Skrevet av Emne: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1  (Lest 9495 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

5 dager til sesongens viktigste kamp. Nesten som denne føles som make it or break it for resten av sesongen. Uhyre viktig å IKKE tape kampen. Egentlig for begge lag, samtidig som begge tenker at kun 3 poeng er godt nok. En saftig 6-poengers altså.
Forventer at Everton taper mot Pool i kveld, så da er vi foran Everton ved kick off. Vi kan leve med poengdeling så fremt vi slår Soton i kampen etterpå. Mens 3 poeng virkelig vil føre til en boost foran siste halvdel av sesongen. Tap orker jeg ikke å snakke om nå. Er ny manager på plass tro? Jammen ikke godt å si.

Synes vi strukturmessig og spillemessig har fungert meget bra mot Man Utd over to kamper. Kjør på med samme lag!

Meslier - Ayling, Koch, Wöber, Firpo - McKennie, Adams - Summerville, Harrison, Gnonto - Bamford

Er Cooper og Roca tilbake starter de på benken. Evt er det jo mulig å sette Roca inn for Harrison og Cooper for Firpo. Wöber spiller da back. Men jeg synes det er viktig å få satt et lag nå.

Foreløpig tips: 0-0.

Let the neglebiting begin!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Killa

Jeg er ikke så sikker på at Everton taper mot Pool i kveld, men håper...
Everton under Dyche kan fort vise seg som en helt annen motstander enn de har fremstått som hittil i sesongen.

leedslife

Basert på det de leverte mot Arsenal er det jo ingen grunn til å tro at de ikke kan gi Liverpool kamp på lik linje som vi gjorde mot vår rival.
Men det er jo dette med å gjenskape nivået fra Arsenal kampen over tid. Man er jo bunnlag for en grunn.
Et tap ikveld og tap til lørdag for Everton så kan man ihvertfall trappe ned på solbrilbruken noe som Leeds supporter.
Tipper 1-2 til Lørdag. Meslier - Ayling, Cooper, Koch, Woeber - McKennie, Adams, Gnonto, Harrison, Summerville og Bamford.
Et av Cooper og et av innbytter Aaronsen.

Hallgeir *

Goodison er dårlige jaktmarker for Leeds, statistisk sett. Jeg er skeptisk til poengfangst her, med ny manager og ny optimisme i Everton.

Tap 0-2.
Super Leeds since 1968

rd1

Scorer vi først mot Everton, vinner vi! Uhyre viktig å ikke kommer under for dette Everton laget. Ser kampen mot pul og Everton skaper ingenting.
"Who needs Cantona??"

Gordon McUseless

Scorer vi først mot Everton, vinner vi! Uhyre viktig å ikke kommer under for dette Everton laget. Ser kampen mot pul og Everton skaper ingenting.
Ja, tar de ledelsen blir de slitsomme.

RoarG

Her går jeg for det kjipe 0-1 tapet. Dessverre. Vi blir kjempet ut av stilen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kickthemdown

De kommer til å krige inn to scoringer og vinner fullt fortjent 2-0

Rykker ned.

Cherry

Her blir det smeller`på midten, masse kort - men vår US-midtbane kriger godt!
Vi vinner 3-2.
Tipper rødt på grisen Tarkowski.

Fantasyland

Jeg så Everton i går. De kriger og er godt organiserte, men totalt sett er dette et svakt lag. Tar vi spiller for spiller er dette et lag vi skal være bedre enn. Veldig lite kreativitet å by på fremover.

..men det er bortekamp da. De går i krigen, kommer til å trykke på med alt de har. De MÅ vinne så her blir det muligheter og rom å spille i. Spørsmålet da blir, tar vi vare på de mulighetene vi får ?

auren

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #10 på: Februar 14, 2023, 12:24:43 »
Vi trenger ledere og kvalitet på banen. Er Roca, Cooper og Sinisterra klare, kunne det fristet med:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Wöber - Roca, Adams - Sinisterra, McKennie, Gnonto - Bamford

En treer på midten der McKennie er den mest offansive.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #11 på: Februar 14, 2023, 12:27:25 »
Vi trenger ledere og kvalitet på banen. Er Roca, Cooper og Sinisterra klare, kunne det fristet med:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Wöber - Roca, Adams - Sinisterra, McKennie, Gnonto - Bamford

En treer på midten der McKennie er den mest offansive.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke ueffent det der, men tipper at Firpo kommer til å spille på backen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #12 på: Februar 14, 2023, 14:22:07 »
Vi trenger ledere og kvalitet på banen. Er Roca, Cooper og Sinisterra klare, kunne det fristet med:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Wöber - Roca, Adams - Sinisterra, McKennie, Gnonto - Bamford

En treer på midten der McKennie er den mest offansive.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke ueffent det der, men tipper at Firpo kommer til å spille på backen.

Ser heller ingen grunn til at Summerville ikke skal spille. Men det er positivt at det er vanskelig å ta ut laget.

Sinisterra, Mckennie, Summerville - Gnonto

Syntes ikke Bamford har vært veldig god..

           

HåvardK

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #13 på: Februar 14, 2023, 15:43:37 »
Vi trenger ledere og kvalitet på banen. Er Roca, Cooper og Sinisterra klare, kunne det fristet med:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Wöber - Roca, Adams - Sinisterra, McKennie, Gnonto - Bamford

En treer på midten der McKennie er den mest offansive.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke ueffent det der, men tipper at Firpo kommer til å spille på backen.

Ser heller ingen grunn til at Summerville ikke skal spille. Men det er positivt at det er vanskelig å ta ut laget.

Sinisterra, Mckennie, Summerville - Gnonto

Syntes ikke Bamford har vært veldig god..

         
Tviler på at Cooper er klar, frykter også at Sini fortsatt er ute.
Mtp Cooper kjenner jeg at vi er nødt til å satse på å greie oss uten ham fremover. Flott ledertype å ha på banen, men er så mye skadet at vi må få inn andre og mer stabile til å dra lasset.

Cherry

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #14 på: Februar 14, 2023, 17:03:31 »
Vi trenger ledere og kvalitet på banen. Er Roca, Cooper og Sinisterra klare, kunne det fristet med:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Wöber - Roca, Adams - Sinisterra, McKennie, Gnonto - Bamford

En treer på midten der McKennie er den mest offansive.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke ueffent det der, men tipper at Firpo kommer til å spille på backen.

Ser heller ingen grunn til at Summerville ikke skal spille. Men det er positivt at det er vanskelig å ta ut laget.

Sinisterra, Mckennie, Summerville - Gnonto

Syntes ikke Bamford har vært veldig god..

         

Jeg ser også at Patrick ikke er i olympisk form om dagen, men jeg mener han er svært viktig i det offensive hos oss.
Han binder stoppere, klarer og holde på ball (ikke sist kamp da) og lager rom for andre.
Når vi bytter ut Harrison og Bamford mot Rutter og Aaronson så forsvant det presset vi hadde , der Maguire flere ganger tabbet seg ut - og vi fikk overganger
ut av dette.
Savner virkelig Pablo /offensiv, kreativ og målfarlig som han var.
Vi HAR bra offensiv kraft, vi har alternativer - men det er pt ikke andre enn Gnonto som leverer stabilt og det er bekymrende!

Everton bør vi slå , håper vi får en dommer som ser all dritten`Tarkowski driver med på lørdag.

GeirO

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #15 på: Februar 14, 2023, 18:48:45 »
Vi trenger ledere og kvalitet på banen. Er Roca, Cooper og Sinisterra klare, kunne det fristet med:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Wöber - Roca, Adams - Sinisterra, McKennie, Gnonto - Bamford

En treer på midten der McKennie er den mest offansive.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ingen grunn til å sette ut to av de beste sist kamp. Firpo og Summerville. Mener jeg.
MOT

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #16 på: Februar 14, 2023, 20:38:44 »
Vi trenger ledere og kvalitet på banen. Er Roca, Cooper og Sinisterra klare, kunne det fristet med:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Wöber - Roca, Adams - Sinisterra, McKennie, Gnonto - Bamford

En treer på midten der McKennie er den mest offansive.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ikke ueffent det der, men tipper at Firpo kommer til å spille på backen.

Ser heller ingen grunn til at Summerville ikke skal spille. Men det er positivt at det er vanskelig å ta ut laget.

Sinisterra, Mckennie, Summerville - Gnonto

Syntes ikke Bamford har vært veldig god..

         

Jeg ser også at Patrick ikke er i olympisk form om dagen, men jeg mener han er svært viktig i det offensive hos oss.
Han binder stoppere, klarer og holde på ball (ikke sist kamp da) og lager rom for andre.
Når vi bytter ut Harrison og Bamford mot Rutter og Aaronson så forsvant det presset vi hadde , der Maguire flere ganger tabbet seg ut - og vi fikk overganger
ut av dette.
Savner virkelig Pablo /offensiv, kreativ og målfarlig som han var.
Vi HAR bra offensiv kraft, vi har alternativer - men det er pt ikke andre enn Gnonto som leverer stabilt og det er bekymrende!

Everton bør vi slå , håper vi får en dommer som ser all dritten`Tarkowski driver med på lørdag.

Jeg tror byttene Man Utd gjorde påvirket og endret kampen mer enn at Bamford og Harrison gikk av.

Viktig å få i gang Sinisterra. To med x-faktor som kan gjøre det lille ekstra er viktig.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #17 på: Februar 16, 2023, 16:17:41 »
Presseren har vært, og fortsatt er Cooper/Roca touch'n go ( :o ) og Sinisterra litt lengre unna enn de. Struijk er tilbake i trening, det samme er Sonny Perkins. Ikke umulig disse U21-gutta slipper lettere til nå med Skubala, han kjenner de jo godt!

Leser forresten at Calvert-Levin er utilgjengelig for Everton...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-leeds-united-skubala-26256115
« Siste redigering: Februar 16, 2023, 16:20:23 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #18 på: Februar 16, 2023, 16:29:12 »
Venter bare på season long nå……


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #19 på: Februar 16, 2023, 16:30:24 »
Trekker frem disse spr/svarene omkring kampen:

Jeg mener McKinnies inntreden er svært viktig for hvor motstandsdyktig midtbanen vår er i fysiske bataljer, forhåpentligvis har han lært hvor grensen ligger mht gult kort, så langt har han vel ett pr kamp og slik kan det ikke fortsette, han må sone ved 10 kort innen mars/april et sted...

Have you any thoughts on dealing with Everton’s midfield three?

Lots of thoughts, lots of thinking. They're going to be really physical, we know that, they're really aggressive. They are supreme athletes in the middle of park so we've got to be really good and really competitive on a day to make sure we win that battle in midfield.

Interessant at journalistene spør om dette som vi alle så da Patrick ble byttet ut:
We saw last week when Patrick got substituted in the second game, Luke reacted, Patrick reacted, has there been any analysis or feedback about the decision?

Yeah, we talk all the time. We talk all the time and I think one of my strengths is I'm very talkative with the players and I explained my decisions. I'm very open with my decisions and why. With modern players I think that's the way and I think they respect that decision whether he thinks I'm right or not. Unfortunately, we're in a job where we have to make decisions. No problems, Pat’s been amazing, like all the players, and in that moment we just try and make the best decision we can at the time.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

raggen

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #20 på: Februar 18, 2023, 06:54:27 »
MATCHDAY!!! og begynner å kjenne kriblingen allerede for er en SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ viktig kamp for begge lag. og er faktisk glad for at vi spiller borte idag. hvorfor,jo fordi da kan ikke everton legge seg bakpå på samme måte som hvis vi hadde spilt på ER. satser på vi setter sjansene idag og scorer vi først så tror jeg vi vinner. MOT
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kickthemdown

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #21 på: Februar 18, 2023, 10:43:21 »
Har allerede gitt opp så alt annet enn et tap er en kjempebonus. Dette er kamper som passer Everton perfekt.

auren

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #22 på: Februar 18, 2023, 11:19:00 »
Har allerede gitt opp så alt annet enn et tap er en kjempebonus. Dette er kamper som passer Everton perfekt.

Forsvarmekanisme å si at man har gitt opp? For hvis man virkelig har gjort det, regner jeg med du ikke skal se noen kamper av Leeds resten av sesongen.

Deg om det. Pt er vi nå på sikker grunn. Strukturmessig og spillemessig et stort løft siste to kamper. Måtte det fortsette i dag og at Pat ser litt skarpere ut på topp. Etter at han kom tilbake fra skade så han jo ut som en million og kunne ikke stoppe å score, men så ble Rodrigo skadet og han ser mer rusten ut på lenge.

Står inne for tipset mitt øverst i tråden. Denne kampen er første målet vinner, men jeg tror ingen er "gode" nok til å score. 0-0. Kan leve med det, selv om vi egentlig bør ha alle tre.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #23 på: Februar 18, 2023, 11:26:09 »
Adams, Sinisterra, Roca og Cooper var ikke å se på treningsvideoen klubben la ut i går. Noen har lagt to og to sammen og frykter Adams er skadet og ikke vil spille. Da er vi litt ute å kjøre. For hvem skal da spille ved siden av McKennie? Greenwood, Gyabi, Aaronson og Harrison er vel mulige kandidater, men her svekkes vi enormt hvis så er tilfellet. En mulighet er jo også å flytte Wöber opp som defansiv midt. Da blir det Koch og Struijk (som visstnok er klar) som stoppere.

Nei, vi krysser fingerene for at godeste Tyler er klar til kampen. Han og Weston tror jeg kan bli vårt radarpar på midten i mange år fremover  :)

auren
« Siste redigering: Februar 18, 2023, 11:47:21 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #24 på: Februar 18, 2023, 11:55:33 »
Tippet snaut tap lenger oppe i tråden. Hadde jeg fortsatt tippet, ville dette vært en kamp man helgarderer i et system, med H som utgangstegn (grunnet hjemmebanefordelen). Motstanderene er vel så jevne at her vil marginer helt sikkert avgjøre. Man må komme riktig ut fra start, og unngå tull & tøys, som billige gule kort, gi bort altfor mange dødballer, og være skjerpet. Nå er det Everton, som hjemmelag, som har presset på seg. Skal man unngå å rykke ned må hjemmekamper mot lag som Leeds vinnes. Alt annet er bonus for Leeds. Unngår man tull & tøys og holder minst 0-0 til pause, tror jeg det absolutt kan være mulig å få noe ut av dette her. Noen vil kanskje hevde at Dyche er en mer dreven manager enn Skubala, og at det vil telle i Evertons favør. Nå har jo Skubala klart seg godt mot en mye mer merittert trener, så kanskje denne forskjellen i erfaring ikke teller så mye? Uansett, spennende blir det helt sikkert.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #25 på: Februar 18, 2023, 12:25:13 »
Dette tror jeg blir en hard batalje. Everton har noen riktig krigere på midten, og det samme har vi. Kan fort ende med færre enn 22 spillere ved kampslutt. Frykter Evertons dødballer.

Tipper få mål og seier med ett mål til det ene laget - eller en U. Dette blir en svett affære.

Ble jo egentlig en helgardering, ser jeg.  :)
« Siste redigering: Februar 18, 2023, 12:28:30 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

peacock

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #26 på: Februar 18, 2023, 14:23:03 »
5 dager til sesongens viktigste kamp. Nesten som denne føles som make it or break it for resten av sesongen. Uhyre viktig å IKKE tape kampen. Egentlig for begge lag, samtidig som begge tenker at kun 3 poeng er godt nok. En saftig 6-poengers altså.
Forventer at Everton taper mot Pool i kveld, så da er vi foran Everton ved kick off. Vi kan leve med poengdeling så fremt vi slår Soton i kampen etterpå. Mens 3 poeng virkelig vil føre til en boost foran siste halvdel av sesongen. Tap orker jeg ikke å snakke om nå. Er ny manager på plass tro? Jammen ikke godt å si.

Synes vi strukturmessig og spillemessig har fungert meget bra mot Man Utd over to kamper. Kjør på med samme lag!

Meslier - Ayling, Koch, Wöber, Firpo - McKennie, Adams - Summerville, Harrison, Gnonto - Bamford

Er Cooper og Roca tilbake starter de på benken. Evt er det jo mulig å sette Roca inn for Harrison og Cooper for Firpo. Wöber spiller da back. Men jeg synes det er viktig å få satt et lag nå.

Foreløpig tips: 0-0.

Let the neglebiting begin!

auren

Firpo skal selvfølgelig ikke starte. De MÅ jo være lov til å bruke hodet. Jada, var helt OK sist, men det oppveier ikke for 30 svake kamper i forkant.

auren

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #27 på: Februar 18, 2023, 15:04:22 »
5 dager til sesongens viktigste kamp. Nesten som denne føles som make it or break it for resten av sesongen. Uhyre viktig å IKKE tape kampen. Egentlig for begge lag, samtidig som begge tenker at kun 3 poeng er godt nok. En saftig 6-poengers altså.
Forventer at Everton taper mot Pool i kveld, så da er vi foran Everton ved kick off. Vi kan leve med poengdeling så fremt vi slår Soton i kampen etterpå. Mens 3 poeng virkelig vil føre til en boost foran siste halvdel av sesongen. Tap orker jeg ikke å snakke om nå. Er ny manager på plass tro? Jammen ikke godt å si.

Synes vi strukturmessig og spillemessig har fungert meget bra mot Man Utd over to kamper. Kjør på med samme lag!

Meslier - Ayling, Koch, Wöber, Firpo - McKennie, Adams - Summerville, Harrison, Gnonto - Bamford

Er Cooper og Roca tilbake starter de på benken. Evt er det jo mulig å sette Roca inn for Harrison og Cooper for Firpo. Wöber spiller da back. Men jeg synes det er viktig å få satt et lag nå.

Foreløpig tips: 0-0.

Let the neglebiting begin!

auren

Firpo skal selvfølgelig ikke starte. De MÅ jo være lov til å bruke hodet. Jada, var helt OK sist, men det oppveier ikke for 30 svake kamper i forkant.
Laget er som forventet med Firpo fra start. Heldigvis er Adams på laget!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #28 på: Februar 18, 2023, 15:05:20 »
Bra lagoppstilling.

Cooper på benken, mens Roca ikke ble klar / risikert.
Super Leeds since 1968

baste

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #29 på: Februar 18, 2023, 15:41:14 »
1-3 til Leeds er mott tips. Gru gleder meg til kamp, viktig med en seier i dag. Da kan vi begynne å glede oss til neste 3 poenger.
Vi går inn i kampen, med mål om å ta alle 3 poeng, slik må det være.

ALAW