Skrevet av Emne: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1  (Lest 9493 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #180 på: Februar 18, 2023, 21:32:41 »
Vinner ikke kamper med Bamford i den formen han er. Knapt sett en svakere spiss noen gang i PL. Bak han spiller Harrison. De to er sjanseløse og så ut som de hadde konkurranse i å rote bort flest sjanser. Med de dødballene Harrison tok så vant han vel den konkurransen.

På tide å gjøre litt endringer. Start med Rutter og Aaronson i stedet hvis andre ikke er klare. Spille med to spisser, vet ikke. Men noe må gjøres.

Defensivt er vi sterkere. Nå må vi få omsatt litt sjanser.

Everton kjemper. Det er det eneste de har å by på. Men det holder!

Hele høyresiden blir lammet offensivt når Rasmus kommer inn!

Håper inderlig Roca og Sinisterra er med neste kamp. Strujik også sånn at Rasmus ikke slipper til.

Meslier - Ayling, Koch, Wöber, Firpo - Mckennie, Adams, Roca - Sinisterra, Rutter, Gnonto

Tror på PL plass helt til det er teoretisk umulig. Men forventer noe helt annet og tre poeng neste kamp!

Jeg respekterer alt du sier, Eriksen, selv om vi ofte er uenige om deler (eller mye) av ting.

Men bytte Bamford og Harrison med Rutter og Aaronson? Er det virkelig så dårlig stilt at vi må gjøre noe, bare for å gjøre noe? To svake spillere inn for to som har spilt helt elendig?

For alt det er verdt, jeg håper, tror og forventer seier mot Soton, men jeg tror ikke det er nok.

For øvrig har jeg også alltid vært der at jeg tror inntil det er teoretisk umulig. Som en idealist innenfor fotball, som ble ytterligere imprentet av Marcelo Bielsa, har jeg alltid vært - bevisst sådan - blåøyd og naiv når det gjelder fotball. Dessverre har kynismen sneket seg inn og særlig i dag. Jeg hadde et godt håp i dag, men vi skaper ikke en eneste sjanse og resultatene for øvrig går mot oss.

Har ikke tenkt å pøse ut med negativitet og heller ta meg en pause fram til skjebnen er avgjort, men er det noen som kan overbevise meg om at dette vil gå vår vei??
Marching on together!

auren

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #181 på: Februar 18, 2023, 21:34:35 »
Det skjer noe på trenersiden. Jeg føler på meg at de har et skudd igjen i magasinet. De har overrasket før.
En kapasitet inn som berger oss. Så kan man nullstille, få orden på eierstrukturen og sette en langt bedre sportslig plan.
I PL.

Nuno inn? Drittfotball, 1-0, 0-0 og 0-1, med filming, drøying, albuer og dødball-fotball? For overlevelse; ja takk, men ingen fans vil glede seg over slik fotball over tid. Spesielt når klubben ikke er i nærheten av å plukke trofeer. Vi trenger en som underholder og sjarmerer - etter at overlevelse er sikret. Men Nuno går ikke fra en godt betalt Saudii-jobb for et halvt år med jobb i Leeds. Han krever sikkert halvannet eller to og et halvt års kontrakt. Så da selger vi oss til møkkafotball i tilfelle, uten en eneste garanti for overlevelse.

Victor Orta tviholdt på sin gullkalv Jessie Marsch i flere måneder for lenge. Leeds betaler nå prisen for det. Vi betaler altså prisen for EGOET til Victor Orta.

Det tok fyr sommeren 2021, brannen har vokst siden det og snart nå er det fullstendig overtent. Enn så lenge har både Radrizzani og Orta sittet rolig på sin post som den hunden fra meme'n og tenkt "this is fine". Det kan være noen få trenere der ute som fortsatt kan redde dette, men det blir stadig færre.

Og de fleste av disse har jobb, noe som betyr at vi kan være fastlåst i dritfotball neste høst og så begynner historien om igjen.
Så er spørsmålet: Ønsker du gampefotball i PL neste 1,5-2,5 sesongene eller vil du rykke ned og kaaanskje få champagnefotball i en sesong eller to uten garanti for opprykk til PL igjen?

For der ligger dilemmaet til styret. Ansette noen som kanskje spiller traust fotball, men som berger kontakten, og så er man kanskje stuck neste sesong igjen (alla Nuno), eller forgjeves å prøve å løse «drømmemanageren» fra kontrakten han har i en klubb som kanskje får spille CL neste sesong (alla Arne/iarola).
Eller gå for en tja-manager der man ikke helt vet om er smart eller ei (alla Gerrard).
Eller gå for Skubala som har null erfaring.

Ikke lett, er det? Men nå må en beslutning tas, uansett hvor vanskelig det er.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #182 på: Februar 18, 2023, 21:36:41 »
Det skjer noe på trenersiden. Jeg føler på meg at de har et skudd igjen i magasinet. De har overrasket før.
En kapasitet inn som berger oss. Så kan man nullstille, få orden på eierstrukturen og sette en langt bedre sportslig plan.
I PL.

Nuno inn? Drittfotball, 1-0, 0-0 og 0-1, med filming, drøying, albuer og dødball-fotball? For overlevelse; ja takk, men ingen fans vil glede seg over slik fotball over tid. Spesielt når klubben ikke er i nærheten av å plukke trofeer. Vi trenger en som underholder og sjarmerer - etter at overlevelse er sikret. Men Nuno går ikke fra en godt betalt Saudii-jobb for et halvt år med jobb i Leeds. Han krever sikkert halvannet eller to og et halvt års kontrakt. Så da selger vi oss til møkkafotball i tilfelle, uten en eneste garanti for overlevelse.

Victor Orta tviholdt på sin gullkalv Jessie Marsch i flere måneder for lenge. Leeds betaler nå prisen for det. Vi betaler altså prisen for EGOET til Victor Orta.

Det tok fyr sommeren 2021, brannen har vokst siden det og snart er det fullstendig overtent. Enn så lenge har både Radrizzani og Orta sittet rolig på sin post som den hunden fra meme'n og tenkt "this is fine". Det kan være noen få trenere der ute som fortsatt kan redde dette, men det blir stadig færre.

Og de fleste av disse har jobb, noe som betyr at vi kan være fastlåst i dritfotball neste høst og så begynner historien om igjen.
Ja, men de er presset opp i et hjørnet nå. De må agere. De har jo ingen valg.
Om det er Nuno inn er jo ikke sikkert. Men at de vil strekke seg langt for å få inn en kapasitet som kan snu dette. Fin fotball eller ei. Vi trenger resultat. Vi trenger en som kan endevende en fotballklubb totalt blottet for vinnerkultur. En som kan stå i mot det klimaet og presset som er nå.
Det må være en eller annen gal fyr der ute med resultat på CVen som tar den sjansen på en korttidskontrakt.
Så kan man jo heller se til sommeren. Er jo ikke sikkert at 49ers ønsker en modell og tankesett som vi har hatt. Personlig tror jeg man kan både treffe omgivelser og ambisjoner med en litt mer pragmatisk fotball, samt en modell der balansen i tall og erfaring er bedre.

Er jo ellers enig i det du skriver, men for meg er situasjonen så totalt håpløst at det jeg klamrer meg til er håp og teori med et stort overraskelse moment i positiv forstand.
Skal man ta for seg det du riktig poengterer, samt tall og statistikk, så er oddsen liten for at vi holder oss.

Oddsen for skudd i tinningen er høyere i russisk rullett enn for at Victor Orta treffer med manageransettelsen.

Jeg holder ikke pusten over at mannen klarer å trylle fram en som vil ta over dette drittshowet som er Leeds United per i dag. De som er gode nok til det, har alt å tape.

Vi lever i en verden hvor spillere takker ja til Bournemouth fremover AC Milan med fare for å spille i Ch fra høsten, men ikke ønsker å ta over Leeds pt.

Det burde si litt.
« Siste redigering: Februar 18, 2023, 21:39:02 av Dennis »
Marching on together!

Dennis

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #183 på: Februar 18, 2023, 21:41:17 »
Det skjer noe på trenersiden. Jeg føler på meg at de har et skudd igjen i magasinet. De har overrasket før.
En kapasitet inn som berger oss. Så kan man nullstille, få orden på eierstrukturen og sette en langt bedre sportslig plan.
I PL.

Nuno inn? Drittfotball, 1-0, 0-0 og 0-1, med filming, drøying, albuer og dødball-fotball? For overlevelse; ja takk, men ingen fans vil glede seg over slik fotball over tid. Spesielt når klubben ikke er i nærheten av å plukke trofeer. Vi trenger en som underholder og sjarmerer - etter at overlevelse er sikret. Men Nuno går ikke fra en godt betalt Saudii-jobb for et halvt år med jobb i Leeds. Han krever sikkert halvannet eller to og et halvt års kontrakt. Så da selger vi oss til møkkafotball i tilfelle, uten en eneste garanti for overlevelse.

Victor Orta tviholdt på sin gullkalv Jessie Marsch i flere måneder for lenge. Leeds betaler nå prisen for det. Vi betaler altså prisen for EGOET til Victor Orta.

Det tok fyr sommeren 2021, brannen har vokst siden det og snart nå er det fullstendig overtent. Enn så lenge har både Radrizzani og Orta sittet rolig på sin post som den hunden fra meme'n og tenkt "this is fine". Det kan være noen få trenere der ute som fortsatt kan redde dette, men det blir stadig færre.

Og de fleste av disse har jobb, noe som betyr at vi kan være fastlåst i dritfotball neste høst og så begynner historien om igjen.
Så er spørsmålet: Ønsker du gampefotball i PL neste 1,5-2,5 sesongene eller vil du rykke ned og kaaanskje få champagnefotball i en sesong eller to uten garanti for opprykk til PL igjen?

For der ligger dilemmaet til styret. Ansette noen som kanskje spiller traust fotball, men som berger kontakten, og så er man kanskje stuck neste sesong igjen (alla Nuno), eller forgjeves å prøve å løse «drømmemanageren» fra kontrakten han har i en klubb som kanskje får spille CL neste sesong (alla Arne/iarola).
Eller gå for en tja-manager der man ikke helt vet om er smart eller ei (alla Gerrard).
Eller gå for Skubala som har null erfaring.

Ikke lett, er det? Men nå må en beslutning tas, uansett hvor vanskelig det er.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette underbygger jo bare mitt poeng.

Hvem var det som ikke så at Jessie Marsch burde vært erstattet etter Leicester. Beviset var i puddingen for måneder siden, jeg skrev også et innlegg om det før Fulham-kampen. Ikke for å si "I told you so", men for å si at det ikke er etterpåklokskap. "Alle" så at prosjekt Marsch og Red Bull-dritball var dødt, utenom the man in charge, Victor Orta. Det burde vært omvendt...

Dette er ikke på NOEN SOM HELST måtte en situasjon som har kommet som julekvelden på kjerringa. Det har vært flere røde flagg enn i en soviet-stat hele høsten.
« Siste redigering: Februar 18, 2023, 21:54:17 av Dennis »
Marching on together!

Gordon McUseless

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #184 på: Februar 18, 2023, 21:47:58 »
Det skjer noe på trenersiden. Jeg føler på meg at de har et skudd igjen i magasinet. De har overrasket før.
En kapasitet inn som berger oss. Så kan man nullstille, få orden på eierstrukturen og sette en langt bedre sportslig plan.
I PL.

Nuno inn? Drittfotball, 1-0, 0-0 og 0-1, med filming, drøying, albuer og dødball-fotball? For overlevelse; ja takk, men ingen fans vil glede seg over slik fotball over tid. Spesielt når klubben ikke er i nærheten av å plukke trofeer. Vi trenger en som underholder og sjarmerer - etter at overlevelse er sikret. Men Nuno går ikke fra en godt betalt Saudii-jobb for et halvt år med jobb i Leeds. Han krever sikkert halvannet eller to og et halvt års kontrakt. Så da selger vi oss til møkkafotball i tilfelle, uten en eneste garanti for overlevelse.

Victor Orta tviholdt på sin gullkalv Jessie Marsch i flere måneder for lenge. Leeds betaler nå prisen for det. Vi betaler altså prisen for EGOET til Victor Orta.

Det tok fyr sommeren 2021, brannen har vokst siden det og snart nå er det fullstendig overtent. Enn så lenge har både Radrizzani og Orta sittet rolig på sin post som den hunden fra meme'n og tenkt "this is fine". Det kan være noen få trenere der ute som fortsatt kan redde dette, men det blir stadig færre.

Og de fleste av disse har jobb, noe som betyr at vi kan være fastlåst i dritfotball neste høst og så begynner historien om igjen.
Amen

Carl Fisker

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #185 på: Februar 18, 2023, 21:54:03 »
Bielsas arbeid over 3 år skuslet vekk. Hadde et argentinsk geni. Byttet han ut med en amerikansk pratmaker. Rad out!
Helt enig. Det hadde vært bedre å rykke ned med Bielsa som manager enn med det rotet som nå er oppstått.

Cherry

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #186 på: Februar 18, 2023, 21:54:26 »
Lett å bli pissed i dag.
Sitter på pub og ser vår kamp før deres Pool’. :o :-[
Vi er ræva i dag, rett og slett..
At d er mulig å prestere så svakt som Harrison og laget generelt evner i dag er bekymringsverdig .
Alltid greit etter en kamp å tenke at : « vi tar med oss det positive»… men jeez… hva er nå D etter dagens kamp? ::)
Har vi ETT … altså 1. skudd PÅ mål?

Spillergruppa/ spillerne må nå ta tak om ikke vi får inn en Coach før neste helg. Kan ikke tenke meg at garderoben er noe annet enn frustrert og depressiv - så nå MÅ lederne våre i gruppa ta ansvar!!
Nok kamper igjen til å styre skuta inn i smult farvann’ men noe MÅ skje nå- og det i denne uka FØR den kommende kampen mot Soton’ .

Fortvilt, men har ikke gitt opp.
« Siste redigering: Februar 19, 2023, 09:55:38 av Cherry »
 

leedslife

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #187 på: Februar 18, 2023, 22:01:43 »
Det skjer noe på trenersiden. Jeg føler på meg at de har et skudd igjen i magasinet. De har overrasket før.
En kapasitet inn som berger oss. Så kan man nullstille, få orden på eierstrukturen og sette en langt bedre sportslig plan.
I PL.

Nuno inn? Drittfotball, 1-0, 0-0 og 0-1, med filming, drøying, albuer og dødball-fotball? For overlevelse; ja takk, men ingen fans vil glede seg over slik fotball over tid. Spesielt når klubben ikke er i nærheten av å plukke trofeer. Vi trenger en som underholder og sjarmerer - etter at overlevelse er sikret. Men Nuno går ikke fra en godt betalt Saudii-jobb for et halvt år med jobb i Leeds. Han krever sikkert halvannet eller to og et halvt års kontrakt. Så da selger vi oss til møkkafotball i tilfelle, uten en eneste garanti for overlevelse.

Victor Orta tviholdt på sin gullkalv Jessie Marsch i flere måneder for lenge. Leeds betaler nå prisen for det. Vi betaler altså prisen for EGOET til Victor Orta.

Det tok fyr sommeren 2021, brannen har vokst siden det og snart er det fullstendig overtent. Enn så lenge har både Radrizzani og Orta sittet rolig på sin post som den hunden fra meme'n og tenkt "this is fine". Det kan være noen få trenere der ute som fortsatt kan redde dette, men det blir stadig færre.

Og de fleste av disse har jobb, noe som betyr at vi kan være fastlåst i dritfotball neste høst og så begynner historien om igjen.
Ja, men de er presset opp i et hjørnet nå. De må agere. De har jo ingen valg.
Om det er Nuno inn er jo ikke sikkert. Men at de vil strekke seg langt for å få inn en kapasitet som kan snu dette. Fin fotball eller ei. Vi trenger resultat. Vi trenger en som kan endevende en fotballklubb totalt blottet for vinnerkultur. En som kan stå i mot det klimaet og presset som er nå.
Det må være en eller annen gal fyr der ute med resultat på CVen som tar den sjansen på en korttidskontrakt.
Så kan man jo heller se til sommeren. Er jo ikke sikkert at 49ers ønsker en modell og tankesett som vi har hatt. Personlig tror jeg man kan både treffe omgivelser og ambisjoner med en litt mer pragmatisk fotball, samt en modell der balansen i tall og erfaring er bedre.

Er jo ellers enig i det du skriver, men for meg er situasjonen så totalt håpløst at det jeg klamrer meg til er håp og teori med et stort overraskelse moment i positiv forstand.
Skal man ta for seg det du riktig poengterer, samt tall og statistikk, så er oddsen liten for at vi holder oss.

Oddsen for skudd i tinningen er høyere i russisk rullett enn for at Victor Orta treffer med manageransettelsen.

Jeg holder ikke pusten over at mannen klarer å trylle fram en som vil ta over dette drittshowet som er Leeds United per i dag. De som er gode nok til det, har alt å tape.

Vi lever i en verden hvor spillere takker ja til Bournemouth fremover AC Milan med fare for å spille i Ch fra høsten, men ikke ønsker å ta over Leeds pt.

Det burde si litt.
For all del.
Men på den andre siden. Jeg er sikker på at Leeds er den av nedrykkskandidatene du vil ta over, men tiden begynner å renne ut.
Bortekampen på OT viser jo et lag man kan få opp på et bra nivå.
Med kanskje unntak av idag sliter jeg med å finne gjennomføringer der vi har virket paralyserte og vist tegn til at vi rett og slett ikke tør å stå i det.
Synes jo heller innsatsen og profesjonaliteten til laget er det som faktisk har bært oss frem (hvis man kan bruke en slik setning) fremfor tankesett og ferdigheter siste året.
Håper bare dette marerittet snur. Hadde vært fantastisk å avsluttet dette eierskapet med at vi holder oss. Tror det har jævlig mye å si for historien videre.
Det har vært skrevet opp og ned om ting der de rett og slett har kommet for kort, men de har bidratt med fantastiske ting og.
Det har vært noen vanvittige år. År som vil dekke opp for resten står vi i divisjonen og ser tilbake om x antall år.
Et lite taktskifte opp siste bakke nå, Orta!
« Siste redigering: Februar 18, 2023, 22:03:31 av leedslife »

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #188 på: Februar 18, 2023, 22:08:42 »
Rafael Benitez, kan ikkje komme på noe bedre på kort sikt!

Blank_File

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #189 på: Februar 18, 2023, 22:14:02 »
Rafael Benitez, kan ikkje komme på noe bedre på kort sikt!
Akkurat nå, så har jeg mest lyst til å få Marcelo tilbake. Men Rafa er ett av de bedre forslagene hvis det er mulig å få til han. Det er i alle fall ikke bare gamp.

leedslife

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #190 på: Februar 18, 2023, 22:25:16 »
Rafael Benitez, kan ikkje komme på noe bedre på kort sikt!
Benitez, Bosz eller Puel står vel alle uten arbeid?
Nuno og Gracia er vel begge i Saudi, men hadde vel vært realistiske?
Ellers hadde vel Big Sam og assistent Sam Lee kommet på timen. Uten at jeg overhodet hadde ønsket de.
Må være noe der ute av kapasitet som kunne tenkt seg inn på kort sikt og tatt den risken.

Kato

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #191 på: Februar 18, 2023, 22:44:00 »
Graham Potter i det øyeblikket han får sparken i Chelsea.

Blank_File

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #192 på: Februar 18, 2023, 22:47:06 »
Graham Potter i det øyeblikket han får sparken i Chelsea.
Det har bare troa på dersom han får lov til å rykke med med oss. Da kan det være en løsning. Potter holder oss neppe oppe på kort sikt.

auren

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #193 på: Februar 18, 2023, 23:24:05 »
Graham Potter i det øyeblikket han får sparken i Chelsea.
Han har jo vært en total katastrofe i Chelsea. Styr unna!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sterland

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #194 på: Februar 18, 2023, 23:28:51 »
All in for Tuchel. Kanskje utopi å tro på, men verdt et forsøk. Vi trenger en som virkelig kan røske opp. Det er mannen💪💪

Gordon McUseless

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #195 på: Februar 19, 2023, 16:33:48 »
Bare for å holde opp et halmstrå i all elendigheten....
Vi spile uavgjort borte mot Scum. Leicester får juling i skrivende stund. Vi tapte mot Everton som også Arsenal gjorde. Kanskje både Everton og Scum er mye bedre enn vi tror.
Jeg bare sier det. Et halmstrå er bedre enn ingenting.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #196 på: Februar 19, 2023, 16:42:13 »
Det langt i fra kjørt. Prestasjonene ofte vært ok. Selv om det var litt mørkt i går så snur det fort med seier neste helg.

Håper ikke garderoben er i nærheten av den meltdownen vi ser her inne.

Blank_File

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #197 på: Februar 19, 2023, 19:44:30 »
Det langt i fra kjørt. Prestasjonene ofte vært ok. Selv om det var litt mørkt i går så snur det fort med seier neste helg.

Håper ikke garderoben er i nærheten av den meltdownen vi ser her inne.
Det er sant at det er lang vei igjen og at ikke alt er kjørt. Det bekymringsverdige for meg med denne Evertonkampen er at det eneste som (nesten) hele tiden har vært bra under Marsch (og Bielsa før han), var forsvunnet som dugg for sola. Det var ikke spor av vilje.

Everton var ikke så veldig tett oppi oss. Vi skusler bort ballen absolutt hele tiden, med Harrison og Bamford i front av det hele. Men heller ikke McKennie eller Adams gikk fri denne kampen. Og ja, særlig i Marsch sin periode, så har vi ballen i svært korte perioder av ganga, men da ser vi at alle jager som bare juling for å vinne ballen på nytt. Svært ofte har dette fungert, også er det for lite system i det påfølgende angrepet til at vi har klart å skape noe likevel. Jeg syns jeg klare tendenser til at vi bygde videre på dette i de to Scum kampene. Vi mangler helt klart noen til å sette ballen oftere i mål, og kunne sånn sett ikke mista Rodrigo på et verre tidspunkt.

Men i går, så var alt det som bra med Marsch-ball, fullstendig fraværende. Hva i all verden har skjedd? Er det taktisk avgjørelse at man forsøker å være mindre aggressiv for å ro inn 0-0? For slik Everton spilte så nekter jeg å gå med på at dette var de vanlige sliteproblemene vi har med slike lag som bare vil dra ned tempoet og pole. Jeg mener oppriktig at denne motstanden er den svakaste vi har hatt i hele år. Dødball skulle være trusselen deres. Det var den, men de skapte flest sjanser på at vi serverte dem ballen i mellomrommet og frem mot midtbanen.

Jeg ville holde på Marsch fordi jeg likte den aggressive innstillingen og det faktum at vi stort sett var nær i de fleste kampene. Jeg så helt klart en del svakheter, men etter at vi så klar fremgang i det defensive og nesten ikke slapp inn mål mer, så trodde jeg oppriktig talt at dette var begynnelsen på den rette veien. Jeg forsto utmerket godt hva Marsch mente da han sa vi var på vårt beste ift til hva han ville med laget da vi tapte mot Villa. Men vi mangler mål i laget. Det har vi gjort lenge. Og det vil ikke en ny trener kunne gjøre mye med. Noe, men ikke mye.

Jeg håper du har rett Eriksen. Jeg håper virkelig at vi får se noe av den innstillingen vi har hatt er tilbake mot Southampton. Det må den. Ellers går jeg i reell meltdown.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #198 på: Februar 19, 2023, 21:22:24 »
Vinner ikke kamper med Bamford i den formen han er. Knapt sett en svakere spiss noen gang i PL. Bak han spiller Harrison. De to er sjanseløse og så ut som de hadde konkurranse i å rote bort flest sjanser. Med de dødballene Harrison tok så vant han vel den konkurransen.

På tide å gjøre litt endringer. Start med Rutter og Aaronson i stedet hvis andre ikke er klare. Spille med to spisser, vet ikke. Men noe må gjøres.

Defensivt er vi sterkere. Nå må vi få omsatt litt sjanser.

Everton kjemper. Det er det eneste de har å by på. Men det holder!

Hele høyresiden blir lammet offensivt når Rasmus kommer inn!

Håper inderlig Roca og Sinisterra er med neste kamp. Strujik også sånn at Rasmus ikke slipper til.

Meslier - Ayling, Koch, Wöber, Firpo - Mckennie, Adams, Roca - Sinisterra, Rutter, Gnonto

Tror på PL plass helt til det er teoretisk umulig. Men forventer noe helt annet og tre poeng neste kamp!

Jeg respekterer alt du sier, Eriksen, selv om vi ofte er uenige om deler (eller mye) av ting.

Men bytte Bamford og Harrison med Rutter og Aaronson? Er det virkelig så dårlig stilt at vi må gjøre noe, bare for å gjøre noe? To svake spillere inn for to som har spilt helt elendig?

For alt det er verdt, jeg håper, tror og forventer seier mot Soton, men jeg tror ikke det er nok.

For øvrig har jeg også alltid vært der at jeg tror inntil det er teoretisk umulig. Som en idealist innenfor fotball, som ble ytterligere imprentet av Marcelo Bielsa, har jeg alltid vært - bevisst sådan - blåøyd og naiv når det gjelder fotball. Dessverre har kynismen sneket seg inn og særlig i dag. Jeg hadde et godt håp i dag, men vi skaper ikke en eneste sjanse og resultatene for øvrig går mot oss.

Har ikke tenkt å pøse ut med negativitet og heller ta meg en pause fram til skjebnen er avgjort, men er det noen som kan overbevise meg om at dette vil gå vår vei??

Når Sandefjord klarte det i fjor, så er det håp for alle  :)

Ja jeg vil ikke at Bamford og Harrison skal spille. Rutter vet vi ikke hva vi får eller har enda. Tror han kunne vært perfekt å prøve mot Southampton. Om det blir noe bedre vet jeg ikke. Men å fortsette i samme spor med samme spillere har jeg ikke noe tro på.




Smudge

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #199 på: Februar 19, 2023, 22:30:54 »
                       Meslier

               Wøber Cooper Koch
 
   Ayling                                  Harrison
                       Adams

             Mckennie    Greenwood

             Gnonto       Bamford

Aner ikke hvilken formasjon man bør spille med dette mannskapet, men endringer MÅ skje! Hadde ønsket meg denne i neste. Har egentlig ikke lyst å bruke greenwood, men håper pasningsfoten kan brukes om vi spiller med 2 spisser
                       


peacock

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #200 på: Februar 20, 2023, 08:41:40 »
                       Meslier

               Wøber Cooper Koch
 
   Ayling                                  Harrison
                       Adams

             Mckennie    Greenwood

             Gnonto       Bamford

Aner ikke hvilken formasjon man bør spille med dette mannskapet, men endringer MÅ skje! Hadde ønsket meg denne i neste. Har egentlig ikke lyst å bruke greenwood, men håper pasningsfoten kan brukes om vi spiller med 2 spisser
                       

To venstrebente stoppere, og du plasserer den eneste høyrebente til venstre!?

Cherry

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #201 på: Februar 20, 2023, 09:58:28 »
                       Meslier

               Wøber Cooper Koch
 
   Ayling                                  Harrison
                       Adams

             Mckennie    Greenwood

             Gnonto       Bamford

Aner ikke hvilken formasjon man bør spille med dette mannskapet, men endringer MÅ skje! Hadde ønsket meg denne i neste. Har egentlig ikke lyst å bruke greenwood, men håper pasningsfoten kan brukes om vi spiller med 2 spisser
                       

Hva som helst enn Harrison.....makan`til distribusjon i siste kamp fra den mannen skal man forhåpentligvis ikke oppleve igjen.
Touch som en middels juniorspiller....for langt, for høyt, rett i motspiller eller rota seg inn i trøbbel.  Helt håpløs!
Gi Gyabi rollen, eller kanskje Rutter ...eller Mc Kennie....eller ja Greenwood.....
 

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #202 på: Februar 20, 2023, 12:18:49 »
                       Meslier

               Wøber Cooper Koch
 
   Ayling                                  Harrison
                       Adams

             Mckennie    Greenwood

             Gnonto       Bamford

Aner ikke hvilken formasjon man bør spille med dette mannskapet, men endringer MÅ skje! Hadde ønsket meg denne i neste. Har egentlig ikke lyst å bruke greenwood, men håper pasningsfoten kan brukes om vi spiller med 2 spisser
                       

Er vel neppe løsningen å gå over til et ukjent landskap i 3-5-2

Roca skal i alle fall inn på laget om han klarer å gå. Og Robles skal sjølsagt i mål. Wøber er skada.

Robles
Ayling-Koch-Cooper-Firpo
Adams-Roca
Sinisterra-McKennie-Gnonto
Rutter

McKennie burde også ut men kanskje denne rollen er perfekt. Harrison bør egentlig spille siden det er hjemme mot Southampton, men var fryktelig på Goodison. Bamford får konsentrere seg om å styre treningene og troppen ::) ;D

Joe Jordan

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #203 på: Februar 21, 2023, 07:40:56 »
Bielsas arbeid over 3 år skuslet vekk. Hadde et argentinsk geni. Byttet han ut med en amerikansk pratmaker. Rad out!

Det er akkurat dette som er det tragiske. Ikke nedrykk. Jeg hadde uten å nøle tatt Championship med Marcelo denne sesongen fremfor årets shitshow.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Dylan

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #204 på: Februar 21, 2023, 17:05:57 »
Bra med integritet, men støtter deg ikke helt på den der. Så ikke for meg 16 sesonger utenfor det gode selskap sist vi rykket ned, så ønsker meg definitivt PL selv om det går på bekostning av finspill og god underholdning.

GeirO

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #205 på: Februar 21, 2023, 17:46:11 »
                       Meslier

               Wøber Cooper Koch
 
   Ayling                                  Harrison
                       Adams

             Mckennie    Greenwood

             Gnonto       Bamford

Aner ikke hvilken formasjon man bør spille med dette mannskapet, men endringer MÅ skje! Hadde ønsket meg denne i neste. Har egentlig ikke lyst å bruke greenwood, men håper pasningsfoten kan brukes om vi spiller med 2 spisser
                       

Er vel neppe løsningen å gå over til et ukjent landskap i 3-5-2

Roca skal i alle fall inn på laget om han klarer å gå. Og Robles skal sjølsagt i mål. Wøber er skada.

Robles
Ayling-Koch-Cooper-Firpo
Adams-Roca
Sinisterra-McKennie-Gnonto
Rutter

McKennie burde også ut men kanskje denne rollen er perfekt. Harrison bør egentlig spille siden det er hjemme mot Southampton, men var fryktelig på Goodison. Bamford får konsentrere seg om å styre treningene og troppen ::) ;D
Beste keeperen skal stå, og det er Meslier. Gjorde bare feil i et sekund sist kamp.

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #206 på: Februar 21, 2023, 19:04:54 »
                       Meslier

               Wøber Cooper Koch
 
   Ayling                                  Harrison
                       Adams

             Mckennie    Greenwood

             Gnonto       Bamford

Aner ikke hvilken formasjon man bør spille med dette mannskapet, men endringer MÅ skje! Hadde ønsket meg denne i neste. Har egentlig ikke lyst å bruke greenwood, men håper pasningsfoten kan brukes om vi spiller med 2 spisser
                       

Er vel neppe løsningen å gå over til et ukjent landskap i 3-5-2

Roca skal i alle fall inn på laget om han klarer å gå. Og Robles skal sjølsagt i mål. Wøber er skada.

Robles
Ayling-Koch-Cooper-Firpo
Adams-Roca
Sinisterra-McKennie-Gnonto
Rutter

McKennie burde også ut men kanskje denne rollen er perfekt. Harrison bør egentlig spille siden det er hjemme mot Southampton, men var fryktelig på Goodison. Bamford får konsentrere seg om å styre treningene og troppen ::) ;D
Beste keeperen skal stå, og det er Meslier. Gjorde bare feil i et sekund sist kamp.

Da må du lese deg opp på redningsstatistikken til Meslier. Han har vært alt for dårlig, men sant nok, aner ikkje om Robles er bedre!

Dennis

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #207 på: Februar 21, 2023, 19:25:33 »
                       Meslier

               Wøber Cooper Koch
 
   Ayling                                  Harrison
                       Adams

             Mckennie    Greenwood

             Gnonto       Bamford

Aner ikke hvilken formasjon man bør spille med dette mannskapet, men endringer MÅ skje! Hadde ønsket meg denne i neste. Har egentlig ikke lyst å bruke greenwood, men håper pasningsfoten kan brukes om vi spiller med 2 spisser
                       

Er vel neppe løsningen å gå over til et ukjent landskap i 3-5-2

Roca skal i alle fall inn på laget om han klarer å gå. Og Robles skal sjølsagt i mål. Wøber er skada.

Robles
Ayling-Koch-Cooper-Firpo
Adams-Roca
Sinisterra-McKennie-Gnonto
Rutter

McKennie burde også ut men kanskje denne rollen er perfekt. Harrison bør egentlig spille siden det er hjemme mot Southampton, men var fryktelig på Goodison. Bamford får konsentrere seg om å styre treningene og troppen ::) ;D
Beste keeperen skal stå, og det er Meslier. Gjorde bare feil i et sekund sist kamp.

Selvfølgelig skal Illan Meslier stå.
Marching on together!

peacock

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #208 på: Februar 22, 2023, 08:49:49 »
                       Meslier

               Wøber Cooper Koch
 
   Ayling                                  Harrison
                       Adams

             Mckennie    Greenwood

             Gnonto       Bamford

Aner ikke hvilken formasjon man bør spille med dette mannskapet, men endringer MÅ skje! Hadde ønsket meg denne i neste. Har egentlig ikke lyst å bruke greenwood, men håper pasningsfoten kan brukes om vi spiller med 2 spisser
                       

Er vel neppe løsningen å gå over til et ukjent landskap i 3-5-2

Roca skal i alle fall inn på laget om han klarer å gå. Og Robles skal sjølsagt i mål. Wøber er skada.

Robles
Ayling-Koch-Cooper-Firpo
Adams-Roca
Sinisterra-McKennie-Gnonto
Rutter

McKennie burde også ut men kanskje denne rollen er perfekt. Harrison bør egentlig spille siden det er hjemme mot Southampton, men var fryktelig på Goodison. Bamford får konsentrere seg om å styre treningene og troppen ::) ;D
Beste keeperen skal stå, og det er Meslier. Gjorde bare feil i et sekund sist kamp.

Selvfølgelig skal Illan Meslier stå.

Hvorfor det?

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs Everton @Goodison Park, lørdag 18/2 kl.16.00 på Vsport PL1
« Svar #209 på: Februar 22, 2023, 10:48:18 »
                       Meslier

               Wøber Cooper Koch
 
   Ayling                                  Harrison
                       Adams

             Mckennie    Greenwood

             Gnonto       Bamford

Aner ikke hvilken formasjon man bør spille med dette mannskapet, men endringer MÅ skje! Hadde ønsket meg denne i neste. Har egentlig ikke lyst å bruke greenwood, men håper pasningsfoten kan brukes om vi spiller med 2 spisser
                       

Er vel neppe løsningen å gå over til et ukjent landskap i 3-5-2

Roca skal i alle fall inn på laget om han klarer å gå. Og Robles skal sjølsagt i mål. Wøber er skada.

Robles
Ayling-Koch-Cooper-Firpo
Adams-Roca
Sinisterra-McKennie-Gnonto
Rutter

McKennie burde også ut men kanskje denne rollen er perfekt. Harrison bør egentlig spille siden det er hjemme mot Southampton, men var fryktelig på Goodison. Bamford får konsentrere seg om å styre treningene og troppen ::) ;D
Beste keeperen skal stå, og det er Meslier. Gjorde bare feil i et sekund sist kamp.

Selvfølgelig skal Illan Meslier stå.

Hvorfor det?

Fordi Meslier er en snill fyr sikkert. Hadde vi hatt Pope i mål hadde vi antagelig lagt på 10.plass.
Her limer eg inn noe fra et fyldig og kunnskapsbasert innlegg som Bjosse77 hadde i starten av januar:

Redningsprosent
20/21:  76,6 og 5. best i PL (Martinez best med 78%)
21/22: 66,4 og 3. dårligst (Jose Sá best med 80,6%)
22/23: 65,9 og 16. best i PL (Pope best med 83,6%)

Reddet mål utover forventning (En gjennomsnittlig top 5 liga keeper skal være 0)
20/21: -4 mål som er 12. best i PL (Becker best med +3,9)
21/22: -16,8 som er verst i PL. (Jose Sá best med hele +7,5)
22/23: -4,7 som er 17. plass i PL, men det er tett oppover. (Becker igjen best med 8,4)

"Bra førstesesong, forferdelig andresesong og stigende form utover sesongen her. 3 matchvinner kamper mot Villa, Liverpool og Newcastle. Svakeste kamper er Leicester og veldig svak mot Spurs og Fulham. Målet Mitrovic scorer skal reddes 99 av 100 og målet Saka scorer bør også reddes 9 av 10. På meg ser det ut som han ikke ser hurtige bevegelser nærme seg (typ 7-10m og inn), evt. er refleksene dårlig."