Skrevet av Emne: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL  (Lest 7788 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Carl Fisker

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #90 på: Oktober 09, 2022, 21:05:15 »
Det blir viktig å få ut March før jul, ellers rykker vi ned…

Helt enig. Det vi leverer etter pause er en skam. Produserer NULL. Har holdt på siden februar, og det er ingenting som tyder på at vi er på vei til noe som helst. Å putte innpå Summerville først, som har levert null i PL, viser at det som gjøres fra benken heller ikke er i nærheten. Dette prosjektet er bare prat, og ellers Leipzig på nytt.
Er det nok Marsch nå? Svaret er ja.

leedslife

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #91 på: Oktober 09, 2022, 21:43:21 »
Det blir viktig å få ut March før jul, ellers rykker vi ned…

Helt enig. Det vi leverer etter pause er en skam. Produserer NULL. Har holdt på siden februar, og det er ingenting som tyder på at vi er på vei til noe som helst. Å putte innpå Summerville først, som har levert null i PL, viser at det som gjøres fra benken heller ikke er i nærheten. Dette prosjektet er bare prat, og ellers Leipzig på nytt.
Er det nok Marsch nå? Svaret er ja.
Tvilsomt. Man kan jo fortsatt argumentere at starten i år er bedre enn i fjor selv om vi møtte både ManU, Liverpool og Newcastle borte i de første 8 i fjor og det ente med 1-8 i målforskjell og 0 poeng mot de to store i ManU og Lpool. Vi står sånn sett bedre både poengmessig og iht målstatistikk.
Altså: 2021 har vi etter 8 kamper 6 poeng og 7:15 i målforskjell - - - 2022: Har vi etter 8 kamper 9 poeng og 11:12 i målforskjell.

Problemet er bare at under Bielsa så var starten på fjoråret en dupp i gjennomføring fra hva vi opplevde sesongene tidligere, mens under Marsch så har vi jo vært slik som dette. Kampen idag var jo sånn sett i øverste sjiktet av gjennomføringer med Marsch selv med tap. Han har vel 6 seire så langt på 20 i PL. Det er vel 2 x seire v Wolves, Watford, Norwich, Brentford og kampen mot Chelsea som stikker seg mest ut. Nå er jo gjennomføringen mot sistnevnte eneste som holder liv i min tro på dette prosjektet. Resten av kampene hans har jo vært mildt sagt veldig average. Selv de andre kampene vi har vunnet har jo ikke kommet av så veldig overbevisende spill. 0-3 Watford stikker seg ut, men det var rimelig hawaii på bortebane der langt ute i andre omgang. Wolves og Norwich er vi jo heldige på mange vis.  Brentford sist for sesongen var jo ekstremt viktig og et sterkt resultat, men man sitter jo med inntrykk av at de hadde tatt fullstendig sommerferie Brentford (spesielt Canos).  Nå taper vel også Chelsea mot Soton og Tuchel avskjediges etter tapene mot oss dem og Zagreb. Etter dette har vel Chelsea stort sett vunnet igjen. Så man kan vel lure på om vi møtte et Chelsea lag med hodet på riktig plass?
Tror nok også ut fra alt som skjedde i vintermånedene ved avskjedigelsen av Bielsa at dette er et prosjekt ledelsen kommer til å fighte for.
Det blir heller ingen enkel oppgave for en annen trener å utrette noe med denne stallen. Det er jo ikke slik at stallen er veldig bra og at vi er synlig forsterket. Så alt kan ikke falle ned på Marsch alene her mener nå jeg selv om han har hatt innvirkning på flere spillere inn.
Så her er det nok bare å håpe at noe snart "klikker" og man opplever alt det positive som er lagt frem i form av  snakk vedr visjoner og planer fra klubb og trener snart begynner å bli synlig på banen.
« Siste redigering: Oktober 09, 2022, 22:04:45 av leedslife »

Reaney

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #92 på: Oktober 09, 2022, 21:55:35 »
Junior Firpo skadet igjen?

Fido

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #93 på: Oktober 09, 2022, 22:04:45 »


Adams lett? Var jo Leedssin beste spiller i dag.

Opplever at midtbanen vår er lett å passere. Selv om Adams flytter beina mye, er han for lite «i veien».

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #94 på: Oktober 09, 2022, 22:23:39 »
Junior Firpo skadet igjen?

Jepp.

Firpo, Forshaw og Bamford - Der har du gjeng -

Sterland

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #95 på: Oktober 09, 2022, 22:27:41 »
Første omgang var noe av det beste jeg har sett under Marsch. Dikterer fullstendig, skaper litt lite, men har full kontroll på CP defensivt. Kristensen har Zaha i lomma, og alt er på stell. Dessverre er det igjen personlig feil som koster oss. Cooper sin hårreisende dribling, hvor han blir nødt til å felle Ayew(?) er direkte årsak til at de scorer på påfølgende frispark. 2. omgang var fullstendig grusom. Overlater initiativet fullt og helt til CP, og skaper ingen ting. Byttene vi gjør hever ikke laget overhodet. Verken Klich, Summerville, Gelhardt eller Ayling er i nærheten. Trist å se Summerville, som er så utrolig bra på U21 nivået, falle fullstendig igjennom på a-nivå. Et utlån hadde etter min mening vært på sin plass. Men de store skuffelsene var Cooper, Bamford, Roca og Harrison. Langt under pari. Tragisk at vi ikke fikk en konkurrent til Bamford i transfervinduet. Som vanlig trenger han vanvittig lang tid for å få igjen killerinstinktet etter et skadeopphold. Frykter at det nok engang blir en knallhard kamp for å unngå nedrykk. Spent på hvor mye tålmodighet Radrizzani & co har med Marsch, men kan aldri tenke meg at han ligger tynt an allerede. Håper han får noe mer tillitt.   

leedslife

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #96 på: Oktober 09, 2022, 22:35:16 »


Adams lett? Var jo Leedssin beste spiller i dag.

Opplever at midtbanen vår er lett å passere. Selv om Adams flytter beina mye, er han for lite «i veien».
Vi har tapt slaget på midten i 5 av 8 kamper. Chelsea, Everton vinner vi den kampen og legger man godviljen til Southampton.
Wolves tross seier, Villa, Palace, Brentford, Brighton er vi underlegne.
Det er rett og slett urovekkende.
Om det er system eller dynamikken dem to i mellom. Gudene må vite.
Begge har jo en OK rating etter 8 kamper så håpet er jo at med justeringer kan vi få til en langt mer slagkraftig enhet sentralt i banen.

Josch

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #97 på: Oktober 09, 2022, 22:54:25 »
Første omgang var noe av det beste jeg har sett under Marsch. Dikterer fullstendig, skaper litt lite, men har full kontroll på CP defensivt.

Enig i at presset var enormt. Jeg synes vi har sett lignende ting i andre kamper. Åpningene ser bra ut med kraftig press og motstander må slå ifra seg. Etter en halv time endrer kampene karakter.

Vi har faktisk tapt alle 2. omganger borte denne sesongen. Sluppet inn 10 bortemål. Null borteseire. Jeg lurer faktisk på om vi får betalt for gå ut i hundre i hver kamp når vi ender opp med tap. Er dette taktisk smart?

raggen

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #98 på: Oktober 10, 2022, 09:42:53 »
deler skeptismen og bekymringene sesongen til nå og kampen igår. Vi blir tydeligvis for lett å finne ut av og kommer de forbi det første pressleddet vårt så sliter vi med ei gang. klikk spillet vårt virker veldig panisk til tider og spiller på veldig høy risiko i store tider. fare for brudd er stor ofte når vi går fremover. Hva kan være løsningen?? ikke lett å si MEN at spillere har klippekort er ihvertfall ikke løsningen. kan ikke være gøy for de spom jobber på og spiller reservelagsfotball og gjør det bra der og sjelden eller aldri får sjansen på 1 laget. Nå hadde ikke summerville noe stort innhopp men han er kjapp i beina og tilfører noe som de andre ikke klarer for øyeblikket. gi de tid og ikke forvent de skal prestere de 10-15 min de får sjansen. de må starte av og til!!! Gelhardt er jo ett annet eksempel på dette. super sub og mulig han passer best som det men da bør han heller gå på lån om de ikke tenker på å bruke han. både bielsa og march har jo drøssevis av andre muligheter når bamford er ute selv om gelhardt er next in line i mine øyne. kunne gjerne som jeg har nevnt før sett de begge 2 på topp. Ingen enkel løsning på dette men noe må gjøres ellers har vi en ny trener på plass på nyåret en gang og skikkelig nedrykksstrid igjen!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

HåvardK

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #99 på: Oktober 10, 2022, 09:52:33 »
Det blir viktig å få ut March før jul, ellers rykker vi ned…

Helt enig. Det vi leverer etter pause er en skam. Produserer NULL. Har holdt på siden februar, og det er ingenting som tyder på at vi er på vei til noe som helst. Å putte innpå Summerville først, som har levert null i PL, viser at det som gjøres fra benken heller ikke er i nærheten. Dette prosjektet er bare prat, og ellers Leipzig på nytt.
Ja, Summerville var vel årsaken til tapet i dag, mr tabloid.

Hvor har du lest det? For øvrig er det vel tid før å bremse den hausinga av unggutter som ikke er i nærheten enda av nivået som kreves. Ingen av dem er gode nok for spilletid i Premier League enda, Gelhardt nærmest.
Det var et forsøk på å ironisere over en av flere spissformuleringer fra din kant. Jeg tror faktisk at problemene i Leeds ikke alene skyldes at ungguttene får prøve seg. Tenk det!

HåvardK

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #100 på: Oktober 10, 2022, 10:02:17 »
Det blir viktig å få ut March før jul, ellers rykker vi ned…

Helt enig. Det vi leverer etter pause er en skam. Produserer NULL. Har holdt på siden februar, og det er ingenting som tyder på at vi er på vei til noe som helst. Å putte innpå Summerville først, som har levert null i PL, viser at det som gjøres fra benken heller ikke er i nærheten. Dette prosjektet er bare prat, og ellers Leipzig på nytt.
Ja, Summerville var vel årsaken til tapet i dag, mr tabloid.

Hvor har du lest det? For øvrig er det vel tid før å bremse den hausinga av unggutter som ikke er i nærheten enda av nivået som kreves. Ingen av dem er gode nok for spilletid i premier League enda, Gelhardt nærmest.
Det kan jo også gjøres på en annen måte. Olise hos Palace er vel jevnaldrende med våre unge. Sikkert rundt  60 kamper i CC for Reading. Siste sesongen var han kanskje CCS beste og veldig innflytelsesrik på et Reading lag som nesten nådde PO.
Første sesongen i Palace var det vel rundt 10-11 starter samt endel innhopp. Men bra bidrag.
Nå vant de jo ikke overraskende midtbanekrigen i dag mot et karakterløst Leeds, men man drar vel ikke på hvis man mener at han denne sesongen blir en enda viktigere mann for Vieira. Samme eksempelet kan vel bruke om U-21 landslagsspiller Guei som jeg er sikker på gikk gradene i Swansea i CC, men arrester meg om jeg tar feil.
På den andre siden har du jo unggutter som har kommet fra grasrotnivåog spilt ut en etablert seniorspiller på øverste nivå, men det tilhører vel heller sjeldenhetene.
Tror nok vi trenger å være litt realistiske ja.

Mens unggutta våre herjer på OBOS-nivå. Milevis fra Premier League.
Klart statistikk og resultat lyver sjeldent selv om mange mener han er den nye Maradona og bør spille eller hadde vi bare signert den spilleren så hadde alt vært så mye bedre. Flåsete da.

Så lenge kamphverdagen dems er U-21 mens vi konkurrerer i PL med en stall som helhet ikke er bedre så forteller vel egentlig det alt om hvilken tøff oppgave vi har hatt og har med å fase inn unge spillere selv om fokuset og ressursbruken på ungdommer er veldig viktig for oss.
Men kjøp av ungdom er langsiktig, mens resultater vi sitter å kommenterer her hver uke er kortsikt og det viktigste for oss som klubb. Marsch fullfører kontrakten sin i Leeds hvis han vinner nok kamper ikke antall unge spillere han tør å satse på. Nøkkelen ligger i å få ut maksimalt i de 11 beste på et jevnt høyt nivå. Da er nok sjansen større for at man kan klare å gi utfordrerne til 11éren en bedre plattform.
Er jo det man må ha i bakhodet når man diskuterer. Tror de fleste fotballsupportere ser potensiale i Summerville, Greenwood, Gelhart, Perkins og disse andre. Men ligger jo langt mer enn bare ferdigheter som skal tas med i betraktningene.
Godt at noen kan nyansere virkelighetsbeskrivelsen en smule. Hvis det er én ting som er tydelig med Leeds United i 2022, er det transferpolitikken, som er basert på å hente unge talenter og utvikle dem for enten å satses på i Leeds eller selges videre med et godt overskudd. Men for å få til dette, må de matches. Og når U23-laget rykket ned til PostNord-nivå, er det faktisk kun ved å gi spillere sjansen på A-laget som gjenstår som alternativ - hvis en da ser bort fra utlån, som leedslife påpeker. Den utskjelte Summerville ønsket jo dette allerede i fjor, men ble nektet. Samtidig fikk han ikke spille på U23-laget fordi han måtte slite benken på A-laget. Håpløs situasjon.

HåvardK

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #101 på: Oktober 10, 2022, 10:06:14 »
Første omgang var noe av det beste jeg har sett under Marsch. Dikterer fullstendig, skaper litt lite, men har full kontroll på CP defensivt.

Enig i at presset var enormt. Jeg synes vi har sett lignende ting i andre kamper. Åpningene ser bra ut med kraftig press og motstander må slå ifra seg. Etter en halv time endrer kampene karakter.

Vi har faktisk tapt alle 2. omganger borte denne sesongen. Sluppet inn 10 bortemål. Null borteseire. Jeg lurer faktisk på om vi får betalt for gå ut i hundre i hver kamp når vi ender opp med tap. Er dette taktisk smart?
Godt poeng, men vi bruker vel samme taktikk hjemme også?

HåvardK

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #102 på: Oktober 10, 2022, 10:08:37 »


Adams lett? Var jo Leedssin beste spiller i dag.

Opplever at midtbanen vår er lett å passere. Selv om Adams flytter beina mye, er han for lite «i veien».
Vi har tapt slaget på midten i 5 av 8 kamper. Chelsea, Everton vinner vi den kampen og legger man godviljen til Southampton.
Wolves tross seier, Villa, Palace, Brentford, Brighton er vi underlegne.
Det er rett og slett urovekkende.
Om det er system eller dynamikken dem to i mellom. Gudene må vite.
Begge har jo en OK rating etter 8 kamper så håpet er jo at med justeringer kan vi få til en langt mer slagkraftig enhet sentralt i banen.
Vi må jo vurdere justeringer i alle ledd når tendensen er så nedadgående som nå. Kunne faktisk ha tenkt meg å se hvordan Gyabi presterer på dette nivået (nå tar vel en del fullstendig fyr her inne). Fysikken er i alle fall på plass.
« Siste redigering: Oktober 10, 2022, 10:10:18 av HåvardK »

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #103 på: Oktober 10, 2022, 10:17:21 »
Jeg har fortsatt trua på Jesse. Til tider er vi solide, men til tider også ustabile og innimellom svake. Akkurat sånn som de fleste lagene fra 10-20 plassen er. Vi er et lag som tilhører midtsjiktet minus i PL.

Syntes det svartmales litt heftig. Men for all del. Mulig jeg er for optimist altså.

Veien videre blir viktig. I stedet for å kaste Jesse så tror jeg de to neste vinduene må jobbes hardt. En del av Bielsa sine disipler må fases ut. Forshaw, Firpo og Bamford først og fremst. Frynsete spillere vi aldri kan stole på. Så har du Klich som er altfor dårlig.  De fire må erstattes, aller helst i januar.

Allerede neste kamp bør Gyabi få den rollen Klich er tiltenkt. Gyabi har bedre fysikk og flytter beina raskere. Så skorter det sikkert på rutine og kanskje andre ting. Men her har vi en sulten på vei opp og frem VS en som har slitt med å prestere på dette nivået i over to år. Både Gyabi og Greenwood bør vurderes foran Klich. Til alle som nå kaster seg på og mener jeg overvurderer ungdommen. Nei, det gjør jeg ikke. Jeg mener bare at Klich er veldig svak. Jeg sitter på en følelse av at Klich sin spilletid sier bråstopp så fort Polens landslagstropp til VM er endelig...

Llorente, Harrison og Rodrigo bør være inne i sin siste sesong i klubben. Harrison siste halvår om vi får napp hos Gakpo. Ja Harrison scorer noe mål og bidrar med assist. Men fasit er at han stort sett spiller svake kamper, før han glimter til og leverer mye i korte perioder. Vi har aldri sett Harrison stå frem på en dag Leeds sliter. Han er en medgangsspiller. Vet det er delte meninger om dette. Men er ganske så mør på alle feilvalgene han gjør med ballen. 

Spillere som Cooper, Ayling og Dallas kan nok bite seg fast litt til. Kontinuitet og viktige garderobespillere. Cooper bør ha tre stk foran seg i køa på stopperplassen - I tillegg kommer Hjelde og Cresswell bakfra. Det vil si at vi må ha en ny klasse stopper neste sommer som kan kjempe om plassen med Koch og Strujik.

Jeg syntes nysigneringene i år ser bra ut. Både Adams og Roca har levert ok. Spesielt Adams. Sinisterra ser solid ut. Brendan ujevn, men ok. Rasmus sin pil peker oppover, men her har vi Ayling i bakhånd. Gnonto fortsatt ikke brukt. Men liten tvil om at han har noe å bidra med. Her handler det om å få han til å passe inn så raskt som mulig å dyrke han. Da gjerne på bekostning av Bamford som vi aldri kan stole på pga alle skadene.

Angående kampen i går. Vi var veldig nære å få 2-0. Da hadde kampen blitt en helt annen. I stedet fikk Palace mål på sin første mulighet. Mål preger kamper og etter det klarte vi ikke å komme opp på nivå igjen. I pausen tok Palace grep og lyktes med det. Jesse svarte med å legge om til en diamant på midten. Syntes vi løftet oss og kom mer med, men vi sliter med å skape de store sjansene.
2-1 målet til Palace var et bra mål. En god prestasjon av Eze. Vi kunne sikkert gjort mye annerledes for å unngå det, men sånn er det med alle mål. Også de vi scorer. Alle mål kunne vært unngått.

Jeg er fortsatt optimist og tror vi fortsatt har gode muligheter til 10-12 plassen. Vi ser ikke mye dårligere ut enn Villa, Brentford, Southampton, Everton, Forest, Wolves, Palace. Fulham og Bournemouth havner garantert i bunnstriden til slutt. Leicester ser grusomme ut. West H vil ta steg ut av sumpen og klatre til topp 10 etterhvert.

Arsenal neste - På et tidspunkt går de på en smell. Hvorfor ikke neste kamp mot oss?  Vi feide Chelsea av banen. Arsenal kommer ikke til å legge seg bakpå og drøye tid. Etter det møter vi Leicester borte som har vunnet en kamp i år, så er det Fulham som nå har to strake tap etter en god start. Men gode opplevelser, forhøyet selvtillit og ok med poeng i disse kampene så kan det være perfekt å møte Liverpool på Anfield. Murring i gangene, en muggen Salah og en motstander med høye skuldre. 

Men vi må få bedre flyt i det offensive spillet. Vi må være mer presise i pasningsspillet og vi må få flere baller inn i boksen. Sånne ting kommer gjerne litt automatisk når ting flyter.  Det vi må bli bedre på er angrep mot etablert forsvar. Vi har møtt parkerte busser hjemme mot flere lag. Her har vi mye å gå på. Vi må bli mer stabile i samtlige 90 minutter. Vi vil alltid få litt press mot oss og vi vil alltid være litt underlegne ila en kamp. Syntes vi stort sett forsvarer oss bra, men vi må bli litt smartere sånn at vi ikke tømmer oss for krefter.

De neste kampene håper jeg vi ser Gnonto - Han har spiller spiss og kant for Italia. Vi må prøve han. Han er lynrask, har masse energi, ekstrem til å løpe og bevege seg og han er uforutsigbar. Føler det er noe sånn vi trenger. Et uromoment. Sinisterra er klar til neste kamp. Det er viktig.

En front firer med Sinisterra, Rodrigo, Aaronson - Gnonto eller Sinisterra, Aaronson, Gnonto - Rodrigo tror jeg hadde vært det beste.

Samtidig står jeg fortsatt på at jeg vil se hva Summerville kan få til fra start en kamp. I går kom han innpå på et tidspunkt vi ikke hang sammen. Bidro med lite, men tross lite spilletid så hadde han flere gode involveringer enn det Harrison hadde på hele kampen.  Flere av spillerne sier han herjer på trening og venter bare på at det skal komme ut i kamp. Gjerne allerede nå mot Arsenal, da vil det bli litt rom å løpe i  :) ;)


Håper fortsatt araberne ønsker Harrison for 30 mill + og at Gakpo kommer i januar. Dytter du han inn i front fire så tror jeg det kan bli riktig så bra.

På gjensyn!
« Siste redigering: Oktober 10, 2022, 10:35:26 av Eriksen55 »

GeirO

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #104 på: Oktober 10, 2022, 10:40:57 »
Synes kanskje det er litt rart at noen vil kaste Marsch etter en meget bra omgang og tabellnivå noenlunde som Liverpool. Jeg er nok litt mer tålmodig enn mange her, men enig i at downperioden begynner å bli langvarig. Men erfaringsmessig kommer gode dager etter dårlige dager, og da skryter vi av March. Akkurat som for noen uker siden. Sånn går no dagan....

leedslife

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #105 på: Oktober 10, 2022, 10:41:01 »


Adams lett? Var jo Leedssin beste spiller i dag.

Opplever at midtbanen vår er lett å passere. Selv om Adams flytter beina mye, er han for lite «i veien».
Vi har tapt slaget på midten i 5 av 8 kamper. Chelsea, Everton vinner vi den kampen og legger man godviljen til Southampton.
Wolves tross seier, Villa, Palace, Brentford, Brighton er vi underlegne.
Det er rett og slett urovekkende.
Om det er system eller dynamikken dem to i mellom. Gudene må vite.
Begge har jo en OK rating etter 8 kamper så håpet er jo at med justeringer kan vi få til en langt mer slagkraftig enhet sentralt i banen.
Vi må jo vurdere justeringer i alle ledd når tendensen er så nedadgående som nå. Kunne faktisk ha tenkt meg å se hvordan Gyabi presterer på dette nivået (nå tar vel en del fullstendig fyr her inne). Fysikken er i alle fall på plass.
Synes bare det er alarmerende hvis vi har et trenerteam som ikke klarer å få maksimalt ut av spillere som burde vært ledende på dette laget.
Man ser jo tendenser til nedadgående pil på Rodrigo og Harrison som har vært blandt våre beste performere tidligere sesonger og ikke minst i sesongens første kamper.
Du har en midtbane som har lite pondus og innflytelse i kamper. Du har en Cooper og Bamford der pilen peker litt nedover. Llorente har jo ikke fungert overhodet.
I tillegg var det jo flere som påpekte forrige sesong at Phillips hadde nådd sitt under Bielsa og ikke ville fungere noe særlig under Marsch..? Bare tanken på at man ikke kan maksimere et slikt potensial i et kollektiv(tar man så klart vekk skader) er jo helt vanvittig.
Han og disse andre jeg nevner er jo spillere som har vist i sesong etter sesong og være bærebjelker i laget og våre beste performere.
Materialet du i tillegg har å jobbe med ved flere av de er jo så bra vi som klubb har mulighet til å verve til oss akkurat nå. Min første tanke er at hvis du ikke klarer å maksimere det de har i forhold til erfaring, kvalitet og standing I gruppa hvor er automatikken at du skal klare det med en unggutt som ikke har noe?
På den andre siden er det jo naturlig at valg av spillere dukker opp igjen når vi er så svake. Jeg har bare lite tro på at en eller flere unggutter inn vil snu dette. 
Da jeg gikk over Marsch 20 kamper i går så er det jo rett og slett urovekkende det som er vist i majoriteten av kampene.
Er jo ingen tegn på at dette vil bli en slagkraftig enhet og et prosjekt som tar oss videre. Spørsmålet er jo om laget denne sesongen er så mye bedre enn laget vi hadde i vår første sesong i PL. Tar man med trenerbenk inkl der så synes jeg akkurat nå pilen peker nedover her og.
På den andre siden, et annet eksempel for å kvele den tanken er jo Arteta og Arsenal. Jeg var helt sikker på at den mannen var ferdig i fjor.
Ideløst, karakterløst og helt på villspor. Så får han inn sine spillere, implementerer en vinnerkultur, mentalitet og et system og sakte men sikkert satt sammen en slagkraftig enhet som faktisk står godt mot alle lag i divisjonen. I tillegg får du drahjelp av omgivelsene, så klart fordi de vinner kamper, men også fordi supportere connecter med spillerne. Unge, fremadstormende, god balanse og i tillegg endel innskudd av briter som er viktige kulturbærere.
Så man får vel enn så lenge bare sitte rolig i båten og suge til seg det Marsch faktisk hevder. At vi er på rett vei og at vi har fått dårlig betalt i de siste 4-5 kamper.
Men det er snakket som holder troen i dette, ikke statistikk.
« Siste redigering: Oktober 10, 2022, 11:15:40 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #106 på: Oktober 12, 2022, 11:02:31 »
Jeg var såpass tom etter kampen søndag at eg ikkje orket matchtråden.

Ser jo nå at her er masse klokskap, likevel...

Metseparten etter kamp burde vel ligge i Jesse Marsch-tråden, men lar det ligge.

Bare positivt at noen fortsatt vil bidra på forumet. :)

(Her er mange lesere men man er ...uvillig... til å bidra).

Jeg mener det er nå, i 'motgang' (fem uten seier på rad i serien er jo det...) man ser hva en manager er laget av.
The Athletics analyse
https://theathletic.com/3675640/2022/10/12/leeds-attack-analysis-statistics/
viser at vi skaper nok (som et middels PL-lag, noe 14.plassen jo faktisk viser at vi er pr nå) men vi har et problem på topp.

Vår beste (herr Bamford) leverer ikke (fordi han er skadeutsatt og spiller lite), vi fikk igang Rodrigo (fire mål og toppscorer i divisjonen en periode) men han ble skadet. Dermed har vi hatt rullegalloppen i gang, ingen som spiller fast på topp over tid og vi kan bygge consistency rundt.

Analysen viser videre at vi er veldig avhengig av Harrison og venstresiden i å skape sjanser. Vel, vi vet jo at svaret heter Sinisterra og håpet er han han vil levere fast fremover nå. Han begynte jo sesongen som skadet og kom først inn når rotet på topp var igang.

Defensivt har vi levert (viser analysen).  Håper vi takler Arsenal også (jo leverte jo greit mot Chelsea men vi var nok heldige med tidspunktet vi møtte de på). Deretter Leicester, Fulham, Liverpool (ikke i sin beste form pr dato), Bournemouth og Tottenham frem til VM-dvalen.

Vi må slutte å tape (og å bare klare uavgjort gang etter gang etter gang) mot 'jevne' motstandere i disse kampene, det må vi.

Håper Jesse viser at han kan takle denne motgangsperioden vi nå er inne i, håper virkelig det. Tror han har spillerne med ennå...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #107 på: Oktober 12, 2022, 11:49:30 »
Jeg var såpass tom etter kampen søndag at eg ikkje orket matchtråden.

Ser jo nå at her er masse klokskap, likevel...

Metseparten etter kamp burde vel ligge i Jesse Marsch-tråden, men lar det ligge.

Bare positivt at noen fortsatt vil bidra på forumet. :)

(Her er mange lesere men man er ...uvillig... til å bidra).

Jeg mener det er nå, i 'motgang' (fem uten seier på rad i serien er jo det...) man ser hva en manager er laget av.
The Athletics analyse
https://theathletic.com/3675640/2022/10/12/leeds-attack-analysis-statistics/
viser at vi skaper nok (som et middels PL-lag, noe 14.plassen jo faktisk viser at vi er pr nå) men vi har et problem på topp.

Vår beste (herr Bamford) leverer ikke (fordi han er skadeutsatt og spiller lite), vi fikk igang Rodrigo (fire mål og toppscorer i divisjonen en periode) men han ble skadet. Dermed har vi hatt rullegalloppen i gang, ingen som spiller fast på topp over tid og vi kan bygge consistency rundt.

Analysen viser videre at vi er veldig avhengig av Harrison og venstresiden i å skape sjanser. Vel, vi vet jo at svaret heter Sinisterra og håpet er han han vil levere fast fremover nå. Han begynte jo sesongen som skadet og kom først inn når rotet på topp var igang.

Defensivt har vi levert (viser analysen).  Håper vi takler Arsenal også (jo leverte jo greit mot Chelsea men vi var nok heldige med tidspunktet vi møtte de på). Deretter Leicester, Fulham, Liverpool (ikke i sin beste form pr dato), Bournemouth og Tottenham frem til VM-dvalen.

Vi må slutte å tape (og å bare klare uavgjort gang etter gang etter gang) mot 'jevne' motstandere i disse kampene, det må vi.

Håper Jesse viser at han kan takle denne motgangsperioden vi nå er inne i, håper virkelig det. Tror han har spillerne med ennå...
Den statistikken de leverer gjelder den bare sesongen 22/23 eller samlet sett kampene under Marsch, Asbjørn?
Du er ikke den eneste som er tom og kanskje til tider kan være litt rådvill til det hele. Er vel det inntrykket man får generelt om man bruker forum eller sosiale medier for tiden.

Kampprogrammet frem mot VM er ganske enkelt i forhold til restitusjon og motstander. Det er jo langt tøffere etter sluttspillet. Selv om vi har noen spillere som ikke er matchfit har vi jo egentlig kunne stort sett stilt vårt antatt beste lag og til nå. Det er jo ingen garanti når kampene kommer tettere og vinteren kommer.
Vi får bare håpe. En ting som er sikkert er at vi må opp på et høyere nivå enn hva vi har vist i de 20 kampene så langt i dette prosjektet. Viktigst av alt er at man får ut maksimalt av Bamford, Harrison, Rodrigo, Cooper og disse andre nøkkelspillerene.
Det begynner vel å bli lite tall for å bygge en argumentasjon for at dette prosjektet blir så bra som det som er blitt kommunisert, men ting kan så klart snu i fotball.
Overbevisende forestilling og god poengfangst mot Arsenal og oppgjørene utover kan jo være med å skape en sterkere overbevisning og tro for dem 11 som må ut å gjøre jobben. Som igjen skaper engasjement og tro blant oss som bruker mye av tiden på dette. Men det er mer håp enn tro for min del.
Går fortsettelsen i samme spor så håper jeg vi bruker tiden. Håper ikke Radrizianni er like triggerhappy som før Bielsa. Da tror jeg vi fort kan slite stort.
Jeg føler på ingen måte vi sitter på noe uforløst som feks Leicester eller Liverpool hva gjelder maks potensiale i systemet og eksepsjonelle individuelle spillere som rett og slett bare trenger en gnist for å slå fyr.
Det blir nok heller den tunge jobben med oss. Som du sier, i størst grad få vippet kampene mot dårligere og lik motstand i vår favør og håpe vi kan ta med oss 1 poeng her eller der mot de antatt beste. Men snakket i prosjektet spede start om ambisjoner, akademi og europa må være et vondt ekko akkurat nu.

Kato

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #108 på: Oktober 12, 2022, 17:19:05 »
Det vil være langt enklere for Radrizzani å sparke Marsch enn Bielsa. Hvis ikke amerikanerne skal beskytte landsmannen. Jeg tror ikke han sikkert trygt om det blir 4-5 kamper til med sørgesløst spill.
 

Josch

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #109 på: Oktober 12, 2022, 18:03:44 »
Det vil være langt enklere for Radrizzani å sparke Marsch enn Bielsa. Hvis ikke amerikanerne skal beskytte landsmannen. Jeg tror ikke han sikkert trygt om det blir 4-5 kamper til med sørgesløst spill.

Det satt langt inne å sparke Bielsa etter det han hadde oppnådd i tre sesonger. Objektivt var det naturlig å vurdere hans stilling i november med basis i resultat høsten 2021 Flere lag sparket treneren da de kom farlig nær nedrykk, bl.a Villa og Newcastle. De kom på trygg grunn. Mens Leeds ventet og havnet i myra.

Jeg tror Ikke 49ers beskytter Marsch. Hvis 49ers skal betale for spillere og stadion fremover, og kanske kjøpe seg opp,  så vil de ikke risikere nedrykk. De vil forlange en god coach når de legger penger i dette. Marsch må levere (holde Leeds langt unna nedrykkssonen) for å få fred. Det er stor risiko å gjøre som i fjor: vente til vi er direkte innblandet i nedrykk i slutten av februar.

Hvis det går dårlig i høst så er VM-pausen tiden for å bytte coach. Ikke i en hektisk periode i jan/feb. Tipper vi tar noen poeng før VM-pausen og at JM da blir evaluert.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #110 på: Oktober 13, 2022, 10:49:27 »
Man skal lytte til Eddie Gray :)

Speaking to West Yorkshire Sport Daily (12 October), Gray said: “You don’t need to be a scientist to know we need to get points on the board. Football’s about winning matches, but I don’t think we’ve played as bad as the results suggest.

“I thought the first half last weekend we were very good but let it slip in the second half.
“But what I think people have got to realise is that when Jesse first came into the club we were fighting a relegation battle, and you don’t just go from avoiding relegation to a top-six side in one go – it’ll take a bit of building.

“Supporters are going to be worried, but I think I have seen enough to think that we’ll get enough points.”

https://motleedsnews.com/news/eddie-gray-delivers-verdict-on-jesse-marsch-and-leeds-united-survival-hopes-i-have-seen-enough/

Lytt:  https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p0d1wtq1

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjosse77

Sv: Kamp vs. Crystal Palace @Selhurst Park, 9.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #111 på: Oktober 14, 2022, 12:03:28 »

Vi har faktisk tapt alle 2. omganger borte denne sesongen. Sluppet inn 10 bortemål. Null borteseire. Jeg lurer faktisk på om vi får betalt for gå ut i hundre i hver kamp når vi ender opp med tap. Er dette taktisk smart?

Nei, ingen historikk som tilsier at det er smart å kjøre hardt og ukontrollert fra start. Ikke over tid. Det verste tidspunktet å slippe inn mål er de første 20. Mye smartere å kjøre trygt, solid og la motstanderne løpe fra seg det verste før man kjører motstanderen mer. MEN, det kan funke bra hvis man klarer å score samt unngå baklengs. BIG IF!