Skrevet av Emne: Kamp: vs Tottenham @Tottenham Hotspur Stadium 12.11.22 kl. 16:00 på Viasport PL1  (Lest 7738 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

God kontroll og opp til 2-3.

Så bytter vi ut enda en offensiv spiller og blir baktunge. Resultatet kommer umiddelbart.

Taktisk bommert.

De fleste lag hadde gjort det samme. Det er ikke sånn at det er genialt når det funker og elendig hvis det ikke går

Jesse blir jo hyllet og slaktet i annenhver kamp for bytter og grep som blir gjort.

Tre poeng til null. Jeg klarer ikke hylle det dessverre.

Sju baklengs siste to. Fullstendig lekk.

Dog en ålræit kamp i dag til vi frivillig gir fra oss initiativet.
Marching on together!

auren

Slutt. 4-3. Utrolig frusterende kamp, men her får vi en tilbake etter å ha snudd selv forrige helg. Synes vi var gode i andre omgang helt til 3-3. Og så kronet Adams verket med å bli utvist, og dermed utilgjengelig i første kamp etter VM-pausen. Forsvaret leverer til stryk nok en gang, mens det offansive ser mye bedre ut.

Uansett: 6 poeng på de siste tre kampene er meget sterkt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Denne blei tapt fra benken😡😡😡
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

auren

Denne blei tapt fra benken😡😡😡

Vant fra benken forrige helg, tapte denne gangen. Ayling involvert i 3-3 også. Tottenham skapte vel nesten ingenting i andre omgang, men scoret likevel 3 mål.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

God kontroll og opp til 2-3.

Så bytter vi ut enda en offensiv spiller og blir baktunge. Resultatet kommer umiddelbart.

Taktisk bommert.

De fleste lag hadde gjort det samme. Det er ikke sånn at det er genialt når det funker og elendig hvis det ikke går

Jesse blir jo hyllet og slaktet i annenhver kamp for bytter og grep som blir gjort.

Tre poeng til null. Jeg klarer ikke hylle det dessverre.

Sju baklengs siste to. Fullstendig lekk.

Dog en ålræit kamp i dag til vi frivillig gir fra oss initiativet.

Hadde han ikke byttet og vi hadde tapt så hadde slakten kommet da også. Dessuten vet ingen hvorfor Roca ble byttet ut. Var han sliten?

Syntes vi spilte en god kamp. Som vi stort sett har gjort i år. Men det blir litt for enkle noen av baklengsmålene. Tre mål borte mot Spurs bør være nok..

Blank_File

Slutt. 4-3. Utrolig frusterende kamp, men her får vi en tilbake etter å ha snudd selv forrige helg. Synes vi var gode i andre omgang helt til 3-3. Og så kronet Adams verket med å bli utvist, og dermed utilgjengelig i første kamp etter VM-pausen. Forsvaret leverer til stryk nok en gang, mens det offansive ser mye bedre ut.

Uansett: 6 poeng på de siste tre kampene er meget sterkt.

auren
Jeg er bare sånn passe skuffet. Men hadde vært i kjelleren uten de 6 fra de to forrige. En rettferdig dommer har annullert Tottenhams første. Så himla fint å se at det blir mål igjen nå. Selv om vi ser ut til å tenke er innkast er pause de to siste kampene. Hva skjer med det??

Bellini

Lenge siden e har sett en så dårlig taktisk vurdering som Marsch gjør når han tarut Roca og legger om til 5 bak. Vi mister helt grepet og Tottenham ruller over oss.
Grusom avgjørelse 🙄😬

RoarG

Med 7 mål sluppet inn på 2 kamper må det organiseres bedre. Må gjerne kjøpe inn en defensiv spiller i januar-vinduet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bellini

Trenger ikke mye fotball forståelse for å se at Leeds er best med ball offensivt...

Eriksen55

Lenge siden e har sett en så dårlig taktisk vurdering som Marsch gjør når han tarut Roca og legger om til 5 bak. Vi mister helt grepet og Tottenham ruller over oss.
Grusom avgjørelse 🙄😬

Skrikes det høyt av mange, med fasit i hånd.

Fantasyland

Med 7 mål sluppet inn på 2 kamper må det organiseres bedre. Må gjerne kjøpe inn en defensiv spiller i januar-vinduet.

Begynner å bli et stort problem med hvor svake vi er bak der. Helt horribelt å være vitne til. Er ikke bare spiss som bør stå øverst på handlelista, men en CB og LB tar jeg glatt imot.

Forever Whites

Jaja, det kommer nye muligheter den 28. desember..........  grusomt lenge til.
Medlem 94237

Dennis

God kontroll og opp til 2-3.

Så bytter vi ut enda en offensiv spiller og blir baktunge. Resultatet kommer umiddelbart.

Taktisk bommert.

De fleste lag hadde gjort det samme. Det er ikke sånn at det er genialt når det funker og elendig hvis det ikke går

Jesse blir jo hyllet og slaktet i annenhver kamp for bytter og grep som blir gjort.

Tre poeng til null. Jeg klarer ikke hylle det dessverre.

Sju baklengs siste to. Fullstendig lekk.

Dog en ålræit kamp i dag til vi frivillig gir fra oss initiativet.

Hadde han ikke byttet og vi hadde tapt så hadde slakten kommet da også. Dessuten vet ingen hvorfor Roca ble byttet ut. Var han sliten?

Syntes vi spilte en god kamp. Som vi stort sett har gjort i år. Men det blir litt for enkle noen av baklengsmålene. Tre mål borte mot Spurs bør være nok..

Og hadde han beholdt det og vi hadde scoret enda ett, hadde han blitt hyllet for det. Det blir bare spekulasjon. Vi sitter jo med fasit i hånd og tapet er et faktum.

Jeg ser jo selvsagt hensikten med byttet, men Leeds er fryktelig svake defensivt. Å invitere et lag med folk som Kane til å dominere de siste ti er selvmord.

Står på mitt, taktisk bommert. Særlig når Gnonto allerede er ute og vi har ytterst få å kontre på. Bytter altså en sentral midtbanespiller med en forsvarer og blir trillet ball i hatt med siste to måla.

Fryktelig skuffa, her trodde jeg vi i det minste ville dra med ett poeng. Da føles det ekstra ille når det er egen skyld.
Marching on together!

Sleivind

Kommer ikke over utvisningen til Adams.... Det er bare Leeds som greier å strø salt i eget sår.

karaba

Det som er klinkende klart er at skal vi spille så smalt med midtbanen som vi gjør så må vi ha backer som fungerer mye bedre offensivt. Struijk er god defensivt, men som back bidrar han veldig lite fremover. Kristensen er heller ingen back som klarer å bidra i noen større grad.
Da backene alt for ofte havner i ingenmannsland så ser vi at de fleste lag bare slår ballen høyt motsatt av der ballen er og inn i rommet bak backene, dette gjør at vi lett blir overspilt og kommer i ubalanse bakover


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: November 12, 2022, 18:10:54 av karaba »

Dennis

Kommer ikke over utvisningen til Adams.... Det er bare Leeds som greier å strø salt i eget sår.

Utrolig dumt av en så god og viktig spiller.

Greenwood mot Kevin de Bruyne? Det er noe annet enn Adams.
Marching on together!

Sterland

Ufattelig bittert å tape denne. Vi har Spurs på gaffelen, og spiller meget bra. Men ved å legge om til 5 bak mister vi initiativet og inviterer de inn i kampen. Vi sover utilgivelig  på kastet hvor Kulusevski setter opp nr 3, og det er personlige feil som fører til nr 4, men Spurs skal ha kred for spillet i forkant. Vi var positive fremover, og det var herlig å se Rodrigo sette sine 2. Han har hevet seg betraktelig ift de 2 første sesongene. Synes også Aaronsen gjør mye bra, en feinschmecker ala Pablo og de har vi ikke hatt mange av de siste 20 årene.. Totalt sett leverte vi en god forestilling igjen mot et topp 6 lag. Vi skaper endel muligheter, og jeg synes absolutt Marsch bør få tillit videre. Håper vi klarer å forsterke noe i januar.

Josch

Før 3-3 var dette noe av det beste jeg har sett av Marsch' mannskap. Bra forsvar, bra press , eget spill, sjanser og fine mål. På bortebane.

Spurs vant pga en bedre benk enn Leeds. De fylte på med gode spillere siste kvarteret. Og så er spurs bedre individuelt. Det gjør ofte utslag siste 10 min til fordel for gode lag.

Fire baklengs, men to av målene spratt ikke vår vei på skuddene. Under mesteparten av kampen synes jeg ikke forsvaret var på bærtur. Men det står 4-3 på tavla.




stian

Før 3-3 var dette noe av det beste jeg har sett av Marsch' mannskap. Bra forsvar, bra press , eget spill, sjanser og fine mål. På bortebane.

Spurs vant pga en bedre benk enn Leeds. De fylte på med gode spillere siste kvarteret. Og så er spurs bedre individuelt. Det gjør ofte utslag siste 10 min til fordel for gode lag.

Fire baklengs, men to av målene spratt ikke vår vei på skuddene. Under mesteparten av kampen synes jeg ikke forsvaret var på bærtur. Men det står 4-3 på tavla.

Ja, indag var det kvaliteten på enkeltspillere som avgjorde. Kulusevski var enorm for Tottenham. Men en ting som forundrer meg litt, er at vi gir fra oss så mye rom på kantene gjennom hele kampen. Som Karaba er inne på over, kommer vi ikke så ofte rundt med backene offensivt. Samtidig kommer ikke kantene godt nok ned defensivt. Det er jo alltid en tradeoff på sånt og man kan jo ikke være overalt, men det er ett eller annet som ikke sitter der enda.

Uansett - vi har Tottenham på gaffelen på bortebane. Med litt marginer med oss ville vi tatt tre poeng her. Som Marsch-skeptiker må jeg innrømme at jeg faktisk synes det er tegn til bedring, både offensivt og defensivt, selv om baklengsmålene fortsatt renner inn.

flynn

God prestasjon dette! Tottenham skaper ikke mer enn man absolutt må regne med, men de har flyt, god uttelling og VAR på sin side. Vi var forsåvidt også effektive, men har de på gaffelen i lange perioder. Selvsagt skal man ikke slippe inn fire, men i dag synes jeg alle i bakre firer leverer til godkjent, Koch med en av sine klart beste kamper for oss. Mye uflyt slik jeg ser det. Kan ikke helt skjønne at dette laget skal fortsette å bakse rundt nedrykksplass, men ingen faller helt fra på nedre halvdel eller så dermed er det vel fort det som skjer i vinter.

flynn

karaba

Er litt uheldig at Nottingham får 3p i dag, de hadde nok følt det tyngre å gå inn pausen på bånn av tabellen


Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

God prestasjon dette! Tottenham skaper ikke mer enn man absolutt må regne med, men de har flyt, god uttelling og VAR på sin side. Vi var forsåvidt også effektive, men har de på gaffelen i lange perioder. Selvsagt skal man ikke slippe inn fire, men i dag synes jeg alle i bakre firer leverer til godkjent, Koch med en av sine klart beste kamper for oss. Mye uflyt slik jeg ser det. Kan ikke helt skjønne at dette laget skal fortsette å bakse rundt nedrykksplass, men ingen faller helt fra på nedre halvdel eller så dermed er det vel fort det som skjer i vinter.

flynn

Jeg synes det er like mye frispark til Tottenham, og gult kort nr. 2 til Adams, forut for 2-3 målet til Rodrigo, som det burde vært blåst på Meslier. Her var jeg sikker på at VAR kom til å bryte inn. Klart frispark til Spurs. 

Roca har også en takling som burde vært direkte rødt. Så summa summarum var vi ikke uheldige med VAR i dag faktisk. Synes jeg.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

I furoren over uttallige tips om poeng i dag får jeg dessverre atter en gang rett. Tap og null poeng. Skal aldri være enkelt å være Leeds.

Sterland

God prestasjon dette! Tottenham skaper ikke mer enn man absolutt må regne med, men de har flyt, god uttelling og VAR på sin side. Vi var forsåvidt også effektive, men har de på gaffelen i lange perioder. Selvsagt skal man ikke slippe inn fire, men i dag synes jeg alle i bakre firer leverer til godkjent, Koch med en av sine klart beste kamper for oss. Mye uflyt slik jeg ser det. Kan ikke helt skjønne at dette laget skal fortsette å bakse rundt nedrykksplass, men ingen faller helt fra på nedre halvdel eller så dermed er det vel fort det som skjer i vinter.

flynn

Jeg synes det er like mye frispark til Tottenham, og gult kort nr. 2 til Adams, forut for 2-3 målet til Rodrigo, som det burde vært blåst på Meslier. Her var jeg sikker på at VAR kom til å bryte inn. Klart frispark til Spurs. 

Roca har også en takling som burde vært direkte rødt. Så summa summarum var vi ikke uheldige med VAR i dag faktisk. Synes jeg.

auren
Her mener jeg du tar fullstendig feil. Før 2-3 goalen er han ikke borti spilleren, ren filming. Glimrende dømming. Roca sin takling er ikke rødt, lite kraft, gult helt ok. Skal en gi rødt på slike vil det ikke være mange oppgjør som ender med 22 mann på banen. Det er en kontaktsport, ikke innebandy..
« Siste redigering: November 12, 2022, 19:45:57 av Sterland »

Hallgeir *

I furoren over uttallige tips om poeng i dag får jeg dessverre atter en gang rett. Tap og null poeng. Skal aldri være enkelt å være Leeds.

Tippet selv et tap med 2-3, mye fordi tre seiere på rad er sjelden kost for et lag som har hatt mye motgang.

Men, sammenlignet med det laget presterte de åtte kampene forut for møtet med Liverpool, må vi kunne klare å dra mye positivitet ut av innsatsen de siste tre kampene, også i dag, selv med et surt tap.

Han som satt i VAR-bussen må jo ha vært i koma for å være i stand til å godkjenne angrepet på Meslier forut for Kane-skåringen.
Super Leeds since 1968

HåvardK

God kontroll og opp til 2-3.

Så bytter vi ut enda en offensiv spiller og blir baktunge. Resultatet kommer umiddelbart.

Taktisk bommert.

De fleste lag hadde gjort det samme. Det er ikke sånn at det er genialt når det funker og elendig hvis det ikke går

Jesse blir jo hyllet og slaktet i annenhver kamp for bytter og grep som blir gjort.
Både Roca og Adams hadde gult. Normalt hadde Klich kommet inn istf Ayling. I utgangspunktet et forståelig bytte, selv om Roca kanskje spilte sin beste kamp så langt i Leeds-trøya.

HåvardK

God kontroll og opp til 2-3.

Så bytter vi ut enda en offensiv spiller og blir baktunge. Resultatet kommer umiddelbart.

Taktisk bommert.

De fleste lag hadde gjort det samme. Det er ikke sånn at det er genialt når det funker og elendig hvis det ikke går

Jesse blir jo hyllet og slaktet i annenhver kamp for bytter og grep som blir gjort.

Tre poeng til null. Jeg klarer ikke hylle det dessverre.

Sju baklengs siste to. Fullstendig lekk.

Dog en ålræit kamp i dag til vi frivillig gir fra oss initiativet.
For det finnes ikke noen alternativ? Enten hylle eller slakte?

HåvardK

Det som er klinkende klart er at skal vi spille så smalt med midtbanen som vi gjør så må vi ha backer som fungerer mye bedre offensivt. Struijk er god defensivt, men som back bidrar han veldig lite fremover. Kristensen er heller ingen back som klarer å bidra i noen større grad.
Da backene alt for ofte havner i ingenmannsland så ser vi at de fleste lag bare slår ballen høyt motsatt av der ballen er og inn i rommet bak backene, dette gjør at vi lett blir overspilt og kommer i ubalanse bakover


Sent from my iPhone using Tapatalk
Syns dette er et merkelig fokus. Vi spiller borte mot et av PLs beste lag, og for første gang i år ser vi at vi konsistent spiller bra, offensiv fotball i en lengre periode (i 2.omgang). Vel er vi litt smale, men i dag greide vi faktisk å spille oss til gode posisjoner gang på gang, dog uten de helt store mulighetene bortsett fra målene. Jeg savner noen avslutninger fra distanse; vi kunne sikkert ha fått til et tosifra antall skudd fra 16-25 meter uten at vi benyttet oss av dette. Syns dette tegner bra. Offensivt, altså.
Så slipper vi inn fire mål, som selvsagt ikke er bra. Samtidig mener jeg de to siste er litt flaks, mens det første er soleklart frispark til keeper. Dog hadde Spurs flere sjanser, så det må strammes inn defensivt, uten tvil. Men etter mitt skjønn var dette en kamp som lignet på en av de mange gode prestasjonene i PL for to år siden.

Fantasyland

God kontroll og opp til 2-3.

Så bytter vi ut enda en offensiv spiller og blir baktunge. Resultatet kommer umiddelbart.

Taktisk bommert.

De fleste lag hadde gjort det samme. Det er ikke sånn at det er genialt når det funker og elendig hvis det ikke går

Jesse blir jo hyllet og slaktet i annenhver kamp for bytter og grep som blir gjort.

Tre poeng til null. Jeg klarer ikke hylle det dessverre.

Sju baklengs siste to. Fullstendig lekk.

Dog en ålræit kamp i dag til vi frivillig gir fra oss initiativet.

Hadde han ikke byttet og vi hadde tapt så hadde slakten kommet da også. Dessuten vet ingen hvorfor Roca ble byttet ut. Var han sliten?

Syntes vi spilte en god kamp. Som vi stort sett har gjort i år. Men det blir litt for enkle noen av baklengsmålene. Tre mål borte mot Spurs bør være nok..

Og hadde han beholdt det og vi hadde scoret enda ett, hadde han blitt hyllet for det. Det blir bare spekulasjon. Vi sitter jo med fasit i hånd og tapet er et faktum.

Jeg ser jo selvsagt hensikten med byttet, men Leeds er fryktelig svake defensivt. Å invitere et lag med folk som Kane til å dominere de siste ti er selvmord.

Står på mitt, taktisk bommert. Særlig når Gnonto allerede er ute og vi har ytterst få å kontre på. Bytter altså en sentral midtbanespiller med en forsvarer og blir trillet ball i hatt med siste to måla.


Fryktelig skuffa, her trodde jeg vi i det minste ville dra med ett poeng. Da føles det ekstra ille når det er egen skyld.

Dette er spot on og akkurat hva jeg sitter igjen med. Alt virker så tilfeldig og jeg står fortsatt på at Marsch bør sparkes. Han er ikke sterk nok taktisk og virker heller ikke interessert i å lære. Nå skjer det neppe i vm-pausen og worst case scenario er at klubben står ut hele sesongen med han. Er forberedt på en berg-og-dalbane hele veien…

Reaney

Hva er det med middelmådigheter som gang på gang framstår som verdensstjerner mot Leeds.
Denne gangen ødelegges dagen av tomålscorer Bentancur. Var hatobjekt nr. 1 og helt elendig i Juventus. Fansen jublet villt da han forsvant til Tottenham. Men så var det Leeds da.