Skrevet av Emne: Kamp: FA-cup 5. runde vs. Fulham @ Craven Cottage 28/2-23 kl 20:45 - V.sp1  (Lest 6901 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Hallgeir *

Da er det ny kamp, denne gangen ikke om poeng, men med muligheten til å gå videre i FA-cupen.

Leeds har som kjent en mager cuphistorie generelt, og særlig etter nedrykket fra PL tidlig på 2000-tallet. Nå står det om avansement til neste runde. Leeds skal til den lite innbringende byen London, for der å møte høytflyvende Fulham, en av de største positive overraskelsene i sesongens utgave av PL.

Å holde seg i PL vil være det viktigste, men en god cup-run er ikke å forakte heller. For Leeds er det sjelden vare, så det er bare å nyte det lengst mulig. Det blir tøft mot Fulham, og ekstraomganger vil vi vel helst ikke ha, særlig med tanke på helgens kamp mot Chelsea.
Super Leeds since 1968

Andersen

Er mer spent på hvilke som får starte mot Fulham på tirsdag , en selve cup kampen. Hvilke spillere som får hvile fra start av , når vi har en PL kamp borte mot Chelsea til helga , hvor poengene er mer viktige for min del , en Fulham kampen. Kommer vel til å se cup kampen , men resultatet er jeg mer likgyldig over. og håper vi ikke får fler skader til kampen til helga . Spennende hva Gracia tenker om cup kampen og spillere , etter flying start i sin første kamp som manager i Leeds . MOT.

RoarG

Fornøyd med å ha kommet til 5. runde. Vanligvis pleier vi å ryke ut allerede i 3. runde. Hvor mange som hviles blir spennende å se. Tror at i alle fall Meslier og Bamford får hvile. Da er det duket for Robles og Rutter. Roca inn for Adams? Drister meg til dette laguttaket:

Robles - Ayling, Struijk, Cooper, Firpo - Mc Kennie, Roca - Harrison, Greenwood, Summerville - Rutter.

Hvilt blir altså Meslier, Bamford, Wøber, Gnonto, Adams

Som jeg allerede har tippet: 2-3 tap (greit nok for meg, da Chelsea til lørdagen er mye viktigere).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Synes vi ska kjøre på med samme forsvarsfirer, slik at denne blir så godt innkjørt som mulig. Mitt lag:

Meslier - Ayling, Koch, Wöber, Firpo - McKennie, Roca - Aaronson, Greenwood, Summerville - Rutter

Rutter MÅ starte denne. Er Roca fit enough, bør han spille fra start. Bør bli en jevn batalje dette som kan vippe begge veier. 1-0 til ett av laga.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GaryMac

Her er det bare å kjøre toppet lag - ingen (som ikke sliter med skader) bør hviles. Gracia må prøve å kjøre inn en første-ellever. Defensivt bør de fire (fem med Meslier) som startet på lørdag spille sammen igjen, og så kanskje prøve et bytte eller to med en halvtime igjen. Mye det samme framover - må prøve å spille inn en plan i det offensive og jobbe (både kollektivt og individuelt) med det som blir viktig i Gracia sin masterplan.

Resultatet er egentlig underordnet, er ikke opptatt av å gå videre i cupen. Samtidig håper jeg selvsagt at vi er solide og holder tett bakover, og skaper sjanser som vi omsetter i mål. Og gjør vi det, så går vi videre også.

Men mest gledelig for meg vil det være hvis vi får det defensive til å sitte, da vil vi ha noe å bygge videre på til helgas møte med Chelsea og resten av sesongen.

GeirO

Her kjører vi selvsagt toppa lag, og vel så det!
Eneste bøtta vi kan vinne denne sesongen.
Enkelt og greit.
MOT

Russel_Doig

Synes vi ska kjøre på med samme forsvarsfirer, slik at denne blir så godt innkjørt som mulig. Mitt lag:

Meslier - Ayling, Koch, Wöber, Firpo - McKennie, Roca - Aaronson, Greenwood, Summerville - Rutter

Rutter MÅ starte denne. Er Roca fit enough, bør han spille fra start. Bør bli en jevn batalje dette som kan vippe begge veier. 1-0 til ett av laga.

auren

Det eneste som er 100% sikkert er at Greenwood ikkje spiller😁

Russel_Doig

Her kjører vi selvsagt toppa lag, og vel så det!
Eneste bøtta vi kan vinne denne sesongen.
Enkelt og greit.

Helt enig!
Og heldigvis er Gracia også enig!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Her kjører vi selvsagt toppa lag, og vel så det!
Eneste bøtta vi kan vinne denne sesongen.
Enkelt og greit.

Helt enig!
Og heldigvis er Gracia også enig!

Litt blanda drops fra Gracia mht Watford-cuprunnet

For QPR in the fifth round it was five changes and a 1-0 win, for Crystal Palace it was eight changes – although he had left a number of regulars on the bench a week prior against Manchester City as he quite clearly turned an eye to the cup. Gracia’s selection policy for the FA Cup became a talking point, particularly in light of the side he put out to face Manchester City ahead of taking on Palace. Roy Hodgson was so unbothered about it that he spoke extensively about how little it bothered him. Watford beat them 2-1. “I trust all my players,” said Gracia afterwards.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/javi-gracia-to-make-single-special-leeds-united-request-as-he-aims-to-prove-magic-squad-theory-4043752

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Fornøyd med å ha kommet til 5. runde. Vanligvis pleier vi å ryke ut allerede i 3. runde. Hvor mange som hviles blir spennende å se. Tror at i alle fall Meslier og Bamford får hvile. Da er det duket for Robles og Rutter. Roca inn for Adams? Drister meg til dette laguttaket:

Robles - Ayling, Struijk, Cooper, Firpo - Mc Kennie, Roca - Harrison, Greenwood, Summerville - Rutter.

Hvilt blir altså Meslier, Bamford, Wøber, Gnonto, Adams

Som jeg allerede har tippet: 2-3 tap (greit nok for meg, da Chelsea til lørdagen er mye viktigere).

Greenwood har karantene. Strujik er vel ute og det samme er vel Cooper?

Tipper Gnonto starter på benken og at Roca og Rutter starter.

John I

Her er det bare å kjøre på og satse på at man går videre i cupen. 
Tror ikke det vil være negativt for hvordan vi gjør det i serien så lenge man unngår skader



« Siste redigering: Februar 28, 2023, 08:44:20 av John I »
Marching on together

Kato

Jeg mener han bør rullere litt hvis det er mulig. Får mulighet til å se flere spillere, flere får kamptrening, og vi får hvilt noen inn mot Chelsea.

Berge plassen er overordnet alt annet denne sesongen.

Mener derfor både Summerville, Roca og Rutter bør starte.

Adams, Gnonto og Bamford bør hvile.

Ellers tror jeg vi vil få en litt mer forsiktig tilnærming fremover. Så mot Southampton at presshøyden var justert litt lengre bak. Det tror jeg også er en årsak til at de bak så bedre ut. Blir ikke så voldsomt eksponert en mot en som når vi presser høyere. Og der vi er litt svakere defensivt individuelt i fireren, er vi sterkere når vi står sammen.

lowfields

Meslier
Kristensen - Koch - Wober - Firpo
McKennie - Roca - Giaby
Aronson - Rutter - Summerville

?
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Cannavaro

Dagens start 11-er : Leeds XI: Meslier, Kristensen, Ayling, Koch, Firpo, Adams, Roca, McKennie, Summerville, Georginio, Gnonto.
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Meslier, Ayling, Koch, Firpo , Kristensen, McKennie, Roca, Adams, Rutter, Summerville, Gnonto (starter)
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Gray klar igjen og på benken.  8)
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Tynt med forsvarere på benken, kun Monteiro. Får håpe alle holder seg friske.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Forever Whites

Meslier, Ayling, Koch, Firpo , Kristensen, McKennie, Roca, Adams, Rutter, Summerville, Gnonto (starter)

Ayling og Koch som stoppere.  Kan bli spennende.  Wøber er ikke på benken en gang.  Eventuelt ungdommer som må trå til ved innbytter.
Medlem 94237

karaba

Meslier, Ayling, Koch, Firpo , Kristensen, McKennie, Roca, Adams, Rutter, Summerville, Gnonto (starter)

Ayling og Koch som stoppere.  Kan bli spennende.  Wøber er ikke på benken en gang.  Eventuelt ungdommer som må trå til ved innbytter.
Wøber sliter vel med skulderen (spilte med smertestillende sist kamp) så kan vel greit å spare han


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cherry

Meslier, Ayling, Koch, Firpo , Kristensen, McKennie, Roca, Adams, Rutter, Summerville, Gnonto (starter)

Ayling og Koch som stoppere.  Kan bli spennende.  Wøber er ikke på benken en gang.  Eventuelt ungdommer som må trå til ved innbytter.

Litt snodig at både Cooper/ Wøber er fraværende i troppen ja..
 

ar9

Meslier, Ayling, Koch, Firpo , Kristensen, McKennie, Roca, Adams, Rutter, Summerville, Gnonto (starter)

Ayling og Koch som stoppere.  Kan bli spennende.  Wøber er ikke på benken en gang.  Eventuelt ungdommer som må trå til ved innbytter.
4-3-3? Eller Roca eller evt Kenny litt fremskutt?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallgeir *

Meslier, Ayling, Koch, Firpo , Kristensen, McKennie, Roca, Adams, Rutter, Summerville, Gnonto (starter)

Ayling og Koch som stoppere.  Kan bli spennende.  Wøber er ikke på benken en gang.  Eventuelt ungdommer som må trå til ved innbytter.

Litt snodig at både Cooper/ Wøber er fraværende i troppen ja..

Hørte på Luscos-poden at Cooper hadde uttalt at han håpet å være klar til helgen.
Super Leeds since 1968

RoarG

Hadde helst sett at Gnonto ikke hadde spilt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Mitrovic klar fra skade - akkurat i tide, selvfølgelig.
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Ser ut som Kristensen spiller stopper i lag med Koch.
Medlem 94237

Hallgeir *

Ser ut som Kristensen spiller stopper i lag med Koch.

Ja, den hadde gitt høye odds på forhånd.
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Flott kontring av oss.  Synd pasningen fra McKennie til Summerville var litt for hard slik at keeper rakk frem i tide.
Medlem 94237

auren

Summerville nede. Ser ikke så lovende ut dessverre...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

karaba

Er noe av det værste jeg har sett av dommeravgjørelse


Sent from my iPhone using Tapatalk

auren

Leeds snytt for 1-0 ved Rutter. Aldri i livet om det var frispark på Wilson. Elendig dømt! Ikke VAR her altså?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.