Skrevet av Emne: Sesongen 2023/2024 i Championship  (Lest 38513 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Buddy

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #330 på: April 01, 2024, 23:16:33 »
Fin påske, om ikke helt perfekt, men nå er det igjen bare tre som konkurrerer om to plasser. Litt mer oversiktlig  ;D

Cherry

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #331 på: April 02, 2024, 09:15:37 »
Dette var ny info , altså at Coventry - Ipswich da går inn i siste uka i serieinnpurten.
Kan bli en HELT avgjørende kamp for utfallet av tabellen.

https://www.tv2.no/livesport/fotball/turneringer/sky-bet-championship/db41d374-7054-44b0-baee-f7ccfce6000d/kamper

Dette pga Coventry`s semifinale i FA cupen helgen før.
« Siste redigering: April 02, 2024, 10:53:31 av Cherry »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28932
  • Total likes: 2646
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #332 på: April 02, 2024, 20:54:32 »
Seks runder igjen. Vi ligger på direkteopprykk, men kanskje ikke... (handler om Leicesters game in hand).

Ville vi tatt det før sesongen?

Jeg er litt usikker på det svaret. Tror jeg nå vil si "kommer an på hvilken sluttspurt vi får".
Fortsatt har vi en vanvittig statistikk for 2024. Hverken Ipswich eller Leicester kan matche den.
Men begge lag har hatt perioder i sesongen der de har vært på gode 'runs'.

Siste seks:
Ipswich 5-0-1
Leicester: 2-1-3   (Siste sju: 2-1-4)
Leeds: 4-2-0
En slik avslutning vil gi:
Ipswich 102 poeng
Leeds 100 poeng
Leicester 92 poeng
Relativt avslappende for oss altså...

Dette har vært en kaosperiode, i alle fall for oss, og før påske var det også tett kampprogram.
Men slik blir det også mht de siste seks. De tre første av de kommer lørdag-tirsdag-lørdag.
Så blir det ni dagers pause før vi avslutter med mandag-lørdag-lørdag.

Ipswich begynner omtrent som oss med lørdag-onsdag-lørdag før de får to ukers pause og avslutter med lørdag-tirsdag-lørdag.

Leicester begynner omtrent som oss andre med lørdag-tirsdag-fredag. Så har de åtte dagers pause før det blir lørdag-tirsdag-lørdag-lørdag.

Både Ipswich og Leicester vant i går, men det var ikke overbevisende seiere.Fortsatt venter eg på kampene der Ipswich IKKE klarer å holde brasene inn. De hadde en slik rekke for ca 10 kamper siden... Og Leicester har altså to seiere siste sju.

Men så var det oss. Litt mange ser ut til å tenke på langfredagens batalje som 'landskamp-inflicted' men ikke i går. Farke har sett det annerledes hele tiden. Han så på BEGGE kampene som like krevende...
Men nå er de unnagjort og vi har mistet det fra 'i våre egne hender' til 'avhengig av glipper fra andre¨.
Men der er eg altså nå håpefull at de vil komme, fra både Leicester og Ipswich...

Men hva med oss?
Det som uroer meg er at det heller ikke nå er snakk om en hel treningsuke. Det er mandag til lørdag, og ikke en hel vanlig uke til å få skikk på ting.

Får vi skikk på Gruev er mye gjort. Tror også Rodon/Ampadu trengte hvile nå.
Frykter at forkjølelsen til Kamara sprer seg i troppen. Det trenger vi ikke nå!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #333 på: April 02, 2024, 21:34:51 »
Seks runder igjen. Vi ligger på direkteopprykk, men kanskje ikke... (handler om Leicesters game in hand).

Ville vi tatt det før sesongen?

Jeg er litt usikker på det svaret. Tror jeg nå vil si "kommer an på hvilken sluttspurt vi får".
Fortsatt har vi en vanvittig statistikk for 2024. Hverken Ipswich eller Leicester kan matche den.
Men begge lag har hatt perioder i sesongen der de har vært på gode 'runs'.

Siste seks:
Ipswich 5-0-1
Leicester: 2-1-3   (Siste sju: 2-1-4)
Leeds: 4-2-0
En slik avslutning vil gi:
Ipswich 102 poeng
Leeds 100 poeng
Leicester 92 poeng
Relativt avslappende for oss altså...

Dette har vært en kaosperiode, i alle fall for oss, og før påske var det også tett kampprogram.
Men slik blir det også mht de siste seks. De tre første av de kommer lørdag-tirsdag-lørdag.
Så blir det ni dagers pause før vi avslutter med mandag-lørdag-lørdag.

Ipswich begynner omtrent som oss med lørdag-onsdag-lørdag før de får to ukers pause og avslutter med lørdag-tirsdag-lørdag.

Leicester begynner omtrent som oss andre med lørdag-tirsdag-fredag. Så har de åtte dagers pause før det blir lørdag-tirsdag-lørdag-lørdag.

Både Ipswich og Leicester vant i går, men det var ikke overbevisende seiere.Fortsatt venter eg på kampene der Ipswich IKKE klarer å holde brasene inn. De hadde en slik rekke for ca 10 kamper siden... Og Leicester har altså to seiere siste sju.

Men så var det oss. Litt mange ser ut til å tenke på langfredagens batalje som 'landskamp-inflicted' men ikke i går. Farke har sett det annerledes hele tiden. Han så på BEGGE kampene som like krevende...
Men nå er de unnagjort og vi har mistet det fra 'i våre egne hender' til 'avhengig av glipper fra andre¨.
Men der er eg altså nå håpefull at de vil komme, fra både Leicester og Ipswich...

Men hva med oss?
Det som uroer meg er at det heller ikke nå er snakk om en hel treningsuke. Det er mandag til lørdag, og ikke en hel vanlig uke til å få skikk på ting.

Får vi skikk på Gruev er mye gjort. Tror også Rodon/Ampadu trengte hvile nå.
Frykter at forkjølelsen til Kamara sprer seg i troppen. Det trenger vi ikke nå!

Jeg tror vi får en dupp mot slutten og ryker på at førsteelleveren har vært på stålet for lenge og fått altfor lite avlastning. Spilletiden er ikke fordelt i det hele tatt, og det biter oss til slutt.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28932
  • Total likes: 2646
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #334 på: April 02, 2024, 21:42:40 »


Jeg tror vi får en dupp mot slutten og ryker på at førsteelleveren har vært på stålet for lenge og fått altfor lite avlastning. Spilletiden er ikke fordelt i det hele tatt, og det biter oss til slutt.

Har ikke det vært en kritikk mot Ipswich hele sesongen - at de har brukt de samma? Så fikk de sin fysisk robuste spiss skadet og falt sammen. Så kom Kaiffer Moore inn og alt funket igjen.
Nå måtte han ut med skade... (har ikke lest noe om hvor alvorlig det er...)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #335 på: April 02, 2024, 21:47:57 »


Jeg tror vi får en dupp mot slutten og ryker på at førsteelleveren har vært på stålet for lenge og fått altfor lite avlastning. Spilletiden er ikke fordelt i det hele tatt, og det biter oss til slutt.

Har ikke det vært en kritikk mot Ipswich hele sesongen - at de har brukt de samma? Så fikk de sin fysisk robuste spiss skadet og falt sammen. Så kom Kaiffer Moore inn og alt funket igjen.
Nå måtte han ut med skade... (har ikke lest noe om hvor alvorlig det er...)

De har ei bra rekke å sette inn der. Både Broadhead og Sarmiento kom inn fra benken og snudde kampen i går. Kieran Mckenna hadde byttet inn 4 mann etter 61 minutter mot Southampton. Da er ingen av våre i oppvarming. Betyr jo også at de på benken spiller endel og er varme. Hos oss har de 7 minutter pluss tillegg å bli varm i trøya på. Anthony har vel ett kvarter til sammen de 5 siste kampene, Piroe 5 minutter mer.
« Siste redigering: April 02, 2024, 21:51:25 av Kato »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28932
  • Total likes: 2646
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #336 på: April 02, 2024, 21:56:01 »


Jeg tror vi får en dupp mot slutten og ryker på at førsteelleveren har vært på stålet for lenge og fått altfor lite avlastning. Spilletiden er ikke fordelt i det hele tatt, og det biter oss til slutt.

Har ikke det vært en kritikk mot Ipswich hele sesongen - at de har brukt de samma? Så fikk de sin fysisk robuste spiss skadet og falt sammen. Så kom Kaiffer Moore inn og alt funket igjen.
Nå måtte han ut med skade... (har ikke lest noe om hvor alvorlig det er...)

Rygg - det behøver nok ikke være så alvorlig...

Ipswich Town face an anxious wait to discover the severity of Kieffer Moore's injury. The striker was forced off in the first half of their absorbing 3-2 victory over Southampton on Easter Monday.

Moore, on loan from Bournemouth until the end of the season, has been a key man for the Tractor Boys in their push for promotion. Tractor Boys boss Kieran McKenna said: "I haven't had the medical report. He got a firm hit in his back. I think it all locked up, so that's not great. We'll have to see how he is over the next few days."
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/ipswich-town-suffer-kieffer-moore-28923099
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #337 på: April 02, 2024, 22:42:43 »
Seks runder igjen. Vi ligger på direkteopprykk, men kanskje ikke... (handler om Leicesters game in hand).

Ville vi tatt det før sesongen?

Jeg er litt usikker på det svaret. Tror jeg nå vil si "kommer an på hvilken sluttspurt vi får".
Fortsatt har vi en vanvittig statistikk for 2024. Hverken Ipswich eller Leicester kan matche den.
Men begge lag har hatt perioder i sesongen der de har vært på gode 'runs'.

Siste seks:
Ipswich 5-0-1
Leicester: 2-1-3   (Siste sju: 2-1-4)
Leeds: 4-2-0
En slik avslutning vil gi:
Ipswich 102 poeng
Leeds 100 poeng
Leicester 92 poeng
Relativt avslappende for oss altså...

Dette har vært en kaosperiode, i alle fall for oss, og før påske var det også tett kampprogram.
Men slik blir det også mht de siste seks. De tre første av de kommer lørdag-tirsdag-lørdag.
Så blir det ni dagers pause før vi avslutter med mandag-lørdag-lørdag.

Ipswich begynner omtrent som oss med lørdag-onsdag-lørdag før de får to ukers pause og avslutter med lørdag-tirsdag-lørdag.

Leicester begynner omtrent som oss andre med lørdag-tirsdag-fredag. Så har de åtte dagers pause før det blir lørdag-tirsdag-lørdag-lørdag.

Både Ipswich og Leicester vant i går, men det var ikke overbevisende seiere.Fortsatt venter eg på kampene der Ipswich IKKE klarer å holde brasene inn. De hadde en slik rekke for ca 10 kamper siden... Og Leicester har altså to seiere siste sju.

Men så var det oss. Litt mange ser ut til å tenke på langfredagens batalje som 'landskamp-inflicted' men ikke i går. Farke har sett det annerledes hele tiden. Han så på BEGGE kampene som like krevende...
Men nå er de unnagjort og vi har mistet det fra 'i våre egne hender' til 'avhengig av glipper fra andre¨.
Men der er eg altså nå håpefull at de vil komme, fra både Leicester og Ipswich...

Men hva med oss?
Det som uroer meg er at det heller ikke nå er snakk om en hel treningsuke. Det er mandag til lørdag, og ikke en hel vanlig uke til å få skikk på ting.

Får vi skikk på Gruev er mye gjort. Tror også Rodon/Ampadu trengte hvile nå.
Frykter at forkjølelsen til Kamara sprer seg i troppen. Det trenger vi ikke nå!

Jeg tror vi får en dupp mot slutten og ryker på at førsteelleveren har vært på stålet for lenge og fått altfor lite avlastning. Spilletiden er ikke fordelt i det hele tatt, og det biter oss til slutt.

"Jeg tror vi rykker opp når vi vinner sånne kamper."

Litt schizofren for tiden kato?  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Buddy

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #338 på: April 03, 2024, 10:17:19 »
Tippa 18 poeng til Leeds på siste åtte kamper. Hjemmeseire og tre uavgjort borte. Med en sånn poengfangst tror jeg åsså det blir ligaseier. Normalt bør det holde for førsteplass med 100 poeng. Ikke bare Leeds vil miste en del poeng i innspurten, de andre vil miste noen flere. Poengfangsten har så langt vært ellevill, satser på en liten normalisering for topp tre. Southampton har allerede kjent på det.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28932
  • Total likes: 2646
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #339 på: April 03, 2024, 10:28:40 »
Tippa 18 poeng til Leeds på siste åtte kamper. Hjemmeseire og tre uavgjort borte. Med en sånn poengfangst tror jeg åsså det blir ligaseier. Normalt bør det holde for førsteplass med 100 poeng. Ikke bare Leeds vil miste en del poeng i innspurten, de andre vil miste noen flere. Poengfangsten har så langt vært ellevill, satser på en liten normalisering for topp tre. Southampton har allerede kjent på det.
Åtte kamper?
Du regner med to playoff-semier og ingen finale altså? :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Buddy

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #340 på: April 03, 2024, 10:33:35 »
Tippinga var før påske I LUSCOS-regi, fortsatt åtte seriekamper igjen da  ;)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28932
  • Total likes: 2646
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #341 på: April 03, 2024, 11:10:16 »
Tippinga var før påske I LUSCOS-regi, fortsatt åtte seriekamper igjen da  ;)

Åhh, da er eg med.
100 poeng tror jeg også vil holde.
Om VI klarer det er en annen sak...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

NT

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #342 på: April 03, 2024, 13:00:46 »
Skal man våge seg på ett tabelltips da ?  Etter helgens mange strabasiøse timer foran skjermen kjenner man på ett behov for å bli overbevist om at dette vil ende med opprykk. Frykten for
å bli skuffa så stor at man ser mot de gjenstående kamper for å danne seg bilde, for deretter ende opp med litt forsiktig realisme ? Ett langt liv med Leeds tilsier at nøkternhet kan være
smart, litt personlig dette da skuffelsen ved tap er så stor og langvarig

Med 6 kamper igjen ( 7 for Leicester ) så tror jeg ingen sprekker lenger. De kjenner duften av PL og mobiliserer alt de har.  Tidspunktet de møter de ulike lag er viktig i mine øyne.  Kommende helg
er Ipswich er borte mot Norwich.  Det er lokalderby og Norwich vil gi alt. Det er de nødt til, for bak lurer bl.a. Coventry som vil gi oss trøbbel på lørdag.   Leicester møter nå Birmingham hjemme og
deretter Millwall og Plymoth borte.  Alle disse 3 er i bunnstriden, kan en av de kneppe 1 poeng da ?  Plymoth med ny trener kanskje, men har mest håp på Millwall i London. Så har Leicester deretter
West Brom og South. hjemme.  På dette tidspunkt er de begge klare for play off, spiller uten nerver, de vil kunne matche Leicester.  På samme tidspunkt har Ipswich hatt Watford og Middlesb hjemme.
Tror de vinner disse, men så kommer de to vanskelige borte-kamper mot Hull og Coventry.  Begge disse kan på det tidspunkt fortsatt knive om en play off plass, de kan skape trøbbel for Ipswich. 
Coventry har heldigvis 3 av de siste 4 kamper hjemme, de kan mobilisere for denne fordel og absolutt klå Ipswich i nest siste kamp.

Har vi det som skal til da ?  Kan vi forvente mer enn U mot Coventry til helga ?  Deretter 2 hjemmekamper som må vinnes, mot Sunderland og Blackburn. Så skal vi til Middlesborough og
alle gleder seg vel til Loftus Rd og QPR i nest siste kamp ?  Må bare håpe at QPR har reddet plassen før denne match, de har vist bra form i senere tid. 

Jeg tror hverken Leeds,Ipsw eller Leicester vil tape kamper, men noen uavgjorte.  For vår del blir Coventry til helga en nøkkelkamp, før de 2 hjemmekamper. Seier her endrer bildet.   Her er mitt reserverte
tips, og sett meg gjerne på plass, bruke gjerne betegnelsen skivebom. Alt for ett opprykk !

Leiester: Birmingh hjemme 3 p, Millwall/Plymouth borte - samlet 4 p. WestBrom/South. hjemme – samlet 4 p. Presten borte 3 p, Blackburn hjemme 3 p.   Samlet 17 p + 85 = 102 p.
Ipswich: Norwich borte 1 p, Watford hjemme 3 p, Middlesb hjemme 3 p,  Hull/Coventry borte -samlet 4 poeng, Hudd.hjemme 3 poeng.   Samlet 14 poeng + 87 = 101 p.
Leeds:  Coventry borte 1 p., Sunderland hjemme 3 p,  Blackburn hjemme 3 p.  Middlesboro/ QPR borte – samlet 4 poeng , Southampt. hjemme 3 poeng.   Samlet 14 p + 86 = 100 p.






leedslife

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #343 på: April 03, 2024, 13:23:12 »
Skal man våge seg på ett tabelltips da ?  Etter helgens mange strabasiøse timer foran skjermen kjenner man på ett behov for å bli overbevist om at dette vil ende med opprykk. Frykten for
å bli skuffa så stor at man ser mot de gjenstående kamper for å danne seg bilde, for deretter ende opp med litt forsiktig realisme ? Ett langt liv med Leeds tilsier at nøkternhet kan være
smart, litt personlig dette da skuffelsen ved tap er så stor og langvarig

Med 6 kamper igjen ( 7 for Leicester ) så tror jeg ingen sprekker lenger. De kjenner duften av PL og mobiliserer alt de har.  Tidspunktet de møter de ulike lag er viktig i mine øyne.  Kommende helg
er Ipswich er borte mot Norwich.  Det er lokalderby og Norwich vil gi alt. Det er de nødt til, for bak lurer bl.a. Coventry som vil gi oss trøbbel på lørdag.   Leicester møter nå Birmingham hjemme og
deretter Millwall og Plymoth borte.  Alle disse 3 er i bunnstriden, kan en av de kneppe 1 poeng da ?  Plymoth med ny trener kanskje, men har mest håp på Millwall i London. Så har Leicester deretter
West Brom og South. hjemme.  På dette tidspunkt er de begge klare for play off, spiller uten nerver, de vil kunne matche Leicester.  På samme tidspunkt har Ipswich hatt Watford og Middlesb hjemme.
Tror de vinner disse, men så kommer de to vanskelige borte-kamper mot Hull og Coventry.  Begge disse kan på det tidspunkt fortsatt knive om en play off plass, de kan skape trøbbel for Ipswich. 
Coventry har heldigvis 3 av de siste 4 kamper hjemme, de kan mobilisere for denne fordel og absolutt klå Ipswich i nest siste kamp.

Har vi det som skal til da ?  Kan vi forvente mer enn U mot Coventry til helga ?  Deretter 2 hjemmekamper som må vinnes, mot Sunderland og Blackburn. Så skal vi til Middlesborough og
alle gleder seg vel til Loftus Rd og QPR i nest siste kamp ?  Må bare håpe at QPR har reddet plassen før denne match, de har vist bra form i senere tid. 

Jeg tror hverken Leeds,Ipsw eller Leicester vil tape kamper, men noen uavgjorte.  For vår del blir Coventry til helga en nøkkelkamp, før de 2 hjemmekamper. Seier her endrer bildet.   Her er mitt reserverte
tips, og sett meg gjerne på plass, bruke gjerne betegnelsen skivebom. Alt for ett opprykk !

Leiester: Birmingh hjemme 3 p, Millwall/Plymouth borte - samlet 4 p. WestBrom/South. hjemme – samlet 4 p. Presten borte 3 p, Blackburn hjemme 3 p.   Samlet 17 p + 85 = 102 p.
Ipswich: Norwich borte 1 p, Watford hjemme 3 p, Middlesb hjemme 3 p,  Hull/Coventry borte -samlet 4 poeng, Hudd.hjemme 3 poeng.   Samlet 14 poeng + 87 = 101 p.
Leeds:  Coventry borte 1 p., Sunderland hjemme 3 p,  Blackburn hjemme 3 p.  Middlesboro/ QPR borte – samlet 4 poeng , Southampt. hjemme 3 poeng.   Samlet 14 p + 86 = 100 p.
Tenk hadde vi worst case måtte stå i divisjonen med 100 poeng. Det er nesten ikke til å få hodet rundt.

Ipswich leiren virker nærmest udødelige. Utrolige scener derfra etter Soton. Intervjuene fra spillerne etter kampslutt tyder på en innspurt uten for mye tap av poeng. For et momentum den klubben har. Mange klubber har vunnet back to back promotion fra L1 to PL? Soton, Norwich, Reading?
På den andre siden var det jo en maktdemonstrasjon av Leeds med det presset vi hadde etter de resultatene tidligere på dagen.
Du gjør ikke en sesong som oss med de utfordringene uten at du har en helt ekstrem spillergruppe.

Så var det Leicester da. De står litt i andre enden. Mistet litt momentum. Kanskje funnet det litt utfordrende, mens konkurrentene Ipswich og Leeds stort sett har flydd.
For en avslutning det blir.
For en reklame for ligaen.
De er nok glad for at Leeds kom ned igjen ja EFL

auren

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #344 på: April 03, 2024, 15:02:41 »
Satser på at 4-2-0 siste 6 holder til opprykk. Tror Ipswich går på minst et par blemmer i bortekampene mot Norwich, Coventry og Hull og får totalt 4-1-1. Da sniker vi oss forbi dem på målforskjell  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #345 på: April 03, 2024, 20:07:40 »
lufcdata

⚪ Daniel Farke (Leeds United)
🔵 Kieran McKenna (Ipswich Town)
🟠 Liam Rosenior (Hull City)

Congratulations to Leeds manager Daniel Farke who has been nominated for the 2024 EFL Championship Manager of the Season. 🏆

Huge congrats to Archie Gray who has been nominated for the 2024 EFL Championship Young Player of the Season and Championship Apprentice of the Season awards. 🏆

⚪ Crysencio Summerville (Leeds)
🔵 Kiernan Dewsbury-Hall (Leicester City)
🔵 Sammie Szmodics (Blackburn)

Congratulations to 22-year-old Crysencio Summerville who has been nominated for the 2024 EFL Championship Player of the Season award. 🏆

Maresca mangler for min del ellers er vel listene klink. Armstrong sin impact for Soton kan vel og diskuteres.
« Siste redigering: April 03, 2024, 20:12:33 av leedslife »

Kato

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #346 på: April 03, 2024, 21:45:22 »
McKenna uten fallskjermpenger tror jeg er manager of the year.
 

Reaney

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #347 på: April 04, 2024, 10:53:51 »
Det skrives så mye om Leicester City sin strategi for å jukse seg til opprykk om dagen. Desidert på toppen når det gjelder overforbruk selv etter to massive salg i sommer. Konsekvensen har vært å kunne beholde "high profile players" og kunne sikre et eventuelt opprykk til PL. igjen. Et opprykk som vil gå utover enten Leeds, Ipswich eller Southampton. Og ingenting skjer. Ingen konsekvenser før neste år, som vil være for sent for de lagene som skulle ha rykket opp i stedet for disse juksemakerne. Sikkert mange her inne som vet mye mer om dette. Kjør debatt.

Sydhagen

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #348 på: April 04, 2024, 11:12:13 »
Det skrives så mye om Leicester City sin strategi for å jukse seg til opprykk om dagen. Desidert på toppen når det gjelder overforbruk selv etter to massive salg i sommer. Konsekvensen har vært å kunne beholde "high profile players" og kunne sikre et eventuelt opprykk til PL. igjen. Et opprykk som vil gå utover enten Leeds, Ipswich eller Southampton. Og ingenting skjer. Ingen konsekvenser før neste år, som vil være for sent for de lagene som skulle ha rykket opp i stedet for disse juksemakerne. Sikkert mange her inne som vet mye mer om dette. Kjør debatt.

Ja, dette er rett og slett skandale og elendig av PL/FL å tillate dette.
Er grovt brudd på reglene og.

Børe være umiddelbart poengtrekk.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Cherry

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #349 på: April 04, 2024, 11:58:33 »
Det skrives så mye om Leicester City sin strategi for å jukse seg til opprykk om dagen. Desidert på toppen når det gjelder overforbruk selv etter to massive salg i sommer. Konsekvensen har vært å kunne beholde "high profile players" og kunne sikre et eventuelt opprykk til PL. igjen. Et opprykk som vil gå utover enten Leeds, Ipswich eller Southampton. Og ingenting skjer. Ingen konsekvenser før neste år, som vil være for sent for de lagene som skulle ha rykket opp i stedet for disse juksemakerne. Sikkert mange her inne som vet mye mer om dette. Kjør debatt.

Slik det er nå, når evt konsekvenser/straff først kommer lenge i etterkant - så kan det jo faktisk spekuleres i.........ettersom PL genererer såpass med penger.
Og HVA er det som trigger HVOR MANGE poeng i trekk...er det en definert skala som kun de høye herrer i forbundet vet om?
Blir jo helt kokos når man kan anke i etterkant og "få igjen poeng " (Everton) etter man har fått sin straff.
Everton har jo nå en ny sak på seg, der det skal komme en dom til!!!
....og at ikke Leicester har blitt dømt ennå er jo skandale hvis det overforbruket som nevnes er reelt.
Håper "noen" kan forklare hvorfor straffene ble som de ble etterhvert, pt er det helt uforståelig hva og hvor mye konsekvensene blir.
 

stian

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #350 på: April 04, 2024, 15:46:11 »
Det skrives så mye om Leicester City sin strategi for å jukse seg til opprykk om dagen. Desidert på toppen når det gjelder overforbruk selv etter to massive salg i sommer. Konsekvensen har vært å kunne beholde "high profile players" og kunne sikre et eventuelt opprykk til PL. igjen. Et opprykk som vil gå utover enten Leeds, Ipswich eller Southampton. Og ingenting skjer. Ingen konsekvenser før neste år, som vil være for sent for de lagene som skulle ha rykket opp i stedet for disse juksemakerne. Sikkert mange her inne som vet mye mer om dette. Kjør debatt.

Slik det er nå, når evt konsekvenser/straff først kommer lenge i etterkant - så kan det jo faktisk spekuleres i.........ettersom PL genererer såpass med penger.
Og HVA er det som trigger HVOR MANGE poeng i trekk...er det en definert skala som kun de høye herrer i forbundet vet om?
Blir jo helt kokos når man kan anke i etterkant og "få igjen poeng " (Everton) etter man har fått sin straff.
Everton har jo nå en ny sak på seg, der det skal komme en dom til!!!
....og at ikke Leicester har blitt dømt ennå er jo skandale hvis det overforbruket som nevnes er reelt.
Håper "noen" kan forklare hvorfor straffene ble som de ble etterhvert, pt er det helt uforståelig hva og hvor mye konsekvensene blir.

Det er en smørje uten like dette her. Det har vært mye snakk om at «penger ødelegger fotballen», men ligaene gjør sannelig ikke mye for å forhindre det. Det kan ikke være noen som helst tvil om at det rett og slett lønner seg å jukse. De største synderne slipper unna uansett, til tross for 15 år med «etterforskning» (City). Konsekvensene for de andre kommer for seint, for vilkårlig og med totalt ugjennomsiktige kriterier.

Av og til så skulle man nesten ønske at den ultrakapitalistiske superduperligaen ble en realitet så de mektigste kunne gå i forråtnelse for seg selv, men det ville sikkert ikke gjort noe fra eller til. Men noe må skje med tanke på å ha et «level playing field» hvor det er noenlunde vettuge, transparente og rettferdig håndhevede regler.

NT

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #351 på: April 04, 2024, 17:38:13 »
Men på sikt da, så får man i det minste håpe på bedring. Vi har jo hatt vår egen reise med " down 15 who gives a f**k, we`re Leeds Untd and we`re going up "  Så har det blitt vist mer aksomhet de siste år, har ryddet, solgt unna og investert forsiktig. Uten å ha supergod innsikt, vi er vel på vei mot en mer sunn tilværelse ? Så har vi de som virkelig fikk det, Bury f.eks. som rykket opp til L1 og deretter ble kasta ut av seriesystemet. Er på på nivå 9 og jobber seg opp igjen med entusiasme og giv. Forh.vis så leder straff til bedring både i Forest og Everton, og at andre klubber observerer og besinner seg.  Rykker Leicester opp så starter de vel kanskje neste sesong med minuspoeng,  en dårlig trøst for Ipsw el. Leeds som da kan ryke ut på revens bekostning.  Håper inderlig at vi har lagt dette bak oss hva Leeds angår.

Josch

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #352 på: April 06, 2024, 18:39:02 »
Coventry - Ipswich spilles ikke lørdag den 20.04 pga Coventrys cup-kamp.
Den spilles i midtuken rett før siste serierunde. Ipswich har da kamp til gode på Leeds en periode i innspurten. De kan spille på Leeds' resultater hvis de fortsatt henger med.

rd1

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #353 på: April 06, 2024, 19:35:25 »
Ipswich har både Hull og Coventry borte.. bør kunne gå dette med 12 poeng..
"Who needs Cantona??"

Reaney

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #354 på: April 08, 2024, 21:11:23 »
Når Leeds har spilt ferdig mot QPR fredag 26. april og har en kamp igjen å spille mot Southampton, vil Ipswich ha tre kamper igjen. Jeg gjentar tre kamper igjen. Det betyr at hvis vi gjør vår del av jobben vil vi kunne legge et massivt psykologisk press på vår argeste motstander.

Josch

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #355 på: April 08, 2024, 21:52:07 »
Når Leeds har spilt ferdig mot QPR fredag 26. april og har en kamp igjen å spille mot Southampton, vil Ipswich ha tre kamper igjen. Jeg gjentar tre kamper igjen. Det betyr at hvis vi gjør vår del av jobben vil vi kunne legge et massivt psykologisk press på vår argeste motstander.

Også Leicester spiller etter Leeds den helgen (mandag). At kampene ikke går samtidig i runde 45 og tabellen ikke er ajour etter 45. runde mener jeg er uheldig. Jeg tror kampene gikk samtidig i runde 45 tidligere.

Fantasyland

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #356 på: April 09, 2024, 08:20:37 »
Når Leeds har spilt ferdig mot QPR fredag 26. april og har en kamp igjen å spille mot Southampton, vil Ipswich ha tre kamper igjen. Jeg gjentar tre kamper igjen. Det betyr at hvis vi gjør vår del av jobben vil vi kunne legge et massivt psykologisk press på vår argeste motstander.

Meget godt poeng. Gjør vi jobben kan dette fort knekke traktor-gutta. Jeg tror uansett de skal jobbe godt borte mot både Hull og Coventry. Vinner de resten av kampene skal jeg være førte til å gratulere. Da er det vel fortjent. Noe jeg neppe tror skjer  ;D

Kato

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #357 på: April 09, 2024, 09:03:48 »
Når Leeds har spilt ferdig mot QPR fredag 26. april og har en kamp igjen å spille mot Southampton, vil Ipswich ha tre kamper igjen. Jeg gjentar tre kamper igjen. Det betyr at hvis vi gjør vår del av jobben vil vi kunne legge et massivt psykologisk press på vår argeste motstander.

Meget godt poeng. Gjør vi jobben kan dette fort knekke traktor-gutta. Jeg tror uansett de skal jobbe godt borte mot både Hull og Coventry. Vinner de resten av kampene skal jeg være førte til å gratulere. Da er det vel fortjent. Noe jeg neppe tror skjer  ;D

Med 4 av 9 poeng på de tre siste kampene har vi vel mer enn nok med å få eget lag på skinner igjen. Vi kan jo starte med å hvile Kamara (Roberts), Rutter (Piroe) og Bamford (Joseph).
 

Blank_File

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #358 på: April 09, 2024, 09:59:49 »
Når Leeds har spilt ferdig mot QPR fredag 26. april og har en kamp igjen å spille mot Southampton, vil Ipswich ha tre kamper igjen. Jeg gjentar tre kamper igjen. Det betyr at hvis vi gjør vår del av jobben vil vi kunne legge et massivt psykologisk press på vår argeste motstander.

Meget godt poeng. Gjør vi jobben kan dette fort knekke traktor-gutta. Jeg tror uansett de skal jobbe godt borte mot både Hull og Coventry. Vinner de resten av kampene skal jeg være førte til å gratulere. Da er det vel fortjent. Noe jeg neppe tror skjer  ;D

Med 4 av 9 poeng på de tre siste kampene har vi vel mer enn nok med å få eget lag på skinner igjen. Vi kan jo starte med å hvile Kamara (Roberts), Rutter (Piroe) og Bamford (Joseph).

Det finnes nok en mulighet for at Kamara og Roberts bytter, men de andre to er jeg temmelig trygg på at blir å finne i startelveren etter gårsdagens pressekonferanse.

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #359 på: April 14, 2024, 22:07:09 »
Ampadu, Summerville og Rutter på årets lag i Championship under EFL Awards.
Super Leeds since 1968