Skrevet av Emne: Neste sesong i Championship: Hvem blir solgt eller kvitter vi oss med?  (Lest 15659 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

LeifMorten

Hadde gjerne tatt Milner med i trenerteamet.
 

Kato

Uansett hva det spekuleres i så må vi ha en ny nr 9.

Kickthemdown

Meslier
Ayling
Koch
Firpo
Kristensen
Struijk
McKennie
Roca
Harrison
Aarsonson
Bamford
Rodrigo
James
Costa
Klaesson
Shack
Greenwood

Get rid

Behold, alt u21, Drameh, Cresswell, Gelhardt, Summerville, Gnonto, Wøber, Cooper og Rutter.

Kjøpe flere av toppspillere i Championship denne sesongen, blant annet Coventry svenske spiss.

Kato

Meslier
Ayling
Koch
Firpo
Kristensen
Struijk
McKennie
Roca
Harrison
Aarsonson
Bamford
Rodrigo
James
Costa
Klaesson
Shack
Greenwood

Get rid

Behold, alt u21, Drameh, Cresswell, Gelhardt, Summerville, Gnonto, Wøber, Cooper og Rutter.

Kjøpe flere av toppspillere i Championship denne sesongen, blant annet Coventry svenske spiss.

Du sier ingenting om Adams og Sinisterra. Vil skadene holde dem i Leeds, ihvertfall frem til januar? Jeg tror det er viktig med total utskifting. Tapermentaliteten må bort, ellers blir det tatt med inn i neste sesong. Få eierskap på plass i full fart, få Brendan Rodgers inn, rydd opp i stallen, og kom i gang. Jo lengre det rotes, jo verre blir neste esong.
 

Russel_Doig

Meslier
Ayling
Koch
Firpo
Kristensen
Struijk
McKennie
Roca
Harrison
Aarsonson
Bamford
Rodrigo
James
Costa
Klaesson
Shack
Greenwood

Get rid

Behold, alt u21, Drameh, Cresswell, Gelhardt, Summerville, Gnonto, Wøber, Cooper og Rutter.

Kjøpe flere av toppspillere i Championship denne sesongen, blant annet Coventry svenske spiss.

Du sier ingenting om Adams og Sinisterra. Vil skadene holde dem i Leeds, ihvertfall frem til januar? Jeg tror det er viktig med total utskifting. Tapermentaliteten må bort, ellers blir det tatt med inn i neste sesong. Få eierskap på plass i full fart, få Brendan Rodgers inn, rydd opp i stallen, og kom i gang. Jo lengre det rotes, jo verre blir neste esong.

Total utskifting er neppe oppskriften om vi skal kjapt opp igjen. Det absolutt viktigste er å få inn en manager som kan løfte dei spillerene vi har, løfte dei mentalt og få dei til å opptre som et lag. Det kan hende Brendan Rogers er mannen, eller andre.


Russel_Doig

Meslier
Ayling
Koch
Firpo
Kristensen
Struijk
McKennie
Roca
Harrison
Aarsonson
Bamford
Rodrigo
James
Costa
Klaesson
Shack
Greenwood

Get rid

Behold, alt u21, Drameh, Cresswell, Gelhardt, Summerville, Gnonto, Wøber, Cooper og Rutter.

Kjøpe flere av toppspillere i Championship denne sesongen, blant annet Coventry svenske spiss.

Om vi satser på dei oppskrytte U21-spillerene så blir vi lenge nede.
Så skal vi sjølsagt beholde så mange som mulig av dei gode for å rykke rett opp igjen. Vi selger jo ikkje Harrison, Adams, Rodrigo eller Sinisterra frivillig sjølsagt. Ellers tror eg at Daniel James kan være en bra mann å ha med, Aaronsen med sjøltillit vil være bra, og Junior Firpo har vist veldig gode offensive takter som kan komme godt med når vi skal styre. Ellers enig i at vi beholder Gelhardt, Summerville, Gnonto, Wøber, Cooper og Rutter. Så legger vi sjølsagt opp til å gi Forshaw ny kontrakt.

Kato

Livredd for at tapermentaliteten skal bli med ned. Da faller steinen videre. Championship er uhyre jevnt, marginer alle veier.

Russel_Doig

Livredd for at tapermentaliteten skal bli med ned. Da faller steinen videre. Championship er uhyre jevnt, marginer alle veier.

Eg deler bekymringen, men derfor er treneransettelsen nødt å treffe blink. Dessuten er ikkje Championship så jevn, Burnley og Sheffield United var hhv 21 og 11 poeng foran Luton på 3. Men meget jevn derfra og ned.
Får man til noe bra med utgangspunkt i spillerstallen vår, og får inn en vinnende mentalitet, så spaserer man gjennom den divisjonen i triumf.

ragnar

Det viktigste er få på plass en dyktig trener med pondus. Så med bielsa hva en dyktig trener kan utrette. Ser ut som om det blir knapt med tid for den nye treneren, så må ha en som er inneforstått med utfordringen. Mer personlighet ala bielsa enn march.
*In El Loco we trust!*

Kato

Livredd for at tapermentaliteten skal bli med ned. Da faller steinen videre. Championship er uhyre jevnt, marginer alle veier.

Eg deler bekymringen, men derfor er treneransettelsen nødt å treffe blink. Dessuten er ikkje Championship så jevn, Burnley og Sheffield United var hhv 21 og 11 poeng foran Luton på 3. Men meget jevn derfra og ned.
Får man til noe bra med utgangspunkt i spillerstallen vår, og får inn en vinnende mentalitet, så spaserer man gjennom den divisjonen i triumf.

Da bør de fleste av Wøber, Cooper, Adams, Sinisterra, Summerville, Gnonto og Rodrigo bli med ned. Så får Drameh, Cresswell og Gelhardt fylle ut stallen. Ny keeper tenker jeg vi er helt avhengig av. Ventreback har vi ropt på i seks år, kanskje i år er sommeren. Ta med en sentral midtbanespiller, en god tier og en spiss så nærmer det seg. Darlow eller Woodman i mål. Zian Flemming fra Millwall inn i tier-rollen. Gyøkeres inn på topp. Sentrallinja må forsterkes.

Sydhagen

Om Drameh blir med så bør han være førstevalg på backen og satses på. Så får heller Ayling være backup der.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

SupALeedS

Blå mandag deluxe. MEN! Nå begynner jobben hvor tårer må tørkes bort. Skal vi gjenreise denne klubben, så må vi begynne med å få klar oversikt over først å fremst eiersiden vår. Skal Radz bli fortsatt? Skal 49èrs kjøpe hele klubben?

Hvem skal trene vårt lag? Big sam eller en annen? Jeg for min del skulle ønske vi valgte en annen trener enn Sam. Ikke sett så mye bedring ( dog fikk han kun 4 kamper, så ikke fair å dømme han på det grunnlaget).

Brendan Rogers bør være en mann vi kunne klart å få kloa i ?

Når det gjelder stall, så blir det antageligvis spillersalg som følge av nedrykket. Men jeg tror ikke vi kvitter oss med alt.

Jeg tror vi skal få et lag i August som skal være med å kjempe helt der oppe.

Jeg tror disse selges eller finner seg ny klubb.

Rodrigo
Harrisson
Adams
Sinisterra
Lloriente
James
Drameh

Så får vi begynne jobben med å erstatte. Fylle på med litt klasse Championship spillere, med rutine. Vi kan ikke stille U21 fra Leeds å tro at Championship blir en lek. Da bommer vi. Vi har slitt i 16 år før, å vet hvor tøft det er. DOG! tror jeg at Leeds Stallen nå er noe å bygge videre på. Må få orden på eiersiden og en god trener som kan strukturelt sette opp dette laget bedre enn hva forgjengerne har greid. Så er det også forskjell på Championship og Premier league selvsagt. Beholder vi stallen, har vi gode muligheter til å rykke rett opp tror jeg. Tror fremdeles at vi må hente en målscorer som ikke sliter med skader hele tiden. Det ser man stort sett på dem lagene som rykker opp, at de har en spiller som minimum scorer 20 mål.
Alex

Kickthemdown

Meslier
Ayling
Koch
Firpo
Kristensen
Struijk
McKennie
Roca
Harrison
Aarsonson
Bamford
Rodrigo
James
Costa
Klaesson
Shack
Greenwood

Get rid

Behold, alt u21, Drameh, Cresswell, Gelhardt, Summerville, Gnonto, Wøber, Cooper og Rutter.

Kjøpe flere av toppspillere i Championship denne sesongen, blant annet Coventry svenske spiss.

Du sier ingenting om Adams og Sinisterra. Vil skadene holde dem i Leeds, ihvertfall frem til januar? Jeg tror det er viktig med total utskifting. Tapermentaliteten må bort, ellers blir det tatt med inn i neste sesong. Få eierskap på plass i full fart, få Brendan Rodgers inn, rydd opp i stallen, og kom i gang. Jo lengre det rotes, jo verre blir neste esong.
Tar det som en selvfølge at Sinnisterra og Adams blir solgt. Utenkelig at de er med ned.

Josch

Leeds skal vel betale for Rutter og Augustin også i championship. Tviler på at disse kjøpesummene er betalt. Og i tillegg skal man trolig etterbetale superlønn for sistnevnte. Dette legger betydelig beslag på "fallskjermpengene" . Alt dette er kostnader som er umulig å bli kvitt.

Vil tro at alt dette (pluss nedrykket) trekker prisen på Leeds ned og gjør at det blir mindre penger til dyre spillerkjøp fra 49ers, hvis de overtar.

Tipper de med høyest lønn forsvinner og de som har vist tendenser i PL (Harrison, Gnonto, Meslier mm) selges. Rutter har vist null og er umulig å selge for £ 35 mill.

Samtidig er det viktig å rykke fort opp igjen pga inntektene fra
PL.

Kickthemdown

Livredd for at tapermentaliteten skal bli med ned. Da faller steinen videre. Championship er uhyre jevnt, marginer alle veier.
100% enig. Svært mange at dagens spillere har allerede vist at de ikke har det som trengs for å spille for Leeds United. Hvorfor da noen av våre supportere tviholder på de gamle råtne eplene er for meg en stor gåte.

SupALeedS

Da glemmer du at en del av disse spillerne førte oss også opp til PL
Alex

RoarG

Selg Rutter. Får vi £15 M for han skal vi være glade. Nok med satsing på unggutter, med "talent". Det er hardt arbeid av folk som har vært ute en vinterdag før som teller. "Krydderet" vil ikke hjelpe oss når det røyner på.
Mens dette styret holdt på i våres, kjøpte Leeds nok en tenåring! En 16-åring fra Hamilton. Bortkastede penger, men det sier jo litt om styrets disponeringer.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

stian

Selg Rutter. Får vi £15 M for han skal vi være glade. Nok med satsing på unggutter, med "talent". Det er hardt arbeid av folk som har vært ute en vinterdag før som teller. "Krydderet" vil ikke hjelpe oss når det røyner på.
Mens dette styret holdt på i våres, kjøpte Leeds nok en tenåring! En 16-åring fra Hamilton. Bortkastede penger, men det sier jo litt om styrets disponeringer.

Ja, det virker nesten som om satsningen på framtiden har langt oversteget nåtiden. Det positive er at vi har mye bra i skorpa og kan fokusere på erfarne spillere og ikke enda flere lovende tenåringer.

Ang. Rutter så vet ikke jeg hva han har i lønn, men mon tro om en sesong på nivå to kunne vært noe for å kunne vise mer enn det begredelige han har vist så langt? Vi kan jo ikke selle alle spillerne og på papiret har han noen egenskaper som kan funke i Championship.

Neo

Livredd for at tapermentaliteten skal bli med ned. Da faller steinen videre. Championship er uhyre jevnt, marginer alle veier.
100% enig. Svært mange at dagens spillere har allerede vist at de ikke har det som trengs for å spille for Leeds United. Hvorfor da noen av våre supportere tviholder på de gamle råtne eplene er for meg en stor gåte.

Tilbøyelig til å være veldig enig.
De som har utgjort "stammen" i dette laget sist sesong, har fått vist sine ferdigheter, fysikk og holdninger i Premier League. De har vært tidvis "pingler" på banen.
Å tro at disse skal begynne å yte enda bedre i en på sin måte betydelig mer krevende liga som Championship, har jeg null tro på.

Nå må klubben ta en nøye og dyp evaluering ift hvem som er egnet for denne klubben, og hva som kreves for å stå i 46 "cupfinaler" med 2 kamper i uken.
Få vekk daukjøttet, og få på plass spillere med riktig mentalitet og erfaring. Vi har betydelig talent og ungdommelig pågangsmot å bygge på. Disse trenger noen som også går foran og viser vei på banen.

Håper virkelig jeg slipper å se flere stunt a-la RedBull og amerikanske løpegutter i fremtiden.

auren

Meslier
Ayling
Koch
Firpo
Kristensen
Struijk
McKennie
Roca
Harrison
Aarsonson
Bamford
Rodrigo
James
Costa
Klaesson
Shack
Greenwood

Get rid

Behold, alt u21, Drameh, Cresswell, Gelhardt, Summerville, Gnonto, Wøber, Cooper og Rutter.

Kjøpe flere av toppspillere i Championship denne sesongen, blant annet Coventry svenske spiss.

Du sier ingenting om Adams og Sinisterra. Vil skadene holde dem i Leeds, ihvertfall frem til januar? Jeg tror det er viktig med total utskifting. Tapermentaliteten må bort, ellers blir det tatt med inn i neste sesong. Få eierskap på plass i full fart, få Brendan Rodgers inn, rydd opp i stallen, og kom i gang. Jo lengre det rotes, jo verre blir neste esong.
Tar det som en selvfølge at Sinnisterra og Adams blir solgt. Utenkelig at de er med ned.
Sinisterra har vel vært mer skadet enn spilleklar denne sesongen. Hvilken klubb ønsker å betale dyre dommer for et slikt usikkert kort (da snakker jeg 20 mill +)?

Rodrigo, Harrison, Koch, Llorente, Firpo, Aaronson, Roca og Meslier må gjerne selges. Her bør vi få over 100 millioner totalt. Bygg laget rundt Adams, han er IKKE til salgs!

Ny keeper, stopper, venstreback, sentral midtbane, 10-er og spiss. Spillere med erfaring fra nivået, evt et par ringrever fra PL.

Men vi må starte på toppen: nye eiere og nye folk i ledelsen. Lite transfers blir gjort før det er på plass.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Livredd for at tapermentaliteten skal bli med ned. Da faller steinen videre. Championship er uhyre jevnt, marginer alle veier.
100% enig. Svært mange at dagens spillere har allerede vist at de ikke har det som trengs for å spille for Leeds United. Hvorfor da noen av våre supportere tviholder på de gamle råtne eplene er for meg en stor gåte.

Korrekt. Denne stallen bør brennes til grunnen. Veldig få jeg kommer til å savne. En av de mest dysfunksjonelle lagene som noen gang har opptrådt i PL. Bevar en liten core og bygg et helt nytt lag med en manager med visjoner om ballbesittende stil og å dominere motstanderne. Vi kommer til å ha økonomi til plukke de beste fra andre Championship lag.

At man ikke kan rebuilde ila en sommer er jeg helt uenig. Det er bare å se på Burnley. Det som er viktig er at eiersituasjonen, DOF og manager blir avklart relativt raskt så vi er klare når tranfservinduet åpner. Jeg ser ingen som helst grunn til at vi ikke skal være med å kjempe om en rask retur så lenge det ageres nå.

baste

Vi må få inn en trener som vet hva han vil, ganske sikker på at Kjetil Knutsen. Ille gjort en mye bedre jobb enn J.M 

Mange av dagens spillerer, blir å prestere bedre i Championship, Rutter vil bli målkongen, sammen med Rodrigo.
Er ikke redd for at halve stallen forlater Leeds


Gleder meg til ny sesong, skal garantert på sesongåpningen på EL  ;)

Lucas the Kop Cat

Vi må få inn en trener som vet hva han vil, ganske sikker på at Kjetil Knutsen. Ille gjort en mye bedre jobb enn J.M 

Mange av dagens spillerer, blir å prestere bedre i Championship, Rutter vil bli målkongen, sammen med Rodrigo.
Er ikke redd for at halve stallen forlater Leeds


Gleder meg til ny sesong, skal garantert på sesongåpningen på EL  ;)
Liten tro på norsk trener selv om Knutsen har en fin statistikk også ute i Europa. Du må ha god kontroll på spillermarkedet, det viser seg gang på gang at norske trenere tar med seg norske spillere de kjenner fra før og det går sjelden bra.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Blank_File

Vi må få inn en trener som vet hva han vil, ganske sikker på at Kjetil Knutsen. Ille gjort en mye bedre jobb enn J.M 

Mange av dagens spillerer, blir å prestere bedre i Championship, Rutter vil bli målkongen, sammen med Rodrigo.
Er ikke redd for at halve stallen forlater Leeds


Gleder meg til ny sesong, skal garantert på sesongåpningen på EL  ;)
Liten tro på norsk trener selv om Knutsen har en fin statistikk også ute i Europa. Du må ha god kontroll på spillermarkedet, det viser seg gang på gang at norske trenere tar med seg norske spillere de kjenner fra før og det går sjelden bra.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Skal vi hente en trener som lot seg vippe så totalt av pinnen av en keepertrener i Roma? Den hendelsen der viser for meg at Knutsen ikke ville hatt sjangs til å håndtere presset som følger med Leeds.

HåvardK

Hva er det som tilsier at klubben har planlagt for nye eiere og ny trener? For ikke å si sportsdirektør? I mine øyne ingen ting.

Hallgeir *

Vi må få inn en trener som vet hva han vil, ganske sikker på at Kjetil Knutsen. Ille gjort en mye bedre jobb enn J.M 

Mange av dagens spillerer, blir å prestere bedre i Championship, Rutter vil bli målkongen, sammen med Rodrigo.
Er ikke redd for at halve stallen forlater Leeds


Gleder meg til ny sesong, skal garantert på sesongåpningen på EL  ;)
Liten tro på norsk trener selv om Knutsen har en fin statistikk også ute i Europa. Du må ha god kontroll på spillermarkedet, det viser seg gang på gang at norske trenere tar med seg norske spillere de kjenner fra før og det går sjelden bra.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Skal vi hente en trener som lot seg vippe så totalt av pinnen av en keepertrener i Roma? Den hendelsen der viser for meg at Knutsen ikke ville hatt sjangs til å håndtere presset som følger med Leeds.

Jeg skal ikke hevde at Knutsen er rett mann for PL, men han ble jo fysisk angrepet av keepertreneren.

På en liste over dem som ikke tåler det presset som er i PL, må du da tilføre Klopp, som løper bort til fjerdedommeren og skriker han opp i ansiktet, pluss Tomas Tuchel og Tottenhams italienske eks-trener som går i klinsj under kamp. Jeg husker også Arsene Wenger hadde en dytte-episode, og det har garantert vært flere.

Grunnlaget ditt for å avvise Knutsen som mulig PL-trener, er i beste fall tynt.
Super Leeds since 1968

pedro

Synes ikke vi skal avskrive Dallas i diskusjonen i og rundt neste sesong. Han må være med, forventer at han finner tilbake til den gode formen innen avspark i august.
Leedsomaniac

Blank_File

Vi må få inn en trener som vet hva han vil, ganske sikker på at Kjetil Knutsen. Ille gjort en mye bedre jobb enn J.M 

Mange av dagens spillerer, blir å prestere bedre i Championship, Rutter vil bli målkongen, sammen med Rodrigo.
Er ikke redd for at halve stallen forlater Leeds


Gleder meg til ny sesong, skal garantert på sesongåpningen på EL  ;)
Liten tro på norsk trener selv om Knutsen har en fin statistikk også ute i Europa. Du må ha god kontroll på spillermarkedet, det viser seg gang på gang at norske trenere tar med seg norske spillere de kjenner fra før og det går sjelden bra.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Skal vi hente en trener som lot seg vippe så totalt av pinnen av en keepertrener i Roma? Den hendelsen der viser for meg at Knutsen ikke ville hatt sjangs til å håndtere presset som følger med Leeds.

Jeg skal ikke hevde at Knutsen er rett mann for PL, men han ble jo fysisk angrepet av keepertreneren.

På en liste over dem som ikke tåler det presset som er i PL, må du da tilføre Klopp, som løper bort til fjerdedommeren og skriker han opp i ansiktet, pluss Tomas Tuchel og Tottenhams italienske eks-trener som går i klinsj under kamp. Jeg husker også Arsene Wenger hadde en dytte-episode, og det har garantert vært flere.

Grunnlaget ditt for å avvise Knutsen som mulig PL-trener, er i beste fall tynt.
Det handlet ikke om hendelsen i seg selv, men hvordan den ble prosessert og oppfattet i etterkant. Det fremstår for meg som veldig naivt.

Og jeg sa heller ikke at han ikke kunne bli PL-manager på noe tidspunkt, men at han ikke kan gå inn på nåværende tidspunkt og bli den som skal bygge opp Leeds igjen. Det presset er jeg sikker på at han ikke vil takle.

På tynt grunnlag? Javisst. Jeg er en supporter som ser fotball som hobby. Jeg har ikke peiling.

Hallgeir *

Vi må få inn en trener som vet hva han vil, ganske sikker på at Kjetil Knutsen. Ille gjort en mye bedre jobb enn J.M 

Mange av dagens spillerer, blir å prestere bedre i Championship, Rutter vil bli målkongen, sammen med Rodrigo.
Er ikke redd for at halve stallen forlater Leeds


Gleder meg til ny sesong, skal garantert på sesongåpningen på EL  ;)
Liten tro på norsk trener selv om Knutsen har en fin statistikk også ute i Europa. Du må ha god kontroll på spillermarkedet, det viser seg gang på gang at norske trenere tar med seg norske spillere de kjenner fra før og det går sjelden bra.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Skal vi hente en trener som lot seg vippe så totalt av pinnen av en keepertrener i Roma? Den hendelsen der viser for meg at Knutsen ikke ville hatt sjangs til å håndtere presset som følger med Leeds.

Jeg skal ikke hevde at Knutsen er rett mann for PL, men han ble jo fysisk angrepet av keepertreneren.

På en liste over dem som ikke tåler det presset som er i PL, må du da tilføre Klopp, som løper bort til fjerdedommeren og skriker han opp i ansiktet, pluss Tomas Tuchel og Tottenhams italienske eks-trener som går i klinsj under kamp. Jeg husker også Arsene Wenger hadde en dytte-episode, og det har garantert vært flere.

Grunnlaget ditt for å avvise Knutsen som mulig PL-trener, er i beste fall tynt.
Det handlet ikke om hendelsen i seg selv, men hvordan den ble prosessert og oppfattet i etterkant. Det fremstår for meg som veldig naivt.

Og jeg sa heller ikke at han ikke kunne bli PL-manager på noe tidspunkt, men at han ikke kan gå inn på nåværende tidspunkt og bli den som skal bygge opp Leeds igjen. Det presset er jeg sikker på at han ikke vil takle.

På tynt grunnlag? Javisst. Jeg er en supporter som ser fotball som hobby. Jeg har ikke peiling.

Jeg skriver vel ikke noe om at du ikke har peiling.

Når jeg mener at du har et tynt grunnlag, er det fordi du baserer deg på en enkelt hendelse. Hadde Knutsen vært involvert i flere episoder over tid, kunne jeg ha forstått det og vært enig. Men når man havner i håndgemeng med noen i fotballens verden, blir som oftest begge parter funnet skyldig. Noe naivt å tro noe annet, ja.



Super Leeds since 1968

Stut og Fjærkre

Så bakpå som klubben er organisatorisk og strategisk, er jeg redd det blir ganske tilfeldig hvem som går. Skremmende når Big Sam sier han skal ha et møte med klubben på ubestemt dato denne uken for å diskutere sin stilling.

Frykter derfor at klubben fortsatt står uten sportslig ledelse når vinduet åpner 14. Juni, og at derfor de som det kommer høye nok bud på blir solgt helt tilfeldig. Videre at det kommer lite inn, og at man derfor tar en opptelling før seriestart og fyller på med U21 spillerne.

Men det er mulig det holder til en topp-21 plassering i Championship.