Manager: Daniel Farke

Started by Gufrias, July 04, 2023, 19:18:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

ingve1960

I begge formasjoner uten ball bør vi forsvare oss i 4-5-1 evt i stedet for bijol inn trekke ampadu ned og ligge i 5-4-1..uansett vil det bli tøft men jeg gleder meg, i dag forventes det ikke poeng det er verre når du håper på tre poeng mot svak motstand og taper.
  MOT

Hallgeir *

Etter de tre vanskelige kampene mot topplag som skulle avgjøre Farkes skjebne i PL, har han på alle måter kommet styrket ut. Han har definitivt følt presset, men han har løst dette på en beundringsverdig måte.

Ikke mye erfaring på dette nivået, men det virker som om han utvikler seg i riktig retning. Jeg hyller det han gjør akkurat nå.
Super Leeds since 1968

stian

Quote from: Hallgeir * on December 06, 2025, 22:17:47Etter de tre vanskelige kampene mot topplag som skulle avgjøre Farkes skjebne i PL, har han på alle måter kommet styrket ut. Han har definitivt følt presset, men han har løst dette på en beundringsverdig måte.

Ikke mye erfaring på dette nivået, men det virker som om han utvikler seg i riktig retning. Jeg hyller det han gjør akkurat nå.

Godt sagt!

Det kan godt hende at vi rykker ned uansett, men jeg synes nesten Farke har fått et slags gjennombrudd som PL-manager med de ganske mange og litt «ville» grepene de siste kampene. Ut fra intet har vi fått flere strenger å spille på, og motstander har fått mer å gruble på med tanke på hva de møter fra Leeds. Jeg stiller meg bak hyllesten.

auren

Hatten av for Farke! Jeg hadde fått nok etter 1. omgang mot City og ville ha ham fjernet. Imponerende snuoperasjon som vel ingen hadde sett for seg etter den omgangen!

Men nå er jeg veldig spent på hvordan Farke og laget takler hvetebrødsdagene etter disse kruttsterke prestasjonene mot topp motstand. Neste ut er Brentford borte og Palace hjemme. Ingen enkle motstandere, men kanskje lett å senke guarden litt...? Jeg tenker 2-3 poeng er absolutt godkjent. Er vel litt typisk at vi ryker på et tap mot Brentford nå...

Så er spørsmålet hvilken formasjon som velges? Det viktigste er at vi finner tilbake til den fandenivoldske innstillingen og fighting spiriten. Mer kan man som fan ikke kreve!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

peacock

Quote from: Hallgeir * on December 06, 2025, 22:17:47Etter de tre vanskelige kampene mot topplag som skulle avgjøre Farkes skjebne i PL, har han på alle måter kommet styrket ut. Han har definitivt følt presset, men han har løst dette på en beundringsverdig måte.

Et bevis på at man ikke skal tro på alt våset som skrives.
"Farke har mistet garderoben."
Vi har en spillergruppe som gir alt og står sammen. Hvorfor i huleste erstatte en god manager? Nå beviser han også at det kan tas grep for å snu et kampbilde.

leedslife

Han må jo være en fenomenal lagbygger.

Beste nivåene til både Norwich og Leeds er jo imponerende hvis man ser på overgangsbudsjett og kvalitet på spillere opp mot konkurrenter.

Kommer man litt til kort neste to kamper så kommer nok murringen igjen, men det er jo befriende og se en spillergruppe som alltid kommer tilbake og som legger ned alt tross av de fleste dømmer trener, prosjektet og klubb ned.

Som Farke har vært inne på så er vel også alt dette en del av jobben skriver du under som leder, trener eller spiller for Leeds.
Du får neppe slike spektakulære scener bla supporterne mot Chelsea og Liverpool uten og kjenne på baksiden av samme følelsesmessig engasjerte omgivelser.

For en klubb!

pedro

Opp i det hele er det ganske ironisk å tenke på at vi var etter Arne Slot den vinteren vi endte opp med Gracia ;D
Leedsomaniac

stian

Quote from: auren on December 06, 2025, 22:47:21Hatten av for Farke! Jeg hadde fått nok etter 1. omgang mot City og ville ha ham fjernet. Imponerende snuoperasjon som vel ingen hadde sett for seg etter den omgangen!

Men nå er jeg veldig spent på hvordan Farke og laget takler hvetebrødsdagene etter disse kruttsterke prestasjonene mot topp motstand. Neste ut er Brentford borte og Palace hjemme. Ingen enkle motstandere, men kanskje lett å senke guarden litt...? Jeg tenker 2-3 poeng er absolutt godkjent. Er vel litt typisk at vi ryker på et tap mot Brentford nå...

Så er spørsmålet hvilken formasjon som velges? Det viktigste er at vi finner tilbake til den fandenivoldske innstillingen og fighting spiriten. Mer kan man som fan ikke kreve!

auren

Kampene mot Brentford og Palace blir en syretest for om Farke 2.0 har kommet for å bli. Med gode resultater der har vi sannsynligvis fått litt luft ned til streken og kanskje også fått kontakt med flere lag over.

Jeg vil gjette på at 3-5-2 vil passe bra mot Brentford. To spisser som samhandler greit gjør at vi kan slå en del langt og spille med lav risiko. Tre sterke stoppere gjør at vi kan pakke Igor Thiago i en Rodon/Bijol-sandwich.

Så kan det tenkes at det blir like mye begrensninger i stallen som avgjør formasjon, som Farkes taktiske vurderinger. Okafor funket ikke som spiss på første forsøk. Hvis ikke Nmecha og DCL begge er spilleklare kan det hende 4-2-3-1 tvinger seg frem. Tror Farke må se litt på nytt på de spillerne han har til rådighet. Piroe kan komme mer inn i varmen, og Gnonto virker ganske hvass om dagen. Hvis Farke klarer å vaske ut en ny vellykket rolle for en spiller som allerede er i stallen begynner det å bli virkelig imponerende.