Skrevet av Emne: Kamp: vs Southampton @Elland Road, lørdag 25/2. kl.16.00 på Vsport PL2  (Lest 6430 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Bare vel ett døgn til sesongens viktigste kamp og ingen kamptråd??

Her lages en i full fart.

Kun tre poeng godt nok. Har vi en manager som får lede laget? Hvor mange er fit til å spille? Blir det store endringer på spillestil og spillere?

Tips: 2-1 (Bamford og McKennie).

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Tenker mye på situasjonen og kampen, men alt handler liksom om Gracia og om han blir klar. Er ikke så veldig optimist om sant skal sies.

Cherry

Elland Road vil løfte laget frem til seier i denne, tipper 4-1.

Bjosse77

Ønsker meg Meslier
Ayling-Cooper-Wöber(hvis han har trent på pasninger)-Firpo
-------Adams
Sinisterra-Greenwood-Harrison-Gnonto
---Bamford

Syns ikke Harrison har vært god nok, men det samme gjelder McKennie og Roca, så veldig usikker. Greenwood vår beste dødballtager, og spiller med større trygghet enn stressnivået til Harrison og Aaronson. Kanskje Sinisterra inn sentralt for Jack og Summerville fra start?

ar9

Season Long?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Reaney

Beklager folkens, men denne umiddelbare optimismen blir i mine øyne fullstendig latterlig. Vi er pr. i dag det svakeste laget i PL. Å tro på seier i morra under rådende forhold  er rent føleri. Stikk heller fingeren i jorda og innse realitetene. Denne sesongen er ødelagt av eierskapet som ikke evnet å se hvor det bar hen tidlig nok. Nå må vi slutte å tru på mirakler. Vår nye manager overbeviser null på sin første pressekonferanse. Får det til å høres som alt er fryd og gammen. Fullstendig skandaløst. Han burde vite å stramme opp denne guttunge gjengen som deler ut blomster og er like blide etter kamp. Dette her holder bare ikke. Bare å innse hvor vi er og slutte å tro på eventyr.

RoarG

To lag som skjelver i buksene her. Det laget som skjelver minst og vil mest vinner. Personlig har jeg mest tro på et skikkelig antiklimaks. 0-0.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Vi må i alle fall unngå å lage frispark innenfor 25-30 meter, for da scorer Ward-Prowse.

Uansett skjønner jeg lite når man skal gi opp med 15 kamper igjen å spille. Hva er det for holdning? Skal man bare legge seg ned "for å dø" dersom livet går litt imot?

Men jeg har vel bare misforstått alt ......  ???
Super Leeds since 1968

Reaney

Nei Hallgeir. Dette handler ikke om å gi opp. Dette handler om harde brutale fakta. Leeds har 4 seire på 23 PL kamper. Må ha minst 6 seire på siste 15 kamper for å berge plassen. Alle skjønner vel at det ikke går. Vi har reagert på elendigheten for sent og får smake vår egen medisin nå.
« Siste redigering: Februar 24, 2023, 19:23:35 av Reaney »

Dylan

Det er vel når de harde fakta gliser deg midt i trynet du ikke skal gi opp. Jeg har fortsatt trua, til det motsatte er matematisk bevist. Men ja, er skeptisk til om dette går bra (men det er en annen skål akkurat nå).

sportcarl1

Ønsker meg Meslier
Ayling-Cooper-Wöber(hvis han har trent på pasninger)-Firpo
-------Adams
Sinisterra-Greenwood-Harrison-Gnonto
---Bamford

Syns ikke Harrison har vært god nok, men det samme gjelder McKennie og Roca, så veldig usikker. Greenwood vår beste dødballtager, og spiller med større trygghet enn stressnivået til Harrison og Aaronson. Kanskje Sinisterra inn sentralt for Jack og Summerville fra start?
Wöber lär vara borta några veckor,sinisterra fortfarande inte redo att starta, Koch  känns given i backlinjen, greenwod är en championsshipspelare och mckennie är bättre än honom 7 Dagar i veckan

Hallgeir *

Nei Hallgeir. Dette handler ikke om å gi opp. Dette handler om harde brutale fakta. Leeds har 4 seire på 23 PL kamper. Må ha minst 6 seire på siste 15 kamper for å berge plassen. Alle skjønner vel at det ikke går. Vi har reagert på elendigheten for sent og får smake vår egen medisin nå.

Da får du fortelle hvem disse "alle" er.

Selvfølgelig er det fullt mulig at Leeds rykker ned. Folk leser jo tabeller og statistikk. Men, det finnes mange eksempler på at det kan snu, og så lenge det er 15 kamper og 45 poeng å kjempe om, nekter jeg å gi opp før faktum tilsier nedrykk. At vi må ha seks seire på disse 15 kampene, vet vi jo ikke med sikkerhet. Det vil tiden vise.
Super Leeds since 1968

Reaney

Dessverre ikke Alle. Det burde jeg jo skjønt. Er jo fordi alle ikke forstår alvoret at jeg skriver det jeg gjør. Beklager glippen.

Bellini

Er vel ganske tullet å si at ALLE bør skjønne at dette ikke er mulig å at Leeds går rett ned.

Fakta er at vi er 1 av iværtfall 5 andre lag som har gjort det omtrent like dårlig som oss, synes ikke at det er noe mer opplagt at Bornemuth  eller Everton skal klinke til med 6 seiere ut sesongen. Leeds hag bra målforskjell vi har til tider spilt veldig bra fotball og vist at det er et potensiale i laget. Det et nå Garcia sin jobb å få det ut i 3 poengene.

Jeg har trua på at det kan gå men er selvsagt bekymret.

Hallgeir *

Dessverre ikke Alle. Det burde jeg jo skjønt. Er jo fordi alle ikke forstår alvoret at jeg skriver det jeg gjør. Beklager glippen.

Jeg tror du undervurderer hva folk skjønner/ikke skjønner. Som skrevet før - alle leser tabellen, og det finnes mange realister, meg inkludert.

Men selv om man forstår alvoret, er det flott at man likevel ser en vei ut og er optimistisk. For meg blir det litt for ofte mye svartmaling fra deg. Beklager.
Super Leeds since 1968

kilgallon

“Alle” har jo sett hvilket potensiale dette laget har. Vi spiller helt jevnt med ManU i 145 av 180 minutter over 2 kamper. Og som ganske mange (også her på forummet) har fått med seg, så har vi gått av banen denne sesongen som ganske ufortjente tabere blant annet på grunn av til tider hårrejsende personlige feil (både offensivt og defensivt). Men tabellen lyver selvfølgelig aldri, så pr dags dato ligner vi klare nedrykkere.
MEN; det er ofte de små marginaler som avgjør i fotball, og min påstand er, at de marginaler ikke har været på våres side så langt i sesongen. Kanskje det snart er våres tur?
Alt blir så forferdelig svart hvitt. Vinner vi mot Soton er kampen mot Everton glemt, og hvis Pat og Jack avgjør kampen, så blir de hyllet som de fantastiske spillere de er! Taper vi så er vi temmelig meget på røven. Og Pat og Jack skal aldri mere ta på seg en Leeds dragt.
Så jeg tipper 1-1.

ar9

Uansett om man ser det med brillene til Ludvig eller Solan: Det viktigste er at Reodor Gracia Felgen får reparert kjerra i tide.
American Oil står i såfall klar med en stor gild sjekk til sommeren slik at kjerra kan få nye deler.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Reaney

Ikke nødvendigvis svartmaling. Jeg forsøker bare påpeker realitetene. Måtte du få rett ar9.
« Siste redigering: Februar 25, 2023, 00:46:12 av Reaney »

Cherry

Det er vel når de harde fakta gliser deg midt i trynet du ikke skal gi opp. Jeg har fortsatt trua, til det motsatte er matematisk bevist. Men ja, er skeptisk til om dette går bra (men det er en annen skål akkurat nå).

Var faktisk mer skeptisk i fjor, fordi nå HAR vi bedre spillere /tropp.
Vi trenger da formann`(som Gracia forhåpentligvis er) til å fordele arbeidsoppdragene - slik at jobben blir kvalitetsmessig utført.  Spilleplan mener jeg det heter…. :D
 

RoarG

Med 45 poeng igjen å spille om, er det selvfølgelig mulig å snu dette. Jeg tror på fremgang poengmessig. Marsch's snitt på 1.15 var jo helt katastrofalt. Så får vi se da, om vi sanker nok poeng? Det er jo tett som hagl i den enden av tabellen. Alle lagene må jo stille skjerpet. Ingen har råd til noen snubletråder.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Killa

Uansett om man ser det med brillene til Ludvig eller Solan: Det viktigste er at Reodor Gracia Felgen får reparert kjerra i tide.
American Oil står i såfall klar med en stor gild sjekk til sommeren slik at kjerra kan få nye deler.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nydelig Ar9! I Flåklypa endte det jo godt... :D

Cannavaro

Vel, vi står jo med gjørme til over knærne ihvertfall, og jeg skal ærlig innrømme at det vi har fått se av Leeds denne sesongen har vært elendige greier.  Det er et ytterst fåtall kamper, som telles på under hånd ca, hvor Leeds har spilt opp mot et visst PL-nivå. Vi har skjelt ut spillere og ledelse, fordi gang på gang har de skuffet oss....ute på banen, management på sidelinjen og i styrerommet.  En elendig sesong så langt.  15 kamper igjen, mye å spille om, kanskje kanskje kan et nytt Leeds kapittel skrives med Gracia ??  Så tenker jeg også ; skal vi redde oss for andre sesong på rad med et managerbytte mot slutten av sesongen ?? Vel, time will show, og det begynner idag.....
Southampton ; har plukket flere poeng borte enn hjemme denne sesongen, nylig fått ny manager også ; Ruben Selles...ga en boost sist borte mot Chelsea.  Vi møter et lag som er like desperate etter poeng som oss.  Behøver således ikke bli en fin kamp, men en rekke dueller og dødballer muligens. James Ward-Prowse som deres frispark spesialist.

Får håpe inderlig at hele Elland Road gynger, synger og vifter med skjerf....støtter den gjengen som ikke har vunnet hjemme i PL siden 5.11. mot Bournemouth (4-3). Idag er det kun 3 poeng som gjelder, disiplin defensivt og kreativitet offensivt er det vi trenger.  Syns Aaronsson bør starte fremfor Harrison i 10-er rollen idag, jeg merker tydelig at jeg blir mer og mer irritert på Jack...han bruker alltid for mye tid med ball, og mister den ofte.....selv om fyren innehar masse gode egenskaper ellers.  Men Aaronsson har en annen type offensiv energi og driv som vi kan trenge idag.  Koch/Coops stopperpar, Ayling og Firpo på backene.  Tror fortsatt det blir Adams/McKennie i sentralen, Gnonto venstre og Sini eller Summerville (hadde en elendig kamp mot Everton) og Bamford på topp.   Håper Bammy scorer idag, og jeg MÅ ha trua ; tipper 2-1 seier og at vi får en liten luke til motstanderen vår idag ihvertfall...
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Starting XI: Meslier (GK), Ayling (C), Firpo, Koch, Aaronson, Bamford, Harrison, Adams, McKennie, Gnonto, Wober.

Substitutes: Robles (GK), Roca, Summerville, Gyabi, Rutter, Kristensen, Monteiro, Greenwood, Joseph.
Super Leeds since 1968

RoarG

Starting XI: Meslier (GK), Ayling (C), Firpo, Koch, Aaronson, Bamford, Harrison, Adams, McKennie, Gnonto, Wober.

Substitutes: Robles (GK), Roca, Summerville, Gyabi, Rutter, Kristensen, Monteiro, Greenwood, Joseph.
Vel, her får de sjansen til å vise Gracia at de duger. Hvis ikke, håper jeg at Gracia er kjapt ute med byttene.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Forever Whites

Starting XI: Meslier (GK), Ayling (C), Firpo, Koch, Aaronson, Bamford, Harrison, Adams, McKennie, Gnonto, Wober.

Substitutes: Robles (GK), Roca, Summerville, Gyabi, Rutter, Kristensen, Monteiro, Greenwood, Joseph.

Cooper skadet igjen? 
Medlem 94237

Hallgeir *

Bra at Wöber er klar igjen.  8)
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Mister litt trua når jeg ser enkelte stadig får ny tilitt. Men med ny manager kan de kvikne til. Hvis ikke forventer jeg at de ryker raskt ut av laget.

Aaronson inn. Håper han kan gå fremover med ball i stedet for å stoppe opp, snu og spille støtte. En god match av han blir viktig.

Wöber tilbake er positivt. Roca på benken.

Håper vi stiller i 4-3-3 med Harrison og Gnonto på ving og Amerika trioen på midten

Jeg har trua!
« Siste redigering: Februar 25, 2023, 15:16:46 av Eriksen55 »

jaho

Bra at Wöber er klar igjen.  8)
Får håpe skuldra holder da Strujk også er ute, i tillegg til Cooper.
« Siste redigering: Februar 25, 2023, 15:16:45 av jaho »

Dylan

Lurer på hva Bamford viser på trening, noe må det være......

peacock

Da får vi håpe oppstillingen er fornuftig. Med det mener jeg Harrison på venstre ving, Aaronson kan spille i 10'er-rollen.