Skrevet av Emne: Pre season 2022  (Lest 23099 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bromancer

Sv: Pre season 2022
« Svar #90 på: Juli 14, 2022, 13:16:49 »
Trangt, fantasiløst og urytmisk

Lucas the Kop Cat

Sv: Pre season 2022
« Svar #91 på: Juli 14, 2022, 13:18:09 »
Trangt, fantasiløst og urytmisk
Mao treningskamp med hundre bytter.

Bromancer

Sv: Pre season 2022
« Svar #92 på: Juli 14, 2022, 13:20:39 »
Trangt, fantasiløst og urytmisk
Mao treningskamp med hundre bytter.

Ja men det gjelder Brisbane også, vier dårligere enn dem i 2 omg. Litt for tynt etter min smak.

Lucas the Kop Cat

Sv: Pre season 2022
« Svar #93 på: Juli 14, 2022, 13:20:44 »
Fornøyd med Drameh og Davis.

Lucas the Kop Cat

Sv: Pre season 2022
« Svar #94 på: Juli 14, 2022, 13:22:35 »
Archie på vei inn. Adams ut.
« Siste redigering: Juli 14, 2022, 13:24:12 av Lucas the Kop Cat »

leedslife

Sv: Pre season 2022
« Svar #95 på: Juli 14, 2022, 13:32:49 »
Archie på vei inn. Adams ut.
Han blir god

auren

Sv: Pre season 2022
« Svar #96 på: Juli 14, 2022, 13:39:28 »
Slutt. 2-1. En meget svak andre omgang dessverre. Ingen rytme i angrepsspillet. Det tar nok lang tid å innprente Marsch sin fotballstil etter nesten 4 år med Bielsa-ball. Vi mister ballen litt for enkelt med mange mann i angrep. Kommer nok til å bli sårbare på kontra neste sesong frykter jeg.

Men; early days og mange bytter. Sjelden vi glitrer i pre season.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sterland

Sv: Pre season 2022
« Svar #97 på: Juli 14, 2022, 13:44:54 »
Grusom 2. omgang, hvor Klaesson redder oss med en kjemperedning. Det blir selvsagt urytmisk med så mange bytter, men det at vi skal spille så jævlig trangt bekymrer meg. Litt tøft press, så mister vi ballen. Minner meg veldig om kampene vi spilte i fjor, når vi knapt skapte egne sjanser, men stort sett profitere på feil hos motstander. Skal vi møte topplagene i PL på denne måten, da kan det bli pryl. Gyiabi virker bra, og bør kunne presse for en plass på laget. Gledelig å se Bamford tilbake, synes også Klich gjør endel bra. Samme med Leif Davies. Ellers synes jeg Drameh blir fryktelig puslete, både offensivt og defensivt. Struijk setter seg så ofte ut av spill, at det gjør vondt å se på. Han kan neppe forsvare en plass. Skal ikke legge for mye vekt på slike kamper, men hadde håpet vi skulle skape mer offensivt.

HåvardK

Sv: Pre season 2022
« Svar #98 på: Juli 14, 2022, 13:45:03 »
Jeg er skuffet over denne kampen. Det offensive er tydeligvis basert på at vi skal tråkle oss gjennom med flikker, hælspark og marginale gjennomspill, som i 90% av tilfellene mislykkes. Til å begynne med syns jeg dette var spennende å se på, men i etterkant virker dette som en håpløs offensiv plan. Kantene (altså backene) kom jo i posisjon flere ganger i første omgang, men det skal tydeligvis ikke slås innlegg på første, selv om vi har en såpass sterk hodespiller som Joffy i feltet. Hvordan offensive talent som Sinisterri, Summerville og Aaronson skal fungere i dette "systemet", greier jeg ikke å se.
Karakteristisk for kampen er vel at det er de defensive midtbanespillerne som viser seg mest frem. Både Roca og Adams vil bidra her, og Forshaw gjorde seg heller ikke bort. Kristensen kommer til å bli en publikumsfavoritt, og verken Drameh eller Leif gjorde seg bort, selv om de heller ikke overbeviste defensivt.

Og jada, jeg er i overkant kritisk nå. Kampen mot Villa vil vise lagets potensiale i langt større grad.

leedslife

Sv: Pre season 2022
« Svar #99 på: Juli 14, 2022, 13:51:37 »
Kan bli bra dette. Var jo en grei første omgang.
Typisk treningskamp. Sikkert tunge hoder og ben. Mye bytter. Mange nye relasjoner. Bielsas første sommer var heller ikke til å falle av stolen av. Var da vi spilte første kamp mot Stoke at tankesettet og gjennomføringen var tydelig.
Eneste er at vi virket sårbare defensivt. Det bekymrer meg litt.
Vi mangler litt pondus.
Viktig med en Bamford inn i form av sin person og erfaring.
Han veivet med armene, kommuniserte og viste en tilstedeværelse dette laget er avhengig av.
Vi ser litt short ut på slike typer, men fortsatt tidlig.
Tenker vi får en annen forestilling mot Villa som mest sannsynlig ikke ligger som en gjeng sakkosekker i egen boks
« Siste redigering: Juli 14, 2022, 13:53:29 av leedslife »

morten1966

Sv: Pre season 2022
« Svar #100 på: Juli 14, 2022, 13:55:28 »
Davis og Drameh har jo ikke kvaliteter som gjør at dem er gode nok for PL. Bør kvitte seg med begge to. Direkte svake begge to. Gyabi blir en blir en spiller å følge. Han er god. Ellers så  var det vel ingen stor kamp....

Eriksen55

Sv: Pre season 2022
« Svar #101 på: Juli 14, 2022, 17:51:17 »
Davis og Drameh har jo ikke kvaliteter som gjør at dem er gode nok for PL. Bør kvitte seg med begge to. Direkte svake begge to. Gyabi blir en blir en spiller å følge. Han er god. Ellers så  var det vel ingen stor kamp....

Davis var vel en av de mest positive utpå der?  I motsetning til Harrison så har han adresse på alle avlevering. Om han er god nok mot bedre motstand vet jeg ikke. Håper han får sjansen til å vise det.

Tror ikke at vi skal legge så mye i en treningskamp i Australia 2,5 døgn etter at dem landet, 12 bytter og mange nye spillere. Brisbane la nok mye mer i dette enn Leeds og parkerte bussen så kraftig at selv Jose hadde fått vippetiss.

Mine pr nå:

- Blir selvfølgelig ikke like underholdende som under Bielsa prime. Men vi vil presse hardt og trøkke på fremover, men litt mer kontrollert og balansert. Det siste er jo bra!
- Tror Roca og  Adams blir en sterk duo på midten. Litt fattigmanns Kante og Thiago.
- Rasmus sterk 1 mot 1- Ser brutal ut og virker kompromissløs. Når han blir trygg og kan dundre på fremover blir det bra.
- Harrison vil bli venstrebacken med best mottak om det blir hans rolle. Men pasninger, innlegg og valg han gjør med ball MÅ opp og endres fra i fjor.
- Tror ikke at det blir mye spilletid på Klich i år. Han må også slutte med den kjeftingen hver gang han ikke får ballen. Sånn drev han på mye utover sesongen i fjor også. På tide å gi han et speil?
- Gyabi tror jeg raskt havner foran Forshaw og Klich.
- Davis frisk. Mye kloke valg med ball. Hvordan er han defensivt mot bedre lag?
- James positiv
- Rodrigo har mye finesse og er en elegant spiller. Men uten presisjon faller alt. Med bedre offensive spillere rundt seg så har jeg fortsatt trua på han. Men kan bli en del benk på han om ikke presisjonen og sluttproduktet blir bedre.
- Av de nye så tror jeg vi treffer bra på de aller fleste. Ikke med bakgrunn i dagens kamp, men usikker på Sinisterra og magefølelsen er ikke lovende angående Aaronson. Null innsikt og 100% synsing.
- Gelhardt sharp. Spår en kanonsesong.
- Vi får nok mer relevante svar de to neste matchene. Gleder meg til å se Roca videre. Ser det er mye fotball i han..
- Greenwood, Summerville, Drameh vet vi har potensiale. Om PL er nivået for alle i år vet jeg ikke. Men dette er ikke kampen å dra konklusjoner.
- Det ble litt trangt til tider i dag. Å slå innlegg mot en organisert Brisbane buss er neppe løsningen, så da ble det mye småspill. Det vil fungere bedre når kjemien, timingen og touchet sitter bedre. Men lett å se at vingene skal trekke inn når backene kommer høyt. Liker det.
- Helt overbevist om at vi blir en del bedre enn fjoråret
- Klaesson god og trygg.
- Tenk om vi får Charles de Ketelaere. Han bak spissen 😍 Jeg tror vi har spissene som skal til. Har vi ikke det, så kan Ketalaere herje der også  8) 8)
« Siste redigering: Juli 14, 2022, 18:02:57 av Eriksen55 »

HåvardK

Sv: Pre season 2022
« Svar #102 på: Juli 14, 2022, 18:22:14 »
Ser du snakker om "vingene", uten at jeg så at vi hadde noen i de posisjonene i dag.
Glemte å påpeke en ting i forrige innlegg: En kan se tydelige kvaliteter hos både Aaronson og Sinisterri, men syns våre "egne" unggutter som Joffy, Summerville og Greenwood - og for den del Archie Gray - ser minst like spennende ut. Altså ut fra minuttene vi fikk se i dag.

leedslife

Sv: Pre season 2022
« Svar #103 på: Juli 14, 2022, 18:27:10 »
Ser du snakker om "vingene", uten at jeg så at vi hadde noen i de posisjonene i dag.
Glemte å påpeke en ting i forrige innlegg: En kan se tydelige kvaliteter hos både Aaronson og Sinisterri, men syns våre "egne" unggutter som Joffy, Summerville og Greenwood - og for den del Archie Gray - ser minst like spennende ut. Altså ut fra minuttene vi fikk se i dag.
Enig. Synes egentlig Joffy set ut som en senior profil nå.ifht de under synes jeg faktisk Gray ser ut som han har mest i seg. Selv om det ikke var mange minuttene idag så ser du det er en type med endel mer i verktøykassa enn de andre unge med potensiale.
Jeg synes det oser klasse av han og ser ut som han tar stadig steg ifht tøffhet og plukker tempoet og fysikken ganske greit tross alderen (!)
Mulig jeg er vel positiv ifht han, men skjønner klubbens plan fra i fjor. Dette kan bli en voldsomt god spiller
« Siste redigering: Juli 14, 2022, 18:31:20 av leedslife »

Forever Whites

Sv: Pre season 2022
« Svar #104 på: Juli 14, 2022, 19:01:53 »
Fikk ikke sett kampen i dag men dette utdraget på Youtube var greit:  https://www.youtube.com/watch?v=3ugXlrQhrH0

Av det som ble vist her synes jeg James gjorde det greit i sin posisjon.  Samtidig tror jeg Gelhardt blir viktig for oss fremover.  Han har hatt en flott utvikling.  Blir spennende å følge med videre når alle de nye blir mer varm i trøyen og samtidig spillerne blir vant til Marsch sine ønsker om spillestil.  Mye som skal på plass, men vi har heldigvis fått inn nysigneringer tidlig i sesongoppkjøringen.
Medlem 94237

leedslife

Sv: Pre season 2022
« Svar #105 på: Juli 14, 2022, 19:24:29 »
Han kommentatoren på vg brukte mest tid på frisyren til keeperen. Er det sånn Kiko Sørum fora de kjører på vgtv? Har ikke de rettighetene til endel fotball, serie a inkl?

ingve1960

Sv: Pre season 2022
« Svar #106 på: Juli 14, 2022, 20:26:31 »
Har ikke sett kampen men ut i fra sammendrag YouTube synes jeg det er rart at rodrigo fikk stryk her inne.

Innvolvert i stort sett alt av fint spill og store sjangser.
Kansje den nye hakkekyllingen??

Cherry

Sv: Pre season 2022
« Svar #107 på: Juli 14, 2022, 20:54:50 »
Fikk ikke sett kampen i dag men dette utdraget på Youtube var greit:  https://www.youtube.com/watch?v=3ugXlrQhrH0

Av det som ble vist her synes jeg James gjorde det greit i sin posisjon.  Samtidig tror jeg Gelhardt blir viktig for oss fremover.  Han har hatt en flott utvikling.  Blir spennende å følge med videre når alle de nye blir mer varm i trøyen og samtidig spillerne blir vant til Marsch sine ønsker om spillestil.  Mye som skal på plass, men vi har heldigvis fått inn nysigneringer tidlig i sesongoppkjøringen.

«Mye som skal på plass»….er jo helt korrekt…vi er akkurat der nå.  Mange spennende signeringer, og de vil finne sin plass i systemet - som også er nytt for de erfarne hos oss.  Bare å puste med magen, det er dette pre-season er til! ;)
 

HåvardK

Sv: Pre season 2022
« Svar #108 på: Juli 14, 2022, 20:55:23 »
Har ikke sett kampen men ut i fra sammendrag YouTube synes jeg det er rart at rodrigo fikk stryk her inne.

Innvolvert i stort sett alt av fint spill og store sjangser.
Kansje den nye hakkekyllingen??
Så hele kampen, altså også omgangen han spilte. HAr noen fine involveringer, men anslår en feilprosent på over 50.

Eriksen55

Sv: Pre season 2022
« Svar #109 på: Juli 14, 2022, 21:02:29 »
Han kommentatoren på vg brukte mest tid på frisyren til keeperen. Er det sånn Kiko Sørum fora de kjører på vgtv? Har ikke de rettighetene til endel fotball, serie a inkl?

Han nevnte sveisen to ganger og det syntes jeg var imponerende lite  8)

Eriksen55

Sv: Pre season 2022
« Svar #110 på: Juli 14, 2022, 21:14:08 »
Har ikke sett kampen men ut i fra sammendrag YouTube synes jeg det er rart at rodrigo fikk stryk her inne.

Innvolvert i stort sett alt av fint spill og store sjangser.
Kansje den nye hakkekyllingen??

Alle kan se bra ut på youtube.

Jeg liker Rodrigo. Men han må bli mer stabilt god, holder ikke med bare litt klasse innimellom. Klarer han det vil han bidra masse. Men hvis han ikke gjør det, blir det nok lite spilletid og sikkert misnøye. Rodrigo er dyrest i historien og tjener mest. Leverer han ikke så blir folk skuffet. Handler nok mer om det enn å finne en å hakke på.

HåvardK

Sv: Pre season 2022
« Svar #111 på: Juli 14, 2022, 21:57:56 »
Har ikke sett kampen men ut i fra sammendrag YouTube synes jeg det er rart at rodrigo fikk stryk her inne.

Innvolvert i stort sett alt av fint spill og store sjangser.
Kansje den nye hakkekyllingen??

Alle kan se bra ut på youtube.

Jeg liker Rodrigo. Men han må bli mer stabilt god, holder ikke med bare litt klasse innimellom. Klarer han det vil han bidra masse. Men hvis han ikke gjør det, blir det nok lite spilletid og sikkert misnøye. Rodrigo er dyrest i historien og tjener mest. Leverer han ikke så blir folk skuffet. Handler nok mer om det enn å finne en å hakke på.
Helt enig, Eriksen. Rodrigo har et utvilsomt potensiale, men det må tas ut oftere enn nå og da. Dagens prestasjon tydet ikke på at ting har blitt annerledes enn i fjor, dessverre.

stian

Sv: Pre season 2022
« Svar #112 på: Juli 15, 2022, 09:19:34 »
Tror Rodrigos manglende konsistens handler en del om å finne seg til rette i en rolle som passer ham. Og så skal vi ikke glemme at han er involvert i veldig mye de gangene spiller sitter - sjelden sist, sjelden nest sist, men veldig ofte i oppbyggingen av angrepene. Hvis vi klarer å sette et godt mønster med mye bevegelse rundt ham, tror jeg han kan vise mer enn det han har gjort og få en del spillestil.

Spådom om årets "hakkekylling(er)": hvem som helst som spiller venstreback. Enten det er en Firpo som spiller konstant på 70% på vei tilbake etter skade, Leif Davis eller en omskolert Harrison tror jeg de fleste lag vil trykke på venstresida vår, med mindre det kommer inn en traust traver her.

ingve1960

Sv: Pre season 2022
« Svar #113 på: Juli 16, 2022, 09:06:17 »
Har sett kampen i sin helhet.
Ca stats rodrigo. 32 ballkontakt 8 miss ca 25% noen av missene innlegg, fine forsøk stikker i bakrom. Hadde fått poeng på mom av meg den omgang.

Ellers bra av Koch dansken og forshaw. Klason virker tryggere en før  ,vis det er en som skuffer litt i forhold til forventninger er det bambi, slakke avslutninger,balltap, feil valg men tror generelt vi ikke skal legge for mye i denne kampen.


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #114 på: Juli 16, 2022, 10:01:32 »
Åpen training session nå...
Smyth:
Leo Hjelde has joined in today's session after all.
Liam Cooper trained with a physio.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Sv: Pre season 2022
« Svar #115 på: Juli 16, 2022, 16:17:38 »
Spådom om årets "hakkekylling(er)": hvem som helst som spiller venstreback. Enten det er en Firpo som spiller konstant på 70% på vei tilbake etter skade, Leif Davis eller en omskolert Harrison tror jeg de fleste lag vil trykke på venstresida vår, med mindre det kommer inn en traust traver her.

Dette tenkte jeg også på her forleden. Jeg holder en knapp på Llorente, faktisk.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #116 på: Juli 16, 2022, 16:27:55 »
Spådom om årets "hakkekylling(er)": hvem som helst som spiller venstreback. Enten det er en Firpo som spiller konstant på 70% på vei tilbake etter skade, Leif Davis eller en omskolert Harrison tror jeg de fleste lag vil trykke på venstresida vår, med mindre det kommer inn en traust traver her.

Dette tenkte jeg også på her forleden. Jeg holder en knapp på Llorente, faktisk.

Basert på forrige treningskamp er det vel Rodrigo som er fremst i dèn køen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Sv: Pre season 2022
« Svar #117 på: Juli 16, 2022, 17:58:41 »
Går inn på LUTV, for å kjøpe kampen i morgen.. men finner ingen link der…kun link til radio £3,95 eller noe slikt.
Sendes ikke kampen på LUTV ?

Fantasyland

Sv: Pre season 2022
« Svar #118 på: Juli 16, 2022, 18:02:32 »
Går inn på LUTV, for å kjøpe kampen i morgen.. men finner ingen link der…kun link til radio £3,95 eller noe slikt.
Sendes ikke kampen på LUTV ?

Kanskje det bare er gjeldende innenfor UK.

How to watch Aston Villa vs. Leeds on TV and online
The game will be shown globally on VillaTV and LUTV, which both require a subscription.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Pre season 2022
« Svar #119 på: Juli 16, 2022, 18:04:57 »
Går inn på LUTV, for å kjøpe kampen i morgen.. men finner ingen link der…kun link til radio £3,95 eller noe slikt.
Sendes ikke kampen på LUTV ?
VG+ har rettighetene i Norge.
Kjøper du ukesabb. får du begge de siste Australiakampene for 49,-
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan