Skrevet av Emne: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport  (Lest 7305 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fredhans

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #120 på: Desember 28, 2022, 23:18:36 »
Hvorfor kan ikke Leeds få kjøpt inn flere spillere som holder premier leage nivå………….., og en spiss som kan score mål😳

Vi har en spiss som kan score mål, Rodrigo med 9 på 15 kamper og kun 4 foran seg i PL  ;)
[/quote
Javel og han utmerker seg mot de store lagene…………,veldig ustabil spør du meg i forhold til de beste😏
Greit og tar den, og enig at han fremstår som en fantastisk målscorer 👍

Ja det synes jeg absolutt at han gjør, scorer mot Chelsea, Liverpool og 2 mot Tottenham, du følger med skjønner jeg!

TK20

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #121 på: Desember 28, 2022, 23:19:46 »
Synes Roca var katastrofal i dag.

ar9

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #122 på: Desember 28, 2022, 23:22:10 »
Ingen grunn til å grave seg ned eller ta frem slakterkniven. Men kjedelig at forskjellen skal være så enorm både i pengeskrin og nivå på spillerstall.

Dreper litt av gleden og spenninga.

Gjelder bare å holde hodet over vannet til nye eiere kommer inn og håpe at de kan redusere avstanden noe.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Johnnyj

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #123 på: Desember 28, 2022, 23:25:00 »
Cooper&Koch får dele på den skylda...

Cooper bommer på en fem meters pasning til en medspiller som er presset. Vanskelig å legge noe skyld på Koch her, vel?
Cooper med livsfarlig pasning, men hadde retning Koch. Koch gjør en feil i at han rygger, han må bare feie ballen bort.
Etter å ha sett fra en annen vinkel så er jeg mer enig med deg.
Koch har ikke oversikt i situasjonen og gjør derfor en feilvurdering.

Men Cooper skal ha mesteparten av skylda for å spille mot Koch, noe han aldri skulle ha gjort. Og i etterkant er det total  kommunikasjonssvikt. Burde forvente mer av kapteinen på banen.
Når det er sagt så får je ikke akkurat Chiellini/Bonucci vibber av den duoen der. Synes faktisk at Llorente burde være foretrukket foran begge to.

Fredhans

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #124 på: Desember 28, 2022, 23:25:54 »
Alle dere her vet at dette blir nok en sesong for å overleve……… GO LEEDS👏👏👏👏👏👏

auren

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #125 på: Desember 28, 2022, 23:28:56 »
Ingen grunn til å grave seg ned eller ta frem slakterkniven. Men kjedelig at forskjellen skal være så enorm både i pengeskrin og nivå på spillerstall.

Dreper litt av gleden og spenninga.

Gjelder bare å holde hodet over vannet til nye eiere kommer inn og håpe at de kan redusere avstanden noe.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Enig.

Jeg satt med samme følelse da kampen ble sparket i gang, som jeg sitter med når vi får en mann utvist. Man forventer tap og at motstander skal dominere kampen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #126 på: Desember 28, 2022, 23:31:14 »
Cooper&Koch får dele på den skylda...

Cooper bommer på en fem meters pasning til en medspiller som er presset. Vanskelig å legge noe skyld på Koch her, vel?
Cooper med livsfarlig pasning, men hadde retning Koch. Koch gjør en feil i at han rygger, han må bare feie ballen bort.
Etter å ha sett fra en annen vinkel så er jeg mer enig med deg.
Koch har ikke oversikt i situasjonen og gjør derfor en feilvurdering.

Men Cooper skal ha mesteparten av skylda for å spille mot Koch, noe han aldri skulle ha gjort. Og i etterkant er det total  kommunikasjonssvikt. Burde forvente mer av kapteinen på banen.
Når det er sagt så får je ikke akkurat Chiellini/Bonucci vibber av den duoen der. Synes faktisk at Llorente burde være foretrukket foran begge to.

Greia etter mitt syn er at vi har 4 relativt jevnt svake stoppere i Llorente, Cooper, Struijk og Koch. Samtlige av de trenger en sjef til å styre linja. Kjempebehov for å hente inn en sjef der bak. I tillegg har vi manglet venstreback i 4 år nå. Ta med spiss, håper vi signerer i de tre posisjonene i januar.

HåvardK

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #127 på: Desember 28, 2022, 23:39:20 »
Helt enig med Kato. Vi må rydde i stallen, og få ut de som ikke holder mål. Helt uforståelig at vi forlenger med Llorente. 

Bjosse77

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #128 på: Desember 28, 2022, 23:42:52 »
Cooper med sesongverste. Bra kamp av Struijk, greit av Greenwood og Gnonto skaffer sikkert 14 frispark. Men hvorfor ikke Joffy tidligere i en kamp som dette? Hvorfor er ikke Struijk inne som stopper for å håndtere Haaland?

Og hva er det EGENTLIG Meslier gjør i dag som er bedre enn middels PL nivå? Misforstå meg rett, han står middels+, men er forventninge til keepere så lave at 66% redninger (og da er jeg snill) er top notch? Men helt konkret, hva er det Meslier gjør i dag som er eksepsjonelt? Han har 2 kamper i år med matchvinner prestasjoner, dette var ikke en av de. Det nivået han viser i dag, det må seriøst en PL keeper klare.

Men vi blir utspilt og er sjanseløse, jeg sier ikke det er Meslier si  feil i det hele tatt, han er som han bør være. Men ikke mer. Desverre er 3 av 4 i forsvsr greit under forventning. Noe må skyldes preseet. MÅ vi presse høyt mot City? Personlig synes jeg presshøyden kan justeres litt, spesielt når man ser at det er trøbbel. Ligge mer kompakt med lavere press. Og for gudenes skyld treff på enkle pasninger når vi kan kontre.

Kato

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #129 på: Desember 28, 2022, 23:45:59 »
Cooper med sesongverste. Bra kamp av Struijk, greit av Greenwood og Gnonto skaffer sikkert 14 frispark. Men hvorfor ikke Joffy tidligere i en kamp som dette? Hvorfor er ikke Struijk inne som stopper for å håndtere Haaland?

Og hva er det EGENTLIG Meslier gjør i dag som er bedre enn middels PL nivå? Misforstå meg rett, han står middels+, men er forventninge til keepere så lave at 66% redninger (og da er jeg snill) er top notch? Men helt konkret, hva er det Meslier gjør i dag som er eksepsjonelt? Han har 2 kamper i år med matchvinner prestasjoner, dette var ikke en av de. Det nivået han viser i dag, det må seriøst en PL keeper klare.

Men vi blir utspilt og er sjanseløse, jeg sier ikke det er Meslier si  feil i det hele tatt, han er som han bør være. Men ikke mer. Desverre er 3 av 4 i forsvsr greit under forventning. Noe må skyldes preseet. MÅ vi presse høyt mot City? Personlig synes jeg presshøyden kan justeres litt, spesielt når man ser at det er trøbbel. Ligge mer kompakt med lavere press. Og for gudenes skyld treff på enkle pasninger når vi kan kontre.

Meslier var vår beste spiller, milevis foran nestemann. Punktum. Når du vurderer Greenwood til å ha levert bedre enn Meslier så er det nesten ikke til å tro. Sorry.
« Siste redigering: Desember 28, 2022, 23:47:42 av Kato »
 

Bjosse77

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #130 på: Desember 28, 2022, 23:50:26 »
[
Meslier var vår beste spiller, milevis foran nestemann. Punktum. Når du vurderer Greenwood til å ha levert bedre enn Meslier så er det nesten ikke til å tro. Sorry.
Likevel klarer du ikke svare på spørsmålet mitt? Syns vel Greenwood er middels, så om han er bedre enn Meslier? Tja. Omtrent det samme, tenker jeg.

Kato

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #131 på: Desember 28, 2022, 23:53:03 »
[
Meslier var vår beste spiller, milevis foran nestemann. Punktum. Når du vurderer Greenwood til å ha levert bedre enn Meslier så er det nesten ikke til å tro. Sorry.
Likevel klarer du ikke svare på spørsmålet mitt? Syns vel Greenwood er middels, så om han er bedre enn Meslier? Tja. Omtrent det samme, tenker jeg.

Hva er det Meslier gjør bra? Han redder vel 4-5 ganger alene med keeper, samtlige av at han er offensiv og tidlig ute. Nevn en PL-keeper som har det antallet denne sesongen. Du som er opptatt av statistikk, er vel bare å kikke på expected goals for City og spørre deg hvorfor de ligger under.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #132 på: Desember 28, 2022, 23:59:39 »
Til alle: Vi slo Chelsea og Liverpool, hadde Tottenham og Arsenal i kne... I dag var vi nervøse mot Manchester City.
Laget vårt leverer allerede mot de beste!

Jesse: First half: we were stable defensively and we won a lot of balls. because we were nervy we were so quick to give it away. That was the message and was going to be at HT. Stable, hard time breaking us down, but we can stay on the ball. Showed when we won balls, they weren't pressuring us.

(Han legger til om 2.omgang: Second goal: tough mistake and that makes it harder. Saw us coming into the game more and this is part of being brave. At 2-0, 3-0 we have nothing to lose, but we need to play like that from the beginning. Quality issue in the match and they are very good.)

Det som har slått meg i julens tre treningskamper er at det har vært mest guts i oss når ungdommen ble byttet inn. Så også i dag, selvsagt hadde det med kamputviklingen å gjøre også, men Joffy og Greenwood, Gnonto og Gyabi, de preget avslutningen vår... La disse få spille seg i form (uten at vi rykker ned) så blir dette gøy.

« Siste redigering: Desember 29, 2022, 00:01:10 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Bjosse77

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #133 på: Desember 29, 2022, 00:06:58 »
[
Meslier var vår beste spiller, milevis foran nestemann. Punktum. Når du vurderer Greenwood til å ha levert bedre enn Meslier så er det nesten ikke til å tro. Sorry.
Likevel klarer du ikke svare på spørsmålet mitt? Syns vel Greenwood er middels, så om han er bedre enn Meslier? Tja. Omtrent det samme, tenker jeg.

Hva er det Meslier gjør bra? Han redder vel 4-5 ganger alene med keeper, samtlige av at han er offensiv og tidlig ute. Nevn en PL-keeper som har det antallet denne sesongen. Du som er opptatt av statistikk, er vel bare å kikke på expected goals for City og spørre deg hvorfor de ligger under.
Nå er vi inne på det jeg har skrytt av Meslier hele veien, han er god til å gå ut riktig 1 mot 1 og gjøre seg stor og bred. Men når han skal redde skudd som på mål 3, så går han i sakte film. Reaksjonsevnen og skuddstoppingen hans er egentlig ganske dårlig.

XG måler forresten ikke kvaliteten på avslutningen, bare på avslutningsøyeblikket/posisjonen. XG on target i dag er 2,83 og siden vi slipper inn 3 er Meslier som jeg sier omtrent som forventet. En redningsprosent på 66% er også ganske middels, hvis man skal se på det. Bak Struijk og Gnonto synes jeg egentlig ingen utmerker seg, Meslier, Greenwood og Aaronson får godkjent. Poenget mitt er at Meslier slett ikke er så super i dag. God for alderen, og en kommende storspiller, tror jeg absolutt. Men jeg tviler på at hans gode år blir i Leeds.

Kato

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #134 på: Desember 29, 2022, 00:10:33 »
[
Meslier var vår beste spiller, milevis foran nestemann. Punktum. Når du vurderer Greenwood til å ha levert bedre enn Meslier så er det nesten ikke til å tro. Sorry.
Likevel klarer du ikke svare på spørsmålet mitt? Syns vel Greenwood er middels, så om han er bedre enn Meslier? Tja. Omtrent det samme, tenker jeg.

Hva er det Meslier gjør bra? Han redder vel 4-5 ganger alene med keeper, samtlige av at han er offensiv og tidlig ute. Nevn en PL-keeper som har det antallet denne sesongen. Du som er opptatt av statistikk, er vel bare å kikke på expected goals for City og spørre deg hvorfor de ligger under.
Nå er vi inne på det jeg har skrytt av Meslier hele veien, han er god til å gå ut riktig 1 mot 1 og gjøre seg stor og bred. Men når han skal redde skudd som på mål 3, så går han i sakte film. Reaksjonsevnen og skuddstoppingen hans er egentlig ganske dårlig.

XG måler forresten ikke kvaliteten på avslutningen, bare på avslutningsøyeblikket/posisjonen. XG on target i dag er 2,83 og siden vi slipper inn 3 er Meslier som jeg sier omtrent som forventet. En redningsprosent på 66% er også ganske middels, hvis man skal se på det. Bak Struijk og Gnonto synes jeg egentlig ingen utmerker seg, Meslier, Greenwood og Aaronson får godkjent. Poenget mitt er at Meslier slett ikke er så super i dag. God for alderen, og en kommende storspiller, tror jeg absolutt. Men jeg tviler på at hans gode år blir i Leeds.

Hvis du ser tredjemålet fra vinkelen bak Håland, ser du at Koch står midt foran Meslier. Kan ta den, men sikker på at han ser den veldig seint. Jeg er glad for den keeperen vi har. Endel å gå på i distribusjon og feltarbeid, men kommet svært langt en mot en. I ferd med å bli en klassekeeper, snart nr 1 i Frankrike. Hadde valgt han 7 dager i uka foran Lloris.
 

Johnnyj

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #135 på: Desember 29, 2022, 00:12:36 »
[
Meslier var vår beste spiller, milevis foran nestemann. Punktum. Når du vurderer Greenwood til å ha levert bedre enn Meslier så er det nesten ikke til å tro. Sorry.
Likevel klarer du ikke svare på spørsmålet mitt? Syns vel Greenwood er middels, så om han er bedre enn Meslier? Tja. Omtrent det samme, tenker jeg.
Greenwood spilte hele andreomgang og hadde kun 4 velykkede pasninger. (13 i første)

Skal sies at både Kristensen og Aaronson hadde enda færre pasninger i løpet av kampen. Så det er tydelig at det ikke fungerte på høyresiden. Kan forsvare at Aaronson sin rolle var å jage og presse, noe som til dels fungerte siden han fikk stresset City-spillerne. Men Kristensen har ingen unnskyldning, han var direkte svak, akkurat som han pleier å være.

Greenwood var særdeles lite involvert i kampen før han våknet på slutten, og noterte seg nesten for 2 assists. Burde forvente mer av en spiller som har en playmaker-rolle. Ble fullstendig tatt ut av kampen og var som oftest usynlig.
« Siste redigering: Desember 29, 2022, 00:16:47 av Johnnyj »

Bjosse77

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #136 på: Desember 29, 2022, 00:13:10 »
Til alle: Vi slo Chelsea og Liverpool, hadde Tottenham og Arsenal i kne... I dag var vi nervøse mot Manchester City.
Laget vårt leverer allerede mot de beste!

Jesse: First half: we were stable defensively and we won a lot of balls. because we were nervy we were so quick to give it away. That was the message and was going to be at HT. Stable, hard time breaking us down, but we can stay on the ball. Showed when we won balls, they weren't pressuring us.

(Han legger til om 2.omgang: Second goal: tough mistake and that makes it harder. Saw us coming into the game more and this is part of being brave. At 2-0, 3-0 we have nothing to lose, but we need to play like that from the beginning. Quality issue in the match and they are very good.)

Det som har slått meg i julens tre treningskamper er at det har vært mest guts i oss når ungdommen ble byttet inn. Så også i dag, selvsagt hadde det med kamputviklingen å gjøre også, men Joffy og Greenwood, Gnonto og Gyabi, de preget avslutningen vår... La disse få spille seg i form (uten at vi rykker ned) så blir dette gøy.
Enig i mye av dette. Vi trenger sårt en venstreback så Struijk kan komme inn som stopper. Cooper har vært vår beste forsvarer i de to foregående sesongene, men har en uggen utvikling nå. Llorente syns jeg ikke står frem selvim Koch har potensiale. Vi trenger nok en ny midtstopper også. Savnet av Adams er også altfor tydelig. For langt i nivå ned til nestemann.

Bjosse77

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #137 på: Desember 29, 2022, 00:22:41 »


Hvis du ser tredjemålet fra vinkelen bak Håland, ser du at Koch står midt foran Meslier. Kan ta den, men sikker på at han ser den veldig seint. Jeg er glad for den keeperen vi har. Endel å gå på i distribusjon og feltarbeid, men kommet svært langt en mot en. I ferd med å bli en klassekeeper, snart nr 1 i Frankrike. Hadde valgt han 7 dager i uka foran Lloris.
Distribusjonen hans på kort og mellomlange pasninger er veldig bra. Langpasningene er meget svake, som kan skyldes gutte han sikter på. Syns du feltarbeidet er dårlig?  Jeg skal se litt på det, men mitt inntrykk er at det er bra i hvert fall for alderen.
Jeg er også glad for keeperen vi har, men shotstoppingen hans må bli bedre. Redningsprosenten rett og slett. Når det er sagt har han gått fra rock bottom premier league nivå forrige sesong til like under midten i år. Vider bedring på andre områder også. Og blir sikkert solgt til sommeren......

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #138 på: Desember 29, 2022, 00:33:30 »
I mangel av Erling Haaland-tråd her (jeg fant det i alle fall ikke ved et kjapt søk...) tar eg det her i ManC-tråden.

Erling Haaland kom opp i dagens pre City presser, og her er Leeds-Lives take on it:

Erling Haaland's Leeds United text, his Elland Road love and Jesse Marsch's injury jibe
Erling Haaland will return to his birthplace and play at Leeds United's Elland Road for the first time next week when Manchester City visit his old boss Jesse Marsch


Elland Road was always the one for Erling Haaland. When Manchester City’s sensation saw the fixtures his eyes scanned for Leeds United away and his homecoming.

The Premier League’s runaway top goalscorer was born in Leeds in July 2000, shortly before dad Alfie departed the Whites for Maine Road. His life has always been tied to the city and, at last, he is making that pilgrimage he must have craved all his life.

The plot only thickens when you toss in his former boss Jesse Marsch in the opposition dugout. The pair had six months together at Red Bull Salzburg before the Norway international moved on to Borussia Dortmund.


“Erling texted me as soon as the schedule came out and he said he's most excited for Boxing Day,” said Marsch. “I gave him permission to have a small hamstring injury for that match.

“He's born here. His father has history with the club. He has the club in his heart because of that. It's something we talked about.”


When Marsch arrived in England, four months before Haaland, he had messages of support from the striker and his dad about going into a club so inextricably linked to their lives. It’s a link which the American knows is only going to get the number nine pumped up for more goals.

“Before, when I got the job he and his father were both incredibly supportive and excited for me,” he said. “We'll expect him to be fully ready and passionate about this match, which causes issues for us.”

Six months may only be a small period in the career of a footballer and coach, but Marsch values that period in his professional life highly. It’s a crutch the head coach can lean on when it comes to preparing for the match.

“I know how good he is and I know how good he can be when he's at his best,” he said. “It'll certainly be important for us to manage him on the day.

“I've been asked it many times: ‘how do you do that?’ And the answer is you just have to have a keen awareness of where he is at all times and where he likes to be.

“Certainly, it's his ability to run hard into the box, his ability to run hard and transition, his ability to do whatever it takes around the goal to get on the end of plays. He's often not the one starting the play.

“He's always thinking about where to be so he can be finishing it and his instincts in that manner are incredibly unique. We will educate the team as to what to expect and then how to try to prevent him from getting into those areas.”

Haaland and Marsch want to get one over on each other next week, the latter knows this after spending so much time together in Austria. The forward remains an example Marsch would like to see all young players follow.

“It'll motivate him on the day a little bit, but it'll motivate me as well,” he said. “The time I had with Erling was just outstanding and we had an incredible relationship.


“He fit into the team so well. It was a really special team we had in Salzburg at the time and everyone committed to it at a high level and we really enjoyed the whole process.

“Erling was a really good example for all the young players there in terms of someone who had their mind entirely wrapped around football, but in a way that was fun. You guys see his personality.

“He's obviously very serious about what he does, but he does it in a way where it's enjoyable, it's infectious for his teammates. So, in general, I have some ideas of things we will try to do, but again, it'll come down to luck on the day in certain moments.

“Finding ways to contain him and hoping we can still find ways to punish them as well.”

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/erling-haaland-leeds-united-marsch-25820580

Phil Hay med mer Erling Haaland-stoff

https://theathletic.com/4016355/2022/12/27/erling-alfie-and-the-haalands-lingering-links-to-leeds/

Noen som kan bekrefte at Erling var på dette LUSCOS-arrangementet??? :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ingve1960

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #139 på: Desember 29, 2022, 10:08:33 »
Laaaangt fra enig med bjosse ang meslier i denne kampen.
Har prata med et par stk som har peiling på keeperspill og selv har stått på høyt nivå, de mener at meslier er klasse.
Vi må ikke glemme at han står bak et svakt forsvar noe som er undervurdert.
Vis vi sier han står bak et forvar som er blant de 4 dårligste så vil jeg vurdere meslier blant de 5 beste i pl.

Det at bjosse ikke har meslier blant topp 3 mom er ubegripelig ⅘

HåvardK

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #140 på: Desember 29, 2022, 10:54:27 »
Til alle: Vi slo Chelsea og Liverpool, hadde Tottenham og Arsenal i kne... I dag var vi nervøse mot Manchester City.
Laget vårt leverer allerede mot de beste!

Jesse: First half: we were stable defensively and we won a lot of balls. because we were nervy we were so quick to give it away. That was the message and was going to be at HT. Stable, hard time breaking us down, but we can stay on the ball. Showed when we won balls, they weren't pressuring us.

(Han legger til om 2.omgang: Second goal: tough mistake and that makes it harder. Saw us coming into the game more and this is part of being brave. At 2-0, 3-0 we have nothing to lose, but we need to play like that from the beginning. Quality issue in the match and they are very good.)

Det som har slått meg i julens tre treningskamper er at det har vært mest guts i oss når ungdommen ble byttet inn. Så også i dag, selvsagt hadde det med kamputviklingen å gjøre også, men Joffy og Greenwood, Gnonto og Gyabi, de preget avslutningen vår... La disse få spille seg i form (uten at vi rykker ned) så blir dette gøy.
Enig i mye av dette. Vi trenger sårt en venstreback så Struijk kan komme inn som stopper. Cooper har vært vår beste forsvarer i de to foregående sesongene, men har en uggen utvikling nå. Llorente syns jeg ikke står frem selvim Koch har potensiale. Vi trenger nok en ny midtstopper også. Savnet av Adams er også altfor tydelig. For langt i nivå ned til nestemann.
Er usikker på potensialet til Koch. Fysisk sterk, vinner en del i lufta - men ofte går klareringene hans til motspiller. Veldig keitete med ball og ganske treg. En god stopper skal utstråle ro og bidra til frykt hos motstanderen. Der er ikke Koch, og jeg kan ikke se at han har potensiale til det heller. Trenger i hvert fall en tydelig sjef som makker.

Dennis

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #141 på: Desember 29, 2022, 11:19:02 »
Laaaangt fra enig med bjosse ang meslier i denne kampen.
Har prata med et par stk som har peiling på keeperspill og selv har stått på høyt nivå, de mener at meslier er klasse.
Vi må ikke glemme at han står bak et svakt forsvar noe som er undervurdert.
Vis vi sier han står bak et forvar som er blant de 4 dårligste så vil jeg vurdere meslier blant de 5 beste i pl.

Det at bjosse ikke har meslier blant topp 3 mom er ubegripelig ⅘

Meslier var Leeds' suverent beste spiller og holdt oss fra et ydmykende resultat. Det kan da ikke være tvil om det.

Må være frustrerende for den gode og lovende franskmannen å stå bak et lag som ikke makter å forsvare seg, verken individuelt eller kollektivt. Ti baklengs på de siste tre kampene (og 14 de siste 5) og Meslier kan ikke tillegges mange av de målene. Tvert imot, med en ordinær keeper hadde det vært enda flere.

Har fortsatt en del å gå på med ball og i felt, selv om sistnevnte er langt bedre enn tidligere. Som skuddstopper og en-mot-en holder han allerede høy klasse og blir neppe dårligere med årene.
Marching on together!

Reaney

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #142 på: Desember 29, 2022, 11:34:38 »
Skal vi virkelig tåle den ekstreme forskjellen som klubbfotballen har utviklet? I en verden der tidligere storheter som Milan, Juventus, Dortmund, Monaco, Napoli, Benfica, Ajax, PSV, Celtic etc. er redusert til "middelfarer nivå" så kan naturligvis heller ikke Leeds United forvente noe særlig mot sjeikene og deres stjernegallerier. Hvor lenge gidder vi dette? Problemet er at noen Ikke bryr seg. Tipper at Scum og Looserpool er neste sjeike lag.

ar9

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #143 på: Desember 29, 2022, 11:48:47 »
Skal vi virkelig tåle den ekstreme forskjellen som klubbfotballen har utviklet? I en verden der tidligere storheter som Milan, Juventus, Dortmund, Monaco, Napoli, Benfica, Ajax, PSV, Celtic etc. er redusert til "middelfarer nivå" så kan naturligvis heller ikke Leeds United forvente noe særlig mot sjeikene og deres stjernegallerier. Hvor lenge gidder vi dette? Problemet er at noen Ikke bryr seg. Tipper at Scum og Looserpool er neste sjeike lag.
Det er no dritt. Drepende for interessen. Gjelder både europacupper og PL. I europacuppene klarer ett og annet overraskelses lag å snike seg med på moroa ett lite stykke. Men stort sett er det de samme laga som spiller. Som da gjerne har ett B eller C lag som er nesten like bra. Vi ser neppe ett lag som IFK Göteborg mot Barcelona i semifinalen igjen.

Ser man til Championship er det like trist der. Når det nærmer seg slutten av sesongen er det fallskjerm lagene som regjerer på toppen.

Jo mer forutsigbar fotballen blir jo mindre underholdene blir den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dennis

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #144 på: Desember 29, 2022, 12:00:01 »
Skal vi virkelig tåle den ekstreme forskjellen som klubbfotballen har utviklet? I en verden der tidligere storheter som Milan, Juventus, Dortmund, Monaco, Napoli, Benfica, Ajax, PSV, Celtic etc. er redusert til "middelfarer nivå" så kan naturligvis heller ikke Leeds United forvente noe særlig mot sjeikene og deres stjernegallerier. Hvor lenge gidder vi dette? Problemet er at noen Ikke bryr seg. Tipper at Scum og Looserpool er neste sjeike lag.

Se dokumentaren om oppstarten av Premier League på Nrk, om du ikke har. Det var her det startet.

Ikke enig i at "ingen bryr seg". Du så opprøret blant fansen i forbindelse med Super League-kuppet. Selv fra lagene som skulle være med var det massiv motstand. Problemet er at så mange avgjørelser kan tas uten at dette skjer.

Jeg hadde likt å se en mer regressiv tilnærming til fotballen. Fjern seedinger, la tilfeldighetene tilsi om store lag havner i samme gruppe eller første runde av FA-cupen eller i kvalifikasjoner til mesterskapene for landslagene. Få tilbake skikkelig konkurranseelement hvor alle starter med blanke ark når sesongen begynner.

I travsporten starter de beste hestene med tillegg ved voltestart, for å utligne forskjellen. I fotballen er det i praksis omvendt; de rikeste kan kjøpe de beste spillerne og klarer de å utnytte den fordelen, får de enda flere fordeler av forbundene. Jeg mener det hadde vært mer riktig om Europa-cuper, samt kamper på mange fronter i ligaen og nasjonale cuper, hadde bidratt som en slags naturlig kontroll ment å forhindre fullstendig hegemoni som bare skaper ytterligere forskjell.

Når det nye CL-formatet treer i kraft, med ytterligere fire garanterte kamper innledningsvis, vil vel Klopp mene at lag som Liverpool bør komme inn i semien i FA-cupen og starte ligaen med minst seks poeng forskudd grunnet alle kampene. Det er jo så urettferdig å ha suksess!

Jeg er fullt klar over at dette ikke vil skje, forbundene er selvsagt opptatt av pengene sine og ikke rettferdighet. Så de vil ha med lagene som genererer mest av dette, så for en idealist er det en uoppnåelig drøm. Men den kan de ikke ta fra meg. :)
Marching on together!

TK20

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #145 på: Desember 29, 2022, 18:08:06 »
Skal vi virkelig tåle den ekstreme forskjellen som klubbfotballen har utviklet? I en verden der tidligere storheter som Milan, Juventus, Dortmund, Monaco, Napoli, Benfica, Ajax, PSV, Celtic etc. er redusert til "middelfarer nivå" så kan naturligvis heller ikke Leeds United forvente noe særlig mot sjeikene og deres stjernegallerier. Hvor lenge gidder vi dette? Problemet er at noen Ikke bryr seg. Tipper at Scum og Looserpool er neste sjeike lag.

Eneste makten du som forbruker har i et privat marked er å slutte å konsumere produktet.

LesCocker

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #146 på: Desember 29, 2022, 21:03:47 »
Mye som irriterer meg etter kampen i går, men hvorfor i helv*** står Jesse Marsch og kysser, klapper og klemmer på Haaland og smiler og ler ved midtsirkelen etter kampslutt? Fyren har akkurat senket oss med to mål, hvis det er så stor gjensynsglede så får de ta det på kontoret. Mulig jeg er gammeldags, men det provoserer meg. Don Revie vrir seg i graven av sånt, det er jeg sikker på.

ar9

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #147 på: Desember 29, 2022, 23:05:55 »
Mye som irriterer meg etter kampen i går, men hvorfor i helv*** står Jesse Marsch og kysser, klapper og klemmer på Haaland og smiler og ler ved midtsirkelen etter kampslutt? Fyren har akkurat senket oss med to mål, hvis det er så stor gjensynsglede så får de ta det på kontoret. Mulig jeg er gammeldags, men det provoserer meg. Don Revie vrir seg i graven av sånt, det er jeg sikker på.
Bortsett fra det opplagte så var han nok som meg takknemmelig for at Haaland ikke scoret de gangene han var alene med Meslier.
Hadde Haaland og Grealish vært litt mer effektive kunne det blitt skikkelig stygge siffre og Neil Redfearn eller Eddie Gray styrt skuta midlertidig idag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Reaney

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #148 på: Desember 30, 2022, 11:59:18 »
Dagen etter at vår manager står og kysser, klapper og klemmer på en motspiller som har senket oss med 2 mål og smiler og ler ved midtsirkelen etter kampslutt så går min første fotballhelt Pelé bort. Det meste av hva denne sporten ledet meg inn i fra 1970 og fram til i dag har forsvunnet og blitt erstattet av blodpenger, megalønninger og egoisme. Hva spiller det for rolle for Marsch å tape for Haaland og City? Han tar jo selv æren for at Braut sin suksess. Og samtidig skjønte så inderlig vel at Phillips valgte å gå samme vei. Marsch og co er i det gode selskap (PL) og har skyhøye lønninger sjøl. Hva spiller da et tap eller to eller snart ti? Det viktigste er å være venner å dyrke hverandre. Selvsagt må Haaland gjengjeldes når han hauser opp Marsch før kampen. Det vi ser nå folkens, til å med etter VM (som vi vel klarte å svelge), er GALSKAP og ILOJALITET. Mens alle i det gode selskapet fryder seg så er det oss fansen som blør. Vel å merke, fansen som er utenfor de 6-7 megarike klubbene på balløya som hele tiden sikrer seg de beste spillerne grunnet CL og Europa cup spill. En avstand som bare blir større og større for hvert år. Jeg skal fortsatt følge Leeds, men den siste måneden, de siste ukene og de siste dager av 2022 markerer fotballens død for meg.
« Siste redigering: Desember 30, 2022, 12:04:22 av Reaney »

raggen

Sv: Kamp: vs Manch City @Elland Road 28.12.22 kl. 21:00 på Viasport
« Svar #149 på: Desember 30, 2022, 13:55:05 »
Dagen etter at vår manager står og kysser, klapper og klemmer på en motspiller som har senket oss med 2 mål og smiler og ler ved midtsirkelen etter kampslutt så går min første fotballhelt Pelé bort. Det meste av hva denne sporten ledet meg inn i fra 1970 og fram til i dag har forsvunnet og blitt erstattet av blodpenger, megalønninger og egoisme. Hva spiller det for rolle for Marsch å tape for Haaland og City? Han tar jo selv æren for at Braut sin suksess. Og samtidig skjønte så inderlig vel at Phillips valgte å gå samme vei. Marsch og co er i det gode selskap (PL) og har skyhøye lønninger sjøl. Hva spiller da et tap eller to eller snart ti? Det viktigste er å være venner å dyrke hverandre. Selvsagt må Haaland gjengjeldes når han hauser opp Marsch før kampen. Det vi ser nå folkens, til å med etter VM (som vi vel klarte å svelge), er GALSKAP og ILOJALITET. Mens alle i det gode selskapet fryder seg så er det oss fansen som blør. Vel å merke, fansen som er utenfor de 6-7 megarike klubbene på balløya som hele tiden sikrer seg de beste spillerne grunnet CL og Europa cup spill. En avstand som bare blir større og større for hvert år. Jeg skal fortsatt følge Leeds, men den siste måneden, de siste ukene og de siste dager av 2022 markerer fotballens død for meg.

Fotballen har vært "død" for lenge siden for min del og har funnet ut at uretttferdigheten er der så lenge fifa/uefa er korrupt til toppen. og da skjer ting nedover slik det gjør nå. burde vært tak på spillerlønninger og overganger slik at det sportslige er i fokus og ikke penger. men vi kommer nok ikke der desverre
Forever Leeds United!!!!!!!!