Skrevet av Emne: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.  (Lest 36660 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cannavaro

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #240 på: Februar 20, 2023, 21:49:55 »
Er det hasta la vista Premier League for oss i mai ???
På formtabellens siste 4,6,8 og 10 kamper ligger Leeds fint parkert nederst på tabellen. Noe som definitivt peker mot nedrykk når det nå gjenstår 15 kamper av PL-sesongen.  Vi spiller som et nedrykkslag for tiden, og man kan se antydning til "hengehuer" blant våre spillere, ref. Everton-kampen.  Det er mye som IKKE stemmer med denne sesongens lag, sågar fjorårets også.

Med Bielsa i Championship var vi offensivt gode, en god midtbane, og tålelig bra forsvar.  Bielsa bygget oss klare for Premier League.  I Premier League er det en annen hverdag, det er den tøffeste ligaen i verden, den med mest penger og de beste spillerne. Man MÅ prestere godt i hver kamp, lengre formdupper blant enkeltspillere, lagdeler eller laget som enhet holder ikke, da får man svi i form av mindre poengplukking. 

Det er en offensiv tankegang i Leeds ; gjennom de 3 siste sesongene er det handlet inn betydelig flere offensive spillere enn forsvarsspillere (det er riktignok flere som skal spille i de offensive lagdelene også, men dog). Vi har også kvittet oss med forsvarsspillere, solgt eller på utlån.  En stamme med Ayling og Cooper har fulgt oss siden CC.tiden, Struijk er eget produkt. Firpo, Lliorente (utlån), Wöber, Koch er handlet inn, Cresswell og Hjelde ut på lån.  Er dette god nok PL-kvalitet ? Flere av de samme spillerne som var med på 79 innslupne mål i forrige sesong....inkl. Meslier......

Jesse Marsch "reddet" oss såvidt det bar i siste PL-kamp ifjor, men totalen for amerikaneren er elendig, knappe 1.15 ppg. Så vi noen gang antydning til å skape en trygg og god defensiv struktur i Leeds med JM som sjef ??  Min filosofi er at dersom man skaper et forsåvidt trygt og stabilt forsvar i et fotball lag så er mye gjort.....de offensive spillerne vil hele tiden utfordre og være skapende i offensiv fremdrift (selv om det også skal være en type offensiv struktur her..) og dersom man er gjerrige bakover så er det lettere å skrape til seg poeng OG vinne fotballkamper.

Hvordan er Leeds-spillernes "mentale helse" pr. d.d. ??  Det kan ikke være en happy, tilfreds og fornøyd spillergruppe....begynner de å tenke egoistisk ?  "denne båten synker jo, jeg må redde meg sjæl ???" eller : "jeg må tenke på egne prestasjoner og drite i resultatet i kampene"..... Er Skubala den rette motivatoren for spillerne ??  "vil jeg blø for ham ? Han som predikerer før kampene ?  Tror jeg på det han sier ?" - det MÅ være mye usikkerhet i spillergruppa pr nå.

Leeds United ledelsen :   står til stryk i denne perioden,  allerede i VM-pausen burde den øverste gjengen vært på jobb, og regnet ut utfallet av kampene i desember, januar og februar.  Hva om ?  Dersom ?  Få på plass plan A,B og C få en manager inn dersom vi fortsetter i sumpa.  Det har dessverre ikke skjedd, og resultatet for det kan være katastrofe.

15 kamper igjen denne sesongen ; hvorav fem nøkkelkamper med lag rundt oss ; Wolves B, Bournemouth B, West Ham B, Southampton H og Nottingham H.  Vi har den dårligste bortestatistikken i PL denne sesongen.....just saying...
Vi skal møte Chelsea, Arsenal, Fulham (London klubber) og Manchester City borte, Liverpool og Tottenham hjemme - Palace, Brighton, Newcastle og Leicester hjemme.   Jeg tror vi trenger 40-42 poeng for å holde oss denne sesongen. Det betyr 21-23 poeng til......7 seire på siste 15 kamper høres for godt ut til å være sant.....5-5-5 siste 15 kamper kan gå.....men vi har allerede posisjonert oss dårlig for avslutningen av sesongen.

Jeg, som alle dere andre Leeds fans, må krysse fingre, tær og nøtter for at dette må gå veien, det er lett å være pessimist pr. d.d.....men vi trenger en handlekraftig manager inn snarest for å rette opp denne skuta med spillere og ledelse som er i villrede..... PS *kommer til å være pissnervøs i resten av kampene denne sesongen.....
MFLU - Miracles For Leeds United

Eriksen55

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #241 på: Februar 20, 2023, 22:34:02 »
En liten Shake up, god opplevelse og tre poeng mot Southampton så kan dette snu. Mye av dette sitter i hodet. Et par seire og bedre stemning trengs nå

Likte det jeg så av Greenwood i dag. Mye bedre i 10er rollen enn sentralt på midten. Mange snep opp til PL, men føttene hans trengs. Litt for upresis, men han ser ofte åpningene der Harrison krummer nakken og dribler. Greenwood velges før Aaronson og kommer Inn for Harrison.

Håper Roca er tilbake og danner en duo med Adams. Mckennie smal høyreving og gir rom til en offensiv Ayling.
Summerville bred venstrekant.

På topp Gnonto med sin smartes, teknikk og fart. Må fylle på i boks for høye innlegg mot Gnonto er ikke resepten.

Syntes ikke Bamford og Harrison bør spille. Litt skremt om begge nå starter igjen.




                     Meslier

  Ayling      Koch     Cooper     Firpo

                  Adams.   Roca

         Mckennie Greenwood   Summerville

                        Gnonto

Robles, Rasmus, Monteiro, Strujik, Gyabi, Aaronson, Harrison, Rutter, Bamford

Vil savne Wöber. Frykter hans dirigering og lederegenskaper har hjulpet forsvarsfireren og den defensive jobben sånn at det blir et savn. Er det også en faktor til at Firpo har vært god?

Med litt endringer, inndragelse av noen klippekort og en bra start så er jeg så dum at jeg tror dette snur. Gleder meg til kamp!

raggen

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #242 på: Februar 20, 2023, 22:38:29 »
spennende oppstilling og det bør og jeg håper gjøres noen forandringer. bamford og harrison bør/må ikke starte.
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #243 på: Februar 22, 2023, 13:34:48 »
Sakser fra Waccoe. Kommende helg blir særdeles viktig.


Dreading this weekends games to be honest.

 

Fulham v Wolves (Fulham win)

Everton v Villa (draw)

Arsenal v Leicester (Arsenal win)

West Ham v Forest (West Ham win)

Bournemouth v Man City (City win)

 

So if we can win then it would look something like the left, if we lose...the right

 

Wolves 23.                   Wolves 23

West Ham 23              West Ham 23

Leeds 22                      Everton 22

--------------------------         --------------------------

Everton 22                   Southampton 22

Bournemouth 21        Bournemouth 21

Southampton 19        Leeds 19


If we lose to Southampton I think 100% we're down. Manager bounce, ER, some optimism, if we can't beat bottom of the league at home with all that going on then the players aren't worth saving.



auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #244 på: Februar 22, 2023, 17:13:38 »
Sakser fra Waccoe. Kommende helg blir særdeles viktig.


Dreading this weekends games to be honest.

 

Fulham v Wolves (Fulham win)

Everton v Villa (draw)

Arsenal v Leicester (Arsenal win)

West Ham v Forest (West Ham win)

Bournemouth v Man City (City win)

 

So if we can win then it would look something like the left, if we lose...the right

 

Wolves 23.                   Wolves 23

West Ham 23              West Ham 23

Leeds 22                      Everton 22

--------------------------         --------------------------

Everton 22                   Southampton 22

Bournemouth 21        Bournemouth 21

Southampton 19        Leeds 19


If we lose to Southampton I think 100% we're down. Manager bounce, ER, some optimism, if we can't beat bottom of the league at home with all that going on then the players aren't worth saving.



auren

Hvorfor de ønsker uavgjort mellom Everton og Villa, går langt over min forstand. Everton bør selvfølgelig tape.

Eller er det slik man tror det ender?
Super Leeds since 1968

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #245 på: Februar 23, 2023, 08:34:37 »
En liten Shake up, god opplevelse og tre poeng mot Southampton så kan dette snu. Mye av dette sitter i hodet. Et par seire og bedre stemning trengs nå

Likte det jeg så av Greenwood i dag. Mye bedre i 10er rollen enn sentralt på midten. Mange snep opp til PL, men føttene hans trengs. Litt for upresis, men han ser ofte åpningene der Harrison krummer nakken og dribler. Greenwood velges før Aaronson og kommer Inn for Harrison.

Håper Roca er tilbake og danner en duo med Adams. Mckennie smal høyreving og gir rom til en offensiv Ayling.
Summerville bred venstrekant.

På topp Gnonto med sin smartes, teknikk og fart. Må fylle på i boks for høye innlegg mot Gnonto er ikke resepten.

Syntes ikke Bamford og Harrison bør spille. Litt skremt om begge nå starter igjen.




                     Meslier

  Ayling      Koch     Cooper     Firpo

                  Adams.   Roca

         Mckennie Greenwood   Summerville

                        Gnonto

Robles, Rasmus, Monteiro, Strujik, Gyabi, Aaronson, Harrison, Rutter, Bamford

Vil savne Wöber. Frykter hans dirigering og lederegenskaper har hjulpet forsvarsfireren og den defensive jobben sånn at det blir et savn. Er det også en faktor til at Firpo har vært god?

Med litt endringer, inndragelse av noen klippekort og en bra start så er jeg så dum at jeg tror dette snur. Gleder meg til kamp!

Kjøper den lagoppstillinga` ;)
Det som kanskje er enda viktigere enn å ta ut korrekt lag, er at det etableres korrekt mindset før kampen.
En fresh start, en ny plan, nytt fokus som gir mer guts`og ikke minst trua`på at man føler seg som ett godt lag igjen.........med riktig kampplan.
Mye ligger i hodet! ;)
 

Kato

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #246 på: Februar 23, 2023, 08:58:32 »
En liten Shake up, god opplevelse og tre poeng mot Southampton så kan dette snu. Mye av dette sitter i hodet. Et par seire og bedre stemning trengs nå

Likte det jeg så av Greenwood i dag. Mye bedre i 10er rollen enn sentralt på midten. Mange snep opp til PL, men føttene hans trengs. Litt for upresis, men han ser ofte åpningene der Harrison krummer nakken og dribler. Greenwood velges før Aaronson og kommer Inn for Harrison.

Håper Roca er tilbake og danner en duo med Adams. Mckennie smal høyreving og gir rom til en offensiv Ayling.
Summerville bred venstrekant.

På topp Gnonto med sin smartes, teknikk og fart. Må fylle på i boks for høye innlegg mot Gnonto er ikke resepten.

Syntes ikke Bamford og Harrison bør spille. Litt skremt om begge nå starter igjen.




                     Meslier

  Ayling      Koch     Cooper     Firpo

                  Adams.   Roca

         Mckennie Greenwood   Summerville

                        Gnonto

Robles, Rasmus, Monteiro, Strujik, Gyabi, Aaronson, Harrison, Rutter, Bamford

Vil savne Wöber. Frykter hans dirigering og lederegenskaper har hjulpet forsvarsfireren og den defensive jobben sånn at det blir et savn. Er det også en faktor til at Firpo har vært god?

Med litt endringer, inndragelse av noen klippekort og en bra start så er jeg så dum at jeg tror dette snur. Gleder meg til kamp!

Kjøper den lagoppstillinga` ;)
Det som kanskje er enda viktigere enn å ta ut korrekt lag, er at det etableres korrekt mindset før kampen.
En fresh start, en ny plan, nytt fokus som gir mer guts`og ikke minst trua`på at man føler seg som ett godt lag igjen.........med riktig kampplan.
Mye ligger i hodet! ;)

Hva er det dere har sett i Greenwood som gjør at han skal være tier i dette laget? Etter mitt syn ikke i nærheten av å ha levert noe som helst sett bort fra en god fot. Hverken arbeidsradius, fysikk, ballkontroll eller noe tilsier at han bør starte i den posisjonen hos oss.
 

peacock

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #247 på: Februar 23, 2023, 09:01:37 »
Er det plutselig "vedtatt" at Firpo skal spille? Ja, har hatt et par OK kamper, men vi kan vel ikke glemme fortiden?
Jeg hadde foretrukket De Bock i ti av ti kamper....

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #248 på: Februar 23, 2023, 09:34:44 »
En liten Shake up, god opplevelse og tre poeng mot Southampton så kan dette snu. Mye av dette sitter i hodet. Et par seire og bedre stemning trengs nå

Likte det jeg så av Greenwood i dag. Mye bedre i 10er rollen enn sentralt på midten. Mange snep opp til PL, men føttene hans trengs. Litt for upresis, men han ser ofte åpningene der Harrison krummer nakken og dribler. Greenwood velges før Aaronson og kommer Inn for Harrison.

Håper Roca er tilbake og danner en duo med Adams. Mckennie smal høyreving og gir rom til en offensiv Ayling.
Summerville bred venstrekant.

På topp Gnonto med sin smartes, teknikk og fart. Må fylle på i boks for høye innlegg mot Gnonto er ikke resepten.

Syntes ikke Bamford og Harrison bør spille. Litt skremt om begge nå starter igjen.




                     Meslier

  Ayling      Koch     Cooper     Firpo

                  Adams.   Roca

         Mckennie Greenwood   Summerville

                        Gnonto

Robles, Rasmus, Monteiro, Strujik, Gyabi, Aaronson, Harrison, Rutter, Bamford

Vil savne Wöber. Frykter hans dirigering og lederegenskaper har hjulpet forsvarsfireren og den defensive jobben sånn at det blir et savn. Er det også en faktor til at Firpo har vært god?

Med litt endringer, inndragelse av noen klippekort og en bra start så er jeg så dum at jeg tror dette snur. Gleder meg til kamp!

Kjøper den lagoppstillinga` ;)
Det som kanskje er enda viktigere enn å ta ut korrekt lag, er at det etableres korrekt mindset før kampen.
En fresh start, en ny plan, nytt fokus som gir mer guts`og ikke minst trua`på at man føler seg som ett godt lag igjen.........med riktig kampplan.
Mye ligger i hodet! ;)

Hva er det dere har sett i Greenwood som gjør at han skal være tier i dette laget? Etter mitt syn ikke i nærheten av å ha levert noe som helst sett bort fra en god fot. Hverken arbeidsradius, fysikk, ballkontroll eller noe tilsier at han bør starte i den posisjonen hos oss.

Er vel heller det vi HAR sett av Harrison som gjør at det må komme en endring i posisjon der.
Han var fryktelig med blanding av grusom sist kamp....så derfor ja.
Vil svært gjerne ha inn Gyabi også jeg da.
 

Eriksen55

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #249 på: Februar 23, 2023, 10:09:05 »
Er det plutselig "vedtatt" at Firpo skal spille? Ja, har hatt et par OK kamper, men vi kan vel ikke glemme fortiden?
Jeg hadde foretrukket De Bock i ti av ti kamper....
Selvfølgelig skal man glemme fortiden. Helt menigsløst å bruke det mot han. Han har ikke plyndret eller voldtatt noen. Han har bare ikke helt fått det til. Form er ferskvare og når han nå har to kamper hvor han har vært god så er det absolutt ingen grunn til å sette han ut av laget.

Eriksen55

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #250 på: Februar 23, 2023, 10:13:53 »
En liten Shake up, god opplevelse og tre poeng mot Southampton så kan dette snu. Mye av dette sitter i hodet. Et par seire og bedre stemning trengs nå

Likte det jeg så av Greenwood i dag. Mye bedre i 10er rollen enn sentralt på midten. Mange snep opp til PL, men føttene hans trengs. Litt for upresis, men han ser ofte åpningene der Harrison krummer nakken og dribler. Greenwood velges før Aaronson og kommer Inn for Harrison.

Håper Roca er tilbake og danner en duo med Adams. Mckennie smal høyreving og gir rom til en offensiv Ayling.
Summerville bred venstrekant.

På topp Gnonto med sin smartes, teknikk og fart. Må fylle på i boks for høye innlegg mot Gnonto er ikke resepten.

Syntes ikke Bamford og Harrison bør spille. Litt skremt om begge nå starter igjen.




                     Meslier

  Ayling      Koch     Cooper     Firpo

                  Adams.   Roca

         Mckennie Greenwood   Summerville

                        Gnonto

Robles, Rasmus, Monteiro, Strujik, Gyabi, Aaronson, Harrison, Rutter, Bamford

Vil savne Wöber. Frykter hans dirigering og lederegenskaper har hjulpet forsvarsfireren og den defensive jobben sånn at det blir et savn. Er det også en faktor til at Firpo har vært god?

Med litt endringer, inndragelse av noen klippekort og en bra start så er jeg så dum at jeg tror dette snur. Gleder meg til kamp!

Kjøper den lagoppstillinga` ;)
Det som kanskje er enda viktigere enn å ta ut korrekt lag, er at det etableres korrekt mindset før kampen.
En fresh start, en ny plan, nytt fokus som gir mer guts`og ikke minst trua`på at man føler seg som ett godt lag igjen.........med riktig kampplan.
Mye ligger i hodet! ;)

Hva er det dere har sett i Greenwood som gjør at han skal være tier i dette laget? Etter mitt syn ikke i nærheten av å ha levert noe som helst sett bort fra en god fot. Hverken arbeidsradius, fysikk, ballkontroll eller noe tilsier at han bør starte i den posisjonen hos oss.

Det kan du si. Han har ikke overbevist, men at han har noe i seg ser man tydelig. Så er det som jeg har påpekt tidligere at det er mye som spiller inn. Når laget ikke henger sammen så er det ikke unggutta som skal stå frem, det er ikke lett å spille med selvtilitt når man hele tiden ryker på tap, etc.

Men at Greenwood er noe svakere i 10er rollen enn Harrison nekter jeg på. Harrison har null overblikk og som oftest elendig pasningsfot. Derfor vil jeg at Greenwood skal få prøve seg i 10er rollen. Han er også upresis, men han ser ofte rommene. Syntes heller ikke at han har like mange balltap på midten som Harrison. Dessuten så florerer det ikke spillere med gode føtter utpå der..

ar9

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #251 på: Februar 23, 2023, 12:09:45 »
En liten Shake up, god opplevelse og tre poeng mot Southampton så kan dette snu. Mye av dette sitter i hodet. Et par seire og bedre stemning trengs nå

Likte det jeg så av Greenwood i dag. Mye bedre i 10er rollen enn sentralt på midten. Mange snep opp til PL, men føttene hans trengs. Litt for upresis, men han ser ofte åpningene der Harrison krummer nakken og dribler. Greenwood velges før Aaronson og kommer Inn for Harrison.

Håper Roca er tilbake og danner en duo med Adams. Mckennie smal høyreving og gir rom til en offensiv Ayling.
Summerville bred venstrekant.

På topp Gnonto med sin smartes, teknikk og fart. Må fylle på i boks for høye innlegg mot Gnonto er ikke resepten.

Syntes ikke Bamford og Harrison bør spille. Litt skremt om begge nå starter igjen.




                     Meslier

  Ayling      Koch     Cooper     Firpo

                  Adams.   Roca

         Mckennie Greenwood   Summerville

                        Gnonto

Robles, Rasmus, Monteiro, Strujik, Gyabi, Aaronson, Harrison, Rutter, Bamford

Vil savne Wöber. Frykter hans dirigering og lederegenskaper har hjulpet forsvarsfireren og den defensive jobben sånn at det blir et savn. Er det også en faktor til at Firpo har vært god?

Med litt endringer, inndragelse av noen klippekort og en bra start så er jeg så dum at jeg tror dette snur. Gleder meg til kamp!

Kjøper den lagoppstillinga` ;)
Det som kanskje er enda viktigere enn å ta ut korrekt lag, er at det etableres korrekt mindset før kampen.
En fresh start, en ny plan, nytt fokus som gir mer guts`og ikke minst trua`på at man føler seg som ett godt lag igjen.........med riktig kampplan.
Mye ligger i hodet! ;)

Hva er det dere har sett i Greenwood som gjør at han skal være tier i dette laget? Etter mitt syn ikke i nærheten av å ha levert noe som helst sett bort fra en god fot. Hverken arbeidsradius, fysikk, ballkontroll eller noe tilsier at han bør starte i den posisjonen hos oss.

Det kan du si. Han har ikke overbevist, men at han har noe i seg ser man tydelig. Så er det som jeg har påpekt tidligere at det er mye som spiller inn. Når laget ikke henger sammen så er det ikke unggutta som skal stå frem, det er ikke lett å spille med selvtilitt når man hele tiden ryker på tap, etc.

Men at Greenwood er noe svakere i 10er rollen enn Harrison nekter jeg på. Harrison har null overblikk og som oftest elendig pasningsfot. Derfor vil jeg at Greenwood skal få prøve seg i 10er rollen. Han er også upresis, men han ser ofte rommene. Syntes heller ikke at han har like mange balltap på midten som Harrison. Dessuten så florerer det ikke spillere med gode føtter utpå der..
Var det slik at Greenwood egentlig var spiss når han kom til Leeds men ble omskolert til 10 ettersom Gelhardt som kom samtidig var bankers på 9’ern?
For meg har ikke Greenwood overbevist på noe annet enn døballer (i Leeds elendige målestokk).
Men han har vel en sjelden gang vist han han kan tre folk igjennom? Det har vel Harrison gjordt og men han har vært høyst variabel i det siste.
Synes jeg generelt har sett for lite til Greenwood for å vurdere han.
Aaronsen er vel og en mulig kandidat?
Ingen av disse 3 har vært i storform i det siste.
Kan vi spille med en falsk 10’er??


Sent from my iPhone using Tapatalk

HåvardK

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #252 på: Februar 24, 2023, 10:09:33 »
Jeg skjønner tankegangen til både Kato og Eriksen (og ar9) her. HAr grublet mye på aktuell lagoppstilling til i morgen den siste uka, og er dessverre mer pessimist enn noensinne. Dette har flere årsaker:
- uavklart managersituasjon, og en caretaker som dessverre ikke virker å være up for it
- skader på essensielle spillere (Rodrigo, Cooper, Wöber, Sinisterra)
- formdupp på andre (Aaronson, Harrison, Bamford)
- mangel på ledertyper som kan gå foran i krigen (Ayling den eneste slik jeg ser det. Adams og McKennie er gode krigere, men skaper vel ingen ting, og får jo gult kort i hver kamp)
- spilleren som skulle løse spissproblemene, altså Rutter, virker totalt sjanseløs. Om det skyldes manglende ferdigheter/forståelse eller nivået på ligaen vites ikke, men han var jo minst like håpløs i mandagens U23-kamp som i  de innhoppene han har hatt i PL.
- mangel på typer som kan komme inn fra benk og endre kampbildet
- sviktende tro på både system (i den grad det eksisterer) og egne ferdigheter

Helt enig med Eriksen i at det er håpløst å måtte satse på at det er unggutta som Gnonto, Greenwood, Summerville og for den saks skyld Rutter og Aaronson som skal snu trenden. Men når etablerte spillere så til de grader svikter, slik som Harrison og Bamford, har vi vel egentlig ikke noe valg?
Jeg frykter dessverre nok en kamp uten at vi skaper sjanser i morgen, og derfor nok et tap. Gracia har nok tatt på seg en oppgave som fort kan vise seg å være umulig å løse, selv om har selvsagt ikke kan få all verdens ansvar for hvordan det går i morgen.

Måtte jeg ta feil.

GaryMac

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #253 på: Februar 24, 2023, 10:41:16 »
Jeg skjønner tankegangen til både Kato og Eriksen (og ar9) her. HAr grublet mye på aktuell lagoppstilling til i morgen den siste uka, og er dessverre mer pessimist enn noensinne. Dette har flere årsaker:
- uavklart managersituasjon, og en caretaker som dessverre ikke virker å være up for it
- skader på essensielle spillere (Rodrigo, Cooper, Wöber, Sinisterra)
- formdupp på andre (Aaronson, Harrison, Bamford)
- mangel på ledertyper som kan gå foran i krigen (Ayling den eneste slik jeg ser det. Adams og McKennie er gode krigere, men skaper vel ingen ting, og får jo gult kort i hver kamp)
- spilleren som skulle løse spissproblemene, altså Rutter, virker totalt sjanseløs. Om det skyldes manglende ferdigheter/forståelse eller nivået på ligaen vites ikke, men han var jo minst like håpløs i mandagens U23-kamp som i  de innhoppene han har hatt i PL.
- mangel på typer som kan komme inn fra benk og endre kampbildet
- sviktende tro på både system (i den grad det eksisterer) og egne ferdigheter

Helt enig med Eriksen i at det er håpløst å måtte satse på at det er unggutta som Gnonto, Greenwood, Summerville og for den saks skyld Rutter og Aaronson som skal snu trenden. Men når etablerte spillere så til de grader svikter, slik som Harrison og Bamford, har vi vel egentlig ikke noe valg?
Jeg frykter dessverre nok en kamp uten at vi skaper sjanser i morgen, og derfor nok et tap. Gracia har nok tatt på seg en oppgave som fort kan vise seg å være umulig å løse, selv om har selvsagt ikke kan få all verdens ansvar for hvordan det går i morgen.

Måtte jeg ta feil.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #254 på: Mars 06, 2023, 20:05:12 »
Joda, med Leeds på 17.plass (tross alt trygg grunn) er det ikke rart noen fans svetter mht om laget klarer å unngå nedrykk.

Men det er jevnt oppover, laget på 12.plass (mid table så det holder), fem poeng over oss, svetter visst også :)

It’s absolutely mental that I see Crystal Palace fans, who currently sit in 12th, panic about relegation.

This has got to be one of the tightest bottom halves in PL history. I think over the next 2/3 games we’ll see four teams pull away from the scrap.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #255 på: Mars 08, 2023, 20:37:39 »
Interessant artikkel i YEP som tar for seg hvordan skader på sentrale spillere (spisser) kan slå ut på sesongresultatet.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-uniteds-rodrigo-recovery-task-revealed-as-whites-must-defy-
« Siste redigering: Mars 08, 2023, 22:15:06 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Blank_File

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #256 på: Mars 08, 2023, 22:03:06 »
Interessant artikkel i YEP som tar for seg hvordan skader på sentrale spillere (spisser) kan slå ut på sesongresultatet.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-uniteds-rodrigo-recovery-task-revealed-as-whites-must-defy-p

Død link? Page not Found.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #258 på: Mars 08, 2023, 22:19:03 »
Interessant artikkel i YEP som tar for seg hvordan skader på sentrale spillere (spisser) kan slå ut på sesongresultatet.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-uniteds-rodrigo-recovery-task-revealed-as-whites-must-defy-p

Død link? Page not Found.

Ja, ser at den ikke funker - har prøvd to ganger.

Artikkelen ligger på forsida under Leeds United-fanen, og overskrifte starter med "Leeds United's Rodrigo recovery task.."
Super Leeds since 1968


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #260 på: Mars 13, 2023, 22:04:40 »
Nedrykks-triden. Ja, vi er nok en del av den... :(
Men so are åtte andre lag.
Av disse ni vil tre bli tapere, seks vil berge seg...

Her er en måte å se på avslutningskampene våre på:
Not having it that we’re down like the negative nellies are saying. 12 games left, 6 against teams that are  in the same fight for survival as us.  Can’t see why we can’t take points off all of them especially with our injured players back. #lufc
@TheSquareBall
 
@LUFC


https://twitter.com/MrPositiveLUFC/status/1635057756708442113?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #261 på: Mars 13, 2023, 23:04:14 »
Nedrykks-triden. Ja, vi er nok en del av den... :(
Men so are åtte andre lag.
Av disse ni vil tre bli tapere, seks vil berge seg...

Her er en måte å se på avslutningskampene våre på:
Not having it that we’re down like the negative nellies are saying. 12 games left, 6 against teams that are  in the same fight for survival as us.  Can’t see why we can’t take points off all of them especially with our injured players back. #lufc
@TheSquareBall
 
@LUFC


https://twitter.com/MrPositiveLUFC/status/1635057756708442113?s=20
Wolves er borte

GeirO

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #262 på: Mars 19, 2023, 14:31:41 »
Nå er det landslagspause og etter den møter vi Arsenal 1. april i London. Poeng i den kampen er for ren bonus å betrakte.

Men så kommer tre hjemmekamper på rad:

4. april: Forest
9. april: Palace
17. april: Liverpool

Er middels fornøyd med 5 poeng på disse tre, men meget godt fornøyd med 7 poeng.

Med 7 poeng tror jeg at vi kan ligge i en bra posisjon før det siste kjøret starter (sju kamper igjen da).

Kan se ut som om Forest og Palace er overkommelige oppgaver, men disse to lagene har hatt en dårlig kurve nå en stund. Så kommer en pause nå, og Palace får ny manager. Ganske typisk at vi da sliter med formsvake lag som våkner mot vårt lag.

La oss håpe på tre ekstatiske kamper for hjemmefansen  ;D
MOT

Cherry

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #263 på: Mars 20, 2023, 13:33:44 »
På samme tidspunkt i fjor skrev jeg vel noe av det samme som nå:
Vi trenger statistisk sett 38 poeng for å klare oss, dvs 12 poeng til.
Utfordringen nå er at det er 9- NI!!! - lag som har det på samme måten som oss....ikke 4-5.

Arsenal kan bli en 1.april spøk, om alt klaffer...... ;D
Som flere skriver så blir de 2 kampene etter det svært viktige for å holde momentumet oppe: Forest og Palace hjemme.
Vi ønsker definitivt ikke å gå inn i Mai i stor poengnød , og med  Shitty B, Saudi H, West Ham B og Spurs H i siste 4......det er en mildt sagt en vanskelig avslutning!
 

Josch

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #264 på: Mars 20, 2023, 17:45:33 »
På samme tidspunkt i fjor skrev jeg vel noe av det samme som nå:
Vi trenger statistisk sett 38 poeng for å klare oss, dvs 12 poeng til.
Utfordringen nå er at det er 9- NI!!! - lag som har det på samme måten som oss....ikke 4-5.

Arsenal kan bli en 1.april spøk, om alt klaffer...... ;D
Som flere skriver så blir de 2 kampene etter det svært viktige for å holde momentumet oppe: Forest og Palace hjemme.
Vi ønsker definitivt ikke å gå inn i Mai i stor poengnød , og med  Shitty B, Saudi H, West Ham B og Spurs H i siste 4......det er en mildt sagt en vanskelig avslutning!

På en annen side er det noe som trekker i positiv retning i forhold til 2022:

-Vi har ikke en så elendig målforskjell denne gangen
-skadeomfang, særlig på offensive spillere, virker å være mindre nå
-offensiv kraft er bedre enn tabell naboene (vi scorer mer enn dem , dog for lite mål).

Det skumle er at det ikke finnes 3 klare dumpekandidater som blir hektet av allerede nå.

Leeds skal spille 7 kamper i April. Det er mye.

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #265 på: Mars 20, 2023, 18:53:22 »
 "Illan and Jack have been named in this week’s Premier League Team of the Week after Saturday’s game."
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #266 på: Mars 20, 2023, 19:04:03 »


Leeds skal spille 7 kamper i April. Det er mye.

*Måtte sjekke*
Jepps, av de ni bunnlagene skal fire
Bournemouth, West Ham, Nottingham og Leeds spille syv kamper i april, West Ham muligens åtte om terminlista tillater det...
Leicester må derimot spille tight i mai, fem kamper i stedet for de andres fire kamper.

Resten av lagene (fire)  skal bare spille seks kamper i april.  Det fordi kampen allerede er spilt, de har èn kamp mindre igjen enn de andre (jeg vet ikke akkurat om det er en fordel)..

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #267 på: Mars 20, 2023, 19:40:53 »


Leeds skal spille 7 kamper i April. Det er mye.

*Måtte sjekke*
Jepps, av de ni bunnlagene skal fire
Bournemouth, West Ham, Nottingham og Leeds spille syv kamper i april, West Ham muligens åtte om terminlista tillater det...
Leicester må derimot spille tight i mai, fem kamper i stedet for de andres fire kamper.

Resten av lagene (fire)  skal bare spille seks kamper i april.  Det fordi kampen allerede er spilt, de har èn kamp mindre igjen enn de andre (jeg vet ikke akkurat om det er en fordel)..

Med hensyn til siste avsnitt.....

Dersom den kampen som allerede er spilt, gav tre poeng, må det jo være en opplagt fordel.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #268 på: Mars 20, 2023, 22:03:39 »
Hvem har så de ni lagene igjen å møte?

12. Crystal Palace - 27 poeng - 10 kamper igjen
Remaining games: Leicester 17.plass (H), Leeds 14.plass (A), Southampton 20.plass (H), Everton 15.plass (H), Wolves 13.plass (A), West Ham 18.plass (H), Tottenham 4.plass (A), Bournemouth 19.plass (H), Fulham 9.plass (A), Nottingham Forest 16.plass (H). SNITTPLASSERING MOTSTANDER:14,5.plass  ÅTTE bunnoppgjør.

13. Wolves - 27 poeng - 10 kamper igjen
Remaining games: Nottingham Forest 16.plass (A), Chelsea 10.plass (H), Brentford 8.plass (H), Leicester 17.plass (A), Crystal Palace 12.plass (H), Brighton 7.plass (A), Aston Villa 11.plass (H), Man Utd 3.plass (A), Everton 15.plass (H), Arsenal 1.plass (A). SNITTPLASSERING MOTSTANDER:10.plass FIRE bunnoppgjør.

14. Leeds United - 26 poeng - 11 kamper igjen
Remaining games: Arsenal 1.plass (A), Nottingham Forest 16.plass (H), Crystal Palace 12.plass (H), Liverpool 6.plass (H), Fulham 9.plass (A), Leicester 17.plass (H), Bournemouth 19.plass (A), Man City 2.plass (A), Newcastle 5.plass (H), West Ham 18.plass (A), Tottenham 4.plass (H). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 9,9.plass FEM bunnoppgjør.

15. Everton - 26 poeng - 10 kamper igjen
Remaining games: Tottenham 4.plass (H), Man Utd 3.plass (A). Fulham 9.plass (H), Crystal Palace 12.plass (A), Newcastle 5.plass (H), Leicester 17.plass (A), Brighton 7.plass (A), Man City 2.plass (H), Wolves 13.plass (A), Bournemouth 19.plass (H). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 9,1.plass.  FIRE bunnoppgjør.

16. Nottingham Forest - 26 poeng - 11 kamper igjen
Remaining games: Wolves 13.plass (H), Leeds United 14.plass (A), Aston Villa 11.plass (A), Man Utd 3.plass (H), Liverpool 6.plass (A), Brighton 7.plass (H), Brentford 8.plass (A), Southampton 20.plass (H), Chelsea 10.plass (A), Arsenal 1.plass (H), Crystal Palace 12.plass (A). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 9,5.plass FIRE bunnoppgjør.

17. Leicester City - 25 poeng - 11 kamper igjen
Remaining games: Crystal Palace 12.plass (A), Aston Villa 11.plass (H), Bournemouth 19.plass (H), Man City 2.plass (A), Wolves 13.plass (H), Leeds 14.plass (A), Everton 15.plass (H), Fulham 9.plass (A), Liverpool 6.plass (H), Newcastle 5.plass (A), West Ham 18.plass (H). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 11,2.plass SEKS bunnoppgjør

18. West Ham United - 24 poeng - 12 kamper igjen
Remaining games: Southampton 20.plass (H), Newcastle 5.plass (H), Fulham 9.plass (A), Arsenal 1.plass (H), Bournemouth 19.plass (A), Liverpool 6.plass (H), Crystal Palace 12.plass (A), Man C 2.plass (A), Man Utd 3.plass (H), Brentford 8.plass (A), Leeds 14.plass (H), Leicester 17.plass (A). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 9,67.plass FEM bunnoppgjør.

19. Bournemouth - 24 poeng - 11kamper igjen
Remaining games: Fulham 9.plass (H), Brighton 7.plass (H), Leicester 17.plass (A), Tottenham 4.plass (A), West Ham 18.plass (H), Southampton 20.plass (A), Leeds 14.plass (H), Chelsea 10.plass (H), Crystal Palace 12.plass (A), Man Utd 3.plass (H), Everton 15.plass (H). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 11,7.plass  SEKS bunnoppgjør

20. Southampton  23 poeng - 10 kamper igjen
Remaining games: West Ham 18.plass (A), Man City 2.plass  (H), Crystal Palace 12.plass (H), Arsenal 1.plass (A), Bournemouth 19.plass (H), Newcastle 5.plass (A), Nottingham Forest 16.plass (A), Fulham 9.plass (H), Brighton 7.plass (A), Liverpool 6.plass (H). SNITTPLASSERING MOTSTANDER: 9,5.plass FIRE bunnoppgjør.


Her var det jo mye interessant. Hvem har de vanskeligste kampene igjen... Det er jo vanskelig å si noe om på forhånd, mot slutten er det ofte vanskeligere å møte et lag i full fight enn et tygt plassert på tabellen.
Men tabellplasseringen pr nå sier jo litt da:
Everton møter i snitt lag plassert på 9,1.plass
Nottingham og Southampton møter lag i snitt plassert på 9.5.plass
West Ham 9,67
Leeds ligger midt i løypa her, møter lag plassert på 9,9.plass
Wolves ligger 0,1 'under' oss på tabellen, 10.plass
Leicester 11,2.plass
Bournemouth 11,7.plass
Crystal Palace skiller seg ut, de 10 lagene de har igjen å møte ligger på 14,5.plass.

Hvem møter så flest 'bunnkollegaer'?
Dette kan være en fordel, og det kan være en bakdel. Det blir ofte å kalle 'sekspoengskamper' og utfallet blir viktig bunnkollegaene imellom...
IGJEN skiller Crystal Palace seg ut, de møter ÅTTE bunnkollegaer i sine 10 gjenstående kamper.
De har pr nå fire poeng til gode mht nedrykksstreken men en elendig trend med fire strake tap og 12 seriekamper uten seier. Å møte bunnkollegaer med en elendig form kan være et tveegget sverd...så spørs det om managerbyttet vil hjelpe... Eg er spent!
Leicester og Bournemouth har igjen SEKS bunnoppgjør i sine 11 siste oppgjør.
West Ham og Leeds har fem bunnoppgjør igjen.
Southampton, Nottingham, Everton og Wolves har FIRE bunnoppgjør igjen...

Eg har en mistanke om at Palace vil synke, om de detter under streken er jo ikke sikkert, for noen av lagene i bunnen vil begynne å sanke poeng fremover. Jeg har bra håp om at Leeds vil være av lagene som tar tilstrekkelig poeng i alle fall.

Men fremtiden vil vise...


(kilde: YEP)











« Siste redigering: Mars 21, 2023, 00:06:55 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Leeds United - Premier League - sesongen 2022/2023.
« Svar #269 på: Mars 20, 2023, 23:39:21 »
Et annet moment er hvor vant lagene er til å kjempe i bunnen av tabellen. Leeds og Everton har efaring fra i fjor men forventningen var høyere i år.  Leicester og West Ham er vant til å kjempe om europa-cup. For dem er dette uvant og forventningen var høyere. De andre lagene er vel vant til å sloss mot nedrykk eller rett over bunnsjiktet. Særlig nyopprykkede lag er mentalt forberedt på dette.

Trenere:
Både Gracia og Dyche har vært med på dette før (holde klubben unna nedrykk).