Skrevet av Emne: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport  (Lest 6563 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

baste

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #150 på: April 17, 2023, 23:11:25 »
Åhhhh som vi savner Adams og Wöber!

Wober er tilbake neste kamp, Adams er ett enormt savn…

Vi kan enda klare dette. MOT

Bjosse77

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #151 på: April 17, 2023, 23:15:03 »
Vi skulle investert mens vi hadde momentum og Bielsa. Strategien var nok å bruke minst mulig fordi resultatene kom, for så å selge med max profitt. Når skadene på nøkkelspillerne Cooper, Bamford og Phillips kom, så hadde vi nada.
Så blir det sparling, ansettelse av clueless trener og feilslåtte spillerkjøp.

Vi har vel truffet på Gnonto, som har null tillit under Gracia, og Adams.
Aaronson er for svak på litt for mye. Dribles av hver gang, mye ballmist og akkurat for dårlig til å drible. Skaper litt sjanser, men dett er dett.
McKennie, vel, er ikke imponert. Virker tung, taper for mye dueller og klarer ikke slå pasninger offensivt. Kun 2 godkjente/gode kamper, mot Forest og Southampton.
Roca er noe bedre enn McKennie, men er nok best som gammeldags indreløper/box-to-box. Vært veldig svak uten Adams.
Rutter må jeg ærlig innrømme at ikke bidrar med noe som helst, lykkes ikke med noen verdens ting og tar vel egentlig bare opp noen andres plass?
Glemte Wöber, som etter en dårlig start har vist seg gull verdt.
Kristensen svarer omtrent på prisen. Noe bedre enn Ayling defensivt men bidrar i praksis nada offensivt. Ute av posisjon ofte også.

Vår bakre femmer er fullstendig i oppløsning. Null samspill, sliter med linja og klarer ikke klarere. Firpo gidder omtrent ikke lope hjem, følg med på målet til Salah, det er SINISTERRA som er nærmest. Firpo har lunsjpause. I tillegg to defensive midtbanespillere som virkelig er ute av det. Står for mange balltap og taper dueller som om de får betalt for det.

Likevel er det håp. Andre lag er rævva, det er svakere lag enn Arsenal og Liverpool og vi spiller brukbart selv første halvtimen i dag. Vi må slutte å slippe inn alt, må klare å forsvare bakre igjen som vi gjorde i starten under Gracia, og vi må mannsmarkere litt. Ser ut som tellefeil HVER eneste gang når vi først slipper inn ett mål.

I tillegg mener jeg at nå må Meslier få slippe et par kamper. Han skulle fått kjent på benken for lengst, helst i fjor, for hvis han bruker den tiden på å bedre refleksene sine og kanskje skape litt revansjelyst så bor det kanskje et stortalent der likevel. Vi har ingenting å tape. Idretts psykolog?

Så får vi tenke på at neste kamp starter på 0-0 og 2 seire til er sannsynligvis nok!

Fantasyland

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #152 på: April 17, 2023, 23:15:40 »
Perspektiv…tungt nå, men ikke uenig.

Jibber Jabber
@EthanFromOnline
Still wouldnt write Leeds off yet for what it's worth. Feels awful now but do you not think Everton fans feel awful losing 3-1 at home to a Fulham team that had lost 5 straight?

Win 1 game, it all takes shape again. #LUFC

Smudge

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #153 på: April 17, 2023, 23:27:29 »
Men bør vi få inn en ny trener?!! Hvorfor ikke. Har nada å tape på det

GaryMac


Fantasyland

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #155 på: April 17, 2023, 23:32:06 »
Men bør vi få inn en ny trener?!! Hvorfor ikke. Har nada å tape på det

Sjanseløst. Får ingen nå. Javi har nok til å karre dette i land

leedslife

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #156 på: April 17, 2023, 23:33:33 »
Trenger poeng til Lørdag og Leicester hjemme må slås.
Men blir blytungt.
Med presset som er nå blir jeg overrasket om klubben snur dette.
18 innslupne på siste 5.
Går nok dypere enn enkeltspillere dette.
Men heldigvis 3-4 sjokkerende svake lag bak oss. Vi må bare ikke gi Leicester noe som helst.

Kato

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #157 på: April 17, 2023, 23:35:23 »
Følger Eirik Bakke. Få engelskmenn på banen som ihvertfall blør litt for drakta. I dag har vi Jack Harrison, det er den eneste.

Altfor mange som dasser rundt og ikke bryr seg. Cooper må rett inn, finnes ikke ledere på den banen nå.
 

GeirO

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #158 på: April 17, 2023, 23:38:51 »
Dårlig kamp av Leeds. Men det blir verre på lørdag...

Vet du noe vi andre ikke vet?
Fortell :o
Jeg vet at Fulham er like gode som Liverpool,  og de skal vi møte i London. Det er verre det.
MOT

auren

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #159 på: April 17, 2023, 23:39:52 »
Bare å endre totalt på laget.

Robles - Ayling, Koch, Cooper, Firpo - Wöber, Roca - Gnonto, Sinisterra, Summerville - Rodrigo

Eventuell endre på formasjon.

Robles - Koch, Wöber, Cooper - Ayling, McKennie, Roca, Harrison - Sinisterra, Gnonto, Summerville

Wöber og Cooper MÅ starte mot Fulham!!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

ar9

Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #160 på: April 17, 2023, 23:40:10 »
Eddie Gray, Tony Dorigo og Dom Matteo må møte opp på treninga i morra og forklare spillerne hva dette handler om. Kanskje ta med ett par vitser også for å få hodene til spillerne opp av grøfta.


Sent from my iPhone using Tapatalk

leedslife

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #161 på: April 17, 2023, 23:41:53 »
Følger Eirik Bakke. Få engelskmenn på banen som ihvertfall blør litt for drakta. I dag har vi Jack Harrison, det er den eneste.

Altfor mange som dasser rundt og ikke bryr seg. Cooper må rett inn, finnes ikke ledere på den banen nå.
Har jo en fotballinvalid brite som kom innpå idag. Blir jo ikke overrasket om vi igjen har behov for han.
Sier jo mye om alt egentlig. Veldig mye.

Kato

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #162 på: April 17, 2023, 23:43:53 »
Man kan undres over mye rart, men han 400- millioners Bambi på isen som kom inn der fremme må jo være den rareste signeringa vi noen gang har gjort. Eller nest rareste for å si det sånn.

Blank_File

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #163 på: April 17, 2023, 23:54:30 »
Ble i litt dårlig humør.

Blank_File

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #164 på: April 17, 2023, 23:55:20 »
Kunne Adams og Wöber forhindret dette? Jeg mener ja.

Sterland

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #165 på: April 18, 2023, 07:21:31 »
3. gang ila de siste 4 kampene hvor vi kollapser i 2. omgang. Vi har åpenbart ikke spillere som kan stå frem når det butter. Forferdelig å se midtbaneduoen McKennie og Roca blir fullstendig overspilt, og latterliggjort. McKennie er for meg den største skuffelsen blant spillerne denne sesongen. Hadde høye forventninger etter et bra VM og var relativt fast i Juve. Virker nærmest halvfeit, treg og nonchalant. Også Roca er en skuffelse, spesielt nå i siste halvdel av sesongen. Gjør mye feil, bidrar lite og er ikke i nærheten av å heve laget. Burde vært sjef, men er helt ordinær. Venter på at Aaronsen skal levere. Et enormt talent, men fysisk ikke i nærheten av å hevde seg i PL. Han er ung, og vil muligens heve seg med tiden men bortsett fra en lovende start under Marsch, har han fadet ut. Veldig lite sluttprodukt.
Det er betimelig å stille spørsmål ved både ledelsen, manager og spillerstallen. Vi har svidd av voldsomt med cash, uten å være i nærheten av å ha en konkurransedyktig stall. Er vel egentlig kun Adams, til dels Wöber og Gnonto av kjøpene i år som har levert varene. Håper på en take-over, med nye koster. Nå er vi i ferd med å havarere.
Begriper ikke at vi på død og liv skal hente utenlandske spillere, da erfaringen viser at disse ofte trenger lang innkjøringstid i engelsk fotball. 

Kato

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #166 på: April 18, 2023, 08:21:45 »
3. gang ila de siste 4 kampene hvor vi kollapser i 2. omgang. Vi har åpenbart ikke spillere som kan stå frem når det butter. Forferdelig å se midtbaneduoen McKennie og Roca blir fullstendig overspilt, og latterliggjort. McKennie er for meg den største skuffelsen blant spillerne denne sesongen. Hadde høye forventninger etter et bra VM og var relativt fast i Juve. Virker nærmest halvfeit, treg og nonchalant. Også Roca er en skuffelse, spesielt nå i siste halvdel av sesongen. Gjør mye feil, bidrar lite og er ikke i nærheten av å heve laget. Burde vært sjef, men er helt ordinær. Venter på at Aaronsen skal levere. Et enormt talent, men fysisk ikke i nærheten av å hevde seg i PL. Han er ung, og vil muligens heve seg med tiden men bortsett fra en lovende start under Marsch, har han fadet ut. Veldig lite sluttprodukt.
Det er betimelig å stille spørsmål ved både ledelsen, manager og spillerstallen. Vi har svidd av voldsomt med cash, uten å være i nærheten av å ha en konkurransedyktig stall. Er vel egentlig kun Adams, til dels Wöber og Gnonto av kjøpene i år som har levert varene. Håper på en take-over, med nye koster. Nå er vi i ferd med å havarere.
Begriper ikke at vi på død og liv skal hente utenlandske spillere, da erfaringen viser at disse ofte trenger lang innkjøringstid i engelsk fotball.

Denne klubben trenger nye eiere, ny ledelse, definitivt ny sportsdirektør og langt flere britiske fotballspillere som bryr seg litt om å være her. Alle de tre artigkarene på tribunen i går bør ut porten i sommer.

Cherry

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #167 på: April 18, 2023, 08:38:03 »
Ikke lett dag denne dagen derpå`…. .heldigvis hjemmekontor!
D var flaut siste 30 minutter i går, vi ble pissa på av Liverpool - men det mest skremmende var apatien, forvirringen, våre hjelpesløse spillere som jogga rundt som hodeløse høns uten mål og mening.
Man kan ikke godta det, hverken som manager eller fan.
Vi slipper inn mål, men man må jo kunne forlange guts og innsats?
Det var faktisk milevis fra hva Bournemouth viste på lørdagen, og også langt fra det Dyche får ut av vilje fra ett svakt Everton også.  Vi var mye værre!! :-[

Så, hva nå?
Det er 21 poeng å spille om, og jeg ser kun Shitty kampen som umulig.
MEN, det må en endring i mindset til i troppen. Jeg er mest bekymra over at Gracia ikke benytter våre beste spillere for tiden fra start, de som virkelig har tråkka`til og lagd uro for motstanderne siste tiden. Selvfølgelig må Gnonto og Summerville starte.
Meslier , Kristensen, Strujic og Aaronson må få hvile tror jeg, vi har faktisk folk på benk/i tropp som kan gjøre en bedre jobb på banen enn disse pt.

Jeg hadde valgt disse til lørdag:
-Robles
-Koch-Wôber-Cooper
-Roca-Gyabi-Forshaw (la Adam få vise seg frem da, kanskje det er lurt!) -Harrison
-Summerville-Gnonto-Sinisterra

Benk: Meslier-Ayling-Firpo-Rodrigo-Bamford-Strujic-Aaronson Gray-McKennie


« Siste redigering: April 18, 2023, 13:31:47 av Cherry »
 

Joe Jordan

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #168 på: April 18, 2023, 08:44:57 »
Det verste er så ufattelig pinglete Leeds har blitt. Bare det å skrive en sånn setning er nitrist. Leeds:Pinglete.

Det er så sjukt frustrerende å se tilbake på sparkingen av Bielsa på grunn av skral målforskjell og se på de tallene nå. Forsvaret er dårlig men herregud, midtbanen. Roca og McKennie, hva gjorde de på i 90 minutter utenom å tape dueller? Og Aaaronson: Så lei jeg er av å se han rulle grinende rundt på matta. Dette er altså Leeds. Savner faktisk Berardi, Klich og Alioski. Og ikke minst Stuart Dallas.

« Siste redigering: April 18, 2023, 08:56:56 av Joe Jordan »
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Dennis

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #169 på: April 18, 2023, 08:52:28 »
Ikke lett dag denne dagen derpå`…. .heldigvis hjemmekontor!
D var flaut siste 30 minutter i går, vi ble pissa på av Liverpool - men det mest skremmende var apatien, forvirringen, våre hjelpesløse spillere som jogga rundt som hodeløse høns uten mål og mening.
Man kan ikke godta det, hverken som manager eller fan.
Vi slipper inn mål, men man må jo kunne forlange guts og innsats?
Det var faktisk milevis fra hva Bournemouth viste på lørdagen, og også langt fra det Dyche får ut av vilje fra ett svakt Everton også.  Vi var mye værre!! :-[

Så, hva nå?
Det er 21 poeng å spille om, og jeg ser kun Shitty kampen som umulig.
MEN, det må en endring i mindset til i troppen. Jeg er mest bekymra over at Gracia ikke benytter våre beste spillere for tiden fra start, de som virkelig har tråkka`til og lagd uro for motstanderne siste tiden. Selvfølgelig må Gnonto og Summerville starte.
Meslier , Kristensen, Strujic og Aaronson må få hvile tror jeg, vi har faktisk folk på benk/i tropp som kan gjøre en bedre jobb pål banen enn disse pt.

Jeg hadde valgt disse til lørdag:
-Robles
-Koch-Wôber-Cooper
-Roca-Gyabi-Forshaw (la Adam få vise seg frem da, kanskje det er lurt!) -Harrison
-Summerville-Gnonto-Sinisterra

Benk: Meslier-Ayling-Firpo-Rodrigo-Bamford-Strujic-Aaronson Gray-McKennie

Det var apatien som skremte mest, helt klart. Jeg hadde et lite håp om at Leeds skulle komme ut som et såret dyr i går, men den gang ei. En fryktelig baktung tilnærming og halvfarligheter på kontringer, før det første målet stikker hull på alt av håp. Jeg orket ikke engang å irritere meg over at VAR-dommer nok en gang endrer reglene underveis i en kamp for et Superliga-lag. Dommerstanden er skremmende dårlig i England, men ikke like skremmende som Leeds' kollektive forsvarsspill.

Jeg kunne godtatt et tap i år. Liverpool er svake i snitt, men de har fortsatt et høyt toppnivå. Når du ikke setter Trent Alexander Arnold under press i det hele tatt - som vel er den høyrebacken i PL som er like svak defensiv som våre to - og lar Pool-spillerne ta imot ball stillestående gjennom mesteparten av kampen, så må det gå en vei.

Når dette følger Crystal Palace-fadesen på direkten, så er det virkelig skummelt. Spillerne virker å ha gitt fullstendig opp. Det er sykt, når Leeds har syv kamper igjen og fortsatt er på "trygg" grunn. Vi har i praksis også gitt bort ett poeng i form av målforskjellen på kampene mot Arsenal, CP og Pool. Det ville vært toppen av kransekaka, om vi går ned på denne...

Hadde vi slått Crystal Palace - som så meget realistisk ut etter 44 minutter - så hadde dette tapet vært flaut, men "ikke så farlig". Når det er to negative rekorder på rad og tur til London og Fulham som vant sist. Så følger to matchballer på rad.

Jeg tror Fulham, Leicester, B'mouth og et forhåpentligvis ferdigspilt Spurs i siste hjemmekamp som de siste håpene for poeng. Men det må noe helt annet til, det er det liten tvil om. Vi kan vel ikke tape resten av kampene?!
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #170 på: April 18, 2023, 08:55:06 »
Ikke lett dag denne dagen derpå`…. .heldigvis hjemmekontor!
D var flaut siste 30 minutter i går, vi ble pissa på av Liverpool - men det mest skremmende var apatien, forvirringen, våre hjelpesløse spillere som jogga rundt som hodeløse høns uten mål og mening.
Man kan ikke godta det, hverken som manager eller fan.
Vi slipper inn mål, men man må jo kunne forlange guts og innsats?
Det var faktisk milevis fra hva Bournemouth viste på lørdagen, og også langt fra det Dyche får ut av vilje fra ett svakt Everton også.  Vi var mye værre!! :-[

Så, hva nå?
Det er 21 poeng å spille om, og jeg ser kun Shitty kampen som umulig.
MEN, det må en endring i mindset til i troppen. Jeg er mest bekymra over at Gracia ikke benytter våre beste spillere for tiden fra start, de som virkelig har tråkka`til og lagd uro for motstanderne siste tiden. Selvfølgelig må Gnonto og Summerville starte.
Meslier , Kristensen, Strujic og Aaronson må få hvile tror jeg, vi har faktisk folk på benk/i tropp som kan gjøre en bedre jobb pål banen enn disse pt.

Jeg hadde valgt disse til lørdag:
-Robles
-Koch-Wôber-Cooper
-Roca-Gyabi-Forshaw (la Adam få vise seg frem da, kanskje det er lurt!) -Harrison
-Summerville-Gnonto-Sinisterra

Benk: Meslier-Ayling-Firpo-Rodrigo-Bamford-Strujic-Aaronson Gray-McKennie

Det må helt klart store endringer til i startoppstillingen. Å la samme gjengen fortsette i neste kamp vil være å pisse på fansen.
Kan uansett ikke bli verre nå..?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

OVEA

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #171 på: April 18, 2023, 09:20:25 »
Start med Ayling, Koch, Cooper og Wøber mot Fulham. Kristensen, Struijk og Firpo er dissverre ikkje PL standar pr i dag. Til stadigheit på etterskudd og feilplassert.
11 mål i sekken på heimebane er direkte flaut. Som Jan Åge Fjørtoft sa i studio - det er bare trist og dette er ikkje Leeds.

Og Gracia har ein stor utfordring med å få trua tilbake i troppen. Ikkje lett det etter å ha blitt pissa på to kamper på rad - og til og med på ER.

Josch

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #172 på: April 18, 2023, 09:35:25 »
Dette gjelder ikke bare kampen mot Liverpool men hele perioden etter opprykket: vi mangler stabilitet og trygghet i forsvarsspillet. Og da mener jeg ikke kun forsvarsfireren.

Det skyldes nok at nivået i PL er tøffere. Men også Leeds'  spiller innkjøp og taktikk i PL. 

Ellers er vel Leeds blant de mest gavmilde lagene på HJEMMEBANE. Dette ble igjen understreket i går. Leeds svikter på hjemmebane, der vi skal plukke jevnt med poeng. Det er ikke mange kamper vi har holdt nullen hjemme.

Hadde litt trua på Gracia,  men det virker som laget hans ikke holder i to omganger og ikke tåler motgang eller scoring imot. Man faller totalt sammen av litt motgang.

Josch

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #173 på: April 18, 2023, 09:40:57 »
Start med Ayling, Koch, Cooper og Wøber mot Fulham. Kristensen, Struijk og Firpo er dissverre ikkje PL standar pr i dag. Til stadigheit på etterskudd og feilplassert.
11 mål i sekken på heimebane er direkte flaut. Som Jan Åge Fjørtoft sa i studio - det er bare trist og dette er ikkje Leeds.

Og Gracia har ein stor utfordring med å få trua tilbake i troppen. Ikkje lett det etter å ha blitt pissa på to kamper på rad - og til og med på ER.

Bra poeng. Andre lag i nedrykksstriden sliter med det samme. De taper også ofte. Den som klarer å løse dette best berger plassen. Det gjelder å bite det i seg og nullstille for hver nye kamp.
« Siste redigering: April 18, 2023, 14:32:18 av Josch »

leedslife

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #174 på: April 18, 2023, 09:52:43 »
Har blitt så ille dette at det blir en lettelse med eierskifte. Så får man håpe 49ers kanskje forstår klubben, kulturen og ligaen(e) bedre.
Er jo enkelt å sitte å trekke frem enkeltspillere som ikke er i nærheten som Meslier, Firpo, Strujik eller Roca siste kamper. Eller for den sak Ayling eller Kristensen, men problemet her som noen over er inne på: Sammensetningen av laget - av stallen. Det er jo ikke godt nok ut fra ressurser og potensial.
For lite innslag av briter er nok et veldig godt poeng fra Bakke i studio. Man får vel ikke en bedre referanse enn fra en som faktisk har vært i klubben.
Er for lite erfaring fra høyt nok nivå over tid. For lite kvalitet rett og slett. Nå har vi jo lagt opp en plan på å ikke ha så mye posession siste 5 kamper, men vi må jo være det laget i ligaen med klart svakest grunnspill. Det har jo manglet både ide, mot, selvtilitt, samt teknisk og taktiske samhandling.
Vi må være laget som har færrest antall ledere og karakter i laget. Jeg kan knapt huske å ha sett en svakere grunnstamme på dette nivået. Nå skal det sies at vi absolutt har vært kapable til å gjennomføre solide nok kamper her og der, men jevnt over er det jo ikke stabilt nok overhodet. Igjen, så har vi sluppet inn flest mål. Rekorden fra i fjor med 20 innslupne på en måned (da med en skadeskutt stall) blir kanskje slått denne måneden hvis ikke noe radikalt skjer.
Jokeren vår har vært mentaliteten i kollektivet og kapasiteten uten ball. Er jo mye som kan tyde på at til og med der vi faktisk har vært blandt de beste i klassen også begynner å forsvinne. Da er vi virkelig i trøbbel. Helt opp til nylig har vi faktisk aldri gitt opp og klart å komme tilbake i kamper, men nå er vi resignerte. Faktisk fullstendig apatiske. Fra de 3 som satt oppe på tribunen i går, ned til trenerbenk og helt ut på banen.
Herregud for et grått og trist lag dette er. Nærmest en parodi.
Egentlig så minner det litt om det Orta prøvde å stable på beina før Bielsa. Eller før de skiftet modell om du vil.
Nedrykk eller om vi står.. Hva som blir den største jobben vet jeg faktisk ikke.
Lappe videre på dette utrolig svake fundamentet eller telle til 10 ta telling i bunn og bygge opp fra bunnen.
En ting som er sikkert er at Orta er ferdig til sommeren - om vi står i div eller ikke.
Så de som ønsker å takke han av har 3 hjemmekamper på seg.

Dennis

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #175 på: April 18, 2023, 10:56:07 »
Jeg tror det var fra Square Ball, enten i hovedshowet eller i Phil Hay Show, at de tok opp tidligere i våres hvor risikabelt strategien med å hente så mange unggutter inn på tidspunktet de ble hentet.

Brendon Aaronson og Georginio Rutter har en viss erfaring, men de er fortsatt svært unge fotballspillere. Uprøvd på nivået, selv om Champions League- og Bundesliga-spill selvsagt ikke undervurderes. Men å hentes for rekordsummer som knapt ferdige juniorspillere i alder, for å være en del av et lag i en evigvarende nedrykkskamp er fryktelig risikabelt og kanskje litt urettferdig mot disse.

Uavhengig av spillerne isolert sett, ville det vært langt mer fornuftig å hente unge prospekter i en klubb som var etablert trygt midt på tabellen. Det blir ikke noe enklere for en spillergruppe som mangler ledertyper (på banen), når man i tillegg får økt press av nedrykksspøkelse og en fanbase som har gått lei etter lang tid med forsømmelse fra styre og stell. De fleste av oss som har spilt fotball selv - og som var unge i seniorlaget - vet hvor stort hullet blir etter "de voksne" i en garderobe og man skal nok ikke undervurdere signaleffekten av at Cooper, Ayling, Dallas, Wober og Adams er ute/veid for lett.

Hvorfor spiller forresten ikke Liam Cooper, etter sist helgs kamp? Han er kapteinen i klubben, men har varmet benken under hele Wobers skadeopphold. Er han pill råtten og sitter der for syns skyld? Og når du tar valget om å sette ut Ayling, som for så vidt er fullt fortjent, så er det utrolig trist at Rasmus Kristensen er minst like dårlig. Hadde det vært en enkeltkamp så hadde det vært noe, men dette er Kristensens nivå. Hva gjør man mot Fulham? Ayling inn igjen?

Husker en kar på Waccoe skrev et innlegg i februar hvor det stod noe lignende som:
Det åpenbare valget - Ortas/(Radrizzanis) valg
Matt Targett - Jr Firpo
Danny Ings - Gergionio Rutter
En midtbanespiller - Adam Forshaw
osv

Det er ikke nødvendigvis slik at jeg får vann i munnen av verken Targett eller Ings, men det føles ganske åpenbart at strategien på overgangsmarkedet i høyeste grad har slått feil siden vi rykket opp til Premier League. Så tok de feil når de ikke ønsket å bygge oppunder 9.plassen. Feil gjøres og det må vi kunne godta. Det som derimot blir uforståelig og kanskje etter hvert utilgivelig, er at de ikke virker interessert/i stand til å ta innover seg feilene. De korrigeres i alle fall ikke ved gjentatte muligheter. Man går i de samme fellene igjen og igjen, samtidig som skjøre egoer ender opp i Twitter-kampanjer og fråding på VIP-tribunen.

Det var mange som stod igjen og sang, men sjelden går så mange fra Elland Road så tidlig. Skrifta har vært på veggen i lang tid. Jeg trodde det åpenbart ville bli fikset når vi overlevde med et mini-mirakel i fjor. Det er helt vanvittig at vi er her igjen, men jeg må innrømme at det føles mye verre nå enn fjoråret.

Fortsatt i egne hender, men du verden for en forbedring som må til.
« Siste redigering: April 18, 2023, 10:59:16 av Dennis »
Marching on together!

leedslife

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #176 på: April 18, 2023, 11:02:28 »
4 august : Ajax 4-0 Leeds pre-season.
Forskjellen på før og etter den pre-season...
Hva skjedde i tidsrommet vinter/våren 2021 vedr strategi, spillerlogistikk etc etc?

Noen helt vanvittig utdrag av kamper og resultater siden.

ManU 5-1 Leeds
Man City 7-0 Leeds
Liverpool 6-0 Leeds
Leeds 0-4 Tottenham
Leeds 0-4 Man City
Brentford 5-2 Leeds
Leeds 1-5 Crystal Palace
Leeds 1-6 Liverpool

Er jo sjokkerende resultater og tall. I tillegg kan man legge til andre tilsvarende kamper der resultatet ikke har vært så hardt, men gjennomføringen på lik linje.
Poengfangst. Individuelle prestasjoner/kollektive prestasjoner, kan egentlig hive på hvilken som helst statistikk og pilen peker ned.
Alt det klovneaktige og uprofesjonelle utenfor banen som faktisk pr nå overskygges av det vi ser på banen og har sett i en veldig, veldig lang stund.
Bare det siste der sier jo en hel del.

Må faktisk legge til vedr Ajax kampen.
Tror det var Van der Vaart som etter kampen påpekte at det var ingenting spesielt med dette Leeds laget. Det var grått og manglet individuelle ferdigheter til å kunne hevde seg veien videre (Det var ca i den duren husker jeg riktig).
Den gang reagerte man på det da vi hadde kommet fra en vår med faktisk veldig gode resultater mot topplagene i PL. Var faktisk på høyde med dem og vel så det den våren.
Lite visste man at vi skulle krasjlandet så til de grader på alle mulig områder i og rundt klubben sesongene etter.
« Siste redigering: April 18, 2023, 11:12:38 av leedslife »

leedslife

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #177 på: April 18, 2023, 11:30:21 »
Jeg tror det var fra Square Ball, enten i hovedshowet eller i Phil Hay Show, at de tok opp tidligere i våres hvor risikabelt strategien med å hente så mange unggutter inn på tidspunktet de ble hentet.

Brendon Aaronson og Georginio Rutter har en viss erfaring, men de er fortsatt svært unge fotballspillere. Uprøvd på nivået, selv om Champions League- og Bundesliga-spill selvsagt ikke undervurderes. Men å hentes for rekordsummer som knapt ferdige juniorspillere i alder, for å være en del av et lag i en evigvarende nedrykkskamp er fryktelig risikabelt og kanskje litt urettferdig mot disse.

Uavhengig av spillerne isolert sett, ville det vært langt mer fornuftig å hente unge prospekter i en klubb som var etablert trygt midt på tabellen. Det blir ikke noe enklere for en spillergruppe som mangler ledertyper (på banen), når man i tillegg får økt press av nedrykksspøkelse og en fanbase som har gått lei etter lang tid med forsømmelse fra styre og stell. De fleste av oss som har spilt fotball selv - og som var unge i seniorlaget - vet hvor stort hullet blir etter "de voksne" i en garderobe og man skal nok ikke undervurdere signaleffekten av at Cooper, Ayling, Dallas, Wober og Adams er ute/veid for lett.

Hvorfor spiller forresten ikke Liam Cooper, etter sist helgs kamp? Han er kapteinen i klubben, men har varmet benken under hele Wobers skadeopphold. Er han pill råtten og sitter der for syns skyld? Og når du tar valget om å sette ut Ayling, som for så vidt er fullt fortjent, så er det utrolig trist at Rasmus Kristensen er minst like dårlig. Hadde det vært en enkeltkamp så hadde det vært noe, men dette er Kristensens nivå. Hva gjør man mot Fulham? Ayling inn igjen?

Husker en kar på Waccoe skrev et innlegg i februar hvor det stod noe lignende som:
Det åpenbare valget - Ortas/(Radrizzanis) valg
Matt Targett - Jr Firpo
Danny Ings - Gergionio Rutter
En midtbanespiller - Adam Forshaw
osv

Det er ikke nødvendigvis slik at jeg får vann i munnen av verken Targett eller Ings, men det føles ganske åpenbart at strategien på overgangsmarkedet i høyeste grad har slått feil siden vi rykket opp til Premier League. Så tok de feil når de ikke ønsket å bygge oppunder 9.plassen. Feil gjøres og det må vi kunne godta. Det som derimot blir uforståelig og kanskje etter hvert utilgivelig, er at de ikke virker interessert/i stand til å ta innover seg feilene. De korrigeres i alle fall ikke ved gjentatte muligheter. Man går i de samme fellene igjen og igjen, samtidig som skjøre egoer ender opp i Twitter-kampanjer og fråding på VIP-tribunen.

Det var mange som stod igjen og sang, men sjelden går så mange fra Elland Road så tidlig. Skrifta har vært på veggen i lang tid. Jeg trodde det åpenbart ville bli fikset når vi overlevde med et mini-mirakel i fjor. Det er helt vanvittig at vi er her igjen, men jeg må innrømme at det føles mye verre nå enn fjoråret.

Fortsatt i egne hender, men du verden for en forbedring som må til.
Dan Ashwort gjorde en formidabel jobb med å legge blueprintet til det engelske landslaget for endel år tilbake. Det bærer de frukter av den dag idag.
Han la fundamentet for der Brighton er i dag. Og vil mest sannsynlig innen kort tid være svært delaktig i at Newcastle kanskje allerede neste sesong spiller CL.
Alltid en grunnstamme med spillere som har god erfaring fra nivået. Rollespillere som er britiske, Targett som du er inne på, som Ashwort hentet til Newcastle.
Selv om han har vært på kontinentet å hentet flair og finesse så har alltid klubbene hatt en sterk kjerne hva gjelder identitet, erfaring og kultur.
Vi har jo veldig veldig mye flair og finesse. Er jo ofte individuelle prestasjoner på høyt nivå som har gitt oss resultater. Hva gjelder fundament, trygghet og en sterk kjerne er vi jo totalt blottet for.
Dette er jo egentlig en diskusjon som har vært oppe flere ganger siden sommeren vi rykket opp, men ofte blitt kvelt her inne. På den andre siden
så er det ikke bare spillerlogistikk som gjør at vi er der vi er, men jeg synes fortsatt det er litt spesielt at klubben gjorde en slik vending den sommeren.
Vi kom fra en sesong der Ayling, Cooper, White, Phillips, Dallas/Forshaw, Bamford var essensielle og skapte en veldig sterk grunnstamme i laget.
Må heller ikke glemme Pablo med erfaring fra toppnivå. Av de så spilte vi faktisk inn 3 stk i den engelske landslagstroppen. Nesten 4 skal vi legge godsiden til for Harrisons del.
I tillegg solide rollespillere på det nivået i Klich, Alioski og Berardi som hadde karakter og personlighet ikke minst.
Idag føler jeg majoriteten av spillerne våre kommer fra nivåer under det vi konkurrerer på og kulturer som ikke er i nærheten hva gjelder press og forventninger.
Tar du Meslier - Rasmus - Koch - Strujik - Firpo - Roca - McKennie - Aaronson - Harrison - Sinisterra - Rodrigo så skiller Meslier og Harrison seg ut da.
McKennie og Rodrigo i andre rekke, ellers er det vel ganske lite kamper mellom resten på et så høyt nivå PL er uke inn, uke ut.
Om man skal kalle Fjørtoft en die hard Leeds fan skal ikke jeg uttale meg om, men det han sa i går bør jo treffe den siste optimist som har Leeds i hjertet.
Det er trist når det du identifiserer deg med og historien du forvalter rett og slett bare fordufter. Det er null fight, det er ikke en takling. Det er ikke frustrasjon eller sinne en gang. Glem å ha håp om at de mobiliserer, det er nada. Det er likegyldighet. Det samme vi ser på tribunen og har sett av klimaet og meningsbærere rundt Leeds i lengre tid nå på grunn av et styrerom som rett og slett har gjort en slett jobb på sport etter opprykket.
Igjen er det den gode gamle griseflaksen som evt redder oss. Står vi her i Mai og sesong to er reddet av griseflaks så kan vi ihvertfall gravlegge den greia mot at alt går i mot Leeds en gang for alle.
Står du for andre året på rad med 139 innslupne på 69 kamper over to sesonger så langt så er det et mirakel.
« Siste redigering: April 18, 2023, 11:49:56 av leedslife »

leedslife

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #178 på: April 18, 2023, 12:48:00 »
Ikke lett dag denne dagen derpå`…. .heldigvis hjemmekontor!
D var flaut siste 30 minutter i går, vi ble pissa på av Liverpool - men det mest skremmende var apatien, forvirringen, våre hjelpesløse spillere som jogga rundt som hodeløse høns uten mål og mening.
Man kan ikke godta det, hverken som manager eller fan.
Vi slipper inn mål, men man må jo kunne forlange guts og innsats?
Det var faktisk milevis fra hva Bournemouth viste på lørdagen, og også langt fra det Dyche får ut av vilje fra ett svakt Everton også.  Vi var mye værre!! :-[

Så, hva nå?
Det er 21 poeng å spille om, og jeg ser kun Shitty kampen som umulig.
MEN, det må en endring i mindset til i troppen. Jeg er mest bekymra over at Gracia ikke benytter våre beste spillere for tiden fra start, de som virkelig har tråkka`til og lagd uro for motstanderne siste tiden. Selvfølgelig må Gnonto og Summerville starte.
Meslier , Kristensen, Strujic og Aaronson må få hvile tror jeg, vi har faktisk folk på benk/i tropp som kan gjøre en bedre jobb pål banen enn disse pt.

Jeg hadde valgt disse til lørdag:
-Robles
-Koch-Wôber-Cooper
-Roca-Gyabi-Forshaw (la Adam få vise seg frem da, kanskje det er lurt!) -Harrison
-Summerville-Gnonto-Sinisterra

Benk: Meslier-Ayling-Firpo-Rodrigo-Bamford-Strujic-Aaronson Gray-McKennie
I litt moderne tid så må jeg vel tilbake til O´Kane og delvis Kilkenny for å finne enkeltprestasjoner på nivå med Roca. Voldsomt begrenset hva gjelder det fysiske aspektet i spillet. Mindre mobil enn Forshaw som nesten er fotballinvalid. Bare det i seg selv en bragd, men for all del. Han har tidvis gode ferdigheter med ball og har likt rommene han søker - da spesielt tidligere i sesong.
Har egentlig aldri vært så veldig keen på dette å kaste inn på unggutter og sånn sett skape en større ubalanse i et allerede ubalansert lag, men til Lørdag står vi vel nesten ved et veiskille her. Roca og McKennie kan faktisk ikke fortsette etter de de har levert de to siste. Så synes ikke forslaget med Gyabi er så dumt. Cooper og Woeber må inn begge to. Alt annet vil være mildt sagt merkelig. Eneste er om Woeber blir flyttet opp på midtbanen og Cooper inn med Koch eller om man gjør en endring med 3 bak som du foreslår?
Er radikalt å skifte ut to ledd selv om de to siste har vært forferdelig svake gjennomføringer.
Ellers tror jeg nok vi kommer til å spille med en spiss. Det blir for stor risiko skal han trene inn og endre offensivt mønster så få dager før avreise.Det er ikke City eller Arsenal borte, det er et Fulham uten Mitrovic. Det er et lag vi bør kunne levere en jevn og offensiv gjennomføring mot og klare å hente poeng fra hvis alt klaffer. Kan jo se de har mer kvaliteter og er mer sharpere enn oss tidligere møter denne sesongen, men sist borte i cupen var det rel jevnt og vi hadde flere sjanser selv om vi tapte 2-0.

Er jo nesten umulig å sette sammen noe lag lengre og gudene må vite hva Gracia tenker, men jeg hadde kanskje prøvd:Ayling, Koch, Cooper, Firpo - Woeber, McKennie (Gyabi/Forshaw) - Harrison, Gnonto, Sini (Summerville) - Rodrigo? (Bamford er han frisk)

Får tre ledere inn med Ayling, Cooper, Woeber. Duellkraft ikke minst. Rel punch sentralt på midten med Woeber og McKennie. Woeber er en god frispiller og leser spillet godt.
Gnonto kan gi laget noe uforutsigbart, samt at det er bra balansert med Sini og spesielt Harrison off ball. Vi skaper jo sjanser og scorer jo mål- spesielt til et å ligge nede i myra. Det trengs virkelig at alt klaffer på lør. Tidlig kamp. Borte. London.
Hva kan gå galt?

Det positive opp i all elendigheten er jo at laget faktisk gjennomfører solide 90 mot lag under seg på tabellen og under Gracia har klart å vippe dem i vår favør (Forest, Saints). Det er lovende mtp på Leicester hjemme.
Mot bedre lag har vi klart å være med i dansen en omgang - noen få ganger så mye som 60 minutt. Det kan jo gi oss mulighet mot et Fulham, som ja de vant sist, men tapte mot svak, svak motstand i Bmouth og West ham før det.
« Siste redigering: April 18, 2023, 13:22:49 av leedslife »

Kato

Sv: Kamp: vs. Liverpool @ Elland Road man. 17.04.23 kl 21:00 Viasport
« Svar #179 på: April 18, 2023, 12:49:31 »
Robles
Ayling Koch Cooper Wøber Firpo
Summerville Gyabi Sinisterra
Bamford  Rodrigo
« Siste redigering: April 18, 2023, 12:51:24 av Kato »