Skrevet av Emne: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport  (Lest 6584 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Blank_File

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #180 på: April 18, 2023, 14:33:40 »
Skal innrømme at jeg tok dette steika mye tyngre enn jeg hadde trodd... Jeg tenker at jeg håper at vi holder oss oppe. Det KUNNE vært ok å rykke ned med den stallen vi har nå, få inn han fra Feyeonoord eller Vallecano, og bygd på nytt. Men saken er den at det er vanskelig å rykke opp igjen uansett.  Og den andre saken at vi vil jo bare miste de spillerne som vi faktisk ønsker å spare på, hvis vi rykker ned. Og den tredje saken er at i Championship er det liten sjanse for at vi i det hele tatt vil få en av de to til å trene oss.

Så, litt avhengig av stemningen i garderoben nå, tror jeg enda det er mulig å holde seg. Jeg tror ikke vi er så dritlangt unna som mange mener, i den defensive enheten. Vi har ikke tapt stygt med Marsch i denne sesongen med unntak av Brentford. Det var en litt spesiell kamp vil jeg si. Hvis vi tenker på den defensive enheten vår som 4 forsvarere, ett anker og en keeper. Jeg tror at Koch og Wöber i spann er en gode nok. Jeg tror Adams er god nok. De tre, sammen med en god keeper (og jeg må også krype til korset hva angår Meslier), tror jeg vil kunne maskere relativt svake backer. Jeg mener vi har sett det, med Firpo i alle fall. Ønsker meg også nye backer på begge sider, men en keeper med mer presence og bedre på strek er veldig ønskelig.

Det gir oss null bredde. Jeg har aldri tenkt at Struijk har det som trengs og Cooper blir ikke yngre. Vi får antagelig Diego Llorente tilbake, som jeg er litt i tvil om. Men Cresswell er oppriktig spennende og hører til i stoppermixen vår neste år. Muligens også Hjelde?

Kristensen ser ikke ut til å klare nivået i PL og Ayling begynner å bli gammel. Ayling varierer også veldig mye. En Dallas tilbake i form, og Drameh? Kanskje godt nok?  Vi burde nok hatt en ny HB også.

Venstreback har vært et problem i så mange år at der vet jeg ikke helt hva vi skal finne på...

Og jeg liker veldig godt Tyler Adams, men han trenger en jordfreserbackup. Han dekker så vanvittig med rom, at han er med å maskererer de defensive svakhetene i bakerste rekke. Jeg tror ærlig talt at han er en enda større grunn enn Wöber til at vi sliter så defensivt nå.

Så kan vi saktens disktuere resten av midtbanen også, men vi må skikk på det defensive først og fremst. Dette gjelder etter mitt syn, uansett om vi holder oss eller rykker ned.

Det må en ganske stor opprydning til denne sommeren. Takeovers gjør også alt så usikkert. Må si at jeg ser ganske mørkt på fremtiden til fotballklubben vår...

Fantasyland

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #181 på: April 18, 2023, 14:34:28 »
Erik Heisholt
@Heisholt
Norwegian pundit and #lufc fan (& ex Boro, Barnsley, Sheff U & Swindon) Fjørtoft furious at half time: "What a toothless bunch. This is Leeds! This is Johnny Giles, Billy Bremner, David Batty, Eirik Bakke! This is f**king (live on TV) Dirty Leeds! WHAT IS HAPPENING?!!!" #ALAW


Yep, spot on.

leedslife

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #182 på: April 18, 2023, 15:37:15 »
Skal innrømme at jeg tok dette steika mye tyngre enn jeg hadde trodd... Jeg tenker at jeg håper at vi holder oss oppe. Det KUNNE vært ok å rykke ned med den stallen vi har nå, få inn han fra Feyeonoord eller Vallecano, og bygd på nytt. Men saken er den at det er vanskelig å rykke opp igjen uansett.  Og den andre saken at vi vil jo bare miste de spillerne som vi faktisk ønsker å spare på, hvis vi rykker ned. Og den tredje saken er at i Championship er det liten sjanse for at vi i det hele tatt vil få en av de to til å trene oss.

Så, litt avhengig av stemningen i garderoben nå, tror jeg enda det er mulig å holde seg. Jeg tror ikke vi er så dritlangt unna som mange mener, i den defensive enheten. Vi har ikke tapt stygt med Marsch i denne sesongen med unntak av Brentford. Det var en litt spesiell kamp vil jeg si. Hvis vi tenker på den defensive enheten vår som 4 forsvarere, ett anker og en keeper. Jeg tror at Koch og Wöber i spann er en gode nok. Jeg tror Adams er god nok. De tre, sammen med en god keeper (og jeg må også krype til korset hva angår Meslier), tror jeg vil kunne maskere relativt svake backer. Jeg mener vi har sett det, med Firpo i alle fall. Ønsker meg også nye backer på begge sider, men en keeper med mer presence og bedre på strek er veldig ønskelig.

Det gir oss null bredde. Jeg har aldri tenkt at Struijk har det som trengs og Cooper blir ikke yngre. Vi får antagelig Diego Llorente tilbake, som jeg er litt i tvil om. Men Cresswell er oppriktig spennende og hører til i stoppermixen vår neste år. Muligens også Hjelde?

Kristensen ser ikke ut til å klare nivået i PL og Ayling begynner å bli gammel. Ayling varierer også veldig mye. En Dallas tilbake i form, og Drameh? Kanskje godt nok?  Vi burde nok hatt en ny HB også.

Venstreback har vært et problem i så mange år at der vet jeg ikke helt hva vi skal finne på...

Og jeg liker veldig godt Tyler Adams, men han trenger en jordfreserbackup. Han dekker så vanvittig med rom, at han er med å maskererer de defensive svakhetene i bakerste rekke. Jeg tror ærlig talt at han er en enda større grunn enn Wöber til at vi sliter så defensivt nå.

Så kan vi saktens disktuere resten av midtbanen også, men vi må skikk på det defensive først og fremst. Dette gjelder etter mitt syn, uansett om vi holder oss eller rykker ned.

Det må en ganske stor opprydning til denne sommeren. Takeovers gjør også alt så usikkert. Må si at jeg ser ganske mørkt på fremtiden til fotballklubben vår...
Som en enhet er ikke laget godt nok.  Det er jo ingen tvil om at enkeltsspillere som Ayling, Firpo og Strujik kan levere gode enkeltkamper, men jevnt over sliter stort sett samtlige spillere i dette laget med få unntak å levere jevnt og godt nok nivå over tid ut fra hva slags nivå vi konkurrerer på. Jeg har ikke orket å lete opp noe statistikk på det, men duoen Ayling og Strujik i samme 11ér. Hvor mye mål har ikke de vært involvert i og fått mot seg disse 2 sesongene? Jeg tror det må ligge på nivå med rekord i ligaen. Da så klart fordi de må inn i nye relasjoner og posisjoner for å dekke opp.
Synes jo heller ikke at verken Woeber eller Adams er voldsomt innflytelsesrike og har et register som tilsier topp Premier League. De har enkelte ferdigheter som skiller seg ut i dagens tropp, men allround har de begrensninger. Karakteristikkene du gir Adams feks er jeg helt enig i, men synes også det er en spiller som ser veldig begrenset ut i posession. Skal vi da gå for Iraola, hvis det i det hele tatt er realistisk nå, er jeg usikker på om Adams blir den spilleren folk har tegnet bilde av han som her inne. Men det får tiden vise.

Et tankesett med et forankret og sterkt fundament. Spillere med erfaring - fysisk gode forutsetninger og gode ballspillere må inn i den sentrale linjen.
Av den sentrallinjen som har fått oss opp på et konkurransedyktig nivå og gitt oss resultat disse årene har jo nesten samtlige slitt voldsomt med skader:
Cooper, Forshaw, Dallas, Kalvin da han var her, Bamford. År etter år. Kan jo kaste inn Koch og Rodrigo og her som jeg anser som to veldig viktige 11ére. Hvorfor har det ikke blitt gjort grep her?
Se utfordringene vi har hatt. Må spille med spillere out of position, bruke unge spillere som ikke er klare i en så tøff konkurransehverdag der til og emd kamper mot opprykkslag hjemme er nede på små marginer fra tap, u eller seier. Er jo null styrke og null dybde.
Må jo være umulig å sette noe form for relasjonsspill. Klink umulig å bygge en sterk nok enhet der de kan bygge stein på stein og gjennom gode, solide gjennomføringer til å få mestringsfølelse og komme seg gjennom uker der man mister form og sting.
I tillegg har vi jo viklet oss inn i den bruk og kast syklusen igjen hva gjelder trenere, filosofi og strategi. Er jo nødvendigvis ikke en enkel vei ut av. Og det bør jo være tydelig for de fleste nå at ingen topptrener tar over dette her, men mindre det skjer et eierskifte og det vises voldsomme ambisjoner. En slik tropp med den historien de siste snart 2 årene tror jeg ingen topptrener tar selv om vi heter Leeds og visstnok tilhører ganske mange plasser høyere opp på tabellen.
« Siste redigering: April 18, 2023, 19:19:43 av leedslife »