Skrevet av Emne: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL  (Lest 8005 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mester

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #60 på: Oktober 09, 2022, 16:54:58 »
Blir nok en ny sesong å unngå nedrykk

Cherry

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #61 på: Oktober 09, 2022, 16:58:01 »
Etter scoringen er vi jo helt hjelpesløse, ingen tar ansvar - kick and Run .
Vondt å se på. Vi har ikke nok kvalitet dessverre.
Trist søndag.
 

Dylan

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #62 på: Oktober 09, 2022, 16:59:12 »
Delvis positive tegn denne kampen synes jeg, klar fremgang fra forrige helg. Bamford viser litt av sitt gamle jeg, Cooper og Ayling virker rusten. Summerville fortsatt litt junior. Jeg savner kraftspissen som fullfører løpene og viser muskler innen 16-meteren. Det blir litt puslete fremover

Gordon McUseless

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #63 på: Oktober 09, 2022, 16:59:31 »
Problemet vårt som et høypress lag er at vi sjelden blir bedre utover sesongen.  Vi trenger mer kvalitet i Januar hvis ikke dette skal bli nok en sesong der hjerteinfarktet er rett rundt hjørnet.

auren

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #64 på: Oktober 09, 2022, 17:00:18 »
Slutt. 2-1. Et forventet tap dessverre. Palace mye bedre i andre enn i første, og da klarte vi ikke å stå i mot. Veldig skuffende etter den lovende starten. Frykter vi må belage oss på en ny bunnstrid denne sesongen. Synes vi er tafatte og svake offansivt, uten noen klar plan.

Møkk!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #65 på: Oktober 09, 2022, 17:03:35 »
Hjelpeløse framover i andre omgang etter en knallsterk første halvtime. Juniorrusing av Cooper på vinnermålet?

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

- Leif Olav

J-R

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #66 på: Oktober 09, 2022, 17:06:29 »
Det blir viktig å få ut March før jul, ellers rykker vi ned…

Forever Whites

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #67 på: Oktober 09, 2022, 17:11:25 »
Rart vi ikke har fått mer ut av alle ukene vi har hatt disponibel på treningsfeltet i høst.  Med tanke på at vi startet så bra og har en mye større spillerstall.  Spørsmålet er om vi har mye kvantitet i forhold til kvalitet?  Eller om spillestilen til Marsch er den rette i denne tøffe ligaen.  Skuffet i kveld, satser på at det snur neste søndag hjemme mot Arsenal.
Medlem 94237

Joe Jordan

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #68 på: Oktober 09, 2022, 17:12:44 »
Jeg har ikke helt troen på dette prosjektet til March. Glimtvis bra men altfor ofte hjelpesløst. Dette blir en ny sesong i bunnstriden og vel så det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Gordon McUseless

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #69 på: Oktober 09, 2022, 17:14:36 »
Vi har ikke hatt et spesielt vanskelig programm enda heller og vi er nå bare 3 poeng fra nedrykkstreken.

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #70 på: Oktober 09, 2022, 17:15:37 »
Vi var tilsammen gode i en omgang. Palace skapte lite når de var best. Vi skapte ingenting når Palace hadde litt overtak.

Det ble en skuffende lørdag.

Heldigvis er Sinisterra tilbake neste kamp. Da bør Harrison ut. Ser ut som en parodi av en fotballspiller.


Summerville har flere gode innvolveringer enn Harrison, uten at det sier all verden. Rapp, ga oss noen dødballer og la inn så vi fikk skapt siste sjansen.

Rasmus sterk i dag. Min BB. På tide, men dog veldig gledelig.

At Gnonto ikke kommer inn stusser jeg på...aldri verden at en Italiensk landslagspiller med masse fart og energi ikke kunne bidratt med noe!

Bamford rusten. Ikke pga brente sjanser, men timing. 9 av 10 i bakrom er uansett offside. Her bør veien inn for Gnonto være kort...Begynner å bli lei Bamford, Forshaw og alle skadene.

Gelhardt kommer til en nesten sjanse. Burde kommet inn tidligere.

Klich har hatt 2 gode innhopp - 8 svake. Kun brukanes mot slutten når vi skal være kyniske og stjele tid. Med Forshaw alltid skadet og Klich sitt nivå, så må enten Gyabi dyrkes eller hente en på et visst nivå som kan supplere Adams/Roca.

Håper vi ser Sinisterra, Rodrigo, Aaronson og Gnonto som vår topp 4 neste kamp


Hallgeir *

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #71 på: Oktober 09, 2022, 17:19:40 »
Godkjent første omgang da jeg synes laget var positivt, men Palace var ganske tafatte mesteparten av omgangen.

Andre omgang var stort sett 45+ minutter med stort sett frustrasjon. Det var fint lite som ble skapt, så det er lite å si på at vi ikke fikk med oss noe fra kampen.

Det bærer stadig lenger ned på tabellen, og nå står Arsenal for tur.
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #72 på: Oktober 09, 2022, 17:20:38 »
9 poeng på 8 kamper.
Av de 8 vi har møtt er 1 lag et topplag, 4 av de ligger bak oss på tabellen. Resten midtable.
Idag sitter man jo bare og venter på at Palace snur det egebtlig. Utrolig svakt. Mangler stål, ledere og personlighet. Individuelle ferdigheter møter vi også et lag som har langt mer å spille på. Eze og Olise veldig gode. Vi er pistrete i sentralrekka. Vi fader jo enormt i andre omg.
Nå skal dette tafatte prosjektet inn mot langt tøffere motstand

Josch

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #73 på: Oktober 09, 2022, 17:22:11 »
Litt strikkmotor i dag.  Vi kjørte over Palace med høyt press første 20 min. Deretter fant Palace mottrekk og Marsch hadde ikke en plan B å by på.

Igjen er det tendenser til hawaii-fotball borte (bølger frem og tilbake) som motstander tjener på. Palace kunne gjort flere mål på overganger. Palace var bedre fysisk. Og smartere.
Fortjent tap. Jeg tror Leeds bør spille mer gjerrig borte, slik bortelag gjør på ER.
« Siste redigering: Oktober 09, 2022, 19:42:46 av Josch »

Kato

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #74 på: Oktober 09, 2022, 17:24:46 »
Det blir viktig å få ut March før jul, ellers rykker vi ned…

Helt enig. Det vi leverer etter pause er en skam. Produserer NULL. Har holdt på siden februar, og det er ingenting som tyder på at vi er på vei til noe som helst. Å putte innpå Summerville først, som har levert null i PL, viser at det som gjøres fra benken heller ikke er i nærheten. Dette prosjektet er bare prat, og ellers Leipzig på nytt.

leedslife

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #75 på: Oktober 09, 2022, 17:26:52 »
Det blir viktig å få ut March før jul, ellers rykker vi ned…

Helt enig. Det vi leverer etter pause er en skam. Produserer NULL. Har holdt på siden februar, og det er ingenting som tyder på at vi er på vei til noe som helst. Å putte innpå Summerville først, som har levert null i PL, viser at det som gjøres fra benken heller ikke er i nærheten. Dette prosjektet er bare prat, og ellers Leipzig på nytt.
1+

Fantasyland

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #76 på: Oktober 09, 2022, 17:28:44 »
Litt strikkmotor i dag.  Vi kjørte over Palce med høyt press første 20 min. Deretter fant Palace mottrekk og Marsch hadde ikke en plan B å by på.

Igjen er det tendenser til hawaii-fotball borte (bølger frem og tilbake) som motstander tjener på. Palace kunne gjort flere mål på overganger. Palace var bedre fysisk. Og smartere.
Fortjent tap. Jeg tror Leeds bør spille mer gjerring borte, slik bortelag gjør på ER.

Vil ta tak i første paragrafen her siden du er den første som påpeker for meg det helt åpenbare, Marsch har ikke mottrekk når CP justerer seg og det ser helt ufattelig tafatt ut. Det kan være vi her ser helt åpenbare svakheter ved JM og taktiske ferdigheter. Denne kampen var up for grabs og vi klapper sammen nok en gang. Frustrerende mildt sagt..

Kato

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #77 på: Oktober 09, 2022, 17:33:12 »
Meslier 6 - Stort sett lite å gjøre.
Kristensen 7,5 - Misser på målet, ellers god kontroll.
Koch 6 - Anonym, svært lite med offensivt.
Cooper 4 - Grusomt å se på, verken mer eller mindre.
Struijk 8 - Kanskje vår beste.
Roca 5 - Sjelden sett en sentral midtbanespiller så lite involvert.
Adams 7 - Langt bedre enn makkeren.
Harrison 5 - Ok i starten, så helt borte.
Aaronson 6 -God første 30, sluknet.
Bamford 4 - Helt elendig. Ikke klar for å starte.
Rodrigo 5 - Leverer stort sett ingenting offensivt.
Summerville 5 - Løfter oss null og niks
Klich - 5 - Knapt borti ballen.
Gelhardt - Lager vel stort sett bare frispark.
Ayling - Gjorde null forskjell

Marsch 1 - Har innført en spillestil som skaper to målsjanser på 90 min mot Palace. Hvor lenge varer han? Null endring av kampbilde fra benken.
 

Fantasyland

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #78 på: Oktober 09, 2022, 17:49:51 »
Hørt dette før ?

Joe Donnohue

@JoeDonnohue
Patrick Vieira says he changed tactics for the second half, instructing Palace to go more direct, focus on winning second balls, bypassing the Leeds press. Shrewd assessment. #lufc

JM har altså ikke mottrekk. Dette var jo basicly gameplan til Brentford og Brighton også..

Cherry

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #79 på: Oktober 09, 2022, 17:56:19 »
En manager som leser kampbildet, Og kan gjøre grep underveis når ting ikke fungerer MÅ man kunne forvente i PL.. byttene i dag var meget svake- mest fordi det ikke er nok kvalitet i de som settes på/ inn.
Siste 15. min er vi jo fullstendig tafatte, ikke får vi ballen ut- og den det spilles på aner ikke hva som skal utføres videre.

Best i dag syns jeg Kristensen og Strujic var.
Desidert svakest var Harrisson, Cooper og Roca.
Dette ser ikke bra ut etter 8 kamper :'(

Kato

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #80 på: Oktober 09, 2022, 18:42:27 »
«I dont think it was a bad performance».

2. omgang var helt grusom. Vi skapte null og niks. En trener som ikke aner hva han snakker om.
 

leedslife

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #81 på: Oktober 09, 2022, 19:10:52 »
«I dont think it was a bad performance».

2. omgang var helt grusom. Vi skapte null og niks. En trener som ikke aner hva han snakker om.
Hva skal du gjøre da? Han har ingenting selv å vise til som trener på et slikt nivå.
Du har 4 nye spillere i 11éren uten erfaring fra å jevnlig spille på et slikt nivå. De er hentet inn fordi de kjenner godt til Marsch og hans system. Dette systemet har i et snart halvår vist seg å ha store svakheter. Er det i det hele tatt bærekraftig i PL? Du har en benk bestående av spillere som er totalt uprøvd og som viser det måned etter måned uten små unntak som feks  Sinisterra, Klich i åpningsrundene av sesongen og Ayling i innhoppet mot Brentford.
Du har mistet to av klubbens mest innflytelsesrike spillere og i tillegg så er kanskje den fremste bæreren av attitude og tilstedeværelse på sidelinjen til neste år.
I tillegg så har du en stor andel av omgivelsene som har vært veldig tvilende til dette prosjektet fra start av og selv etter flere måneder forrige sesong, en hel pre-season og inn med egne spillere er det lite om noen progresjon fra det tafattslige og karakterløse gjennomføringene vi fikk servert på vinter/vår parten.
Tror han gjør rett i å fortsette å snakke "opp" dette. En mer realistisk tilnærming til hvordan vi har vært så langt ville fått mange til virkelig å tvile.
Enklere start på en sesong etter 8 kamper er vel vanskelig å få.
De neste 8 kampene inneholder Arsenal, Tottenham, Liverpool og City. I tillegg til Leicester og Newcastle borte. Er gjennomføringene lik det vi har opplevd til nå så vil dette prosjektet virkelig bli testet.
Det bittelille håpet jeg har er at noen av våre gamle helter tar opp handsken og finner formen. I tillegg håper jeg bedre motstand passer systemet bedre. Selv om det akkurat nå er ganske absurd med tanke på hva vi har sett så langt.

HåvardK

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #82 på: Oktober 09, 2022, 19:17:14 »
Det blir viktig å få ut March før jul, ellers rykker vi ned…

Helt enig. Det vi leverer etter pause er en skam. Produserer NULL. Har holdt på siden februar, og det er ingenting som tyder på at vi er på vei til noe som helst. Å putte innpå Summerville først, som har levert null i PL, viser at det som gjøres fra benken heller ikke er i nærheten. Dette prosjektet er bare prat, og ellers Leipzig på nytt.
Ja, Summerville var vel årsaken til tapet i dag, mr tabloid.

Fido

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #83 på: Oktober 09, 2022, 19:20:43 »
Kampen blir jo tapt allerede med laguttaket, når man setter opp Cooper som ikke lenger er et naturlig førstevalg for en av Europas dårligste landslag, i en PL kamp.
Jeg står ved det jeg har hevdet siden ansettelsen. Den manageren vi har nå sitter neppe etter nyttår. Roca og Rodrigo virker å ha bra trykk i det defensive spillet, men synes Adams, Aaronson og Harrison ofte blir litt "lette"?

Kato

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #84 på: Oktober 09, 2022, 19:21:16 »
Det blir viktig å få ut March før jul, ellers rykker vi ned…

Helt enig. Det vi leverer etter pause er en skam. Produserer NULL. Har holdt på siden februar, og det er ingenting som tyder på at vi er på vei til noe som helst. Å putte innpå Summerville først, som har levert null i PL, viser at det som gjøres fra benken heller ikke er i nærheten. Dette prosjektet er bare prat, og ellers Leipzig på nytt.
Ja, Summerville var vel årsaken til tapet i dag, mr tabloid.

Hvor har du lest det? For øvrig er det vel tid før å bremse den hausinga av unggutter som ikke er i nærheten enda av nivået som kreves. Ingen av dem er gode nok for spilletid i Premier League enda, Gelhardt nærmest.
« Siste redigering: Oktober 09, 2022, 19:50:51 av Kato »
 

morten1966

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #85 på: Oktober 09, 2022, 19:43:17 »
Kampen blir jo tapt allerede med laguttaket, når man setter opp Cooper som ikke lenger er et naturlig førstevalg for en av Europas dårligste landslag, i en PL kamp.
Jeg står ved det jeg har hevdet siden ansettelsen. Den manageren vi har nå sitter neppe etter nyttår. Roca og Rodrigo virker å ha bra trykk i det defensive spillet, men synes Adams, Aaronson og Harrison ofte blir litt "lette"?

Adams lett? Var jo Leedssin beste spiller i dag. Aaronsen er veldig god i første omg. Harrison har vært dårlig i mange kamper nå.

Når Marsch etter inn Summerville er det jo man begynner å lure på hva slags egenskaper han har som managere.

leedslife

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #86 på: Oktober 09, 2022, 19:55:36 »
Det blir viktig å få ut March før jul, ellers rykker vi ned…

Helt enig. Det vi leverer etter pause er en skam. Produserer NULL. Har holdt på siden februar, og det er ingenting som tyder på at vi er på vei til noe som helst. Å putte innpå Summerville først, som har levert null i PL, viser at det som gjøres fra benken heller ikke er i nærheten. Dette prosjektet er bare prat, og ellers Leipzig på nytt.
Ja, Summerville var vel årsaken til tapet i dag, mr tabloid.

Hvor har du lest det? For øvrig er det vel tid før å bremse den hausinga av unggutter som ikke er i nærheten enda av nivået som kreves. Ingen av dem er gode nok for spilletid i premier League enda, Gelhardt nærmest.
Det kan jo også gjøres på en annen måte. Olise hos Palace er vel jevnaldrende med våre unge. Sikkert rundt  60 kamper i CC for Reading. Siste sesongen var han kanskje CCS beste og veldig innflytelsesrik på et Reading lag som nesten nådde PO.
Første sesongen i Palace var det vel rundt 10-11 starter samt endel innhopp. Men bra bidrag.
Nå vant de jo ikke overraskende midtbanekrigen i dag mot et karakterløst Leeds, men man drar vel ikke på hvis man mener at han denne sesongen blir en enda viktigere mann for Vieira. Samme eksempelet kan vel bruke om U-21 landslagsspiller Guei som jeg er sikker på gikk gradene i Swansea i CC, men arrester meg om jeg tar feil.
På den andre siden har du jo unggutter som har kommet fra grasrotnivåog spilt ut en etablert seniorspiller på øverste nivå, men det tilhører vel heller sjeldenhetene.
Tror nok vi trenger å være litt realistiske ja.

Kato

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #87 på: Oktober 09, 2022, 20:07:50 »
Det blir viktig å få ut March før jul, ellers rykker vi ned…

Helt enig. Det vi leverer etter pause er en skam. Produserer NULL. Har holdt på siden februar, og det er ingenting som tyder på at vi er på vei til noe som helst. Å putte innpå Summerville først, som har levert null i PL, viser at det som gjøres fra benken heller ikke er i nærheten. Dette prosjektet er bare prat, og ellers Leipzig på nytt.
Ja, Summerville var vel årsaken til tapet i dag, mr tabloid.

Hvor har du lest det? For øvrig er det vel tid før å bremse den hausinga av unggutter som ikke er i nærheten enda av nivået som kreves. Ingen av dem er gode nok for spilletid i premier League enda, Gelhardt nærmest.
Det kan jo også gjøres på en annen måte. Olise hos Palace er vel jevnaldrende med våre unge. Sikkert rundt  60 kamper i CC for Reading. Siste sesongen var han kanskje CCS beste og veldig innflytelsesrik på et Reading lag som nesten nådde PO.
Første sesongen i Palace var det vel rundt 10-11 starter samt endel innhopp. Men bra bidrag.
Nå vant de jo ikke overraskende midtbanekrigen i dag mot et karakterløst Leeds, men man drar vel ikke på hvis man mener at han denne sesongen blir en enda viktigere mann for Vieira. Samme eksempelet kan vel bruke om U-21 landslagsspiller Guei som jeg er sikker på gikk gradene i Swansea i CC, men arrester meg om jeg tar feil.
På den andre siden har du jo unggutter som har kommet fra grasrotnivåog spilt ut en etablert seniorspiller på øverste nivå, men det tilhører vel heller sjeldenhetene.
Tror nok vi trenger å være litt realistiske ja.

Mens unggutta våre herjer på OBOS-nivå. Milevis fra Premier League.
 

ar9

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #88 på: Oktober 09, 2022, 20:14:20 »
Er laget og treneren god nok for PL spill?
Starten av sesongen var jo grei men
slik vi har fremstått de siste kampene er jeg litt tvilende. Bortsett fra Sinisterra som bare såvidt har kommet i gang så er vel Aaronsen vårt eneste kreative offensive kort.
Når han har dagen er han god men klarer ikke å dra lasset alende. Dessuten blir han fort lagt i bakken og holder sjelden 90.
Vi må ha mer bidrag fra kant+back. Flere skudd fra 16-20 m også. Samt trene på offensive og defensive dødballer igjen.
Kontringsspillet må dessuten opp flere hakk igjen.
Per nå ser det ut som vi trenger noen friske fjes i Januar som kan heve laget.
Virker uansett som det blir en thriller helt inn som i fjor.


Sent from my iPhone using Tapatalk

leedslife

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #89 på: Oktober 09, 2022, 20:23:33 »
Det blir viktig å få ut March før jul, ellers rykker vi ned…

Helt enig. Det vi leverer etter pause er en skam. Produserer NULL. Har holdt på siden februar, og det er ingenting som tyder på at vi er på vei til noe som helst. Å putte innpå Summerville først, som har levert null i PL, viser at det som gjøres fra benken heller ikke er i nærheten. Dette prosjektet er bare prat, og ellers Leipzig på nytt.
Ja, Summerville var vel årsaken til tapet i dag, mr tabloid.

Hvor har du lest det? For øvrig er det vel tid før å bremse den hausinga av unggutter som ikke er i nærheten enda av nivået som kreves. Ingen av dem er gode nok for spilletid i premier League enda, Gelhardt nærmest.
Det kan jo også gjøres på en annen måte. Olise hos Palace er vel jevnaldrende med våre unge. Sikkert rundt  60 kamper i CC for Reading. Siste sesongen var han kanskje CCS beste og veldig innflytelsesrik på et Reading lag som nesten nådde PO.
Første sesongen i Palace var det vel rundt 10-11 starter samt endel innhopp. Men bra bidrag.
Nå vant de jo ikke overraskende midtbanekrigen i dag mot et karakterløst Leeds, men man drar vel ikke på hvis man mener at han denne sesongen blir en enda viktigere mann for Vieira. Samme eksempelet kan vel bruke om U-21 landslagsspiller Guei som jeg er sikker på gikk gradene i Swansea i CC, men arrester meg om jeg tar feil.
På den andre siden har du jo unggutter som har kommet fra grasrotnivåog spilt ut en etablert seniorspiller på øverste nivå, men det tilhører vel heller sjeldenhetene.
Tror nok vi trenger å være litt realistiske ja.

Mens unggutta våre herjer på OBOS-nivå. Milevis fra Premier League.
Klart statistikk og resultat lyver sjeldent selv om mange mener han er den nye Maradona og bør spille eller hadde vi bare signert den spilleren så hadde alt vært så mye bedre. Flåsete da.

Så lenge kamphverdagen dems er U-21 mens vi konkurrerer i PL med en stall som helhet ikke er bedre så forteller vel egentlig det alt om hvilken tøff oppgave vi har hatt og har med å fase inn unge spillere selv om fokuset og ressursbruken på ungdommer er veldig viktig for oss.
Men kjøp av ungdom er langsiktig, mens resultater vi sitter å kommenterer her hver uke er kortsikt og det viktigste for oss som klubb. Marsch fullfører kontrakten sin i Leeds hvis han vinner nok kamper ikke antall unge spillere han tør å satse på. Nøkkelen ligger i å få ut maksimalt i de 11 beste på et jevnt høyt nivå. Da er nok sjansen større for at man kan klare å gi utfordrerne til 11éren en bedre plattform.
Er jo det man må ha i bakhodet når man diskuterer. Tror de fleste fotballsupportere ser potensiale i Summerville, Greenwood, Gelhart, Perkins og disse andre. Men ligger jo langt mer enn bare ferdigheter som skal tas med i betraktningene.