Skrevet av Emne: Kamp: vs Leicester City@Elland Road, Tirsdag 25/4, kl.21.00, V Sport PL  (Lest 6522 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Ny kamp allerede? Noen er optimister, og tror Leeds vinner. Begge lag er elendige for tida. Klarer Leeds å holde nullen? Vinner vi? Tror på to feige lag som nøyer seg med uavgjort. 1-1.

Tipper denne startelleveren:

Robles - Ayling, Cooper, Foch, Struijk - McKennie, Forshaw, Roca - Sinisterra, Aaronson, Harrison - Rodrigo

Benken blir dermed: Meslier, Firpo, Bamford, Gnonto, Gyabi, Kristensen, Summerville, Greenwood, Gray, Joseph
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Tipper denne startelleveren:

Robles - Ayling, Cooper, Foch, Struijk - McKennie, Forshaw, Roca - Sinisterra, Aaronson, Harrison - Rodrigo

Benken blir dermed: Meslier, Firpo, Bamford, Gnonto, Gyabi, Kristensen, Summerville, Greenwood, Gray, Joseph

Får vi stille med 12 mann fra start i denne? :)

Har du vraket Wöber helt? Eller er det en suspensjon eller skade jeg ikke har fått med meg?

Jeg ville stilt med:
Robles
Ayling - Koch - Cooper - Firpo
Roca - Wöber
Sinisterra - Rodrigo - Harrison
Bamford

Bamford fordi Rodrigo faller fort dypt og ikke strekker motstanderens forsvar. Også langt svakere i hold up. Har spilt i 10er/8er mange ganger uten hell, men det var under Bielsa. Helt annet spillestil. Kanskje hans villighet til å komme dypt faktisk kan fungere i dagens strategi?

Gnonto eller Summerville inn når Sini og Harrison har mørnet backene. Et annet alternativ kunne vært Harrison eller kanskje også Gnonto sentralt som et alternativ til Rodrigo. Forshaw kunne også spilt for Roca, men jeg er like skeptisk til å bytte alle tre på midten som jeg er til å fortsette med de samme. Mange samtidige bytter fungerer sjelden.

Det begynner å bli litt sånn "fordi det andre ikke fungerer"-innstilling for meg. De siste gangene Greenwood spilte var han meget svak, men nå tenker jeg... "kanskje en 10er-rolle kunne fungert?". Som et supplement ville jo kanskje en og annen av corner/frispark fra korridor faktisk gått over første mostander også? Det skjer jo uansett ikke, han har jo ingen tillit hos Javi.

Uansett kreves det full innsats.
« Siste redigering: April 23, 2023, 21:50:44 av Dennis »
Marching on together!

Tom

Tipper denne startelleveren:

Robles - Ayling, Cooper, Foch, Struijk - McKennie, Forshaw, Roca - Sinisterra, Aaronson, Harrison - Rodrigo

Benken blir dermed: Meslier, Firpo, Bamford, Gnonto, Gyabi, Kristensen, Summerville, Greenwood, Gray, Joseph

Får vi stille med 12 mann fra start i denne? :)

Og selv med 12 mann er ikke Wøber med. Har det kommet indikasjoner på at han er ute?
 

RoarG

Da prøver vi på nytt. Denne gangen med 11 mann til start, og med Wøber.

Robles - Ayling, Cooper, Wøber, Struijk - McKennie, Roca, Sinisterra - Aaronson, Harrison, Rodrigo

Benken blir dermed: Meslier, Firpo, Bamford, Gnonto, Gyabi, Kristensen, Summerville, Forshaw, Koch
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Reaney

Sjanseløst uansett laguttak dessverre.

Dennis

Sjanseløst uansett laguttak dessverre.

That's the spirit!
Marching on together!

Blank_File

Hva er det med oss for tiden? Som vanlig, og som under Bielsas dårlige periode, så kjøper ikke jeg helt de forklaringene som kommer fra oss supportere. Jeg ser at vi har klare svakheter i laget, som vi har hatt i hele år (og kanskje enda lenger).

Jeg ser at Adams og Wöber har vært veldig toneangivende for hvordan vi har spilt defensivt og at særlig fraværet av Adams voldsomme evne til å dekke rom, svekker oss voldsomt på kontringer. Men jeg tror Wöber også vil hjelpe oss en del der, hvis han kommer inn i midten igjen for han har vært helt eksepsjonell på å bryte ballbanen.

Jeg ser at enkelte spillere blir for lette og muskelløse, og at vi taper altfor mange dueller og andreballer. Dette er ikke noe nytt ved den siste sprekken og Aaronsen er hovedeksponenten for dette. Bør det ikke gå an å gjøre noe med dette? Ødegård klarte det. Vi har en del unge spillere og da er selvsagt dette en naturlig sak. De færreste har fysikk som Willy Gnonto.

Og vi sliter også med å score mål. Det har vi også gjort lenge. Uttellingen mot Wolves var helt utenom det vanlige, men ellers har vi scoret under xG i mange år.

Det er flere ting man kunne sett på. Meslier har hatt nok en svak sesong, backene våre varierer noe enormt og vi mangler dekning bak de beste i hele sentrallinja. Det er egentlig bare på vingene både kvalitet og dekning er god.

Av disse punktene er det bare det første vi kan ha ett lite håp om å rette på. Jeg er fryktelig spent på denne kampen. Litt resignert. Da Fulham satte 1-0 på lørdag, så var det liksom bare slik det skulle. Men det føles som vår siste sjanse. Jeg vet at det ikke er det, men det er nesten så jeg skulle ønske det så man slapp denne seigpiningen.

Eriksen55

Nå er det bare å brette opp armene. Nå må det kriges for poeng i hver eneste kamp.

Spillerne vi har er i utgangspunktet gode nok. McKennie er mer enn god nok for PL selv om det ikke har fungert i Leeds. Han har neppe dårlige holdninger og han vil helt garantert prestere bedre. Å bli hentet til et lag som sliter i motgang er helt sikkert ikke lett det heller. Aaronson det samme, det har lugget hele sesongen for Leeds og spesielt han. Men at han er en god fotballspiller betviler jeg ikke.

Stakkars Rutter. Er jo helt fryktelig tidspunkt for han å komme inn i klubben.

Hvorfor dette skjer er et mysterium vi kan spekulere oss ihjel på. Overlever vi i PL i år så må det granskes og det må tas grep. En ny start med en solid manager så er jeg overbevist om at feks Mckennie vil bli en solid spiller.

Det er neppe så svart hvitt at spilleren Orta har hentet er ræva. Mange nevner Bielsa igjen og at dette aldri hadde skjedd om vi ikke sparket han. Jeg tror vi hadde spilt CC om han ikke ble sparket. Mulig han burde hatt bedre backing med spillere, men vi vet ingen her inne om han fikk tilbudene fra klubben om nye spillere. Lite vits å spekulere mye rundt det da ingen vet helt sikkert.

At klubben røra det til med Jesse M er hevet over enhver tvil. Å snu en trend er nok tungt. Overlever vi og får inn en av de vi var linket til etter Jesse så har jeg stor tro på at mange av spillerne vi har vil fremstå vesentlig bedre. Men så var det det med å overleve da..

På lørdag vil jeg se litt endringer i 11ern. Kan ikke finne på å starte med Aaronson enda engang.

Meslier tror jeg fortsatt er Leeds beste keeper. Må skjerpe seg, men må også ha bedre hjelp av de foran sånn at selvtilitten og god følelsen kommer tilbake.

Ayling - Cooper - Wøber - Firpo

Ayling bedre enn Rasmus. Cooper god sist og Wøber i midten hever sentrallinja. Firpo god etter jul og kan ikke skyldes alene for den kollektive svikten. Firpo er viktig offensiv.

Greenwood - Roca

Her må det endres. Greenwood iskald under Gracia. Viktig dødballfot i tilegg. Evt Forshaw i stedet for Greenwood.

Summerville - Gnonto - Sinisterra
Alle disse tre ka npå egenhånd vinne en kamp for Leeds. Uforutsigbare, kan skape ting på egenhånd, har smartnesen til å bryte opp et forsvar når vi ikke har en tydelig plan selv.

Bamford
Med Gnonto bak og litt rundt seg så tror jeg det kan være et bra våpen. Nesten litt fristet til å ønske rutter fra start, men det er litt i overkant mye gambling.

Harrison fin å bytte inn. Han har vært nede et par kamper nå.

Et annet alternativ er å sette inn Koch, Wøber frem og Greenwood ut eller i 10er rollen.

Viktigste av alt nå er å nullstille og klinke til fra start i morgen!
« Siste redigering: April 24, 2023, 11:08:12 av Eriksen55 »

Dennis

Nå er det bare å brette opp armene. Nå må det kriges for poeng i hver eneste kamp.

Spillerne vi har er i utgangspunktet gode nok. McKennie er mer enn god nok for PL selv om det ikke har fungert i Leeds. Han har neppe dårlige holdninger og han vil helt garantert prestere bedre. Å bli hentet til et lag som sliter i motgang er helt sikkert ikke lett det heller. Aaronson det samme, det har lugget hele sesongen for Leeds og spesielt han. Men at han er en god fotballspiller betviler jeg ikke.

Stakkars Rutter. Er jo helt fryktelig tidspunkt for han å komme inn i klubben.

Hvorfor dette skjer er et mysterium vi kan spekulere oss ihjel på. Overlever vi i PL i år så må det granskes og det må tas grep. En ny start med en solid manager så er jeg overbevist om at feks Mckennie vil bli en solid spiller.

Det er neppe så svart hvitt at spilleren Orta har hentet er ræva. Mange nevner Bielsa igjen og at dette aldri hadde skjedd om vi ikke sparket han. Jeg tror vi hadde spilt CC om han ikke ble sparket. Mulig han burde hatt bedre backing med spillere, men vi vet ingen her inne om han fikk tilbudene fra klubben om nye spillere. Lite vits å spekulere mye rundt det da ingen vet helt sikkert.

Kan man ikke spekulere, siden det ikke passer med påstanden om at vi hadde rykket ned uansett?

Det er vel mer eller mindre sikkert at i januar 2021 fikk han tilbud om:
Harry Winks - nå i bunnlaget Sampdoria.
Dele Alli - inhalerer lattergass og drikker tequila.
Donny van de Beek - ikke var god nok for Lampard engang.

Verken gode nok da og med fasit i hånd var det helt riktig å takke nei til disse. Likevel har Kinnear og Radrizzani brukt dette mot Bielsa i etterkant. At noen går på dette, er for meg utrolig. Det er uavhengig om man tror man hadde rykket ned med Bielsa eller ikke. Jeg tror ikke, da nøkkelspillere var på vei tilbake og selv Jesse Marsch klarte å holde klubben oppe. Så får man selvsagt aldri svar på dette.

Uavhengig av om man mener sparkingen på det tidspunktet var riktig eller ikke, har det vært mange ytterligere feil gjort i etterkant av det. Uansett bør man innse at klubben på ingen måte er i noe bedre forfatning nå enn for ett år siden. Faktisk har vi færre poeng.
Marching on together!

Eriksen55

Nå er det bare å brette opp armene. Nå må det kriges for poeng i hver eneste kamp.

Spillerne vi har er i utgangspunktet gode nok. McKennie er mer enn god nok for PL selv om det ikke har fungert i Leeds. Han har neppe dårlige holdninger og han vil helt garantert prestere bedre. Å bli hentet til et lag som sliter i motgang er helt sikkert ikke lett det heller. Aaronson det samme, det har lugget hele sesongen for Leeds og spesielt han. Men at han er en god fotballspiller betviler jeg ikke.

Stakkars Rutter. Er jo helt fryktelig tidspunkt for han å komme inn i klubben.

Hvorfor dette skjer er et mysterium vi kan spekulere oss ihjel på. Overlever vi i PL i år så må det granskes og det må tas grep. En ny start med en solid manager så er jeg overbevist om at feks Mckennie vil bli en solid spiller.

Det er neppe så svart hvitt at spilleren Orta har hentet er ræva. Mange nevner Bielsa igjen og at dette aldri hadde skjedd om vi ikke sparket han. Jeg tror vi hadde spilt CC om han ikke ble sparket. Mulig han burde hatt bedre backing med spillere, men vi vet ingen her inne om han fikk tilbudene fra klubben om nye spillere. Lite vits å spekulere mye rundt det da ingen vet helt sikkert.

Kan man ikke spekulere, siden det ikke passer med påstanden om at vi hadde rykket ned uansett?

Det er vel mer eller mindre sikkert at i januar 2021 fikk han tilbud om:
Harry Winks - nå i bunnlaget Sampdoria.
Dele Alli - inhalerer lattergass og drikker tequila.
Donny van de Beek - ikke var god nok for Lampard engang.

Verken gode nok da og med fasit i hånd var det helt riktig å takke nei til disse. Likevel har Kinnear og Radrizzani brukt dette mot Bielsa i etterkant. At noen går på dette, er for meg utrolig. Det er uavhengig om man tror man hadde rykket ned med Bielsa eller ikke. Jeg tror ikke, da nøkkelspillere var på vei tilbake og selv Jesse Marsch klarte å holde klubben oppe. Så får man selvsagt aldri svar på dette.

Uavhengig av om man mener sparkingen på det tidspunktet var riktig eller ikke, har det vært mange ytterligere feil gjort i etterkant av det. Uansett bør man innse at klubben på ingen måte er i noe bedre forfatning nå enn for ett år siden. Faktisk har vi færre poeng.

Ja mye som ikke har gått på skinner og helt sikkert en del man kan peke på nå som burde blitt gjort annerledes.

Mente at det ikke er noe poeng i å bruke tid på å diskutere hvis om atte, noe vi ikke vet fakta om og snøen som falt i fjor. Jeg gidder i hvert fall ikke det nå.

Alle de spillerne du nevner er gode spillere som kan blomstre i nesten hvilken som helst klubb. Timing is everything. At de hadde bidratt i et Leeds i fritt fall tror jeg neppe. Men hadde de kommet inn i et lag ting flyter og passer inn tror jeg absolutt.

Poenget mitt var at jeg tror vi har mange bra spillere, men av en grunn så fungerer ikke kollektivet. Det må klubben finne ut og stake en ny kurs med en ny sjef fra sommeren av. Da håper jeg det kommer inn en sjef som har litt respekt og en tydelig plan. Som feks Arne, Iraolo, Gallardo - I den gaten der - En ny greker eller en sjef uten meritter tror jeg ikke er veien å gå i den situasjonen Leeds er i.

Eneste fokuset alle i og rundt klubben bør ha nå er å skrape sammen 6 poeng. Så får oppvasken komme til sommeren  :).

Dennis

[...]
[...]

Ja mye som ikke har gått på skinner og helt sikkert en del man kan peke på nå som burde blitt gjort annerledes.

Mente at det ikke er noe poeng i å bruke tid på å diskutere hvis om atte, noe vi ikke vet fakta om og snøen som falt i fjor. Jeg gidder i hvert fall ikke det nå.

Alle de spillerne du nevner er gode spillere som kan blomstre i nesten hvilken som helst klubb. Timing is everything. At de hadde bidratt i et Leeds i fritt fall tror jeg neppe. Men hadde de kommet inn i et lag ting flyter og passer inn tror jeg absolutt.

Poenget mitt var at jeg tror vi har mange bra spillere, men av en grunn så fungerer ikke kollektivet. Det må klubben finne ut og stake en ny kurs med en ny sjef fra sommeren av. Da håper jeg det kommer inn en sjef som har litt respekt og en tydelig plan. Som feks Arne, Iraolo, Gallardo - I den gaten der - En ny greker eller en sjef uten meritter tror jeg ikke er veien å gå i den situasjonen Leeds er i.

Eneste fokuset alle i og rundt klubben bør ha nå er å skrape sammen 6 poeng. Så får oppvasken komme til sommeren  :).

Her tror jeg du er inne på noe. Det var rapportert interesse for både Aaronson og Rutter, men å hente to spillere på omtrent 20 år - begge for rekordsummer - til et lag i bunnen er stor risiko. Det er i tillegg fryktelig urettferdig press å legge på spillerne selv. Hadde Leeds vært konsolidert midt på tabellen, kunne man hentet et par spillere man skulle utvikle over tid. Å kaste disse inn en ny liga, for et lag under massivt press, er nok en stor feil.

Husk også at de gjorde sitt beste for å ta "en Dan James" på Jackie Harrison, en av klubbens mest erfarne spillere, i januar. Lurer på hva han tenkte da han satt i Leicester og ventet på beskjed om han skulle dra eller ikke. Sutringen til Orta over hvordan Swansea oppførte seg i forbindelse med Dan James da vi var i Championship er tydeligvis glemt, om den ikke allerede var det da de selv behandlet nettopp Dan James på samme måte i august.

Det må nye kluter til i sommer, i den ene divjsjonen eller den andre. Forhåpentligvis kommer det en DOF inn med en mer langsiktig tankegang og is nok i blodet til å takle presset. I tillegg må det være en underliggende plan. Den bør ikke være ufravikelig, men det må være fornuft over spillerkjøp og treneransettelser. Nå vingler det fra en ytterkant til den andre og lite virker veloverveid.
Marching on together!

leedslife

Nå er det bare å brette opp armene. Nå må det kriges for poeng i hver eneste kamp.

Spillerne vi har er i utgangspunktet gode nok. McKennie er mer enn god nok for PL selv om det ikke har fungert i Leeds. Han har neppe dårlige holdninger og han vil helt garantert prestere bedre. Å bli hentet til et lag som sliter i motgang er helt sikkert ikke lett det heller. Aaronson det samme, det har lugget hele sesongen for Leeds og spesielt han. Men at han er en god fotballspiller betviler jeg ikke.

Stakkars Rutter. Er jo helt fryktelig tidspunkt for han å komme inn i klubben.

Hvorfor dette skjer er et mysterium vi kan spekulere oss ihjel på. Overlever vi i PL i år så må det granskes og det må tas grep. En ny start med en solid manager så er jeg overbevist om at feks Mckennie vil bli en solid spiller.

Det er neppe så svart hvitt at spilleren Orta har hentet er ræva. Mange nevner Bielsa igjen og at dette aldri hadde skjedd om vi ikke sparket han. Jeg tror vi hadde spilt CC om han ikke ble sparket. Mulig han burde hatt bedre backing med spillere, men vi vet ingen her inne om han fikk tilbudene fra klubben om nye spillere. Lite vits å spekulere mye rundt det da ingen vet helt sikkert.

Kan man ikke spekulere, siden det ikke passer med påstanden om at vi hadde rykket ned uansett?

Det er vel mer eller mindre sikkert at i januar 2021 fikk han tilbud om:
Harry Winks - nå i bunnlaget Sampdoria.
Dele Alli - inhalerer lattergass og drikker tequila.
Donny van de Beek - ikke var god nok for Lampard engang.

Verken gode nok da og med fasit i hånd var det helt riktig å takke nei til disse. Likevel har Kinnear og Radrizzani brukt dette mot Bielsa i etterkant. At noen går på dette, er for meg utrolig. Det er uavhengig om man tror man hadde rykket ned med Bielsa eller ikke. Jeg tror ikke, da nøkkelspillere var på vei tilbake og selv Jesse Marsch klarte å holde klubben oppe. Så får man selvsagt aldri svar på dette.

Uavhengig av om man mener sparkingen på det tidspunktet var riktig eller ikke, har det vært mange ytterligere feil gjort i etterkant av det. Uansett bør man innse at klubben på ingen måte er i noe bedre forfatning nå enn for ett år siden. Faktisk har vi færre poeng.
De har jo innsett selv at oppgaven å ta denne klubben videre er for stor for dem (det har de jo forstått for lenge siden, men det har aldri brent så mye som post Bielsa)
Alt støy rundt kommer jo av en grunn. Radrzianni har jo vært den beste eieren i nyere tid og den som har vært nærmest, men allikavel har vi jo ikke vært i nærheten av å ta ut klubbens potensial. Heldigvis fører disse mekanismene til at klubben går videre. Fra Ridsdale, Bates, GHF, Cellino og nå Radrzianni - til 49ers.
Så vil det jo alltid være noen supportere som er siste ut døra. Det har jo historien vist under Ridsdale, Bates, GHF, til og med Cellino og det samme skjer nå.
Så får vi håpe vi har såpass flaks at vi holder oss i divisjonen. Jeg tror griseflaksen redder oss i år igjen. Egentlig basert på at jeg tror vi klarer å vippe morgensdagens kamp i vår favør akkurat. Også tror jeg det ligger muligheter for å oppnå nok poeng borte mot B mouth og Spurs i siste. Men det er mer håp enn tro.

Trenger jo ikke være noe matematiker for å forstå at det som har vært satt sammen på sport ikke er godt nok og i de fleste tilfeller burde endt med nedrykk.
67 poeng på 70 kamper. Bare 16 seire.  141!!! mål i mot på 70 kamper. 3 forskjellige trenere (snart 4). 3 forskjellige tankesett. Det på ca 1 år.
Veldig mye skader.
Ubalansert hva gjelder posisjon, erfaring, mentale evner, ferdigheter. Listen er lang.
Du kan vel i tillegg til disse tallene telle opp 10-11 kamper der vi rett og slett har blitt latterliggjort. Så har du alt rundt starten og avslutningen på prosjekt Marsch. Skubala uten erfaring som ledet laget i 4 kamper, mens klubben jobbet paralyserte i bakgrunnen. Alfred Schreuder og broren som egentlig var klar, men ble trukket i snora i siste minutt av Rad, mest sannsynlig grunnet presset fra omgivelsene.
At du får enkelt episoder med unge fotball millinærer som blir tatt i fartskontroll som Summerville eller drar til Monaco som Sinisterra og Firpo for å nyte jet-set livet er jo helt vanlig og lite man kan gjøre noe med, men at ledelsen i klubben oppfører seg så uprofesjonelt som de har gjort sier jo mye om alt. Men det er nå min mening og sånn sett bare spekulativt. Men tall og statistikk over er harde fakta over lengre tid og vanskelig å komme bort i fra.
Det er ikke snakk om en form dipp akkurat. Det som er servet av Orta er rett og slett ikke vært godt nok.

Ellers håper jeg Ayling - Koch - Cooper - Woeber - Roca, Forshaw - Harrison, Snisterra, Gnonto - Bamford i morgen. Ev Strujik på back og Woeber opp.
Og tips 2-1
Barnes er jo enkel for dem.
Også fortsetter Bamford og Cooper melder seg på fra en corner.

Ser jo nå at det blir to motorisk nesten evneveike spillere på midten. Skal sies han ene på grunn av skader.
 Kanskje kjørt Radebe (Koch) Matteo (Woeber) varianten. Dratt Strujik inn med Cooper bak.
Vi får satse på noen individuelle enkeltmannsprestasjoner fra en av de 6 vingene vi har i stallen.
« Siste redigering: April 24, 2023, 13:40:36 av leedslife »

TK20

Klamrer meg til håpet om at vi nylig har vist bedre fotball. Forest hjemme var vel nesten årsbeste, det er bare tre kamper siden.

Cherry

Håper at det er tatt tak i gruppa`av "de erfarne" denne uka, siden Fulham kampen.
Cooper, Ayling, Forshaw og Bamford bør ha kommet med noen velvalgte ord og kreative tanker til Gracia og teamet hans`.....som blir hørt.

Å se laget slik so i de 2 siste kamper vil man bare nekte og godta som fan, hvis ikke det er opp flere knepp  i morgen
og Leicester (gud forby) scorer først - da er jeg redd skaden på selvtillit//lag/tropp//mindset er uopprettelig....

HÅPET kan ingen ta fra oss da..tipper med hjertet 3-2 seier (vi slipper jo i snitt inn 2) - og fantastiske enkeltmann prestasjoner av Sinisterra, Bamford og Gnonto (som spiller fra start).  Forlanger at det trøkkes`til fra start!

ALAW!


Blank_File

https://twitter.com/apopey/status/1650449463003979777?s=46

Adam Pope

Foxes manager Dean Smith is hopeful that Leicester City will have James Maddison (illness), Harvey Barnes (hamstring) and Jamie Vardy (ankle) available for Tuesday's visit to Leeds United. Club captain Jonny Evans (viral infection), reamains out of contention.  #lufc

GaryMac

Forslag til lagoppstilling:
                  Meslier
Ayling - Koch - Cooper - Firpo
          Wöber - Roca
Gnonto - Harrison - Sinisterra (I en eller annen rekkefølge, usikker på hvem jeg vil ha sentralt)
               Bamford

Uansett: Satser på at gutta bretter opp ermene, holder armene nedbrettet og trøkker skikkelig til

leedslife

https://twitter.com/apopey/status/1650449463003979777?s=46

Adam Pope

Foxes manager Dean Smith is hopeful that Leicester City will have James Maddison (illness), Harvey Barnes (hamstring) and Jamie Vardy (ankle) available for Tuesday's visit to Leeds United. Club captain Jonny Evans (viral infection), reamains out of contention.  #lufc
Maddison i mellomrommet der. Spent på hvordan vi løser det hvis han nå da spiller.
Kan jo si at Pereira fikk litt vel for mye plass i helga. Mot Palace og Lpool var jo sjappa åpen, men ingen personell inni.
Synes vi slet voldsomt med posisjoneringen og smartnessen til Dewsbury- Hall sist da vi møtte de borte i høst.
Er vel først og fremst i dette området vi må gjøre justeringer, endringer og ting må klaffe for våres del skal vi ta poeng.

baste

Bare å gruglede seg til en 100 poengers kamp. Vinner vi i dag, så har vi god mulighet til å berge plassen.

Håper Sinisterra og Summerville starter.
Ønsker ikke Firpo på banen, han er en løs kanon. Wober eller Struijk på venstre back


MOT

karaba

Bare å gruglede seg til en 100 poengers kamp. Vinner vi i dag, så har vi god mulighet til å berge plassen.

Håper Sinisterra og Summerville starter.
Ønsker ikke Firpo på banen, han er en løs kanon. Wober eller Struijk på venstre back


MOT
Sinisterra har kvaliteter fremover, men innsatsen og kvaliteten i den defensive jobben han gjør må opp mange hakk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Joe Jordan

Vil ha inn Firpo, som defensivt er litt svakere enn Kristensen men en milliard ganger bedre offensivt. Bamford på topp. McKennie helst på et annet kontinent. Det han drev på med sist er en stor skam. Men han starter garantert. Kanskje greier vi ett poeng?
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Sydhagen

Håper at Gracia endelig ser at våres svake midtbaneledd trenger en mann til, og legger om til en treer på midten.
Roca må ligge defensivt hele tiden slik at han slipper å ta returløpene som han ikke makter uansett. Han kan forsøke å ligge som et skjold foran forsvaret og strø pasninger fremover - ikke bakover og sidelengs.
McKennie tror jeg faktisk vil være til mer nytte i en litt friere indreløper rolle. Så kan vi ha Forshaw som tredjemann på midten. Han klarer ikke en hel kamp, så da kan Gyabi eller Archie komme inn ut i 2. omgang.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Håper på dette laget i kveld, realistisk sett:

Robles - Meslier trenger pause, og Robles er en god keeper.
Ayling- Gått i seg selv, bedre spiller enn Kristensen - gir alt!
Koch- Vi trenger Robin som høyrebent stopper, må opp noen knepp som de fleste
Cooper- Liam snakker...og man får 100% - MEN livredd for all holding han driver med.
Wôber- Vår beste forsvarer. Spiller VB på Østerike, bør klare det i PL også.
Harrison- har motoren vi trenger foran Luke, starte på høyre slik at han kan skjære inn.
Roca- Skjerm foran stopperne, ikke gå fremover- strø pasninger.
Greenwood- Har pasningsfot, hvorfor ikke ( i stedet for McKennie)
Gnonto- litt fri rolle, begynne på høyre side..
Bamford- Eneste spiss vi har som evner å holde på ball. Trenger service da.
Sinisterra- starte på venstre, løpe og utfordre så lenge det går...

Da har vi benk med : Meslier, Kristensen, Struijc, Gyabi, Forshaw, Rodrigo...samt Aaronson og Mc Kennie som bare egentlig ikke trenger å være med i dag.

Blank_File

Håper at Gracia endelig ser at våres svake midtbaneledd trenger en mann til, og legger om til en treer på midten.
Roca må ligge defensivt hele tiden slik at han slipper å ta returløpene som han ikke makter uansett. Han kan forsøke å ligge som et skjold foran forsvaret og strø pasninger fremover - ikke bakover og sidelengs.
McKennie tror jeg faktisk vil være til mer nytte i en litt friere indreløper rolle. Så kan vi ha Forshaw som tredjemann på midten. Han klarer ikke en hel kamp, så da kan Gyabi eller Archie komme inn ut i 2. omgang.
Jeg tror jeg er enig i det. Vi må få tak i midten slik vi maktet mot Forest da både Roca og McKennie var meget gode.

HåvardK

Håper på dette laget i kveld, realistisk sett:

Robles - Meslier trenger pause, og Robles er en god keeper.
Ayling- Gått i seg selv, bedre spiller enn Kristensen - gir alt!
Koch- Vi trenger Robin som høyrebent stopper, må opp noen knepp som de fleste
Cooper- Liam snakker...og man får 100% - MEN livredd for all holding han driver med.
Wôber- Vår beste forsvarer. Spiller VB på Østerike, bør klare det i PL også.
Harrison- har motoren vi trenger foran Luke, starte på høyre slik at han kan skjære inn.
Roca- Skjerm foran stopperne, ikke gå fremover- strø pasninger.
Greenwood- Har pasningsfot, hvorfor ikke ( i stedet for McKennie)
Gnonto- litt fri rolle, begynne på høyre side..
Bamford- Eneste spiss vi har som evner å holde på ball. Trenger service da.
Sinisterra- starte på venstre, løpe og utfordre så lenge det går...

Da har vi benk med : Meslier, Kristensen, Struijc, Gyabi, Forshaw, Rodrigo...samt Aaronson og Mc Kennie som bare egentlig ikke trenger å være med i dag.
Og Summerville er helt ute i kulden?

Sydhagen

Gnonto og Sini må spille. De to på hver sin kant vil skape mye uro for Leicester.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Gnonto og Sini må spille. De to på hver sin kant vil skape mye uro for Leicester.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tja, blir intr å se hva Gracia gjør. 18 innslupne siste 5 kamper.
Å finne riktig balanse i laget må til skal vi klare å vippe denne must win i vår favør.

leedslife

Ingen Woeber ifølge twitter

Myhre10

Hva er det med oss for tiden? Som vanlig, og som under Bielsas dårlige periode, så kjøper ikke jeg helt de forklaringene som kommer fra oss supportere. Jeg ser at vi har klare svakheter i laget, som vi har hatt i hele år (og kanskje enda lenger).

Jeg ser at Adams og Wöber har vært veldig toneangivende for hvordan vi har spilt defensivt og at særlig fraværet av Adams voldsomme evne til å dekke rom, svekker oss voldsomt på kontringer. Men jeg tror Wöber også vil hjelpe oss en del der, hvis han kommer inn i midten igjen for han har vært helt eksepsjonell på å bryte ballbanen.

Jeg ser at enkelte spillere blir for lette og muskelløse, og at vi taper altfor mange dueller og andreballer. Dette er ikke noe nytt ved den siste sprekken og Aaronsen er hovedeksponenten for dette. Bør det ikke gå an å gjøre noe med dette? Ødegård klarte det. Vi har en del unge spillere og da er selvsagt dette en naturlig sak. De færreste har fysikk som Willy Gnonto.

Og vi sliter også med å score mål. Det har vi også gjort lenge. Uttellingen mot Wolves var helt utenom det vanlige, men ellers har vi scoret under xG i mange år.

Det er flere ting man kunne sett på. Meslier har hatt nok en svak sesong, backene våre varierer noe enormt og vi mangler dekning bak de beste i hele sentrallinja. Det er egentlig bare på vingene både kvalitet og dekning er god.

Av disse punktene er det bare det første vi kan ha ett lite håp om å rette på. Jeg er fryktelig spent på denne kampen. Litt resignert. Da Fulham satte 1-0 på lørdag, så var det liksom bare slik det skulle. Men det føles som vår siste sjanse. Jeg vet at det ikke er det, men det er nesten så jeg skulle ønske det så man slapp denne seigpiningen.

Tja, ang. scorede mål så har vi putta 12 mål siste 7, og 8 lag har scoret mindre enn oss 🤔

jaho

Ingen Woeber ifølge twitter
spennende å se om Cooper spiller. Begge fikk solide smeller sist.

leedslife

Ingen Woeber ifølge twitter
spennende å se om Cooper spiller. Begge fikk solide smeller sist.
Cooper avbildet ihvertfall.
Kanskje Strujik inn for Woeber da. Koch og Cooper stoppere.

*hadde helt glemt vekk Firpo
« Siste redigering: April 25, 2023, 19:52:11 av leedslife »