Skrevet av Emne: Spiller: Georginio Rutter  (Lest 9599 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Spiller: Georginio Rutter
« på: Januar 14, 2023, 21:36:20 »
Endelig, etter dager med ventetid er han her. Velkommen, måtte du skyte oss tilbake til nattesøvn igjen.
« Siste redigering: Mai 03, 2023, 21:03:13 av Hallgeir * »
 

auren

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #1 på: Januar 14, 2023, 21:38:56 »
Det dyreste kjøpet i klubbens historie!

Striker signs for the Whites!

Leeds United are delighted to announce the signing of striker Georginio Rutter for a club record transfer fee, subject to international clearance.

The 20-year-old joins the Whites from German Bundesliga side TSG 1899 Hoffenheim.

After successfully passing his medical, Rutter signed a long-term five-and-a-half year deal at Elland Road, with his contract running until the summer of 2028.

The Frenchman made his breakthrough with Stade Rennais, making his debut at the age of 18, in a 3-0 victory over AS Saint-Étienne in Ligue 1 in September 2020.

His first professional goal came in the UEFA Champions League in December of the same year, when he found the net against Sevilla.

On 1st February 2021, Rutter completed a transfer deadline day move to Hoffenheim with the German outfit keen to acquire his services.

He made his debut for the Blues in the UEFA Europa League against Molde FK and netted his first goal for the club in his first Bundesliga outing, a 4-0 victory over Werder Bremen.

In total, during his time in Germany, Rutter made 64 appearances in all competitions, scoring 11 goals and providing 11 assists.

The forward is also a French youth international and has earned 58 caps from Under-15 to Under-21 level.

He was given his Under-21s debut for France in March 2022, with whom he has four caps and has played alongside Whites goalkeeper Illan Meslier.

Rutter is ineligible to play in Wednesday’s Emirates FA Cup third round replay with Cardiff City, but will be introduced to the crowd ahead of kick-off at Elland Road.

He could make his Whites debut in next Sunday’s Premier League clash with Brentford.

The striker becomes Leeds’ second signing of the January transfer window, following the arrival of Max Wober and he will wear the number 24 shirt.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/30851/leeds-united-complete-club-record-deal-for-georginio-rutter


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #2 på: Januar 14, 2023, 21:43:28 »
Spent på om dette betyr en retur til JM sin foretrukne 4-2-2-2 formasjon. Den såkalte «penis formation». Han prøvde den i starten, men gikk etterhvert over til 4-2-3-1 og reddet plassen i pl med den. Bygger han nå stall for 4-2-2-2? Rutter og Rodrigo på topp med Gnonto og Summerville/Sinisterra bak der?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Pettersen97

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #3 på: Januar 14, 2023, 21:59:51 »
Spent på om dette betyr en retur til JM sin foretrukne 4-2-2-2 formasjon. Den såkalte «penis formation». Han prøvde den i starten, men gikk etterhvert over til 4-2-3-1 og reddet plassen i pl med den. Bygger han nå stall for 4-2-2-2? Rutter og Rodrigo på topp med Gnonto og Summerville/Sinisterra bak der?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Håhåhå, det lukter det svidd av  ;D

Meslier
Ayling/ Drameh/ Rasmussen - Koch/ Wöber - Cooper/ Strujik - Firpo/ Ny vb
Rocha - Adams
Sinisterra/ Aronson/ Summerville - Gnonto/ Harrison
Rodrigo - Rutter

Da begynner det å bli en del kvikke spillere å sette inn fra benk og. Håper Leeds blir å bruke Wöber i sin favorittposisjon som er CMD og at de kjøper inn en ren venstre back, som kan knive om plassen med Firpo og kanskje få Firpos nivå opp to- tre hakk. Har gått en del rykter om VB. Pedraza, Wagner, Guerreiro, Parisi og sikkert noen fler. Men da er spørsmålet, går Leeds for en ny VB, har de da råd til en ny sentral midtbanespiller, og er det behov for det nå i Januar?
The Mighty Whites

Kato

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #4 på: Januar 15, 2023, 11:32:41 »
Spennende signering dette, kanskje spesielt for fremtiden. 2 mål i Bundesliga, og et godt hopp opp til PL, skulle ikke tilsi at han vil levere voldsomt på direkten hos oss. Så jeg antar dette er en spiller vi vil få mye igjen for over tid. Forventningene er  nødvendigvis kjempehøye, i og med at det er vårt dyreste kjøp noensinne. Blir spennende å se om han vil levere allerede denne sesongen. Svært overraskende at vi i den situasjonen vi er i bruker så mye penger på en så ung spiller som vi nesten må regne med trenger tid hos oss. Også positivt overrasket over at vi plutselig hadde 500 millioner å bruke i dette vinduet. Så får tiden vise om det var riktig å legge så mange egg i denne kurven. Spiller vi i Premier League neste sesong er sjansene gode tror jeg for at dette blir et godt kjøp.

Josch

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #5 på: Januar 15, 2023, 13:58:36 »
Spennende signering dette, kanskje spesielt for fremtiden. 2 mål i Bundesliga, og et godt hopp opp til PL, skulle ikke tilsi at han vil levere voldsomt på direkten hos oss. Så jeg antar dette er en spiller vi vil få mye igjen for over tid. Forventningene er  nødvendigvis kjempehøye, i og med at det er vårt dyreste kjøp noensinne. Blir spennende å se om han vil levere allerede denne sesongen. Svært overraskende at vi i den situasjonen vi er i bruker så mye penger på en så ung spiller som vi nesten må regne med trenger tid hos oss. Også positivt overrasket over at vi plutselig hadde 500 millioner å bruke i dette vinduet. Så får tiden vise om det var riktig å legge så mange egg i denne kurven. Spiller vi i Premier League neste sesong er sjansene gode tror jeg for at dette blir et godt kjøp.

Enig i alt som skrives her.
Det kan jo være at dette var et kjøp de ikke kunne la gå fra seg når sjansen bød seg. Jeg Tviler på han blir til 2028, men at han selges når han slår ut i blomst for en megasum (som Raphinha) om 2-3 år.
Leeds må kjøpe billig og selge dyrt, har Radrizzani sagt.

Pengene KAN komme fra 49ers, som vil få flere aksjer i bytte nå snart.? Vi får se. Dette kjøpet utelukker jo ikke en ny stopper før 31.01. Evt leie av stopper.
« Siste redigering: Januar 15, 2023, 14:02:40 av Josch »

Blank_File

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #6 på: Januar 15, 2023, 14:31:42 »
Spennende signering dette, kanskje spesielt for fremtiden. 2 mål i Bundesliga, og et godt hopp opp til PL, skulle ikke tilsi at han vil levere voldsomt på direkten hos oss. Så jeg antar dette er en spiller vi vil få mye igjen for over tid. Forventningene er  nødvendigvis kjempehøye, i og med at det er vårt dyreste kjøp noensinne. Blir spennende å se om han vil levere allerede denne sesongen. Svært overraskende at vi i den situasjonen vi er i bruker så mye penger på en så ung spiller som vi nesten må regne med trenger tid hos oss. Også positivt overrasket over at vi plutselig hadde 500 millioner å bruke i dette vinduet. Så får tiden vise om det var riktig å legge så mange egg i denne kurven. Spiller vi i Premier League neste sesong er sjansene gode tror jeg for at dette blir et godt kjøp.

Enig i alt som skrives her.
Det kan jo være at dette var et kjøp de ikke kunne la gå fra seg når sjansen bød seg. Jeg Tviler på han blir til 2028, men at han selges når han slår ut i blomst for en megasum (som Raphinha) om 2-3 år.
Leeds må kjøpe billig og selge dyrt, har Radrizzani sagt.

Pengene KAN komme fra 49ers, som vil få flere aksjer i bytte nå snart.? Vi får se. Dette kjøpet utelukker jo ikke en ny stopper før 31.01. Evt leie av stopper.
Jeg vet ikke om jeg liker «gamblingen» hvis ikke det er pga nye investorer. Dette er jo en sinnsykt dyr spiller og ikke noe kupp i så måte. Jeg håper jeg tar feil, men det er jo ikke mange spillere som blir verdt milliarden liksom.

RoarG

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #7 på: Januar 15, 2023, 14:50:58 »
Får ønske Georginio velkommen til klubben :). Med disse innkjøpene av Wøber og Rutter har Marsch brukt mye av klubbens penger. Spillere har ikke blitt solgt for å dekke inn disse kjøpene. Klich har forlatt klubben, og det har blitt frigjort noe lønnsmidler. Får håpe at disse nysigneringene bringer poeng i potten. Hvis ikke, sitter Marsch utrygt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Reaney

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #8 på: Januar 15, 2023, 16:12:40 »
Jeg blir så forbanna på at folk godtar at Leeds United skal være en farmer klubb som avler gode spillere og selger dem til de forbanna penge klubbene. Nå må det bli slutt på å akseptere denne ukulturen og i stedet for gjenskape Leeds United som en toppklubb som kan konkurrere om titler igjen.

Josch

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #9 på: Januar 15, 2023, 16:37:27 »
Jeg blir så forbanna på at folk godtar at Leeds United skal være en farmer klubb som avler gode spillere og selger dem til de forbanna penge klubbene. Nå må det bli slutt på å akseptere denne ukulturen og i stedet for gjenskape Leeds United som en toppklubb som kan konkurrere om titler igjen.

Har det ikke alltid vært sånn? Hvilke GODE spillere har Leeds klart å beholde etter at storhetstiden sluttet i 1975? Eks: Cantona, Ferdinand, Hasselbaink, Raphinha, Battey, mm.

Hvis Rutter blir værende etter å ha slått til i PL for Leeds så er det ny tidsregning. Da har vi andre eiere med stor lommebok.

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #10 på: Januar 16, 2023, 12:46:34 »
Jeg blir så forbanna på at folk godtar at Leeds United skal være en farmer klubb som avler gode spillere og selger dem til de forbanna penge klubbene. Nå må det bli slutt på å akseptere denne ukulturen og i stedet for gjenskape Leeds United som en toppklubb som kan konkurrere om titler igjen.

Sånn har det alltid vært. Vi plukket også de beste spillerne fra andre lag når vi var i toppen.

Men ja - Dagens fotball er ikke den fotballen jeg ble glad i.

Uten rik eier er man sjanseløs. Det er trist.

Derfor er jeg likegyldig til om vi får en rik araber. Skal man først ødelegge fotballen så kan vi være med på det også  ::) ;) :)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #11 på: Januar 21, 2023, 12:07:44 »
Rutter hadde en halvtime med pressen i går, og det var alt de trengte for å falle for fyren.

- It was plain to see why Leeds and Marsch have highlighted his attitude and personality as a major attraction when they were scouting him. It’s clear to see why Illan Meslier is so close to him too.

- The France under-21 international, ably assisted by interpreter Phil Dickinson (he of Marcelo Bielsa’s Elland Road unveiling fame), came across as humble, happy and polite without an ounce of ego. Rutter would gaze around the room, hold eye contact and considerately put together the best answer he could given the language barrier.

- Han og Meslier (aldersgruppen over Ritter) har kjent hverandre siden de var barn hos Lorient. De kjenner hverandres foreldre også.

- Han har spilt playstation med seg selv og Rodrigo på topp (422)

- Han oppdaterte journalistene om musikksmaken til spillere under 30 år 😅

Han virker absolutt som en fin type!



https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/rodrigo-meslier-georginio-rutter-french-26036756

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #12 på: Januar 28, 2023, 17:41:15 »
Tipper at Hoffenheim savner Rutter.

Ryker 1-4 på hjemmebane mot BM Gladbach.
Super Leeds since 1968

Borge

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #13 på: Januar 28, 2023, 17:49:41 »
Elsket den feiringen hans når andre scoret 😀😀😀
Borge

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #14 på: Mai 02, 2023, 21:58:50 »
Supportere hetser Rutter og kaller han flopp.

Greit å tenke på at han er 20 år, kom til et lag i oppløsning og har nå sin fjerde sjef siden januar. Stakkars gutt sier jeg - Håper virkelig at han viser hvorfor han ble hentet neste sesong 💪

Blank_File

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #15 på: Mai 02, 2023, 22:12:21 »
Supportere hetser Rutter og kaller han flopp.

Greit å tenke på at han er 20 år, kom til et lag i oppløsning og har nå sin fjerde sjef siden januar. Stakkars gutt sier jeg - Håper virkelig at han viser hvorfor han ble hentet neste sesong 💪

Det er så flaut og skandaløst at jeg finner ikke ord? Skjer dette på kampene også, eller er det bare Twitterkrigere?

Hallgeir *

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #16 på: Mai 02, 2023, 22:12:48 »
Supportere hetser Rutter og kaller han flopp.

Greit å tenke på at han er 20 år, kom til et lag i oppløsning og har nå sin fjerde sjef siden januar. Stakkars gutt sier jeg - Håper virkelig at han viser hvorfor han ble hentet neste sesong 💪

Fallhøyden øker med prislappen, men han bestemte jo ikke summen selv. Har garantert ikke vært lett, som du skriver.
Super Leeds since 1968

GaryMac

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #17 på: Mai 02, 2023, 22:16:08 »
Håper også at han slår til. Er selvsagt ikke hans feil at Orta gikk av skaftet i januar.

Blir som om jeg får penger av husholdningsbudsjettet for å kjøpe 17.mai-klær til familien på seks etter at mai-lønninga er på konto, og kommer hjem med en Armanidress til yngstemann på 12 som han skal vokse inn i, en bunad til mor som blir griselekker hvis hun bare går ned 10-15 kilo og en sekser med øl til meg selv. I utgangspunktet ikke nødvendigvis dårlige kjøp, men dekker ikke akkurat det akutte behovet familien har før 17.mai-toget går....

Her er forresten Orta filmet i øyeblikket før han signerte Rutter:
https://www.facebook.com/reel/901724737561544?s=yWDuG2&fs=e

« Siste redigering: Mai 02, 2023, 22:23:55 av GaryMac »

Dennis

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #18 på: Mai 03, 2023, 18:18:57 »
Supportere hetser Rutter og kaller han flopp.

Greit å tenke på at han er 20 år, kom til et lag i oppløsning og har nå sin fjerde sjef siden januar. Stakkars gutt sier jeg - Håper virkelig at han viser hvorfor han ble hentet neste sesong 💪

Stakkars gutt, det er jeg enig i. Horribelt av Victor Orta å hente en 20-åring med svært få scoringer med press om å skyte Leeds til overlevelse. Så viser det seg at han kun er god nok til et par cameo innhopp. Både ekstremt risikabelt fra Leeds' side og urettferdig press å legge på en ung og utvilsomt uferdig av en spiller.

Det sies at 49ers var veldig delaktig på å få denne dealen i land. Det skremmer meg for framtiden om de tar over, for de burde ikke finansiert denne avtalen: De burde stoppet den! Vi burde ha hentet en erfaren spiller med historikk fra ligaen i januar, ikke Gini Rutter.

Hets skal ingen ha, spesielt ikke Rutter. Han er hentet til Premier League og har signert en god kontrakt. Hvem hadde ikke gjort det samme?

At han derimot objektivt sett er en flopp, det er en helt legitim mening. Om Messi hadde blitt henta for 400 millioner i januar og brukket beinet i første kamp, så ville dealen fortsatt vært en flopp. Selv om den kunne enkelt forklares med skader og at Messi egentlig er en god spiller. Kan også godt hende det er en fotballspiller i Rutter. Han er ung og får nok av erfaring med Leeds etter hvert. Sannsynligvis på Championship-nivå. Likevel kommer man ikke unna at det var et gedigent feilkjøp Orta gjorde i januar. Han var ikke det Leeds trengte og derfor er jeg helt enig i at det faktisk er synd på Rutter. Håper også han har kvaliteter til å snu førsteinntrykket. Ingenting er bedre enn det, bortsett fra når de slår til umiddelbart.

Det samme kan derimot ikke like lett sies om McKennie. Der har man en erfaren spiller på skyhøy lønn, som virker uinteressert og utrent. Ble det for vanskelig å spille når kameraten ble skadd? Igjen, hets bør man holde seg for god for, men kritikk er fullt og helt på sin plass. Så får man heller definere hva hets er og hva som er legitim kritikk. Det er ikke det ene og samme.

Vet at du forsvarer McKennie, Aaronson, Kristensen osv med at det er Leeds' feil mer enn spillerne. Du er i din fulle rett til det og det er liten tvil om at arbeidsvilkårene i Leeds er svært dårlige. Så jeg påstår ikke at du ikke har rett i noe her. Tvert imot er jeg veldig enig, men jeg er også sterkt uenig i at det er hele/hovedvekten av forklaringen. Du er jo ganske forsiktig med å kritisere Orta, Radrizzani og co, så hvem eller hva skaper egentlig disse elendige vilkårene? En sammensetning, helt sikkert, men et sted ligger og fordeles ansvaret. Til slutt handler det om mennesker. Det gjør det alltid. Jeg liker ikke denne "noen må gå"-holdningen mange har til alt her i livet, men i toppidrett hvor man lever - i for stor grad - av resultater, så nytter det ikke å "bortforklare" alt med tilfeldigheter og uflaks, mens en nyvunnet identitet rakner, klubber rykker ned og den umiddelbare økonomiske og dermed sportslige fremtiden settes på spill - igjen.

Er man ikke god nok, er man ikke god nok. Man må i alle fall forvente innsats og der står McKennie til stryk for en profilert spiller i mitt hode. Aaronson er uferdig og har i likhet med Rutter fått et veldig ufortjent press på sine unge skuldre, mens Kristensen ikke har noe i PL å gjøre. Det er ikke hans feil. Jeg hadde også tatt imot en kontrakt på flere millioner i året fra Leeds. Det betyr ikke at jeg hadde hatt noe der å gjøre, selv om jeg hadde gjort mitt aller beste.

Vi kan jo snu på det. Vi kan bruke all godvilje på å si hvorfor enkeltspillere og -trenere ikke har slått til. Det hjelper jo svært lite om vi rykker ned og har brukt mangfoldige millioner på spillere som ikke har levert. Flere av disse, som McKennie, kommer jo også til å stikke av med halen mellom beina så fort kampen mot Spurs blåses av. Dermed slipper han helt unna delansvaret han har for å ha spilt laget ned.

Bare så det er nevnt enda en gang: Hets er ikke greit og Twitter er en søppelplattform jeg holder meg unna. Kunne heller aldri falt meg inn å komme med slengbemerkninger til en spiller live (eller på nett). Jeg skal på ingen måte si det ikke forekommer, men jeg har heller ikke hørt slike ting de gangene jeg har vært på Elland Road. Frustrerte utbrudd og slike ting, ja, men ikke hets av egne spillere. Min oppfatning er at på stadion støtter fansen i all hovedsak laget. Syns også det er det som kommer gjennom tv-høytalerne. Så finnes det nok råtne egg der også. 
Marching on together!

leedslife

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #19 på: Mai 03, 2023, 19:06:21 »
Supportere hetser Rutter og kaller han flopp.

Greit å tenke på at han er 20 år, kom til et lag i oppløsning og har nå sin fjerde sjef siden januar. Stakkars gutt sier jeg - Håper virkelig at han viser hvorfor han ble hentet neste sesong 💪

Stakkars gutt, det er jeg enig i. Horribelt av Victor Orta å hente en 20-åring med svært få scoringer med press om å skyte Leeds til overlevelse. Så viser det seg at han kun er god nok til et par cameo innhopp. Både ekstremt risikabelt fra Leeds' side og urettferdig press å legge på en ung og utvilsomt uferdig av en spiller.

Det sies at 49ers var veldig delaktig på å få denne dealen i land. Det skremmer meg for framtiden om de tar over, for de burde ikke finansiert denne avtalen: De burde stoppet den! Vi burde ha hentet en erfaren spiller med historikk fra ligaen i januar, ikke Gini Rutter.

Hets skal ingen ha, spesielt ikke Rutter. Han er hentet til Premier League og har signert en god kontrakt. Hvem hadde ikke gjort det samme?

At han derimot objektivt sett er en flopp, det er en helt legitim mening. Om Messi hadde blitt henta for 400 millioner i januar og brukket beinet i første kamp, så ville dealen fortsatt vært en flopp. Selv om den kunne enkelt forklares med skader og at Messi egentlig er en god spiller. Kan også godt hende det er en fotballspiller i Rutter. Han er ung og får nok av erfaring med Leeds etter hvert. Sannsynligvis på Championship-nivå. Likevel kommer man ikke unna at det var et gedigent feilkjøp Orta gjorde i januar. Han var ikke det Leeds trengte og derfor er jeg helt enig i at det faktisk er synd på Rutter. Håper også han har kvaliteter til å snu førsteinntrykket. Ingenting er bedre enn det, bortsett fra når de slår til umiddelbart.

Det samme kan derimot ikke like lett sies om McKennie. Der har man en erfaren spiller på skyhøy lønn, som virker uinteressert og utrent. Ble det for vanskelig å spille når kameraten ble skadd? Igjen, hets bør man holde seg for god for, men kritikk er fullt og helt på sin plass. Så får man heller definere hva hets er og hva som er legitim kritikk. Det er ikke det ene og samme.

Vet at du forsvarer McKennie, Aaronson, Kristensen osv med at det er Leeds' feil mer enn spillerne. Du er i din fulle rett til det og det er liten tvil om at arbeidsvilkårene i Leeds er svært dårlige. Så jeg påstår ikke at du ikke har rett i noe her. Tvert imot er jeg veldig enig, men jeg er også sterkt uenig i at det er hele/hovedvekten av forklaringen. Du er jo ganske forsiktig med å kritisere Orta, Radrizzani og co, så hvem eller hva skaper egentlig disse elendige vilkårene? En sammensetning, helt sikkert, men et sted ligger og fordeles ansvaret. Til slutt handler det om mennesker. Det gjør det alltid. Jeg liker ikke denne "noen må gå"-holdningen mange har til alt her i livet, men i toppidrett hvor man lever - i for stor grad - av resultater, så nytter det ikke å "bortforklare" alt med tilfeldigheter og uflaks, mens en nyvunnet identitet rakner, klubber rykker ned og den umiddelbare økonomiske og dermed sportslige fremtiden settes på spill - igjen.

Er man ikke god nok, er man ikke god nok. Man må i alle fall forvente innsats og der står McKennie til stryk for en profilert spiller i mitt hode. Aaronson er uferdig og har i likhet med Rutter fått et veldig ufortjent press på sine unge skuldre, mens Kristensen ikke har noe i PL å gjøre. Det er ikke hans feil. Jeg hadde også tatt imot en kontrakt på flere millioner i året fra Leeds. Det betyr ikke at jeg hadde hatt noe der å gjøre, selv om jeg hadde gjort mitt aller beste.

Vi kan jo snu på det. Vi kan bruke all godvilje på å si hvorfor enkeltspillere og -trenere ikke har slått til. Det hjelper jo svært lite om vi rykker ned og har brukt mangfoldige millioner på spillere som ikke har levert. Flere av disse, som McKennie, kommer jo også til å stikke av med halen mellom beina så fort kampen mot Spurs blåses av. Dermed slipper han helt unna delansvaret han har for å ha spilt laget ned.

Bare så det er nevnt enda en gang: Hets er ikke greit og Twitter er en søppelplattform jeg holder meg unna. Kunne heller aldri falt meg inn å komme med slengbemerkninger til en spiller live (eller på nett). Jeg skal på ingen måte si det ikke forekommer, men jeg har heller ikke hørt slike ting de gangene jeg har vært på Elland Road. Frustrerte utbrudd og slike ting, ja, men ikke hets av egne spillere. Min oppfatning er at på stadion støtter fansen i all hovedsak laget. Syns også det er det som kommer gjennom tv-høytalerne. Så finnes det nok råtne egg der også.
Hets og sjikane på sosiale medier er jo så trist og så feigt, men er jo ikke til å komme unna slik samfunnet er idag.
På den andre siden så blir jo folk krenket på vegne av andre over en lav sko, så hva man skal gjøre med den trykkokeren der er ikke lett å si.

Til disse spillerne. Det må jo også stilles krav. Henter vi en 9er til Leeds feks må man jo forvente at man har et forventningspress på seg.
Selv om pengene er fristende så blir de jo ikke akkurat tvangsgiftet inn i klubben. Er jo muligheter for spiller til å velge andre klubber eller mindre ligaer hvis man er litt frynsete eller sliter med å levere under press. Det er jo også først og fremst en resultatliga dette - ikke en utviklingsliga.
Jeg tror de aller fleste aksepterer spillere som gir 100 prosent og prøver sitt ytterste. Spesielt i denne klubben. Til og med noe så ekstremt begrenset ferdighetsmessig som Andrew Hughes ble en slags kulthelt og gallionsfigur her. At man knepper til et-par hakk hva gjelder forvetninger til litt mer begavede fotballspillere som kommer til klubben bør være på sin plass.
Situasjonen vi er i nå er jo ikke holdbar. Vi er på tredje trener siden Bielsa. I tillegg har Skubala vært involvert i et-par kamper.
Det gikk rykter om at de var slitne og lei av Bielsa. Det gikk noen måneder så hadde de ikke tiltro til Marsch sitt tankesett. Under Skubala opererte Bamford m.f som form for assistenter. Under Gracia var det splid i spillergruppa etter noen uker og null tro på fyren.
Om det er sant eller ei kan man jo spekulere seg grønn på, men ting fungerer jo ihvertfall overhodet ikke. Man må kunne forvente mer av spillerne enn hva som er prestert siste året.
Det som er levert den siste måneden er jo direkte flaut. Er på linje med de klubbene med minst ressurser i PL historien som har vært oppe.
Kvalitetsmessig har vi mangler. Vi mangler erfaring og vi fremstår hullete som en sveitserost. Men vi er alikavel langt bedre enn å bli knust sønder og sammen av Palace og Bmouth. Eller å slippe inn 7 mål mot Fham og Bmouth hjemme i høst.
Vi må tørre å vise oss frem. Hvis ikke må vi i langt større grad jakte spillere som elsker å stå i spenn og prestere når det virkelig blåser på toppene, men igjen, det koster ekstremt med penger. Det har jo ikke til nå samsvart med modellen, men den er jo en saga blott nå med Orta ut, så kanskje de nå forstår at det trengs andre ingredienser for å ta denne klubben videre.

Ønsker jo aldri i livet Big Sam videre mtp tankesett, men pressekonferansen var befriende. Han forstår jo ligaen og hva som kreves mer enn noen andre.

Vi får se nå om mannen kan snu fullstendig om på dette. Hvis ikke går nok denne spillergruppa ned som en av de  mentalt svakeste spillergruppene jeg har bevitnet på dette nivået.
Side before self, every time....


Dennis

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #20 på: Mai 03, 2023, 19:25:24 »
[...]

[...]
Hets og sjikane på sosiale medier er jo så trist og så feigt, men er jo ikke til å komme unna slik samfunnet er idag.
[...]
Jeg tror de aller fleste aksepterer spillere som gir 100 prosent og prøver sitt ytterste. Spesielt i denne klubben. Til og med noe så ekstremt begrenset ferdighetsmessig som Andrew Hughes ble en slags kulthelt og gallionsfigur her. At man knepper til et-par hakk hva gjelder forvetninger til litt mer begavede fotballspillere som kommer til klubben bør være på sin plass.

Hets og sjikane bør det være en forventning om at voksne mennesker ikke bedriver. Som en slags disclaimer til all kritikk av spillere, konstruktiv eller ikke. Det er aldri greit, men det er heller ikke slik at alt er hets og sjikane.

Ja, helt enig. Gir man 100% av det man er god for, så er det godt nok for meg. Det vil si, nedrykk er ikke gøy likevel og det kan godt være at spillere og trenere må skiftes ut, men det er stor forskjell i å rykke ned med flagget til topps eller ned med et klynk. Enorm forskjell!

Rutter kom med en enorm pris. 400 millioner tilsier en spiller som skulle skyte oss til ny kontrakt. Ikke alene, men som et stort bidrag. Når verken Marsch, Skubala eller Gracia har trua på han, er han ikke god nok. Kritikken bør dog rettes mot de som fortjener det; Leeds' styre og stell.

Når det gjelder McKennie, er det som nevnt litt annerledes i mitt hode. Han er erfaren, tjener store penger og kommer med en viss pedigree. Da må forventningene - som du også sier - være høyere. Jeg jobber i en helt vanlig kontorjobb og det hadde ikke flydd at noen tjente ti ganger så mye som en annen og tilsynelatende gav flatt i hva som skjer på jobben. Når den jobbarenaen er så prestasjons- og resultatorientert som toppfotball, så må han bare tåle den kritikken. Det nytter ikke å synge kumbaya fra tribunen, mens vi rykker ned igjen.

Du nevner Andy Hughes. Klassisk eksempel. Begrenset spiller, en gav alltid sitt ytterste. Det liker fansen. Det samme gjaldt Gaetano Berardi. Hadde flere hatt innstilling som de to, hadde vi ikke kavet rundt i bunnen der. På tross av min kritikk fra tidligere, stallen burde være god nok til å overleve. Det samme gjaldt også lenge under MB, mens laget tapte med kalassifre den siste uka. Marcelo hadde kred og holdt nok kritikken litt på avstand selvsagt, men laget løp og kjempet på tross av målene som rente inn. 

Og: AHIFB!


Marching on together!

leedslife

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #21 på: Mai 03, 2023, 19:49:55 »
[...]

[...]
Hets og sjikane på sosiale medier er jo så trist og så feigt, men er jo ikke til å komme unna slik samfunnet er idag.
[...]
Jeg tror de aller fleste aksepterer spillere som gir 100 prosent og prøver sitt ytterste. Spesielt i denne klubben. Til og med noe så ekstremt begrenset ferdighetsmessig som Andrew Hughes ble en slags kulthelt og gallionsfigur her. At man knepper til et-par hakk hva gjelder forvetninger til litt mer begavede fotballspillere som kommer til klubben bør være på sin plass.

Hets og sjikane bør det være en forventning om at voksne mennesker ikke bedriver. Som en slags disclaimer til all kritikk av spillere, konstruktiv eller ikke. Det er aldri greit, men det er heller ikke slik at alt er hets og sjikane.

Ja, helt enig. Gir man 100% av det man er god for, så er det godt nok for meg. Det vil si, nedrykk er ikke gøy likevel og det kan godt være at spillere og trenere må skiftes ut, men det er stor forskjell i å rykke ned med flagget til topps eller ned med et klynk. Enorm forskjell!

Rutter kom med en enorm pris. 400 millioner tilsier en spiller som skulle skyte oss til ny kontrakt. Ikke alene, men som et stort bidrag. Når verken Marsch, Skubala eller Gracia har trua på han, er han ikke god nok. Kritikken bør dog rettes mot de som fortjener det; Leeds' styre og stell.

Når det gjelder McKennie, er det som nevnt litt annerledes i mitt hode. Han er erfaren, tjener store penger og kommer med en viss pedigree. Da må forventningene - som du også sier - være høyere. Jeg jobber i en helt vanlig kontorjobb og det hadde ikke flydd at noen tjente ti ganger så mye som en annen og tilsynelatende gav flatt i hva som skjer på jobben. Når den jobbarenaen er så prestasjons- og resultatorientert som toppfotball, så må han bare tåle den kritikken. Det nytter ikke å synge kumbaya fra tribunen, mens vi rykker ned igjen.

Du nevner Andy Hughes. Klassisk eksempel. Begrenset spiller, en gav alltid sitt ytterste. Det liker fansen. Det samme gjaldt Gaetano Berardi. Hadde flere hatt innstilling som de to, hadde vi ikke kavet rundt i bunnen der. På tross av min kritikk fra tidligere, stallen burde være god nok til å overleve. Det samme gjaldt også lenge under MB, mens laget tapte med kalassifre den siste uka. Marcelo hadde kred og holdt nok kritikken litt på avstand selvsagt, men laget løp og kjempet på tross av målene som rente inn. 

Og: AHIFB!
En intr ting rundt forvetningspress, kok på sosiale medier og stadion.
Bielsa. Man tror det er press på Elland Road.
Nede på kontinentet der risikerer du å bli banket opp eller familien tatt som gissel hvis man ikke presterer i tråd med forventningene til omgivelsene.
Historien om håndgranaten som ble gjenfortalt i Kaiser Football Magazine er jo kjent.

Man sitter jo på følelsen av at de som lykkes i denne klubben håndterer akkurat dette og marsjerer videre i karrieren, mens hvor mange spillere og trenere vi har hatt de siste 20 årene som rett og slett bare fordufter ned i divisjonssystemet eller drar til ligaer eller fotballkulturer milevis unna dette.
Vi snakker Panama, Thailand, Kypros og nesten bedriftsfotball her hos enkelte.

Alle spillerne siste 20 årene orket jeg rett og slett ikke gå gjennom og det finnes så klart unntak her, men se trenerene. Se hva majoriteten har gjort etterpå og hvor de er nå. Sitter med følelse av spillere som virkelig har tatt steget opp så er det fra eget akademi og en oppflaskning på hva omgivelsene forventer. Milner, Lennon, Rose, Delph, Cook, Taylor, Byram, Howson, Phillips. Kommer ikke på så mange spillere i farten vi har hentet, men nå er man kanskje litt selektiv med hva man har tatt med seg og hva man har fortrengt fra de årene.

Her er trenerene:

Blackwell
Carver
Geddis
Wise
Williams
McAllister
Grayson
Redfearn
Warnock
McDermott
Hockayday
Milanic
Rosler
Evans
Monk
Christensen
Heckingbottom
Marsch
Skubala
Gracia
Big Sam

« Siste redigering: Mai 03, 2023, 20:04:17 av leedslife »

GaryMac

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #22 på: Mai 03, 2023, 22:27:31 »
[...]

[...]
Her er trenerene:

Blackwell
Carver
Geddis
Wise
Williams
McAllister
Grayson
Redfearn
Warnock
McDermott
Hockayday
Milanic
Rosler
Evans
Monk
Christensen
Heckingbottom
Marsch
Skubala
Gracia
Big Sam
Tror du kanskje har glemt en. Var det ikke en kar innom mellom Heckingbottom og Marsch? En argentiner hvis jeg ikke tar feil....  :D
« Siste redigering: Mai 04, 2023, 00:30:25 av GaryMac »

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #23 på: Mai 04, 2023, 12:32:28 »
Supportere hetser Rutter og kaller han flopp.

Greit å tenke på at han er 20 år, kom til et lag i oppløsning og har nå sin fjerde sjef siden januar. Stakkars gutt sier jeg - Håper virkelig at han viser hvorfor han ble hentet neste sesong 💪

Stakkars gutt, det er jeg enig i. Horribelt av Victor Orta å hente en 20-åring med svært få scoringer med press om å skyte Leeds til overlevelse. Så viser det seg at han kun er god nok til et par cameo innhopp. Både ekstremt risikabelt fra Leeds' side og urettferdig press å legge på en ung og utvilsomt uferdig av en spiller.

Det sies at 49ers var veldig delaktig på å få denne dealen i land. Det skremmer meg for framtiden om de tar over, for de burde ikke finansiert denne avtalen: De burde stoppet den! Vi burde ha hentet en erfaren spiller med historikk fra ligaen i januar, ikke Gini Rutter.

Hets skal ingen ha, spesielt ikke Rutter. Han er hentet til Premier League og har signert en god kontrakt. Hvem hadde ikke gjort det samme?

At han derimot objektivt sett er en flopp, det er en helt legitim mening. Om Messi hadde blitt henta for 400 millioner i januar og brukket beinet i første kamp, så ville dealen fortsatt vært en flopp. Selv om den kunne enkelt forklares med skader og at Messi egentlig er en god spiller. Kan også godt hende det er en fotballspiller i Rutter. Han er ung og får nok av erfaring med Leeds etter hvert. Sannsynligvis på Championship-nivå. Likevel kommer man ikke unna at det var et gedigent feilkjøp Orta gjorde i januar. Han var ikke det Leeds trengte og derfor er jeg helt enig i at det faktisk er synd på Rutter. Håper også han har kvaliteter til å snu førsteinntrykket. Ingenting er bedre enn det, bortsett fra når de slår til umiddelbart.

Det samme kan derimot ikke like lett sies om McKennie. Der har man en erfaren spiller på skyhøy lønn, som virker uinteressert og utrent. Ble det for vanskelig å spille når kameraten ble skadd? Igjen, hets bør man holde seg for god for, men kritikk er fullt og helt på sin plass. Så får man heller definere hva hets er og hva som er legitim kritikk. Det er ikke det ene og samme.

Vet at du forsvarer McKennie, Aaronson, Kristensen osv med at det er Leeds' feil mer enn spillerne. Du er i din fulle rett til det og det er liten tvil om at arbeidsvilkårene i Leeds er svært dårlige. Så jeg påstår ikke at du ikke har rett i noe her. Tvert imot er jeg veldig enig, men jeg er også sterkt uenig i at det er hele/hovedvekten av forklaringen. Du er jo ganske forsiktig med å kritisere Orta, Radrizzani og co, så hvem eller hva skaper egentlig disse elendige vilkårene? En sammensetning, helt sikkert, men et sted ligger og fordeles ansvaret. Til slutt handler det om mennesker. Det gjør det alltid. Jeg liker ikke denne "noen må gå"-holdningen mange har til alt her i livet, men i toppidrett hvor man lever - i for stor grad - av resultater, så nytter det ikke å "bortforklare" alt med tilfeldigheter og uflaks, mens en nyvunnet identitet rakner, klubber rykker ned og den umiddelbare økonomiske og dermed sportslige fremtiden settes på spill - igjen.

Er man ikke god nok, er man ikke god nok. Man må i alle fall forvente innsats og der står McKennie til stryk for en profilert spiller i mitt hode. Aaronson er uferdig og har i likhet med Rutter fått et veldig ufortjent press på sine unge skuldre, mens Kristensen ikke har noe i PL å gjøre. Det er ikke hans feil. Jeg hadde også tatt imot en kontrakt på flere millioner i året fra Leeds. Det betyr ikke at jeg hadde hatt noe der å gjøre, selv om jeg hadde gjort mitt aller beste.

Vi kan jo snu på det. Vi kan bruke all godvilje på å si hvorfor enkeltspillere og -trenere ikke har slått til. Det hjelper jo svært lite om vi rykker ned og har brukt mangfoldige millioner på spillere som ikke har levert. Flere av disse, som McKennie, kommer jo også til å stikke av med halen mellom beina så fort kampen mot Spurs blåses av. Dermed slipper han helt unna delansvaret han har for å ha spilt laget ned.

Bare så det er nevnt enda en gang: Hets er ikke greit og Twitter er en søppelplattform jeg holder meg unna. Kunne heller aldri falt meg inn å komme med slengbemerkninger til en spiller live (eller på nett). Jeg skal på ingen måte si det ikke forekommer, men jeg har heller ikke hørt slike ting de gangene jeg har vært på Elland Road. Frustrerte utbrudd og slike ting, ja, men ikke hets av egne spillere. Min oppfatning er at på stadion støtter fansen i all hovedsak laget. Syns også det er det som kommer gjennom tv-høytalerne. Så finnes det nok råtne egg der også.

Jeg er kritisk til styret og stell jeg Dennis. Men er litt forsiktig da jeg har et meget syltynt grunnlag da jeg strengt tatt ikke vet hva som er årsaken. Jeg har støttet Orta med mange av spillerne som har signert. Mange gode signeringer. Han som sportsjef har ansvaret, men at gode spillere ikke lykkes eller sliter med å finne sin plass i laget er ikke bare hans skyld. Så kan man si at med en annen manager, klarere plan og sikkert flere ting så burde han forutsett, bla bla.

Så kan man si at vi burde hentet en venstreback i sommer og vi har skreket etter folk på midten i lang tid og da helst en type som Pablo. Ufattelig at dette ikke har skjedd eller at det tok flere sesonger å signere noen. Har Orta hatt lyst, men managere, styre og eier har ikke ønsket eller ikke ville betalt. Eller er det Orta som har ment at de vi har har vært gode nok?

Hvilken myndighet Orta har hatt er også en faktor. Har han bestemt alt selv, har manager påvirket. Det tror jeg både Jesse og Bielsa fikk. Så er nok Orta og teamet fus på å velge spillere til u23/21 og akademiet. Hvis Orta har blitt påtvunget noen nasjonaliteter, type spillere, etc. Har 49ers tvunget frem Jesse og satt Rads og Orta litt i offside med innvesteringene sine. Jesse var Orta sin mann sies det. Meget mulig altså. Men det foregår nok mye i den innerste kretsen som ikke vi utenfor har noen anelse om.

Tenker det uansett er greit at Orta nå er ferdig. Kanskje han har slitt ut omgivelsene sine, men ser samtidig at flere av spillerne takker han og sier han er unik som menneske. Men det er de Spanske og utenlandske spillerne i gruppa jeg først og fremst har registrert har gjort det...

Uansett så er det eier Rarizzani og den som er styreleder som til syvende og sist er ansvarlig for det som skjer. Men igjen, det betyr ikke at dem har all skyld for alt som har skjedd.

Antar at det er i de ansvarlige sin egeninteresse å snu hver stein i sommer og sette en ny kurs. Mange skritt frem siden han tok over. Kanskje et støttesteg til siden eller noen bakover før vi kan ta nye steg er nødvendig? 

Har gått rykter om at enkelte spillere og spesielt Bamford har styrt en del. Spesielt under Jesse. Ikke sikkert det er så heldig. Kanskje det utelukkende har vært positivt. Men om dette har vært negativt så er det ikke bra og det kan forklare at ting kanskje ikke fungerer. Da er det kanskje ikke så lett å være ny inn i et lag uansett om du kommer fra Juventus eller er 20 år hvis det ikke er noe som fungerer. Mange mener at McKennie ikke engang prøver. Det nekter jeg å tro på er sant. Her er det nok mer at spiller ikke har funnet sin plass/rolle i laget. Hvor lett er det å finne sin plass på midtbanen i Leeds? Det er en grunn til at Big Sam adresserte dette allerede på sin første mulighet med åpen mikrofon.

Akkurat det problemet Big Sam nevnte tror jeg han gjøre noe med raskt. Bare å håpe at dette vises på banen de fire siste kampene.

Ellers er vi igjen stort sett enige Dennis. Jeg er bare ikke helt på at det er så svart eller hvitt i å fordele skyld til at noen ikke gjør jobben sin eller at en ny spiller er for dårlig. Det er for mange faktorer som påvirker til at det er så enkelt. Det viktigste å huske at mennesker påvirkes av omgivelsene. En kurv med et råttent Eple blant røde friske epler ødelegger ofte hele kurven.

Så kan det hende at McKennie er en løs kanon som sprer galle og gift i garderoben for at han mener han er for god for et bunnlag. Men problemene startet før han kom, så lite trolig.  Kanskje Bamford er den typen. Cooper når han var ute av laget eller at Dallas ser at de nye spillerne ikke passer inn og at det er en splitt i laget, typ før og etter Bielsa spillere. Her kan man spekulere seg blå. Men at det er noe som skurrer og som klubben må ta tak i tror jeg absolutt.

For å holde meg til tråden. Rutter har noe ved seg. Så håper virkelig at han kan få stabilitet under en ny sjef neste år og at han virkelig for ut sitt potensiale. For han er et stort anerkjent talent som mange store klubber visstnok hadde på blokka.

Dennis

Sv: Ny spiller: Georginio Rutter
« Svar #24 på: Mai 04, 2023, 12:41:11 »
Supportere hetser Rutter og kaller han flopp.

Greit å tenke på at han er 20 år, kom til et lag i oppløsning og har nå sin fjerde sjef siden januar. Stakkars gutt sier jeg - Håper virkelig at han viser hvorfor han ble hentet neste sesong 💪

Stakkars gutt, det er jeg enig i. Horribelt av Victor Orta å hente en 20-åring med svært få scoringer med press om å skyte Leeds til overlevelse. Så viser det seg at han kun er god nok til et par cameo innhopp. Både ekstremt risikabelt fra Leeds' side og urettferdig press å legge på en ung og utvilsomt uferdig av en spiller.

Det sies at 49ers var veldig delaktig på å få denne dealen i land. Det skremmer meg for framtiden om de tar over, for de burde ikke finansiert denne avtalen: De burde stoppet den! Vi burde ha hentet en erfaren spiller med historikk fra ligaen i januar, ikke Gini Rutter.

Hets skal ingen ha, spesielt ikke Rutter. Han er hentet til Premier League og har signert en god kontrakt. Hvem hadde ikke gjort det samme?

At han derimot objektivt sett er en flopp, det er en helt legitim mening. Om Messi hadde blitt henta for 400 millioner i januar og brukket beinet i første kamp, så ville dealen fortsatt vært en flopp. Selv om den kunne enkelt forklares med skader og at Messi egentlig er en god spiller. Kan også godt hende det er en fotballspiller i Rutter. Han er ung og får nok av erfaring med Leeds etter hvert. Sannsynligvis på Championship-nivå. Likevel kommer man ikke unna at det var et gedigent feilkjøp Orta gjorde i januar. Han var ikke det Leeds trengte og derfor er jeg helt enig i at det faktisk er synd på Rutter. Håper også han har kvaliteter til å snu førsteinntrykket. Ingenting er bedre enn det, bortsett fra når de slår til umiddelbart.

Det samme kan derimot ikke like lett sies om McKennie. Der har man en erfaren spiller på skyhøy lønn, som virker uinteressert og utrent. Ble det for vanskelig å spille når kameraten ble skadd? Igjen, hets bør man holde seg for god for, men kritikk er fullt og helt på sin plass. Så får man heller definere hva hets er og hva som er legitim kritikk. Det er ikke det ene og samme.

Vet at du forsvarer McKennie, Aaronson, Kristensen osv med at det er Leeds' feil mer enn spillerne. Du er i din fulle rett til det og det er liten tvil om at arbeidsvilkårene i Leeds er svært dårlige. Så jeg påstår ikke at du ikke har rett i noe her. Tvert imot er jeg veldig enig, men jeg er også sterkt uenig i at det er hele/hovedvekten av forklaringen. Du er jo ganske forsiktig med å kritisere Orta, Radrizzani og co, så hvem eller hva skaper egentlig disse elendige vilkårene? En sammensetning, helt sikkert, men et sted ligger og fordeles ansvaret. Til slutt handler det om mennesker. Det gjør det alltid. Jeg liker ikke denne "noen må gå"-holdningen mange har til alt her i livet, men i toppidrett hvor man lever - i for stor grad - av resultater, så nytter det ikke å "bortforklare" alt med tilfeldigheter og uflaks, mens en nyvunnet identitet rakner, klubber rykker ned og den umiddelbare økonomiske og dermed sportslige fremtiden settes på spill - igjen.

Er man ikke god nok, er man ikke god nok. Man må i alle fall forvente innsats og der står McKennie til stryk for en profilert spiller i mitt hode. Aaronson er uferdig og har i likhet med Rutter fått et veldig ufortjent press på sine unge skuldre, mens Kristensen ikke har noe i PL å gjøre. Det er ikke hans feil. Jeg hadde også tatt imot en kontrakt på flere millioner i året fra Leeds. Det betyr ikke at jeg hadde hatt noe der å gjøre, selv om jeg hadde gjort mitt aller beste.

Vi kan jo snu på det. Vi kan bruke all godvilje på å si hvorfor enkeltspillere og -trenere ikke har slått til. Det hjelper jo svært lite om vi rykker ned og har brukt mangfoldige millioner på spillere som ikke har levert. Flere av disse, som McKennie, kommer jo også til å stikke av med halen mellom beina så fort kampen mot Spurs blåses av. Dermed slipper han helt unna delansvaret han har for å ha spilt laget ned.

Bare så det er nevnt enda en gang: Hets er ikke greit og Twitter er en søppelplattform jeg holder meg unna. Kunne heller aldri falt meg inn å komme med slengbemerkninger til en spiller live (eller på nett). Jeg skal på ingen måte si det ikke forekommer, men jeg har heller ikke hørt slike ting de gangene jeg har vært på Elland Road. Frustrerte utbrudd og slike ting, ja, men ikke hets av egne spillere. Min oppfatning er at på stadion støtter fansen i all hovedsak laget. Syns også det er det som kommer gjennom tv-høytalerne. Så finnes det nok råtne egg der også.

Jeg er kritisk til styret og stell jeg Dennis. Men er litt forsiktig da jeg har et meget syltynt grunnlag da jeg strengt tatt ikke vet hva som er årsaken. Jeg har støttet Orta med mange av spillerne som har signert. Mange gode signeringer. Han som sportsjef har ansvaret, men at gode spillere ikke lykkes eller sliter med å finne sin plass i laget er ikke bare hans skyld. Så kan man si at med en annen manager, klarere plan og sikkert flere ting så burde han forutsett, bla bla.

Så kan man si at vi burde hentet en venstreback i sommer og vi har skreket etter folk på midten i lang tid og da helst en type som Pablo. Ufattelig at dette ikke har skjedd eller at det tok flere sesonger å signere noen. Har Orta hatt lyst, men managere, styre og eier har ikke ønsket eller ikke ville betalt. Eller er det Orta som har ment at de vi har har vært gode nok?

Hvilken myndighet Orta har hatt er også en faktor. Har han bestemt alt selv, har manager påvirket. Det tror jeg både Jesse og Bielsa fikk. Så er nok Orta og teamet fus på å velge spillere til u23/21 og akademiet. Hvis Orta har blitt påtvunget noen nasjonaliteter, type spillere, etc. Har 49ers tvunget frem Jesse og satt Rads og Orta litt i offside med innvesteringene sine. Jesse var Orta sin mann sies det. Meget mulig altså. Men det foregår nok mye i den innerste kretsen som ikke vi utenfor har noen anelse om.

Tenker det uansett er greit at Orta nå er ferdig. Kanskje han har slitt ut omgivelsene sine, men ser samtidig at flere av spillerne takker han og sier han er unik som menneske. Men det er de Spanske og utenlandske spillerne i gruppa jeg først og fremst har registrert har gjort det...

Uansett så er det eier Rarizzani og den som er styreleder som til syvende og sist er ansvarlig for det som skjer. Men igjen, det betyr ikke at dem har all skyld for alt som har skjedd.

Antar at det er i de ansvarlige sin egeninteresse å snu hver stein i sommer og sette en ny kurs. Mange skritt frem siden han tok over. Kanskje et støttesteg til siden eller noen bakover før vi kan ta nye steg er nødvendig? 

Har gått rykter om at enkelte spillere og spesielt Bamford har styrt en del. Spesielt under Jesse. Ikke sikkert det er så heldig. Kanskje det utelukkende har vært positivt. Men om dette har vært negativt så er det ikke bra og det kan forklare at ting kanskje ikke fungerer. Da er det kanskje ikke så lett å være ny inn i et lag uansett om du kommer fra Juventus eller er 20 år hvis det ikke er noe som fungerer. Mange mener at McKennie ikke engang prøver. Det nekter jeg å tro på er sant. Her er det nok mer at spiller ikke har funnet sin plass/rolle i laget. Hvor lett er det å finne sin plass på midtbanen i Leeds? Det er en grunn til at Big Sam adresserte dette allerede på sin første mulighet med åpen mikrofon.

Akkurat det problemet Big Sam nevnte tror jeg han gjøre noe med raskt. Bare å håpe at dette vises på banen de fire siste kampene.

Ellers er vi igjen stort sett enige Dennis. Jeg er bare ikke helt på at det er så svart eller hvitt i å fordele skyld til at noen ikke gjør jobben sin eller at en ny spiller er for dårlig. Det er for mange faktorer som påvirker til at det er så enkelt. Det viktigste å huske at mennesker påvirkes av omgivelsene. En kurv med et råttent Eple blant røde friske epler ødelegger ofte hele kurven.

Så kan det hende at McKennie er en løs kanon som sprer galle og gift i garderoben for at han mener han er for god for et bunnlag. Men problemene startet før han kom, så lite trolig.  Kanskje Bamford er den typen. Cooper når han var ute av laget eller at Dallas ser at de nye spillerne ikke passer inn og at det er en splitt i laget, typ før og etter Bielsa spillere. Her kan man spekulere seg blå. Men at det er noe som skurrer og som klubben må ta tak i tror jeg absolutt.

For å holde meg til tråden. Rutter har noe ved seg. Så håper virkelig at han kan få stabilitet under en ny sjef neste år og at han virkelig for ut sitt potensiale. For han er et stort anerkjent talent som mange store klubber visstnok hadde på blokka.

Takk for et saklig og godt innlegg.

Vi er nok enig i mye, ja. Så er det mange ting vi ikke er enige i og sånn skal det være. Det er subjektive oppfattelser.

Jeg er heller ikke for å være svart/hvitt i tankegangen. Om jeg fremstår slik, så oppfattes jeg eller - antakelig det siste - ordlegger meg feil. Du tar nok derimot langt mer forbehold enn meg i dine vurderinger. Det er selvsagt helt ok.

for øvrig tar jeg svært gjerne 0-1 og scoring av Rutter til helga, som du skrev i den andre tråden. 8)
Marching on together!

Kato

Sv: Spiller: Georginio Rutter
« Svar #25 på: Mai 04, 2023, 13:06:00 »
Det gikk rykter på Some at Roca og McKennie sloss i garderoben i pausen mot Crystal Palace. Langt fra sikkert at det er noe hold i det. Men en ting er klinkende sikkert, etter pause i den kampen brast demningen.
 

Eriksen55

Sv: Spiller: Georginio Rutter
« Svar #26 på: Mai 04, 2023, 13:13:38 »
Det gikk rykter på Some at Roca og McKennie sloss i garderoben i pausen mot Crystal Palace. Langt fra sikkert at det er noe hold i det. Men en ting er klinkende sikkert, etter pause i den kampen brast demningen.

Den pausen var et vendepunkt i sesong innspurten ja.

Hvis det stemmer så er det rart at begge kom på banen igjen, at de har fortsatt og spille sammen. Ting har overhode ikke fungert etter de første 45 mot palace. Det kan vise at gutta bryr seg. Hvis dette medfører riktighet så får vi håpe at de har skværet opp og at Big Sam klarer å få kanalisert den kraften og viljen til noe konstruktivt.


Kato

Sv: Spiller: Georginio Rutter
« Svar #27 på: Mai 04, 2023, 13:26:28 »
Det gikk rykter på Some at Roca og McKennie sloss i garderoben i pausen mot Crystal Palace. Langt fra sikkert at det er noe hold i det. Men en ting er klinkende sikkert, etter pause i den kampen brast demningen.

Den pausen var et vendepunkt i sesong innspurten ja.

Hvis det stemmer så er det rart at begge kom på banen igjen, at de har fortsatt og spille sammen. Ting har overhode ikke fungert etter de første 45 mot palace. Det kan vise at gutta bryr seg. Hvis dette medfører riktighet så får vi håpe at de har skværet opp og at Big Sam klarer å få kanalisert den kraften og viljen til noe konstruktivt.

Jeg tror begge spiller lørdag, og jeg tror samtidig Allardyce treffer ganske godt når han adresserer beskyttelse foran forsvarsfireren som et stort problem. Det slet vi med også under Bielsa. Rettvendte midtbanespillere som kom direkte på vårt forsvar, altfor lite beskyttelse. Roca og McKennie vil bli mye mer stasjonære og sittende midtbanespillere.

peacock

Sv: Spiller: Georginio Rutter
« Svar #28 på: Mai 04, 2023, 15:32:37 »
Litt off-topic med tanke på trådens tittel nå......

raggen

Sv: Spiller: Georginio Rutter
« Svar #29 på: Juli 07, 2023, 19:56:42 »
tror denne karen kan få en ny vår og kan fort blir årets overraskelse i Farkes mannskap. har troa!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!