Skrevet av Emne: Ex Head coach: Javi Gracia  (Lest 15234 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #150 på: Mai 02, 2023, 11:50:41 »
Dette er så dumt at jeg sliter med å finne ord. Jeg gråter. Tenk å være ansatt i denne komaklubben etter nyttår. Tenk hvordan dette må oppleves for Rutter og McKennie. Og nå skal vi altså ta inn mitt aller verste mareritt. Jeg ville beholdt Jesse March 8 dager i uka fremover alt vi har vært gjennom etter han ble sparka. Jeg tenkte ikke sånn akkurat der og da, men det er så vanvittig kjedelig å se på Leeds nå. Foretrekker High-Speed, Low-Wits 9 dager i uka fremover der vi har havnet nå. Championship og Høyt press 10 dager i uka fremfor dette her.

Det er full oppløsning og har vært det lenge. Rutter må undre hva som skjer, mens McKennie er en av profilene som burde vært med å dra lasset. Utrent og uinteressert, kan sendes hjem uavhengig av divisjonstilhørighet etter sesongen. Om det finnes kvalitet i den kroppen, så er det i alle fall klare mangler på den mentale innstillingen. Medgangsspiller?

Nå handler det om å lande sesongen på best mulig vis, så er det mye som må korrigeres i sommer. Ny start. Fryktelig redd det blir ved å gå tilbake til start (Championship), men så må det nye folk inn i mange deler av klubben, både på og enda viktigere, utenfor banen.

Selv ved nedrykk så kommer håpet for en ny sesong raskt for min del. Det snur fort og det er vel det alle vi lever av som supportere. Neste sesong og kamp, men det hjelper fælt om det er noe som begynner å peke oppover igjen. Det er fryktelig lenge siden nå!

Jeg er selvsagt heller ikke gira på å rykke ned hvis vi kan unngå det, men siden vi aldri blir en vinnende klubb på øverste nivå uten en eller annen form for kvalmende pengeinnsprøytning, så vil jeg aldri gått på kompromiss med underholdningen. Jeg var også frustrert under Marsch. Jeg syns ikke han var en god nok erstatter for det beste som har skjedd i Leeds siden nedrykket. Det var dårlige kamper med lav-oktan og en for dårlig plan over hva som skulle skje når vi vant ballen. Men jevnt over var det ingen, verken med Marsch eller Bielsa, som kunne ta fra oss innsatsen og høy-oktanen. Jeg kom aldri til noe punkt av resignasjon med Jesse Marsch. Nå derimot. Det rister i alle innvollene jeg har.

Og angående de nye som har kommet inn etter nyttår så vil jeg ikke kritisere de overhodet. Som arbeidstaker så er du avhengig av rammene i arbeidsforholdet ditt. De har ikke McKennie hatt. Han har aldri skrytt av sine defensive egenskaper i intervjuene jeg har sett. Han burde vært indreløper i en 433 og blir nå målt på at han ikke klarer å utfylle skoene til Adams, som han egentlig skulle supplere. På samme måte er det heller ikke Rutters feil at klubben har kasta bort alle pengene på et talent når de trengte en ringrev. Nå ser det ut til å ha rakna for Wöber også, selv om han har levert på tross av omstendighetene. Han ble i alle fall hentet av de rette årsakene.

Ja, du har gode poenger som jeg er helt enig i.

Det er klart at over tid må arbeidsmiljøet og rammevilkårene ligge til rette. Det gjelder overalt og idrett er en arena hvor resultatene er ekstremt målbare og alltid ferske.

Det er mer sammensatt enn at jeg kan sage McKennie, men jeg er skuffet over hvor uinteressert han ser ut. Så er han neppe riktig spillertype til å dra lasset i situasjonen vi er i. Han har spilt på høyt nivå og levert bra der, så det er nok en bra spiller. Men gitt situasjonen har han ikke levert, men han er overhodet ikke aleine.

Snu det til Gnonto. 19 år gammel, uskrevet blad og kjøpt i desperasjon. Han har tatt opp hansken og går faktisk foran de øvrige når det gjelder innsats og shithousery. Riktig type for situasjonen vi er i, tross sin unge alder og lave erfaringsgrunnlaget.

Igjen kommer vi i i alle fall fram til at mye må skje på mange nivåer i sommer, uavhengig om vi holder oss.
Marching on together!

Blank_File

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #151 på: Mai 02, 2023, 12:03:17 »
Dette er så dumt at jeg sliter med å finne ord. Jeg gråter. Tenk å være ansatt i denne komaklubben etter nyttår. Tenk hvordan dette må oppleves for Rutter og McKennie. Og nå skal vi altså ta inn mitt aller verste mareritt. Jeg ville beholdt Jesse March 8 dager i uka fremover alt vi har vært gjennom etter han ble sparka. Jeg tenkte ikke sånn akkurat der og da, men det er så vanvittig kjedelig å se på Leeds nå. Foretrekker High-Speed, Low-Wits 9 dager i uka fremover der vi har havnet nå. Championship og Høyt press 10 dager i uka fremfor dette her.

Det er full oppløsning og har vært det lenge. Rutter må undre hva som skjer, mens McKennie er en av profilene som burde vært med å dra lasset. Utrent og uinteressert, kan sendes hjem uavhengig av divisjonstilhørighet etter sesongen. Om det finnes kvalitet i den kroppen, så er det i alle fall klare mangler på den mentale innstillingen. Medgangsspiller?

Nå handler det om å lande sesongen på best mulig vis, så er det mye som må korrigeres i sommer. Ny start. Fryktelig redd det blir ved å gå tilbake til start (Championship), men så må det nye folk inn i mange deler av klubben, både på og enda viktigere, utenfor banen.

Selv ved nedrykk så kommer håpet for en ny sesong raskt for min del. Det snur fort og det er vel det alle vi lever av som supportere. Neste sesong og kamp, men det hjelper fælt om det er noe som begynner å peke oppover igjen. Det er fryktelig lenge siden nå!

Jeg er selvsagt heller ikke gira på å rykke ned hvis vi kan unngå det, men siden vi aldri blir en vinnende klubb på øverste nivå uten en eller annen form for kvalmende pengeinnsprøytning, så vil jeg aldri gått på kompromiss med underholdningen. Jeg var også frustrert under Marsch. Jeg syns ikke han var en god nok erstatter for det beste som har skjedd i Leeds siden nedrykket. Det var dårlige kamper med lav-oktan og en for dårlig plan over hva som skulle skje når vi vant ballen. Men jevnt over var det ingen, verken med Marsch eller Bielsa, som kunne ta fra oss innsatsen og høy-oktanen. Jeg kom aldri til noe punkt av resignasjon med Jesse Marsch. Nå derimot. Det rister i alle innvollene jeg har.

Og angående de nye som har kommet inn etter nyttår så vil jeg ikke kritisere de overhodet. Som arbeidstaker så er du avhengig av rammene i arbeidsforholdet ditt. De har ikke McKennie hatt. Han har aldri skrytt av sine defensive egenskaper i intervjuene jeg har sett. Han burde vært indreløper i en 433 og blir nå målt på at han ikke klarer å utfylle skoene til Adams, som han egentlig skulle supplere. På samme måte er det heller ikke Rutters feil at klubben har kasta bort alle pengene på et talent når de trengte en ringrev. Nå ser det ut til å ha rakna for Wöber også, selv om han har levert på tross av omstendighetene. Han ble i alle fall hentet av de rette årsakene.

Ja, du har gode poenger som jeg er helt enig i.

Det er klart at over tid må arbeidsmiljøet og rammevilkårene ligge til rette. Det gjelder overalt og idrett er en arena hvor resultatene er ekstremt målbare og alltid ferske.

Det er mer sammensatt enn at jeg kan sage McKennie, men jeg er skuffet over hvor uinteressert han ser ut. Så er han neppe riktig spillertype til å dra lasset i situasjonen vi er i. Han har spilt på høyt nivå og levert bra der, så det er nok en bra spiller. Men gitt situasjonen har han ikke levert, men han er overhodet ikke aleine.

Snu det til Gnonto. 19 år gammel, uskrevet blad og kjøpt i desperasjon. Han har tatt opp hansken og går faktisk foran de øvrige når det gjelder innsats og shithousery. Riktig type for situasjonen vi er i, tross sin unge alder og lave erfaringsgrunnlaget.

Igjen kommer vi i i alle fall fram til at mye må skje på mange nivåer i sommer, uavhengig om vi holder oss.

McKennie ser ikke ut til å være en som kan dra lasset. Jeg bare vil ikke rulle noe terningkast på han gitt situasjonen.

Vi kan snakke varmt om Gnonto, men han ser jo ut til å være reine Max Gradel i motgang. Jeg venter på at det skal komme kort hver gang når vi begynner å bli overkjørt. Da vil han gjøre alt alene, men det går ikke an i fotball. Et deilig uromoment jeg gjerne vil ha i klubben lenge, men ikke det vi trenger når vi blir liggende under.

Blank_File

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #152 på: Mai 02, 2023, 12:05:04 »
« Siste redigering: Mai 02, 2023, 12:09:18 av Blank_File »

leedslife

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #153 på: Mai 02, 2023, 12:12:01 »
Dette er så dumt at jeg sliter med å finne ord. Jeg gråter. Tenk å være ansatt i denne komaklubben etter nyttår. Tenk hvordan dette må oppleves for Rutter og McKennie. Og nå skal vi altså ta inn mitt aller verste mareritt. Jeg ville beholdt Jesse March 8 dager i uka fremover alt vi har vært gjennom etter han ble sparka. Jeg tenkte ikke sånn akkurat der og da, men det er så vanvittig kjedelig å se på Leeds nå. Foretrekker High-Speed, Low-Wits 9 dager i uka fremover der vi har havnet nå. Championship og Høyt press 10 dager i uka fremfor dette her.

Det er full oppløsning og har vært det lenge. Rutter må undre hva som skjer, mens McKennie er en av profilene som burde vært med å dra lasset. Utrent og uinteressert, kan sendes hjem uavhengig av divisjonstilhørighet etter sesongen. Om det finnes kvalitet i den kroppen, så er det i alle fall klare mangler på den mentale innstillingen. Medgangsspiller?

Nå handler det om å lande sesongen på best mulig vis, så er det mye som må korrigeres i sommer. Ny start. Fryktelig redd det blir ved å gå tilbake til start (Championship), men så må det nye folk inn i mange deler av klubben, både på og enda viktigere, utenfor banen.

Selv ved nedrykk så kommer håpet for en ny sesong raskt for min del. Det snur fort og det er vel det alle vi lever av som supportere. Neste sesong og kamp, men det hjelper fælt om det er noe som begynner å peke oppover igjen. Det er fryktelig lenge siden nå!
Snur det fort med denne klubben?
Bielsa er unntaket.
Ser du på historien er det veldig mye gjenkjennbart. Vi har på sett å vis blitt drevet som en grasrotklubb (satt på spissen), mens størrelsen og forventningene fra omgivelser tilsier øvre halvdel av tabellen i PL. Er vel derfor en modell som Brentford eller Brighton neppe vil fungere i Leeds.
Det er klarere og klarere for hver sesong at vi trenger fotballedere, fotballtrenere og spillere som ikke bukker under. Majoriteten av de vi har hatt blir spist opp levende. Veien ut er et eierskifte der det blir snakket om ambisjoner, men også leveres fra første dag. Vi trenger personell som er faglig på høyeste nivå, som har erfaring og som har karakter. Vi fungerer ikke som en utviklingsklubb som vi i så stor grad har vært de siste 20 årene. Hvordan dette løses mtp ffp og de ulike konkurransefortrinnene i PL osv vet ikke jeg.

Men nå er det bare å krysse fingrene å støtte opp. Bannere og piping hører ikke hjemme noe sted nå. Hadde vi vært i Saints posisjon kunne vi lagt oss ned for å dø, men er fult mulig for et fotballag å mobilisere til 5-6 poeng fra Newcastle, West Ham og Spurs derav 2 er hjemmekamper, uansett hvor kaotisk det er og har vært på styrerommet.
Oppi all galskapen har jeg faktisk fortsatt tro og det ble forsterket av kampen i går mellom Everton v Leicester på lik linje med potensiell ansettelse av Big Sam.
Kampen i går viser to konkurrenter som dør like mye ut som oss når mulighetene er der for å ta alle 3.
Siste kamp blir nøkkelen og oddsen er stor for at det går ned til målforskjell. Da kan et 3-1 tap kontra et 7-1 tap på Ethiad ha alt å si.

Nei, denne klubben er tungrodd som en oljetanker.

Det er hos meg jeg mente. I mange år var jeg optimist selv om vi røra rundt i League One med Dennis Wise på sidelinja.

Har nok blitt stadig mer en fotballidealist, noe som vanskelig lar seg sidestille med det stadig økende pengejaget og korrupsjonen i idretten. Konkurranseelementet strupes til fordel for stadig mer penger på færre hender. Derfor var Bielsa et utrolig friskt pust, med sin naive angrepsfotball. Den tida er over og det som har fulgt i etterkant har vært stødig retning avgrunnen, om man kan kalle nedrykk det. Jeg trodde de våknet etter Brentford i fjor, men den gang ei.

Så er det slik at jeg kommer til å furte et par dager, før det snur mot ny sesong og hva som skjer i sommer. Radrizzani eller nye eiere har en enorm jobb foran seg. Nøkkelpersonell må på plass fortene enn svint, derfor må et eventuelt salg sluttføres så raskt som mulig. Deretter må man begynne å planlegge for ny sesong; høyst sannsynlig i Championship, men at jobben er stor er uavhengig av divisjonen vi skal spille i.

Mitt poeng var at det snur fort for fansen fra frustrasjon til gryende optimisme og håp som er mer eller mindre berettiget. Om det ikke alltid kom en ny kamp og sesong (både bokstavelig og billedlig), så hadde vi vel ikke giddet å bruke tid og energi på dette.

For øvrig helt enig i godt innlegg fra deg. Jeg så litt på TalkSport hvor de diskuterte om det er var riktig av Leedsfansen å gå tidlig mot Liverpool. De er i sin fulle rett og jeg syns ikke Leedsfansen kan kritiseres der. Selv mot Pool var det høylytt sang på 1-5 og 1-6. Det samme gjaldt da vi ble vasket gulvet med i fjor. Det er sjelden Elland Road-publikummet går tidlig i hopetall, på tross av MANGE trøkker.

Det gikk hundrevis av Spurs-fans før ti minutter var spilt på St.James' Park og det ruslet også mange mot Pool på 3-0. Jeg var selv på stadion og så City v Pool i starten av april og da City utlignet ble det HELT stille hos bortefansen og de var stumme resten av kampen. Etter en time/70 minutter var det knapt en tredel igjen av de.

Jeg er enig i at det ikke hjelper med giftig stemning på Elland Road. Nå skjer det ting i klubben og da kjøper man seg tid. Jeg har derimot ingen problem med å skjønne at det kommer buing og tilrop på visse tidspunkt. Det er supportene i sin fulle rett til. Jeg har vært der på 3-7 mot Nottingham og følt et helt apatisk publikum. Det er verre, da er håpet borte.
Jeg føler jo den apatien du skriver om kom i høst og under Marsch. Fikk jo inntrykk av at flere så et prosjekt blottet for det meste. I tillegg har du etterdønningene av det som skjedde Februar 22. Kommunikasjonen fra klubb og Marsch. Eddie Gray som nærmest går et politisk ærend i TalkSport studio.
Jeg er også ganske overrasket over at stemningen ikke har vært mer giftig - spesielt nå siste måneden. Der vi er nå er for meg helt uakseptabelt. Nå lever sånn sett jeg som norsk supporter et greit liv med det, men for lokale supportere som vier livet sitt til dette er det jo helt uholdbart. Og det har jo ikke skjedd over natta. Varsellampene har jo ult for fulle sirener i lang tid. Igjen har vi jo tatt på oss jobben som fotball englands hoffnarr.
På den andre siden har jo trøkket vært såpass stort på sosiale medier at klubben har blitt stresset til å ta valg som kanskje ikke har vært så veloverveide. Man kan ihvertfall stille spørsmålstegn rundt timingen på avgjørelsene.

Spørsmålet er vel og om lidenskapen i Leeds og en top6 klubb kan sammenlignes. En slik reise vi har hatt på godt og vondt knytter nok et spesielt bånd oppe på klubbens tilhørlighet og identitet, mens for toppklubbene så blir jo denne tilhørligheten og identiteten vasket vekk etterhvert som pengene i fotballen har eskalert og den kommersielle driften av klubbene blir mer og mer viktig. Det de egentlig vil er jo bare å spille kamper mot andre topplag.
Og spisse et produkt som går på markedsandeler og branding.
Brandwise er jo en potensiell ny supporter fra et annet kontinent langt mer attraktivt enn den lokale supporter for disse klubbene.
Ser man på generasjon z og hvordan flertallet der ønsker å se fotball så kan vi jo stå ovenfor et radikalt skifte innen 10-15 år.
Da tenker jeg hvilket kamper de plukker seg ut og hvor mange minutter de konsumerer ila kampen.

Nå sklidde det også ut her igjen mtp hvilken tråd man befnner seg i:-)


Dennis

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #154 på: Mai 02, 2023, 12:33:27 »
Ser ut til at Sam er linet opp og klar. :'(

https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1653327457221476352?s=20



Bør vi diskutere helligbrøde her? ;D
Marching on together!

GeirO

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #155 på: Mai 02, 2023, 12:38:25 »
Skrekkscenario: Big Sam til Leeds....blir sant (bunnen er nådd). Big Sam er noe vi bare fleipet med, og plutselig er det veldig sannsynlig :( Når var det han lyktes sist? Særdeles merkelig valg. Heller Tom Nordlie!

Enda mer skrekk: Hvis Big Sam greier å holde oss oppe, gjør han nok krav på å fortsette (kontraktskrav) til evig tid. Lystig lesing....? Hva er poenget med å greie oss da?

Orta går han også, og da får vi nok en "Ted Lasso" som knapt har sett en fotballkamp. Har sikkert en knallsterkt nettverk i Europs...nope.
« Siste redigering: Mai 02, 2023, 12:41:54 av GeirO »
MOT

Dennis

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #156 på: Mai 02, 2023, 12:42:18 »
[...]
Nå sklidde det også ut her igjen mtp hvilken tråd man befnner seg i:-)

Joda, men et godt innlegg var det!

For å dra det tilbake til topic. I går tok jeg meg i å tenke at vi for drøye året siden sparket treneren etter en uke med 2-4 for Scum, 6-0 mot Pool og 0-4 for Spurs.

I år får vi 5 og 4 i sekken av storheter som Crystal Palace og Bournemouth under Gracia. Han har neppe skyld i alt eller hoveddelen av dette, men han var ikke treneren som kunne snu det. Selv om det så lovende ut i starten, det er for mange hull å tette. Lurer også på hvordan det fremstår for spillerne, når Marsch hadde sin, relativt lille stab etter at Bielsa hadde et dusin folk rundt seg. Så skal Skubala og et par til ta en halv sesong, med Pat Bamford som hjelpetrener... Deretter kommer Gracia med sin gjeng og hele tiden er Armas eller hva han kompisen til Marsch heter på lønningslista.

Det er intet mindre enn skremmende at man er i denne situasjonen igjen, etter å ha overlevd med minste margin for et år siden.
Marching on together!

Fido

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #157 på: Mai 02, 2023, 13:37:45 »
Skrekkscenario: Big Sam til Leeds....blir sant (bunnen er nådd). Big Sam er noe vi bare fleipet med, og plutselig er det veldig sannsynlig :( Når var det han lyktes sist? Særdeles merkelig valg. Heller Tom Nordlie!

Enda mer skrekk: Hvis Big Sam greier å holde oss oppe, gjør han nok krav på å fortsette (kontraktskrav) til evig tid. Lystig lesing....? Hva er poenget med å greie oss da?

Orta går han også, og da får vi nok en "Ted Lasso" som knapt har sett en fotballkamp. Har sikkert en knallsterkt nettverk i Europs...nope.

Uenig. Jeg mener Tom Nordlie er den eneste som ville vært verre enn Allardyce

Russel_Doig

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #158 på: Mai 02, 2023, 13:49:33 »
Skrekkscenario: Big Sam til Leeds....blir sant (bunnen er nådd). Big Sam er noe vi bare fleipet med, og plutselig er det veldig sannsynlig :( Når var det han lyktes sist? Særdeles merkelig valg. Heller Tom Nordlie!

Enda mer skrekk: Hvis Big Sam greier å holde oss oppe, gjør han nok krav på å fortsette (kontraktskrav) til evig tid. Lystig lesing....? Hva er poenget med å greie oss da?

Orta går han også, og da får vi nok en "Ted Lasso" som knapt har sett en fotballkamp. Har sikkert en knallsterkt nettverk i Europs...nope.

Uenig. Jeg mener Tom Nordlie er den eneste som ville vært verre enn Allardyce

Det aller værste nå ville vel vært Javi Gracia....

Borge

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #159 på: Mai 02, 2023, 14:31:28 »
Enkle forsvarsfeil hvor vi kun ser på ball har vel kjennetegnet hele sesongen. Har desverre liten tro på at slike mangler kan gjøres noe med uansett trener.
Borge

Hallgeir *

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #160 på: Mai 02, 2023, 14:32:52 »
Da blir det Big Sam... i alle fall ifølge Romano.
« Siste redigering: Mai 02, 2023, 14:35:42 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Blank_File

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #161 på: Mai 02, 2023, 14:33:11 »
Enkle forsvarsfeil hvor vi kun ser på ball har vel kjennetegnet hele sesongen. Har desverre liten tro på at slike mangler kan gjøres noe med uansett trener.

Helt enig. Dette får vi aldri i livet ordna i tide. Har fått arbeidsdagen i dag helt ødelagt av denna dritten. Big Sam...

Cherry

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #162 på: Mai 02, 2023, 14:47:57 »
Stor i kjeften......la det gjerne synes ift taktikk på banen!
Skulle gjerne hatt med de 2 på bildet nå da!

https://www.hitc.com/en-gb/2023/05/02/what-sam-allardyce-has-told-robbie-fowler-about-managing-leeds-united/
 

samadhi

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #163 på: Mai 02, 2023, 14:57:21 »
Godt mulig at Sam Allardyce kan karre til oss en 3 poenger og sikre plassen i PL, og da er jobben gjort for han og styret.

Uansett hvordan dette går er dette en falitterklæring fra klubben og vi handler i ren panikk.
Bielsa bygde opp en klubb som lå nede. Fikk inn en spillestil vi elsket og som gikk som en rød tråd i hele klubben. Han samlet spillerne og fansen og vi fikk 3 år fantastiske år der alt stort sett var fryd og gammen. Tiden etter Bielsa ville uansett bli vanskelig, men målet var å bygge videre på det han etterlot seg.
14 måneder senere skal vi mest trolig til på vår 3 manager etter Bielsa, sportsdirektøren har fått sparken og vi skal spille steinalderfotball som ett siste desperat forsøk på å sikre oss videre plass i PL.

Å tape de 4 siste kampen og gå ned med Allardyce nå vil være så typisk Leeds som det er mulig å få det til.
marching on together,
derudaf forever...

Kato

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #164 på: Mai 02, 2023, 15:05:01 »
Godt mulig at Sam Allardyce kan karre til oss en 3 poenger og sikre plassen i PL, og da er jobben gjort for han og styret.

Uansett hvordan dette går er dette en falitterklæring fra klubben og vi handler i ren panikk.
Bielsa bygde opp en klubb som lå nede. Fikk inn en spillestil vi elsket og som gikk som en rød tråd i hele klubben. Han samlet spillerne og fansen og vi fikk 3 år fantastiske år der alt stort sett var fryd og gammen. Tiden etter Bielsa ville uansett bli vanskelig, men målet var å bygge videre på det han etterlot seg.
14 måneder senere skal vi mest trolig til på vår 3 manager etter Bielsa, sportsdirektøren har fått sparken og vi skal spille steinalderfotball som ett siste desperat forsøk på å sikre oss videre plass i PL.

Å tape de 4 siste kampen og gå ned med Allardyce nå vil være så typisk Leeds som det er mulig å få det til.

"Å bygge videre på det han etterlot seg"....

Og da ansetter vi en amerikansk manager, som knapt har vist noe som helst, og som nettopp har fått sparken etter noen få måneder i Tyskland.

baste

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #165 på: Mai 02, 2023, 15:17:53 »
Få inn Bielsa ved sesongslutt. Styrk troppen, og vi rykker opp med en gang igjen  :)


MOT

samadhi

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #166 på: Mai 02, 2023, 15:43:15 »
Godt mulig at Sam Allardyce kan karre til oss en 3 poenger og sikre plassen i PL, og da er jobben gjort for han og styret.

Uansett hvordan dette går er dette en falitterklæring fra klubben og vi handler i ren panikk.
Bielsa bygde opp en klubb som lå nede. Fikk inn en spillestil vi elsket og som gikk som en rød tråd i hele klubben. Han samlet spillerne og fansen og vi fikk 3 år fantastiske år der alt stort sett var fryd og gammen. Tiden etter Bielsa ville uansett bli vanskelig, men målet var å bygge videre på det han etterlot seg.
14 måneder senere skal vi mest trolig til på vår 3 manager etter Bielsa, sportsdirektøren har fått sparken og vi skal spille steinalderfotball som ett siste desperat forsøk på å sikre oss videre plass i PL.

Å tape de 4 siste kampen og gå ned med Allardyce nå vil være så typisk Leeds som det er mulig å få det til.

"Å bygge videre på det han etterlot seg"....

Og da ansetter vi en amerikansk manager, som knapt har vist noe som helst, og som nettopp har fått sparken etter noen få måneder i Tyskland.

Orta hadde vel øremerket Marsch som mannen til å ta det videre. At han ble sparket fra Leipzig dempet ikke entusiasmen. Snarere tvert imot ga det han en grunn til å få han inn enda raskere.
marching on together,
derudaf forever...

Fido

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #167 på: Mai 02, 2023, 15:48:00 »



Orta hadde vel øremerket Marsch som mannen til å ta det videre. At han ble sparket fra Leipzig dempet ikke entusiasmen. Snarere tvert imot ga det han en grunn til å få han inn enda raskere.

Vil nok tro de amerikanske eierne hadde en finger med i spillet

leedslife

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #168 på: Mai 02, 2023, 19:34:49 »
Rar dag. Ble plutselig veldig virkelig at et kapittel er slutt. For en rollercoaster.

Nå sitrer det i kroppen etter å se Meslier eller Robles banke den første poleren så høyt i banen de kan mot City med Sammy Lee fektende manisk etter andre ball fra sidelinja.

Fido

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #169 på: Mai 02, 2023, 20:21:41 »
Føler jeg har opplevd dette før. Høsten 2009 ved Glomma’s utløp.

Hallgeir *

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #170 på: Mai 02, 2023, 21:56:58 »
Dersom det blir Sam Allardyce som tar over, blir det uten Sammy Lee som assistent. Lee har for tiden jurytjeneste og er ikke disponibel. Karl Robinson skal være forespurt.

Skrives det på NewsNow.
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #171 på: Mai 02, 2023, 22:06:22 »
Dersom det blir Sam Allardyce som tar over, blir det uten Sammy Lee som assistent. Lee har for tiden jurytjeneste og er ikke disponibel. Karl Robinson skal være forespurt.

Skrives det på NewsNow.
Interessant. Da blir det kanskje Leeds på han 6-7 år etter han avslo tilbudet som hovedtrener fra oss.
Dette annonseres vel i morgen? Romano var vel ute å bekreftet Big Sam inn midt på dagen idag. Han har jo ganske direkte kontakt med Rads nærmeste støttespillere.

Josch

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #172 på: Mai 02, 2023, 22:07:49 »
Leeds avsluttet 2020/21 hjemme den 23.05 med seier mot WBA og Sam Allardyce. WBA hadde da rykket ned.
Ingen i sin villeste fantasi ville da trodd at Sam skulle tre inn i Bielsas jobb to år etter.


raggen

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #173 på: Mai 02, 2023, 22:25:50 »
Leeds avsluttet 2020/21 hjemme den 23.05 med seier mot WBA og Sam Allardyce. WBA hadde da rykket ned.
Ingen i sin villeste fantasi ville da trodd at Sam skulle tre inn i Bielsas jobb to år etter.
enig og utenkelig i utgangspunktet men NÅ er vi der og de måtte prøve noe.. vet ikke hvem andre de kunne fått inn på slik kort varsel utenom Sam ::)
Forever Leeds United!!!!!!!!

Kato

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #174 på: Mai 02, 2023, 22:49:08 »
Kunne aldri tenkt meg noe verre enn Big Sam. Likevel er jeg fornøyd så lenge de gjør noe. Har egentlig null tro på at det skal hjelpe. Men nå gjør vi ihvertfall er forsøk.

Eriksen55

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #175 på: Mai 02, 2023, 23:40:23 »
Kunne aldri tenkt meg noe verre enn Big Sam. Likevel er jeg fornøyd så lenge de gjør noe. Har egentlig null tro på at det skal hjelpe. Men nå gjør vi ihvertfall er forsøk.

Helt enig!

Fra å være klink sikker på nedrykk så har jeg faktisk fått et lite håp igjen ihvertfall. Med mer kynisme, mer direkte spill og masse trøkk og kriging så kan dette gå. En nådeløs Big Sam i garderoben og treningsfeltet kan funke.

Lukter høye baller mot Bamford på topp. Håper Gnonto er en del av planen også!

Forever Whites

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #176 på: Mai 03, 2023, 05:11:42 »
Innlegg fra VG i går kveld:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/3EX2Wd/medier-allardyce-blir-leeds-sjef-onsdag

Bet meg spesielt merke i uttalelsen fra Lars Tjærnås: 

– Det handler om å få inn en type manager som har to ting: Rutine, og veldig lite personlig prestisje å tape. De kriteriene fyller «Big Sam», sier Viaplay-ekspert Lars Tjærnås til VG.


40mill for å unngå nedrykk er det sikkert verdt.  Men om vi klarer det er en annen sak....
« Siste redigering: Mai 03, 2023, 05:18:00 av Forever Whites »
Medlem 94237

Cherry

 

Kato

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #178 på: Mai 03, 2023, 10:29:24 »
Kunne aldri tenkt meg noe verre enn Big Sam. Likevel er jeg fornøyd så lenge de gjør noe. Har egentlig null tro på at det skal hjelpe. Men nå gjør vi ihvertfall er forsøk.

Helt enig!

Fra å være klink sikker på nedrykk så har jeg faktisk fått et lite håp igjen ihvertfall. Med mer kynisme, mer direkte spill og masse trøkk og kriging så kan dette gå. En nådeløs Big Sam i garderoben og treningsfeltet kan funke.

Lukter høye baller mot Bamford på topp. Håper Gnonto er en del av planen også!

Tenker det handler mye mer om psykologi enn spillestil. Umulig å få gjort mye på dager. Inn og få trykt på noen knapper som gjør at spillerne blør for drakta. Det har de ikke gjort på ei stund.
 

Stut og Fjærkre

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #179 på: Mai 03, 2023, 10:56:42 »
Kunne aldri tenkt meg noe verre enn Big Sam. Likevel er jeg fornøyd så lenge de gjør noe. Har egentlig null tro på at det skal hjelpe. Men nå gjør vi ihvertfall er forsøk.

Helt enig!

Fra å være klink sikker på nedrykk så har jeg faktisk fått et lite håp igjen ihvertfall. Med mer kynisme, mer direkte spill og masse trøkk og kriging så kan dette gå. En nådeløs Big Sam i garderoben og treningsfeltet kan funke.

Lukter høye baller mot Bamford på topp. Håper Gnonto er en del av planen også!

Tenker det handler mye mer om psykologi enn spillestil. Umulig å få gjort mye på dager. Inn og få trykt på noen knapper som gjør at spillerne blør for drakta. Det har de ikke gjort på ei stund.

Gnonto får plukke opp eventuelle nedfallsfrukter i korridoren. Mer skeptisk til om Bamford har den nødvendige fysiske styrken til å krige i luften, han kommer sjelden ut av rene dueller med ball i laget. Høres mer ut som en Rodrigo jobb.