Skrevet av Emne: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL  (Lest 7787 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ny bortekamp, nr 12 Leeds mot nr 17, Crystal Palace, tre poeng og tre mål bak. Begge lag med en kamp mindre spilt enn de fleste andre. Palace med to uavgjorte og to tap på de fire siste, men tapene har vært mot Erling Haaland & co og Chelsea. Uavgjort mot Brentford og Newcastle. 8 scorede mot våre 10, 11 innslupne mot våre 10.

YEP rapporterer om fem mann ute for Palace:

Eagles boss Patrick Vieira was already without Jack Butland, Nathan Ferguson and James McArthur approaching Saturday's clash against the Blues and Joachim Andersen then suffered a calf issue the day before the game.

Andersen consequently missed the weekend fixture in which Palace then suffered another injury blow as Nathaniel Clyne was forced off two minutes before the interval.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Vanskelig og jevn kamp. Palace har gjort det ok mot vanskelig motstand hittil men kun en seier . Leeds trenger snart en borteseier nå i oktober. Den bør komme nå.  Ellers får vi bortekompleks.

raggen

vrien bortekamp mot ett palace lag som ikke har fått utteling poengmessig enda. fornøyd med 1 poeng men enig i at vi snart burde ta noen 3 poengere borte og
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Denne blir svært tøff. Har ingen tro på seier, poeng skal vi være veldig tilfreds med. Tipper seier til Palace dessverre. Offansivt tynt uten Sinisterra.

Mitt lag:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Firpo - Adams, Roca - Aaronson, Rodrigo, Harrison - Bamford

Foreløpig tips: 3-1.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

raggen

Denne blir svært tøff. Har ingen tro på seier, poeng skal vi være veldig tilfreds med. Tipper seier til Palace dessverre. Offansivt tynt uten Sinisterra.

Mitt lag:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Firpo - Adams, Roca - Aaronson, Rodrigo, Harrison - Bamford

Foreløpig tips: 3-1.

auren

Her bør vel Summerville få sin sjanse ellers starter han aldri!!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Cherry

Harrison dessverre helt ute av det siste kamper, håper også at Summerville får sjansen på bekostning av Jack.
Funderer på om det tenkes`godt i Orta`hodet om dagen, ift å selge Harrison og hente Gakpo eller Lang i januar - HVIS Saudi `fortsatt byr rundt 30 mill £.
Han jobber jo godt, men det er litt som med James - velger feil løsninger og roter seg inni mye rart.....

Kampen?  Den ender 2-2.

Kato

Harrison dessverre helt ute av det siste kamper, håper også at Summerville får sjansen på bekostning av Jack.
Funderer på om det tenkes`godt i Orta`hodet om dagen, ift å selge Harrison og hente Gakpo eller Lang i januar - HVIS Saudi `fortsatt byr rundt 30 mill £.
Han jobber jo godt, men det er litt som med James - velger feil løsninger og roter seg inni mye rart.....

Kampen?  Den ender 2-2.

Kan aldri forestille meg Summerville starter foran Jack Harrison.
 

Eriksen55

Harrison dessverre helt ute av det siste kamper, håper også at Summerville får sjansen på bekostning av Jack.
Funderer på om det tenkes`godt i Orta`hodet om dagen, ift å selge Harrison og hente Gakpo eller Lang i januar - HVIS Saudi `fortsatt byr rundt 30 mill £.
Han jobber jo godt, men det er litt som med James - velger feil løsninger og roter seg inni mye rart.....

Kampen?  Den ender 2-2.

Kan aldri forestille meg Summerville starter foran Jack Harrison.

Det tror jeg faktisk kan skje. Det bør i hvert fall skje. Nå har vi bra dybde i stallen. Skal det være fair og hard kamp om plassene så må svake prestasjoner over tid "straffe" seg og andre må få sjansen til å vise seg frem fra start.

Håper Ayling starter, men tipper Rasmus fortsetter.

Jeg føler Aaronson er best ute til høyre. Håper derfor at Rodrigo starter bak Bamford med Summerville til venstre og Aaronson til høyre.

Firpo med bra innhopp - Tror han starter

Meslier - Rasmus, Koch, Cooper, Firpo - Adams, Roca - Aaronson, Rodrigo, Summerville - Bamford.

Benk: Klaesson, Ayling, Llorente, Strujik, Klich, Greenwood, Gelhardt, Harrison, Gnonto

Tribune: Robles, Drameh, Hjelde, Gyabi, Perkins, Joseph

Karantene: Sinisterra

Skadet: Forshaw, Gray, Dallas

Det blir spennende er å se hvem av de på benken som ryker på tribunen når Forshaw er tilbake fra skade og Sinisterra er med igjen. Pr.nå er vel to av Llorente, Forshaw, Greenwood og Gelhardt mest sannsynlig. Snart kommer Dallas tilbake også. Liker bredden og kampen om plassene. Nå gjenstår det å få spillet til å sitte.

Hvor mange mål og hvor mye må Perkins dominere før han får sjansen til å være med i troppen? Gyabi herjer også greit om dagen på u21.

Tror vi slår tilbake her - Palace kommer ikke til å legge seg bakpå og drøye tid. Åpen kamp og vi er litt skarpere foran begge mål. Denne vinner vi 2-0

HåvardK

Harrison dessverre helt ute av det siste kamper, håper også at Summerville får sjansen på bekostning av Jack.
Funderer på om det tenkes`godt i Orta`hodet om dagen, ift å selge Harrison og hente Gakpo eller Lang i januar - HVIS Saudi `fortsatt byr rundt 30 mill £.
Han jobber jo godt, men det er litt som med James - velger feil løsninger og roter seg inni mye rart.....

Kampen?  Den ender 2-2.

Kan aldri forestille meg Summerville starter foran Jack Harrison.

Det tror jeg faktisk kan skje. Det bør i hvert fall skje. Nå har vi bra dybde i stallen. Skal det være fair og hard kamp om plassene så må svake prestasjoner over tid "straffe" seg og andre må få sjansen til å vise seg frem fra start.

Håper Ayling starter, men tipper Rasmus fortsetter.

Jeg føler Aaronson er best ute til høyre. Håper derfor at Rodrigo starter bak Bamford med Summerville til venstre og Aaronson til høyre.

Firpo med bra innhopp - Tror han starter

Meslier - Rasmus, Koch, Cooper, Firpo - Adams, Roca - Aaronson, Rodrigo, Summerville - Bamford.

Benk: Klaesson, Ayling, Llorente, Strujik, Klich, Greenwood, Gelhardt, Harrison, Gnonto

Tribune: Robles, Drameh, Hjelde, Gyabi, Perkins, Joseph

Karantene: Sinisterra

Skadet: Forshaw, Gray, Dallas

Det blir spennende er å se hvem av de på benken som ryker på tribunen når Forshaw er tilbake fra skade og Sinisterra er med igjen. Pr.nå er vel to av Llorente, Forshaw, Greenwood og Gelhardt mest sannsynlig. Snart kommer Dallas tilbake også. Liker bredden og kampen om plassene. Nå gjenstår det å få spillet til å sitte.

Hvor mange mål og hvor mye må Perkins dominere før han får sjansen til å være med i troppen? Gyabi herjer også greit om dagen på u21.

Tror vi slår tilbake her - Palace kommer ikke til å legge seg bakpå og drøye tid. Åpen kamp og vi er litt skarpere foran begge mål. Denne vinner vi 2-0
Liker betraktningene dine, Eriksen, men tror nok veien er lengre for unggutta enn det du skisserer. Samtidig kan en jo spørre seg om det er riktig å prioritere f eks Forshaw foran Gyabi og Greenwood. Pt er kanskje en skadefri Forshaw ørlite grann bedre enn de to unggutta, men skadehistorikken tilsier jo at han faktisk ikke er noe å satse på.
Har også fundert litt på Klichs plass i troppen slik situasjonen er nå. Kan han egentlig figurere i noe annet enn 10-rollen i Jesses system? Jeg mener nei - og da er vel både Rodrigo, Aaronson og kanskje til og med Joffy og Greenwood bedre alternativ, rett og slett fordi de kan bekle andre posisjoner på laget. I tillegg representerer de framtida, og bør derfor få jevn matching.
Mulig jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige, men det får så være: Det å forvalte alle de unge talentene våre riktig blir kanskje årets største utfordring. Matchinga de får i U-23-ligaen er alt for langt unna det nivået de trenger å møte. Derfor bør alle få sjansen på seniornivå så ofte som mulig (og hensiktsmessig).

peacock

Hva er dette for vås? En "junior" skal starte, ikke Harrison?
Harrison produserer målpoeng jevnt og trutt hver sesong, noe om ikke må undervurderes.
Men, han skal spille til venstre; ALLTID!

HåvardK

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #10 på: Oktober 07, 2022, 09:12:22 »
Hva er dette for vås? En "junior" skal starte, ikke Harrison?
Harrison produserer målpoeng jevnt og trutt hver sesong, noe om ikke må undervurderes.
Men, han skal spille til venstre; ALLTID!
Våset baserer seg på den tankegangen at vi må tørre å slippe til unggutta, særlig de som viser at de er i stand til å score mål.

Har du noen gang produsert vås, peacock?

leedslife

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #11 på: Oktober 07, 2022, 09:58:38 »
Harrison dessverre helt ute av det siste kamper, håper også at Summerville får sjansen på bekostning av Jack.
Funderer på om det tenkes`godt i Orta`hodet om dagen, ift å selge Harrison og hente Gakpo eller Lang i januar - HVIS Saudi `fortsatt byr rundt 30 mill £.
Han jobber jo godt, men det er litt som med James - velger feil løsninger og roter seg inni mye rart.....

Kampen?  Den ender 2-2.

Kan aldri forestille meg Summerville starter foran Jack Harrison.

Det tror jeg faktisk kan skje. Det bør i hvert fall skje. Nå har vi bra dybde i stallen. Skal det være fair og hard kamp om plassene så må svake prestasjoner over tid "straffe" seg og andre må få sjansen til å vise seg frem fra start.

Håper Ayling starter, men tipper Rasmus fortsetter.

Jeg føler Aaronson er best ute til høyre. Håper derfor at Rodrigo starter bak Bamford med Summerville til venstre og Aaronson til høyre.

Firpo med bra innhopp - Tror han starter

Meslier - Rasmus, Koch, Cooper, Firpo - Adams, Roca - Aaronson, Rodrigo, Summerville - Bamford.

Benk: Klaesson, Ayling, Llorente, Strujik, Klich, Greenwood, Gelhardt, Harrison, Gnonto

Tribune: Robles, Drameh, Hjelde, Gyabi, Perkins, Joseph

Karantene: Sinisterra

Skadet: Forshaw, Gray, Dallas

Det blir spennende er å se hvem av de på benken som ryker på tribunen når Forshaw er tilbake fra skade og Sinisterra er med igjen. Pr.nå er vel to av Llorente, Forshaw, Greenwood og Gelhardt mest sannsynlig. Snart kommer Dallas tilbake også. Liker bredden og kampen om plassene. Nå gjenstår det å få spillet til å sitte.

Hvor mange mål og hvor mye må Perkins dominere før han får sjansen til å være med i troppen? Gyabi herjer også greit om dagen på u21.

Tror vi slår tilbake her - Palace kommer ikke til å legge seg bakpå og drøye tid. Åpen kamp og vi er litt skarpere foran begge mål. Denne vinner vi 2-0
Liker betraktningene dine, Eriksen, men tror nok veien er lengre for unggutta enn det du skisserer. Samtidig kan en jo spørre seg om det er riktig å prioritere f eks Forshaw foran Gyabi og Greenwood. Pt er kanskje en skadefri Forshaw ørlite grann bedre enn de to unggutta, men skadehistorikken tilsier jo at han faktisk ikke er noe å satse på.
Har også fundert litt på Klichs plass i troppen slik situasjonen er nå. Kan han egentlig figurere i noe annet enn 10-rollen i Jesses system? Jeg mener nei - og da er vel både Rodrigo, Aaronson og kanskje til og med Joffy og Greenwood bedre alternativ, rett og slett fordi de kan bekle andre posisjoner på laget. I tillegg representerer de framtida, og bør derfor få jevn matching.
Mulig jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige, men det får så være: Det å forvalte alle de unge talentene våre riktig blir kanskje årets største utfordring. Matchinga de får i U-23-ligaen er alt for langt unna det nivået de trenger å møte. Derfor bør alle få sjansen på seniornivå så ofte som mulig (og hensiktsmessig).
Er to ting her slik jeg ser det.
Det første er hvor mye bedre er Rasmus, Llorente, Adams, Rocha, Firpo, Aaronsen og Rodrigo enn feks Ayling, Cooper, Forshaw, Strujik, Klich, Bamford?
Slik jeg ser det er det veldig lite skillet i kvalitet der. Nå skal så klart flere av disse få mer tid på seg, men akkurat idag synes jeg det er hipp som happ egentlig hvem vi bruker. Flere av de gamle vil jeg personlig foretrekket fordi det virker som innflytelsen på banen faktisk er større.
Synes Sinisterra skiller seg ut dog. Nå har vi jo lite dekning i kvalitet på to vingplasser da, han og Harrison av seniorspillere også har vi to unggutter som til nå virker som de har et stykke igjen. Aaronsen og Rodrigo kan jo sikkert brukes, men sistnevnte er jo ikke effektiv nok i en slik rolle. Ved Sin så ser man jo selv etter en trøblete start med skade og suspensjon  at dette helt klart er en spiller som har ferdigheter og et nivå som hever oss. Ut i fra hvem han erstattet så er det godt at det virker som vi traff såpass godt her.

Det andre som du er inne på så er vi avhengig av å klare å matche inn ungguttene når satsingsområdet vårt er så stort akkurat her. Men det kan jo umulig være enkelt når nivå forskjellen er så ekstrem mellom kamper på U-21 og PL.
Det kan umulig holde at de hospiterer på treninger. Er jo faktorer som press og forventninger i kampsituasjon som må være det største spranget. I tillegg til det fysiske og et helt annet tempo.
Må jo være en tydelig årsak til hvorfor ikke Summerville klarer å overbevise feks.

Med et tap på søndag vil jo også Marsch begynne å bli presset. Det positive bildet klubben tegnet i sommer rundt transferlogistikk, væremåten til Marsch, en styrket stall og ambisjonene denne sesongen så trenger vi sårt en solid gjennomføring og en tre poenger snart. Spesielt i disse kampene der vi møter lag vi bør være jevne med eller bedre enn. Selv om vi faktisk har fått resultater så har vi vært heldige i flere totalt sett.
Det vil jo heller ikke bli enklere å rettferdiggjøre at Summerville skal starte istedefor Harrison. Når dette systemet har fungert har jo Harrison vært en av våre viktigste. Han har dalt i bidrag sammen med resten av det laget i det siste, men det er jo heller ikke slik at Summerville har forsvart en plass i start 11+eren. Bidragene på a-laget når han får sjansen er jo lik null. Mest sannsynlig fordi spranget opp er alt for stort.
Hva gjør klubben her?
Ser det med Drameh og. Rasmus har jo ikke hatt en voldsomt god start. Ayling er jo mildt sagt rusten. Drameh har fått sjansen, men det han viser er jo på langt nær nok.
Det virker som mange av de sammen "casene" vi hadde med Bielsa vedr unggutters vei til a-laget fortsetter med Marsch. Tror som sagt tidligere at begge de to er veldig kompetente personer når det kommer til å vurdere enkeltspillere, men problemet er vel at vi som klubb ikke har har knekt koden for å gi dem riktig matching/progresjon i deres vei til a-lags fotball?
Overrasker meg også at vi ikke har klart å gi Gelhart en mer tydelig rolle. Med talentet han har, mentaliteten han har vist og ikke minst bidragene i fjor er det rart vi ikke har evnet i større grad å bygge en profil der. Men dette kan jo også så klart snu, men synes det er litt for mange ting som peker mot at vi rett og slett ikke har evnet å gitt våre beste unge nok minutter på et nivå tett opp mot der vi er selv.

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #12 på: Oktober 07, 2022, 11:14:47 »
Harrison dessverre helt ute av det siste kamper, håper også at Summerville får sjansen på bekostning av Jack.
Funderer på om det tenkes`godt i Orta`hodet om dagen, ift å selge Harrison og hente Gakpo eller Lang i januar - HVIS Saudi `fortsatt byr rundt 30 mill £.
Han jobber jo godt, men det er litt som med James - velger feil løsninger og roter seg inni mye rart.....

Kampen?  Den ender 2-2.

Kan aldri forestille meg Summerville starter foran Jack Harrison.

Det tror jeg faktisk kan skje. Det bør i hvert fall skje. Nå har vi bra dybde i stallen. Skal det være fair og hard kamp om plassene så må svake prestasjoner over tid "straffe" seg og andre må få sjansen til å vise seg frem fra start.

Håper Ayling starter, men tipper Rasmus fortsetter.

Jeg føler Aaronson er best ute til høyre. Håper derfor at Rodrigo starter bak Bamford med Summerville til venstre og Aaronson til høyre.

Firpo med bra innhopp - Tror han starter

Meslier - Rasmus, Koch, Cooper, Firpo - Adams, Roca - Aaronson, Rodrigo, Summerville - Bamford.

Benk: Klaesson, Ayling, Llorente, Strujik, Klich, Greenwood, Gelhardt, Harrison, Gnonto

Tribune: Robles, Drameh, Hjelde, Gyabi, Perkins, Joseph

Karantene: Sinisterra

Skadet: Forshaw, Gray, Dallas

Det blir spennende er å se hvem av de på benken som ryker på tribunen når Forshaw er tilbake fra skade og Sinisterra er med igjen. Pr.nå er vel to av Llorente, Forshaw, Greenwood og Gelhardt mest sannsynlig. Snart kommer Dallas tilbake også. Liker bredden og kampen om plassene. Nå gjenstår det å få spillet til å sitte.

Hvor mange mål og hvor mye må Perkins dominere før han får sjansen til å være med i troppen? Gyabi herjer også greit om dagen på u21.

Tror vi slår tilbake her - Palace kommer ikke til å legge seg bakpå og drøye tid. Åpen kamp og vi er litt skarpere foran begge mål. Denne vinner vi 2-0
Liker betraktningene dine, Eriksen, men tror nok veien er lengre for unggutta enn det du skisserer. Samtidig kan en jo spørre seg om det er riktig å prioritere f eks Forshaw foran Gyabi og Greenwood. Pt er kanskje en skadefri Forshaw ørlite grann bedre enn de to unggutta, men skadehistorikken tilsier jo at han faktisk ikke er noe å satse på.
Har også fundert litt på Klichs plass i troppen slik situasjonen er nå. Kan han egentlig figurere i noe annet enn 10-rollen i Jesses system? Jeg mener nei - og da er vel både Rodrigo, Aaronson og kanskje til og med Joffy og Greenwood bedre alternativ, rett og slett fordi de kan bekle andre posisjoner på laget. I tillegg representerer de framtida, og bør derfor få jevn matching.
Mulig jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige, men det får så være: Det å forvalte alle de unge talentene våre riktig blir kanskje årets største utfordring. Matchinga de får i U-23-ligaen er alt for langt unna det nivået de trenger å møte. Derfor bør alle få sjansen på seniornivå så ofte som mulig (og hensiktsmessig).
Er to ting her slik jeg ser det.
Det første er hvor mye bedre er Rasmus, Llorente, Adams, Rocha, Firpo, Aaronsen og Rodrigo enn feks Ayling, Cooper, Forshaw, Strujik, Klich, Bamford?
Slik jeg ser det er det veldig lite skillet i kvalitet der. Nå skal så klart flere av disse få mer tid på seg, men akkurat idag synes jeg det er hipp som happ egentlig hvem vi bruker. Flere av de gamle vil jeg personlig foretrekket fordi det virker som innflytelsen på banen faktisk er større.
Synes Sinisterra skiller seg ut dog. Nå har vi jo lite dekning i kvalitet på to vingplasser da, han og Harrison av seniorspillere også har vi to unggutter som til nå virker som de har et stykke igjen. Aaronsen og Rodrigo kan jo sikkert brukes, men sistnevnte er jo ikke effektiv nok i en slik rolle. Ved Sin så ser man jo selv etter en trøblete start med skade og suspensjon  at dette helt klart er en spiller som har ferdigheter og et nivå som hever oss. Ut i fra hvem han erstattet så er det godt at det virker som vi traff såpass godt her.

Det andre som du er inne på så er vi avhengig av å klare å matche inn ungguttene når satsingsområdet vårt er så stort akkurat her. Men det kan jo umulig være enkelt når nivå forskjellen er så ekstrem mellom kamper på U-21 og PL.
Det kan umulig holde at de hospiterer på treninger. Er jo faktorer som press og forventninger i kampsituasjon som må være det største spranget. I tillegg til det fysiske og et helt annet tempo.
Må jo være en tydelig årsak til hvorfor ikke Summerville klarer å overbevise feks.

Med et tap på søndag vil jo også Marsch begynne å bli presset. Det positive bildet klubben tegnet i sommer rundt transferlogistikk, væremåten til Marsch, en styrket stall og ambisjonene denne sesongen så trenger vi sårt en solid gjennomføring og en tre poenger snart. Spesielt i disse kampene der vi møter lag vi bør være jevne med eller bedre enn. Selv om vi faktisk har fått resultater så har vi vært heldige i flere totalt sett.
Det vil jo heller ikke bli enklere å rettferdiggjøre at Summerville skal starte istedefor Harrison. Når dette systemet har fungert har jo Harrison vært en av våre viktigste. Han har dalt i bidrag sammen med resten av det laget i det siste, men det er jo heller ikke slik at Summerville har forsvart en plass i start 11+eren. Bidragene på a-laget når han får sjansen er jo lik null. Mest sannsynlig fordi spranget opp er alt for stort.
Hva gjør klubben her?
Ser det med Drameh og. Rasmus har jo ikke hatt en voldsomt god start. Ayling er jo mildt sagt rusten. Drameh har fått sjansen, men det han viser er jo på langt nær nok.
Det virker som mange av de sammen "casene" vi hadde med Bielsa vedr unggutters vei til a-laget fortsetter med Marsch. Tror som sagt tidligere at begge de to er veldig kompetente personer når det kommer til å vurdere enkeltspillere, men problemet er vel at vi som klubb ikke har har knekt koden for å gi dem riktig matching/progresjon i deres vei til a-lags fotball?
Overrasker meg også at vi ikke har klart å gi Gelhart en mer tydelig rolle. Med talentet han har, mentaliteten han har vist og ikke minst bidragene i fjor er det rart vi ikke har evnet i større grad å bygge en profil der. Men dette kan jo også så klart snu, men synes det er litt for mange ting som peker mot at vi rett og slett ikke har evnet å gitt våre beste unge nok minutter på et nivå tett opp mot der vi er selv.

Adams er en midtbanespiller vi ikke har sett maken til i Leeds siden siden Dacourt tiden. Forshaw, Klich når ikke han til lilletåa. Så her snakker vi en helt annen klasse.

De andre er kanskje jevne og det skiller sikkert ikke all verden. Mye handler om flyt, kjemi og form. Selvtillit er vel også en ikke uvesentlig faktor.

Ayling er kanskje rusten. Men når han kom inn mot Brentford var han alt annet enn rusten. For meg virket han overtent når han kom inn mot Villa. Er laget i flytsonen så blir de fleste gode. Så skiller noen seg mer negativt ut når laget sliter.

Summerville har ikke gjort seg fortjent til en startplass? 
For det første så har han aldri fått sjansen fra start tidligere. Det er noe helt annet enn å få 10, 16 og 22 miutter innimellom.
Jeg tror faktisk Summerville kun har fått innhopp nå vi har jaget mål og spillet har stampet. Hadde han kommet innpå i pausen når vi ledet 2-0 og spillet flyter så hadde det gitt en helt annen opplevelse.
Stort nivåhopp fra u21/23 til PL. Men noen spillere klarer det og hever spillet i takt med nivået. Kanskje er Summerville den typen, eller kanskje ikke. Men han må få en fair sjanse fra start på et tidspunkt. Det tidspunktet mener jeg kanskje er nå.
Vi snakker ikke om å vrake Harrison for resten av sesongen. Det handler om å gi han et spark bak, gi signaler om at hvis du ikke presterer så står andre klare.
Gevinsten vi kan oppnå med å starte Summerville kan være en unggutt som lykkes, skuldrene senkes og selvtilliten er styrket samt at vi får en Harrison som er mer skjerpet - Det vi risikerer er at Summerville ikke fungerte og vi kan bytte inn Harrison etter første omgang. At det er vesentlig større sjans for å tape om vi gir Summerville sjansen tviler jeg på.

Angående Drameh så syntes jeg ikke han var god, men heller ikke svak når han fikk sjansen. Akkurat som det vi har sett av Rasmus. Begge grå og helt på det jevne. Legger vi forutsetningene til grunn så bør vi samtidig forvente en del mer fra Rasmus og Ayling enn vi kan gjøre av Drameh. Sånn sett så syntes jeg Drameh kom bra ut av den kampen han spilte.
Angående høyrebacken så håper og tror jeg at høyrebacken tilhører Ayling innen kort tid. Med han får vi en offensiv back som dundrer på fremover, en som er modig og kynisk.

Gelhardt er et talent, det er det liten tvil om. Jeg har store forhåpninger til han. Men det å være er stort talent er ikke nok. Han er skjør, mye skadet. Det jobber mot han.  I år blir han også presset av Perkins og Gnonto. At Rodrigo fikk den starten på sesongen var bra for oss, men litt mer negativt for Gelhardt. Det er få som tar PL nivået og av alle unggutta vi har så vil nok flere av de være borte fra klubben om noen år, det er helt normalt. Men de som er flinkest til å involvere og gi sjansen på riktig tidspunkt osv tror jeg har større forutsetninger for å få frem flere. Men det er selvfølgelig en ekstrem hårfin balansegang og utrolig vanskelig.


peacock

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #13 på: Oktober 07, 2022, 11:24:38 »
Hva er dette for vås? En "junior" skal starte, ikke Harrison?
Harrison produserer målpoeng jevnt og trutt hver sesong, noe om ikke må undervurderes.
Men, han skal spille til venstre; ALLTID!
Våset baserer seg på den tankegangen at vi må tørre å slippe til unggutta, særlig de som viser at de er i stand til å score mål.

Har du noen gang produsert vås, peacock?

Ja, mange ganger! :)

leedslife

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #14 på: Oktober 07, 2022, 12:26:41 »
Harrison dessverre helt ute av det siste kamper, håper også at Summerville får sjansen på bekostning av Jack.
Funderer på om det tenkes`godt i Orta`hodet om dagen, ift å selge Harrison og hente Gakpo eller Lang i januar - HVIS Saudi `fortsatt byr rundt 30 mill £.
Han jobber jo godt, men det er litt som med James - velger feil løsninger og roter seg inni mye rart.....

Kampen?  Den ender 2-2.


Det tror jeg faktisk kan skje. Det bør i hvert fall skje. Nå har vi bra dybde i stallen. Skal det være fair og hard kamp om plassene så må svake prestasjoner over tid "straffe" seg

Håper Ayling starter, men tipper Rasmus fortsetter.

Jeg føler Aaronson er best ute til høyre. Håper derfor at Rodrigo starter bak Bamford med Summerville til venstre og Aaronson til høyre.

Firpo med bra innhopp - Tror han starter

Meslier - Rasmus, Koch, Cooper, Firpo - Adams, Roca - Aaronson, Rodrigo, Summerville - Bamford.

Benk: Klaesson, Ayling, Llorente, Strujik, Klich, Greenwood, Gelhardt, Harrison, Gnonto

Tribune: Robles, Drameh, Hjelde, Gyabi, Perkins, Joseph


Det blir spennende er å se hvem av de på benken som ryker på tribunen når Forshaw er tilbake fra skade og Sinisterra er med igjen. Pr.nå er vel to av Llorente, Forshaw, Greenwood og Gelhardt mest sannsynlig. Snart kommer Dallas tilbake også. Liker bredden og kampen om plassene. Nå gjenstår det å få spillet til å sitte.

Hvor mange mål og hvor mye må Perkins dominere før han får sjansen til å være med i troppen? Gyabi herjer også greit om dagen på u21.

Tror vi slår tilbake her - Palace kommer ikke til å legge seg bakpå og drøye tid. Åpen kamp og vi er litt skarpere foran begge mål. Denne vinner vi 2-0
Liker betraktningene dine, Eriksen, men tror nok veien er lengre for unggutta enn det du skisserer. Samtidig kan en jo spørre seg om det er riktig å prioritere f eks Forshaw foran Gyabi og Greenwood. Pt er kanskje en skadefri Forshaw ørlite grann bedre enn de to unggutta, men skadehistorikken tilsier jo at han faktisk ikke er noe å satse på.
Har også fundert litt på Klichs plass i troppen slik situasjonen er nå. Kan han egentlig figurere i noe annet enn 10-rollen i Jesses system? Jeg mener nei - og da er vel både Rodrigo, Aaronson og kanskje til og med Joffy og Greenwood bedre alternativ, rett og slett fordi de kan bekle andre posisjoner på laget. I tillegg representerer de framtida, og bør derfor få jevn matching.
Mulig jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige, men det får så være: Det å forvalte alle de unge talentene våre riktig blir kanskje årets største utfordring. Matchinga de får i U-23-ligaen er alt for langt unna det nivået de trenger å møte. Derfor bør alle få sjansen på seniornivå så ofte som mulig (og hensiktsmessig).
Er to ting her slik jeg ser det.
Det første er hvor mye bedre er Rasmus, Llorente, Adams, Rocha, Firpo, Aaronsen og Rodrigo enn feks Ayling, Cooper, Forshaw, Strujik, Klich, Bamford?
Slik jeg ser det er det veldig lite skillet i kvalitet der. Nå skal så klart flere av disse få mer tid på seg, men akkurat idag synes jeg det er hipp som happ egentlig hvem vi bruker. Flere av de gamle vil jeg personlig foretrekket fordi det virker som innflytelsen på banen faktisk er større.
Synes Sinisterra skiller seg ut dog. Nå har vi jo lite dekning i kvalitet på to vingplasser da, han og Harrison av seniorspillere også har vi to unggutter som til nå virker som de har et stykke igjen. Aaronsen og Rodrigo kan jo sikkert brukes, men sistnevnte er jo ikke effektiv nok i en slik rolle. Ved Sin så ser man jo selv etter en trøblete start med skade og suspensjon  at dette helt klart er en spiller som har ferdigheter og et nivå som hever oss. Ut i fra hvem han erstattet så er det godt at det virker som vi traff såpass godt her.

Det andre som du er inne på så er vi avhengig av å klare å matche inn ungguttene når satsingsområdet vårt er så stort akkurat her. Men det kan jo umulig være enkelt når nivå forskjellen er så ekstrem mellom kamper på U-21 og PL.
Det kan umulig holde at de hospiterer på treninger. Er jo faktorer som press og forventninger i kampsituasjon som må være det største spranget. I tillegg til det fysiske og et helt annet tempo.
Må jo være en tydelig årsak til hvorfor ikke Summerville klarer å overbevise feks.

Med et tap på søndag vil jo også Marsch begynne å bli presset. Det positive bildet klubben tegnet i sommer rundt transferlogistikk, væremåten til Marsch, en styrket stall og ambisjonene denne sesongen så trenger vi sårt en solid gjennomføring og en tre poenger snart. Spesielt i disse kampene der vi møter lag vi bør være jevne med eller bedre enn. Selv om vi faktisk har fått resultater så har vi vært heldige i flere totalt sett.
Det vil jo heller ikke bli enklere å rettferdiggjøre at Summerville skal starte istedefor Harrison. Når dette systemet har fungert har jo Harrison vært en av våre viktigste. Han har dalt i bidrag sammen med resten av det laget i det siste, men det er jo heller ikke slik at Summerville har forsvart en plass i start 11+eren. Bidragene på a-laget når han får sjansen er jo lik null. Mest sannsynlig fordi spranget opp er alt for stort.
Hva gjør klubben her?
Ser det med Drameh og. Rasmus har jo ikke hatt en voldsomt god start. Ayling er jo mildt sagt rusten. Drameh har fått sjansen, men det han viser er jo på langt nær nok.
Det virker som mange av de sammen "casene" vi hadde med Bielsa vedr unggutters vei til a-laget fortsetter med Marsch. Tror som sagt tidligere at begge de to er veldig kompetente personer når det kommer til å vurdere enkeltspillere, men problemet er vel at vi som klubb ikke har har knekt koden for å gi dem riktig matching/progresjon i deres vei til a-lags fotball?
Overrasker meg også at vi ikke har klart å gi Gelhart en mer tydelig rolle. Med talentet han har, mentaliteten han har vist og ikke minst bidragene i fjor er det rart vi ikke har evnet i større grad å bygge en profil der. Men dette kan jo også så klart snu, men synes det er litt for mange ting som peker mot at vi rett og slett ikke har evnet å gitt våre beste unge nok minutter på et nivå tett opp mot der vi er selv.

Adams er en midtbanespiller vi ikke har sett maken til i Leeds siden siden Dacourt tiden. Forshaw, Klich når ikke han til lilletåa. Så her snakker vi en helt annen klasse.

De andre er kanskje jevne og det skiller sikkert ikke all verden. Mye handler om flyt, kjemi og form. Selvtillit er vel også en ikke uvesentlig faktor.

Ayling er kanskje rusten. Men når han kom inn mot Brentford var han alt annet enn rusten. For meg virket han overtent når han kom inn mot Villa. Er laget i flytsonen så blir de fleste gode. Så skiller noen seg mer negativt ut når laget sliter.

Summerville har ikke gjort seg fortjent til en startplass? 
For det første så har han aldri fått sjansen fra start tidligere. Det er noe helt annet enn å få 10, 16 og 22 miutter innimellom.
Jeg tror faktisk Summerville kun har fått innhopp nå vi har jaget mål og spillet har stampet. Hadde han kommet innpå i pausen når vi ledet 2-0 og spillet flyter så hadde det gitt en helt annen opplevelse.
Stort nivåhopp fra u21/23 til PL. Men noen spillere klarer det og hever spillet i takt med nivået. Kanskje er Summerville den typen, eller kanskje ikke. Men han må få en fair sjanse fra start på et tidspunkt. Det tidspunktet mener jeg kanskje er nå.
Vi snakker ikke om å vrake Harrison for resten av sesongen. Det handler om å gi han et spark bak, gi signaler om at hvis du ikke presterer så står andre klare.
Gevinsten vi kan oppnå med å starte Summerville kan være en unggutt som lykkes, skuldrene senkes og selvtilliten er styrket samt at vi får en Harrison som er mer skjerpet - Det vi risikerer er at Summerville ikke fungerte og vi kan bytte inn Harrison etter første omgang. At det er vesentlig større sjans for å tape om vi gir Summerville sjansen tviler jeg på.

Angående Drameh så syntes jeg ikke han var god, men heller ikke svak når han fikk sjansen. Akkurat som det vi har sett av Rasmus. Begge grå og helt på det jevne. Legger vi forutsetningene til grunn så bør vi samtidig forvente en del mer fra Rasmus og Ayling enn vi kan gjøre av Drameh. Sånn sett så syntes jeg Drameh kom bra ut av den kampen han spilte.
Angående høyrebacken så håper og tror jeg at høyrebacken tilhører Ayling innen kort tid. Med han får vi en offensiv back som dundrer på fremover, en som er modig og kynisk.

Gelhardt er et talent, det er det liten tvil om. Jeg har store forhåpninger til han. Men det å være er stort talent er ikke nok. Han er skjør, mye skadet. Det jobber mot han.  I år blir han også presset av Perkins og Gnonto. At Rodrigo fikk den starten på sesongen var bra for oss, men litt mer negativt for Gelhardt. Det er få som tar PL nivået og av alle unggutta vi har så vil nok flere av de være borte fra klubben om noen år, det er helt normalt. Men de som er flinkest til å involvere og gi sjansen på riktig tidspunkt osv tror jeg har større forutsetninger for å få frem flere. Men det er selvfølgelig en ekstrem hårfin balansegang og utrolig vanskelig.

Jeg kan være enige i at spillertypen har vi ikke vært borti siden Dacourt. Selv om Dacourt sin karriere både i Leeds og ellers i Europa var på et langt, langt høyere nivå. Jeg liker spillertyper som det selv. Men usikker på om kvaliteten og tilstedeværelsen i helhet er veldig god. En ting er hva preferansene våre som supportere er, men statistikk tilsier jo at han ikke var veldig innflytelsesrik i Tyskland. Men så er igjen nivået der høyt både på klubb og liga.
Sammenligner man statistikk så langt i Leeds med tidligere i karrieren er den og ganske lik og kan jo gi en pekepinn selv om mange andre faktorer spiller inn her. Er dynamikken på dem sentralt bra nok? Jeg er usikker. Vi tapte den kampen på midten mot Wolves selv om vi vant resultatmessig, synes også vi har vært underlegne mot Brentford, til dels Southampton og Brighton. Veldig synlig at vi tapte midtbanekampen mot Villa sist. Også før utvisningen. Siste kamp får han jo voldsomt godt betalt av egne supportere både her og avstemning på nett, men analyse seksjonen til sky og statistikk sier jo at det var en heller average forestilling (selv om han faktisk løp enormt) og en kamp Luiz så til de grader styrte borte fra eget gress. Men dette her er noe man aldri blir enig i heller. Noen liker Messi, andre Ronaldo. Noen synes sikkert Neymar, Toure eller David Silva var verdens beste fotballspiller i verden samme tidsepoke. Det er stort sett følelser.

Du spør meg om han har fortjent en startplass. Av det jeg har sett vil jeg si nei. Grunnen til det er så klart at han ikke har vist noe spesielt på seniornivå. Verken i pre-season, cupkamper eller de minuttene han har fått til nå.
Jeg mener også at hvis et lag skal ha god nok konkurranse om plassene på laget og maksimere/trigge det beste ut av spillerne så må kvaliteten være jevnere.
Man trenger en 1ér som naturligvis er viktig for 11éren, men kvaliteten på nr 2 (og ev 3) må være tilstrekkelig til at han kan forsvare en plass basert på egne prestasjoner. Han kan ikke få en plass i start 11éren alene fordi nr 1 har vært svak. Hva slags mentalitet er det? Hva slags sjakk matt setter vi oss selv i da?
Summerville starter jo mot Barnsley hjemme i cupen. Mot Odour og Kitching (ex Leeds begge) og gjør jo langt fra noe overbevisende forestilling. Samme kan vel sies om Drameh som virkelig har spilt seg ut slik det ser ut nå. Summerville viser i små øyeblikk prov på noe i cupkampen, men helheten så er det jo en spiller som er langt unna. Neste kamp mot Brighton så verken starter han eller får minutter fra benken. Da er Gelhart foretrukket og sjongleringsspillet som gagner ungguttene minst vises for alvor.
Kampen mot Brighton er jo jevn, resultatmessig lite som skiller. En kamp som ikke skiller seg veldig fra det vi har opplevd tidligere. Små marginer og slik ser det ut å fortsette denne sesongen og. Bortsett fra kanskje Forest hjemme så er det vel ingen lag vi er så mye bedre enn at vi cruiser i et resultat. Tar du vekk cupkampene tror jeg personlig ikke vi vil få kamper der vi er dominerende og egentlig har den friheten til å gi spillere minutter uten press. Er jo generelt veldig få lag i divisjonen som har den muligheten.
Minst er jo muligheten for lag som oss med minst stall, lav kvalitet og der alt fokuset er på PL og om å holde plassen.
De som er store nok til å kunne sette fokus på cupene har jo en langt bedre mulighet til å fase unggutter inn i laget dems. Dessverre mange av de lagene som ikke har fokus på unge spillere, eller tradisjoner.
Historisk sett under dette regime klapper vi sammen bruker vi for mange unge på en gang. Så uten tvil en fase der vi prøver oss frem.


"Gevinsten vi kan oppnå med å starte Summerville kan være en unggutt som lykkes, skuldrene senkes og selvtilliten er styrket samt at vi får en Harrison som er mer skjerpet - Det vi risikerer er at Summerville ikke fungerte og vi kan bytte inn Harrison etter første omgang. At det er vesentlig større sjans for å tape om vi gir Summerville sjansen tviler jeg på."

Det samme gjelder denne. Realiteten er at nivået vi konkurrerer på er skyhøyt. Hver kamp er en krig for å vippe nok poeng i vår favør.
Sesongen til nå har jo vist at det er lite progresjon fra tidligere. Vi er ikke veldig mye bedre mot lik motstand enn vi har vært tidligere. I tillegg hvis man bryter ned 90 minutt så ser man i flere kamper av vi faktisk er underlegne i perioder.
Hvis du snakker om en en cupkamp i utdraget over må du ha meg unnskyldt, men mener du en PL kamp ville det jo vært stor risiko å tatt for en manager. Marsch, Bielsa og x antall trenere har jo sett de spillerne på trening og kampsituasjon over lang tid. I tillegg til alle faktorer som vi ikke ser eller vet om som nok spiller veldig stor rolle om den enkelte spiller rettferdiggjør flere minutter på banen.
 Når marginene i kamper er så små fordi vi tilhører nedre sjiktet ang  ressurser og kvalitet enn majoriteten av konkurrentene så er det jo forståelig at vi hele tiden bruker spillere som man vet har nivået inne.  Det er jo en beinhard resultatsarena, ingen utviklingsarena. 1 poeng kontra tap borte mot Palace kan i utgangspunktet være om vi står eller ikke står i divisjonen. Selv om Radrzianni i sist intervju mente at vi aldri kom til å rykke ned så er faktisk det  en realitet baserer man seg på siste tids gjennomføringer og resultat og hvis vi i tillegg ikke får noe ut av kampene mot Palace og Fulham så er det noen alarmer som bør blinke.

Hvorfor ikke heller bruke matching gjennom utlån? Et av de største talentene våre er i Milwall og finner ut av alle fallgruvene på den måten. Vi er jo helt totalt avhengig av resultat hele tiden, spesielt i kampprogrammet vi har vært inne i og skal inn i nå. Flust av lag vi skal ta poeng mot, mens ser man tilbake så er det noen grå skyer over oss. Summerville hadde jo nesten garantert blitt lånt ut hadde vi hentet Gakpo feks. Når det endte med italieneren så er jo han jo bare en suspensjon og skade unna realistisk sett. Men det får meg jo til å gå tilbake til vinduet. Vi er helt klart ute etter en nederlender med europeisk snitt over seg, men ender opp med to alternativer som er veldig uferdige. Tar man vekk alle faktorer annet enn kvalitet, bredde og nivå så er jo dette en voldsom kontrast fra hva vi endte opp med. Ihvertfall slik det ser ut akkurat idag. Nå kan jo i teorien faktisk både Summerville og italieneren ta oss og PL med storm og bevise at dette faktisk var et meget smart trekk av klubben.
Men jeg blir liksom ikke helt klok på alt. Og enn så lenge bygger både kollektive prestasjoner, individuelle prestasjoner og resultater opp at vi står litt på stedet hvil og er kvaliteten økt fra fjoråret i noe veldig merkbar grad?
Da tenker jeg på rene tall i form av statistikk og resultat opp seire og poeng.
Jeg mener jo med Gapko inn og kanskje også da italieneren. Altså 2 totalt på deadlineday så kunne vi lånt ut Drameh, Summerville og kanskje Greenwood? Og hatt 2 unge man kunne faset inn istedenfor 5-6 unge, noe som for meg virker helt meningsløst når majoriteten av kamper vil bli på et ufattelig lavt U-21 nivå og balansen her som du påpeker er veldig vrien.

Vedr Gelhart er nok Rodrigos gode start et godt argument og sikkert helt riktig. I tillegg har man jo sett det har vært hakk i plata med tanke på skader da desverre. Rundt det aller siste er jeg uenig. Man kan ikke belage en kort karriere som fotballspiller der nåløyet er så trangt at man skal ha flaks og bli gitt sjansen på det riktige tidspunkt, når alt funker og alt er flott. Man må ta sjansen(e) man får. Er vel kanskje det som er forskjellen på oss i hele diskusjonen her og. Klart folk har fått en karriere pga timing og flaks der det har vært skader og suspensjoner, men det er jo en faktor verken klubb eller spillere kan styre. Prestasjoner og utvikling kan måles, veiledes og forvaltes riktig.
Jeg mener gode prestasjoner skal bli belønnet, uten tvil. Men jeg synes ikke man skal bli belønnet av at andre presterer dårlig.
For meg så går det også litt på at spillere tar utfordringen og ansvaret. De går faktisk ut å setter sitt preg på kampene.
Jeg sa i et tidligere innlegg at det var litt karkterløst det laget mot Villa. Vi kan ikke ha en spillerstall som bare fader ut av kamper og står og venter på andre.
For å avslutte da..Dette er min mening og mine inntrykk. Det er ikke at jeg mener jeg har mer rett enn deg eller andre i denne diskusjonen. Ingenting ville vært mer gledelig enn at vi tar 3 poeng mot Palace med en gjennomføring på linje med Chelsea hjemme og at flere spillere står frem og at det viser seg kvaliteten på det de unge har i seg er såpass bra at manglende minutter har vært svake vurderinger av trenerteam siste månedene.
Det ligger noe uforløst over oss føler jeg. Er veldig usikker på hva jeg tror fremover. Vanskelig å få nok distanse til å gjøre en god vurdering av et lag man holder med. En side av meg sier denne sesongen kan bli veldig tøff og prosjektet kanskje ikke er riktig, mens Leeds hjertet alltid venter på at nå skal det snu og at det egentlig har vært ganske greit så langt ut fra hvilket utfordringer vi skapte for oss selv forrige sesong.


Og helt til slutt ang Harrison.
Jeg mener jo at treneren har et stort ansvar for å maksimere forholdene for våre beste. Dette er jo en spiller som er jaktet av langt bedre klubber enn oss. I tillegg er det ikke mer enn en måned siden han igjen vaket i vannskorpa til England troppen.
En ting er jo at man må forvente mer av Harrison og de antatt beste i form av consistency og roller i tropp, men i år som i fjor er det jo igjen veldig mye skifter og uforutsigbare faktorer.
En ting er at man øver på roller, system, mønster og bevegelser, men sist kamp var han over på høyre. Tidligere har det vært 3 ulike venstrebacker bak han. 2-3 ulike spisser og forskjellige 10ere rundt han. Relasjonsmessig så har det ikke akkurat gått helt veien siden vi juli 2021 så Firpo og Harrison trene sirkler sammen fordi klubben var så tydelig på at den relasjonen skulle bygges.
Bare det lille med at Strujik og Firpo er to helt forskjellige backtyper og at Rodrigo og Bamford helt forskjellige spisser kan jo umulig gagne oss når skifterne blir så hyppige og måten vi skal fremover på i banen er så voldsomt relasjonsbasert som bevegelser og samhandling.
« Siste redigering: Oktober 07, 2022, 14:28:30 av leedslife »

leedslife

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #15 på: Oktober 07, 2022, 14:05:30 »
Tror vi kjører:
Meslier - Rasmus/Ayling, Koch, Cooper, Strujik - Adams, Rocha- Harrison, Rodrigo, Brenden - Bamford.
Gelhart, Firpo og Klich kan fort bli brukt fra benken.

Zaha på Selhurst Park er en veldig voksen oppgave. Tror det jobber for Rasmus/Ayling og Brenden til høyre.
Helt utenkelig for meg at Summerville starter på høyre.
Jeg tenker kanskje Strujik kan være å foretrekke her. Firpo kanskje hadde vi spilt hjemme.
Vi skal nok få det hett rundt ørene.
Men hvorfor ikke en 1-2 der vi straffer de på raske forflytninger opp i banen og kliniske avslutninger.

Snart pressekonferanse. Spennende å høre hva Marsch tenker.

Blir det en åpen kamp kan det bli fartsfylt. Vi har vist oss veldig gode der. Palace har og råskap og fysikk og kan egentlig straffe de fleste lag. Morsom midtbane sist med Eze og Olise bla. I tillegg Zaha da som det alltid skjer mye rundt og som potensielt kan skape furore både med spill og fakter, hjelp fra publikum og hvordan han tøyer dommeren. Må nok ha et kjølig, men passe aggressivt hodet og opp på en Dallas opptreden her skal man holde han og orkanen rundt han i sjakk.
« Siste redigering: Oktober 07, 2022, 14:16:50 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #16 på: Oktober 07, 2022, 15:51:01 »
Pressern

Edith: Må igjen si at det er noe helt annet å lese det renskrevne referatet fra pressern enn førsteutkastet. Ikke minst får vi spørsmålet slik det blir stilt, lettere å skjønne svaret da.

Leo ute noen uker, faktisk... (magegreier???)
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-jesse-marsch-said-25205409
Tror vi vil se 'alle' (Gnonto, Summerville og Gelhardt) i løpet av kampen, men min feeling er at ingen av de starter.
De fire på topp fra start vil være Aaronson og Harrison på hver sin kant og Bamford/Rodrigo på topp...
« Siste redigering: Oktober 07, 2022, 23:01:05 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #17 på: Oktober 08, 2022, 07:44:47 »
Please Bamfors fra start. Viste klasse i innhoppet mot Villa

GeirO

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #18 på: Oktober 08, 2022, 09:43:32 »
Tøff kamp, men av og til overrasker klubben vår stort (3-0 Chelsea). Håper på en slik greie i morgen. Særlig fordi jeg ser kampen live i London. Gleder meg!

Duncan Pub

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #19 på: Oktober 09, 2022, 04:34:38 »
Dette er enkelt,få på Summerville og Gelhart :)

Cannavaro

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #20 på: Oktober 09, 2022, 08:52:04 »
Siden vi ikke klarte å ta Villa forrige søndag så betyr denne kampen også veldig mye for oss, vi trenger sårt en 3-poenger igjen. Vi har ikke vunnet siden 21.8. mot Chelsea på ER i PL.  Dette er fjerde kamp på bortebane i ligaen denne høsten, vi står med null seire ute !  Det begynner å bli på tide at vi gjør en god fotballkamp igjen, at laget får et kollektivt løft, og at prestasjonene jevnt over blir bedre enn vi har sett i de to siste kampene.  Det er bare Chelsea kampen som fremstår som den klart beste denne sesongen foreløpig.  Det skal sies at vi ikke har spilt med gode nok backer, og vi har offensive spillere som varierer veldig i prestasjonene, samt midtstoppere som ikke alltid er like påskrudd.  Leeds-laget har åpenbare svakheter i seg.  Vi vet ikke hvordan vi fremstår idag heller....det er usikkert.....Adams og Roca har fått tillit og skal være våre bærebjelker sentralt - det bør fortsette, lliorente har spilt seg ut av laget etter prestasjonen mot Brentford og kaptein Coops er friskmeldt igjen. Koch er den midstopperen som bør klare å utnytte rom bakfra i oppspillet, og gjerne avansere fremover når han kan for å skape ubalanse hos motstanderen.  Firpo/Struijk : Firpo er mer offensiv og deltar mer fremover i banen, men har svakheter defensivt, Struijk er svakere offensivt enn defensivt. Ingen av de innehar komplette egenskaper som en back skal ha i dagens fotball.  Kristensen har heller ikke overbevist offensivt, og er for upresis i pasningsspillet.  Med Ayling tilbake ville jeg heller satse på ham som alternativ på høyresiden, la han spille seg igang igjen.....Aaronson er avhengig av å være involvert i spillet og at vi er ballbesittende, men ville helst se han mer inn i banen, ikke en typisk kantspiller.  Harrison er altfor mye ustabil i prestasjonene, men er fortsatt en favoritt hos Marsch.   Bamford/Rodrigo ; Bamford fortsatt den smarteste spissen av disse to. Rodrigo dekker altfor mye flater og burde egentlig også være smartere i spillet sitt. Gelhardt er unggutten med litt mindre rutine som har fysikk og fart og er direkte i spillet sitt. Litt for heit i avtrekkeren noen ganger.

Jevnt over har vi litt for mye ustabilitet - spillere som ikke klarer å gjenskape prestasjoner uke inn, uke ut.....vi får derfor mye forskjellige resultater i kampene våre, selv om energien og viljen er der. Det er kvaliteten som mangler.  Så er det en gang sånn at vi får spille med det materiellet vi har og håpe det går veien....noen ganger sitter man og tenker at man savner en Pablo type og en Alioski som har en x-faktor i seg (og Raphinha såklart, selv om det svingte mye der igården også).  Vi er på langt nær et topp lag, men håpet er vel mer å håpe at vi kan etablere en posisjon i midt sjiktet....og bygge litt videre på det.

Da mener jeg at Palace er et lag som vi bør innhente en 3-poenger fra idag, men er også klar over at vi ikke har et komplett lag med de kvaliteter som kreves.  Alle våre kamper i PL denne sesongen vil ha status som tøffe.  Vi vil ikke nødvendigvis vinne med feinschmecker fotball, men heller en god lagmoral/disiplin og tildels gode enkeltprestasjoner.....
MFLU - Miracles For Leeds United

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #21 på: Oktober 09, 2022, 09:51:27 »


Jevnt over har vi litt for mye ustabilitet - spillere som ikke klarer å gjenskape prestasjoner uke inn, uke ut..........

Jeg deler 90% av karakteristikkene dine.
Marsch var også innom dette på pressern, vi har et ungt lag, de gjør feil (ala Sinisterra ved utvisningen) og det er noe han må ...tåle i prosessen med å bygge lag.

Anyways, på sitt beste /påskrudd er spillerne våre gode og de fungerer fantastisk sammen ('Chelsea') men lag legger seg mot oss og vi har måttet lære oss å fungere også i slike kamper. Når så dommerstanden oppmuntrer til alle stoppene i spillet så trengs det læring fra våre i å takle det.

Men ja, vi har gått litt mange kamper uten seier nå.

Keep Fighting, som skiltet i garderoben sier. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #23 på: Oktober 09, 2022, 14:19:39 »
Tøff  bortekamp, men ikke umulig å komme seg fra Selhurst park med poeng.
Come on Leeds

2 x Bamford og 1 mål av Struijk  :)

1-3

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #24 på: Oktober 09, 2022, 14:20:49 »
Litt av en benk, Glaesson, Gayling, Glorente, Glich, Greenwood, Gnonto, Gelhardt, Gyabi, Gummerville

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #25 på: Oktober 09, 2022, 14:47:25 »
0-0 sist vi møtte Palace borte i en av de siste kampene i fjorårssesongen. Da var vi veldig heldige som fikk ett poeng. Skal være godt fornøyd med poenget i ettermiddag også. Veldig viktig for laget å ha Bambi tilbake! Scorer vi på vår første sjanse i dag, og tar ledelsen 1-0, har jeg stor tro på seier!

Frykter likevel tap, så mitt tips er: 3-1 til Palace.

MOT!

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fido

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #26 på: Oktober 09, 2022, 15:05:14 »
Med Cooper i startoppstillingen klarer jeg aldri å være optimist

auren

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #27 på: Oktober 09, 2022, 15:11:21 »
Lovende start første 10 minutter!!

Jaaaa!!!! Struijk!!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #28 på: Oktober 09, 2022, 15:15:20 »
Ikke den mest tippede målscorer, Struijk, men desto artigere.  :)
Super Leeds since 1968

Gordon McUseless

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #29 på: Oktober 09, 2022, 15:19:25 »
Bra så langt. Håper vi holder ut i 90 og ikke går tom for luft.