Skrevet av Emne: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay  (Lest 5291 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

leedslife

Chris Armas er vel neste inn som assistent. Så da er trenerteamet komplett og klar til å lose oss gjennom flere perfekte forestillinger.

Gordon McUseless

Chris Armas er vel neste inn som assistent. Så da er trenerteamet komplett og klar til å lose oss gjennom flere perfekte forestillinger.
Har hørt flere ting om han som ikke er udelt positivt.

Milou

Det verste i dag var byttene. For en gangs skyld satt vi med en solid benk. Og vi trenger mål. Så går det 80 minutter før Bamford kommer inn, og Rutter blir sittende. Hjelpeløst.
Om Rutter hadde komme inn i staden for Bamford hadde du nok klaga på det også. Forstår godt at Bamford fekk sjansen etter det gode innhoppet mot Cardiff.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Dylan

Gleder meg over en av våre bedre defensive kamper denne sesongen, ergrer meg over litt planløst offensivt. Et stort steg i riktig mening tenker nå jeg.
Herlig med engasjement på forumet, men for oss med under 5000 innlegg blir det kanskje litt kjedelig å lese om igjen og om igjen hvor dårlig Aaronson er og at March er helt hjernedød.

Jostein.

Det verste i dag var byttene. For en gangs skyld satt vi med en solid benk. Og vi trenger mål. Så går det 80 minutter før Bamford kommer inn, og Rutter blir sittende. Hjelpeløst.
Om Rutter hadde komme inn i staden for Bamford hadde du nok klaga på det også. Forstår godt at Bamford fekk sjansen etter det gode innhoppet mot Cardiff.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Problemet er vel helst at byttene kom forseint
Leeds Carajo!

leedslife

Chris Armas er vel neste inn som assistent. Så da er trenerteamet komplett og klar til å lose oss gjennom flere perfekte forestillinger.
Har hørt flere ting om han som ikke er udelt positivt.
Han skulle egentlig vært signert i vår/sommer. Marsch har ønsket han fra dag 1. De har vel jobbet sammen tidligere i New York.
Men Amas takket nei pga tidspunktet. Han hadde en del ting å deale med på personlige plan. Var noe dødsfall i familien om jeg husker riktig.

Var vel ingen god tid for han i ManU. Ble vel rett og slett veid for lett. Men blir nok enklere for han i Leeds.
Vi har ikke så mange store profiler eller andre store meningsbærere rundt laget som skal mene det og det.

Eriksen55

Det verste i dag var byttene. For en gangs skyld satt vi med en solid benk. Og vi trenger mål. Så går det 80 minutter før Bamford kommer inn, og Rutter blir sittende. Hjelpeløst.
Om Rutter hadde komme inn i staden for Bamford hadde du nok klaga på det også. Forstår godt at Bamford fekk sjansen etter det gode innhoppet mot Cardiff.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Nå mente vel Kato at Bamford burde spilt enda mer.

Aaronson burde blitt byttet ut med Bamford etter 45 min..

baste

Bra kamp av Leeds, mener vi tapte 2 poeng idag.
Minus er at byttene kommer for seint, spesielt Roca og Aaronsen burde vært byttet ut tidligere.

Vi holder nullen, det er noe å ta med seg.
Irriterer meg at Bamford får så lite spillertid i dag, når 3 poeng er så viktig.

Come on Leeds, vi rykker ikke ned med dette laget.

flynn

Som vanleg blir det fokus på det negative på forumet. Alt i alt skal vi vere sånn passe nøgd med eit poeng mot formlaget Brentford, som kjem til Elland Road med 3 strake seierar - bl.a. mot Man City.

Vi heva oss litt i 2. omgang, men klarte ikkje å skape det heilt store mot eit defensivt Brentford-lag. Det mest positive er at vi klarer å dekke bra opp på kontringa vi får i mot i det 90. minutt. Slik vi spelte i haust hadde nok det blitt mål der.

Det er viktig å plukke poeng i desse kampane og det blir feil å rope på Marsch sin avgang etter ein solid kamp, der vi ser ut til å finne den defensive tryggleiken vi har etterlyst mesteparten av sesongen.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

HELT enig! Dette må ha vært den kampen i Premier League hvor vi har hatt best defensiv kontroll. Hva er det vi har ropt etter det siste året? Defensiv kontroll. Spiller vi slik vi har gjort de siste tre kampene resten av sesongen berger vi oss greit.

flynn

Lucas the Kop Cat

Til Tjernås og alle dere andre som vil ha Rodrigo bak Bamford. Det var slik han ble brukt under Bielsa i en rolle som tydelig ikke passet ham. Nå får han spille spiss og scorer som aldri før. Rodrigo er ikke komfortabel i 10er-rollen.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


auren

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #100 på: Januar 22, 2023, 18:17:49 »
Til Tjernås og alle dere andre som vil ha Rodrigo bak Bamford. Det var slik han ble brukt under Bielsa i en rolle som tydelig ikke passet ham. Nå får han spille spiss og scorer som aldri før. Rodrigo er ikke komfortabel i 10er-rollen.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Kjøre på med 4-2-2-2 som mot Cardiff. Bamford og Rodrigo på topp. Gnonto og Harrison/Aaronson i toeren bak. Burde satset mer offansivt i dag Marsch. Hadde ingenting å tape på det. I stedet ble det ett poeng som ikke hjelper stort i bunnstriden. Det er slike kamper som SKAL vinnes. Neste er Forest borte. Ville normalt vært fornøyd med 1 poeng der, men den må i grunnen vinnes. Snart går vi over i et langt tøffere kampprogram.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

baste

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #101 på: Januar 22, 2023, 18:18:27 »
Til Tjernås og alle dere andre som vil ha Rodrigo bak Bamford. Det var slik han ble brukt under Bielsa i en rolle som tydelig ikke passet ham. Nå får han spille spiss og scorer som aldri før. Rodrigo er ikke komfortabel i 10er-rollen.

Spot one.. men Bamford burde fått mer en 15 minutter, viktig å drepe slike kamper som dette.
Selv om Rodrigo er toppscorer, så bør en god manager våge å bytte han ut. Bamford scoret som kjent 2 i cup kampen.
Byttet ut Roca for seint, men alt i alt, Leeds gjorde mye bra i dag.

MOT

raggen

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #102 på: Januar 22, 2023, 18:28:11 »
burde fått mere ut av denne kampen og synes byttene er feile og altfor sene. Bamford binder opp spillere på en helt annen måte enn rodrigo men ville latt de 2 spille sammen og ikke byttet ut rodrigo. ellers er det som flere har påpekt at hvorfor skal vi klumpe oss sammen og spille så j..... smalt hele tida. brett ut og kom rundt. flere ganger vi nesten springer inn i hverandres rom. Virker som vi spiller uten plan til tider.
Defensivt var det veldig bra og tror wøber skal ha æren for det
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kato

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #103 på: Januar 22, 2023, 18:34:09 »
Det verste i dag var byttene. For en gangs skyld satt vi med en solid benk. Og vi trenger mål. Så går det 80 minutter før Bamford kommer inn, og Rutter blir sittende. Hjelpeløst.
Om Rutter hadde komme inn i staden for Bamford hadde du nok klaga på det også. Forstår godt at Bamford fekk sjansen etter det gode innhoppet mot Cardiff.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Hva i all verden er det du vaser med?

Bjosse77

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #104 på: Januar 22, 2023, 18:39:23 »
Skuffende. Spiller ingen rolle at vi spiller bra i andre omgang.

Skjønner ikke hvorfor Bamford kommer inn så sent. Han og Rodrigo burde fått mange minutter sammen. Så kunne heller Rutter blitt kastet innpå for Rodrigo etterhvert.

Harrison i bedring. Men gud bedre hvor mange angrep han ødelegger med altfor mange touch på ballen.

Det er null samhandling fremover. Kun enkeltmannsprestasjoner hvis vi evner å score.

Aaronson løper bare. Kunne like gjerne brukt Jacob Ingebrigtsen.

Jeg er så lei Jesse og spillestilen. At vi skal kuke alt inn i midten.

For all del mye bra spill. Men poeng er viktigst og de blir det ikke mange av.

Så håper jeg det er siste gang vi får se Harrison og Aaronson samtidig bak spissen. Det har de ikke riktige kvaliteter til.

Spiller vi med 1 tilbaketrukket spiss og 1 venstreving som trekker inn mot midten og Aaronson og Harrison bak spiss? Vanskelig å skjønne hva vi gjør offensivt.

Nå er tilliten til Jesse meget tynnslitt!
Vil bare si.... spot on.

stian

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #105 på: Januar 22, 2023, 18:43:07 »
Et Leeds-lag i flyt ville vunnet denne kampen. Som flere andre stusser jeg på noen av byttene. Skjønner at Marsch er forsiktig med Bamford, men jeg skjønner ikke at ikke Firpo kommer inn for Struijk for å styrke oss offensivt etter at Bamford kom inn (same old story)

Samtidig var det mye positivt å ta med seg:
- vi holder nullen og har ganske god defensiv kontroll (!)
- mye mindre rot i det oppbyggende spillet (selv om presisjonen på siste tredel var elendig)
- Wöber tar nivået i Premier League uten problemer
- Rodrigo er i perioder veldig pigg
- vi er i ferd med å få Bamford og Sinisterra i gang igjen
- Harrison er på vei tilbake

I sum en kamp som det går an å bygge på. Er det lov å håpe på at vi er i ferd med å snu den negative trenden?

leedslife

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #106 på: Januar 22, 2023, 18:58:37 »
Lurer på hvor høyt opp denne stallen kunne ligget på tabellen med et bedre trenerteam og tankesett.
Lite klaging på Orta om dagen og det med det rette hva gjelder spillerlogistikk.
Det er mye gode enkeltsspillere her over hele banen. Bare synd vi ikke har noen som evner å sette det sammen som et lag.
Vi har mye bra individuelle prestasjoner (som ofte har sikret oss resultat) - da spesielt offensivt i banen. Vi er hardtarbeidende og legger oss aldri ned hvis det er motgang, men det er jo langt fra godt nok hva gjelder det taktiske. Nå er det vel kritisk å komme med dette på en dag vi faktisk tar et poeng hjemme, men når jeg ser på tabellen og ser hva Brighton får til, hva Fulham har fått til, Brentford og forsåvidt Villa og som har meldt seg på i den gruppa.
Jeg synes det som er vist på banen i snart 1 år rett og slett ikke holder. Vi er altså poenget over Bournmouth. Er det ambisjonene våre?
Synes heller ikke at det er noe uforløst over oss. Synes vi rett og slett er milevis unna og ha en gjenkjennbar spillestil som jevnlig gir oss gode gjennomføringer og mange nok poeng.
Annet enn 3 poeng mot Forest borte vil jo være katastrofalt spør du meg. Vi skal etter det møte ManU x2  for så å dra til Goodison. Ingen enkel oppgave for oss.


leedslife

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #107 på: Januar 22, 2023, 19:11:20 »
Brentford var kompakte og gjennomførte en solid bortekamp. De satset på at det skulle åpne seg opp i andre og drepe oss på kontringer, men det ble ikke stort sett farligere enn nesten.
Wober var trygg han og var flink til å lese spillet rundt duellene Koch v Toney. Så over til Koch. En maktdemonstrasjon. Synes kanskje det var hans beste kamp for oss. Toney har vært grisegod i flere måneder.

Koch fikk vel et gult, så han er suspendert mot Forest, eller bommer jeg?

leedslife

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #108 på: Januar 22, 2023, 19:24:09 »
Ikke så mange matchballer igjen hjemme nå mot lag under eller rundt oss.
Soton
Forest
Palace
Leicester

Våre 4 siste altså:
City borte
Newcastle hjemme
West Ham borte
Spurs hjemme

Vi bør snart begynne å ta 3 poengene. Tungt hvis man etter 34 serierunder ligger slik vi gjør idag.

Blank_File

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #109 på: Januar 22, 2023, 21:11:56 »
Svært god kamp der det eneste som manglet var målet. Endelig god defensiv på kontroll mot et lag som kontrer og poler. Det har vi etterlyst lenge. Dette var nok et steg i riktig retning, men vi MÅ begynne å ta trepoengere. Håper og få så Rodrigo og Bamford i penishodet snart.

GeirO

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #110 på: Januar 22, 2023, 21:41:40 »
I en kamp er angrepet meget bra (les Gnonto og Bamford). I ny kamp er forsvaret bra (les Wøber og Koch).
Gleder meg når begge lagdelene fungerer bra samtidig. Det er håp!
MOT

rd1

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #111 på: Januar 22, 2023, 21:48:19 »
Tror Brendan hadde hatt bra av å starte på benken fremover! Start neste med med Harrisson og Gnonto på hver sin kant og Bamford og Rodrigo på topp.
"Who needs Cantona??"

SOL

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #112 på: Januar 22, 2023, 22:08:50 »
Med fire trepoengere så langt i sesongen må det være lov å kritisere Marsch og co. Tiden er i ferd med å renne ut for oss. 19 kamper, fire seiere. Tygg litt på den…
 

Fantasyland

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #113 på: Januar 22, 2023, 22:26:46 »
Med fire trepoengere så langt i sesongen må det være lov å kritisere Marsch og co. Tiden er i ferd med å renne ut for oss. 19 kamper, fire seiere. Tygg litt på den…

Jeg tror flere hadde hatt godt av en kjapp realitetsorientering. Så enkelt kan det oppsummeres. Jeg begynner å bli mektig lei av å høre de samme intetsigende frasene til Marsch både før og etter kamp. Jeg vil se et lag som plukker poeng, men dette systemet og Marsch sine taktiske ferdigheter overbeviser overhodet ikke.

Han snakker om dette prosjektet, et prosjekt som aldri klarer å skru sammen en skikkelig god kamp både offensivt og defensivt. Ja, i dag var det endelig bra bakover og det gjør godt, men offensivt ser vi det samme vi har sett hele sesongen. Absolutt alt skal tres gjennom i midten, det er ikke innøvde mønstre vi jobber etter, men heller satser på at ballen spretter vår vei. På god gammeldags norsk kalt lykke og fromme.

Det føles litt som om vi går i søvne rett inn i nedrykksstrid. Plutselig en dag sitter vi der i den forbanna gjørma og lurer på hvordan dette kunne skje. Selv om dette er en prestisjeansettelse fra styret og dette virkelig er deres mann så går det selvsagt en grense for Radz og co også. En dårlig prestasjon på City ground neste hælj så tror jeg Marsch kan være historie.

Bjosse77

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #114 på: Januar 22, 2023, 23:18:05 »
Vi hadde full kontroll og burde vunnnet blq bla bla.

Sannheten er at vi ikke produserer noe mer enn Brentford og 0-0 er egentlig fortjent. Ja, vi har 5 skudd på mål, ingen spesielt gode avslutninger. Gnonto nærmest, men den skal reddes i keeperhjørnet.

Den dagen Marsch kommer med noe annet enn abstrakt tåkeprat om ting som egentlig ikke betyr noe som helst (clarity, aggression, tactical understanding of how we want to play) så skal jeg gi han litt slakk. Vet han egentlig selv hva problemet er? Aner han hva vi øver på? Er han mindre abstrakt med spillerne? Enig med det meste som sies her, dette virker helt tilfeldig.

ar9

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #115 på: Januar 22, 2023, 23:33:24 »
Bra vi fikk tetta igjen bak men hjemme mot Brentford må vi ha ambisjoner om å vinne.
For en gangs skyld en sjansefattig 0-0 kamp med Leeds involvert.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #116 på: Januar 23, 2023, 11:26:48 »
Når Bielsa brukte 5-6 uker på å coache dei nye før dei fikk spille var han et geni.
Når Marsch ikkje setter innpå Rutter etter 4 dager er han helt på jordet!

🥴🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🥴

leedslife

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #117 på: Januar 23, 2023, 11:49:16 »
Når Bielsa brukte 5-6 uker på å coache dei nye før dei fikk spille var han et geni.
Når Marsch ikkje setter innpå Rutter etter 4 dager er han helt på jordet!

🥴🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🥴
Drev ikke du å kauket rundt på denne tiden i fjor at å ikke starte med Gelhart viste tegn på dårlig dømmekraft hos daværende trener?
Gav man spilletid til Gelhart ville det være innlysende at han var med i England troppen til VM.
Eller blander jeg deg med en annen?

Sydhagen

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #118 på: Januar 23, 2023, 12:06:25 »
Blir egentlig ikke klok på dette laget.
I går var de bunnsolide defensivt, men det skrantet veldig offensivt. De vil så mye, men får det ikke helt til. Hvem vet, kanskje sitter det mot Forest og ManU, men tviler litt.
Er veldig fan av gjenvinningsspillet til JM, men det som skjer etter at ballen er vunnet tilbake er bare på lykke og fromme. Tut og kjør. Kanskje laget hadde tjent litt på å være mer tålmodige i angrepsspillet. Uansett, siste tredjedelen av ethvert angrep så går det mye på instinkt og indiviuelle ferdigheter. Dette sier også Guardiola. Han kan hjelpe laget frem til siste tredjedelen. Derfra og inn er det spillerne som tar regien.

Litt rotete innlegg dette, men...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #119 på: Januar 23, 2023, 12:54:30 »
Når Bielsa brukte 5-6 uker på å coache dei nye før dei fikk spille var han et geni.
Når Marsch ikkje setter innpå Rutter etter 4 dager er han helt på jordet!


🥴🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🥴
Drev ikke du å kauket rundt på denne tiden i fjor at å ikke starte med Gelhart viste tegn på dårlig dømmekraft hos daværende trener?
Gav man spilletid til Gelhart ville det være innlysende at han var med i England troppen til VM.
Eller blander jeg deg med en annen?

Hva har det med dette å gjøre?