Skrevet av Emne: Ny manager etter Jesse Marsch  (Lest 30742 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #270 på: Februar 12, 2023, 17:51:57 »
Sterke rykter om det nå i alle fall  :(

Hjelpes. Til stede på kampen, marerittet ser ut til å bli virkelighet. Sistemann slukker lyset, Orta har mista det helt.
« Siste redigering: Februar 12, 2023, 17:59:45 av Kato »
 

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #271 på: Februar 12, 2023, 18:11:28 »
Det må da være en oppegående mann i nærheten av Orta som kan vekke han opp og sende han til sengs.

auren

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #272 på: Februar 12, 2023, 18:24:16 »
Fra Waccoe:


“As an Ajax fan, you lot are f**ked if you appoint him. Plays horrible football, but without the efficiency you need  in a relegation battle. Zero tactical insight, no reflection in after shit results, horrible man management.
The worst manager I’ve ever seen here.”


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #273 på: Februar 12, 2023, 18:29:31 »
Fra Waccoe:


“As an Ajax fan, you lot are f**ked if you appoint him. Plays horrible football, but without the efficiency you need  in a relegation battle. Zero tactical insight, no reflection in after shit results, horrible man management.
The worst manager I’ve ever seen here.”


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dette blir bare verre og verre. Klubbledelsen kan bare ikke være så lamme i hodet.
Dette er siste sjanse til å redde klubben fra nedrykk. Vi har ikke råd til dette.

Sterland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #274 på: Februar 12, 2023, 18:30:33 »
Fra Waccoe:


“As an Ajax fan, you lot are f**ked if you appoint him. Plays horrible football, but without the efficiency you need  in a relegation battle. Zero tactical insight, no reflection in after shit results, horrible man management.
The worst manager I’ve ever seen here.”


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Får inderlig håpe det er en korttidskontrakt… Jeg mener Skubala bør fortsette ut sesongen, så klinker vi til å ansetter Gallardo.

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #275 på: Februar 12, 2023, 18:46:42 »
Fra Waccoe:


“As an Ajax fan, you lot are f**ked if you appoint him. Plays horrible football, but without the efficiency you need  in a relegation battle. Zero tactical insight, no reflection in after shit results, horrible man management.
The worst manager I’ve ever seen here.”


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nuno fremstår plutselig som en drømmekandidat sammenlignet med denne håpløse fyren. Blir helt nummen i kroppen av tanken. Styret kan da ikke være så talentløse ? Fra vondt til verre…nei nei nei

ar9

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #276 på: Februar 12, 2023, 18:57:41 »
Fra Waccoe:


“As an Ajax fan, you lot are f**ked if you appoint him. Plays horrible football, but without the efficiency you need  in a relegation battle. Zero tactical insight, no reflection in after shit results, horrible man management.
The worst manager I’ve ever seen here.”


auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Får inderlig håpe det er en korttidskontrakt… Jeg mener Skubala bør fortsette ut sesongen, så klinker vi til å ansetter Gallardo.
Alternativt cashe ut til WBA og tilby Corberan mer enn 1,5 års kontrakt og ihvertfall få inn en som kan ta tak i ting umiddelbart.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #277 på: Februar 12, 2023, 18:58:37 »
NOOOOOOOO!!

The Athletic | Football

@TheAthleticFC
Former Ajax manager Alfred Schreuder is in serious contention to become Leeds United head coach.

#LUFC are determined to end their search in time for Saturday’s vital game at Everton.

More from
@PhilHay_

Forever Whites

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #278 på: Februar 12, 2023, 19:01:47 »
NOOOOOOOO!!

The Athletic | Football

@TheAthleticFC
Former Ajax manager Alfred Schreuder is in serious contention to become Leeds United head coach.

#LUFC are determined to end their search in time for Saturday’s vital game at Everton.

More from
@PhilHay_

Hadde ikke du fasiten før i dag da?  Fra de troverdige kildene?
Medlem 94237

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #279 på: Februar 12, 2023, 19:03:26 »
NOOOOOOOO!!

The Athletic | Football

@TheAthleticFC
Former Ajax manager Alfred Schreuder is in serious contention to become Leeds United head coach.

#LUFC are determined to end their search in time for Saturday’s vital game at Everton.

More from
@PhilHay_

Hadde ikke du fasiten før i dag da?  Fra de troverdige kildene?

Fasit ? Det er dine ord. Kall det en gjetning basert på tilgjengelig info.

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #280 på: Februar 12, 2023, 19:09:27 »
Kjenner jeg begynner å få seriøse svettebyger og hjertebank nå. Trodde ikke det var dette som skulle bekymre meg mest på en kveld som dette.

Eriksen55

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #281 på: Februar 12, 2023, 21:01:42 »
Det at en manager får fyken et sted betyr ikke at han er udugelig.

Jeg er ikke altfor keen på han Alfred. Men vet lite om han. Lest meg opp på spillestil og den virker spennende. Hadde han vært udugelig så hadde han ikke fått de jobbene han har hatt.

Han lyktes ikke i Ajax når han tok over etter T Haag. Det trenger ikke bety at det er Alfred sin skyld. Ajax solgte en del gode spillere i sommer også.

Jeg er skeptisk til ansettelsen. Ikke fordi Alfred nødvendigvis er en dårlig manager. For det har verken jeg eller noen andre supportere greie på. Mest fordi mange supporterne kun ser på hva han gjorde i Ajax og slakter ansettelsen før han har hatt sin første treningsøkt. Negativiteten starter og Alfred er dømt til å mislykkes.

Kommer han må han støttes. Noe annet blir for dumt.

Derfor hadde jeg håpet på en sjef som alle stiller seg bak fra dag 1.

GaryMac

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #282 på: Februar 12, 2023, 21:05:37 »
Ryggmarksrefleksen min når jeg for første gang i går kveld hørte om Albert Schreuder var "veldig skeptisk". En manager jeg ikke har hørt om før, som nylig har fått sparken etter en halv sesong i Ajax, og det er stort sett negativ respons hos andre fans på nettet. Når jeg gjør en første sjekk vhja av Google ser jeg at han har noen korte "spells" som manager, og ellers har han vært assistent, rett nok både i Ajax og Barcelona. Siste jobb før Ajax var et halvt år i Brugge.....
Skal innrømme at jeg følger ikke spesielt godt med i europeisk fotball, sånn halvveis på PL, og tilnærmet sykelig på alt som skjer rundt Leeds United.

Tok meg derfor litt tid til å se litt nærmere på Schreuder etter dagens kamp mot ManUre.
(jeg har telt manuelt, kun liga-kamper. Det kan være en feil eller to, men hovedtrekkene stemmer)

Han overtok Brugge i januar i fjor, et lag som da hadde spilt 21 kamper, og hadde 12-6-3 (V-U-T)
Etter at Schreuder overtok hadde de  13 kamper og 10-2-1, og ble nummer 2 i ligaen.
I sluttspillet hadde de 5-1-0, og ble da så vidt jeg skjønner seriemester i Belgia - nok til at han ble hentet av Ajax som erstatter for ten Hag.

I Ajax starter det bra. De elleve første kampene til og med runde 11 i slutten av oktober gir 9-1-1, men så snur det.
De syv neste kampene gir 0-6-1 (tre kamper før, og fire etter VM), og snipp-snapp-snute....
Etter at Schreuder fikk sparken har Ajax 3-0-0

Så med unntak av slutten i Ajax er statistikken overraskende god. Så kan man stille spørsmål ved ligaen i Belgia - er det Østerrike-nivå, og er Brugge Belgia sitt svar på RB Salzburg...? Men han gjør det utvilsomt bedre enn sin forgjenger. Er de gode resultatene i starten i Nederland kun en arv etter ten Hag, og at nedturen startet når Schreuder fikk satt sitt preg på laget etter tre-fire måneder? 

Er en aning mindre skeptisk etter litt research. Men fortsatt skeptisk.

Kato

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #283 på: Februar 12, 2023, 21:10:23 »
Det at en manager får fyken et sted betyr ikke at han er udugelig.

Jeg er ikke altfor keen på han Alfred. Men vet lite om han. Lest meg opp på spillestil og den virker spennende. Hadde han vært udugelig så hadde han ikke fått de jobbene han har hatt.

Han lyktes ikke i Ajax når han tok over etter T Haag. Det trenger ikke bety at det er Alfred sin skyld. Ajax solgte en del gode spillere i sommer også.

Jeg er skeptisk til ansettelsen. Ikke fordi Alfred nødvendigvis er en dårlig manager. For det har verken jeg eller noen andre supportere greie på. Mest fordi mange supporterne kun ser på hva han gjorde i Ajax og slakter ansettelsen før han har hatt sin første treningsøkt. Negativiteten starter og Alfred er dømt til å mislykkes.

Kommer han må han støttes. Noe annet blir for dumt.

Derfor hadde jeg håpet på en sjef som alle stiller seg bak fra dag 1.

Ajax hadde ikke vunnet på 8 da han ble jaget. Etter det har de 4-0-0 og 13 scoringer. Tilfeldig?
 

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #284 på: Februar 12, 2023, 21:16:44 »
Det at en manager får fyken et sted betyr ikke at han er udugelig.

Jeg er ikke altfor keen på han Alfred. Men vet lite om han. Lest meg opp på spillestil og den virker spennende. Hadde han vært udugelig så hadde han ikke fått de jobbene han har hatt.

Han lyktes ikke i Ajax når han tok over etter T Haag. Det trenger ikke bety at det er Alfred sin skyld. Ajax solgte en del gode spillere i sommer også.

Jeg er skeptisk til ansettelsen. Ikke fordi Alfred nødvendigvis er en dårlig manager. For det har verken jeg eller noen andre supportere greie på. Mest fordi mange supporterne kun ser på hva han gjorde i Ajax og slakter ansettelsen før han har hatt sin første treningsøkt. Negativiteten starter og Alfred er dømt til å mislykkes.

Kommer han må han støttes. Noe annet blir for dumt.

Derfor hadde jeg håpet på en sjef som alle stiller seg bak fra dag 1.
Det var ikke bare supporterne han mistet, men spillerne og det gikk ganske kjapt, det burde bekymre oss mer.

Og når en ser på våre egne supportere så er dette prosjektet som du sa dødfødt før det er begynt.
Ropene kommer til å begynne etter første uavgjort. Her trengs en som supportere kan godta og finner de ikke han nå, så må vi vente til sommeren.
Orta og Kinnear tåler ikke å feile på dette nå. Det gjør ikke Leeds heller.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #285 på: Februar 12, 2023, 21:29:51 »
Det at en manager får fyken et sted betyr ikke at han er udugelig.

Jeg er ikke altfor keen på han Alfred. Men vet lite om han. Lest meg opp på spillestil og den virker spennende. Hadde han vært udugelig så hadde han ikke fått de jobbene han har hatt.

Han lyktes ikke i Ajax når han tok over etter T Haag. Det trenger ikke bety at det er Alfred sin skyld. Ajax solgte en del gode spillere i sommer også.

Jeg er skeptisk til ansettelsen. Ikke fordi Alfred nødvendigvis er en dårlig manager. For det har verken jeg eller noen andre supportere greie på. Mest fordi mange supporterne kun ser på hva han gjorde i Ajax og slakter ansettelsen før han har hatt sin første treningsøkt. Negativiteten starter og Alfred er dømt til å mislykkes.

Kommer han må han støttes. Noe annet blir for dumt.

Derfor hadde jeg håpet på en sjef som alle stiller seg bak fra dag 1.

Takk!

Jeg håper virkelig ikke vi går for ham, men jeg har knapt sett meg inn i hvorfor (bortsett fra onelinere på twitter og waccoe for å si det sånn).

Det må jo være en GRUNN til at de vurderer ham i det hele tatt, for motargumentene er betydelige, og han har vel strengt tatt fått supporterne mot seg allerede (selv om de fleste nok vil 'gi ham sjansen' om han blir ansatt). Men noen videre fredningstid vil han IKKE få.

Så jeg syns det er rart han er aktuell. De andre navnene som (seriøse nettsteder) har referert som interessante for Leeds har jo vært rimelig spennende kandidater, og også videreførere av spilletil til en viss grad.

Men hulk, det hadde vært greit med en som samlet oss i stedet for en som gir oss hjertet i halsen from the off...

Da vil vi virkelig har lagt Bielsa bak oss :(

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

morten1966

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #286 på: Februar 12, 2023, 21:35:53 »
Kan ikke Potter få sparken u Chelsea da....så tar vi han

Blank_File

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #287 på: Februar 12, 2023, 21:45:03 »
Kan ikke Potter få sparken u Chelsea da....så tar vi han

Jeg begynner å lure litt på om det finnes noen andre enn de som liker gampefotball som egentlig kan ta over midt i sesongen når man kjemper om nedrykk? Det tok ganske lang tid før Potter gav avkastning for Brighton også. Og se hvor bra Brighton fortsatt er uten han. Det tyder på en veldrevet klubb, der ikke alt har vært opp til manageren. Ett år etter Bielsa, så tyder vel det meste på at vi ikke er en sånn klubb.

Nei sjeldent har jeg vært bekymra enn nå altså...

Eriksen55

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #288 på: Februar 12, 2023, 22:12:30 »
Det at en manager får fyken et sted betyr ikke at han er udugelig.

Jeg er ikke altfor keen på han Alfred. Men vet lite om han. Lest meg opp på spillestil og den virker spennende. Hadde han vært udugelig så hadde han ikke fått de jobbene han har hatt.

Han lyktes ikke i Ajax når han tok over etter T Haag. Det trenger ikke bety at det er Alfred sin skyld. Ajax solgte en del gode spillere i sommer også.

Jeg er skeptisk til ansettelsen. Ikke fordi Alfred nødvendigvis er en dårlig manager. For det har verken jeg eller noen andre supportere greie på. Mest fordi mange supporterne kun ser på hva han gjorde i Ajax og slakter ansettelsen før han har hatt sin første treningsøkt. Negativiteten starter og Alfred er dømt til å mislykkes.

Kommer han må han støttes. Noe annet blir for dumt.

Derfor hadde jeg håpet på en sjef som alle stiller seg bak fra dag 1.

Ajax hadde ikke vunnet på 8 da han ble jaget. Etter det har de 4-0-0 og 13 scoringer. Tilfeldig?

Jeg vet ikke. Sikkert ikke tilfeldig at det fungerer bedre etter at han ble sparket. Som oftest gjør det jo det. Men hvorfor det plutselig gikk så på ræva etter en bra start kan være sammensatt og ikke nødvendigvis kun Alfred sin skyld.

Hvis Alfred og Leeds viser seg å være en bra match. Så er det innmari dumt å avskrive han på forhånd.  Men havner han under øksa før han starter så er supporterne et mye større problem enn Orta & co.

Så kan det bli «hva var det vi sa» hvis dette går at skogen. Men tenk om det blir kjempe bra! For det er også en mulighet.

GeirO

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #289 på: Februar 12, 2023, 22:22:38 »
Ryggmarksrefleksen min når jeg for første gang i går kveld hørte om Albert Schreuder var "veldig skeptisk". En manager jeg ikke har hørt om før, som nylig har fått sparken etter en halv sesong i Ajax, og det er stort sett negativ respons hos andre fans på nettet. Når jeg gjør en første sjekk vhja av Google ser jeg at han har noen korte "spells" som manager, og ellers har han vært assistent, rett nok både i Ajax og Barcelona. Siste jobb før Ajax var et halvt år i Brugge.....
Skal innrømme at jeg følger ikke spesielt godt med i europeisk fotball, sånn halvveis på PL, og tilnærmet sykelig på alt som skjer rundt Leeds United.

Tok meg derfor litt tid til å se litt nærmere på Schreuder etter dagens kamp mot ManUre.
(jeg har telt manuelt, kun liga-kamper. Det kan være en feil eller to, men hovedtrekkene stemmer)

Han overtok Brugge i januar i fjor, et lag som da hadde spilt 21 kamper, og hadde 12-6-3 (V-U-T)
Etter at Schreuder overtok hadde de  13 kamper og 10-2-1, og ble nummer 2 i ligaen.
I sluttspillet hadde de 5-1-0, og ble da så vidt jeg skjønner seriemester i Belgia - nok til at han ble hentet av Ajax som erstatter for ten Hag.

I Ajax starter det bra. De elleve første kampene til og med runde 11 i slutten av oktober gir 9-1-1, men så snur det.
De syv neste kampene gir 0-6-1 (tre kamper før, og fire etter VM), og snipp-snapp-snute....
Etter at Schreuder fikk sparken har Ajax 3-0-0

Så med unntak av slutten i Ajax er statistikken overraskende god. Så kan man stille spørsmål ved ligaen i Belgia - er det Østerrike-nivå, og er Brugge Belgia sitt svar på RB Salzburg...? Men han gjør det utvilsomt bedre enn sin forgjenger. Er de gode resultatene i starten i Nederland kun en arv etter ten Hag, og at nedturen startet når Schreuder fikk satt sitt preg på laget etter tre-fire måneder? 

Er en aning mindre skeptisk etter litt research. Men fortsatt skeptisk.
Takk for god resarch. Skeptiske vi er.
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28806
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #290 på: Februar 12, 2023, 23:02:14 »
Om det blir Schreuder så er det visst som caretaker frem til sommeren:
So Phil saying Schreuder a caretaker & change AGAIN in summer? Why not still push for Iraola, get him to trigger his release clause & he pays Rayo Vallecano £7m needed to release him and join Leeds? Why even bother trying for him if that wasn’t agreed as a course of action? #lufc


https://twitter.com/AllLoveLeeds/status/1624850645583904768?s=20&t=VYQROWOtOSh0gG6otT0xlQ
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #291 på: Februar 13, 2023, 00:24:33 »
Det at en manager får fyken et sted betyr ikke at han er udugelig.

Jeg er ikke altfor keen på han Alfred. Men vet lite om han. Lest meg opp på spillestil og den virker spennende. Hadde han vært udugelig så hadde han ikke fått de jobbene han har hatt.

Han lyktes ikke i Ajax når han tok over etter T Haag. Det trenger ikke bety at det er Alfred sin skyld. Ajax solgte en del gode spillere i sommer også.

Jeg er skeptisk til ansettelsen. Ikke fordi Alfred nødvendigvis er en dårlig manager. For det har verken jeg eller noen andre supportere greie på. Mest fordi mange supporterne kun ser på hva han gjorde i Ajax og slakter ansettelsen før han har hatt sin første treningsøkt. Negativiteten starter og Alfred er dømt til å mislykkes.

Kommer han må han støttes. Noe annet blir for dumt.

Derfor hadde jeg håpet på en sjef som alle stiller seg bak fra dag 1.

Ajax hadde ikke vunnet på 8 da han ble jaget. Etter det har de 4-0-0 og 13 scoringer. Tilfeldig?

Sjekket nå. GaryMac nevnte også.

Hadde en kanonstart på sesongen med 6 strake seiere og 21-3 i målforskjell. Det med 4-5 salg av viktige spillere og noen nye inn.

Deretter tap og uavgjort før tre strake seiere. Så kommer rekken med 1 tap og 6 uavgjorte kamper før han sparkes.
Status 18 kamper = 9-7-2 - 47-20 i målforskjell og 34 poeng.

Katastrofe, rasert Ajax, udugelig, inkompetent er flere av ordene jeg har lest om han.

Sier ikke at tallene er fantastiske. Men det er jo noen utfordringer med å ta over etter en suksessfull manager som satt i fem år. Ser jo bare i Leeds hvor alt skal måles og sammenlignes med Bielsa.

Jeg håpet på Iraola. Men Alfred har ikke så dårlig CV som jeg fikk inntrykk av etter å ha lest her og på Twitter.
Et sted blant mange artikler og sikkert dårlige oversettelser så har jeg lest at med Alfred får vi visstnok en fotballmann som er dyktig på feltet og er en taktikker. Så har han sikkert noen svakheter også. Men han skal jo ikke gjøre denne jobben alene.

Jeg gidder ihvertfall ikke å ta bekymringene på forhånd. Jeg ønsker bare at det blir full klaff. Og skal det bli det må han støttes av alle frem til sommeren eller når det er teoretisk umulig å sikre PL plassen neste år..

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #292 på: Februar 13, 2023, 06:59:35 »
Enda en positiv Ajax fan.

RoarG

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #293 på: Februar 13, 2023, 07:18:53 »
Det at en manager får fyken et sted betyr ikke at han er udugelig.

Jeg er ikke altfor keen på han Alfred. Men vet lite om han. Lest meg opp på spillestil og den virker spennende. Hadde han vært udugelig så hadde han ikke fått de jobbene han har hatt.

Han lyktes ikke i Ajax når han tok over etter T Haag. Det trenger ikke bety at det er Alfred sin skyld. Ajax solgte en del gode spillere i sommer også.

Jeg er skeptisk til ansettelsen. Ikke fordi Alfred nødvendigvis er en dårlig manager. For det har verken jeg eller noen andre supportere greie på. Mest fordi mange supporterne kun ser på hva han gjorde i Ajax og slakter ansettelsen før han har hatt sin første treningsøkt. Negativiteten starter og Alfred er dømt til å mislykkes.

Kommer han må han støttes. Noe annet blir for dumt.

Derfor hadde jeg håpet på en sjef som alle stiller seg bak fra dag 1.

Ajax hadde ikke vunnet på 8 da han ble jaget. Etter det har de 4-0-0 og 13 scoringer. Tilfeldig?

Sjekket nå. GaryMac nevnte også.

Hadde en kanonstart på sesongen med 6 strake seiere og 21-3 i målforskjell. Det med 4-5 salg av viktige spillere og noen nye inn.

Deretter tap og uavgjort før tre strake seiere. Så kommer rekken med 1 tap og 6 uavgjorte kamper før han sparkes.
Status 18 kamper = 9-7-2 - 47-20 i målforskjell og 34 poeng.

Katastrofe, rasert Ajax, udugelig, inkompetent er flere av ordene jeg har lest om han.

Sier ikke at tallene er fantastiske. Men det er jo noen utfordringer med å ta over etter en suksessfull manager som satt i fem år. Ser jo bare i Leeds hvor alt skal måles og sammenlignes med Bielsa.

Jeg håpet på Iraola. Men Alfred har ikke så dårlig CV som jeg fikk inntrykk av etter å ha lest her og på Twitter.
Et sted blant mange artikler og sikkert dårlige oversettelser så har jeg lest at med Alfred får vi visstnok en fotballmann som er dyktig på feltet og er en taktikker. Så har han sikkert noen svakheter også. Men han skal jo ikke gjøre denne jobben alene.

Jeg gidder ihvertfall ikke å ta bekymringene på forhånd. Jeg ønsker bare at det blir full klaff. Og skal det bli det må han støttes av alle frem til sommeren eller når det er teoretisk umulig å sikre PL plassen neste år..
Vi får se hvem klubben ansetter, og ta bekymringene som de kommer. Uansett hvem vi får, det kan ikke bare være en "brannslukker". Han berger plassen, så er vi på igjen neste sesong etc. Rad må treffe nå. Tilliten, man bygde opp med opprykket, begynner å bli tynnslitt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

samadhi

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #294 på: Februar 13, 2023, 07:25:15 »
Vi kan ikke ansatte en manager som får fansen i mot seg i før han er ansatt. Å starte på minussiden er en håpløs situasjon det nesten er umulig å komme ut av. Ny mann inn skal ny giv, optimisme og en "dette går bra til det motsatte er bevist" holdning.
Schrader inn og tap mot Dyche og Everton på lørdag så har vi det gående.

Litt det samme med Marsch der halvparten av fansen var i mot sparkingen av Bielsa og Marsch klarte aldri å få alle over på plussiden.
marching on together,
derudaf forever...

RoarG

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #295 på: Februar 13, 2023, 07:33:43 »
Vi kan ikke ansatte en manager som får fansen i mot seg i før han er ansatt. Å starte på minussiden er en håpløs situasjon det nesten er umulig å komme ut av. Ny mann inn skal ny giv, optimisme og en "dette går bra til det motsatte er bevist" holdning.
Schrader inn og tap mot Dyche og Everton på lørdag så har vi det gående.

Litt det samme med Marsch der halvparten av fansen var i mot sparkingen av Bielsa og Marsch klarte aldri å få alle over på plussiden.
Nå har ikke Schreuder erstattet Bielsa, men Marsch. At Marsch fikk fansen i mot seg fra start, var derfor ikke så merkelig. Personlig ønsker jeg Pochettino, men det går tydeligvis ikke? Situasjonen er den at eierne sparket den forrige treneren, og at vi må ha en ny mann til jobben. Enhver nyansettelse er avhengig av seier mot Everton for å roe gemyttene.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

samadhi

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #296 på: Februar 13, 2023, 07:40:21 »
Vi kan ikke ansatte en manager som får fansen i mot seg i før han er ansatt. Å starte på minussiden er en håpløs situasjon det nesten er umulig å komme ut av. Ny mann inn skal ny giv, optimisme og en "dette går bra til det motsatte er bevist" holdning.
Schrader inn og tap mot Dyche og Everton på lørdag så har vi det gående.

Litt det samme med Marsch der halvparten av fansen var i mot sparkingen av Bielsa og Marsch klarte aldri å få alle over på plussiden.
Nå har ikke Schreuder erstattet Bielsa, men Marsch. At Marsch fikk fansen i mot seg fra start, var derfor ikke så merkelig. Personlig ønsker jeg Pochettino, men det går tydeligvis ikke? Situasjonen er den at eierne sparket den forrige treneren, og at vi må ha en ny mann til jobben. Enhver nyansettelse er avhengig av seier mot Everton for å roe gemyttene.

Poenget var at Schreuder ser ut til å ha fått fansen mot seg på sosiale medier og er av mange ikke en god nok kandidat til å få jobben. Er derfor redd han starter på minussiden og får ikke den go`en som en ny manager skal ha. Udiskutabelt at å erstatte Marsch er en mer takknemlig oppgave enn det var å komme etter Bielsa.
marching on together,
derudaf forever...

leedslife

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #297 på: Februar 13, 2023, 08:05:11 »
Vi kan ikke ansatte en manager som får fansen i mot seg i før han er ansatt. Å starte på minussiden er en håpløs situasjon det nesten er umulig å komme ut av. Ny mann inn skal ny giv, optimisme og en "dette går bra til det motsatte er bevist" holdning.
Schrader inn og tap mot Dyche og Everton på lørdag så har vi det gående.

Litt det samme med Marsch der halvparten av fansen var i mot sparkingen av Bielsa og Marsch klarte aldri å få alle over på plussiden.
Nå har ikke Schreuder erstattet Bielsa, men Marsch. At Marsch fikk fansen i mot seg fra start, var derfor ikke så merkelig. Personlig ønsker jeg Pochettino, men det går tydeligvis ikke? Situasjonen er den at eierne sparket den forrige treneren, og at vi må ha en ny mann til jobben. Enhver nyansettelse er avhengig av seier mot Everton for å roe gemyttene.

Poenget var at Schreuder ser ut til å ha fått fansen mot seg på sosiale medier og er av mange ikke en god nok kandidat til å få jobben. Er derfor redd han starter på minussiden og får ikke den go`en som en ny manager skal ha. Udiskutabelt at å erstatte Marsch er en mer takknemlig oppgave enn det var å komme etter Bielsa.
Klart han starter på minussiden. Dette snakket om å etablere Leeds som en toppklubb og sikte seg inn mot Europa har jo havarert så til dra grader.
Siste snakket som har värt i de baner var Marsch sitt intervju på vårparten i fjor med GOAL der han la frem ambisjoner om å lage et av Europas beste akademier samt kjempe om trofeer. Det havarerte etter 11 måneder. Egentlig skulle det värt ferdig lenge för det.
Det har värt totalt kaos og elendige valg på styrerommet. Igjen er vi på samme vei som för Bielsa vedr trenere. I tillegg har vi en klubbeier som skrur forventningene opp gjennom media og nå senest på Twitter. Sportsdirektør som kommer i klinsj med supportere på stadion og utenfor stadion. Som igjen fører til en fanskare man har brukt år på å forene nå igjen drar fra hverandre.
Vi er en klubb blottet for vinnerkultur. Vi har vunnet 13 av 60 Premier League kamper siden sommeren 21.
Klubben kan jo ikke under noen omstendigheter forvente at supportere som følger denne klubben land og strand står bak håpløse avgjörelser, uttalelser og ageringer som dette.
Er vel heller flere supportere som trenger en realitysjekk. Man sitter å drömmer om Tuchel, Pottechino og andre trenere som velger klubber ut fra ambisjoner. Vi snakker om ambisjoner. Sånne trenere ønsker klubber som viser ambisjoner og leverer.
Realiteten er jo at vi söker etter up and coming trenere som har vist seg veldig vanskelig ut fra situasjonen vi står i og at vi står midt i sesong uten et overgangsvindu og der kampene kommer tett som hagel.
Kommer Schreuder så er det et korttidsprosjekt for å lose klubben inn til fornyet plass i sommer.
Fra sommeren må det ikke bare investereres i et skikkelig treneremne og et tungt og solid prosjekt. Det må gjøres endringer överst og. Null sjans at den organisasjonen som er nå tar oss videre fra dette. Det er på tide med mer ökonomiske muskler, mer profesjonalitet og ikke minst kompetanse på sport.
« Siste redigering: Februar 13, 2023, 08:13:17 av leedslife »

Cherry

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #298 på: Februar 13, 2023, 08:54:10 »
Er usikker på om denne Alfred Schreuder er riktig mann, men jeg er ikke så skeptisk som mange her.
Kontrakt ut sesongen kan derfor være lurt, slik at både klubben, vi og han får testet OM det er ett riktig valg -  og forhåpentligvis reddet plassen ...som jo blir 1.pri.

Iraolas`kontrakt går jo ut til sommeren/etter sesongen, og han kan da hentes inn HVIS det er ønskelig.

Gode betraktninger i denne:
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-elephant-in-room-26222254
 

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #299 på: Februar 13, 2023, 09:10:53 »
Ajax-fansen lufter sine meninger om Schreuder: https://www.reddit.com/r/AjaxAmsterdam/comments/110sajh/balanced_opinions_on_alfred_schreuder/

I don’t think he’s suited as a head coach. He has poor communication skills, poor decision making, he’s not adaptable, poor man management, he doesn’t seem authentic and trustworthy in his press interviews, also couldn’t get along with the board. The only positive thing that I can think of is that he is a hard worker and probably knows a lot about the tactical part of the game. But none of that showed or expressed itself because of the list of his negative aspects.
That’s why I believe he’s better suited as an assistent manager. And I think the English press is going to swallow him alive if he’s appointed at Leeds

...