Skrevet av Emne: Sesongen 2023/2024 i Championship  (Lest 38033 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sterland

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #60 på: Juli 26, 2023, 15:14:00 »
Alt unntatt PL er inkludert i "Viaplay Medium" som pr nå koster 399 pr mnd. Tror ikke alle kamper i Championship blir tigjengelig der, men da skal det være mulig å se de som ikke er det på LUTV.

Aner ikke noe om nåværende regelverk, men sist vi var i Championship kunne ikke LUTV vise seriekamper pga at andre hadde lisensen (som ViaSat i Norge) og andre i andre land... Blank_Filer'n har nok rett slik eg ser det...

Gjaldt ikke forbudet for LUTV bare for kamper som var plukket ut for visning på TV.?  Alle andre kamper kunne vel LUTV vise ? I 2019/20 kunne vi se alle kamper: vanlige TV-kamper (produsert av Skysport) på TV,  og  kamper på nett som var produsert av LUTV, som gikk på andre dager. Jeg tror TV-rettigheten (til Viasat) kun gjelder kamper som er satt opp for TV. Leeds United eier rettighetene alle de andre kampene.
Tror du har rett. Mener jeg så bortimot samtlige kamper de siste årene i Championship under Bielsa. Enten på Viaplay eller LUTV. Alle kampene som ikke ble vist direkte på Viaplay var tilgjengelige på LUTV. Mener jeg..

Forever Whites

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #61 på: Juli 27, 2023, 10:47:48 »
I dag er det 10 dager igjen til sesongen starter.  Fortsatt mye usikkert rundt hvem som kommer og hvem som blir.  Mange er sendt ut på lån, flere er skadet og få nye inn. Blir spennende å se hva vi ender opp med til slutt.  Slik det ser ut nå vil vi nok bruke hele overgangsvinduet til å få på plass nye spillere.  Samtidig har vi begrenset med midler å bruke.  Hvis ikke Farke kan trylle tror jeg dette blir en prøv og feil sesong og at man ikke kan forvente at vi skal kjempe om de 3-4 øverste plassene.
Medlem 94237

GeirO

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #62 på: Juli 27, 2023, 18:09:18 »
Alt unntatt PL er inkludert i "Viaplay Medium" som pr nå koster 399 pr mnd. Tror ikke alle kamper i Championship blir tigjengelig der, men da skal det være mulig å se de som ikke er det på LUTV.

Aner ikke noe om nåværende regelverk, men sist vi var i Championship kunne ikke LUTV vise seriekamper pga at andre hadde lisensen (som ViaSat i Norge) og andre i andre land... Blank_Filer'n har nok rett slik eg ser det...

Gjaldt ikke forbudet for LUTV bare for kamper som var plukket ut for visning på TV.?  Alle andre kamper kunne vel LUTV vise ? I 2019/20 kunne vi se alle kamper: vanlige TV-kamper (produsert av Skysport) på TV,  og  kamper på nett som var produsert av LUTV, som gikk på andre dager. Jeg tror TV-rettigheten (til Viasat) kun gjelder kamper som er satt opp for TV. Leeds United eier rettighetene alle de andre kampene.
Tror du har rett. Mener jeg så bortimot samtlige kamper de siste årene i Championship under Bielsa. Enten på Viaplay eller LUTV. Alle kampene som ikke ble vist direkte på Viaplay var tilgjengelige på LUTV. Mener jeg..
Enig. Så også alle kampene i Championship,  Viasat eller LUTV.
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #63 på: Juli 28, 2023, 00:11:36 »
Vi husker fra i sommer da Allardyce/Robinson kommenterte om ting som ble sagt i garderoben ved nedrykket var sterke saker...

Nå kommer Cooper med sin egen versjon av dette:
Cooper addressed the squad in the immediate aftermath of relegation following an Elland Road defeat by Tottenham Hotspur and after what he admits has been a 'strange' summer he has now made those words public.

"After the Tottenham game last year when our fate was decided I was one to speak up in the changing room and I made it clear, if you don't want to be here next season - I won't repeat what I said, it was one of those," he said.

(Smyth i teeeten: Liam Cooper reveals what he said in the dressing room after relegation. Some of it not printable in a family newspaper, but you'll get the gist. Adds that the message hasn't changed.)

"That's the way it's got to be. To play for this club you've got to invest in it, you've got to give your life for it and certainly those in the stands won't accept anything else apart from that. That was the message and the message is still the same. We need players who are invested."

"We've got a group of players now committed to the goal," he said. "We know what's expected of us, we know the expectations of the club and we've got to go embrace that and hit it head on. We all know what the Championship demands of each other, how committed you need to be and how hard it's going to be to get out of it. Anybody who thinks it's going to be a walk in the park or stroll then they've got a big shock coming. So that's the message to the boys."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/liam-cooper-reveals-brutal-leeds-united-relegation-dressing-room-words-and-fitness-admission-4235131
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #64 på: Juli 28, 2023, 00:19:57 »


(Smyth i teeeten: Liam Cooper reveals what he said in the dressing room after relegation. Some of it not printable in a family newspaper, but you'll get the gist. Adds that the message hasn't changed.)
'
Can you share the full quote on Twitter Graham?

Graham Smyth
@GrahamSmyth
'If you don't want to be here then f**k off.'
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #65 på: Juli 28, 2023, 12:02:51 »
https://www.vg.no/sport/fotball/i/dw0X2j/kjetil-rekdal-tror-ikke-leeds-rykker-opp-fra-championship-i-2023-24

Rekdal er Leeds-fan, men kanskje litt mer objektiv enn gjennomsnittet av oss her på forumet. Han har ikke tro pr dags dato.

Enig med han, vi er 4-5 spillere fra opprykk. Ayling, Struijk, Poveda, Hjelde, Shackleton, Cresswell, Gelhardt, Gyabi og Gray er stallspillere. Ingen av de bør være i en førsteellever når vi er klare. Da må det forsterkes kraftig.
 

karaba

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #66 på: Juli 28, 2023, 12:17:20 »
https://www.vg.no/sport/fotball/i/dw0X2j/kjetil-rekdal-tror-ikke-leeds-rykker-opp-fra-championship-i-2023-24

Rekdal er Leeds-fan, men kanskje litt mer objektiv enn gjennomsnittet av oss her på forumet. Han har ikke tro pr dags dato.

Enig med han, vi er 4-5 spillere fra opprykk. Ayling, Struijk, Poveda, Hjelde, Shackleton, Cresswell, Gelhardt, Gyabi og Gray er stallspillere. Ingen av de bør være i en førsteellever når vi er klare. Da må det forsterkes kraftig.
Rekdal er jo alltid positiv han. Ser alltid lyst på ting og glasset er alltid halvfullt :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

peacock

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #67 på: Juli 28, 2023, 12:19:24 »
Nåja....
Rekdal virket ikke særlig oppdatert på spillerstall og den økonomiske tilstanden, ei heller bakgrunnen for alle utlånene.

samadhi

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #68 på: Juli 28, 2023, 12:42:05 »
Vi husker fra i sommer da Allardyce/Robinson kommenterte om ting som ble sagt i garderoben ved nedrykket var sterke saker...

Nå kommer Cooper med sin egen versjon av dette:
Cooper addressed the squad in the immediate aftermath of relegation following an Elland Road defeat by Tottenham Hotspur and after what he admits has been a 'strange' summer he has now made those words public.

"After the Tottenham game last year when our fate was decided I was one to speak up in the changing room and I made it clear, if you don't want to be here next season - I won't repeat what I said, it was one of those," he said.

(Smyth i teeeten: Liam Cooper reveals what he said in the dressing room after relegation. Some of it not printable in a family newspaper, but you'll get the gist. Adds that the message hasn't changed.)

"That's the way it's got to be. To play for this club you've got to invest in it, you've got to give your life for it and certainly those in the stands won't accept anything else apart from that. That was the message and the message is still the same. We need players who are invested."

"We've got a group of players now committed to the goal," he said. "We know what's expected of us, we know the expectations of the club and we've got to go embrace that and hit it head on. We all know what the Championship demands of each other, how committed you need to be and how hard it's going to be to get out of it. Anybody who thinks it's going to be a walk in the park or stroll then they've got a big shock coming. So that's the message to the boys."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/liam-cooper-reveals-brutal-leeds-united-relegation-dressing-room-words-and-fitness-admission-4235131

Finnes kanskje bedre mitdtoppere enn Liam Cooper, men etter 10 år i klubben har han etterhvert opparbeidet seg status som klubblegende. En utrolig bra leder som setter ett eksempel i garderoben og alltid side before self. Fortjener en testimonial når den tid kommer.
marching on together,
derudaf forever...

NT

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #69 på: Juli 28, 2023, 12:52:57 »
Dette var Rekdal på sitt mest flåsete. Bruke ordet "tragisk" er helt natta, og det lages klikk-artikkel som bare blir provoserende. For å bruke en snillere beskrivelse, så er vi alle enige om at det var noen uheldige pasuser i de kontrakter. Men i ett ansettelsesforhold så må du ha noen agn, da brukte vel Orta dette da, sikkert i overbevisning på at vi aldri i verden kom til å rykke ned. Å være bedriftsleder medfører at du skal ta tøffe valg og besluttninger. Valg som deretter genierklæres eller fiasko. Medfører også at du delegerer ansvar, og forvaltes det feil så er du stucked igjen. Det er ikke tragisk, det er sånn spillet er, ekstremt marginalt og som faktisk også bidrar til at fotballen er så fascinerende som det er.  Noen kan kjøpe seg ut av utfordringene,  Leeds utgansgpunkt har vært annerledes og vi må gå the hard way.  Gleder meg til å se hvordan Farkes team kan utvikle dette laget,  jeg så spilleglede her i går og det er pokker meg lenge siden !

ingve1960

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #70 på: Juli 28, 2023, 13:00:37 »
Meget bra. NT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #71 på: Juli 29, 2023, 10:41:38 »
Disse sitatene fra kapteinen vår kan egentlig plasseres i de fleste tråder. Men tar de her siden vi straks skal i gang med en ny sesong.  Sitatene har jo blitt referert til etter Nottinghamkampen før, men her kommer de mer i sin helhet.

“For me, in the first three or four weeks we've been with him, I haven't got enough praise for him,” he said. “He’s managed his staff. They've been brilliant. Strict, but fair, honest. He’s not afraid to get after people.

“That’s what we’ve been missing, that’s what we’ve needed. For me, personally, I certainly get the best out myself when I have a manager like that and these boys in this team, obviously apart from the new boys, we're used to that.

“We've worked under that before and there's a lot of similarities with the great one and now we're all looking forward to it.”

“We have the team and the players to do that and it suits us and our attributes a lot more,” he said. “[Over] the last two seasons we've sort of gone away from what made us good in a sense, and there's no hiding about the fact we haven’t been fit enough.

Cooper admits Jesse Marsch, Javi Gracia and Sam Allardyce took the team too far away from the system they enjoyed playing the most. He also acknowledged the fall-off in the fitness among the squad, previously the hardest running in the entire top flight.

“You could see tonight, the options we had on the ball, the way we opened up a strong Premier League side who are very good against the ball, but we can't take too much out of it. It's pre-season and we've just got to keep improving.

“It's going to take a while to be at our best and to be at the standards the boss wants, but small steps and small improvements and we can be the team and have that identity we want to have.”

Baksiden ved det hele, noe Cooper her og Farke flere ganger tidligere har sagt, er altså at det vil ta tid før det sitter...
Mens vi trenger å henge med fra start av, vi har egentlig en 'lett start' på programmet.
Men vi så heldigvis mot Forest at selv gruppen vi stilte med da (og de blir jo værende) klarte seg rimelig greit mot bra motstand.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/farke-bielsa-leeds-united-marsch-27418265
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #72 på: Juli 31, 2023, 09:09:00 »
Da var pre-season ferdig, i hvert fall mtp kamper. Og vi har fått noen svar.
Først og fremst ser vi en klar, tydelig og ikke minst positiv spillestil, med fokus på ballinnehav, stram defensiv organisering og aggressivt press på motstanderen. Det er rett og slett til å bli glad av. Svakhetene i denne modellen er muligens at vi kan oppleve noen skumle balltap som vi kan bli straffet for, men alt i alt mener jeg at det er noe vi må tåle. I treningskampene har veldig mange fått vise seg frem, og jeg syns Farke har vært flink til å balansere spilletid på hele troppen. Særlig har alle de talentfulle offensive spillerne fått gode muligheter til å bidra.

Et lite blikk på troppen, der vi starter bakerst: Meslier syns jeg fremstår tryggere enn i den tunge perioden i vår. Selv om han MÅ ha ballen på venstre fortsatt, er han en viktig brikke i oppspillsfasen bakfra, som er essensiell i Farkes system. Det lille jeg har lest om Darlow er at dette ikke er noen styrke hos ham - slik sett er det litt rart at vi henter akkurat ham. Men det er mulig jeg roter her. Uansett håper jeg Meslier blir, og starter mot Cardiff. Hadde en flott redning i går også.
På høyre back har i flere alternativ. Ayling har vel vært positiv, mens Drameh har mistet de to kampene hvor laget har fremstått mest helstøpt. Noen snakker om en "hype" når det gjelder sistnevnte. Da må vi huske at Drameh har en hel sesong som bærebjelke i et lag som rykket opp til PL, og som ønsker ham med videre. Han ble ofret for en oppskrytt danske som var med og spilte oss ned, og viser nå at han fortsatt ønsker å være i Leeds. At dette skal kalles hype, faller på sin egen urimelighet. Hjertet mitt sier at vi bør satse på Drameh, mens fornuften tilsier at Ayling blir førstevalg, siden vi trenger rutinen og lederegenskapene hans med så mange unge i laget for øvrig. Shack er vel i beste fall tredjevalg her.
Venstre back er mer åpen. Hjelde viser mye bra, men har også noen blundere innimellom. Jeg håper Byram får kontrakt, og blir førstevalg her. Det var herlig å kjenne igjen ham mot Forest, både offensivt og defensivt. I tillegg har han rutine som vil komme godt med. Firpo håper jeg er på vei ut; han har fått nok sjanser.
Cooper er kaptein og desidert førstevalg som stopper. Håper han holder seg skadefri. Struijk har fremstått tryggere og mer komfortabel på dette nivået, og det er godt å se. Nå er han avhengig av en stødig makker, og da er det gledelig at Cresswell tar opp hansken og fremstår med pondus og selvtillit. Men siden Hjelde tydeligvis ikke vurderes som stopper, og heller ikke Ayling, trenger vi forsterkninger her, særlig med tanke på Coopers skadehistorikk. U-23-gutta er ikke klare for oppgaven.
Empadu har vist seg som en solid signing som DM, og er så vidt jeg har forstått en spiller som sjelden er skadet, heldigvis. Han blir vårt anker her. Gray har grepet sjansene han har fått med begge hender, og starter nok sammen med Empadu mot Cardiff. Gyabi er lovende, men ujevn, mens jeg likte det jeg så av Shackleton i denne posisjonen mot Forest. Allikevel tyder Farkes uttalelser, samt bruken av Shack på HB på at vi søker forsterkninger her også, og det er greit. Jeg leser mellom linjene at Adams ikke blir å regne med, dessverre.
På vingene er vi godt forspent så langt. Sinisterra er en klassespiller som vi virkelig må håpe er med oss videre. Nå ser det heldigvis ut til at han trives på banen, både i samspill med de andre og i et system som gir ham rom til å ta ut sine beste egenskaper. Kan også brukes som 10-er, men er etter mitt skjønn best på kant. James har også vært veldig positiv, selv om han fortsatt sliter med "end product". Starter mot Cardiff; også fordi han tilfører en entusiasme og pressegenskaper som passer som hånd i hanske i Farkes (vårt!) system.
Gnonto har kanskje fått minst spilletid av alternativene våre her, men ser allikevel ut til å trives godt på banen, syns jeg. Særlig i går fikk vi se mye bra fra ham. Jeg antar imidlertid at han forsvinner i løpet av august, noe en antagelig kan lese ut av Farkes prioriteringer av de andre foran ham.
Summerville har ikke greid å ta det siste steget, selv om han innimellom er glitrende, slik som før målet i går. Er også for slapp defensivt, og det ser nok Farke. Tipper han forsvinner i august, han også.
Poveda har vært veldig frisk, og hvis han slipper skader, banker han virkelig på. Kan være et godt våpen å ha som superinnbytter også; da med tilstrekkelig antall minutter for å redusere innbytterpuls. Viser også at han kan funke som 10-er. Veldig gledelig fra en jeg hadde avskrevet.
Joffy, Sini, Summerville og altså Poveda har fått prøve seg som 10-ere. Syns sistnevnte har vært best, selv om det hadde vært artig å se Gray også her. Håper imidlertid at vi kan få inn en rutinert spiller i denne posisjonen, selv om det nok bli vanskelig. Joffy har skuffet, og må nok finne seg i å være alternativ som spissinnbytter nok en sesong.
Joseph har vist fine ting på kant, men seiler vel nå etter Bamfords skade opp som alternativ som spiss, vil jeg tro - og det trenger ikke være dumt. Rutter har også vist mye bra, men ser ikke ut til å være den goalgetteren vi trenger. Samtidig har han så mye X-faktor at han kan være viktig for laget, både fra kant og muligens også som hengende spiss? Håper skaden ikke er mer alvorlig enn at han starter som spiss mot Cardiff. Bamford orker jeg ikke skrive mer om, annet enn at jeg håper han får støtte, og ikke dritt fra fansen når han nå går inn i nok en tung periode. Her skulle vi gjerne ha fått inn en målgarantist, men det markedet er vel støvsugd allerede, frykter jeg. Kanskje åpner det opp for Perkins, som vi hittil ikke har sett?

Alt i alt tror jeg at vi kan hevde oss greit i EFL, om enn ikke helt i toppen - noe vi bør være fornøyd med etter omstendighetene. Jeg har tro på prosjekt Farke, og håper virkelig han kan få tid til å sette sitt preg på laget, stallen og enkeltspillere. Spørsmålet er om vi har tålmodighet til det.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #73 på: Juli 31, 2023, 11:26:11 »
Da var pre-season ferdig, i hvert fall mtp kamper. Og vi har fått noen svar.
Først og fremst ser vi en klar, tydelig og ikke minst positiv spillestil, med fokus på ballinnehav, stram defensiv organisering og aggressivt press på motstanderen. Det er rett og slett til å bli glad av. Svakhetene i denne modellen er muligens at vi kan oppleve noen skumle balltap som vi kan bli straffet for, men alt i alt mener jeg at det er noe vi må tåle. I treningskampene har veldig mange fått vise seg frem, og jeg syns Farke har vært flink til å balansere spilletid på hele troppen. Særlig har alle de talentfulle offensive spillerne fått gode muligheter til å bidra.

Et lite blikk på troppen, der vi starter bakerst: Meslier syns jeg fremstår tryggere enn i den tunge perioden i vår. Selv om han MÅ ha ballen på venstre fortsatt, er han en viktig brikke i oppspillsfasen bakfra, som er essensiell i Farkes system. Det lille jeg har lest om Darlow er at dette ikke er noen styrke hos ham - slik sett er det litt rart at vi henter akkurat ham. Men det er mulig jeg roter her. Uansett håper jeg Meslier blir, og starter mot Cardiff. Hadde en flott redning i går også.
På høyre back har i flere alternativ. Ayling har vel vært positiv, mens Drameh har mistet de to kampene hvor laget har fremstått mest helstøpt. Noen snakker om en "hype" når det gjelder sistnevnte. Da må vi huske at Drameh har en hel sesong som bærebjelke i et lag som rykket opp til PL, og som ønsker ham med videre. Han ble ofret for en oppskrytt danske som var med og spilte oss ned, og viser nå at han fortsatt ønsker å være i Leeds. At dette skal kalles hype, faller på sin egen urimelighet. Hjertet mitt sier at vi bør satse på Drameh, mens fornuften tilsier at Ayling blir førstevalg, siden vi trenger rutinen og lederegenskapene hans med så mange unge i laget for øvrig. Shack er vel i beste fall tredjevalg her.
Venstre back er mer åpen. Hjelde viser mye bra, men har også noen blundere innimellom. Jeg håper Byram får kontrakt, og blir førstevalg her. Det var herlig å kjenne igjen ham mot Forest, både offensivt og defensivt. I tillegg har han rutine som vil komme godt med. Firpo håper jeg er på vei ut; han har fått nok sjanser.
Cooper er kaptein og desidert førstevalg som stopper. Håper han holder seg skadefri. Struijk har fremstått tryggere og mer komfortabel på dette nivået, og det er godt å se. Nå er han avhengig av en stødig makker, og da er det gledelig at Cresswell tar opp hansken og fremstår med pondus og selvtillit. Men siden Hjelde tydeligvis ikke vurderes som stopper, og heller ikke Ayling, trenger vi forsterkninger her, særlig med tanke på Coopers skadehistorikk. U-23-gutta er ikke klare for oppgaven.
Empadu har vist seg som en solid signing som DM, og er så vidt jeg har forstått en spiller som sjelden er skadet, heldigvis. Han blir vårt anker her. Gray har grepet sjansene han har fått med begge hender, og starter nok sammen med Empadu mot Cardiff. Gyabi er lovende, men ujevn, mens jeg likte det jeg så av Shackleton i denne posisjonen mot Forest. Allikevel tyder Farkes uttalelser, samt bruken av Shack på HB på at vi søker forsterkninger her også, og det er greit. Jeg leser mellom linjene at Adams ikke blir å regne med, dessverre.
På vingene er vi godt forspent så langt. Sinisterra er en klassespiller som vi virkelig må håpe er med oss videre. Nå ser det heldigvis ut til at han trives på banen, både i samspill med de andre og i et system som gir ham rom til å ta ut sine beste egenskaper. Kan også brukes som 10-er, men er etter mitt skjønn best på kant. James har også vært veldig positiv, selv om han fortsatt sliter med "end product". Starter mot Cardiff; også fordi han tilfører en entusiasme og pressegenskaper som passer som hånd i hanske i Farkes (vårt!) system.
Gnonto har kanskje fått minst spilletid av alternativene våre her, men ser allikevel ut til å trives godt på banen, syns jeg. Særlig i går fikk vi se mye bra fra ham. Jeg antar imidlertid at han forsvinner i løpet av august, noe en antagelig kan lese ut av Farkes prioriteringer av de andre foran ham.
Summerville har ikke greid å ta det siste steget, selv om han innimellom er glitrende, slik som før målet i går. Er også for slapp defensivt, og det ser nok Farke. Tipper han forsvinner i august, han også.
Poveda har vært veldig frisk, og hvis han slipper skader, banker han virkelig på. Kan være et godt våpen å ha som superinnbytter også; da med tilstrekkelig antall minutter for å redusere innbytterpuls. Viser også at han kan funke som 10-er. Veldig gledelig fra en jeg hadde avskrevet.
Joffy, Sini, Summerville og altså Poveda har fått prøve seg som 10-ere. Syns sistnevnte har vært best, selv om det hadde vært artig å se Gray også her. Håper imidlertid at vi kan få inn en rutinert spiller i denne posisjonen, selv om det nok bli vanskelig. Joffy har skuffet, og må nok finne seg i å være alternativ som spissinnbytter nok en sesong.
Joseph har vist fine ting på kant, men seiler vel nå etter Bamfords skade opp som alternativ som spiss, vil jeg tro - og det trenger ikke være dumt. Rutter har også vist mye bra, men ser ikke ut til å være den goalgetteren vi trenger. Samtidig har han så mye X-faktor at han kan være viktig for laget, både fra kant og muligens også som hengende spiss? Håper skaden ikke er mer alvorlig enn at han starter som spiss mot Cardiff. Bamford orker jeg ikke skrive mer om, annet enn at jeg håper han får støtte, og ikke dritt fra fansen når han nå går inn i nok en tung periode. Her skulle vi gjerne ha fått inn en målgarantist, men det markedet er vel støvsugd allerede, frykter jeg. Kanskje åpner det opp for Perkins, som vi hittil ikke har sett?

Alt i alt tror jeg at vi kan hevde oss greit i EFL, om enn ikke helt i toppen - noe vi bør være fornøyd med etter omstendighetene. Jeg har tro på prosjekt Farke, og håper virkelig han kan få tid til å sette sitt preg på laget, stallen og enkeltspillere. Spørsmålet er om vi har tålmodighet til det.
Bra, Håvard!
- eg også anser Adams som tapt... (og blir heller gledelig overrasket om han blir)
- ...du forklarte greit hvorfor Gnonto har spilt så lite (men han kom sent tilbake også da...)
- vi har mange vinger og det er naturlig at noen går. Du nevner ikke Harrison, tror han vil bli viktig i løpet av en laaang sesong.
- om Harrison, Gnonto eller andre vi får PENGER for går, vil jo bety at vi kan handle i tilsvarende prisklasse (det dumme er jo at de beste da allerede er tatt, for å si det sånn)...

Jeg har samme konklusjon som deg, på kort sikt vil  laget vi har stilt med i pre season nå, og med Farkes spillestil, bite godt fra seg. Men i lengden, over en hel sesong, trengs det likevel forsterkninger om vi skal være med helt der oppe.

VIL VI klare å henge med helt der oppe, laget er jo ikke fullkomment, vi scorer bl.a. for få mål?
Vel, jeg ser ikke at andre lag nødvendigvis er flere klasser over heller...
« Siste redigering: Juli 31, 2023, 11:28:13 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #74 på: Juli 31, 2023, 12:08:37 »
Siterer en på Waccoe som skriver litt om hva de andre klubbene, som forventes å ligge i toppen, har foretatt seg i sommer:

Leicester - sold their best players with more to go, have one winger in the squad who had zero goals/assists in this division last year. Signed aging prem players whose best days are behind them with a completely unproven manager.

Saints - still not made sales, so no incomings. Some decent Championship players but noticeably weak / relying on kids in some areas.

Boro - lost three of their best players in Giles, Steffen and Archer. Hackney leaving too, risk Akpom will be a last-minute prem deal.

Blackburn - lost their top scorer, replaced with someone who scored 1 in 4 in League One

Coventry - lost Gyokeres, will lose Hamer. Big gamble on Simms doing the business.

Sunderland - lost Diallo, may lose Clarke too. Big gamble on keeping Bradley Dack fit and some young kids.

Millwall - some good sigings flying under the radar but big risk they lose Ziann Flemming back to the Eredivise with Feyenoord interested.

West Brom - financial crisis, no signings but sold their captain and loaned out their best striker.

Swansea - will have lost their three best players (Piroe, Latibeaudiere, Manning) by the end of the window.

Watford & Norwich have made some decent signings which could propel them to playoffs but I think we are in by far and away the strongest position of any team in this division.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sterland

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #75 på: Juli 31, 2023, 12:16:26 »
Da var pre-season ferdig, i hvert fall mtp kamper. Og vi har fått noen svar.
Først og fremst ser vi en klar, tydelig og ikke minst positiv spillestil, med fokus på ballinnehav, stram defensiv organisering og aggressivt press på motstanderen. Det er rett og slett til å bli glad av. Svakhetene i denne modellen er muligens at vi kan oppleve noen skumle balltap som vi kan bli straffet for, men alt i alt mener jeg at det er noe vi må tåle. I treningskampene har veldig mange fått vise seg frem, og jeg syns Farke har vært flink til å balansere spilletid på hele troppen. Særlig har alle de talentfulle offensive spillerne fått gode muligheter til å bidra.

Et lite blikk på troppen, der vi starter bakerst: Meslier syns jeg fremstår tryggere enn i den tunge perioden i vår. Selv om han MÅ ha ballen på venstre fortsatt, er han en viktig brikke i oppspillsfasen bakfra, som er essensiell i Farkes system. Det lille jeg har lest om Darlow er at dette ikke er noen styrke hos ham - slik sett er det litt rart at vi henter akkurat ham. Men det er mulig jeg roter her. Uansett håper jeg Meslier blir, og starter mot Cardiff. Hadde en flott redning i går også.
På høyre back har i flere alternativ. Ayling har vel vært positiv, mens Drameh har mistet de to kampene hvor laget har fremstått mest helstøpt. Noen snakker om en "hype" når det gjelder sistnevnte. Da må vi huske at Drameh har en hel sesong som bærebjelke i et lag som rykket opp til PL, og som ønsker ham med videre. Han ble ofret for en oppskrytt danske som var med og spilte oss ned, og viser nå at han fortsatt ønsker å være i Leeds. At dette skal kalles hype, faller på sin egen urimelighet. Hjertet mitt sier at vi bør satse på Drameh, mens fornuften tilsier at Ayling blir førstevalg, siden vi trenger rutinen og lederegenskapene hans med så mange unge i laget for øvrig. Shack er vel i beste fall tredjevalg her.
Venstre back er mer åpen. Hjelde viser mye bra, men har også noen blundere innimellom. Jeg håper Byram får kontrakt, og blir førstevalg her. Det var herlig å kjenne igjen ham mot Forest, både offensivt og defensivt. I tillegg har han rutine som vil komme godt med. Firpo håper jeg er på vei ut; han har fått nok sjanser.
Cooper er kaptein og desidert førstevalg som stopper. Håper han holder seg skadefri. Struijk har fremstått tryggere og mer komfortabel på dette nivået, og det er godt å se. Nå er han avhengig av en stødig makker, og da er det gledelig at Cresswell tar opp hansken og fremstår med pondus og selvtillit. Men siden Hjelde tydeligvis ikke vurderes som stopper, og heller ikke Ayling, trenger vi forsterkninger her, særlig med tanke på Coopers skadehistorikk. U-23-gutta er ikke klare for oppgaven.
Empadu har vist seg som en solid signing som DM, og er så vidt jeg har forstått en spiller som sjelden er skadet, heldigvis. Han blir vårt anker her. Gray har grepet sjansene han har fått med begge hender, og starter nok sammen med Empadu mot Cardiff. Gyabi er lovende, men ujevn, mens jeg likte det jeg så av Shackleton i denne posisjonen mot Forest. Allikevel tyder Farkes uttalelser, samt bruken av Shack på HB på at vi søker forsterkninger her også, og det er greit. Jeg leser mellom linjene at Adams ikke blir å regne med, dessverre.
På vingene er vi godt forspent så langt. Sinisterra er en klassespiller som vi virkelig må håpe er med oss videre. Nå ser det heldigvis ut til at han trives på banen, både i samspill med de andre og i et system som gir ham rom til å ta ut sine beste egenskaper. Kan også brukes som 10-er, men er etter mitt skjønn best på kant. James har også vært veldig positiv, selv om han fortsatt sliter med "end product". Starter mot Cardiff; også fordi han tilfører en entusiasme og pressegenskaper som passer som hånd i hanske i Farkes (vårt!) system.
Gnonto har kanskje fått minst spilletid av alternativene våre her, men ser allikevel ut til å trives godt på banen, syns jeg. Særlig i går fikk vi se mye bra fra ham. Jeg antar imidlertid at han forsvinner i løpet av august, noe en antagelig kan lese ut av Farkes prioriteringer av de andre foran ham.
Summerville har ikke greid å ta det siste steget, selv om han innimellom er glitrende, slik som før målet i går. Er også for slapp defensivt, og det ser nok Farke. Tipper han forsvinner i august, han også.
Poveda har vært veldig frisk, og hvis han slipper skader, banker han virkelig på. Kan være et godt våpen å ha som superinnbytter også; da med tilstrekkelig antall minutter for å redusere innbytterpuls. Viser også at han kan funke som 10-er. Veldig gledelig fra en jeg hadde avskrevet.
Joffy, Sini, Summerville og altså Poveda har fått prøve seg som 10-ere. Syns sistnevnte har vært best, selv om det hadde vært artig å se Gray også her. Håper imidlertid at vi kan få inn en rutinert spiller i denne posisjonen, selv om det nok bli vanskelig. Joffy har skuffet, og må nok finne seg i å være alternativ som spissinnbytter nok en sesong.
Joseph har vist fine ting på kant, men seiler vel nå etter Bamfords skade opp som alternativ som spiss, vil jeg tro - og det trenger ikke være dumt. Rutter har også vist mye bra, men ser ikke ut til å være den goalgetteren vi trenger. Samtidig har han så mye X-faktor at han kan være viktig for laget, både fra kant og muligens også som hengende spiss? Håper skaden ikke er mer alvorlig enn at han starter som spiss mot Cardiff. Bamford orker jeg ikke skrive mer om, annet enn at jeg håper han får støtte, og ikke dritt fra fansen når han nå går inn i nok en tung periode. Her skulle vi gjerne ha fått inn en målgarantist, men det markedet er vel støvsugd allerede, frykter jeg. Kanskje åpner det opp for Perkins, som vi hittil ikke har sett?

Alt i alt tror jeg at vi kan hevde oss greit i EFL, om enn ikke helt i toppen - noe vi bør være fornøyd med etter omstendighetene. Jeg har tro på prosjekt Farke, og håper virkelig han kan få tid til å sette sitt preg på laget, stallen og enkeltspillere. Spørsmålet er om vi har tålmodighet til det.
Bra, Håvard!
- eg også anser Adams som tapt... (og blir heller gledelig overrasket om han blir)
- ...du forklarte greit hvorfor Gnonto har spilt så lite (men han kom sent tilbake også da...)
- vi har mange vinger og det er naturlig at noen går. Du nevner ikke Harrison, tror han vil bli viktig i løpet av en laaang sesong.
- om Harrison, Gnonto eller andre vi får PENGER for går, vil jo bety at vi kan handle i tilsvarende prisklasse (det dumme er jo at de beste da allerede er tatt, for å si det sånn)...

Jeg har samme konklusjon som deg, på kort sikt vil  laget vi har stilt med i pre season nå, og med Farkes spillestil, bite godt fra seg. Men i lengden, over en hel sesong, trengs det likevel forsterkninger om vi skal være med helt der oppe.

VIL VI klare å henge med helt der oppe, laget er jo ikke fullkomment, vi scorer bl.a. for få mål?
Vel, jeg ser ikke at andre lag nødvendigvis er flere klasser over heller...
Massevis av gode poenger :) Personlig synes jeg pre-season har vist at vi mangler toppspiss, en 10'er, en sentral midtbanespiller og veldig gjerne en stopper. Det er ikke mulig å stole på at Bamford får mange kampene. Han har en skadefrekvens som er skyhøy, og i tillegg trenger han lang tid på å spille seg i form etter skadene. Rutter har ikke vist noen ting som tyder på at han kan bli en stor målscorer for oss, men kan sikkert funke like bra som ving. Gelhardt og Joseph virker foreløpig for lette. Håper inderlig at Piroe fra Swansea kan materialisere seg.
Flere har fått sjansen som 10'er i pre-season, men ingen har vist å holde godt nok nivå i denne rollen. I Farkes Norwich lag var mye av suksessen bygd på en glimrende spiss i Pukki, og en topp topp 10'er i Buendia. Tror det er uhyre viktig at disse plassene er bekledd med skikkelig kvalitet for at vi skal lykkes.
Poveda har vært en gledelig overraskelse, og jeg håper han får en viss tillitt. Summerville i 10'er rollen har så langt vært en skuffelse bortsett fra enkelte tilløp. Gelhard fungerer så langt ikke spesielt godt i rollen, og virker mer som en spiss i et spisspar.
Det skrytes av James, men jeg kan ikke helt se at han er noe annet enn press og fart. Virker ukomfortabel med ballen, og det finnes veldig lite end-product hos han. Vi er godt dekket på vingene, og etter min mening kan vi cashe inn på Gnonto og/eller Summerville. Begge disse vil generere bra med midler, og slik jeg har forstått det, bidra positivt i forhold til FFP. Skulle gjerne solgt James i stedet, men han vil vel da bli solgt med tap og bidra negativt til FFP (usikker på dette, men antar at vi maks får 5-10 mill p. for han)
På midtbanen har Gray tatt kvantesprang, og det er stort å se hvordan unggutten er både kreativ, og tøff i nærkampene. Her bør vi ha gull :) Ampadu har også vist klasse, og med Adams i kulissene bør vi være slagkraftige. Om Adams forsvinner er vi ekstremt tynne. Usikker på hva Farke tenker vedr Greenwood. Om han anses som uaktuell, og Gyabi og en veldig usikker Dallas er backup, da har vi et skrikende behov for en tilvekst. Om Kamara kommer vil det selvsagt hjelpe på..
Som nevnt tidligere har Cooper gjort en glimrende pre-season og vist seg som beste stopperen i Leeds. Som Bamford er han også meget skadeutsatt, og om han får halvparten av kampene skal vi være ok fornøyde. Da gjenstår Cresswell, Struijk og Hjelde. (Antar at Ampadu ikke vurderes som midtstopper, gitt den tynne midtbanen vi har...) Jeg mener dette viser at vi trenger å få hentet inn en erfaren kvalitetsstopper for å komplementere stallen. Mener også vi bør signere Byram, synes han har vist masse postivt på backen, og virker langt tryggere defensivt enn Hjelde.

Pre-season har langt vært gledelig, bortsett fra skadene på Bamford/Rutter. Det virker som Farke har fått satt sin preg på laget og klart å skape en entusiasme og optimisme igjen. Uhyre sterkt jobbet i en tid hvor mange av de såkalte stjernespillerne har vært mest opptatt av å komme seg avgårde. Har veldig tro på Farke. Nå gjenstår en del spillerlogistikk, og får vi det på plass tror jeg vi blir sterke.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #76 på: Juli 31, 2023, 12:27:37 »
Siterer en på Waccoe som skriver litt om hva de andre klubbene, som forventes å ligge i toppen, har foretatt seg i sommer:

Leicester - sold their best players with more to go, have one winger in the squad who had zero goals/assists in this division last year. Signed aging prem players whose best days are behind them with a completely unproven manager.

Saints - still not made sales, so no incomings. Some decent Championship players but noticeably weak / relying on kids in some areas.

Boro - lost three of their best players in Giles, Steffen and Archer. Hackney leaving too, risk Akpom will be a last-minute prem deal.

Blackburn - lost their top scorer, replaced with someone who scored 1 in 4 in League One

Coventry - lost Gyokeres, will lose Hamer. Big gamble on Simms doing the business.

Sunderland - lost Diallo, may lose Clarke too. Big gamble on keeping Bradley Dack fit and some young kids.

Millwall - some good sigings flying under the radar but big risk they lose Ziann Flemming back to the Eredivise with Feyenoord interested.

West Brom - financial crisis, no signings but sold their captain and loaned out their best striker.

Swansea - will have lost their three best players (Piroe, Latibeaudiere, Manning) by the end of the window.

Watford & Norwich have made some decent signings which could propel them to playoffs but I think we are in by far and away the strongest position of any team in this division.


auren

Apropo andre klubber, Eirik Aase har nå begynt på sitt 'Topp ti' i forhåndstipsene før sesongen. Flere av klubbene nevnt i waccoe-innlegget er allerede plassert (ganske langt nede).
Dette er jo ikke noen fasit, noen lag VIL overraske men for en som meg som ikke har fulgt Championship i Leeds' fravær er dette veldig nyttig info.

http://championshipnorge.com/2023/07/23/tabelltips-2023-24/

1. plass:
2. plass:
————————-
3. plass:
4. plass:
5. plass:
6. plass:
————————-
7. plass:
8. plass:
9. plass:
10. plass: West Bromwich Albion
11. plass: Watford
12. plass: Blackburn Rovers
13. plass: Bristol City
14. plass: Preston North End
15. plass: Birmingham City
16. plass: Stoke City
17. plass: Cardiff City
18. plass: Hull City
19. plass: Swansea City
20. plass: Plymouth Argyle
21. plass: Huddersfield Town
————————
22. plass: Sheffield Wednesday
23. plass: Queens Park Rangers
24. plass: Rotherham United
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #77 på: Juli 31, 2023, 12:55:49 »
Da var pre-season ferdig, i hvert fall mtp kamper. Og vi har fått noen svar.
Først og fremst ser vi en klar, tydelig og ikke minst positiv spillestil, med fokus på ballinnehav, stram defensiv organisering og aggressivt press på motstanderen. Det er rett og slett til å bli glad av. Svakhetene i denne modellen er muligens at vi kan oppleve noen skumle balltap som vi kan bli straffet for, men alt i alt mener jeg at det er noe vi må tåle. I treningskampene har veldig mange fått vise seg frem, og jeg syns Farke har vært flink til å balansere spilletid på hele troppen. Særlig har alle de talentfulle offensive spillerne fått gode muligheter til å bidra.

Et lite blikk på troppen, der vi starter bakerst: Meslier syns jeg fremstår tryggere enn i den tunge perioden i vår. Selv om han MÅ ha ballen på venstre fortsatt, er han en viktig brikke i oppspillsfasen bakfra, som er essensiell i Farkes system. Det lille jeg har lest om Darlow er at dette ikke er noen styrke hos ham - slik sett er det litt rart at vi henter akkurat ham. Men det er mulig jeg roter her. Uansett håper jeg Meslier blir, og starter mot Cardiff. Hadde en flott redning i går også.
På høyre back har i flere alternativ. Ayling har vel vært positiv, mens Drameh har mistet de to kampene hvor laget har fremstått mest helstøpt. Noen snakker om en "hype" når det gjelder sistnevnte. Da må vi huske at Drameh har en hel sesong som bærebjelke i et lag som rykket opp til PL, og som ønsker ham med videre. Han ble ofret for en oppskrytt danske som var med og spilte oss ned, og viser nå at han fortsatt ønsker å være i Leeds. At dette skal kalles hype, faller på sin egen urimelighet. Hjertet mitt sier at vi bør satse på Drameh, mens fornuften tilsier at Ayling blir førstevalg, siden vi trenger rutinen og lederegenskapene hans med så mange unge i laget for øvrig. Shack er vel i beste fall tredjevalg her.
Venstre back er mer åpen. Hjelde viser mye bra, men har også noen blundere innimellom. Jeg håper Byram får kontrakt, og blir førstevalg her. Det var herlig å kjenne igjen ham mot Forest, både offensivt og defensivt. I tillegg har han rutine som vil komme godt med. Firpo håper jeg er på vei ut; han har fått nok sjanser.
Cooper er kaptein og desidert førstevalg som stopper. Håper han holder seg skadefri. Struijk har fremstått tryggere og mer komfortabel på dette nivået, og det er godt å se. Nå er han avhengig av en stødig makker, og da er det gledelig at Cresswell tar opp hansken og fremstår med pondus og selvtillit. Men siden Hjelde tydeligvis ikke vurderes som stopper, og heller ikke Ayling, trenger vi forsterkninger her, særlig med tanke på Coopers skadehistorikk. U-23-gutta er ikke klare for oppgaven.
Empadu har vist seg som en solid signing som DM, og er så vidt jeg har forstått en spiller som sjelden er skadet, heldigvis. Han blir vårt anker her. Gray har grepet sjansene han har fått med begge hender, og starter nok sammen med Empadu mot Cardiff. Gyabi er lovende, men ujevn, mens jeg likte det jeg så av Shackleton i denne posisjonen mot Forest. Allikevel tyder Farkes uttalelser, samt bruken av Shack på HB på at vi søker forsterkninger her også, og det er greit. Jeg leser mellom linjene at Adams ikke blir å regne med, dessverre.
På vingene er vi godt forspent så langt. Sinisterra er en klassespiller som vi virkelig må håpe er med oss videre. Nå ser det heldigvis ut til at han trives på banen, både i samspill med de andre og i et system som gir ham rom til å ta ut sine beste egenskaper. Kan også brukes som 10-er, men er etter mitt skjønn best på kant. James har også vært veldig positiv, selv om han fortsatt sliter med "end product". Starter mot Cardiff; også fordi han tilfører en entusiasme og pressegenskaper som passer som hånd i hanske i Farkes (vårt!) system.
Gnonto har kanskje fått minst spilletid av alternativene våre her, men ser allikevel ut til å trives godt på banen, syns jeg. Særlig i går fikk vi se mye bra fra ham. Jeg antar imidlertid at han forsvinner i løpet av august, noe en antagelig kan lese ut av Farkes prioriteringer av de andre foran ham.
Summerville har ikke greid å ta det siste steget, selv om han innimellom er glitrende, slik som før målet i går. Er også for slapp defensivt, og det ser nok Farke. Tipper han forsvinner i august, han også.
Poveda har vært veldig frisk, og hvis han slipper skader, banker han virkelig på. Kan være et godt våpen å ha som superinnbytter også; da med tilstrekkelig antall minutter for å redusere innbytterpuls. Viser også at han kan funke som 10-er. Veldig gledelig fra en jeg hadde avskrevet.
Joffy, Sini, Summerville og altså Poveda har fått prøve seg som 10-ere. Syns sistnevnte har vært best, selv om det hadde vært artig å se Gray også her. Håper imidlertid at vi kan få inn en rutinert spiller i denne posisjonen, selv om det nok bli vanskelig. Joffy har skuffet, og må nok finne seg i å være alternativ som spissinnbytter nok en sesong.
Joseph har vist fine ting på kant, men seiler vel nå etter Bamfords skade opp som alternativ som spiss, vil jeg tro - og det trenger ikke være dumt. Rutter har også vist mye bra, men ser ikke ut til å være den goalgetteren vi trenger. Samtidig har han så mye X-faktor at han kan være viktig for laget, både fra kant og muligens også som hengende spiss? Håper skaden ikke er mer alvorlig enn at han starter som spiss mot Cardiff. Bamford orker jeg ikke skrive mer om, annet enn at jeg håper han får støtte, og ikke dritt fra fansen når han nå går inn i nok en tung periode. Her skulle vi gjerne ha fått inn en målgarantist, men det markedet er vel støvsugd allerede, frykter jeg. Kanskje åpner det opp for Perkins, som vi hittil ikke har sett?

Alt i alt tror jeg at vi kan hevde oss greit i EFL, om enn ikke helt i toppen - noe vi bør være fornøyd med etter omstendighetene. Jeg har tro på prosjekt Farke, og håper virkelig han kan få tid til å sette sitt preg på laget, stallen og enkeltspillere. Spørsmålet er om vi har tålmodighet til det.
Bra, Håvard!
- eg også anser Adams som tapt... (og blir heller gledelig overrasket om han blir)
- ...du forklarte greit hvorfor Gnonto har spilt så lite (men han kom sent tilbake også da...)
- vi har mange vinger og det er naturlig at noen går. Du nevner ikke Harrison, tror han vil bli viktig i løpet av en laaang sesong.
- om Harrison, Gnonto eller andre vi får PENGER for går, vil jo bety at vi kan handle i tilsvarende prisklasse (det dumme er jo at de beste da allerede er tatt, for å si det sånn)...

Jeg har samme konklusjon som deg, på kort sikt vil  laget vi har stilt med i pre season nå, og med Farkes spillestil, bite godt fra seg. Men i lengden, over en hel sesong, trengs det likevel forsterkninger om vi skal være med helt der oppe.

VIL VI klare å henge med helt der oppe, laget er jo ikke fullkomment, vi scorer bl.a. for få mål?
Vel, jeg ser ikke at andre lag nødvendigvis er flere klasser over heller...
Tenk at jeg glemte Jack, en av våre mest trofaste spillere de siste årene! Håper virkelig at han blir, og blomstrer for fullt i EFL. Er vel ingen konkrete rykter på ham for tiden?
Ellers må det jo komme inn noen i løpet av augustvinduet, det er klart. Men utgangspunktet er ikke så verst, faktisk.

Eriksen55

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #78 på: Juli 31, 2023, 13:40:40 »
Bortsett fra en tweet med 313 følgere som skrev at Adams vil bort så har jeg ikke sett noen steder at han eller klubben vurderer det?

Stille rundt Harrison også - Kanskje pga skaden? Kan være samme grunn for Tyler.

Må vi selge så er vel et Harrison salg det som gir mest cash i kassa? Helt sikker på at Harrison kan få bra sesong i CC, men det tror jeg Sinisterra, Gnonto, Summerville, James, Poveda og Rutter kan kompensere greit for.

Hvis vi må selge før vi kan kjøpe og et Harrison salg kan bety Piroe + Kamara/Hamer inn så er det bare å selge. Å selge Poveda vil ikke generere all verden.

Mest av alt ønsker jeg at Harrison blir. Isåfall er det en bonus - Men rart om bunn 10 isj i PL  ikke ønsker han. Bunnivået til Harrison er veldig  lavt. Toppnivået er veldig bra. Kanskje stabiliteten gjør at klubber vegrer seg for å bruke 250-300 mill. Vet ikke.

Som jeg har sagt tidligere og som alle kan se selv på statsen til Harrison. Han produserer ofte mye mål og assist 2-4 kamper på rad, så blir det stille i mange kamper før det flyter bra i 2-4 kamper. Han produserer mye i korte bulket. Sånn har det vært hele tiden i Leeds. Mye kan handle om at det ikke har vært all verdens til spiss å fore på topp til enhver tid da.

Jeg er ihvertfall livredd for at vi ender om med en skadet Sinisterra og må spille med Harrison og James på kantene med Poveda som backup - Lite målpoeng på ene siden og ustabilt på den andre og et veldig usikkert kort i bakhånd..

En av Summerville og Gnonto MÅ bli mener jeg. Sportslig ønsker jeg heller Summerville og James ut for å beholde Harrison. Igjen, hvis vi må selge for å kjøpe så er nok  cash inn det avgjørende da vi har god dekning på vingene. For harmonien i gruppa er det nok greit å ikke ha 6-7 relativt gode vinger. 5-6 av de vi har forventer nok å spille mye i CC..

9, 10, sm og vb + Byram håper jeg kommer inn Ila august. Mest viktig mener jeg er spiss og sentral midtbane - Jeg forutsetter at Adams blir




Dennis

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #79 på: Juli 31, 2023, 14:27:38 »
Vedrørende Adams og Harrison holder jeg pusten helt til vinduet stenges.

Grunnen til dette, er at de to ikke er blant Premier League-lags direkte utpekte objekter. Spesielt med tanke på Adams' lange skadefravær og Harrisons nåværende. Sistnevnte er "aldri" skada, så akkurat der tror jeg faktisk skaden har litt mindre å si enn Adams som vil ha brukt halvåret ute når han returnerer.

Når de mest pengesterke klubbene, altså de som kan lønne med PL-penger, ikke har fått tak i sine førstevalg vil disse to raskt kunne havne i fokus - skadene til tross. Det rapporteres om £20 og £16 millioner på henholdsvis Adams og Harrison. Sannheten av dette vet jeg ikke, da det er typisk Football Insider, LeedsMoTNews og slike tabloider som sier det, likevel; en fast sum har de på seg.

Om det så er så mye som £5 millioner fra eller til på noen av disse, vil neppe det skremme noen særlig av PL-lagene når det gjelder å hente inn en ekstra spiller mot slutten av august.

Kanskje er det også grunnen til at Leeds ikke har cashet inn på noen av vingene så langt, om det har vært noe mer enn den rapporterte tilnærmingen fra Everton på Gnonto. Wöber kom jo tilsynelatende litt overraskende på klubben, så de er nok forsiktige med å ikke sitte igjen med Svarte Per når vinduet stenger.

Et annet problem dersom Adams eller Jackie selges, er at dette neppe gir stor effekt på FFP. Dersom det i praksis fungerer som norsk regnskapsspråk, vil Adams nå være "avskrevet" 1/5 av kontrakten. Han ble handlet for rundt 18 mill pund og er det noenlunde likt vil han da ha en regnskapsmessig verdi på rundt 14,5 millioner pund. Selges han for £20 mill er det altså £5 mill i gevinst. For Harrisons del - om £16 mill stemmer - vil beløpet være rundt 7-8 millioner pund. Han ble kjøpt i 2021 for rundt £12 millioner og har da tenkt at kontrakten i utgangspunktet var 5 år.

Skulle vi heller solgt Gnonto og/eller Summerville, kan fort gevinsten(e) være langt større med tanke på FFP. Samtidig mener jeg at Harrison er en langt mer verdifull eiendel for Leeds enn begge disse. Kanskje er Gnontos talent høyere enn dem alle, hvem vet, men han har vist vært lite stabilitet siden noen vinterdager i fjorsesongen. Kanskje er hypen og pengene mer verdt enn kvaliteten per i dag.

Kan vi beholde han, er det selvsagt det beste! 8)

At de arbeider med en spiss og en stopper minst, er jeg helt sikker på. Men vi vil nok få se klubben bruke lånevinduet også. Der kan det nok også hende at klubben vil bli mer aktiv mot slutten av vinduet, igjen grunnet at PL-klubbene da har fått satt sine staller.

DERSOM det er slik at Leeds må selge for å kjøpe med tanke på FFP over tid, så ville jeg cashet inn på Summerville og Gnonto (om klubben selv kunne valgt å beholde resten) og forhåpentligvis generert omtrent £30 millioner for disse og en solid gevinst iht FFP-reglene. Disse pengene bør kunne sikre Piroe og Tyler Harwood-Bellis. Om sistnevnte kun er låneaktuell, kan man kanskje klemme inn en sentral midtbane eller 10er der også.

Syns også fortsatt at Charlie Taylor er en fornuftig avtale på venstreback. Jeg er ikke solgt på at høyrebeinte og skadeforfulgte Sam Byram er svaret der. Taylor kan også bekle stopperplass.

Påpeker igjen at jeg ikke ønsker at klubben skal selge verken Gnonto eller Summerville, så dette er med en forutsetning om at det er slik. Stallen er per i dag ganske ubalansert (fortsatt), hvor spesielt vingplassene er godt besatt. På venstreback, sentral midtbane (herunder offensiv) og i angrepet er det mangler. Det samme gjelder dekning på stopperplass. Cooper er mye skadet.
« Siste redigering: Juli 31, 2023, 14:40:31 av Dennis »
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #80 på: Juli 31, 2023, 15:25:57 »
Vedrørende Adams og Harrison holder jeg pusten helt til vinduet stenges.

Grunnen til dette, er at de to ikke er blant Premier League-lags direkte utpekte objekter. Spesielt med tanke på Adams' lange skadefravær og Harrisons nåværende. Sistnevnte er "aldri" skada, så akkurat der tror jeg faktisk skaden har litt mindre å si enn Adams som vil ha brukt halvåret ute når han returnerer.

Når de mest pengesterke klubbene, altså de som kan lønne med PL-penger, ikke har fått tak i sine førstevalg vil disse to raskt kunne havne i fokus - skadene til tross. Det rapporteres om £20 og £16 millioner på henholdsvis Adams og Harrison. Sannheten av dette vet jeg ikke, da det er typisk Football Insider, LeedsMoTNews og slike tabloider som sier det, likevel; en fast sum har de på seg.

Om det så er så mye som £5 millioner fra eller til på noen av disse, vil neppe det skremme noen særlig av PL-lagene når det gjelder å hente inn en ekstra spiller mot slutten av august.

Kanskje er det også grunnen til at Leeds ikke har cashet inn på noen av vingene så langt, om det har vært noe mer enn den rapporterte tilnærmingen fra Everton på Gnonto. Wöber kom jo tilsynelatende litt overraskende på klubben, så de er nok forsiktige med å ikke sitte igjen med Svarte Per når vinduet stenger.

Et annet problem dersom Adams eller Jackie selges, er at dette neppe gir stor effekt på FFP. Dersom det i praksis fungerer som norsk regnskapsspråk, vil Adams nå være "avskrevet" 1/5 av kontrakten. Han ble handlet for rundt 18 mill pund og er det noenlunde likt vil han da ha en regnskapsmessig verdi på rundt 14,5 millioner pund. Selges han for £20 mill er det altså £5 mill i gevinst. For Harrisons del - om £16 mill stemmer - vil beløpet være rundt 7-8 millioner pund. Han ble kjøpt i 2021 for rundt £12 millioner og har da tenkt at kontrakten i utgangspunktet var 5 år.

Skulle vi heller solgt Gnonto og/eller Summerville, kan fort gevinsten(e) være langt større med tanke på FFP. Samtidig mener jeg at Harrison er en langt mer verdifull eiendel for Leeds enn begge disse. Kanskje er Gnontos talent høyere enn dem alle, hvem vet, men han har vist vært lite stabilitet siden noen vinterdager i fjorsesongen. Kanskje er hypen og pengene mer verdt enn kvaliteten per i dag.

Kan vi beholde han, er det selvsagt det beste! 8)

At de arbeider med en spiss og en stopper minst, er jeg helt sikker på. Men vi vil nok få se klubben bruke lånevinduet også. Der kan det nok også hende at klubben vil bli mer aktiv mot slutten av vinduet, igjen grunnet at PL-klubbene da har fått satt sine staller.

DERSOM det er slik at Leeds må selge for å kjøpe med tanke på FFP over tid, så ville jeg cashet inn på Summerville og Gnonto (om klubben selv kunne valgt å beholde resten) og forhåpentligvis generert omtrent £30 millioner for disse og en solid gevinst iht FFP-reglene. Disse pengene bør kunne sikre Piroe og Tyler Harwood-Bellis. Om sistnevnte kun er låneaktuell, kan man kanskje klemme inn en sentral midtbane eller 10er der også.

Syns også fortsatt at Charlie Taylor er en fornuftig avtale på venstreback. Jeg er ikke solgt på at høyrebeinte og skadeforfulgte Sam Byram er svaret der. Taylor kan også bekle stopperplass.

Påpeker igjen at jeg ikke ønsker at klubben skal selge verken Gnonto eller Summerville, så dette er med en forutsetning om at det er slik. Stallen er per i dag ganske ubalansert (fortsatt), hvor spesielt vingplassene er godt besatt. På venstreback, sentral midtbane (herunder offensiv) og i angrepet er det mangler. Det samme gjelder dekning på stopperplass. Cooper er mye skadet.

Det regnskapsmessige som du forklarer tenkte ikke jeg på. Ikke at jeg kan noe av det heller  :)

Da stiller det seg annerledes. Likevel er jeg skeptisk til å selge både Gnonto og Summerville. Fortsetter skadene til Sinisterra så er det tynt med kvalitet og målpoeng. Kun Harrison som er til å stole på.

Dette finner nok Farke og klubben ut av. Men da håper jeg på at en PL klubb henter James og at Summerville «ofres» hvis noen MÅ selges.

I og med at Farke bruker meget offensive backer og det har roet seg med rykter om VB så hadde det vært kult om Farke og Harrison har planlagt en ny rolle som offensiv vingback. Skjer ikke, men kanon om det hadde funket og vi slipper å se en yndling/stort talent reise.

Ayling/Drameh hb - Harrison vb - Sittende Adams og Ampadu - vinger Sinisterra/ James og Gnonto/Summerville - 10er En ny/Poveda/Gelhardt - Spiss Piroe/ Rutter/Joseph/Bamford

Tror jeg er mer spent på hvem som går inn og ut en selve kampene i august. Sesongen blir gøy uansett med mye bra fotball. Jeg også skulle ønske vi kunne vinne CC og takke nei til opprykk - Nest beste er 3plass og tap i PO finalen  ;)


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #81 på: August 01, 2023, 11:34:06 »

Apropo andre klubber, Eirik Aase har nå begynt på sitt 'Topp ti' i forhåndstipsene før sesongen. Flere av klubbene nevnt i waccoe-innlegget er allerede plassert (ganske langt nede).
Dette er jo ikke noen fasit, noen lag VIL overraske men for en som meg som ikke har fulgt Championship i Leeds' fravær er dette veldig nyttig info.

http://championshipnorge.com/2023/07/23/tabelltips-2023-24/

1. plass:
2. plass:
————————-
3. plass:
4. plass:
5. plass:
6. plass:
————————-
7. plass: Coventry City
8. plass: Millwall
9. plass: Norwich City
10. plass: West Bromwich Albion
11. plass: Watford
12. plass: Blackburn Rovers
13. plass: Bristol City
14. plass: Preston North End
15. plass: Birmingham City
16. plass: Stoke City
17. plass: Cardiff City
18. plass: Hull City
19. plass: Swansea City
20. plass: Plymouth Argyle
21. plass: Huddersfield Town
————————
22. plass: Sheffield Wednesday
23. plass: Queens Park Rangers
24. plass: Rotherham United
Følger med Eirik her, og nå er det klart hvem han har på de seks øverste.
Overraskelsen må være nyopprykkede Ipswich (nr 2 i League One i fjor). Ellers er det de tre som rykket ned (oss inkludert), samt Middlesbrough (nr 4 i fjor) og Sunderland (nr 6 i fjor).

Våre seks første kamper er altså mot (tabelltips nr) 17, 15, 10, 'topp 6', og 22 før international break.
Ikke den tøffeste starten...
« Siste redigering: August 01, 2023, 11:39:52 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #82 på: August 01, 2023, 12:02:28 »


Jeg tok en titt på forhåndstipset rundt Norwich. Et lag som har rykket direkte opp igjen ved to anledninger nylig. Det var det forventet de skulle gjøre i fjor også. Så skjedde ikke. De skuffet og ble nr 13.
Sitat
Det er vanskelig å sette fingeren på bare én ting som gikk galt forrige sesong. Problemet var mye mer sammensatt enn som så. Dean Smith fungerte ikke som hovedtrener, mens spillerne kanskje ikke var sultne nok. I tillegg var laget til tider forholdsvis ungt og uprøvd i Championship, og det er nøyaktig det området Norwich har valgt å fokusere på i sommer. David Wagner kom inn som ny hovedtrener midtveis i forrige sesong, men fikk ingen stor opptur gjennom våren. Han har dog vist tidligere at han kan rykke opp fra Championship, og denne sesongen får han med seg rikelig med rutine i troppen. Norwich var tidlig ute med å hente spillere som Shane Duffy og Ashley Barnes da overgangsvinduet åpnet. Nå håper gultrøyene at rutinerte herremenn, en dyktig hovedtrener og mer motiverte spillere skal sende klubben tilbake til Premier League igjen.

Jeg har uthevet et par poeng som skulle være gjenkjennelige for oss. Ungt lag, og forsøkt å forsterke med rutine...

Likevel har ikke Eirik tro på noe bedre enn 9.plass.

Det sier litt om utfordringen også vi møter denne sesongen.

http://championshipnorge.com/2023/07/30/9-plass-norwich-city/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #83 på: August 01, 2023, 12:54:39 »
Det var en viss sportsjournalist Vikestad som er Norwich supporter, som nå misunte oss at vi nå hadde Farke i klubben . Men han mente at med Farke som trener så ville Leeds rykke opp om 2 eller 3 sesonger.

leedslife

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #84 på: August 01, 2023, 13:03:33 »


Jeg tok en titt på forhåndstipset rundt Norwich. Et lag som har rykket direkte opp igjen ved to anledninger nylig. Det var det forventet de skulle gjøre i fjor også. Så skjedde ikke. De skuffet og ble nr 13.
Sitat
Det er vanskelig å sette fingeren på bare én ting som gikk galt forrige sesong. Problemet var mye mer sammensatt enn som så. Dean Smith fungerte ikke som hovedtrener, mens spillerne kanskje ikke var sultne nok. I tillegg var laget til tider forholdsvis ungt og uprøvd i Championship, og det er nøyaktig det området Norwich har valgt å fokusere på i sommer. David Wagner kom inn som ny hovedtrener midtveis i forrige sesong, men fikk ingen stor opptur gjennom våren. Han har dog vist tidligere at han kan rykke opp fra Championship, og denne sesongen får han med seg rikelig med rutine i troppen. Norwich var tidlig ute med å hente spillere som Shane Duffy og Ashley Barnes da overgangsvinduet åpnet. Nå håper gultrøyene at rutinerte herremenn, en dyktig hovedtrener og mer motiverte spillere skal sende klubben tilbake til Premier League igjen.

Jeg har uthevet et par poeng som skulle være gjenkjennelige for oss. Ungt lag, og forsøkt å forsterke med rutine...

Likevel har ikke Eirik tro på noe bedre enn 9.plass.

Det sier litt om utfordringen også vi møter denne sesongen.

http://championshipnorge.com/2023/07/30/9-plass-norwich-city/
Barnes var uvurderlig for Burnley i fjor han.

Nå tar jeg utgangspunkt i at Byram og Phillips signerer, i så tilfelle begynner vi å få endel kamper samlet sett på høyt CC nivå og nederst PL nivå.
Meslier/Darlow, Ayling, Cooper, Phillips, Byram, Ampadu, James, Harrison, Bamford. Ikke minst Dallas hvis han kommer tilbake.
I tillegg har Cresswell, Gelhart, Drameh gjort flere kamper i toppen av CC bla.
Strujik, Shack, Poveda med opprykk sesongen.
Så har man Adams, Sini og Gnonto som bør være ledende i denne div hva gjelder kvalitet hvis de nå blir.
Skulle gjerne hatt inn en Hamer og en Piroe, men er vel en stor kabal og en waiting game skal slike overganger materialiseres.
Er ikke så redd for manglende erfaring osv fra div. Mer usikker på om alt som er endret i kulissene har fått satt seg.
« Siste redigering: August 01, 2023, 13:09:29 av leedslife »

NT

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #85 på: August 01, 2023, 15:09:42 »
Og for statistikken sin del. De 12 lag som har rykket opp de siste 4 år så er 10 av dem på Eirik Aase tabelltips for direkte opprykk eller kvallik !  En av de 2 utenfor listen er Nott Forest som sparket Chris Houghton da de startet 21 sesongen med 1 poeng på de første 7 kamper. Inn kom Steve Cooper fra swansea, så endte de opp med å vinne playoff. Den andre er WBA som ble plassert på 7 plass av Aase i 19/20 sesongen.   Jeg velger å lytte til Aase, har hentet frem Championship Patreon koppen fra 19/20 sesongen og optimismen stiger !

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #86 på: August 01, 2023, 22:23:58 »
Og for statistikken sin del. De 12 lag som har rykket opp de siste 4 år så er 10 av dem på Eirik Aase tabelltips for direkte opprykk eller kvallik !  En av de 2 utenfor listen er Nott Forest som sparket Chris Houghton da de startet 21 sesongen med 1 poeng på de første 7 kamper. Inn kom Steve Cooper fra swansea, så endte de opp med å vinne playoff. Den andre er WBA som ble plassert på 7 plass av Aase i 19/20 sesongen.   Jeg velger å lytte til Aase, har hentet frem Championship Patreon koppen fra 19/20 sesongen og optimismen stiger !

Sprekt tips fra Aasen!
Top 4 blir de tre som rykket ned samt nyopprykkede Ipswich!


http://championshipnorge.com/2023/07/23/tabelltips-2023-24/

1. plass:
2. plass:
————————-
3. plass:
4. plass:
5. plass: Sunderland
6. plass: Middlesbrough
————————-
7. plass: Coventry City
8. plass: Millwall
9. plass: Norwich City
10. plass: West Bromwich Albion
11. plass: Watford
12. plass: Blackburn Rovers
13. plass: Bristol City
14. plass: Preston North End
15. plass: Birmingham City
16. plass: Stoke City
17. plass: Cardiff City
18. plass: Hull City
19. plass: Swansea City
20. plass: Plymouth Argyle
21. plass: Huddersfield Town
————————
22. plass: Sheffield Wednesday
23. plass: Queens Park Rangers
24. plass: Rotherham United
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #87 på: August 02, 2023, 19:50:25 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #88 på: August 02, 2023, 20:07:36 »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #89 på: August 02, 2023, 20:27:22 »
Eirik plasserer Leeds på tredje

http://championshipnorge.com/2023/08/02/3-plass-leeds-united/
Syns han virker informert, og tipset er helt greit
"Det er grunnen til at jeg plasserer Leeds oppe på en tredjeplass på tabellen. De kunne like så gjerne fått en av de direkte opprykksplassene i dette tabelltipset, men på marginalt vis har jeg til slutt valgt å plassere de to andre nedrykkslagene over Yorkshire-klubben."

Det èr mye usikkerhet mht hva som er stallen vår når vi kommer til 2.september...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan