Skrevet av Emne: Neste sesong i Championship: Hvem blir solgt eller kvitter vi oss med?  (Lest 15989 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Neste sesong spiller vi i Championship. Eneste som kan redde oss er poengtrekk for Everton og at motstanderne spiller enda dårligere enn oss. Det skal "godt" gjøres for vi er elendige. 1-5 tapet mot middelhavsfarer Palace viste Leeds-fansen hvor skapet står: i Championship.

Spillerne mangler fysikk, teknikk, spilleforståelse og holdninger. Nede i Championship får vi nok ikke beholde de "beste" spillerne våre. Hvem er de? En gjeng som har skuffet fatalt i kamp etter kamp, viser at de faktisk er Championship-spillere, ikke PL-spillere. Med unntak av Wøber, som jeg gir minimalt av skylda for situasjonen, er resten bare å kvitte seg med. Alle sammen. Men Wøber blir nok solgt, dessverre. Og mange av de jeg håper forsvinner, blir nok værende. Også det, dessverre.

Manageren (et 6. valg) famler i blinde. At manager etter manager takket nei til å overta en PL-klubb bør fortelle oss mye. Det handler nok ikke utelukkende om kontrakter og at "Du det passer svært dårlig akkurat nå. Spør om 3 år, du." Folk har gjennomskuet prosjektet. Treneren ble ansatt for å snu en trend. Det har han ikke klart. Han bør ikke få forlenget kontrakten.

Orta: Feilansettelse. Altfor mange bomkjøp. Bare unntaksvis har han truffet (Raphina og Wøber). Treneransettelsene med unntak av Bielsa, har vitnet om cluelessness. JKA-sagaen er rene horror-filmen. Pinlig opptreden av Leeds. Ut døra med deg.

Radrizzani: Hyggelig mann, men lettvekter i det selskapet som heter PL. At klubber som Brighton, Palace og Fulham driver bedre enn oss, sier noe om hvor lite peiling han har. Orta har nok kjøpt spillerne, men Radrizzani er sjefen hans. Han bør trekke seg/selge seg ut til sommeren.

Konklusjon: Wøber kan bli. Alle de andre kan dra.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Robles
Drameh Cooper Wøber Ny venstreback


Gnonto Ny mann Ny mann Summerville

Bamford Rodrigo

Kan man håpe vi beholder såpass til championship?
 

Fantasyland

Prematur tråd. La oss se etter tirsdag

morten1966

Robles
Drameh Cooper Wøber Ny venstreback


Gnonto Ny mann Ny mann Summerville

Bamford Rodrigo

Kan man håpe vi beholder såpass til championship?
Ny keeper får vi vel, Rodrigo blir borte, altfor dyr. Bamford er jo bare skadet. Det jeg har settav Gelhardt i Sunderland er ikke bra nok dessverre.

RoarG

Prematur tråd. La oss se etter tirsdag
Hm. Var fristet til det, men forventer ingenting positivt fra denne tafatte gjengen her. Toppen 1 poeng, og det er for lite.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Det må begynne på toppen. En ny kurs må settes, både ved et nedrykk eller overlevelse.

Merker at jeg ikke har noe særlig bekymring for hvem som måtte forsvinne, sånn som denne gjengen presterer. Så er det klart at Adams, Wöber, Sinisterra og Gnonto alle hadde vært veldig gode spillere i divisjonen. Cooper blir med ned og vi trenger hans lederevner. Akkurat typen spiller man trenger i en slik situasjon.

Ikke så sikker på at mange av våre spillere står høyt opp på manges lister, av forskjellige grunner. Sinisterra pga skader, mens Gnonto har spilt relativt lite og det spørs om andre vil betale veldig mye for relativt usikre kort. Blir det på "billigsalg" bør de beholdes, så sant det ikke er streiketakter. Ellers er vel Adams antakelig interessant grunnet en bra sesong og hans nøkkeltall, men skader gjelder her også. Ser heller ikke for meg at Wöber har beilere over alt, men tipper Koch og kanskje Harrison forsvinner. Sistnevnte har nok døra på gløtt etter at Orta/Radrizzani forsøkte å ta en Dan James på han i januar. Jeg er helt sikker på at det finnes en klausul i hans nye kontrakt, uten å vite det.

Det kan vel også tenkes at Radrizzani skal ta igjen litt av det tapte på investeringen, ved å selge spillere? Og det gjelder kun om 49ers faktisk er villig til å kjøpe ytterligere aksjer om klubben går ned, som da eventuelt neppe blir til PL-premium i prisen.

Det kommer helt an på det nevnte om hva som eventuelt skjer på eiersiden, men jeg tenker at folk som Antonio eller Ings kunne vært hentet fra West Ham som det meldes skal bygge nytt i sommer. Det er et lag som har slitt nesten like mye som oss, så det høres kanskje søkt ut å ønske seg disse, men jeg tror det er slike spillertyper vi trenger flere av om vi rykker ned. Noen voksne karer med fartstid som ikke lar seg skremme og som har litt spisskompetanse. Med andre ord, ikke nødvendigvis en av akkurat disse to, men en type som dem. Erfarne spillere som fortsatt har litt saft igjen.

Tror også et par "gamle" karer til i stallen kunne vært godt for de yngre spillerne, som både kan veiledes, støtte seg på andre og matches mer fornuftig.
Marching on together!

Dylan

Vi berger plassen; slår Leicester på tirsdag, og jeg får endelig oppleve en seier i PL live.

Kato

100% ut: Tyler Adams, Jack Harrison, Weston McKennie, Brenden Aaronson, Junior Firpo, Marc Roca, Luis Sinisterra.
 

Dennis

Vi berger plassen; slår Leicester på tirsdag, og jeg får endelig oppleve en seier i PL live.

Fortsatt helt i egne hender, men Leicester må nok slås. Ser på bortetabellen at de er det laget som har scoret sjette mest på bortebane. 24 goaler er kun slått av Spurs og Newcastle på 25, City med 28, Brighton 29 og Arsenal 32.

Leeds er sammen med Soton det laget som slipper inn mest hjemme med 30.

Det skal også nevnes at Leicester er laget med tredje flest baklengs borte.

Så da blir det vel 0-0?
Marching on together!

GeirO

Ennå ingen som har laget motstykket til denne tråden: "Neste år i PL- hvem ut og hvem inn?"

Det er vel 30-60% sjanse for å rykke ned, større hvis vi ikke forbedrer oss. Og det gjør vi nok, all empiri og statistikk tatt i betraktning.

Vi bør slå Leicester i morgen. B'mouth borte blir verre hvis ikke helgas braktap mot WH indikerte starten på en downperiode.

Uansett berger vi plassen i siste runde med 5-0 på Elland Road mot syke Spurs....

GeirO

Justerer nedrykkssjansene til 60-80%. Ikke så mye pga. tabellplasseringen, men primært pga. at vi er så dårlige i de to 16-meterne. Det er der kamper avgjøres (breaking news). Sekundært vårt kampprogram i mai.

Ikke sikkert det er noen krise hvis vi kommer oss opp etter 1-2 år. Men det er ikke så lett som det høres ut som. Vi trenger mye penger og lure kjøp hvis det skal skje. Tar det 16 år på nytt er det jo krise. Mange av oss på Forumet nærmer oss 100 år da...
MOT

RoarG

Justerer nedrykkssjansene til 60-80%. Ikke så mye pga. tabellplasseringen, men primært pga. at vi er så dårlige i de to 16-meterne. Det er der kamper avgjøres (breaking news). Sekundært vårt kampprogram i mai.

Ikke sikkert det er noen krise hvis vi kommer oss opp etter 1-2 år. Men det er ikke så lett som det høres ut som. Vi trenger mye penger og lure kjøp hvis det skal skje. Tar det 16 år på nytt er det jo krise. Mange av oss på Forumet nærmer oss 100 år da...
Vil være 79 i så fall. Et stykke igjen til 100 ;).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

morten1966

Neste sesong spiller vi i Championship. Eneste som kan redde oss er poengtrekk for Everton og at motstanderne spiller enda dårligere enn oss. Det skal "godt" gjøres for vi er elendige. 1-5 tapet mot middelhavsfarer Palace viste Leeds-fansen hvor skapet står: i Championship.

Spillerne mangler fysikk, teknikk, spilleforståelse og holdninger. Nede i Championship får vi nok ikke beholde de "beste" spillerne våre. Hvem er de? En gjeng som har skuffet fatalt i kamp etter kamp, viser at de faktisk er Championship-spillere, ikke PL-spillere. Med unntak av Wøber, som jeg gir minimalt av skylda for situasjonen, er resten bare å kvitte seg med. Alle sammen. Men Wøber blir nok solgt, dessverre. Og mange av de jeg håper forsvinner, blir nok værende. Også det, dessverre.

Manageren (et 6. valg) famler i blinde. At manager etter manager takket nei til å overta en PL-klubb bør fortelle oss mye. Det handler nok ikke utelukkende om kontrakter og at "Du det passer svært dårlig akkurat nå. Spør om 3 år, du." Folk har gjennomskuet prosjektet. Treneren ble ansatt for å snu en trend. Det har han ikke klart. Han bør ikke få forlenget kontrakten.

Orta: Feilansettelse. Altfor mange bomkjøp. Bare unntaksvis har han truffet (Raphina og Wøber). Treneransettelsene med unntak av Bielsa, har vitnet om cluelessness. JKA-sagaen er rene horror-filmen. Pinlig opptreden av Leeds. Ut døra med deg.

Radrizzani: Hyggelig mann, men lettvekter i det selskapet som heter PL. At klubber som Brighton, Palace og Fulham driver bedre enn oss, sier noe om hvor lite peiling han har. Orta har nok kjøpt spillerne, men Radrizzani er sjefen hans. Han bør trekke seg/selge seg ut til sommeren.

Konklusjon: Wøber kan bli. Alle de andre kan dra.

Wøber holder jo ikke mange kamper på rad, Championship er en altfor tøff liga for han.

Eriksen55

Hvis vi rykker ned. Noen blir jo vanskelig å beholde så klart..men hvem jeg vil ha ut er jeg sikker på.

Keepere
Ny, Robles og Unggutt

Hb
Drameh og Rasmus

Hs
Ny, Cresswell, Monteira

Vs
Wöber, Hjelde

Vv
Ny, ny (Hjelde)

Midtbane
Adams, Roca, Gyabi og Gray

Vinger/off midt
Sinisterra, Harrison, Gnonto, Summerville, Greenwood og Perkins

Spiss
Ny, Rutter, Gelhardt, Joseph

Ut:
Meslier, Ayling, Koch, Cooper, Strujik, Llorente, Firpo, Dallas, Forshaw, Rodrigo, Bamford

Kato

Hvis vi rykker ned. Noen blir jo vanskelig å beholde så klart..men hvem jeg vil ha ut er jeg sikker på.

Keepere
Ny, Robles og Unggutt

Hb
Drameh og Rasmus

Hs
Ny, Cresswell, Monteira

Vs
Wöber, Hjelde

Vv
Ny, ny (Hjelde)

Midtbane
Adams, Roca, Gyabi og Gray

Vinger/off midt
Sinisterra, Harrison, Gnonto, Summerville, Greenwood og Perkins

Spiss
Ny, Rutter, Gelhardt, Joseph

Ut:
Meslier, Ayling, Koch, Cooper, Strujik, Llorente, Firpo, Dallas, Forshaw, Rodrigo, Bamford

Beklager, men jeg tror drømmene på spillerlogistikken ut her blir skivebom. Kan ikke på noen måte se at Sinisterra, Harrison og aller minst Tyler Adams skal spille i championship neste år. Kristensen bør ikke være i den stallen neste år.
« Siste redigering: Mai 01, 2023, 10:23:23 av Kato »
 

morten1966

Rasmus er ikke god nok, Drameh vil ikke tilbake til Leeds, Wøber stort sett skadet, Hjelde har vel ikke spilt så veldig mye i Rotherham, Adams vil vel ikke spille i Championship, Sinistierra er jo ikke fit for Championship, må vel et helt nytt lag nesten...Alle veit at Championship
krever tøffet og styrke. Under Bielsa så kunne vi spille ut lag men Bielsa får vi aldri igjen. Harrison blir jo solgt, det har han i kontrakten ved nedrykk. Jeg elsket Bielsa ball men han burde gitt seg etter første sesongen i PL. Tror ting hadde sett helt annerledes ut i dag da.

Eriksen55

Hvis vi rykker ned. Noen blir jo vanskelig å beholde så klart..men hvem jeg vil ha ut er jeg sikker på.

Keepere
Ny, Robles og Unggutt

Hb
Drameh og Rasmus

Hs
Ny, Cresswell, Monteira

Vs
Wöber, Hjelde

Vv
Ny, ny (Hjelde)

Midtbane
Adams, Roca, Gyabi og Gray

Vinger/off midt
Sinisterra, Harrison, Gnonto, Summerville, Greenwood og Perkins

Spiss
Ny, Rutter, Gelhardt, Joseph

Ut:
Meslier, Ayling, Koch, Cooper, Strujik, Llorente, Firpo, Dallas, Forshaw, Rodrigo, Bamford

Beklager, men jeg tror drømmene på spillerlogistikken ut her blir skivebom. Kan ikke på noen måte se at Sinisterra, Harrison og aller minst Tyler Adams skal spille i championship neste år. Kristensen bør ikke være i den stallen neste år.

Som jeg skrev.. noen blir vanskelige å beholde. Men jeg ville hatt dette som utgangspunkt over spillere jeg ØNSKET med videre. Så sier det seg selv at det neppe blir slik.😀




ar9

Uansett hvem som styrer og steller neste sesong håper jeg vi går bort i fra å hente benkeslitere fra «store klubber» Spillere som Michael Cuisins (dodged a bullet), Roca, Kiko, JKA, MacKenny.
Høy gasje og dårlig fitness.

Vi trenger spillere som er sultne, på vei opp, klare for å trene og spille mye. Klare for å bli bedre i Leeds.
Ikke komme til Leeds for å visne eller bare ligge på massasjebenken.
Det må ikke på død og liv være 17,5 år uten hår på balla heller. Kan ikke vi også plukke noen «late bloomers» fra EFL??? Som Toney, Vardy etc…

Gökeres f.eks. bør bli vår.

Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: Mai 01, 2023, 10:46:07 av ar9 »

Dennis

Jeg har ingen anelse om kvaliteten til Robles. Han er vel det man kan kalle en profesjonell reservekeeper og har på tross av ti år mer enn Meslier kun 30-40 kamper mer enn franskmannen. Meslier bør nok selges om man klarer å få inn en del penger for han. Virker å ha stagnert etter hvert som Leeds har blitt dårligere. Naturlig nok det, men nå virker det vanskelig å snu. Dersom en klubb legger en del penger på bordet kan det være på tide å bruke de andre steder.

En koksgrå, solid nok og kjedelig keeper bør hentes inn i tospann med Robles. Av typen Butland, McCarthy. Det finnes en rekke slike.

Rasmus Kristensen - holder neppe nivået? Vi ble solgt en harding som skaffer målpoeng, men vi har sett lite til han. Selg
Luke Ayling - fryktelig svak for tiden, men jeg tror erfaring og kontinuitet tilsier en sesong til (som utfordrer/dekning). Behold
Cody Drameh - to gode utlån i Championship. Vil han derimot spille for laget? Behold
Liam Cooper - Kontinuitet, lederevner, mer hans nivå. Behold
Max Wöber - Bedre enn mange av de andre. Lederevner. Behold
Pascal Struijk - Fryktelig avhengig av medspiller og selvtillit. Bor noe i han. Behold (som utfordrer/dekning)
Junior Firpo - Ideelt sett har vi en mindre skadet og bedre venstreback. Dyr i drift? Selg.
Robin Koch - Skuffet over tyskeren. Har kun i små perioder vist prov på noe. Kan generere noen kroner? Selg.
Diego Llorente. Se over. Dyr. Selg.
Charlie Cresswell - Målfarlig og aggressiv stopper. Behold
Leo F Hjelde - Behold (evt lei ut)

Tyler Adams - Rimelig sikker på at han selges, ja, men: Behold
Winston McKennie - Når går neste fly til Torino?
Stuart Dallas - Gi han en sjanse til å bli fit. Anvendelig om kroppen fortsatt holder. Behold.
Marc Roca - Enten må han på fysisk egentrening i sommer ellers er det bare å kvitte seg med. Behold (mest fordi jeg ikke tror det finnes beilere)
Adam Forshaw - Skadeplaget. Slippes på fri.
Brenden Aaronson - Det er vel ingen som vil betale det vi gjorde for han. For lett og ubalansert, men kondisjon. Behold.
Sam Greenwood - Gode frispark, i blant noen gode kamper. Behold (utfordrer)
Jack Harrison - Ville absolutt beholdt Jackie, men det blir nok for mye interesse. Dårlig behandlet i januar. Behold.
Luis Sinisterra - Ekstremt mye skadeplaget. Meget god, men vil han spille Ch? Vil noen betale mer enn vi gjorde for skadene? Behold.
Willy Gnonto - Stort talent. Salgsobjekt for eierne, men vil noen betale nok? Behold, evt selges dyrt for å reinvestere.
Cry Summerville - Har noe ved seg, men litt for lite sluttprodukt. Går litt sur, men scoret i mane kamper rad. Behold i Ch.
Gini Rutter - Ingen sjans for at vi får igjen pengene. Behold, se om det bor noe i han.
Pat Bamford - Bør beholdes, men tør man satse på en så skadeplaget spiller som #9? Dyr kontrakt, men får vel neppe stort. Behold.
Rodrigo - Dyr kontrakt. Tror Rodrigo kunne vært meget viktig om vi stabler et godt Ch-lag på beina. Trur likevel lønna tilsier at de selger/gir bort. Behold.

Øvrige utlånte:
Tyler Roberts - Selg/slipp
Jamie Shackleton - Selg/slipp
Helder Costa - Selg/slipp
Ian Poveda - Selg/slipp
Dan James - Jeg ville behold han i Ch-ship. Fart og mye erfaring nå. Tror derimot det er null sjanse for at han spiller for dagens eiere. Behold.
Joe Gelhardt - Behold
En del unge som Bate, McKinstry, McCalmont osv som neppe har effekt på førstelaget ene eller andre veien. Videre utlån eller fristillelse.

Det blir nok vanskelig å beholde Gnonto, Sinisterra og Adams. Likevel er jeg ikke så sikkert på at det sitter så altfor mange klubber og er villig til å gi fryktelig mye penger for disse. Da blir det et spørsmål hvor mye Radrizzani / 49ers vil ta til takke med. Går ut fra at noen av de er tapt, sammen med Harrison, men jeg er ikke sikkert på at alle fire selges.

Jeg ender vel opp noe slikt:

Ny keeper, Robles, Klaesson, (Dallas)
Drameh, Ayling, (Dallas)
Cresswell, Wöber, Cooper, Struijk (Dallas)
Ny venstreback, (Struijk), Hjelde (Dallas)
Ny sentral midtbanespiller, Adams, Roca, Aaronson, Gyabi, Greenwood, Gray, Dallas
Harrison, Gnonto, Summerville, Sinisterra, Perkins, Rutter (Dallas)
Bamford, Rodrigo, Gelhardt, Joseph Fernandes (Dallas)

Så må Adams, Harrison, Sinisterra, Gnonto, Rodrigo evt m.fl. erstattes om/når de forsvinner. Noe her er nok ren ønsketenkning både spillere som jeg håper vi beholder, samt spillere jeg håper andre vil ta over.

For øvrig har Cresswell, Hjelde og Gelhardt fått godt med kamper på nivået. I tillegg har Perkins, Gyabi, Greenwood, Gray og Joseph Fernandes blitt ett år eldre. Mener derfor de fremstår som langt mer solide på benk/utfordrere enn da flere av de samme satt der for Bielsa for to år sida.

Derfor bør man ta høyde på å hente de riktige spillerne på de plassene det skorter. At de er gode nok i dag og ikke om tre år må være en selvfølge, men jeg mener også at det må være mer erfarne spillere som bidrar til å dra lasset. Spillere som er naturlige etterfølgere i ledergruppa etter Ayling, Dallas, Cooper, Bamford, Forshaw mv. De unge talentene trenger noen å støtte seg på etter hvert som de fases ut.

Det er helt sikkert litt i overkant av hva vi kan få, men typen spillere som Matt Targett, Danny Ings/Michail Antonio og en svært solid midtbanespiller med tilstedeværelse og kvalitet begge veier. Gjerne også britisk. De beste spillerne i Premier League er ikke britiske; det finnes selvsagt gode fotballspillere overalt, men man bør ha en kjerne som er "lokal" og som spiller på hjemmebane. Det viser seg vel å være det beste over tid, særlig når man ikke er på det aller, aller øverste nivået.
« Siste redigering: Mai 01, 2023, 13:09:34 av Dennis »
Marching on together!

HåvardK

Jeg har ingen anelse om kvaliteten til Robles. Han er vel det man kan kalle en profesjonell reservekeeper og har på tross av ti år mer enn Meslier kun 30-40 kamper mer enn franskmannen. Meslier bør nok selges om man klarer å få inn en del penger for han. Virker å ha stagnert etter hvert som Leeds har blitt dårligere. Naturlig nok det, men nå virker det vanskelig å snu. Dersom en klubb legger en del penger på bordet kan det være på tide å bruke de andre steder.

En koksgrå, solid nok og kjedelig keeper bør hentes inn i tospann med Robles. Av typen Butland, McCarthy. Det finnes en rekke slike.

Rasmus Kristensen - holder neppe nivået? Vi ble solgt en harding som skaffer målpoeng, men vi har sett lite til han. Selg
Luke Ayling - fryktelig svak for tiden, men jeg tror erfaring og kontinuitet tilsier en sesong til (som utfordrer/dekning). Behold
Cody Drameh - to gode utlån i Championship. Vil han derimot spille for laget? Behold
Liam Cooper - Kontinuitet, lederevner, mer hans nivå. Behold
Max Wöber - Bedre enn mange av de andre. Lederevner. Behold
Pascal Struijk - Fryktelig avhengig av medspiller og selvtillit. Bor noe i han. Behold (som utfordrer/dekning)
Junior Firpo - Ideelt sett har vi en mindre skadet og bedre venstreback. Dyr i drift? Selg.
Robin Koch - Skuffet over tyskeren. Har kun i små perioder vist prov på noe. Kan generere noen kroner? Selg.
Diego Llorente. Se over. Dyr. Selg.
Charlie Cresswell - Målfarlig og aggressiv stopper. Behold
Leo F Hjelde - Behold (evt lei ut)

Tyler Adams - Rimelig sikker på at han selges, ja, men: Behold
Winston McKennie - Når går neste fly til Torino?
Stuart Dallas - Gi han en sjanse til å bli fit. Anvendelig om kroppen fortsatt holder. Behold.
Marc Roca - Enten må han på fysisk egentrening i sommer ellers er det bare å kvitte seg med. Behold (mest fordi jeg ikke tror det finnes beilere)
Adam Forshaw - Skadeplaget. Slippes på fri.
Brenden Aaronson - Det er vel ingen som vil betale det vi gjorde for han. For lett og ubalansert, men kondisjon. Behold.
Sam Greenwood - Gode frispark, i blant noen gode kamper. Behold (utfordrer)
Jack Harrison - Ville absolutt beholdt Jackie, men det blir nok for mye interesse. Dårlig behandlet i januar. Behold.
Luis Sinisterra - Ekstremt mye skadeplaget. Meget god, men vil han spille Ch? Vil noen betale mer enn vi gjorde for skadene? Behold.
Willy Gnonto - Stort talent. Salgsobjekt for eierne, men vil noen betale nok? Behold, evt selges dyrt for å reinvestere.
Cry Summerville - Har noe ved seg, men litt for lite sluttprodukt. Går litt sur, men scoret i mane kamper rad. Behold i Ch.
Gini Rutter - Ingen sjans for at vi får igjen pengene. Behold, se om det bor noe i han.
Pat Bamford - Bør beholdes, men tør man satse på en så skadeplaget spiller som #9? Dyr kontrakt, men får vel neppe stort. Behold.
Rodrigo - Dyr kontrakt. Tror Rodrigo kunne vært meget viktig om vi stabler et godt Ch-lag på beina. Trur likevel lønna tilsier at de selger/gir bort. Behold.

Øvrige utlånte:
Tyler Roberts - Selg/slipp
Jamie Shackleton - Selg/slipp
Helder Costa - Selg/slipp
Ian Poveda - Selg/slipp
Dan James - Jeg ville behold han i Ch-ship. Fart og mye erfaring nå. Tror derimot det er null sjanse for at han spiller for dagens eiere. Behold.
Joe Gelhardt - Behold
En del unge som Bate, McKinstry, McCalmont osv som neppe har effekt på førstelaget ene eller andre veien. Videre utlån eller fristillelse.

Det blir nok vanskelig å beholde Gnonto, Sinisterra og Adams. Likevel er jeg ikke så sikkert på at det sitter så altfor mange klubber og er villig til å gi fryktelig mye penger for disse. Da blir det et spørsmål hvor mye Radrizzani / 49ers vil ta til takke med. Går ut fra at noen av de er tapt, sammen med Harrison, men jeg er ikke sikkert på at alle fire selges.

Jeg ender vel opp noe slikt:

Ny keeper, Robles, Klaesson, (Dallas)
Drameh, Ayling, (Dallas)
Cresswell, Wöber, Cooper, Struijk (Dallas)
Ny venstreback, (Struijk), Hjelde (Dallas)
Ny sentral midtbanespiller, Adams, Roca, Aaronson, Gyabi, Greenwood, Gray, Dallas
Harrison, Gnonto, Summerville, Sinisterra, Perkins, Rutter (Dallas)
Bamford, Rodrigo, Gelhardt, Joseph Fernandes (Dallas)

Så må Adams, Harrison, Sinisterra, Gnonto, Rodrigo evt m.fl. erstattes om/når de forsvinner. Noe her er nok ren ønsketenkning både spillere som jeg håper vi beholder, samt spillere jeg håper andre vil ta over.

For øvrig har Cresswell, Hjelde og Gelhardt fått godt med kamper på nivået. I tillegg har Perkins, Gyabi, Greenwood, Gray og Joseph Fernandes blitt ett år eldre. Mener derfor de fremstår som langt mer solide på benk/utfordrere enn da flere av de samme satt der for Bielsa for to år sida.

Derfor bør man ta høyde på å hente de riktige spillerne på de plassene det skorter. At de er gode nok i dag og ikke om tre år må være en selvfølge, men jeg mener også at det må være mer erfarne spillere som bidrar til å dra lasset. Spillere som er naturlige etterfølgere i ledergruppa etter Ayling, Dallas, Cooper, Bamford, Forshaw mv. De unge talentene trenger noen å støtte seg på etter hvert som de fases ut.

Det er helt sikkert litt i overkant av hva vi kan få, men typen spillere som Matt Targett, Danny Ings/Michail Antonio og en svært solid midtbanespiller med tilstedeværelse og kvalitet begge veier. Gjerne også britisk. De beste spillerne i Premier League er ikke britiske; det finnes selvsagt gode fotballspillere overalt, men man bør ha en kjerne som er "lokal" og som spiller på hjemmebane. Det viser seg vel å være det beste over tid, særlig når man ikke er på det aller, aller øverste nivået.
Som vanlig gode og grundie analyser av Dennis. Jeg er stort sett enig i det du skriver, men kunne ha ønsket meg at vi kan gå inn i en sesong uten spillere som er skadet halve sesongen eller mer. Det betyr at det brenner et blått lys for Cooper, Bamford, Roberts, Shackleton (har vel ikke vært mye skadet i år, da), Firpo og Sinisterra. Kanskje bør vi beholde Cooper fordi vi trenger ledertyper.

peacock

Fint innlegg, og er enig i mange av vurderingene dine.
Men, eier vi fremdeles Helder Costa!?

Pettersen97

Selg/ release:

Meslier £15
Kristensen £7
Cooper £0
Forshaw £0
Aaronson £18
McKennie £0
Bamford £10
Rodrigo £10
Llorente £13
Roberts £8
Costa £5
Poveda £5
Shakelton £8

Total: £ 99 mill.
Sikkert grov bom på noen av disse prisene.

Tilbake fra lån:

Joffy
Drameh
Creswell
Hjelde
Dan James

Lag 2023/24.

Keepere:
Robles
Klaeson
Ny/ ungdom

Forsvar:
VB- Firpo, Hjelde, Ny/ ungdom.
CD- Creswell, Wöber, Struijk, Koch.
RB- Drameh, Ayling, Ny/ ungdom.

Midtbane:
LM: Harrison, Gnonto.
DM: Adams, Ny.
CM: Roca, Greenwood, Dallas (potet), Ny.
RM: Summerville, Sinisterra, James.

Spiss:

Rutter, Joffy, Ny/ ungdom.
The Mighty Whites

RoarG

Gnonto får vi ikke beholde. Chelsea vil ha han. Rykker vi ned, drar han. Pris: £25M?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sterland

Selg/ release:

Meslier £15
Kristensen £7
Cooper £0
Forshaw £0
Aaronson £18
McKennie £0
Bamford £10
Rodrigo £10
Llorente £13
Roberts £8
Costa £5
Poveda £5
Shakelton £8

Total: £ 99 mill.
Sikkert grov bom på noen av disse prisene.

Tilbake fra lån:

Joffy
Drameh
Creswell
Hjelde
Dan James

Lag 2023/24.

Keepere:
Robles
Klaeson
Ny/ ungdom

Forsvar:
VB- Firpo, Hjelde, Ny/ ungdom.
CD- Creswell, Wöber, Struijk, Koch.
RB- Drameh, Ayling, Ny/ ungdom.

Midtbane:
LM: Harrison, Gnonto.
DM: Adams, Ny.
CM: Roca, Greenwood, Dallas (potet), Ny.
RM: Summerville, Sinisterra, James.

Spiss:

Rutter, Joffy, Ny/ ungdom.
Tror estimatet på Roberts/Shack/Costa/Poveda er i overkant optimistisk. Skal være fornøyde om vi kan få 5 mill pund til sammen. Jeg tror derimot Gnonto, Summerville, Adams og James forsvinner. Salg av disse bør kunne gi oss rundt 100 mill.
Etter 3 år i PL, får vi en grei fallskjerm og MÅ ikke selge. Men jeg antar flere av de du nevner, samt de mest attraktive vil ønske/kreve å bli solgt.

Fryktelig spent på hva vi får inn i ledelsen/manager og hvordan de ønsker å gjenoppbygge laget.

HåvardK

Selg/ release:

Meslier £15
Kristensen £7
Cooper £0
Forshaw £0
Aaronson £18
McKennie £0
Bamford £10
Rodrigo £10
Llorente £13
Roberts £8
Costa £5
Poveda £5
Shakelton £8

Total: £ 99 mill.
Sikkert grov bom på noen av disse prisene.

Tilbake fra lån:

Joffy
Drameh
Creswell
Hjelde
Dan James

Lag 2023/24.

Keepere:
Robles
Klaeson
Ny/ ungdom

Forsvar:
VB- Firpo, Hjelde, Ny/ ungdom.
CD- Creswell, Wöber, Struijk, Koch.
RB- Drameh, Ayling, Ny/ ungdom.

Midtbane:
LM: Harrison, Gnonto.
DM: Adams, Ny.
CM: Roca, Greenwood, Dallas (potet), Ny.
RM: Summerville, Sinisterra, James.

Spiss:

Rutter, Joffy, Ny/ ungdom.
Tror estimatet på Roberts/Shack/Costa/Poveda er i overkant optimistisk. Skal være fornøyde om vi kan få 5 mill pund til sammen. Jeg tror derimot Gnonto, Summerville, Adams og James forsvinner. Salg av disse bør kunne gi oss rundt 100 mill.
Etter 3 år i PL, får vi en grei fallskjerm og MÅ ikke selge. Men jeg antar flere av de du nevner, samt de mest attraktive vil ønske/kreve å bli solgt.

Fryktelig spent på hva vi får inn i ledelsen/manager og hvordan de ønsker å gjenoppbygge laget.
Det er så mye uklarheter både på eier- og trenersida at vi ikke vil fremstå som en særlig attraktiv klubb til høsten. En grei økonomi er vel og bra, men det er mange brikker som må på plass før jeg begynner å se lyst på fremtiden. Ser ikke bort fra at vi faktisk må kjempe om å holde oss i CS.

Dennis

Jeg tror vi holder plassen i Championship greit, men målet må uansett være opprykk. Det er tre år med fallskjerm, men denne støtten faller gradvis. Det er med andre ord ikke slik at man har tre år "gratis" forsøk.

Helt enig med Håvard, at eiersituasjonen kan by på store utfordringer neste sesong. Vi tenker vel alle på restrukturering av stallen, med ny trenerstab og sportsdirektør. Er vi derimot sikre på at Radrizzani/49ers vil prioritere det sportslige? Eller handler det om å komme seg ut av avtalen? Vil Radrizzani prøve å gjenvinne tapt fortjeneste og vil han gjøre det nødvendige for å satse på det, eller blir det på sparebluss?

Et annet moment, er alle de dyre avtalene Victor Orta har signert på. Rutter, Aaronson, Kristensen, Adams, Roca osv skal betales på. For ikke å snakke om Jean-Kevin Augustin. Fallskjerm er nevnt, men kan disse betales over driften eller må man selge unna for å dra inn penger? Og hvordan betaler man i så fall for erstatterne?

Kan ikke skjønne annet enn at det må hostes opp penger fra investorene for å gjøre denne klubben slagkraftig både med tanke på et opprykk på direkten og rustet for ny overlevelse i PL.

Så må man rykke ned først da...
Marching on together!

Sterland

Jeg tror vi holder plassen i Championship greit, men målet må uansett være opprykk. Det er tre år med fallskjerm, men denne støtten faller gradvis. Det er med andre ord ikke slik at man har tre år "gratis" forsøk.

Helt enig med Håvard, at eiersituasjonen kan by på store utfordringer neste sesong. Vi tenker vel alle på restrukturering av stallen, med ny trenerstab og sportsdirektør. Er vi derimot sikre på at Radrizzani/49ers vil prioritere det sportslige? Eller handler det om å komme seg ut av avtalen? Vil Radrizzani prøve å gjenvinne tapt fortjeneste og vil han gjøre det nødvendige for å satse på det, eller blir det på sparebluss?

Et annet moment, er alle de dyre avtalene Victor Orta har signert på. Rutter, Aaronson, Kristensen, Adams, Roca osv skal betales på. For ikke å snakke om Jean-Kevin Augustin. Fallskjerm er nevnt, men kan disse betales over driften eller må man selge unna for å dra inn penger? Og hvordan betaler man i så fall for erstatterne?

Kan ikke skjønne annet enn at det må hostes opp penger fra investorene for å gjøre denne klubben slagkraftig både med tanke på et opprykk på direkten og rustet for ny overlevelse i PL.

Så må man rykke ned først da...
Nedrykk ser jeg som høyst sannsynlig. Tipper galskapen til Orta blir finansiert med salg av Gnonto, Harrison, Summerville, Adams, James og forhåpentligvis Roca. Skal heller ikke se bort i fra at Rutter blir solgt med tap, men jeg har absolutt ikke gitt opp han..  JKA saken må jo prøves. De kan jo ikke ha lovet han 100.000 pund i uka, her må det være mulig å komme til et bedre forlik.

HåvardK

Jeg tror vi holder plassen i Championship greit, men målet må uansett være opprykk. Det er tre år med fallskjerm, men denne støtten faller gradvis. Det er med andre ord ikke slik at man har tre år "gratis" forsøk.

Helt enig med Håvard, at eiersituasjonen kan by på store utfordringer neste sesong. Vi tenker vel alle på restrukturering av stallen, med ny trenerstab og sportsdirektør. Er vi derimot sikre på at Radrizzani/49ers vil prioritere det sportslige? Eller handler det om å komme seg ut av avtalen? Vil Radrizzani prøve å gjenvinne tapt fortjeneste og vil han gjøre det nødvendige for å satse på det, eller blir det på sparebluss?

Et annet moment, er alle de dyre avtalene Victor Orta har signert på. Rutter, Aaronson, Kristensen, Adams, Roca osv skal betales på. For ikke å snakke om Jean-Kevin Augustin. Fallskjerm er nevnt, men kan disse betales over driften eller må man selge unna for å dra inn penger? Og hvordan betaler man i så fall for erstatterne?

Kan ikke skjønne annet enn at det må hostes opp penger fra investorene for å gjøre denne klubben slagkraftig både med tanke på et opprykk på direkten og rustet for ny overlevelse i PL.

Så må man rykke ned først da...
Nedrykk ser jeg som høyst sannsynlig. Tipper galskapen til Orta blir finansiert med salg av Gnonto, Harrison, Summerville, Adams, James og forhåpentligvis Roca. Skal heller ikke se bort i fra at Rutter blir solgt med tap, men jeg har absolutt ikke gitt opp han..  JKA saken må jo prøves. De kan jo ikke ha lovet han 100.000 pund i uka, her må det være mulig å komme til et bedre forlik.
James tror jeg faktisk kan bli en viktig brikke i CS. Han var jo stjerne i Swansea, og har en oppofrende spillestil jeg gjerne skulle ha sett mer av denne sesongen.

leedslife

Selg/ release:

Meslier £15
Kristensen £7
Cooper £0
Forshaw £0
Aaronson £18
McKennie £0
Bamford £10
Rodrigo £10
Llorente £13
Roberts £8
Costa £5
Poveda £5
Shakelton £8

Total: £ 99 mill.
Sikkert grov bom på noen av disse prisene.

Tilbake fra lån:

Joffy
Drameh
Creswell
Hjelde
Dan James

Lag 2023/24.

Keepere:
Robles
Klaeson
Ny/ ungdom

Forsvar:
VB- Firpo, Hjelde, Ny/ ungdom.
CD- Creswell, Wöber, Struijk, Koch.
RB- Drameh, Ayling, Ny/ ungdom.

Midtbane:
LM: Harrison, Gnonto.
DM: Adams, Ny.
CM: Roca, Greenwood, Dallas (potet), Ny.
RM: Summerville, Sinisterra, James.

Spiss:

Rutter, Joffy, Ny/ ungdom.
Tror estimatet på Roberts/Shack/Costa/Poveda er i overkant optimistisk. Skal være fornøyde om vi kan få 5 mill pund til sammen. Jeg tror derimot Gnonto, Summerville, Adams og James forsvinner. Salg av disse bør kunne gi oss rundt 100 mill.
Etter 3 år i PL, får vi en grei fallskjerm og MÅ ikke selge. Men jeg antar flere av de du nevner, samt de mest attraktive vil ønske/kreve å bli solgt.

Fryktelig spent på hva vi får inn i ledelsen/manager og hvordan de ønsker å gjenoppbygge laget.
Det er så mye uklarheter både på eier- og trenersida at vi ikke vil fremstå som en særlig attraktiv klubb til høsten. En grei økonomi er vel og bra, men det er mange brikker som må på plass før jeg begynner å se lyst på fremtiden. Ser ikke bort fra at vi faktisk må kjempe om å holde oss i CS.
Hvis vi nå rykker ned tror jeg dette er spot on. Det blir nok en langt mykere landing enn forrige gang vi rykket ned fra PL.
Ellers tror jeg ikke vi vil kjempe for å holde oss. Jeg tror vi havner tilbake på start før eierskifte Cellino/Rad rent sportslig. Midt på tabellen - under PO.
Skal vi klare å bygge noe bærekraftig over tid og etablere oss der en klubb med slik historie, størrelse, og potensial som Leeds har må alt du er inne på over gå i orden.
Kunnskap, profesjonalitet og erfaring som bunner ned i en langsiktig strategi i stedefor følelser, tilfeldigheter og urasjonelle valg der treffprosenten er så svak sportslig.
Regner med det blir en stor omrokkering ifht modell, der langsiktighet ifht unggutter fortsatt vil bestå, men det vil bygges en enhet langt mer solid ut fra fysiske attributter og alder/erfaring.
Leicester, Soton og Leeds kan gå ned. Alle speiler hverandre ifht til modell. Det er jo litt interessant.

Nå er jeg så naiv at jeg fortsatt tror vi klarer å holde oss. Tror det blir oss v Everton.



« Siste redigering: Mai 09, 2023, 13:53:17 av leedslife »

morten1966

Etter første sesong i PL så var det vel allerede mange av disse spillerne som vi skulle vært kvitt, Inn kom vel Firpo og James.....kvalitet gitt. Der bomma vi stygt, rart Bielsa ikke så signalene? Enda verre da Bamford ble skada mot Newcastle og vi ikke kjøpte noe fornuftig i Januar vinduet i 2022. Har aldri skjønt at det skulle være så vanskelig for Leeds å kjøpe en spiss. For ikke å snakke om en kvalitet til på midtbanen samme sesong. Her har klubben virkelig gjort en dårlig jobb. Å erstatte Bielsa med Marsch er vel muligens den største feilen klubben har gjort. Er redd dette blir en fryktelig nedtur til Championship. Å det jeg har sett av Gelhardt overbeviser ikke meg veldig. Cresswell har vel vært ok i Millwall men ikke fantastisk. Vi trenger mye nytt i laget. Håper klubben tør å satse og tar en Burnley og går rett opp igjen. Håper vi får inn spillere med   erfaring og ikke bare unggutter.