Skrevet av Emne: Ny manager etter Jesse Marsch  (Lest 31426 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #330 på: Februar 13, 2023, 16:31:27 »
Da er det bare å sørge for ny twitterstorm når N.E.S. kommer opp av hatten.
 

leedslife

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #331 på: Februar 13, 2023, 16:35:45 »
Vi kan ikke ansatte en manager som får fansen i mot seg i før han er ansatt. Å starte på minussiden er en håpløs situasjon det nesten er umulig å komme ut av. Ny mann inn skal ny giv, optimisme og en "dette går bra til det motsatte er bevist" holdning.
Schrader inn og tap mot Dyche og Everton på lørdag så har vi det gående.

Litt det samme med Marsch der halvparten av fansen var i mot sparkingen av Bielsa og Marsch klarte aldri å få alle over på plussiden.
Nå har ikke Schreuder erstattet Bielsa, men Marsch. At Marsch fikk fansen i mot seg fra start, var derfor ikke så merkelig. Personlig ønsker jeg Pochettino, men det går tydeligvis ikke? Situasjonen er den at eierne sparket den forrige treneren, og at vi må ha en ny mann til jobben. Enhver nyansettelse er avhengig av seier mot Everton for å roe gemyttene.

Poenget var at Schreuder ser ut til å ha fått fansen mot seg på sosiale medier og er av mange ikke en god nok kandidat til å få jobben. Er derfor redd han starter på minussiden og får ikke den go`en som en ny manager skal ha. Udiskutabelt at å erstatte Marsch er en mer takknemlig oppgave enn det var å komme etter Bielsa.
Klart han starter på minussiden. Dette snakket om å etablere Leeds som en toppklubb og sikte seg inn mot Europa har jo havarert så til dra grader.
Siste snakket som har värt i de baner var Marsch sitt intervju på vårparten i fjor med GOAL der han la frem ambisjoner om å lage et av Europas beste akademier samt kjempe om trofeer. Det havarerte etter 11 måneder. Egentlig skulle det värt ferdig lenge för det.
Det har värt totalt kaos og elendige valg på styrerommet. Igjen er vi på samme vei som för Bielsa vedr trenere. I tillegg har vi en klubbeier som skrur forventningene opp gjennom media og nå senest på Twitter. Sportsdirektør som kommer i klinsj med supportere på stadion og utenfor stadion. Som igjen fører til en fanskare man har brukt år på å forene nå igjen drar fra hverandre.
Vi er en klubb blottet for vinnerkultur. Vi har vunnet 13 av 60 Premier League kamper siden sommeren 21.
Klubben kan jo ikke under noen omstendigheter forvente at supportere som følger denne klubben land og strand står bak håpløse avgjörelser, uttalelser og ageringer som dette.
Er vel heller flere supportere som trenger en realitysjekk. Man sitter å drömmer om Tuchel, Pottechino og andre trenere som velger klubber ut fra ambisjoner. Vi snakker om ambisjoner. Sånne trenere ønsker klubber som viser ambisjoner og leverer.
Realiteten er jo at vi söker etter up and coming trenere som har vist seg veldig vanskelig ut fra situasjonen vi står i og at vi står midt i sesong uten et overgangsvindu og der kampene kommer tett som hagel.
Kommer Schreuder så er det et korttidsprosjekt for å lose klubben inn til fornyet plass i sommer.
Fra sommeren må det ikke bare investereres i et skikkelig treneremne og et tungt og solid prosjekt. Det må gjøres endringer överst og. Null sjans at den organisasjonen som er nå tar oss videre fra dette. Det er på tide med mer ökonomiske muskler, mer profesjonalitet og ikke minst kompetanse på sport.

''Klart han starter på minussiden.'' Det er det jeg mener er feil og de supporterne som hyler om dette gjør klubben og seg selv en bjørnetjeneste.

Det er jo ikke noe galt i å ha ambisjoner om topp 5 og Europa. Heller ikke å si det høyt. Skulle likt å sett supporterne hvis Rads hadde sagt at målet er å spille PL. At de ikke har klart målsetningen skjønner alle. Men alle bør jo samtidig skjønne at alt ikke er katastrofe om et hårete mål ikke oppnås umiddelbart.

Fullt mulig det er kaos på styrerommet, for det har jeg ingen innsikt i. Men jeg syntes det har blitt tatt mange gode valg. Vi har et bra akademi, vi har veldig mange egne unge og vi har kjøpt  mange unge gode spillere. Det bygges for fremtiden. Vi må ikke bli helt historieløse heller. Rads tok over for Cellino. En klubb uten struktur, akademi, etc. Det var kaos.  Nå er vi inne på topp 20 klubber i verden som tjener mest penger. Det har blitt gjort mye riktig i klubben. Men selvfølgelig kan de ikke treffe på alt.

Så er det ikke sikkert at Rads er rette mannen til å ta oss videre. Men syntes det er litt vel enkelt å rette skytts mot eier og sportsdirektør. En sportsdirektør som har blitt hyllet for signeringene gjort i sommer og januar. Nå skal han sparkes igjen. Sparkes skulle han blitt i januar i fjor også.

Vi trenger mer økonomiske muskler? Syntes januarvinduet viste at vi har muskler.  Men der storklubbene kan hente etablerte stjerner så må Leeds og andre klubber være smarte. De må treffe og de må hente spillere som kan bli stjerner. Mye vanskeligere å treffe blink for småklubbene. Her syntes jeg det all over har blitt gjort en god jobb i mange år.

Det jeg er enig i er at mange supportere må ta en realitysjekk. Vil man det beste for klubben så er det å støtte neste manager inn en nødvendighet. Å hate eller mislike noen fordi man TROR og har lest på internett at han er en klovn er så nedrig, trist og idiotisk. Hvis han blir ansatt og supporterne starter dritten asap, så kan de jo takke seg selv for at dette ikke går.

Firpo blir hetset av supportere- Hjelper det han og laget?

Rutter får mye dritt på twitter. 20 år og ikke spilt kamper siden før VM. Nytt land, ny hverdag og nye medspillere samt en høy prislapp med enorme forventninger. Gutten får tre innhopp og slaktes. Noen mente han hadde skyld for tapet i går fordi han kom inn for Bamford. Det er jo så sjukt når de samme folka mener han bør prestere bedre. Greit at spillerne skal holde et visst nivå. Men den verste kritikken mot Rutter er urimelig. Byttene til Man Utd endret kampen. Ikke fordi Bamford gikk av, verken i går eller på onsdag.




Apropo twitter - Rads kunne sikkert spart seg for twittringen. Jeg syntes det er helt innafor. Han twittret like mye når vi herjet i CC og når vi tok PL med storm. Da var det greit og morsomt. Når vi sliter sportslig så blir de samme twitter meldingene slaktet.  Gjerne av de samme personene. for de aller fleste bryr seg ikke om det. Storm i vannglass og fullstendig avsporing mener nå jeg.

Nå trengs det full mobilisering. Styrerommet og garderoben er jeg ikke bekymret for. Det er bare å krysse fingrene for at supporterne også drar tauet i samme retning, uansett hvem som blir ansatt. Først da tror jeg dette snur.

Det er jo underholdning det vi driver med så at man må tåle engasjement på godt og vondt må man jo bare innfinne seg med. For Leeds del er jo engasjementet noe som kan virke veldig effektivt hvis man forstår omgivelsene og klarer å agere ut fra potensial, størrelse og trøkk som er.
Så er det jo opp til klubben hvordan de kanaliserer sin kommunikasjon.

Det er jo en forbruker klubben vil nå ut til. Det er vi enige i? Altså. Klubben har et produkt, som bunner ut i det på banen, som de vil selge til eksisterende og potensielle kunder? Helt basic markedsføring med helt klar strategi. Ganske universal for alle klubber. Det er jo en stor business først og fremst.
Når klubben da kommuniserer ut langsiktige mål (ambisjoner) på det nivået som er blitt gjort vil jo dette skape engasjement og positivitet hos forbrukeren.
Annen del av denne kommunikasjonen kan jo være kjøp av spillere eller ansettelse av trenere som bygger opp rundt uttalte ambisjoner.
Et godt eksempel på når ambisjoner blir satt ut i realitet og samhandler med forbrukers oppfatning er når klubben skiftet modell og kurs og ansetter Bielsa i 2018. (Ref Rad 5 års plan)
Da henter du altså en tungvekter i divisjonen under og han blir ut av sin person en slags kult som driver massene opp på et unisont nivå jeg aldri har vært borti. Så klart backet av en CV og faglig verktøykasse som gir oss en dimensjon konkurrentene ikke var i nærheten av. Disse årene er jo grobunnen for at vi er topp 20 i Europa inntektsmessig, hvis det var riktige referansen her?

At man kan sitte på den ene siden å kritisere spillerprestasjoner, men ikke handlinger gjort av ledere forstår jeg heller ikke.  I mitt hodet er jo nettopp forbrukeren en fantastisk rettesnor for en aktør som ikke leverer det de kommuniserer ut til forbrukerne. Om det er underholdning eller du kjøper et fysisk produkt.

At det er kaos på styrerommet kan ingen vite. Det har du helt rett i. Men jeg synes jo på ingen måte det ser ut som vi har hatt en veldig god plan. Man kan tolke prosjektet Marsch i alle retninger, men situasjonen vi står i er det jo vanskelig å stille spørsmålstegn rundt?

At Rad, Orta og Kinnear skal ha ros for mye er det heller ingen tvil om. De har gjort mye bra.
Lagt ambisjoner som har vært nådd, infrastruktur, community, gjenskapt identitet som samhandler med klubben og dens verdier. Lista er lang.
Men det er mye som tyder på at å ta neste steg har vært langt tyngre enn de først trodde. Jeg mener helt klart at det er åpenlyst at siste to år viser at det trengs mer pondus, profesjonalitet, ressurser.
Selv om klubben historisk sett ikke har vært i nærheten av toppen i England i moderne tid, så er potensiale udiskutabelt og med dette ligger det et vanvittig press. Målet er å knekke koden sportslig for å ta ut klubbens potensial. Som jeg tror vi trenger pondus i ledelsen så tror jeg også vi trenger det på trenerbenk og på banen.
Det mentale aspektet som sjeldent blir diskutert når gjelder spillere og trenere tror jeg er langt mer viktig enn folk tror. Spesielt under vår Leeds fane.

Og om Rutter får dritt på Twitter eller Firpo på tribunen. Igjen, det er jo underholdning. Hvis Springsteen går av etter 20 minutt på Ullevaal eller synger som ei kråke i halvannen time etter at folk har betalt 1000 kr. Tror du de hyller han? Skal de hylle han?
Jeg klarer ikke skjønne at man ikke forstår de mekanismene i underholdning og klarer å se hele bildet.
Som en annen bruker tok opp i går så er jeg helt enig i at sangene i går vedr Istanbul, Munchen, Gnonto chanten osv osv er helt forkastelig og ting man som klubb og fotballfan må sette fokus på og lære folk til å forstå ikke hører hjemme noe steder, men en bransje som er bygget opp på resultat og prestasjon uke etter uke ikke skal tåle kritikk er helt borti villeste natta for meg. Selv om man vil alltid, tror jeg, leve med at det finnes en promille folk der ute som står for slike tilrop eller bruker synes sosiale medie kontoer til å skrive krenkende til folk.

Vedr Radr og Twitter. Det herjet like mye rundt Wolves modellen, Everton i fjor, Spy gate, Karen Carney saken første sesong i PL osv.
Men igjen som jeg poengterer for over. Helt opplagt at slike klønete episoder får stakeholders på sin side i gode tider kontra dårlige.
Jeg tror supportere av denne klubben er det siste man skal kritisere setter man seg ned og ser på klubbens resultater på sport siste 20 årene.
De har virkelig vært lojale og mobilisert i de mørkeste tider.

Jeg er enig i det aller meste jeg. Men hets av egne spillere slik som Firpo har fått og som vi ser tendenser til hos Rutter er ikke akseptert på noen som helst måte. Være misfornøyd og forvente mer ja. Men det finnes alltid en grense. Hvis man ikke skjønner at man påvirker spilleren negativt og dertil prestasjonene så er det tragisk. Firpo har fått dritt slengt etter seg når han har blitt byttet ut. Er det sånn vi vil ha det?

Det Springsteen eksemplet er jo helt håpløst. Selvfølgelig skal man ikke hylle han hvis han går av. Men nå møter gutta opp og gjør så bra de kan. Ofte har det ikke vært bra nok. Men finnes det ingen mellomting mellom hylle og hetse. Hvorfor ha det behovet med å hetse?

Jeg tror bare at en ny manager trenger alle bak seg. Selv om man er skeptisk til den som evt får jobben så fortjener han en sjanse. Thats it  :)
Det spiller jo på hele følelsesregisteret til folk. Det er en annen temperatur her under kamp enn timene og dagene etterpå. Samme gjelder på stadion eller andre steder man kan engasjerer seg rundt produktet. De fleste klarer jo moderere seg, men alle har kjent på følelsen når rullegardinene går ned og skrevet noe i affeksjon?
At du finner ytterkantene i supporternes emosjoner er det jo liten tvil om. Spør du meg så sitter jeg ikke med følelsen av at Firpo eller Rutter på noen måte blir hetset etter siste ukes kamper. Jeg synes største del av kritikk og ros er ganske konstruktiv, noe som igjen er styrken til fotballen. Alle kan ha sin mening og bidra i et sterkt felleskap som står opp til de grader for det de tror på.
Ved Springsteen er jeg enig i at det var et dårlig eksempel, men var mer for å billedgjøre produkt ut mot underholdningsaspektet og forventninger.
Var på ingen måte noe ønske å dreie det innpå at spillerne eller de som styrer klubben ikke gir alt for å levere best mulig. Jeg er av samme oppfatning som deg - det er hardt arbeidende folk som gjør sitt ytterste.

På generelt grunnlag er jo jeg og sterkt i mot hets, sjikane etc om det er på fotballbanen eller andre steder i samfunnet bare så det er klart , men jeg oppsøker ikke fora der slike ting stadig dukker opp. Vil du bli sjikanert eller hetset i samfunnet så er jo sånn sett ikke det noe problem med den digitale verden hvis man ønsker å frekventere slike steder. Men ang de eksemplene i denne sammenhengen synes jeg ikke gir noe substans i diskusjonen rundt produkt og omgivelser da det dreier seg om en ekstremt liten gruppe.
Utgangspunktet mitt for innlegget var business strategien og rammene klubb jobber ut i fra mot forbruker og mine synspunkter rundt den dynamikken.
Om man er Leeds United, Chicago Bulls, Amazon eller noe annet så må man ivareta sine stakeholders.

auren

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #332 på: Februar 13, 2023, 16:38:59 »
Da er det bare å sørge for ny twitterstorm når N.E.S. kommer opp av hatten.

NES er jo en strålende signering sammenlignet med Alfred. 

Skubala eller NES?

Vi bør nå gå all in for Iraola de neste par dagene, går ikke det så gi jobben til Scooby Doo ut sesongen evt. til NES.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #333 på: Februar 13, 2023, 16:43:11 »
Da er det bare å sørge for ny twitterstorm når N.E.S. kommer opp av hatten.
Men er alle like kritiske til han?

auren

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #334 på: Februar 13, 2023, 16:47:54 »
Da er det bare å sørge for ny twitterstorm når N.E.S. kommer opp av hatten.
Men er alle like kritiske til han?

Gjorde jo sine saker veldig bra i Wolves, gjorde han ikke?

Fikk ikke lange tiden i Spurs da. Kanskje en annen spillestil, men nå er det poeng som gjelder, så får vi heller tenke på spillestil til sommeren når Iraola kommer inn.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #335 på: Februar 13, 2023, 17:00:52 »
Hvorfor er folk så veldig på Skubala?
Det jeg har sett og hørt fra hans side er det jo ingenting som har tydet på at han ønsker jobben som hovedtrener. Han har påpekt at han gjerne hjelper klubben ut i en vanskelig situasjon på kort sikt, også fortalte han vel i går at det var riktig for klubben og det ble gjort et riktig valg med neste treneransettelse?
Synes det virker ganske tydelig på de pressekonferansene ihvertfall at kommunikasjonen mellom klubb og Skubala har vært tydelige hva gjelder engasjement videre som hovedtrener. Bla legger opp treningsuken så ny trener på plass vil gå inn så sømløst som mulig inn mot enormt viktige kamper..

Eller har jeg misset noe her?
« Siste redigering: Februar 13, 2023, 17:02:58 av leedslife »

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #336 på: Februar 13, 2023, 17:11:33 »
Da er det bare å sørge for ny twitterstorm når N.E.S. kommer opp av hatten.
Men er alle like kritiske til han?

Gjorde jo sine saker veldig bra i Wolves, gjorde han ikke?

Fikk ikke lange tiden i Spurs da. Kanskje en annen spillestil, men nå er det poeng som gjelder, så får vi heller tenke på spillestil til sommeren når Iraola kommer inn.

auren
Problemet mitt med Nuno er at han har en helt anne filosofi og laget for en annen spillestall enn det vi har.
Dessuten var Wolves dørgende kjedelig å se på under han.
Jeg er redd han blir vår permanente trener om han hadde kommet inn og reddet oss.
Tror ventelistene til sesongbilletter på ER fort hadde minket om det hadde skjedd.

Tom

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #337 på: Februar 13, 2023, 17:16:38 »
Da er det bare å sørge for ny twitterstorm når N.E.S. kommer opp av hatten.

Om du fikk velge, hvem ville du gått for av realistiske kandidater?
 

Eriksen55

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #338 på: Februar 13, 2023, 17:19:00 »
Hvorfor er folk så veldig på Skubala?
Det jeg har sett og hørt fra hans side er det jo ingenting som har tydet på at han ønsker jobben som hovedtrener. Han har påpekt at han gjerne hjelper klubben ut i en vanskelig situasjon på kort sikt, også fortalte han vel i går at det var riktig for klubben og det ble gjort et riktig valg med neste treneransettelse?
Synes det virker ganske tydelig på de pressekonferansene ihvertfall at kommunikasjonen mellom klubb og Skubala har vært tydelige hva gjelder engasjement videre som hovedtrener. Bla legger opp treningsuken så ny trener på plass vil gå inn så sømløst som mulig inn mot enormt viktige kamper..

Eller har jeg misset noe her?

Nei. Tenkt tanken selv.

Hva han egentlig vil vet vel kun han selv og de rundt han. Han ble spurt om å lede laget en kort periode før ny manager er på plass. Han kan ikke sitte å si at han vil ha den permanent eller at han ikke vil. Han er proff og svarer bra for seg.

Spennende å se hva han velger hvis han får tilbudet. Han kan få æren for å redde klubben fra nedrykk, være manageren som fører laget ned eller han kan velge å rykke opp med u21.

At han og spillergruppa har fått mer energi og trøkk har de to kampene vist. Ayling sa at de hadde gjort en bra jobb. Hvis ikke Iraola eller en av kandidatene på lista kommer så håper jeg Skubala leder laget neste kamp. Samme prestasjon som 2x Man Utd vil hi tre poeng.

leedslife

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #339 på: Februar 13, 2023, 17:31:45 »
Hvorfor er folk så veldig på Skubala?
Det jeg har sett og hørt fra hans side er det jo ingenting som har tydet på at han ønsker jobben som hovedtrener. Han har påpekt at han gjerne hjelper klubben ut i en vanskelig situasjon på kort sikt, også fortalte han vel i går at det var riktig for klubben og det ble gjort et riktig valg med neste treneransettelse?
Synes det virker ganske tydelig på de pressekonferansene ihvertfall at kommunikasjonen mellom klubb og Skubala har vært tydelige hva gjelder engasjement videre som hovedtrener. Bla legger opp treningsuken så ny trener på plass vil gå inn så sømløst som mulig inn mot enormt viktige kamper..

Eller har jeg misset noe her?

Nei. Tenkt tanken selv.

Hva han egentlig vil vet vel kun han selv og de rundt han. Han ble spurt om å lede laget en kort periode før ny manager er på plass. Han kan ikke sitte å si at han vil ha den permanent eller at han ikke vil. Han er proff og svarer bra for seg.

Spennende å se hva han velger hvis han får tilbudet. Han kan få æren for å redde klubben fra nedrykk, være manageren som fører laget ned eller han kan velge å rykke opp med u21.

At han og spillergruppa har fått mer energi og trøkk har de to kampene vist. Ayling sa at de hadde gjort en bra jobb. Hvis ikke Iraola eller en av kandidatene på lista kommer så håper jeg Skubala leder laget neste kamp. Samme prestasjon som 2x Man Utd vil hi tre poeng.
Uten tvil. Helt enig. Nå var det rivaloppgjør noe som gir ekstra tenning, men jeg følger deg her og på poster tidligere i uka at man kan se positive elementer både i taktikk og mentalitet hos spillerne.
I tillegg snakker han bra for seg og kjenner gruppa.
Det er en vrien situasjon for klubben. Nesten slik at en avgjørelse etter Everton hadde vært bedre. Det er voldsomt i potten til helga, men med Soton hjemme etter det samt fortsatt mange poeng å spille for så kan risikoen være verdt å ta.
Rent spekulativt i forhold til treneransettelse og klimaet rundt Leeds og potensielt tap av poeng til Lørdag. Er det bedre at down to earth Skubala taper poeng og man ansetter trener etter Everton eller at en trener kommer inn midt i denne uka, styrer laget mot Everton og evt taper poeng?
Timing er jo alt her på godt og vondt.

Dennis

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #340 på: Februar 13, 2023, 17:37:31 »
Da er det bare å sørge for ny twitterstorm når N.E.S. kommer opp av hatten.

NES er jo en strålende signering sammenlignet med Alfred. 

Skubala eller NES?

Vi bør nå gå all in for Iraola de neste par dagene, går ikke det så gi jobben til Scooby Doo ut sesongen evt. til NES.

auren

Nuno stod for en grusom fotball i Spurs. De leda ligaen etter tre seire fra start, alle 1-0 seire hvor de var det suverent dårligste laget i sine kamper. Poengmessig startet det bra, men han ble avslørt og røyk etter 17 kamper totalt.

Han gjorde det utvilsomt godt i Wolves, om man ser bort fra hvordan ting slutta. Likevel, fotballen han står for er nitrist og det går like mye på å filme, overspille, drøye tid og holde på som å underholde publikum. Man kan ikke ta fra han prestasjonen Wolves hadde i Championship, men man må også iberegne at ulvene kjøpte folk som Ruben Neves til divisjonen. En spiller som var linket til lag som Arsenal allerede da. Andre eksempel av de over totalt 30 spillerne de hentet den sesongen var Diogo Jota, som kom fra Atletico MAdrid etter et utlån til Porto. Et klassisk kjøpelag i divisjonens målestokk.

Nuno skal ha for at han tok de opp, men på den andre siden hadde det vært en svært svak prestasjon om han ikke klarte det.

Kunne han samlet laget de siste månedene og dratt oss til trygg plass, så overgår selvsagt det feiende flott fotball. Jeg tror derimot ikke Nuno går fra en (helt sikkert svinaktig godt betalt) jobb i Saudi, til å ta et halvt år i Leeds. En kontrakt lenger enn til sommeren syns jeg er veldig risikabelt med Nuno. Da hadde jeg heller tatt Sean Dyche, selv om det hadde vært mye av det samme med tanke på avtale og delvis også spillestil, dog med mindre oppførsel a la Bruno Fernandes.

Jeg hadde sagt soleklart Skubala (vs Nuno) ut året og all in for Iraola, når hans kontrakt går ut til sommeren. Selv om overlevelse handler om å "grinde" ut resultater, vil jeg ikke at Leeds skal ha en sånn type manager over tid. Vi må ha inn en kar som kan skape angrepsfotball som begeistrer igjen.

Når det gjelder Skubala, så er jeg helt enig i at vi ser noen positive tendenser. Spillerne ser ut til å spille med langt mindre lenker på seg enn tidligere. Man tar i bruk hele banen, selv om det til tider ble noen løp uten ball som helt åpenbart var "programmert" fra det siste året. Jeg kan bare tippe, men vil anta at Skubalas fokus de siste dagene har vært langt mer på å  få tilbake litt glede og "frihet", selv om laget likevel ser mer disiplinert ut i presspillet. Fram til Bamford og Harrison gikk tom, var det kanonbra press. Ikke så høyt som under Marsch (eller Bielsa), men likevel aggressivt når Scum kom inn i sonen hvor Leeds begynte å spille.

Klarer man å gjøre Bamford farlig også med ball, samt fortsette å skape sjanser så kan det bli bra. Jeg er derimot stygt redd for at Dyches Everton vil frustrere Leeds-spillere som sliter med å score mål, for så å ta overganger og dødball. To cupfinaler på rad og begge bør vinnes.
« Siste redigering: Februar 13, 2023, 17:44:32 av Dennis »
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #341 på: Februar 13, 2023, 17:43:22 »
My view:
Gå for Skubala og hans team i kampene mot Everton og Southampton. Går det noenlunde greit, la de ta resten av sesongen. Går det IKKE greit må vi få inn noen andre caretakers frem til sommeren.

Skubala & co møtte Orta & co i dag.


https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-manager-hunt-latest-candidate-ruled-out-amid-backlash-skubala-meeting-planned-4025207
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #342 på: Februar 13, 2023, 18:53:28 »
Skubala har i motsetning til sin forgjenger vært en mann av få ord. Veldig klokt i hans situasjon.
Dessuten har han fremstått veldig lojal mot klubben.
Ikke umulig han stiller opp ut sesongen om han får backing fra alle kanter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallgeir *

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #343 på: Februar 13, 2023, 19:05:11 »
Nuno E. Santo skal også være aktuell for trenerløse Valencia.
Super Leeds since 1968

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #344 på: Februar 13, 2023, 19:45:28 »
Nuno E. Santo skal også være aktuell for trenerløse Valencia.
Flott. Håper de tar han.

Kato

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #345 på: Februar 13, 2023, 20:16:06 »
Skubala - N.E.S 20-0

GeirO

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #346 på: Februar 13, 2023, 20:21:31 »
Håper vi ikke satser på Skubala utover noen dager til. Strengt tatt er han vel på Hockadaynivå fotballmessig sett. Håper i hvert intervju han skal si noe om hvordan vi skal spille. Men han snor seg unna med sine korte svar.

Nei, vi må ansette en manager.

Hvis ikke mener jeg Bamford er et bedre alternativ enn Skubala. Gjerne spillende manager.
 
MOT

Hallgeir *

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #347 på: Februar 13, 2023, 20:28:21 »
Håper vi ikke satser på Skubala utover noen dager til. Strengt tatt er han vel på Hockadaynivå fotballmessig sett. Håper i hvert intervju han skal si noe om hvordan vi skal spille. Men han snor seg unna med sine korte svar.

Nei, vi må ansette en manager.

Hvis ikke mener jeg Bamford er et bedre alternativ enn Skubala. Gjerne spillende manager.

Da må det i så fall være skårende manager.  :D Men han sliter allerede.
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #348 på: Februar 13, 2023, 20:29:56 »
Skubala - N.E.S 20-0
Hadde du ikke satt pris på en stram og disiplinert 4-2-3-1 under Nuno Kato? :-)

GeirO

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #349 på: Februar 13, 2023, 20:39:53 »
Håper vi ikke satser på Skubala utover noen dager til. Strengt tatt er han vel på Hockadaynivå fotballmessig sett. Håper i hvert intervju han skal si noe om hvordan vi skal spille. Men han snor seg unna med sine korte svar.

Nei, vi må ansette en manager.

Hvis ikke mener jeg Bamford er et bedre alternativ enn Skubala. Gjerne spillende manager.

Da må det i så fall være skårende manager.  :D Men han sliter allerede.
Veldig gjerne scorende caretaker manager, han kan få lov å score så mye at det går utover hans managergjerning.
MOT

RoarG

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #350 på: Februar 13, 2023, 20:51:32 »
Håper vi ikke satser på Skubala utover noen dager til. Strengt tatt er han vel på Hockadaynivå fotballmessig sett. Håper i hvert intervju han skal si noe om hvordan vi skal spille. Men han snor seg unna med sine korte svar.

Nei, vi må ansette en manager.

Hvis ikke mener jeg Bamford er et bedre alternativ enn Skubala. Gjerne spillende manager.

Da må det i så fall være skårende manager.  :D Men han sliter allerede.
Veldig gjerne scorende caretaker manager, han kan få lov å score så mye at det går utover hans managergjerning.
Her kastes navn inn på styrten, ser jeg. Tar gjerne i mot Bamford som manager, jeg. Men har han disse trenerkursene?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Blank_File

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #351 på: Februar 13, 2023, 21:01:00 »
Jeg har ikke heller helt troa på at Scoobs er veien å gå nå. Selv om vi har vist noe bra de to siste kampene, så skal vi spille om alle milliardene det er ved å redde plassen. For min del går det greit å rykke ned både fanmessig og fotballmessig, men jeg vil ikke inn i dal med dødskygge igjen med Steve Evans og Dennis Wise, og veien dertil er svært kort når man først har ramla ut og ikke klarer opprykk igjen på første forsøk. Vi har vel neppe råd til å være der nede heller, så jeg regner ikke det som en mulighet.

Men, hvis vi ikke får inn noe dønn solid som vi kan stole på, så ja... Kanskje er det like greit? Men det blir liksom så idiotisk å svi av nesten en milliard i januarvinduet, også kaste treneren også ikke få inn noen andre igjen. Da må jeg innrømme at jeg også lurer litt på hva de har tenkt på...


RoarG

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #353 på: Februar 13, 2023, 21:24:25 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #354 på: Februar 13, 2023, 21:29:06 »
Takk Radz.

https://twitter.com/totallyleeds/status/1625222777065152512?s=61&t=-SljtRdz0tdzyPw8YIJ-FA
Vel, da er den ballen lagt død. Lukter dette Skubala fram til sommeren?
Otra er jo blitt totalt overkjørt her, så blir spennende å se hvordan det. utspiller seg fremmover.

Eriksen55

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #355 på: Februar 13, 2023, 21:35:48 »
I følge Romano er det møter i Chelsea angående Potter sin fremtid.

RoarG

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #356 på: Februar 13, 2023, 21:38:15 »
I følge Romano er det møter i Chelsea angående Potter sin fremtid.
Potter-ball i Leeds, kanskje?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #357 på: Februar 13, 2023, 21:40:48 »
I følge Romano er det møter i Chelsea angående Potter sin fremtid.
Potter-ball i Leeds, kanskje?

Potter kan gjerne få trylle litt med Leeds

auren

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #358 på: Februar 13, 2023, 21:43:54 »
I følge Romano er det møter i Chelsea angående Potter sin fremtid.
Potter-ball i Leeds, kanskje?

Han har jo vært total katastrofe for Chelsea denne sesongen. De har handla som fulle sjømenn, men likevel ikke klart å sette sammen et slagkraftig mannskap med alle stjernene. Nei takk!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #359 på: Februar 13, 2023, 21:44:38 »
Skubala - N.E.S 20-0
Hadde du ikke satt pris på en stram og disiplinert 4-2-3-1 under Nuno Kato? :-)

Totalt stilbrudd med det vi har holdt på med siste 4 år. Gørr kjedelig antifotball med uthaling av tid, rop og skrik. Forferdelig underholdning. Går heller ned med fotball.