Skrevet av Emne: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.  (Lest 36653 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #180 på: Oktober 31, 2022, 21:35:43 »
Huff - for en periode dette har vært (etter Leicester/Fulham-kampene).

Har måttet stille meg selv spørsmålet om virkelig Jesse må gå... Noe jeg slett ikke har ønsket. Et managerbytte betyr ny runde med skifte i spillerstallen (noe som som regel tar flere transfervindu). Jeg har likt Jesse, en inkluderende manager, flink med mennesker (tilsynelatende i alle fall) og en jeg gjerne hadde sett i managerstolen i flere sesonger.

...men det var dette med resultatene da. ÅTTE kamper, mange av de mot andre bunnlag, uten seier... Og med Liverpool, Tottenham og Manchester City blant de neste motstanderne...

Jeg er IMPONERT over ledelsen som unnlot å reagere etter Fulham.
Nå er jeg slett ikke sikker på at vi er over kneika. Først må vi vise at vi også kan ta Bournemouth. Men gjør vi det så er det kort veg til midten av tabellen (om vi vinner den utsatte kampen mot Nottingham).

Jeg tror vi har gjort oss for avhengige av Bamford. Når han ikke fungerer så setter vi ikke sjansene (som vi hele tiden har skapt, heldigvis). Jeg skjønner at Gelhardt ikke har spilt slik at han kunne starte på bekostning av Bamford nå, men Rodrigo har slett ikke vært svaret tross enkelte kamper med scoring.

At forsvaret hele tiden gjør blundere er dessverre et faktum. Også mot Liverpool gav vi oss nesten et baklengs før minuttet var spilt (som mot Chelsea tidlig i kampen). Det er marginer begge veier når Leeds spiller...



Anyways, hvordan ligger vi an på tabellen kontra de to foregående sesongene?
Nå står vi på 12 poeng etter 12 kamper. 15 scorede, 19 innslupne.
I fjor hadde vi 11 poeng etter 12 kamper. 12 scorede, 20 innslupne.
I den suksessrike førstesesongen hadde vi 14 poeng etter 12 kamper, 17 scorede, 22 innslupne.
Vi er slett ikke langt bak skjemaet for 20/21-sesongen!


Så kan vi sjekke i forhold til hvem vi har møtt så langt.
Nå har vi altså rekken 12 poeng og målforskjell 15-19.
I vår suksessrike førstesesong hadde vi 14 poeng etter kamper mot årets motstandere, og nesten identisk målscore i 15-18.
I fjor stod vi med 10 poeng etter tilsvarende motstandere, og en ganske hårreisende målforskjell 8-23 (inkludert 0-6 mot Liverpool).

Så faktisk holder vi så langt tritt med målscoren fra de forrige to sesongene, og poeng-anskaffelsen er ikke vesentlig ulik ennå.

I kamp 13 vant vi 5-2 over Newcastle i 20/21, og spilte uavgjort 0-0 borte mot Brighton i fjor.
Bournemouth erstattet Watford denne sesongen. De slo vi 1-0 hjemme i fjor. Watford erstattet WBA den sesongen, og de slo vi 3-1 hjemme i 20/21.

Jeg er spent på den kampen!




« Siste redigering: Oktober 31, 2022, 21:38:47 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #181 på: November 08, 2022, 23:42:53 »
I dag kom beskjeden om at neste sesong starter 12.august.
Og at det igjen vil bli en 'winter break' på en hel uke  ;D (13.-20.januar)
Sesongen avsluttes helgen 19.mai.

https://www.thesun.co.uk/sport/20360983/premier-league-season-start-date/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=sharebarweb&fbclid=IwAR2ku9Cp3nPVRN0DRZR4nbSxjH4LMcmSsnKu8JNECLnBwp9P6DXImfA_rgI

Anyways, ekspertene er samstemte i at Leeds virkelig trengte de seks poengene fra de to siste kampene for å komme seg ut av gjørma - og at kampene ikke har vist at vi har kommet ut av uføret. Til det har det vært for mange problemer defensivt.

Talende er det da at Eddie Gray ved to anledninger nylig har kommet ut og sagt at OM Leeds klarer å holde plassen denne sesongen også, vil laget være klar for å kjempe om Top 6.

Jeg skjønner jo at ikke alle kjøper den.

Men logikken i det er logisk, dette er et ungt lag som ennå først og fremst er ustabilt (også Jesse har uttalt dette gjennom sesongen). Men det ermye potensiale i spillergruppen, spesielt offensivt og i aldersgruppen 18-21 som Jesse sier det.

Det ulogiske i det Eddie sier er jo at vi har tydelige problemer defensivt. Og det er kanskje ikke bare personellmessig men kan også være at det taktiske opplegget ikke er sikkert/safet nok.
I Jesse-fotballen er backene viktig, også offensivt, der de er ment å være breddeholderne i laget (komme på utsiden av vingen, som trekker innover). Foreløpig har ikke backene kommet så ofte på disse sugende løpene, og NÅR de har komet har vi vært ytterst sårbare bakover. Så det er en hel del jobb som må gjøres her - evt spillere som må erstatte de som ikke gjør en god nok jobb.

Men jeg kjøper det Eddie sier rent offensivt sett.
...men fortsatt trenger laget en 'Bamford' der fremme. Originalen er for ofte skadet/ikke i slag. Og erstatterne internt i troppen er potensielt gode spisser men ikke i 'Bamfordrollen'.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #182 på: November 12, 2022, 00:18:07 »
Sesongen tar snart over en måneds pause.
Hvordan ligger vi nå an i forhold til de to foregående sesongene?

2022/23  13 kamper 4-3-6  19-22  15 poeng
2021/22  13 kamper 2-6-5  12-20  12 poeng
2020/21   13 kamper 5-2-6  22-24 17 poeng



Så kan vi sjekke i forhold til hvem vi har møtt så langt.
2022/23  13 kamper  19-22  15 poeng
2021/22  13 kamper    9-23  13 poeng
2020/21   13 kamper 18-19  17 poeng


I kamp 14 tapte vi 6-2 mot Manchester United i 20/21, og vant 1-0 mot Crystal Palace i fjor.
Mot Tottenham borte tapte vi 3-0 i 20/21 og 1-2 i fjor.



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #183 på: November 12, 2022, 15:19:56 »
Sesongen tar snart over en måneds pause.
Hvordan ligger vi nå an i forhold til de to foregående sesongene?

2022/23  13 kamper 4-3-6  19-22  15 poeng
2021/22  13 kamper 2-6-5  12-20  12 poeng
2020/21   13 kamper 5-2-6  22-24 17 poeng



Så kan vi sjekke i forhold til hvem vi har møtt så langt.
2022/23  13 kamper  19-22  15 poeng
2021/22  13 kamper    9-23  13 poeng
2020/21   13 kamper 18-19  17 poeng


I kamp 14 tapte vi 6-2 mot Manchester United i 20/21, og vant 1-0 mot Crystal Palace i fjor.
Mot Tottenham borte tapte vi 3-0 i 20/21 og 1-2 i fjor.
Skal vi tolke dette til at vi havner mellom 9. plass og 17. plass i år? Temmelig vidt spekter når det gjelder plasseringer, men...
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #184 på: November 14, 2022, 16:11:22 »
Sesongen så langt - spillerne:
Keepere:
Meslier er udiskutabel førstekeeper. Han leverer glimrende redninger, og er mer diskutabel i feltet og ved igangsetting. Men jeg tror vi kan si at han utvikler seg positivt mht stabilitet.
Og så virker det som Robles nå har stått frem som andrekeeper. Han ble hentet inn som en med rutine som kunne hjelpe våre unge keepere. Etter hvert har han også stått kamper, og han virker stødig.
Jeg syns også Klaesson virker tryggere enn før. Han kom seg veldig på fjorårets U23 mot slutten av sesongen, og har fortsatt den trenden i høst. Men jeg tenker meg ikke trygg på ham som en Meslier-erstatter - ennå.
Jeg tror vi klarer oss med de vi har.

Forsvar.
Nå har jeg kommet dit hen at her må noe gjøres.
Problemene våre defensivt kan nok være strukturelle mht at de oppstår når vi går fremover og vi er sårbare osv... men altfor ofte er det individuelle feil som skjer.
Kristensen har ikke stått frem som et soleklart førstevalg foran Ayling, og stakkars Drameh er knapt på benken. I den ene seriekampen han fikk starte benyttet han ikke sjansen til å slå fast at han må vi bare satse på. For ham er nok utlån resten av sesongen det beste nå. Frykter at han blir solgt...
Anyways, vi får klare oss med de vi har på høyrebacken.

I midtforsvaret har stort sett Koch og Cooper spilt, i mine øyne våre to beste i forsvaret for tiden.
Like fullt har vi ikke akkurat vært bunnsolide defensivt :o
Jeg selger gjerne Llorente nå. Og vi bør kjøpe inn KVALITET her, det vil utgjøre en del poeng tror jeg.
Hjelde har man fortsatt troe på, han må gjerne være backup videre.

...og kanskje kan vi flytte inn Struijk også. Men ikke ennå. Struijk er førstevalget til venstre nå, og Firpo tror jeg ikke plutselig vil stå frem og være bankers på laget, samt skade- og suspensjonsfri videre. Kvalitetsvenstrebacker er mangelvare verden over, men noe må vi da vel klare å finne???

Jeg vil konkludere med at det er defensivt vi har mest problemer og det er der vi først må gjøre noe.

Midtbanen.
Adams/Roca er grunnsteinen i laget. Til tider har det fungert bra, til andre tider ikke. Det er Adams man ser på som klippen, Roca er mer opp og ned. Det ser vi også mht innbyttene Greenwood har ofte kommet inn. Noen ganger har det vært positive innbytter, andre ganger ikke. Kommer Klich inn så er det helst i tier-rollen om det ikke er krise...
Er det tids for å fase inn Dyabi?

Vi er ikke veldig solid besatt sentralt på midten men vi klarer oss greit nok.

Kantene.
Summerville er sesongens mest markante fremgang så langt. Endelig har han tatt steget, det vi så på U23 har han nå begynt å levere også på dette nivået. Det er bare knall.
Sinisterra har vist at han blir verdifull for oss. Han scorer mål også fra langt hold. Viktige egenskaper fra ham og Summerville der. Men Sinisterra har så langt vært skadeutsatt - jeg frykter at det kan bli noe vi blir vant til å se...
Harrison er i øyeblikket ikke på 'Top Two' i kantrollene på laget vårt. Men han trengs, så skadeutsatt som Sinisterra er. Dessuten så kan jo formen komme tilbake. Selg, sier noen. Men hva har vi da som alternativ... (Aaronson til høyre, det er klart. Men han vil vi da helst se som tier?)

Spissene (10 og 9-posisjonen).
Rodrigo har nå overtatt som den som har scoret flest PL-mål for oss etter opprykket. Hay skriver i dag at Bamford har gått et kalenderår uten scoring, og har ikke fullført en 90-minutter på 18 måneder... Det er tull å tro at han plutselig skulle være tilbake.
Rodrigo scorer altså en håndfull mål. Men laget fungerer ikke like godt når han spiller som dengang Bamford spilte... Gelhardt... Han har ikke levert i høst. Han har hatt sine muligheter, men har stort sett vært ute med skade eller svekket av skade han også. Og det uten at det har vært kjørt rovdrift på ham... Jeg er litt bekymret for Joffy akkurat nå - hvor vil karrieren hans ta veien?

Aaronson er nevnt/glemt. Han er nyttig for oss og MÅ spille et sted. Enten som tier eller til høyre, vil eg tro.

Vi har ellers plenty av unggutter å prøve på topp. Perkins er som regel ute til høyre på U21, er fysisk sterk, og kan kanskje fases inn... Joseph, spaniol tenker eg (han er jo det) men med foreldre som begge er britiske er han da britisk nok i mine øyne. Ikke den samme blendende teknikken som Perkins/Joffy & co, emn han er flink foran mål.

Disse talentene vil ikke ha godt av at det kommer inn en ny spissreserve. Men kommer det inn en klar ny nr 9 så må de bare finne seg i å måtte vente litt i køen.

Oooops, oops, nå glemte jeg jo Willy (Gnonto). Han er helt i skjæringspunktet til elleveren vår, attenåringen nittenåringen. Det er bare å kjøre på, ham vil vi få glede av.

Ja, Leeds, en topp midtstopper og en skikkelig nr 9. Det vil koste.
Men det vil trolig være dyrere å rykke ned???

Det er godt mulig vi greit går klar av nedrykk selv med de vi har. På vårt beste er vi GODE.
Men er vi villig til (igjen) å sjanse på at det går bra??? Har vi nerver til det?


Til slutt, manageren.
Jeg er veldig villig til å vente på at Marsch får til det han vil med troppen (jeg er dog ikke villig til å rykke ned for å vente på det...). Vi ahr et veldig ungt lag og det vil svinge/variere.
Men vi kan ikke gå på åttekampers streak uten seier, vi kan ikke det!

« Siste redigering: November 14, 2022, 17:20:18 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #185 på: November 14, 2022, 16:39:11 »
Bra oppsummering.  :)

Ble ikke Willy Gnonto 19 år den helga Liverpool fikk bank?
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #186 på: November 14, 2022, 17:14:17 »
Bra oppsummering.  :)

Ble ikke Willy Gnonto 19 år den helga Liverpool fikk bank?

Woops. Jojo :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #187 på: November 14, 2022, 17:29:21 »
Vi trenger absolutt forsterkninger, og her er min prioriterte liste:

1. Venstreback
2. Spiss (no. 9)
3. Sentral midtbanespiller
(4. Midtstopper)

I Marsch sin spillefilosofi skal backene være bredden vår i laget. Struijk er ingen moderne back. Ikke har han fart og ikke er han god nok teknisk til å utfordre. Han er en nødløsning som har gjort jobben meget solid defansivt, men alt for dårlig offansivt. Firpo er rett og slett for dårlig, samt skadeutsatt. En solid, offansiv venstreback står høyest på min prioriteringsliste.
På motsatt back føler jeg det samme. Kristensen åpnet litt dårlig defansivt, men har tatt steg. Offansivt er han foreløpig ikke god nok, og her savnes Aylings offansive bidrag enormt (når han var i form).

Som du skriver - Bamford kan vi ikke satse på kommer tilbake til normalt nivå. Rodrigo har puttet bra med mål denne sesongen uten å liksom ha spilt veldig bra. Her trenger vi en bedre møtende spiss og en som jobber bedre i presspillet. Inntil videre går det greit å ha Rodrigo her, men vi trenger en bedre back up enn porselenet Bamford og Joffy. Joseph blir for ungt og uerfarent.

Vi har ingen fullgode erstattere for Adams/Roca. Nå er Adams suspendert i første kamp etter VM-pausen, og det mot selveste Man City på Elland Road. Roca og Greenwood er vel den mest sannsynlige duoen. Ikke godt nok dessverre. Klich er heller ikke god nok i den mer dyptliggende rollen. Gyabi for ung/fersk. Her trengs det back up for disse. En skadefri Dallas hadde vært perfekt, men han kan vi ikke regne med kommer skikkelig i form denne sesongen. Et lån i januar er prioritet!

Midtstopperplassen. Hvis vi får inn en venstreback, så synes jeg vi er bra forspent med Cooper og Struijk på venstresiden og Koch/Llorente på høyresiden. I tillegg har vi Hjelde som gjorde sine saker bra mot Wolves i ligacupen. Synes derfor vi skal beholde Llorente ut sesongen, og så kanskje kan Cresswell overta hans rolle? Cooper begynner å dra på åra, og er også skadet innimellom. Men jeg har såpass troen på Hjelde og Cresswell, at jeg heller vil kaste dem inn hvis Cooper, Struijk eller Koch blir skadet.

Men har vi penger til å svi av i januar? Må et salg av Harrison bidra til at vi får inn en ny venstreback og spiss? Håper vi gjør noen fornuftige lånesigneringer og kanskje har litt penger i bakhånd til å splashe ut på spiss/venstreback. Time will show!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ar9

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #188 på: November 14, 2022, 20:12:20 »
Spillerstallen må kontinuerlig forbedres skal vi klare å henge med.
Men mest prekært er det vi «glemte» å hente i sommer: Venstreback og spiss.

Summerville, Sinisterra, Gnonto, Perkins+spanjolen har vist at vi ok forspent på kantene nå.
Så da hadde det vært fint med en ny spisstype.
Joffey er god på små flater i boksen.
Rodrigo er treg men har link up og kan avslutte.
Hva med ett alternativ med litt mer fart og løpskraft?
Nei, jeg ønsker ikke å hente hjem James.
Men det må da finnes en mellomting?
En som kan løpe litt mer og er litt raskere enn Rodrigo.
Han må ikke på død og liv ha fintereportoaret til Joffey bare han kan true bakrom og lukte mål.

Venstreback har jeg ikke noen forslag.
Bare det blir en bra en som ikke er kjeks.

Det må ikke absolutt være en ung og lovende heller.
Først og fremst gjelder det å overleve i PL.
Dette slik at amerikanerne kan starte der når de skal prøve å løfte oss ytterligere.
Radrizzani har nådd sitt maks nivå.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #189 på: November 14, 2022, 21:32:04 »

Dette slik at amerikanerne kan starte der når de skal prøve å løfte oss ytterligere.
Radrizzani har nådd sitt maks nivå.

Det ble jo skrevet i forrige uke at penger er klargjort. Noen mente det hadde med den forestående overtakelsen til 49'ers, mens andre har skrevet at samtalene da de var her handlet om vinduet.

Jeg har nå en slags teori om at de har klargjort midler til å investere i stallen i januar.
Fordi det trengs om vi skal ta steg samtidig som ungdommene skal få ro til å utvikle seg.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #190 på: November 14, 2022, 21:48:01 »
Joseph, spaniol tenker eg (han er jo det) men med foreldre som begge er britiske er han da britisk nok i mine øyne. Ikke den samme blendende teknikken som Perkins/Joffy & co, emn han er flink foran mål.

Her står eg visst corrected, mener å ha lest at begge foreldrene var britiske men ifølge denne Leeds-Live artikkelen av i dag er moren spansk.
Anyways, England U20 er interessert i å ta ham ut så da spørs det hva han velger...
Hvis han da ikke velger Antigua og  Barbuda
(måtte google https://no.wikipedia.org/wiki/Antigua_og_Barbuda )

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/mateo-joseph-leeds-united-england-25510051
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #191 på: November 14, 2022, 21:54:24 »
Men i alle dager...har dere alle glemt Mr. Stuart Dallas, Leeds' beste spiller?
Han er vår beste venstreback, vår beste midtbanespiller og sikkert en god spiss.
Han kommer tilbake på nyåret, frisk og rask.
Han er Svaret!
MOT

ar9

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #192 på: November 14, 2022, 21:55:36 »

Dette slik at amerikanerne kan starte der når de skal prøve å løfte oss ytterligere.
Radrizzani har nådd sitt maks nivå.

Det ble jo skrevet i forrige uke at penger er klargjort. Noen mente det hadde med den forestående overtakelsen til 49'ers, mens andre har skrevet at samtalene da de var her handlet om vinduet.

Jeg har nå en slags teori om at de har klargjort midler til å investere i stallen i januar.
Fordi det trengs om vi skal ta steg samtidig som ungdommene skal få ro til å utvikle seg.
Tror det trengs bare for å beholde plassen. Vi hadde flaks / stang inn på slutten av forrige sesong.
Kan ikke regne med det igjen.
Sjansen er stor for at konkurrentene våre forsterker også.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #193 på: November 14, 2022, 21:58:22 »
Men i alle dager...har dere alle glemt Mr. Stuart Dallas, Leeds' beste spiller?
Han er vår beste venstreback, vår beste midtbanespiller og sikkert en god spiss.
Han kommer tilbake på nyåret, frisk og rask.
Han er Svaret!

Hehe, vurderte å redigere ham inn på et tidspunkt etter publisering men fant vel at han neppe rekker å bli særlig matchfit før sesongen er over...

Håper eg tar feil.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #194 på: November 14, 2022, 22:01:09 »
Dette MÅÅÅ vi gjøre noe med!!!!

Since the Chelsea game, we have held onto leads for (in chronological order):

14 minutes
6 minutes
10 minutes
3 minutes
4 minutes
6 minutes
15 minutes
8 minutes
4 minutes

Got to find ways of controlling games better once we go ahead, because this is unsustainable. #lufc

https://twitter.com/Ben_Paul/status/1592131012439724039?s=20&t=R9ehWp8JXHMaQxtMN3Ts8A

PS! Mye visdom i den tråden der!
« Siste redigering: November 14, 2022, 22:05:09 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #195 på: November 14, 2022, 22:02:40 »
Dette MÅÅÅ vi gjøre noe med!!!!

Since the Chelsea game, we have held onto leads for (in chronological order):

14 minutes
6 minutes
10 minutes
3 minutes
4 minutes
6 minutes
15 minutes
8 minutes
4 minutes

Got to find ways of controlling games better once we go ahead, because this is unsustainable. #lufc

https://twitter.com/Ben_Paul/status/1592131012439724039?s=20&t=R9ehWp8JXHMaQxtMN3Ts8A

Flaks når vi går i ledelsen sent i kampen så motstander ikke rekker å utligne :o

Since Chelsea we’ve held the lead 9 times in a league game and only won twice. For the two wins, we scored late so only needed to hold on for a few minutes. And in both the wins we also scored early but quickly conceded an equaliser. It’s a clear problem with this team. #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #196 på: November 14, 2022, 22:21:13 »
Hva med Charlie Taylor? Bra løpskraft, meget god innleggsfot og kjenner nivået. Har vært lansert før, men det rant visst ut i sanden. Burde passe perfekt i det jeg antar er Jesses system.

Dennis

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #197 på: November 15, 2022, 10:39:49 »
Got to find ways of controlling games better once we go ahead, because this is unsustainable. #lufc

Det er nok mye skyld i spillestilen her, for Leeds har ikke noe definitivt eget grunnspill.

Likevel er de tallene oppsiktsvekkende, ettersom Leeds jo skal bryte og gå rett på mål. Det skulle tilsi at vi til tider klarte å bryte motstander når de jakter utligning og nødvendigvis må risikere mer enn på uavgjort.

Mentaliteten spiller nok mye inn, men nå har vi ti baklengs siste fire kamper. Ingen tvil om at vi må gjøre noe med organiseringen.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #198 på: November 15, 2022, 13:46:01 »
Hva med Charlie Taylor? Bra løpskraft, meget god innleggsfot og kjenner nivået. Har vært lansert før, men det rant visst ut i sanden. Burde passe perfekt i det jeg antar er Jesses system.

Enig. Har nevnt han flere ganger. Her vet vi akkurat hva vi får!

Så får man bare overse at omstendighetene rundt hans transfer bort fra klubben, ikke var "straight forward". Hvor lenge skal man dvele ved gammelt grums?
Super Leeds since 1968

jaho

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #199 på: November 15, 2022, 16:21:20 »
Bra oppsummering.  :)

Ble ikke Willy Gnonto 19 år den helga Liverpool fikk bank?

Ble 19 dagen vi slo B.mouth, mens Summerville hadde bursdag dagen etter Pool.  :)

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #200 på: November 15, 2022, 17:22:35 »
Bra oppsummering.  :)

Ble ikke Willy Gnonto 19 år den helga Liverpool fikk bank?

Ble 19 dagen vi slo B.mouth, mens Summerville hadde bursdag dagen etter Pool.  :)

 :)
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #201 på: November 15, 2022, 21:54:05 »
Cresswell bør hentes tilbake fra Millwall-lånet i januar. Han har storspilt for dem så langt.

https://www.footballfancast.com/leeds-united-news/leeds-united-team-news-loan-watch-charlie-cresswell-millwall-championship-premier-league
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Fantasyland

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #202 på: November 16, 2022, 08:58:50 »
Cresswell bør hentes tilbake fra Millwall-lånet i januar. Han har storspilt for dem så langt.

https://www.footballfancast.com/leeds-united-news/leeds-united-team-news-loan-watch-charlie-cresswell-millwall-championship-premier-league

Altså, dette narrativet om at Cresswell bør hentes tilbake bør roes kraftig ned. Han er på voksenopplæring hos Milwall. Satt på benken i flere kamper på rad etter og ha levert noen særdeles svake prestasjoner. Kommet tilbake i varmen igjen nå, men dette er INGEN som helst grunn å ta av for.

Han trenger en full sesong i Championship. Bli mer stabil i spillet sitt og ta dette steg for steg. Det er jo nettopp hele poenget med lånet. At Cresswell plutselig skal komme inn og levere i PL kamp etter kamp er helt usannsynlig. Så der han er nå er nettopp det han trenger for spillerutvikling og minutter på banen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #203 på: November 20, 2022, 10:18:07 »
Sesongen tar snart over en måneds pause.
Hvordan ligger vi nå an i forhold til de to foregående sesongene?

2022/23  13 kamper 4-3-6  19-22  15 poeng
2021/22  13 kamper 2-6-5  12-20  12 poeng
2020/21   13 kamper 5-2-6  22-24 17 poeng



Så kan vi sjekke i forhold til hvem vi har møtt så langt.
2022/23  13 kamper  19-22  15 poeng
2021/22  13 kamper    9-23  13 poeng
2020/21   13 kamper 18-19  17 poeng


I kamp 14 tapte vi 6-2 mot Manchester United i 20/21, og vant 1-0 mot Crystal Palace i fjor.
Mot Tottenham borte tapte vi 3-0 i 20/21 og 1-2 i fjor.

Sesongen vår er bare 36,8% ferdigspilt (såvidt over en tredjedel) men det er en seks ukes pause nå, så vi kan sammenligne åpningen vår i år med de to foregående PL-sesongene:
2022/23   14 kamper  4-3-7  22-26  15 poeng
2021/22   14 kamper  3-6-5  13-20  15 poeng   
2020/21   14 kamper  5-2-7  24-30  17 poeng

Så langt er det poengmessig jevnt mellom de tre sesongene - spesielt fjoråret. Vi scorer mer (takk, Rodrigo) men slipper også inn mer... Men vi slapp inn flere i starten for to sesonger siden. :o
I begge de sesongene begynte vi med 7 tap på første fjorten. Poengsnittet i 20/21 var 1,21 så langt (likt til 46 poeng - vi endte på 59). Så langt er poengsnittet vårt denne sesongen (og forrige) 1,07. likt til 40,7 poeng (i fjor endte vi på 38).

Hva så i forhold til hvem vi har møtt så langt, gjør vi det bedre/verre enn før mot de?
2022/23  14 kamper  4-3-7  22-26   15 poeng
2021/22  14 kamper  3-4-7  10-25   13 poeng
2020/21  14 kamper  5-2-7  18-22   17 poeng
Fortsatt er det slik på denne tabellen at det er bedre enn i fjor men ikke så bra som i 20/21.
Vi scorer flere - vi slipper inn flere...

Også denne antyder en slutt-poengsum på 41isj... (snittet for PL-overlevelse er 38 poeng).

Men det er jevnt på tabellen. Det er to poeng ned til under streken og det er to poeng opp til 13.plass og mid-table...
Alle andre lag på nedre halvdel (bortsett fra Palace på ellevte fire poeng foran) har en kamp mer spilt enn oss så Nottinghamkampen kan gjøre et utslag når den omsider blir spilt (har vel ikke blitt terminfestet ennå).

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #204 på: November 20, 2022, 14:36:39 »
Poengmessig jevnt med de forrige sesonger. Det som kjennetegner denne sesongen er at vi har spilt bra mot de gode (Chelsea, Arsenal, Pool, Spurs) og vunnet to kamper. De foregående sesonger slo vi kun de dårlige på tabellen og tapte mot topplagene (litt forenklet sagt).

Dessverre har vi rotet en del mot "dårlige" lag denne sesongen der forsvaret har kollapset eller vi ikke klart å score. Vi har problemer mot kyniske lag.

Jevnt på tabellen ja , og flere lag vil denne gang ha skadefrie tropper i januar etter hvilepausen. Det blir derfor fortsatt jevnt på nedre halvdel til februar, minst. Dallas tilbake er et pluss for Leeds.
På denne tiden hadde vi vel store skadeproblemer i 20/21 og 21/22 og gruet oss til desember. Og det var 3-4 klare bunnlag på tabellen.

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #205 på: November 22, 2022, 19:54:34 »
 Aaahhhhorfhhh, fy f&&%%##….så kjedelig uten Premier League på denne tiden!! :-[
« Siste redigering: November 22, 2022, 20:01:12 av Cherry »
 

Forever Whites

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #206 på: November 22, 2022, 21:34:39 »
Aaahhhhorfhhh, fy f&&%%##….så kjedelig uten Premier League på denne tiden!! :-[

Jepp!  Og ekstra kjedelig når det pågår et VM man kunne vært foruten etter mitt syn.
Medlem 94237

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #207 på: Desember 04, 2022, 14:26:45 »
Noen detaljer om troppens tilstand....

Patrick Bamford is currently in Munich having minor surgery on a groin injury. He’s expected to return to action and be available within two weeks.
Firpo has remained at Thorp Arch having picked up a groin strain, but he will join up with the squad in Spain later in the week.
Illan Meslier and Kristoffer Klaesson haven’t travelled to Spain either, with both of them currently out of action due to having viral illnesses.
Super Leeds since 1968

karaba

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #208 på: Desember 04, 2022, 17:25:35 »
Noen detaljer om troppens tilstand....

Patrick Bamford is currently in Munich having minor surgery on a groin injury. He’s expected to return to action and be available within two weeks.
Firpo has remained at Thorp Arch having picked up a groin strain, but he will join up with the squad in Spain later in the week.
Illan Meslier and Kristoffer Klaesson haven’t travelled to Spain either, with both of them currently out of action due to having viral illnesses.
Dette betyr vel at en spiss og venstre back må skaffes i januarvinduet. Firpo og Bamford er jo konstant skadet, Firpo er jo dessverre ikke god nok da han er frisk heller.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Milou

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #209 på: Desember 04, 2022, 19:26:25 »
Ein sak eg la merke til då eg høyrt på Football Weekly podcasten sin analyse av VM-lagene, var kor mange gonger dei kommenterte at laget mangla ein mann som kunne skåre mål. Og det gjaldt ikkje berre dei svakare lagene, men også topplag som Spania og Tyskland. Så det er tydeleg at topp målskårarar ikkje veks på tre. For Arsenal som leiar PL, er det Ødegaard som har laga mest mål.

Samtidig ser eg at Rodrigo er nr 4 på toppskårar-lista, likt med Mitrovic og eit mål bak Toney, og han er faktisk nr 2 med mål per minutt spelt. I tillegg har vi Summerville som har skåra 4 på rad, Perkins som ser ut til å kunne vere klar for førstelaget snart og Bamford som fort kan vere tilbake etter operasjonen sjøl om mange har gitt han opp.

Så eg ser det som ganske urealistisk at vi skal finne ein spiss som vil vesentleg styrke laget i siste halvdel av sesongen innafor dei budsjettrammene som vi har. Derimot viser dei siste kampane at vi bør styrke defensivt,  men om det er betre spelarar som trengs eller taktiske justeringar som er nødvendig er eg usikker på.

Ein betre venstreback hadde nok hjelpt, men det er nok tvilsamt om vi hentar nokon her i januarvindauget. No er vel Dallas også snart tilbake, og han vil også kunne hjelpe oss der.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk