Skrevet av Emne: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30  (Lest 6043 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
På tide med kamptråd til en av sesongens viktigste kamper (alle de syv siste ser ut til å bli det...).
Vil Gracia ta en Bielsa og tape stort i alle sine siste kamper? Vi klarte IKKE å slå tilbake etter slakten mot Palace.
Klarer vi det mot Fulham?

Time will tell.

Ut fra presseren kan det tolkes som Wöber og Gnonto er tilbake i alle fall... Det burde hjelpe litt i alle fall.
På presseren forsvarte han Meslier men vi får nå se hva som skjer på lørdag.

Presseren:
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/every-word-javi-gracia-said-26741339

Graham Smyth i YEP tok opp tråden med den 'rest defence' (konsentrasjonen i forsvaret når vi har ballen), interessant i alle fall: https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/javi-gracia-addresses-specific-and-vital-leeds-united-concern-as-he-fights-fires-before-fulham-4112678

Tipper det ikke blir mange forandringene:
Meslier, Ayling, Koch, Wöber, Firpo - McKennie, Roca - Harrison, Aaronson, Gnonto - Rodrigo
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kilgallon

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #1 på: April 20, 2023, 22:54:00 »
Våres rest forsvar har i de to siste kampene været nærmest ikke eksisterende. Se på Liverpools 2. mål mandag. McKennie mister ballen 15 meter inne på deres halvdel, og i løbet af tre pasninger står det 0-2. Vi er helt hjelpeløse i de situationer. Når vi spiller med to 6’ere (Roca og McKennie) så er det en dødssynd at de begge blir fanget oppe i banen når vi mister ballen.
Det fungerer på ingen måte med Roca og McKennie i to-spann på den defensive midt. Jeg ville skyve enten Struijk eller Wöber opp og Cooper inn som midtstopper ved siden av Koch. Vi er nødt til å ha et defensivt anker på den midtbane - og så går det ikke med Roca og McKennie sammen.

Jeg håper Gracia tar noen grep og håper på følgende lag:
Robles - Kristensen, Koch, Cooper, Wöber - Struijk, McKennie - Sinisterra, Rodrigo, Harrison - Georgino

Hvis Sinisterra er ute, så inn med Gnonto.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #2 på: April 20, 2023, 23:01:09 »
Gnonto synes jeg har hatt en klar nedadgående kurve. Da Marsch endelig slapp han til fra start, var han virkelig et friskt pust. De fleste lags høyrebacker hadde store problemer med å stå imot når Gnonto utfordret en mot en. Selv mot dobbel "dekning" klarte han seg bra. Under Skubala var han også veldig bra.

Det jeg har merket meg, er at han har en del unoter som veldig ofte fører til unødvendige gule kort. Når det butter som verst, kommer det fram en holdning som jeg liker dårlig. At unge spillere ofte varierer i kvalitet, er vel dokumentert, så det får vi godta, men Gnonto går (for) fort sur og skaper dårlig stemning. Det håper jeg at han vokser av seg.

Gracia har ikke gitt han mye tillit etter at han tok over, og kanskje har det noe med dårlig holdning å gjøre, eller at formen ikke er god nok.

Akkurat nå føler jeg at Gnonto ikke er den som kommer til å løfte laget i de neste kampene. Jeg ville heller gått for Summerville fra start. Gracia må gå for de spillerne som viser noe positivt i kampene, og der er dessverre ikke Willy for tiden.

Ser at jeg kunne tatt dette i spillerens egen tråd, men det ble et svar på at Gracia nå ser ut til å ville spille Willy fra start.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #3 på: April 20, 2023, 23:08:27 »
Våres rest forsvar har i de to siste kampene været nærmest ikke eksisterende. Se på Liverpools 2. mål mandag. McKennie mister ballen 15 meter inne på deres halvdel, og i løbet af tre pasninger står det 0-2. Vi er helt hjelpeløse i de situationer. Når vi spiller med to 6’ere (Roca og McKennie) så er det en dødssynd at de begge blir fanget oppe i banen når vi mister ballen.
Det fungerer på ingen måte med Roca og McKennie i to-spann på den defensive midt. Jeg ville skyve enten Struijk eller Wöber opp og Cooper inn som midtstopper ved siden av Koch. Vi er nødt til å ha et defensivt anker på den midtbane - og så går det ikke med Roca og McKennie sammen.

Jeg håper Gracia tar noen grep og håper på følgende lag:
Robles - Kristensen, Koch, Cooper, Wöber - Struijk, McKennie - Sinisterra, Rodrigo, Harrison - Georgino

Hvis Sinisterra er ute, så inn med Gnonto.

Håper og tror at Sinisterra er klar. Han fikk vel krampe, og det går sannsynligvis fort over. Men hva Rutter har å gjøre i startoppstillingen, skjønner jeg ikke.
Super Leeds since 1968

HåvardK

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #4 på: April 21, 2023, 09:06:23 »



Tipper det ikke blir mange forandringene:
Meslier, Ayling, Koch, Wöber, Firpo - McKennie, Roca - Harrison, Aaronson, Gnonto - Rodrigo
Frykter dessverre at du har rett i lagoppstillingen her. Gracia har en tydelig forkjærlighet for Aaronson, til tross for at han mangler fysikk. Cooper har tydeligvis ingen høy stjerne hos Gracia, men hans lederegenskaper er sårt tiltrengt nå i innspurten. Kunne ellers gjerne ha sett Joseph som spiss i deler av andre omgang, og faktisk Forshaw inn på midtbanen.

raggen

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #5 på: April 21, 2023, 10:01:22 »
FORVENTER FULL innsatsa og trøkk fra de 11 utvalgte.. regner ikke med de store utskifningene men tipper ayling og wøber inn. Aaronsen bør ikke starte og harrison på høyre må skrotes umidddelbart. kjør heller han i aaronsen rollen
Forever Leeds United!!!!!!!!

Cherry

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #6 på: April 21, 2023, 12:45:51 »
FORVENTER FULL innsatsa og trøkk fra de 11 utvalgte.. regner ikke med de store utskifningene men tipper ayling og wøber inn. Aaronsen bør ikke starte og harrison på høyre må skrotes umidddelbart. kjør heller han i aaronsen rollen

Harrison som "fri mann" i Aaronson rollen tror jeg kunne funket godt. Ikke best fysikk på Jack heller, men han er pr nå mer kreativ og har jo en voldsomt bra motor!
Mener Gnonto bør benyttes mer i kampene selvsagt, men Sinisterra er for meg foran han i køen om dagen.
Bamford hvis klar som spiss. Han har en egenskap til å kunne holde på ball i oppspill, der Rodrigo veldig ofte mister ball og med det lager farlige brudd  mot.
MEN, er redd Gracia har fått seg noen favoritter han benytter som "grunnstamme" - og når det er Roca, Aaronson og Mc Kennie..........så sliter vi.
Det MÅ prøves alternativer nå.

Laget mitt:
Robles
Koch- Cooper-Wôber (ja 3 mann)
Summerville- Gyabi-Forshaw-Sinisterra
Harrison
Gnonto-Bamford

auren

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #7 på: April 21, 2023, 12:54:49 »
FORVENTER FULL innsatsa og trøkk fra de 11 utvalgte.. regner ikke med de store utskifningene men tipper ayling og wøber inn. Aaronsen bør ikke starte og harrison på høyre må skrotes umidddelbart. kjør heller han i aaronsen rollen

Harrison som "fri mann" i Aaronson rollen tror jeg kunne funket godt. Ikke best fysikk på Jack heller, men han er pr nå mer kreativ og har jo en voldsomt bra motor!
Mener Gnonto bør benyttes mer i kampene selvsagt, men Sinisterra er for meg foran han i køen om dagen.
Bamford hvis klar som spiss. Han har en egenskap til å kunne holde på ball i oppspill, der Rodrigo veldig ofte mister ball og med det lager farlige brudd  mot.
MEN, er redd Gracia har fått seg noen favoritter han benytter som "grunnstamme" - og når det er Roca, Aaronson og Mc Kennie..........så sliter vi.
Det MÅ prøves alternativer nå.

Laget mitt:
Robles
Koch- Cooper-Wôber (ja 3 mann)
Summerville- Gyabi-Forshaw-Sinisterra
Harrison
Gnonto-Bamford

Jeg også tenker at et formasjonsbytte kanskje ikke er dumt. Men Summerville og Sinisterra som vingbacker støtter jeg ikke. Den sentrale midtbaneduoen er også for svak. Her tror jeg vi hadde tapt stort hvis vi hadde stilt slik.

Vil heller ha:

Robles - Koch, Cooper, Wöber - Ayling, Roca, Harrison, Firpo - Summerville, Bamford, Sinisterra/Gnonto. Harrison får prøve seg som sentral midtbanespiller. Sinisterra spiller hvis han er klar, hvis ikke spiller Gnonto.

Regner med vi spiller som et såret dyr, men det regnet jeg også med etter nedsabling mot Palace. Da gikk det enda verre. Ingen tvil at vi trenger en god start på kampen. Får vi tidlig en 1-0 ledelse kan det gå bra.

Tidlig tips: 2-1.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #8 på: April 21, 2023, 13:27:17 »
Jeg liker tanken på en 4-3-3 formasjon der to av de på midten bidrar med offensive løp, men ikke samtidig. Alltid to som holder igjen slik at vi får en blokk på to midtstoppere og to midtbanespillere som beskyttelse mot kontringer i mot.
Roca bør egentlig bare ligge dypt hele tiden og strø pasninger og vinne ball. Dette er vel det han har vist i statistikkene tidligere i sesongen at han har en av de beste kombinasjonene på det i ligaen (progressive passes og ballgjenvinning)

Robles
Ayling - Koch - Wober - Firpo
Gyabi - Roca - McKennie
Harrison - Rodrigo - Sinisterra

Har veldig lyst til å se Gyabi på laget, men sjansen er vel liten for det nå i innspurten.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #9 på: April 22, 2023, 09:07:42 »
Deltok ikke i Liverpool-tråden. Det gjorde jeg klokt i. Har ikke lest den heller. Kommer ikke til å delta i denne tråden heller. Nedturen fortsetter.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #10 på: April 22, 2023, 09:20:16 »
Normalt skal Leeds tape denne kampen.
Men: vi har tapt mot Fulhan to ganger hittil i sesongen, senest i cupen. Tre tap mot samme lag i EN sesong inntreffer sjelden.

Samme med West Ham i fjor: der vant vi seriekampen i London rett etter et cup-tap mot dem. Litt overraskende. Vi tapte kun to av tre kamper mot dem selv om de var favoritter i London.

Her ligger mitt håp: vi taper ikke tre mot Fulham denne sesongen.

« Siste redigering: April 22, 2023, 09:22:07 av Josch »

stian

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #11 på: April 22, 2023, 10:19:22 »
Horribelt viktig kamp, som etterfølges av to "cupfinaler". Forventer ingenting annet enn innsats og at det legges for dagen en stolthet over å faktisk være på banen.

Prestasjonene i de siste to har vært blant de verste Leeds-opplevelsene siden nedrykkene fra Premier League og Championship. Jeg skrudde av mot Liverpool, og kommer til å slå av hvis/når det rakner mot Fulham også. Håper inderlig at det går an å mane frem en god prestasjon, men kan ikke la dette tullet ødelegge en hel dag heller.

Kontakinte

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #12 på: April 22, 2023, 11:31:48 »



Tipper det ikke blir mange forandringene:
Meslier, Ayling, Koch, Wöber, Firpo - McKennie, Roca - Harrison, Aaronson, Gnonto - Rodrigo
Frykter dessverre at du har rett i lagoppstillingen her. Gracia har en tydelig forkjærlighet for Aaronson, til tross for at han mangler fysikk. Cooper har tydeligvis ingen høy stjerne hos Gracia, men hans lederegenskaper er sårt tiltrengt nå i innspurten. Kunne ellers gjerne ha sett Joseph som spiss i deler av andre omgang, og faktisk Forshaw inn på midtbanen.
Mener Koch og Wober er vårt beste stopperpar. Men uansett duo, så hjelper det lite når vi ikke har ett definert anker forran disse etter att Adams ble skada.

peacock

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #13 på: April 22, 2023, 12:36:23 »
Cooper er inne på laget, og spiller vel da stopper med Wöber på backen. Virker fornuftig, da vi trenger en leder på banen.
Utrolig nok får Aaronson fornyet tillit etter mange svake kamper.

GaryMac

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #14 på: April 22, 2023, 12:38:20 »
Cooper er inne på laget, og spiller vel da stopper med Wöber på backen. Virker fornuftig, da vi trenger en leder på banen.
Utrolig nok får Aaronson fornyet tillit etter mange svake kamper.
Starting XI: Meslier (GK), Koch, Cooper (C), Aaronson, Roca, Summerville, Harrison, Rodrigo, Kristensen, McKennie, Wober.

Substitutes: Robles (GK), Ayling, Firpo, Forshaw, Bamford, Struijk, Sinisterra, Rutter, Gnonto

Bjosse77

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #15 på: April 22, 2023, 12:38:52 »
Ønsker meg ensom holding midfielder med Roca som indreløper. 2 i den rollen kåler mer enn det nytter, spør du meg. Phillips var bedre begge veier alene enn Roca og McKennie tilsammen.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #16 på: April 22, 2023, 13:06:13 »
Ser mer solid ut i bakre ledd med et par sjefer fra start. Det kommer i alle fall ikke til å renne inn scoringer som i de to siste kampene, men om det holder til poeng er jeg langt fra overbevist om. Håpet lever uansett.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #17 på: April 22, 2023, 13:16:37 »
Fullstendig uforståelig at Gnonto må starte på benken og at Aaronson igjen får starte.

Harrison og Aaronson samtidig funker ikke. De er for fotballdumme og dribler seg bort altfor ofte. Nå har førstnevnte hatt sin 3-5 kampers bulk med målpoeng, da er det som regel mange kamper til det skjer igjen.

Gnonto og Sinisterra kan score mål helt på egenhånd. De har en x-faktoren ingen andre enn Summerville er i nærheten av.

Null forhåpninger i dag.


Pettersen97

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #18 på: April 22, 2023, 13:30:58 »
Rutter må jo spørre seg hvorfor i allverden han skrev under for Leeds. Hverken Bamford eller Rodrigo har «skavet snerken av kaldgrøten» eller «revet skinnet av pølsa» etter nyttår. Å hvorfor i all vide verden startes Gnonto og Sini på benk?!
The Mighty Whites

stian

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #19 på: April 22, 2023, 13:39:41 »
Rutter må jo spørre seg hvorfor i allverden han skrev under for Leeds. Hverken Bamford eller Rodrigo har «skavet snerken av kaldgrøten» eller «revet skinnet av pølsa» etter nyttår. Å hvorfor i all vide verden startes Gnonto og Sini på benk?!

Og noen av oss kan lure på hvorfor Leeds skrev under på det samme dokumentet som Rutter. Han har potensial, men har ikke vist noe som helst.

GaryMac

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #20 på: April 22, 2023, 13:52:54 »
Der skulle vi hatt frispark i 16-meteren når keeper plukket opp tilbakespill....

Bjosse77

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #21 på: April 22, 2023, 13:56:05 »
Tenker Aaronson ut til pause. Veldig ubrukelig i dag.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #22 på: April 22, 2023, 13:59:36 »
En fordel at Palinha allerede har gult. Han er en trussel, men har mindre å spille med nå med det gule.

Ellers ser Leeds mye mer kompakt ut enn foregående kamper. Kristensen sliter defensivt på sin side.
Super Leeds since 1968

GeirO

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #23 på: April 22, 2023, 14:03:23 »
Vi har ingen plan for å spille oss ut av forsvar når vi blir presset. Hva med en plan B?
MOT

Pettersen97

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #24 på: April 22, 2023, 14:05:39 »
Rutter må jo spørre seg hvorfor i allverden han skrev under for Leeds. Hverken Bamford eller Rodrigo har «skavet snerken av kaldgrøten» eller «revet skinnet av pølsa» etter nyttår. Å hvorfor i all vide verden startes Gnonto og Sini på benk?!

Og noen av oss kan lure på hvorfor Leeds skrev under på det samme dokumentet som Rutter. Han har potensial, men har ikke vist noe som helst.

Han har jo ikke fått vist seg frem. Komme inn fra benk i det 80ende min når Leeds ligger under med 3-4 mål. Skoret i cupen men ble frarøvet mål på en feilaktig offside. Tror han med sin teknikk og fart hadde vært et uromoment for Fulham fremfor trege Rodrigo.
The Mighty Whites

Joe Jordan

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #25 på: April 22, 2023, 14:09:22 »
Fortsatt så ufattelig mye balltap på egen halvdel. Med en gang det er noe som ligner på press imot så kommer feilpasningen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Cherry

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #26 på: April 22, 2023, 14:09:52 »
Tenker Aaronson ut til pause. Veldig ubrukelig i dag.

Fatter ikke hvorfor han spiller.
Sjelden en positiv involvering , og taper jo samtlige dueller.
Hvorfor ikke benytte Gnonto?
 

Bjosse77

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #27 på: April 22, 2023, 14:18:31 »
Tenker Aaronson ut til pause. Veldig ubrukelig i dag.

Fatter ikke hvorfor han spiller.
Sjelden en positiv involvering , og taper jo samtlige dueller.
Hvorfor ikke benytte Gnonto?
gjerne Gnonto eller Sinisterra. Eller fattern, Egil Olsen, Gracia selv eller whatever......

Eriksen55

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #28 på: April 22, 2023, 14:18:37 »
Tenker Aaronson ut til pause. Veldig ubrukelig i dag.

Fatter ikke hvorfor han spiller.
Sjelden en positiv involvering , og taper jo samtlige dueller.
Hvorfor ikke benytte Gnonto?

Gracia bytte ved pause??  Haha

Både Aaronson og Harrison bør ut til pause. 4-4-2

Summerville og Sinisterra på kant. Rodrigo og Gnonto på topp.

Rutter eller Bamford for Rodrigo om det ikke skjer noe fremover

peacock

Sv: Kamp: vs. Fulham @Craven Cottage lørdag 22.04.23 kl 13:30
« Svar #29 på: April 22, 2023, 14:19:48 »
Med så mange balltap, kommer vi definitivt til å bli straffet.