Skrevet av Emne: Ex Head coach: Javi Gracia  (Lest 15572 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Ex Head coach: Javi Gracia
« på: Februar 21, 2023, 11:10:46 »
Leeds United are delighted to announce the club have agreed terms with Javi Gracia to become men’s first team head coach, subject to obtaining a work permit.The experienced 52-year-old has agreed a flexible contract at Elland Road.

Born in Spain, Gracia had a successful playing career for Valladolid, Real Sociedad, Villarreal and Cordoba. Since retiring and moving into management, he has taken charge of a number of teams in Europe including Osasuna, Malaga, Watford and Valencia.No stranger to the top-flight of English football, Gracia replaced Marco Silva at Watford in January 2018, with the club five points above the drop zone.  He went on to help the club secure their Premier League status with games to spare, as they finished 14th, eight points above the relegation places.

In his first full season in charge at Vicarage Road, he was named the Manager of the Month in August 2019 and guided the Hornets to an 11th placed finish, their highest ever in the Premier League. He also led the club to the 2019 FA Cup final, for just the second time in the club’s history.

[...]

Kilde
https://www.leedsunited.com/news/team-news/31078/javi-gracia-agrees-to-become-leeds-united-head-coach
« Siste redigering: Mai 03, 2023, 11:44:08 av Hallgeir * »
Marching on together!

auren

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #1 på: Februar 21, 2023, 11:12:50 »
Muchos Gracias  ;D

Kommer til å bli mye ordspill på dette navnet ja.

Helt grei signering. Noe måtte gjøres, og når de øverste på listen er av et såpass godt kaliber at de ikke tar sjansen på å forlate sin managerpost midtveis i sesongen for å kjempe om titler/Europa-cup, så må man ty til plan E.

Nå skal Soton overvinnes!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #2 på: Februar 21, 2023, 11:23:37 »
Bra ansettelse dette ut fra situasjonen vi har spilt oss inn i.
Har troa.
Små marginer i fotball. Et lite vindpust av tro så kan vi dra med oss det utover og berge plassen.
Alltid godt med litt latinsk blod på sidelinjen.

GaryMac

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #3 på: Februar 21, 2023, 11:24:05 »
Litt tidlig ute?

Mangler vist "international clearance" enda ( https://motleedsnews.com/featured/leeds-united-and-javi-gracia-await-international-clearance-before-permanent-appointment-as-new-manager/ ), men det regner man med skal gå greit.

Grei jobb sist han var i England med Watford. En og en halv god sesong, før en dårlig start ble for mye for et utålmodig styre.
Vanskelige forhold i Valencia som var den siste store jobben. Klubben hadde solgt unna mange stjerner og det ble ikke hentet noen erstattere.

Håper å kunne ønske lykke til, og håper vi får en Gracia sesongavslutning.

Andersen

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #4 på: Februar 21, 2023, 11:31:00 »
Tenker jeg venter med jubelen ? til klubben selv kommer med en uttalelse om de har ansatt denne Javi Gracia . Hvis tilfelle er det bra at Leeds United har fått tak i en trener med PL erfaring. Hva slags spillestil han dyrker osv blir også spennende å se. Får spillerene et virkelig løft nå ? Med 1 poeng på de 3 siste kampene under Skubala som midlertidig trener er det for dårlig. Heldigvis mange kamper igjen å spille om poengene på , men kamper fra lagene rundt oss på tabellen må også gå vår vei, før statusen gjøres opp i mai. MOT.

Kato

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #5 på: Februar 21, 2023, 11:32:31 »
Vi måtte få inn et nytt fjes med ny giv nå. Gravia neppe noe dårligere valg enn en del av de andre vi satt igjen med (Nuno, Benitez, Gerrard/McAllister osv).

Ganske enkelt å måle suksess/fiasko her. Enkelt og greit berger vi plassen har han gjort jobben sin.

Velkommen Javi Gracia til løvens hule.

Fordelen er at han har gjort dette før med Watford, håper den erfaringen også hjelper oss.

Skuta må snus umiddelbart.
 

samadhi

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #6 på: Februar 21, 2023, 11:38:48 »
Ikke noe annet å gjøre enn å stille seg 100% bak vår nye mann.

Totalt kaos i kulissene virker det som. Der Marsch var klar før Bielsa var sparket, så visste vel Orta & co knapt hvem Garcia var når Marsch fikk sparken.
For en uke siden virket det naturlig at Skubala villa få jobben ut sesongen, men en dårlig kamp mot Everton snudde om på dette.

marching on together,
derudaf forever...

RoarG

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #7 på: Februar 21, 2023, 11:39:41 »
Wow! Folk er så gira på ny manager, at tråden kommer før annonseringen. Men klubben tør vel ikke rote det til enda mer? Så, velkommen (på forskudd) skal du være, Javi. Litt av en jobb du har påtatt deg. Lykke til!
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Russel_Doig

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #8 på: Februar 21, 2023, 11:50:47 »
Vi måtte få inn et nytt fjes med ny giv nå. Gravia neppe noe dårligere valg enn en del av de andre vi satt igjen med (Nuno, Benitez, Gerrard/McAllister osv).

Ganske enkelt å måle suksess/fiasko her. Enkelt og greit berger vi plassen har han gjort jobben sin.

Velkommen Javi Gracia til løvens hule.

Fordelen er at han har gjort dette før med Watford, håper den erfaringen også hjelper oss.

Skuta må snus umiddelbart.

2 seirer og alle i Leeds vil elske "penisball" :D

viking

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #9 på: Februar 21, 2023, 11:59:27 »
Dette er vel den første spanske manageren i Leeds ?
Spennende å se om vi får en umiddelbar opptur .
 

Kato

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #10 på: Februar 21, 2023, 12:21:15 »
Det sies mye fint om Gracia som person. Jeg mener han har spillermateriellet til å holde oss oppe. Vi må få en trepoenger eller to for å få selvtilliten opp.

ar9

Bra.
Den værste løsningen var sånn det var sist kamp.
11 trenere på banen og alle kranglet om hvordan ting skal gjøres.
Jeg er allikevel såpass realist at jeg holder forventningene nede. Er det en sjanse for at vi kan beholde plassen når jeg er på Elland Road og ser sesongens siste kamp tar jeg det som bonus.

Håper alle spillere, fans, styrenisser etc kan stille seg 100% bak den nye manageren nå.

Let bygones be bygones.
Så får heller slakt og oppvask komme etter sesongslutt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dennis

Langt fra mitt førstevalg som ny coach. Fremstår som en nødløsning, men: Det betyr ikke at dette ikke kan fungere.

Javi Gracia har lang erfaring, også kjennskap fra Premier League i nyere tid. Han har ingen skryteliste av en CV, men som det påpekes har han heller ikke vært i veldig mange klubber hvor ting har vært på stell. Sånn sett kommer han inn til kjente forhold. Kanskje er han brannslukkeren vi behøver? Flere påstår at vi har en stall som på papiret er godt nok. Jeg er enig, så får vi håpe at bare inntreden av en ny coach i seg selv gir et løft. På lørdag fremstod det som om Leeds var et lag full av spillere som ikke hadde peil på hva de skulle gjøre, som også har vært tilfelle en stor andel av det siste året. 

Håper at Gracia har noen taktiske evner som bidrar til å sy sammen forsvaret, samt skape en offensiv plan. Det har vi ikke hatt et snev av i et helt år. Treffer han planken lørdag, så kan det bidra til at sesongen snur. Skulle det ende med tap, så blir dette fryktelig trått å snu.

Jeg går for det første! Vi nedsabler Southampton og starter på en fin opptur. 8)
Marching on together!

Neo

Dette får vi tro blir bra.
Bra nok.

Da dette er en ansettelse for de neste 15 kampene.
Det er bare begynne tallknusingen:

15 kamper er 45 poeng.
Vi trenger ca 20 av dem.

De siste sesongen har 17. plass variert mellom 36 og 39 poeng.

Det betyr en rekke på feks 5-5-5 (20p) - sum 39p.
Vi har pt 4-7-12 (19p).

Realistisk å håpe på en aldri så liten turnaround?
Bare å snu 5-6 kamper vi "normalt" ville tapt eller spilt uavgjort, til seier, så er vi i Premier League også i 2023/24.
Hjertet sier ja.
Hjernen sier.... tja.

Men så lenge det er matematisk mulig beholder jeg troen.
Måtte Gracia lykkes!

Hallgeir *

En av de største fordelene med å få ny trener, er at alle spillerne nå stiller på scratch igjen. De må bevise at de er verdt å satse på, at de fortjener en plass i startoppstillingen.

Jeg er derfor ikke redd for at vi vil oppleve dårlig innsats i de kommende kampene. Det vil i så fall være ødeleggende for egen cv.
Super Leeds since 1968


Russel_Doig

Bekreftet. Måtte han bringe all hell og lykke!!


Hallgeir *

Bekreftet. Måtte han bringe all hell og lykke!!

Da kan trådtittelen endres.  :)

Announcement made on head coach.

Leeds United are delighted to announce the club have agreed terms with Javi Gracia to become men’s first team head coach, subject to obtaining a work permit.

The experienced 52-year-old has agreed a flexible contract at Elland Road.

Born in Spain, Gracia had a successful playing career for Valladolid, Real Sociedad, Villarreal and Cordoba.

Since retiring and moving into management, he has taken charge of a number of teams in Europe including Osasuna, Malaga, Watford and Valencia.

No stranger to the top-flight of English football, Gracia replaced Marco Silva at Watford in January 2018, with the club five points above the drop zone.  He went on to help the club secure their Premier League status with games to spare, as they finished 14th, eight points above the relegation places.

In his first full season in charge at Vicarage Road, he was named the Manager of the Month in August 2019 and guided the Hornets to an 11th placed finish, their highest ever in the Premier League.

He also led the club to the 2019 FA Cup final, for just the second time in the club’s history.

Still hugely popular amongst the Watford fan base, Gracia was relieved of his duties just four games into the 2019/20 season, despite the success of the previous campaign.

Following his spell in England, he took over at La Liga side Valencia, whilst most recently replaced Xavi at Al Sadd, following his move to FC Barcelona, helping them win the Qatar Stars League.

The club hope Gracia’s first game in charge of the Whites will be Saturday’s Premier League clash against Southampton at Elland Road, subject to obtaining the necessary work permissions.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/31078/javi-gracia-agrees-to-become-leeds-united-head-coach
Super Leeds since 1968

GeirO

Bedre enn Skubalu, ingen tvil!!
La oss håpe på en laaaang korttidseffekt!!
Velkommen Gracia!!
MOT

RoarG

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #20 på: Februar 21, 2023, 18:04:50 »
Bare å motta denne nyheten med stor lettelse. Pinen er endelig over.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #21 på: Februar 21, 2023, 18:19:01 »
Lykke til, Javi!

SAMTLIGE hittil har skrevet etternavnet hans riktig, imponert! :D
...det tok meg et døgn å lære at det var Gracia og ikke Garcia :D :D :D (etter twitter å dømme var jeg IKKE den eneste ;)  )

På en måte håper eg han gjør det så bra at han fortsetter neste sesong - men en stor del av meg ønsker nok heller Ariola el lign fra den tid av...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Russel_Doig

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #22 på: Februar 21, 2023, 19:02:03 »
Sitat fra: Asbjørn link=topic= 24110.msg684668#msg684668 date=1676999941
Lykke til, Javi!

SAMTLIGE hittil har skrevet etternavnet hans riktig, imponert! :D
...det tok meg et døgn å lære at det var Gracia og ikke Garcia :D :D :D (etter twitter å dømme var jeg IKKE den eneste ;)  )

På en måte håper eg han gjør det så bra at han fortsetter neste sesong - men en stor del av meg ønsker nok heller Ariola el lign fra den tid av...

Ariola?  ::)  :P

GaryMac

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #23 på: Februar 21, 2023, 19:15:48 »
Bra ansettelse dette ut fra situasjonen vi har spilt oss inn i.
Har troa.
Små marginer i fotball. Et lite vindpust av tro så kan vi dra med oss det utover og berge plassen.
Alltid godt med litt latinsk blod på sidelinjen.
Ser at du trolig var den første til å spille inn Gracia som en (outsider?)-kandidat til jobben på lørdag kveld (i Everton-kamptråden). Men du var vel ikke helt oppdatert på at han faktisk var ledig på markedet?
Det virker som om Gracia var en av flere runde-2 kandidater, som klubben gikk i dialog med da det ble klart at ingen av topp-kandidatene ønsket jobben akkurat nå. Orta har selvsagt hatt koll på Gracia hele tiden, de er jo begge spanjoler. Ble sikkert kontaktet rundt forrige helg da Schreuder-fadesen utspilte seg.

stian

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #24 på: Februar 21, 2023, 19:17:08 »
Ut fra avisartiklene ser det ut til at Gracia spiller 4-4-2. Man skal vel ikke overdrive formasjonene, men jeg er litt spent på å se hva spillestilen hans betyr med tanke på den spillerstallen vi har.

Det blir spennende å se hva som skjer med rollene til de veldig lovende vingene våre. Kommer Gnonto og Summerville til å fortsette utviklingen i et mer defensivt 4-4-2? Med to spisser er det flere som kommer til å få spilletid. Rutter virker ikke klar for Premier League enda, og det er litt surt at Gelhardt er på utlån nå som muligheten endelig dukker opp. Kan Joseph bryte gjennom, eller kan vi til og med få se Gnonto som spiss i 4-4-2?

Det vi i alle fall har, er en manager med god pondus på akkurat det han skal gjøre - snu en skute som seiler i sterk motvind. I tillegg har han vel tidligere vist stort potensial også i å skape varig medgang. Må innrømme at jeg er forsiktig optimist.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #25 på: Februar 21, 2023, 19:38:25 »
'
Ariola?  ::)  :P

Jah? (Også kjent som Iraola) Eg pleier å trenge en tilpasningsperiode før nye navn sitter ;)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Fredhans

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #26 på: Februar 21, 2023, 19:50:21 »
Er vel kanskje ikke en merittert coach man fikk tak i, men alle blir vel fornøyd hvis vi ikke er blant de 3 siste når sesongen er over………….sånn har det blitt være Leeds supporter 🫣

ar9

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #27 på: Februar 21, 2023, 19:50:42 »
Ut fra avisartiklene ser det ut til at Gracia spiller 4-4-2. Man skal vel ikke overdrive formasjonene, men jeg er litt spent på å se hva spillestilen hans betyr med tanke på den spillerstallen vi har.

Det blir spennende å se hva som skjer med rollene til de veldig lovende vingene våre. Kommer Gnonto og Summerville til å fortsette utviklingen i et mer defensivt 4-4-2? Med to spisser er det flere som kommer til å få spilletid. Rutter virker ikke klar for Premier League enda, og det er litt surt at Gelhardt er på utlån nå som muligheten endelig dukker opp. Kan Joseph bryte gjennom, eller kan vi til og med få se Gnonto som spiss i 4-4-2?

Det vi i alle fall har, er en manager med god pondus på akkurat det han skal gjøre - snu en skute som seiler i sterk motvind. I tillegg har han vel tidligere vist stort potensial også i å skape varig medgang. Må innrømme at jeg er forsiktig optimist.
Det tror jeg Gnonto skal klare. Tross begrenset høyde er han både kjapp og robust.
Summerville er lettere i kroppen men begge to har kanskje potensialet til å løpe på nedfallsfruktene til Bamford. Han har jo savnet løp rundt han. Alternativt 4-4-1-1 med Aron/Harri son som tilbaketrukken spiss (om de hever seg ett hakk eller to).

Håper Gracia fokuserer litt på cornere også da de fort kan bli avgjørende i tighte kamper.


Sent from my iPhone using Tapatalk

GeirO

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #28 på: Februar 21, 2023, 20:22:37 »
Hvis Gracia bruker 4-4-2 fra første kamp er jeg spent på hvordan han tenker. Kjører han med defensive eller offensive kanter?

En defensiv tilnærming kan være:

Ayling- Koch- Cooper- Struijk
Mc Kennie- Adams- Roca-Firpo
    Bamford- Gnonto

En offensiv tilnærming kan være:

Ayling- Koch- Cooper- Firpo
Summerville-Adams- Mc Kennie- Gnonto
       Bamford- Rutter

Eller andre lignende kombinasjoner....Dette blir spennende!!


Hallgeir *

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #29 på: Februar 21, 2023, 21:09:10 »
Michael Skubala blir Gracia sin assistent, meldes det fra Leeds Youth.
Super Leeds since 1968