulham og Bournemouth

Fulham leder mot LFC, snart pause der…litt av en skrell, om det står seg.
Lukter en 1-2 dette om et kvarter-20.
Problemet er jo at man knapt tåler et sånt tap skal man vinne PL nå.
Tenk hvilken start på lørdagen  og tittelkampen blir det tap for Lpool.