Skrevet av Emne: Kamp: vs Leicester City@Elland Road, Tirsdag 25/4, kl.21.00, V Sport PL  (Lest 6190 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

leedslife

Leser at noen her inne synes Roca gjør en brukbar kamp! Hvilken kamp ser du? Roca er en av de svakeste i hver bidige match, men spille det får han! GRACIA UT!
Jeg er enig. Det er ikke bra idag heller selv om det var vesentlig opp fra de siste 3 kampene der nivået hans har vært helt ufattelig lavt.
Usikker på om en treer på midten hadde hjulpet han. Tror man måtte hatt 4 for å kamuflere de vanvittige manglene hva gjelder frekvens og intensitet.
Nesten ikke til å tro på dette nivået og med det tempoet som er i PL.
Han gikk gjennom legesjekk?
Klarer vi nå da og stå i divisjonen så må det voldsomme investeringer inn i kjernen av laget i denne 11éren.

Lucas the Kop Cat

1-1 ganske fortjent, likt på omtrent alt. Likevel koster Bamford oss 2p, den sjansen der skal i alle tilfelle PÅ mål.

1 p holder oss foran Leicester, men gir oss ikke noe pusterom og vi er for dårlige på for mye.

Ellers blant positivt er at Meslier, Roca og McKennie gjør en brukbar kamp.

Men Bamford.......
Stod i offside.
Roca sin rett før derimot kunne blitt scoring.

Men det hadde vel nesten vært ett ran.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det ble i alle fall ikke dømt offside, og Bamford var 100% ikke i offside da han sto bak ball. Mulig i trekket før.

Ran? Synes du Iversen var god i dag? Ja, det var han. Vi produserte like mye som Leicester, likt antall skudd, likt antall på mål, lik xG.
Står i offside når ballen heades mot ham. Det hadde blitt annullert av VAR er jeg temmelig sikker på.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


GeirO

Taper vi mot Bornemouth begynner jeg å bli litt pessimistisk...

Bjosse77

Leser at noen her inne synes Roca gjør en brukbar kamp! Hvilken kamp ser du? Roca er en av de svakeste i hver bidige match, men spille det får han! GRACIA UT!
t
Det finnes mennesker som bedømmer spillere ut fra den kampen vi faktisk snakker om. Ingen tvil om at han har vært svak, i dag var han blant våre tre beste. McKennie hadde også en ganske brukbar kamp, det er laaaangt mellom de også, og han bør ikke kjøpes.

Dennis

1-1 ganske fortjent, likt på omtrent alt. Likevel koster Bamford oss 2p, den sjansen der skal i alle tilfelle PÅ mål.

1 p holder oss foran Leicester, men gir oss ikke noe pusterom og vi er for dårlige på for mye.

Ellers blant positivt er at Meslier, Roca og McKennie gjør en brukbar kamp.

Men Bamford.......
Stod i offside.
Roca sin rett før derimot kunne blitt scoring.

Men det hadde vel nesten vært ett ran.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det ble i alle fall ikke dømt offside, og Bamford var 100% ikke i offside da han sto bak ball. Mulig i trekket før.

Ran? Synes du Iversen var god i dag? Ja, det var han. Vi produserte like mye som Leicester, likt antall skudd, likt antall på mål, lik xG.

Like fullt eier de fullstendig vår midtbane i hele omgang. Ikke alle farligheter registreres som xG. Eksempelvis skal de ha en soleklar straffe når Cooper glemmer kameraene.

Leicester er nok tålelig fornøyd med ett poeng de, men spillemessig skal vi prise oss for ei pinne. Selv om det ikke holder.

Ufattelig at Gracia lar Roca og McKennie overløpes kamp etter kamp. McKennie hadde en ok første omgang og gikk i alle fall til. I andre kunne vi like godt spilt uten sentral midtbane
 Det krever ingenting å spille rundt oss der. Hva med en ekstra kar for å dele byrden? Nei, Aaronson for den ene av våre to som virkelig trøkker til var svaret.

Marching on together!

Lucas the Kop Cat

Meslier 6 - Reddet noe for første gang på lenge.
Ayling 5 - Egentlig på forventa nivå
Cooper 6 - Mye rart, men holdt noenlunde i hop.
Koch 3 - Et aspeløv på midtstopper.
Firpo 5 - Løs kanon, vet aldri neste trekk.
Roca 6 - Sliter, mye rart der også
McKennie 5 - Ikke trent til to omganger.
Harrison 7 - Forsvant utover, som ofte før.
Bamford 6 - Jobber godt, brenner alt.
Rodrigo 8 - En som ikke vil rykke ned.
Sinisterra 8 - God den tiden han var utpå.
Summerville 4 - Elendig
Aaronson 4 - Bidrar null

Gracia - Gjør altfor lite når vi spilles av banen i hele andre omgang.  Tar ikke ut når spillere er slitne. Har det ikke i det hele tatt.
Aaronson bidro med noe aktivitet på høyrekanten, men det vi trengte når Rodrigo gikk ut var en som kunne ta tak på midtbanen slik Rodrigo gjorde. Mener det var det som gjorde at vi mistet det vi hadde av grep på kampen.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

leedslife

Leser at noen her inne synes Roca gjør en brukbar kamp! Hvilken kamp ser du? Roca er en av de svakeste i hver bidige match, men spille det får han! GRACIA UT!
t
Det finnes mennesker som bedømmer spillere ut fra den kampen vi faktisk snakker om. Ingen tvil om at han har vært svak, i dag var han blant våre tre beste. McKennie hadde også en ganske brukbar kamp, det er laaaangt mellom de også, og han bør ikke kjøpes.
De fikk vel ganske god hejlp av Rodrigo idag de 2 på midtbanen? I de 70 han spilte må han jo ha lagt inn langt mer jobb defensivt enn offensivt.
Synes vi aldri klarte å få han på ballen, men defensivt tok han endel for laget da vi litt for ofte ligger strødd som en pakke nonstop.
Er jo sikkert ingen enkel mann å plukke opp Maddison, men synes jo han får litt for mye rom. I min bok Leicesters og kampens klart beste spiller.

Johnnyj

Leser at noen her inne synes Roca gjør en brukbar kamp! Hvilken kamp ser du? Roca er en av de svakeste i hver bidige match, men spille det får han! GRACIA UT!
t
Det finnes mennesker som bedømmer spillere ut fra den kampen vi faktisk snakker om. Ingen tvil om at han har vært svak, i dag var han blant våre tre beste. McKennie hadde også en ganske brukbar kamp, det er laaaangt mellom de også, og han bør ikke kjøpes.
Enig i at Roca var bedre enn det vi har sett tidligere. Mange andre på banen som var svakere i kveld (uten at det sier så mye)

« Siste redigering: April 25, 2023, 23:23:10 av Johnnyj »

Bjosse77

1-1 ganske fortjent, likt på omtrent alt. Likevel koster Bamford oss 2p, den sjansen der skal i alle tilfelle PÅ mål.

1 p holder oss foran Leicester, men gir oss ikke noe pusterom og vi er for dårlige på for mye.

Ellers blant positivt er at Meslier, Roca og McKennie gjør en brukbar kamp.

Men Bamford.......
Stod i offside.
Roca sin rett før derimot kunne blitt scoring.

Men det hadde vel nesten vært ett ran.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det ble i alle fall ikke dømt offside, og Bamford var 100% ikke i offside da han sto bak ball. Mulig i trekket før.

Ran? Synes du Iversen var god i dag? Ja, det var han. Vi produserte like mye som Leicester, likt antall skudd, likt antall på mål, lik xG.

Like fullt eier de fullstendig vår midtbane i hele omgang. Ikke alle farligheter registreres som xG. Eksempelvis skal de ha en soleklar straffe når Cooper glemmer kameraene.

Leicester er nok tålelig fornøyd med ett poeng de, men spillemessig skal vi prise oss for ei pinne. Selv om det ikke holder.

Ufattelig at Gracia lar Roca og McKennie overløpes kamp etter kamp. McKennie hadde en ok første omgang og gikk i alle fall til. I andre kunne vi like godt spilt uten sentral midtbane
 Det krever ingenting å spille rundt oss der. Hva med en ekstra kar for å dele byrden? Nei, Aaronson for den ene av våre to som virkelig trøkker til var svaret.
Aldri, armene rundt motspiller var minst 3 bare på DEN corneren. og neste utspill fra Meslier mot Bamford. Blåses ikke for slikt, da må det holdes i trøya med hendene.

Ser dere på borteste midtstopper tror jeg ikke Bamford er offside, følg med når de fryser bildet ett sekund. Uavhengig av det, skal han sette den på mål.

Bjosse77

Leser at noen her inne synes Roca gjør en brukbar kamp! Hvilken kamp ser du? Roca er en av de svakeste i hver bidige match, men spille det får han! GRACIA UT!
t
Det finnes mennesker som bedømmer spillere ut fra den kampen vi faktisk snakker om. Ingen tvil om at han har vært svak, i dag var han blant våre tre beste. McKennie hadde også en ganske brukbar kamp, det er laaaangt mellom de også, og han bør ikke kjøpes.
De fikk vel ganske god hejlp av Rodrigo idag de 2 på midtbanen? I de 70 han spilte må han jo ha lagt inn langt mer jobb defensivt enn offensivt.
Synes vi aldri klarte å få han på ballen, men defensivt tok han endel for laget da vi litt for ofte ligger strødd som en pakke nonstop.
Er jo sikkert ingen enkel mann å plukke opp Maddison, men synes jo han får litt for mye rom. I min bok Leicesters og kampens klart beste spiller.
I min også. Tenk å hatt han i stedet for Aaronson.

GeirO

De neste 48 timene har de tre lagene under streken alle hjemmekamper....nervøst.

leedslife

Noen som har fått med seg noen nyheter ang hinkepetter?
Skulle vel bare mangle at han er ute i noen uker nå

Joe Jordan

For meg virket det som om det var Rodrigo som greide å få midtbanen til å se noenlunde edru ut i første omgang.

Steike, Gracia er ubrukelig. Bytte Rodrigo med Aaronson. That's it. Ikke et eneste synlig grep når vi falt sammen i andre omgang.

Om det ikke blir championship neste sesong så har det skjedd et føkkings mirakel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Kato

Noen som har fått med seg noen nyheter ang hinkepetter?
Skulle vel bare mangle at han er ute i noen uker nå

På krykker ble det sagt. Avslutta Leeds-karrieren med å score.

Johnnyj

Fra det øyeblikket Aaronson ble byttet inn så visste jeg at Leicester ville ta over kampen.

For all del, gutten vil mye, er god i første pressledd og har enorm frekvens. Men som et bindeledd mellom det defensive og offensive spillet så er han ubrukelig. Kjapp i beina, men tilsvarende treig i huet. Finner sjeldent de gode løsningene, ofte feilplassert og faller alltfor enkelt. I Premier league regnes han som en lettvekter som konkurrerer i tungvektsklassen. Nesten litt urettferdig for han, for det må jo være demoraliserende å spille såpass dårlig uke inn og uke ut?
« Siste redigering: April 25, 2023, 23:42:16 av Johnnyj »

Sydhagen

Klarer ikke å se at denne gjengen skal klare å skrape sammen et eneste poeng på de siste kampene. Går vi ned som klar jumbo? tror det…


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Tenk å ned med dette mannskapet og stallen i CC. Klart noen forlater oss, men mange vil bli værende.
Fysisk blytungt, krav om å vinne hver gang og kamper tett som haggel.
Et maraton med blod, svette og tårer.
Man blir redd bare av tanken.

Eriksen55

Klarer ikke å se at denne gjengen skal klare å skrape sammen et eneste poeng på de siste kampene. Går vi ned som klar jumbo? tror det…


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Det gjør vi neppe. Southampton går ikke forbi. Men nest sist kan fort skje.

Men Bournemouth er ikke umulige å slå. West H borte og Spurs hjemme kan bli både 1 og 3 poeng.

Tre ting som bekymrer meg. Wöber, Sinisterra og aller aller mest er den fullstendig handlingslammede Gracia.

auren

Noen som har fått med seg noen nyheter ang hinkepetter?
Skulle vel bare mangle at han er ute i noen uker nå

På krykker ble det sagt. Avslutta Leeds-karrieren med å score.
Hvilken klubb vil kjøpe en slik skadeutsatt spiller? Tipper han blir med oss ned i Championship.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dylan

Roca synes jeg var svak i dag, virker veldig treg og langt fra den krigeren vi trenger på midtbanen i kampene nå. Flott om han kan slå fine baller i gjennom, men må det være andre enn Bamford som løper/jogger.

Hallgi

«I am happy with the game. Happy with the performance. Great commitment”, presterer Gracia å sei på intervju etter denne forestillingen:x
Er det mulig! Var ein flause, i ein kamp vi må ha 3 poeng!
Han har mista det; og er fullstendig handlingslamma når vi blir overkjørt.
Rodrigo’s innsats er et pluss, men etter skadene har verken han eller Bamford roen foran kassen, kven skal skape målene når Gnonto er låst til benken? Om Sinisterra og Wober forblir ute ser ting veldig stygt ut. Men om det ikkje blir 3 poeng i helga får et nytt managerbytte-kick være eit lite håp.
ALAW (& I am the pirate amongst us)

morten1966

Tenk at det sitter en mann på benken som vi har brukt 40 mill pund på...han er ikke i nærheten av å være god nok!  Vi må fortsatt stole på en Liam Cooper i forsvaret sånn at det holder sånn noenlunde sammen..Bamford  har vel i beste fall hatt to gode sesonger for Leeds. Tror det er mye som skal gå feil for lagene under oss om vi ikke unngår nedrykk nå. 

Sterland

Dette kan umulig gå bra. Hater når vi legger oss bakpå og overlater alt initiativ til motstanderen. Leicester har en del bra spillere, men er nok totalt sett den svakeste motstanderen vi hadde igjen i de 6 "cupfinalene". Fortvilende å se hvordan Roca og McKennie taper den sentrale midtbanen, spesielt i 2. omgang. Summerville er en skygge av seg selv i den offensive fasen. Aaronsen virrer rundt, og bidrar nada.. Hva som har skjedd i forholdet Gnonto og Gracia, må gudene vite. Meget bekymringsfullt at vi etter å ha handlet for milliarder, fortsatt er avhengige av kjeksduoen Cooper og Bamford som er heldige om de får spilt halve sesongen.. Mange, inkludert ledelsen, som må gå i seg selv når nedrykket høyst trolig er et faktum.
Håper virkelig vi starter pre-season med en annen manager enn Gracia, uansett om vi er i CC eller PL.

baste

Viktig kamp i dag, Nottingham må tape hjemme mot Brighton. Og slik blir resten av sesongen, håpe på at andre lag, er dårligere en Leeds. Enda en mulighet for å berge plassen i PL, men dette var 2 tapte poeng.

Svak kamp av Leeds i går, synd Wober ikke var spilleklar.  Struijk burde fått spille venstre back, lenge før Firpo.
Ville prøvd å demme opp med Forshaw lenge før jeg satte innpå Aaronsen.


Cherry

Roca synes jeg var svak i dag, virker veldig treg og langt fra den krigeren vi trenger på midtbanen i kampene nå. Flott om han kan slå fine baller i gjennom, men må det være andre enn Bamford som løper/jogger.

Roca og McKennie har blitt «spilt gode» av Adams, som jo har vært limet på midtbanen vår, og dekket store områder.
Dette synes jo veldig i kampene nå, men også fordi Gracia velger oppsettet vårt med en 2èr på midten- som jo faktisk ikke har fungert siden Tyler ble skadet.
At Gracia ikke evner å se dette er jo smått utrolig. En formasjonsendring under kamp i går kunne gjort at vi tok over midtbanen fra Leicester, særlig da Rodrigo var ferdig. Greenwood og Forshaw inn…men nei da- vi setter inne Aaronson som jo ikke har dette nivået, er vårt svakeste alternativ fra benk - og som blir overspilt, driblet, skubbet vekk til stadighet. For en forferdelig løsning.
Etter det byttet ble vi fullstendig overkjørt, til dels rundspilt.
Er faktisk fornøyd med ett poeng, det KAN være poenget som - når vi teller opp gjør at vi på en eller annen måte holder oss.
Dessverre har vi en evneveik interim Coach som benytter troppen vår fullstendig feil, mye mulig det blir vår bane.
« Siste redigering: April 26, 2023, 07:57:34 av Cherry »
 

Sydhagen

Jeg tror at Aaronson kan fungere godt i et lag som har god flyt offensivt og stort sett oppholder seg i angrep, men han fungerer ikke i det hele tatt i et lag som Leeds i den situasjonen klubben er i nå. Som Cherry nevner over her - det er Forshaw som burde vært byttet inn i stedet for Aaronson, og samtidig så burde vingene blitt litt smalere for å komme seg nærmere spissen våres.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Noen som har fått med seg noen nyheter ang hinkepetter?
Skulle vel bare mangle at han er ute i noen uker nå

På krykker ble det sagt. Avslutta Leeds-karrieren med å score.
Hvilken klubb vil kjøpe en slik skadeutsatt spiller? Tipper han blir med oss ned i Championship.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror jeg også. Om ikke Leeds har tenkt å slippe han på billigsalg ved et nedrykk.

Sinisterra er utvilsomt en veldig god spiller, men som erstatter for Raphinha blir det for tynt. Spiller nesten aldri, der hvor brassen dro lasset gjennom mesteparten av våren. I fare for å bli helt Liverpool i tankegangen, så er det vanvittig hvor skadeplaget vi har vært på nøkkelspillere de siste to sesongene. Fjoråret var helt ekstremt, men også i år har det vært Bamford, Adams, Cooper og Sinisterra i lengre perioder, samt Wöber etter han kom. Det er ikke de typene som skal ha for mange kamper på sidelinja før en ubalansert og tynn stall begynner å slite.
Marching on together!

Bromancer

Som pessimisten jeg er tror jeg dessverre dette var siste spiker i kista. Vi er utrolig svake og har vært det så å si hele sesongen. Som lag synes jeg vi bare har sett bedre ut enn Soton og Forest, og jeg forventer at det blir oss og dem som tar turen ned. Midtbanen vår er ikke-eksisterende, bakerst er vi lekk, og vi har ikke en spiss vi kan stole på.

Blytungt og bekmørkt.

Dylan

Eneste håpet nå er at noen lag faktisk er enda dårligere enn oss. Mange av bunnlagene møtes fremover, og hvis de poengene fordeles rett kan det vel være et ørlite håp. Men er redd dette var den siste matchballen som glapp. Fantastisk stemning på ER i går, fikk helt gåsehud når det tok løst da vi scora! Og ditto oppgitt stemning når Aaronson virra rundt og Bamford bomma på overtid...... Fra plassen høyt oppe på tribunen var det mest iøynefallende den store avstanden mellom lagdelene, som gjorde at Leicester fikk føre ballen 30-40 meter hver gang. Samt stort sett dårlig press på ballfører, med Harrison og Rodrigo som unntak innimellom. Men, jeg reiser tilbake neste sesong uansett hvilken divisjon vi spiller i!!

Dennis

Som pessimisten jeg er tror jeg dessverre dette var siste spiker i kista. Vi er utrolig svake og har vært det så å si hele sesongen. Som lag synes jeg vi bare har sett bedre ut enn Soton og Forest, og jeg forventer at det blir oss og dem som tar turen ned. Midtbanen vår er ikke-eksisterende, bakerst er vi lekk, og vi har ikke en spiss vi kan stole på.

Blytungt og bekmørkt.

Det er dette som bekymrer meg så også, at det er så få kamper hvor vi ikke bare ser bedre ut, men etter hvert også i det hele tatt er på høyde med motstanderen. Det er heller ikke snakk om topplag her. Vi er kanskje marginalt det beste laget i førsteomgang i går, men i andre omgang er det bare revene med unntak av to farligheter på slutten. Hadde svært gjerne tatt to ekstra poeng der, men det ville vært noe likt et ran. Spillemessig er vi veldig heldige med ett poeng i går.

På hjemmebane. Mot et bånnlag.

De første minuttene så det virkelig ut som spillerne hadde tatt opp hansken. Harrison og Rodrigo gikk til, selv McKennie viste tegn til interesse. Så scorer Tielemans kremmehuset som VAR-annulleres og etter det er det fryktelig shaky igjen til vi finner en viss balanse. Det er akkurat som om det var blåst opp en liten boble som sprakk umiddelbart ved første motgang. Laget er fullstendig uten en grunnliggende selvtillit og der hvor Leicester hjelper hverandre, demper en ball til medspiller og får den igjen, har pasningsalternativer og går på løp med mening på kontringene, er det vanskelig å se Leeds-spillerne som et lag. Det er kun et par som løfter blikket og maner til innsats; de fleste ser i gresset og virker nærmest apatiske til tider.

Apatiske og ideløs virker jo Gracia også. Jeg nekter å tro at han ikke ser hvordan midtbanen overløpes og rundspilles utover i andre omgang, for n-te kamp på rad. Hvorfor gjør han ikke noe med det? Han har blitt kalt en taktikker av tidligere spillere og viste da tegn på å endre kampbildet i starten av oppholdet. I går tok han ut Rodrigo, vår mest interesserte spiller og satt på Aaronson. Amerikaneren gikk til han, men det ble frispark mot nesten hver gang han var involvert og det ble i alle fall ikke mer kontroll på midtbanen. Tvert imot.

Som så mange andre sier; det naturlige ville vært å få Forshaw inn på midtbanen for å prøve og vinne den. Maddison hadde ingen stor kamp i går, men han var veldig involvert og en spiller av hans kaliber kan du ikke gi så mye plass og tid med ball. Et lag i ørlite grann bedre flyt enn Leicester hadde vunnet den kampen i går.

Jeg fatter heller ikke alle de merkelige feilene. Meslier skal sparke ut og ender med å lage innkast på vår 40 meter. Koch spiller i første en enkel ball direkte til motspiller på egen banehalvdel. Roca(?) prøver å kvitte seg med ballen intet mindre enn to ganger i samme situasjon mot slutten av kampen. I tillegg har du målet i mot, hvor det er like mange følgefeil som begge scoringene mot Fulham. Tapt duell med mann ute av posisjon, Cooper setter seg på ræva, Firpo møter ikke ballen osv osv. Det kom jo en nær identisk scoring etterpå, hvor Vardy er offside. Riktig annullering, men skremmende likt utfall som målet som ble tellende.

Hadde vi spilt godt og fått ett poeng så hadde håpet vært større. Bournemouth er en kamp som må vinnes nå, men makter de det eller blir det både nedkjempet og utspilt av nok et lag på nedre halvdel?

Marching on together!