Skrevet av Emne: Kamper i dag, sesongen 23/24  (Lest 53907 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Russel_Doig

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #840 på: April 11, 2024, 09:45:45 »
64 min så har McKenna gjort 3 bytter. Litt å lære bort til vårres kar.
Nå hjalp det jo ikke stort...... Så læringsutbyttet er vel så som så.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Det må jo være kakken bedre å sitte der etterpå og ha prøvd å endre på ett eller annet (og gitt flere sjansen), enn å sitte som oss og tro at ting skal endres av seg selv.

Mot Hull kom første bytte i 84’ på 1-1 og vi vinner 3-1
Mot Leicester kom det bytter i 64’ og 73’ på 0-1 og vi vinner 3-1
Mot Preston kom første bytte i 76’ på 1-1 og vi vinner 2-1


Bra uttelling på å være tolmodig. Totalt sett har Farke gjort det meget bra, så er det alltid småting som kunne vært bedre. Mot Sunderland kunne det sjølsagt vært gjort noe tidligere, men det er jo etterpåklokskapens enkelhet.

Kato

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #841 på: April 11, 2024, 09:59:09 »
64 min så har McKenna gjort 3 bytter. Litt å lære bort til vårres kar.
Nå hjalp det jo ikke stort...... Så læringsutbyttet er vel så som så.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Det må jo være kakken bedre å sitte der etterpå og ha prøvd å endre på ett eller annet (og gitt flere sjansen), enn å sitte som oss og tro at ting skal endres av seg selv.

Mot Hull kom første bytte i 84’ på 1-1 og vi vinner 3-1
Mot Leicester kom det bytter i 64’ og 73’ på 0-1 og vi vinner 3-1
Mot Preston kom første bytte i 76’ på 1-1 og vi vinner 2-1


Bra uttelling på å være tolmodig. Totalt sett har Farke gjort det meget bra, så er det alltid småting som kunne vært bedre. Mot Sunderland kunne det sjølsagt vært gjort noe tidligere, men det er jo etterpåklokskapens enkelhet.

Det har vært flere kamper i det siste hvor Farke har gjort ting for seint. Så handler min kritikk ikke bare om at ting skjer for seint i forhold til å snu kampbildet. Det handler like mye om å gi minutter til de som er på benk, for å holde dem varme. Nummer 12-16 har fått altfor spilletid etter jul. Og jeg tror slitasjen vi har sett i det siste kunne vært begrenset ved å fordele spilletiden mer. Sesongen er lang i verdens tøffeste liga. Piroe, Roberts, Joseph og Anthony har altfor lite spilletid basert på kvalitetene. Rutter kunne i mange kamper vært god å ha med friske bein siste 30, når kampene åpner seg. Men neida, presses fra start så lenge han klarer å stå på to bein.
« Siste redigering: April 11, 2024, 11:27:17 av Kato »
 

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #842 på: April 11, 2024, 11:25:18 »
64 min så har McKenna gjort 3 bytter. Litt å lære bort til vårres kar.
Nå hjalp det jo ikke stort...... Så læringsutbyttet er vel så som så.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Det må jo være kakken bedre å sitte der etterpå og ha prøvd å endre på ett eller annet (og gitt flere sjansen), enn å sitte som oss og tro at ting skal endres av seg selv.
På ingen måte uenig i at byttene kommer for sent, men effekten på kampen er umulig å si noe om. Det kan jo til og med være at det virker motsatt av hva man ønsker. MEN, det som er udiskutabelt er at det må virke demotiverende å sitte på benken og se på at ting på banen ikke fungerer. Så bare av den grunn så bør spillesultne innbyttere få mer banetid enn Farke gir dem.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Dennis

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #843 på: April 11, 2024, 11:53:05 »
Ipswich har riktignok byttet både langt mer enn Leeds og isolert sett har innbytterne vært involvert i flere mål enn Leeds. De er også laget som har kommet tilbake fra å ha ligget under og tatt flest poeng i løpet av sesongen, men på tross av at Leeds har en innbytterstatistikk "midt på treet" når det gjelder hvor mange poeng som er tatt av innbyttere direkte er Leeds og Norwich nr 2 på tabellen over flest poeng etter å ha havnet under. Statistikken over "innbytterpoeng" sier kun hva spillerne isolert sett har bidratt med av poeng, ikke hva laget har tatt av poeng etter bytter.

En annen og langt mer interessant statistikk i så måte, er hvor stort behovet for bytter faktisk er i løpet av kampen. Ipswich har tre ganger i løpet av sesongen vunnet en kamp med mer enn to mål, Leeds har åtte. Skal det byttes, må det være en grunn til det. Kampendring, slitne bein/skader, preventivt (neste kamp), spilletid/holde varm. Bytte for byttets skyld ser jeg liten vits i og det er absolutt ingen automatikk i at et bytte (eller fem) gjør et lag bedre. Når den fjerde og femte spillere kommer på, er ofte strukturen vekk.

Hva er så effekten av at Farke bytter seint? Taper vi masse poeng på dette, slik man kan få inntrykk av i mengden innlegg om temaet?
Tja, jeg vet ikke. Leeds leder i alle fall "andre omgang-tabellen" med fire poeng på Leicester (som har en kamp til gode). Vi har tatt ni poeng mer enn Ipswich i andre omgang.

Vi har sluppet inn 11 mål etter pause, som er mindre enn halvparten av neste lag på lista (Leicester, Ipswich, WBA - 23 baklengs). Vi har +11 i målforskjell siste kvarteret, kun seks mål er sluppet inn i perioden.

At Leeds taper poeng grunnet seine bytter er i beste fall spekulativt. Har også fortsatt til gode å se et lag bli bedre av det fjerde og femte byttet. Nå er jo både direkte opprykk avskrevet og sjansene gjennom play off har man jo aldri hatt, på tross av ett poeng (og bedre målforskjell) med tolv poeng igjen å spille for. Litt rart å kaste inn håndkleet så tidlig etter mitt syn, men det er altså en rekke lag som har byttet langt flere og med langt flere innbyttere involvert i scoringer - som likevel er titalls poeng bak Leeds på tabellen. Ser ikke den umiddelbare sammenhengen mellom antall bytter, tidspunktet for disse og antall poeng. I så fall lyver tabellen sterkt etter 41 og 42 runder.

Når det er sagt - det er på høy tid at Bamford og Rutter får noen minutter på sidelinja. Om det er fysisk eller psykisk som er grunnen til svak form skal jeg ikke si - vil tro Price og co har langt bedre kontroll på dette enn meg - men jeg ønsker meg Joseph og Piroe til lørdag.
« Siste redigering: April 11, 2024, 11:57:42 av Dennis »
Marching on together!

Reaney

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #844 på: April 11, 2024, 11:53:25 »
Til orientering er Leeds "bottom two" i Championship når det gjelder bruk av innbyttere.

HåvardK

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #845 på: April 11, 2024, 11:54:59 »
64 min så har McKenna gjort 3 bytter. Litt å lære bort til vårres kar.
Nå hjalp det jo ikke stort...... Så læringsutbyttet er vel så som så.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Det må jo være kakken bedre å sitte der etterpå og ha prøvd å endre på ett eller annet (og gitt flere sjansen), enn å sitte som oss og tro at ting skal endres av seg selv.

Mot Hull kom første bytte i 84’ på 1-1 og vi vinner 3-1
Mot Leicester kom det bytter i 64’ og 73’ på 0-1 og vi vinner 3-1
Mot Preston kom første bytte i 76’ på 1-1 og vi vinner 2-1


Bra uttelling på å være tolmodig. Totalt sett har Farke gjort det meget bra, så er det alltid småting som kunne vært bedre. Mot Sunderland kunne det sjølsagt vært gjort noe tidligere, men det er jo etterpåklokskapens enkelhet.

Det har vært flere kamper i det siste hvor Farke har gjort ting for seint. Så handler min kritikk ikke bare om at ting skjer for seint i forhold til å snu kampbildet. Det handler like mye om å gi minutter til de som er på benk, for å holde dem varme. Nummer 12-16 har fått altfor spilletid etter jul. Og jeg tror slitasjen vi har sett i det siste kunne vært begrenset ved å fordele spilletiden mer. Sesongen er lang i verdens tøffeste liga. Piroe, Roberts, Joseph og Anthony har altfor lite spilletid basert på kvalitetene. Rutter kunne i mange kamper vært god å ha med friske bein siste 30, når kampene åpner seg. Men neida, presses fra start så lenge han klarer å stå på to bein.
Det finnes sikkert eksempler på at vi har snudd kamper etter bytter. Noe annet skulle jo bare mangle - det ligger jo i saken natur at bytter SKAL skape endringer.
Hvis vi ser på fakta, viser de at vi er det laget som bytter minst i divisjonen. Videre har jeg merket meg uttalelser fra konkurrerende managere som påpeker at Leeds har en veldig sterk benk, relativt sett. men det hjelper veldig lite å ha gode spillere tilgjengelig når de knapt eller ikke i det hele tatt blir brukt, som Kato har vært inne på mange ganger. Joseph har påvirket kampbildet positivt i så å si alle kampene han har kommet inn, men åtte minutter er for kort tid - særlig i kamper som på tirsdag, hvor han ikke rakk å bli involvert i det hele tatt.
Vi har hatt en fantastisk vårsesong alt sett under ett, men fra og med påska har vi både tapt poeng, sluppet inn en rekke mål og scoret mindre enn tidligere i perioden. Da er det nærliggende å tenke at en bruker den sterke troppen i større grad enn når det gikk på skinner.

Killa

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #846 på: April 11, 2024, 12:16:38 »
Til orientering er Leeds "bottom two" i Championship når det gjelder bruk av innbyttere.

Kan det ha noe å gjøre med at laget har fungert godt og ikke har hatt det samme behovet for bytter som en del andre lag md svakere spillere og tynnere stall?
Vi må jo også se hele sesongen under ett tenker jeg - og ikke bare henge oss opp i de siste kampene hvor det kanskje IKKE har fungert så godt som vi har ønsket.

Uansett en interessant diskusjon dette - og Dennis sitt innlegg tiltredes fra undertegnede.

Det er ikke helt svart/ hvitt dette her. Når det er sagt har jeg også irritert meg en del over (for) sene bytter i det siste....
« Siste redigering: April 11, 2024, 12:22:49 av Killa »

NT

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #847 på: April 11, 2024, 12:49:49 »
Bytter er ett verktøy du bruker underveis av ulike årsaker. Så er laguttaket viktigere, og her undres jeg over noen forhold.  Eksempelvi at Rutter kommer rett inn igjen drøy uke etter operasjon. Han har ikke vært den samme trussel, men starter hver kamp. Bamford sin 1 forsvarer evne gis mye oppmerksomhet, men vi er da ikke så lekk bakover at det er avgjørende for spillet.  Når hans nese for mål dabber av, så må andre inn.  David James var i dytten, men når du bommer på den straffa, så får du en mental smell samme hva man måtte mene. Hos oss er det rett inn på laget, han suser rundt - men alle ser jo at Gnonto akkurat nå skaper mer energi. Og Roberts offensivt på back`n - mener det burde vært vist frem mer.  Balansen mellom kontinuitet, en første 11`r og konkuranse på plasser er en hårfin balanse, men når er der vi er - så må vi ha spillere som til enhver tid er i draget.  Det er en managers jobb å se dette, og kanskje bruke benken som ett verktøy for å holde de etablerte "på tå hev til enhver tid " 

Han er veldig fokusert på Clean Sheet ( digger det ) men nå må det være all inn med offensive takter.  Dropp ut 1 defensiv i midten ( kamara ) og pøse på med 2 offensive fra start.  Kjør Summerville/Pirioe inn i midten og sett Anthony på kant - skap en offensiv endring, nå er vi totalt foutsigbare.  Bruk energispillere !

Kato

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #848 på: April 11, 2024, 12:53:19 »
Ipswich har riktignok byttet både langt mer enn Leeds og isolert sett har innbytterne vært involvert i flere mål enn Leeds. De er også laget som har kommet tilbake fra å ha ligget under og tatt flest poeng i løpet av sesongen, men på tross av at Leeds har en innbytterstatistikk "midt på treet" når det gjelder hvor mange poeng som er tatt av innbyttere direkte er Leeds og Norwich nr 2 på tabellen over flest poeng etter å ha havnet under. Statistikken over "innbytterpoeng" sier kun hva spillerne isolert sett har bidratt med av poeng, ikke hva laget har tatt av poeng etter bytter.

En annen og langt mer interessant statistikk i så måte, er hvor stort behovet for bytter faktisk er i løpet av kampen. Ipswich har tre ganger i løpet av sesongen vunnet en kamp med mer enn to mål, Leeds har åtte. Skal det byttes, må det være en grunn til det. Kampendring, slitne bein/skader, preventivt (neste kamp), spilletid/holde varm. Bytte for byttets skyld ser jeg liten vits i og det er absolutt ingen automatikk i at et bytte (eller fem) gjør et lag bedre. Når den fjerde og femte spillere kommer på, er ofte strukturen vekk.

Hva er så effekten av at Farke bytter seint? Taper vi masse poeng på dette, slik man kan få inntrykk av i mengden innlegg om temaet?
Tja, jeg vet ikke. Leeds leder i alle fall "andre omgang-tabellen" med fire poeng på Leicester (som har en kamp til gode). Vi har tatt ni poeng mer enn Ipswich i andre omgang.

Vi har sluppet inn 11 mål etter pause, som er mindre enn halvparten av neste lag på lista (Leicester, Ipswich, WBA - 23 baklengs). Vi har +11 i målforskjell siste kvarteret, kun seks mål er sluppet inn i perioden.

At Leeds taper poeng grunnet seine bytter er i beste fall spekulativt. Har også fortsatt til gode å se et lag bli bedre av det fjerde og femte byttet. Nå er jo både direkte opprykk avskrevet og sjansene gjennom play off har man jo aldri hatt, på tross av ett poeng (og bedre målforskjell) med tolv poeng igjen å spille for. Litt rart å kaste inn håndkleet så tidlig etter mitt syn, men det er altså en rekke lag som har byttet langt flere og med langt flere innbyttere involvert i scoringer - som likevel er titalls poeng bak Leeds på tabellen. Ser ikke den umiddelbare sammenhengen mellom antall bytter, tidspunktet for disse og antall poeng. I så fall lyver tabellen sterkt etter 41 og 42 runder.

Når det er sagt - det er på høy tid at Bamford og Rutter får noen minutter på sidelinja. Om det er fysisk eller psykisk som er grunnen til svak form skal jeg ikke si - vil tro Price og co har langt bedre kontroll på dette enn meg - men jeg ønsker meg Joseph og Piroe til lørdag.

Du mangler en viktig faktor i dette. Bytte for å spare spillere, noe som gir effekt i senere kamper. På samme måte gi innbyttere spilletid for å være inne i tempo, trykk osv. i tillegg kommer man ikke unna at lite bytting henger i hop med stor belastning. Og i mine øyne ser endel spillere ut til å bære preg av det. Rutter for eksempel, ser det ut til å være drevet rovdrift på etter operasjon. Ikke til å kjenne igjen på bare noen uker. Ikke overrasket i det hele tatt over at dette kommer nå. Er litt redd for at det er for seint å gjøre så mye med det. Håpet er at noen på benk vil få spilletid, sprudle og berge oss ut av knipa.
« Siste redigering: April 11, 2024, 14:39:21 av Kato »
 

Sydhagen

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #849 på: April 11, 2024, 12:54:30 »
Er noe som heter "never change a winning team". Nå vinner vi ikke lenger, så da er det på tide å gjøre et par bytter i start-11.
Det tror jeg Farke gjør, og er rimelig sikker på at vi kommer til å se Gnonto inne på laget til helgen. Muligens også Piroe eller Joseph.

Er alltids noe småpirk i løpet av en kamp og en sesong, men Farke er på vei til å gi oss tidenes Leedssesong i form av poeng.
Om Ipswich og Leicester får mer poeng enn det, så gratulerer jeg de med opprykket og ser frem til en spennende playoff.



"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #850 på: April 11, 2024, 12:57:37 »
Det er fryktelig enkelt å se på Leeds v Sunderland og rope på bytter.

For all del, jeg ønsket bytte tidligere selv i denne kampen, fordi jeg syns Bamford og Rutters form for tida er så svak at det bør slippe til andre. James har heller ikke vist den samme formen etter pausen. Nå er vel Gnonto (og Roberts) snart klare for en lengre periode. Mot Sunderland hadde de vel først trent fullt i den lette treninga på kampdag, mens de var tatt ut av trening tidlig både søndag og mandag. Med andre ord fullt forståelig hvorfor Farke ikke kaster de innpå en lengre periode.

Man ser selvsagt til benken når det ikke skjer noe, men det er ikke hele historien. Mer interessant ville det vært å vite hvor mange ganger man har tatt en (til slutt vinnende) ledelse før byttene kommer og hvor mange ganger byttene faktisk har bidratt til at laget vinner. Uansett om man skriker etter bytter, så er fakta etter 42 runder at Ipswich kun har ett poeng mer i banken enn Leeds. Og etter en trå august måned, har Leeds tatt flest poeng av alle i ligaen. For ikke å snakke om i 2024.

Alle ser mot benken når det skjer lite på banen, det er helt naturlig, men ingen fører statistikk over når det er startelleveren som faktisk vinner kampen. Jeg vil tørre påstå at det over en sesong er langt viktigere å plukke riktig startoppstilling, enn det er å treffe med byttene. Når elleveren vinner, er det ingen som påpeker sene bytter. Ei heller er det ingen som kritiserer byttene, når disse faktisk ikke endrer kampbildet (med unntak av tilfeller med åpenbare feilvalg med fasit i hånd). Bytter er veldig vektet mot noe man kritiserer, langt mer enn roser. For ikke å snakke om manglende ideer om faktisk hva som skal gjøres, utover "noe".

Jeg tror uansett ikke periodens svake form er veldig avhengig av enkeltspillere. Det er veldig mye en-og-en og da spesielt Summerville som mottar ballen, for å utfordre en back med sikring. Kommer han rundt, er det allerede stillestående og tettpakket i feltet. En strålende fotballspiller og vår soleklart viktigste enkeltspiller offensivt, men det nytter ikke at absolutt alt skal via han. Har argumentert tidligere for hvorfor jeg mener en lavrisiko-fotball ikke nødvendigvis er til hinder, kontra Leicester som leder statistikken over feil som ender i avslutning i mot. Vi har spist opp poengforspranget de hadde da jeg påsto dette i jula og tar man høyde for xG og xGA (mot), så er Leeds det laget som totalt sett skaper mest kontra hvor lite som slippes til. I store perioder har vi også vært det laget som både har skapt mest og sluppet til minst. Selv uten å ta altfor store sjanser. Effektiviteten har kostet oss en god del poeng kontra lagene rundt på tabellen. Setter man Jamie Vardy inn i Leeds-laget i august 2023, tror jeg ganske sikkert Leeds hadde leda serien pt.

Når det er sagt vil jeg heller ha et langt mer underholdende Leeds. Det er heller ikke slik at man automatisk er nødt å gjøre så mye mer feil. Påpekte også tidligere hvordan Leicester etter halvspilt sesong allerede hadde en langt styggere personlige feil-statistikk enn Bielsas Leeds-lag hadde, på tross av den ekstremt krevende spillestilen de bedrev. Poenget er, det er ikke en enkelt måte å plukke poeng på. Høyoktan-fotball, ja takk, men det viktigste i årets sesong er forsøket på å rykke opp. Så vil jeg heller ha underholdning og 15.plass enn å spille verdens kjedeligste 12.plass-fotball.

Problemet oppstår selvsagt når det blir for stillestående og lite samhandling. Når frustasjonen brer seg på banen og tribunen, knyter det seg tydeligvis enda litt blant et ungt lag. Akkurat som lag som skal ligge dypt og ri på en ledelse og samtidig mister aggressiviteten, er det viktig at balltempo og bevegelse opprettholdes selv om Farke ønsker at laget skal spille på lav risiko. Å ta høyere risiko i pasningsspillet rundt motstanders banehalvdel, eller at prikkskyttere som Piroe faktisk fyrer litt fra distanse, burde det uansett vært større rom for. Skyter man mer, vil mostander også være nødt å støte mer og åpne seg. Gnonto har vært veldig god der før pausen og skaden, så jeg håper vi kan se mer av det til lørdag. Fysisk nærmer han seg flere minutter. Om ikke til lørdag, bør han være klar neste mandag mot Boro.
« Siste redigering: April 11, 2024, 13:11:48 av Dennis »
Marching on together!

Dennis

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #851 på: April 11, 2024, 13:04:14 »
Ipswich har riktignok byttet både langt mer enn Leeds og isolert sett har innbytterne vært involvert i flere mål enn Leeds. De er også laget som har kommet tilbake fra å ha ligget under og tatt flest poeng i løpet av sesongen, men på tross av at Leeds har en innbytterstatistikk "midt på treet" når det gjelder hvor mange poeng som er tatt av innbyttere direkte er Leeds og Norwich nr 2 på tabellen over flest poeng etter å ha havnet under. Statistikken over "innbytterpoeng" sier kun hva spillerne isolert sett har bidratt med av poeng, ikke hva laget har tatt av poeng etter bytter.

En annen og langt mer interessant statistikk i så måte, er hvor stort behovet for bytter faktisk er i løpet av kampen. Ipswich har tre ganger i løpet av sesongen vunnet en kamp med mer enn to mål, Leeds har åtte. Skal det byttes, må det være en grunn til det. Kampendring, slitne bein/skader, preventivt (neste kamp), spilletid/holde varm. Bytte for byttets skyld ser jeg liten vits i og det er absolutt ingen automatikk i at et bytte (eller fem) gjør et lag bedre. Når den fjerde og femte spillere kommer på, er ofte strukturen vekk.

Hva er så effekten av at Farke bytter seint? Taper vi masse poeng på dette, slik man kan få inntrykk av i mengden innlegg om temaet?
Tja, jeg vet ikke. Leeds leder i alle fall "andre omgang-tabellen" med fire poeng på Leicester (som har en kamp til gode). Vi har tatt ni poeng mer enn Ipswich i andre omgang.

Vi har sluppet inn 11 mål etter pause, som er mindre enn halvparten av neste lag på lista (Leicester, Ipswich, WBA - 23 baklengs). Vi har +11 i målforskjell siste kvarteret, kun seks mål er sluppet inn i perioden.

At Leeds taper poeng grunnet seine bytter er i beste fall spekulativt. Har også fortsatt til gode å se et lag bli bedre av det fjerde og femte byttet. Nå er jo både direkte opprykk avskrevet og sjansene gjennom play off har man jo aldri hatt, på tross av ett poeng (og bedre målforskjell) med tolv poeng igjen å spille for. Litt rart å kaste inn håndkleet så tidlig etter mitt syn, men det er altså en rekke lag som har byttet langt flere og med langt flere innbyttere involvert i scoringer - som likevel er titalls poeng bak Leeds på tabellen. Ser ikke den umiddelbare sammenhengen mellom antall bytter, tidspunktet for disse og antall poeng. I så fall lyver tabellen sterkt etter 41 og 42 runder.

Når det er sagt - det er på høy tid at Bamford og Rutter får noen minutter på sidelinja. Om det er fysisk eller psykisk som er grunnen til svak form skal jeg ikke si - vil tro Price og co har langt bedre kontroll på dette enn meg - men jeg ønsker meg Joseph og Piroe til lørdag.

Du mangler en viktig faktor i dette. Bytte for å spare spillere, noe som gir effekt i senere kamper. På samme måte gi innbyttere spilletid for å være inne i tempo, trykk osv. i tillegg kommer man ikke unna at lite bytting henger i hop med stor belastning. Og i mine øyne ser endel spillere ut til å bære preg av det. Rutter for eksempel, ser det ut til å være drevet rovdrift på etter operasjon. Ikke til å kjenne igjen på bare noen uker. Ikke overrasket i det hele tatt over at dette kommer nå. Er litt redd for at det er for seint å gjøre så mye med det. Håpet er at noen på benk vil få spilletid, sprudle og Berge oss ut av knipa.

Neida, det mangler jeg ikke. Jeg nevnte disse som helt nødvendige grunner for å bytte i det hele tatt, ikke bare rope på bytte for byttets skyld. Leeds har en svært god statistikk mot slutten av kampene, noe som må tas med i betraktningen i påstanden om at det byttes for seint og at dette koster oss. Med andre ord har Leeds scoret mange mål og sluppet inn lite mål, samt tatt flest poeng i andre omgang - på tross av påstander om at det byttes for lite. I og med at dette er totalsummen etter 42 runder, er dette også implisitt om at dette også gjelder over en lengre periode med sene/manglende bytter.

Rutter bør få hvile nå, det er jeg som sagt enig i og har nevnt over. Rob Price og hans team har bedre kontroll på spillernes fysiske tilstand enn noen her inne, men per i dag er han - og Bamfords - bidrag mer til hinder enn det er skapende. Der Rutter skapte ting på magisk vis ut av umulige situasjoner tidligere i år, har formkurven dalt. Han bidrar fortsatt med assists, men nå er det på tide å få inn Piroe og heller bruke han som impact player. Det er ni dager mellom Blackburn og Boro; mer enn nok til å hvile kropp og sinn.
« Siste redigering: April 11, 2024, 13:07:18 av Dennis »
Marching on together!

Russel_Doig

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #852 på: April 12, 2024, 20:06:39 »
64 min så har McKenna gjort 3 bytter. Litt å lære bort til vårres kar.
Nå hjalp det jo ikke stort...... Så læringsutbyttet er vel så som så.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Det må jo være kakken bedre å sitte der etterpå og ha prøvd å endre på ett eller annet (og gitt flere sjansen), enn å sitte som oss og tro at ting skal endres av seg selv.

Mot Hull kom første bytte i 84’ på 1-1 og vi vinner 3-1
Mot Leicester kom det bytter i 64’ og 73’ på 0-1 og vi vinner 3-1
Mot Preston kom første bytte i 76’ på 1-1 og vi vinner 2-1


Bra uttelling på å være tolmodig. Totalt sett har Farke gjort det meget bra, så er det alltid småting som kunne vært bedre. Mot Sunderland kunne det sjølsagt vært gjort noe tidligere, men det er jo etterpåklokskapens enkelhet.

Det har vært flere kamper i det siste hvor Farke har gjort ting for seint. Så handler min kritikk ikke bare om at ting skjer for seint i forhold til å snu kampbildet. Det handler like mye om å gi minutter til de som er på benk, for å holde dem varme. Nummer 12-16 har fått altfor spilletid etter jul. Og jeg tror slitasjen vi har sett i det siste kunne vært begrenset ved å fordele spilletiden mer. Sesongen er lang i verdens tøffeste liga. Piroe, Roberts, Joseph og Anthony har altfor lite spilletid basert på kvalitetene. Rutter kunne i mange kamper vært god å ha med friske bein siste 30, når kampene åpner seg. Men neida, presses fra start så lenge han klarer å stå på to bein.

Kan være enig i at mangel på rullering er et større problem enn sene bytter. Anthony har jo vært til tider vært glimrende, startet vel 3 av 4 i PL før han ble lånt ut til oss. Joseph er sulten og ser ut til å bli bedre for hver uke.

NT

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #853 på: April 12, 2024, 21:16:34 »
Forshaw på midtbanen for Plymouth kveld , men har ikke rørt ballen ennå etter 15 min. Total dominans av Leicester,

Kato

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #854 på: April 12, 2024, 21:21:53 »
1-0 Plymouth. Totalt mot spillets gang.

NT

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #855 på: April 12, 2024, 21:22:42 »
Og mot spillets gang, så setter Forshaw igang kontringen og vips 1-0 til Plymouth. Championship leverer alltid !

GaryMac

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #856 på: April 12, 2024, 21:23:23 »
1-0 Plymouth. Totalt mot spillets gang.
La meg sitere kommentatoren; THIS IS WHY WE LOVE THE CHAMPIONSHIP

NT

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #857 på: April 12, 2024, 21:51:27 »
Aner vi en smule frustrasjon hos Leicester ? Jammen snudde ikke Plymouth dette til en jevnere affære, og nå skal Forshaw piske opp stemningen i pausen. Dette er jo virkelig Plymouth sin mulighet til å overleve.

Fantasyland

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #858 på: April 12, 2024, 21:51:47 »
Leicester i stooore problemer om dette står seg. Morro med 4shaw 😎

auren

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #859 på: April 12, 2024, 22:21:44 »
Timen spilt. Fortsatt 1-0. Men Leicester nærmer seg. Selv uavgjort her er meget bra. Vardy snart på vei inn nå.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #860 på: April 12, 2024, 22:31:10 »
70 minutter spilt og Forshaw byttes ut. Var det så lurt da?  ???

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GaryMac

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #861 på: April 12, 2024, 22:51:30 »
Tikker over 90 minutter. Mye Leicester, men fortsatt 1-0.
5 minutter lagt til

auren

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #862 på: April 12, 2024, 22:52:56 »
Ganske så sikker på at Leicester ikke vinner denne. Herlig!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #863 på: April 12, 2024, 22:55:01 »
Vardy en tålengde unna 1-1.
Super Leeds since 1968

auren

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #864 på: April 12, 2024, 22:56:26 »
JADDA! 1-0, slutt! Leicester har nå tapt 6 av de siste 10 kampene! Utrolig! Leicester are falling apart again!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #865 på: April 12, 2024, 22:56:42 »
Takk, Plymouth!  :)
Super Leeds since 1968

GaryMac

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #866 på: April 12, 2024, 22:57:20 »
SÅ JÆVLA DIGG!!

ziganda

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #867 på: April 12, 2024, 22:57:37 »
På tide å ta imot gavene. Mer mentalt enn fotballferdigheter i topp 3 nå.

Kato

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #868 på: April 12, 2024, 22:57:43 »
Et ordentlig ran.
 

Fantasyland

Sv: Kamper i dag, sesongen 23/24
« Svar #869 på: April 12, 2024, 22:57:54 »
Vel vel vel! Championship leverer igjen! 🔥😎