Ettersom jeg startet innlegget , så tenkte jeg at jeg kunne lage en slags avslutning også

.
Det finns jo fanen med "På reise til Leeds" , men jeg tror ikke så mange er innom den - det blir i hvertfall ikke lagt ut mye der.
SÅ, jeg vil fortelle at jeg og en kompis var over igjen, første gang på 4 1/2 år - men min 15.gang til Leeds.
Dette fordi det har vært korona, samt at det bare ikke har passet med tider og datoer......for man vil jo se Leeds i Leeds (som regel).
Dro over etter å ha fått tak i billetter ca 4 uker før, hadde booket Discovery Inn og satset igjen på KLM `s rute via Schipool fra OSL.
Vi ankom Leeds /Bradford, der vår faste sjåfør Ali stilte på kveldsskift. Av han får vi siste oppdaterte status på både by og lag - samt mange meninger om laguttak og prestasjoner.......så NOK å snakke om

. Turen inn fra flyplass tar ca 30 min, som er veldig behagelig.
Vi sjekket inn på Discovery Inn, og rakk akkurat en pint`på Leeds puben over gaten, ca 20 meter å gå!
Matchday opprant, og det gir en`jo en merkelig , forventningsfull følelse i skrotten`- så også denne gang!
Klokka spilte oss ett puss denne gangen, og vi var vel med en av de siste shuttle-bussene fra Leeds City Station til Elland Road......FOR ett brus fra tribunen når man entrer stadion...det gir både gåsehud og forventninger- samt at man ser mange likesinnede som lever seg inn i det man selv er i ..det er en vanvittig opplevelse

Vi hadde plasser på LL - ca 45 cm fra spilleboksen til Leeds , så vi var virkelig "tilstede" og fikk se mange reaksjoner og meldinger som ble gitt av Robinson og Keane- for Allardyce fremstod som roligheten selv...
Fantastisk start, en veldig nervepirrende avslutning - men ETT poeng i hvert fall....det kunne vært værre!
Robles, Koch, Gnonto og Forshaw så best ut fra der vi så match - og det var en voldsom entusiasme fra benk stort sett hele kampen, samt at Big Sam virkelig ga beskjed om at vi på tribunen- rundt HELE banen skulle takkes etter kampen....bra å se!
Om du ikke har vært over før, eller lurer på om det er stemning som før.......unn`deg en tur - og JA definitivt!
Jeg er ikke ferdig med turer til Leeds , byen leverer på alle mulige måter med utvalg av pubèr, restauranter,butikker og kultur.....vi hadde bl a en 2 timers tur langs elven Aire der det er masse historie, og vanningshull når man blir tørst ...kan anbefales !
Det er mye mer enn fotball som kan "nytes" i Leeds.
SÅ, uansett om det er PL eller EFL fotball neste år ......bare DRA OVER om du får muligheten. det fortjenes og oppleve!!
Fikk en liten prat med Anders Palm på hotellet , og noen er ivrigere /over mer enn andre ja ....

Kanskje en ide`om at de som er på aktuell kamp kan lage ett lite referat som flere får med seg utover? Valgfritt å lese da!
Leeds 4èver