Skrevet av Emne: Kamp: Leeds United v Watford @ Elland Road, lørdag 23.9.23 kl 1600 på LUTV  (Lest 8950 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Killa

Bare 2 dager til neste kamp - kamptråd må til!

Satser på følgende lag:

Meslier - Shackleton Cooper Struijk Byram - Ampadu Gray - Gnonto Summerville Rutter Piroe

Benk: Darlow, Ayling, Cresswell, Firpo, Kamara, Gruev, James, Anthony, Gelhardt.
Tribunen: Klaesson, Poveda, Hjelde, Gyabi + sikkert en del til ;-) Skadet: Bamford, Spence, Dallas, Joseph. Flere?

Rodon er ute pga rødt kort og erstattes av Cooper, Ayling bør benkes etter flere svake kamper og erstattes av Schackleton på HB. Byram inn på VB.
Firpo hvis han er klar inntar benken, samme gjør James. Forutsetter at Gnonto kan spille, hvis ikke blir det Anthony fra start der.

Noen jeg har glemt?

Tips: Leeds vinner 2-1 - Rutter og Summerville

« Siste redigering: September 21, 2023, 15:13:56 av Killa »

peacock

På tide at Gray får hvile. Nesten sjokkert at ikke Kamara eller Gruev kom innpå på slutten i går.
Kanskje bør også Cresswell spille med Struijk? Cooper bør gis en myk start. Var neppe tiltenkt å spille mot Hull.

auren

Enig med peacock. En mulighet er:

Meslier - Ayling, Cresswell, Struijk, Byram - Ampadu, Kamara - Summerville, Piroe, Anthony - Rutter

Tipper Gnonto står over / er skadet. Gray MÅ benkes nå.

Vi vil savne Rodon big time. Tror ikke vi holder nullen for fjerde kamp på rad, men vi bør jo hale i land en seier nå. Dette er fjerde hjemmekamp på Elland Road. På tide å ta sesongens første hjemmeseier!

Tidlig tips: 3-2.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Endelig hjemmekamp igjen, mot et Watford som er ganske gjerrige bakover - i likhet med oss sju innslupne på sju kamper. Og de har scoret ett mer enn oss... Der vi har fem seriekamper uten tap, har de tre.
Der stopper min viten om Watford, vi får se hva herr Aase kommer med i morgen. Eg antar Farke må stille på presser i morgen, vanligvis er det jo på torsdager når det er lørdagskamp - mulig de hadde en session i går om lørdagens kamp som ikke skulle publiseres før et visst tidspunkt...

Farke sa han hadde planer om å bytte ut Archie etter hvert i gårsdagens kamp, men utvisningen gjorde at han ønsket hans physicality på banen (ikke verst for en 17-åring). Men jeg ser virkelig ikke for meg at han lar ham starte tre kamper på seks dager...

Byram vil spille på backen, og jeg tror nok Ayling fortsatt får starte på bekostning av Shackleton.
Summerville vil starte, det gjør nok Rutter/Piroe også. Men vil det bli Anthony eller James på den ene kanten.
Jeg tror nok Farke velger James.
Hadde jo vært artig om Poveda fikk sjansen til å vise om han har beholdt pre season-formen. Men det blir i så fall fra benken vil eg tro.

« Siste redigering: September 21, 2023, 20:31:37 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
vi får se hva herr Aase kommer med i morgen.

Eirik Aase har talt:
Leeds United – Watford
Kampstart: 16.00

Leeds United leverte stort sett en sterk bortekamp mot Hull City onsdag kveld, men sviktet i avgjørende øyeblikk foran motstanderens mål. Mot slutten av kampen ble Joe Rodon utvist for Leeds etter å ha mottatt sitt andre gule kort, noe hovedtrener Daniel Farke mente var fryktelig strengt. Det ble ikke noe sjansebonanza mot Leeds-buret etter de røde kortet. Hull hadde likevel en gigantisk mulighet til å vinne kampen ved Adama Traore, men avslutningen hans endte på Youtube istedenfor i nettmaskene. Leeds spilte dermed 0-0 for andre gang på tre kamper, men det ser likevel positivt ut for Yorkshire-klubben. De er i ferd med å spille som et topplag skal spille, og har samtidig de nødvendige enkeltspillerne fremover på banen som kan avgjøre kampene. Som vi blant annet fikk se i Millwall-kampen forrige helg. Nå ligger Leeds på en 9. plass med 10 poeng, og står med 2-4-1 på de syv første kampene. Hjemme på eget gress har de spilt uavgjort i samtlige tre kamper. Watford var involvert i en underholdene kamp hjemme mot West Bromwich Albion i midtuken. Den kampen ga oss flere fantastiske scoringer, hvor Matheus Martins 2-2 scoring virkelig imponerte meg. Hovedtrener Valerien Ismael hadde nok mange positive ting å trekke frem etter onsdagens kamp, selv om ett poeng på hjemmebane ikke er bra nok. Watford har nå bare én seier på de seks siste kampene, og står med 2-3-2 totalt etter syv kamper. Bakover på banen har de vært solide med bare syv baklengsmål, mens de fremover på banen har sett varierende ut. Et positivt bidrag for Watfords angrepsrekke er dog Mileta Rajovic. Han ble hentet fra svensk fotball sent i overgangsvinduet, og har allerede scoret tre mål i Watford-drakten. På bortebane har Watford 0-1-1 så langt.

Leeds siste kamper:
Hull – Leeds 0-0
Millwall – Leeds 0-3 (Piroe x2, Rutter)
Leeds – Sheff Wed 0-0
Salford – Leeds 1-1 (Struijk)
Ipswich – Leeds 3-4 (Sinisterra, Gnonto, Piroe, Rutter)

Watfords siste kamper:
Watford – West Brom 2-2 (Ince, Martins)
Watford – Birmingham 2-0 (Andrews, Rajovic)
Coventry – Watford 3-3 (Rajovic x2, Martins)
Watford – Blackburn 0-1
Stoke – Watford 1-0

Vurdering: Leeds United med fem kamper på rad uten tap. De virker å finne frem til den oppskriften som Daniel Farke har jobbet med, og jeg ser for meg at de bare blir bedre og bedre fremover. To av de tre siste har endt uten scoringer, men det skyldes også dårlige avslutninger. Her møter de et Watford-lag som har levert varierende prestasjoner i starten, men som står med bare én seier på de seks siste. I denne duellen er vertene klare favoritter i mine øyne. Jeg tror de vil spille seg frem til en hel rekke med gode sjanser, og ser for meg at de vil kunne gi Watford-forsvaret en del trøbbel. Dette vinner vertene. 

Tips: Hjemmeseier
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Farke liker visstnok ikke for mye rullering, men her må det tenkes slitasjeforbehold- da dette er 3.kamp på 1 uke.
Vi har en god tropp med mye kvalitet nå til å være i Championship, kanskje ligaens beste - derfor viktig å "få i gang " flere
slik som Kamara, Grujev, Cresswell og min unge favoritt Gyabi.

Fremover ser vi bra ut, selv om nå Gnonto kanskje må stå over.  Utfordringen vår er kreativitet, og pasningskvaliteten frem til Rutter, Piroe, Summerville, nå kanskje også Bamford... mot Hull sviktet dette - og da er det ikke mye å jobbe med fremover på banen.
På Ullevåll så Poveda meget frisk ut, han kan være en joker i det offensive spillet vårt, og jeg er spent på Bulgareren`...om han har offensive fibre`.

Tipper 4-1  ;)
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Presser (pre match) kl 14 btw. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Gnonto ute. Leddbånd i ankelen (Ligament). Ikke sagt noe om hvor lenge - alt fra 1 til 12 uker ut fra alvorlighetsgrad.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Gnonto ute. Leddbånd i ankelen (Ligament). Ikke sagt noe om hvor lenge - alt fra 1 til 12 uker ut fra alvorlighetsgrad.

Eg opplevde presseren som informasjonsrik - og vel verdt lesing (eller å se, de som foretrekker det)

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-leeds-united-watford-27767326

Han snakker om Dallas og Aylings viktighet i gruppen,
Hva vi kan forvente av et Watford som ledes av en manager Farke kjenner VELDIG godt:
Watford is traditionally always a really good counter attacking side they have always really good offensive players, talented players, players whose pace with quality on the wings and one-against-one duels and I think normally it suits them also to play on the road because they like to play also a bit out of a deeper position and to be there with good counter attacks but they're also quite aggressive in their pressing. So I’m very respectful it's definitely also one of the teams who will look to be in the top six when next May comes.

Farke ser ikke for seg en ny Wednesdaykamp denne gang:
Well, we will see. For example, I expect Watford to press a bit higher because it's a bit more in the nature of their playing style, that they also try to play aggressive.


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Milepæler for i dag:

Ending a 28-month wait
It has been 28 months and 29 days since Leeds United last knew what it felt like to complete six league matches without defeat. In the halcyon, closing days of Marcelo Bielsa’s first Premier League season, the Whites were turning it on.

United were beaten once in the final 11 matches of that 2020/21 campaign, with a streak of six including Chelsea, Manchester City, Liverpool and Manchester United proving their best run. Avoid defeat at Elland Road today and they match that April 2021 benchmark.

Ending a 172-day wait
The Whites last won a league game at home on April 4, when Nottingham Forest were turned over in what felt like the start of a successful survival mission. The wheels, as we know, would fall off soon after.

In a new league with far better prospects, it is only a matter of time before Daniel Farke gets that monkey off the back. Today would stop the wait at 172 days.

Who replaces Rodon?
Joe Rodon’s suspension opens the door in defence for a replacement to come in and take their chance. The smart money will be on captain Liam Cooper starting his first game since the opening day of the season.

Charlie Cresswell might have come into this term thinking he may get first refusal on the right-hand berth, but Farke’s comments yesterday all pointed to the skipper’s return.

A front-four change-up?
Crysencio Summerville’s impact from the bench was impossible to ignore on Wednesday and Farke virtually confirmed, post-match, the Dutch attacker would be among the first names on his teamsheet today. Wilfried Gnonto’s injury should make that switch fairly straightforward, but what of Daniel James and Jaidon Anthony?

The Wales international failed to make an impact at Hull City on Wednesday, but showed what he can do as a substitute against tiring legs at Millwall. Anthony hasn’t yet had the chance to get going with Leeds, but his pedigree would suggest he’s worth a go if James has a turn on the bench.

Any full debuts?
If not Anthony, then there could be a full debut in midfield. Ilia Gruev seems more like a defensive stand-in for Ethan Ampadu, but the anticipation for Glen Kamara’s first start has grown and grown.

We have come to expect a benching for Archie Gray at any moment because of all the minutes he’s played at 17, but Kamara keeps being made to wait. Will today be the day?

MERKER eg gleder meg til kamp.

Vi BØR inkassere sesongens første hjemmeseier i ligaen. Det er på høy tid, serierunde åtte, remember - men jeg tar det slett ikke for gitt!

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/farke-leeds-united-vs-watford-27772170
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Meslier

Ayling
Ampadu
Strujik
Byram

Gruev
Kamara

Summerville
Piroe
Anthony

Rutter

Darlow, Shack, Cooper, Creswell, Gray, Poveda, James, Gelhardt, Bamford

auren

Jeg ser det er fristende å putte Ampadu som midtstopper. Jeg vil imidlertid beholde ham der han har vært outstanding denne sesongen, og enten gå for det trygge valget med Cooper eller gi Cresswell tilliten. Vi får håpe Farke ikke faller for fristelsen til å la Ayling spille stopper...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Jeg ser det er fristende å putte Ampadu som midtstopper. Jeg vil imidlertid beholde ham der han har vært outstanding denne sesongen, og enten gå for det trygge valget med Cooper eller gi Cresswell tilliten. Vi får håpe Farke ikke faller for fristelsen til å la Ayling spille stopper...

For et par pressekonferanser siden sa Farke han ikke var stor fan av å rullere for mye på laget, toppen to/tre posisjoner (noe i den dur). Så tror ikke han endrer begge på midten i en såpass viktig kamp.
Ampadu blir nok på midten. Men han kan da ikke starte 17-åringen i hans tredje kamp på seks dager? Det strider imot alt han har sagt om å passe på belastingen til Archie...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Ampadu skal selvsagt spille sentralt på midten, der hvor han har vært vår beste spiller så langt i sesongen.

Høyst sannsynlig får vi Byram inn for Shack, Coops starter for Rodon og Summerville for Gnonto. 95% sikker på de tre, så blir det spennende å se om Anthony starter eller om James fortsetter. I og med at Farke nettopp sier at han ikke ønsker for mye rotasjon og de nevnte egentlig tvinger seg frem alle tre, tipper jeg James starter. Så sitter Anthony lengst ute på benken, klar til å komme inn litt tidligere. Ser derfor også for meg at Gray starter igjen ellers begynner vi å nærme oss at halve elleveren er byttet. Det er sjelden gunstig.

Meslier
Ayling - Cooper - Struijk - Byram
Gray - Ampadu
James - Piroe - Summerville
Rutter

Det er hva jeg tror, så syns jeg det hadde vært morsomt å se Anthony på venstre og da Summerville over som en falsk 7-er som tidligere. Kamara inn for Gray etter timen, når vi leder 3-0. Shack inn for Ayling til samme tid.

Har trua i dag. Har ikke sett Watford under Ismael, men hører han står for kaosfotball. Kanskje blir det en hjemmekamp med litt mer rom, eller så gjør de som alle de andre og parkerer dobbeldekkeren foran eget mål. Da må Leeds tørre å skyte litt mer fra 20 og inn og i alle fall ikke la balltempoet synke i takt med hvor mye bortelaget lar Leeds ha ballen uten å møte press. Power play og hurtige pasninger rundt så de må sideforskyve i halvannen omgang og de blir bra møre i beina. Vi har i alle fall dominert banespillet i hjemmekampene sett over ett, men det er på tide å både skape et høyere antall store målsjanser og ikke minst kapitulere på de.

Kan dette være en kamp for Poveda mot slutten? Han har ferdighetene til å skape noe mot et dyptliggende lag. En liten joker kanskje.
« Siste redigering: September 23, 2023, 10:31:22 av Dennis »
Marching on together!

Josch

Jeg ser denne kampen som åpen. Watford drar ned tempoet og Leeds må stå for underholdningen, tipper jeg. Summerwille blir kreativt håp for Leeds. Tidlig mål er å håpe.

Watford har kun spilt to bortekamper og har ett poeng borte. Her møtes et dårlig bortelag mot et dårlig hjemmelag.



auren

Sannsynlig kampbilde er jo at Watford legger seg bakpå og satser på kontringer. Da vil det være håpløst å starte med James. Han er "kun" god når han får rom å boltre seg i. Anthony eller Poveda bør være foran ham i køen i en slik type kamp. På bortebane mot tøff motstand kan James være perfekt av to årsaker: han er glimrende som presspiller, jobber godt defansivt og er god i kontringsfasene.
Blir det mye powerplay, som fort kan skje i dag, må vi ha spillere med kreativitet og dribleegenskaper. Og fyr gjerne av en del skudd utenfor boksen.

Tipper dette blir laget:

Meslier - Ayling, Struijk, Cooper, Byram - Ampadu, Kamara - Summerville, Piroe, Anthony - Rutter

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Ampadu skal selvsagt spille sentralt på midten, der hvor han har vært vår beste spiller så langt i sesongen.

Høyst sannsynlig får vi Byram inn for Shack, Coops starter for Rodon og Summerville for Gnonto. 95% sikker på de tre, så blir det spennende å se om Anthony starter eller om James fortsetter. I og med at Farke nettopp sier at han ikke ønsker for mye rotasjon og de nevnte egentlig tvinger seg frem alle tre, tipper jeg James starter. Så sitter Anthony lengst ute på benken, klar til å komme inn litt tidligere. Ser derfor også for meg at Gray starter igjen ellers begynner vi å nærme oss at halve elleveren er byttet. Det er sjelden gunstig.

Meslier
Ayling - Cooper - Struijk - Byram
Gray - Ampadu
James - Piroe - Summerville
Rutter

Det er hva jeg tror, så syns jeg det hadde vært morsomt å se Anthony på venstre og da Summerville over som en falsk 7-er som tidligere. Kamara inn for Gray etter timen, når vi leder 3-0. Shack inn for Ayling til samme tid.

Har trua i dag. Har ikke sett Watford under Ismael, men hører han står for kaosfotball. Kanskje blir det en hjemmekamp med litt mer rom, eller så gjør de som alle de andre og parkerer dobbeldekkeren foran eget mål. Da må Leeds tørre å skyte litt mer fra 20 og inn og i alle fall ikke la balltempoet synke i takt med hvor mye bortelaget lar Leeds ha ballen uten å møte press. Power play og hurtige pasninger rundt så de må sideforskyve i halvannen omgang og de blir bra møre i beina. Vi har i alle fall dominert banespillet i hjemmekampene sett over ett, men det er på tide å både skape et høyere antall store målsjanser og ikke minst kapitulere på de.

Kan dette være en kamp for Poveda mot slutten? Han har ferdighetene til å skape noe mot et dyptliggende lag. En liten joker kanskje.

Jeg trigges litt av tanken på Ampadu som stopper når det er behov. Som du sier har han storspilt på midten. Men han har før Leeds spilt sine beste kamper som stopper. På Wales har han spilt på begge backer med suksess.
Ingen grunn til at Ampadu kunne storspilt som stopper også.

I og med at Gray bør hviles så blir det voldsomt med to nye som debuterer fra start på midten. At Ampadu skal spille på midten er nok klink.

Håper Kamara blir hans makker.

Håper virkelig at Anthony starter fremfor James. Syntes dynamikken og samspillet svekkes med James. Han er god å ha i enkelte situasjoner. En hjemmekamp vi skal ut og dominere er ikke den type situasjon.

Tror du kan være 100 sikker på de tre du nevnte. Det er to spørsmålstegn før kampen. Gray/Kamara/Gruev og Anthony/James. Resten av laget gir seg nok selv.

Uvant situasjon.. Men det er spenning knyttet til hvem som sitter på benken i dag også. Selv om Rodon og Gnonto er ute så blir det neppe plass til alle av Poveda, Gelhardt, Joseph, Creswell..Sitter Bamford på benken i dag?

God følelse i dag!




Dennis

Sannsynlig kampbilde er jo at Watford legger seg bakpå og satser på kontringer[...]

Det er nok sannsynlig ja, men Watford er faktisk laget i divisjonen med flest skudd (15 flere enn Leeds), høyest antall nøkkelpasninger (11 flere enn Leeds) og nest lavest xG imot (fra åpent spill), kun slått av Birmingham. Leeds har noe høyere xG for og er blant de beste i serien der, mens Watford totalt sett også er et lag som er glad i å ha ballen. Så begge liker tilsynelatende å bygge opp angrepene sine, men Watford virker - ut fra overflatestatistikk og lite grunnlag - å være noe mer direkte på mål enn Leeds, vist ved antall avslutninger.

Borte mot Coventry hadde de ballen litt mindre enn hjemmelaget med 46%, mens borte mot Stoke hadde de ballen 59% av tida. Verdt å nevne er at i disse tilfellene jaktet Coventry utligning og Watford utligning, så her sier statistikken ingenting om hvordan kampforløpet var ved uavgjort. Tror nok uansett også at de fleste trenere vil ha mer respekt for bortekamp på Elland Road, i forhold til besøk til Coventry og Stoke. Så er det nok noen trenere som også vil gå mot den forventningen og gå i strupen på Leeds. Scorer de først, blir det vanskelig å bryte de ned.

Det er ikke mye som skiller lagene på papiret her og virkeligheten er ikke alltid lik det statistikken sier. Eksempelvis hadde Hull i protokollen 0 skudd på mål mot Leeds, men vi vet alle at Traore hadde scoret på sin sjanse 99/100 ganger.

Fortsatt tidlig og statistikk er statistikk, men det er noe som er verdt å merke seg så langt. Det handler ikke om Leeds, men ligaleder Preston. De leder ligaen, men ligger plassert helt i nedre sjiktet både når det gjelder xG fra åpent spill og antall skudd. Eksempelvis har Watford avsluttet over dobbelt så mange ganger. Preston har også blant det laveste antall pasningsekvenser, altså at de beholder ballen i laget og bygger opp angrep.

Både Leeds og Watford er for øvrig lag som liker å presse og ligger høyt på tabellen her. Leeds er faktisk sammen med Ipswich det laget med høyest turn over, definert som å vinne ballen mindre enn 40 meter fra motstanders felt. Det har skjedd 73 ganger så langt, mens Watford har 66. Ut av dette har Leeds' ballvinninger endt med 14 avslutninger, 9 hos Watford. To mål fra Leeds og ett fra Watford.

Ikke alle nørder like mye på statistikk og nevnt nok en gang er fortsatt ikke divisjonen helt "satt", men det vi kan lese ut av det er at Leeds og Watford på papiret fremstår å spille ganske likt hverandre. Lagene presser og ønsker å vinne ballen høyt i banen, men er også glad i å kjele med ballen når motstander har etablert forsvar. Blir derfor spennende å se hvordan spesielt gjestene angriper denne kampen.

En annen ting virker tydelig for meg, at Preston har fått fryktelig godt betalt så langt. Det er vel ikke overraskende for noen om de etter hvert dabber av og om tendensen fortsetter (som selvsagt ikke er gitt), vil de nok etter hvert synke nedover på tabellen.


@Eriksen55: Ja, for all del. Ampadu er en veldig intelligent og oppofrende spiller. Han kan sikkert spille back og stopper med stort hell. Det betviler jeg ikke, det er tomrommet han ville etterlatt seg på midten jeg tenker på. Vi har grei nok dekning på stopperplass også, mens vi ikke vet hvordan en duo ut av Kamara, Gray og Gruev hadde fungert enda.

Ellers er jeg helt enig med deg angående James. Han er ingen stor ballspiller, tvert imot ganske svak med ballen. Det største problemet er likevel at han aldri virker å være helt i sync med medspillerne sine. Det han derimot er god til, er presspillet sitt og selvsagt utnytte farten når det blir store rom og samhandlingen med medspillere er mindre vanskelig å time riktig. Når han får rom er han farlig, noe vi så mot Millwall. Selv om vi kan "bortforklare" hans to assister med mye flaks, hadde han et godt innhopp utover det også. Han skaper målet til Piroe ved å sette fart fra midten og ender opp med å snuble en målgivende til nederlenderen.

Jeg skulle gjerne sett Anthony fra start, så min grunn til å liste James er hva jeg tror Farke ender opp med. James er nok best utnyttet som innbytter i kamper hvor det har åpnet seg, eksempelvis ved at en motstander jakter mål. Han forsvarer neppe en plass uke etter uke med alle friske, men jeg syns absolutt han har noe å gjøre i en kamptropp, av nevnte grunner.

Spent på Kamara selv! Om han ikke starter i dag, tror jeg nok minst vi får se han 20-30 minutter.

Igjen, har en liten følelse i at Poveda kan gjøre en forskjell i dag. Det hadde også vært artig om Joffy hadde scoret. Noen av oss hadde håpa han kunne stå frem i år og det lå litt i korta midt på sommeren at han ville få sjanser, men så langt har han ikke plukket opp hansken i det hele tatt. Vi vet jo hva han kan gjøre, som mot Brighton og Norwich i Marschs første vår. Men det begynner å bli en stund siden.
« Siste redigering: September 23, 2023, 11:34:33 av Dennis »
Marching on together!

baste

Trur på seier i dag.
Gray bør kanskje få hvile litt, Kamara eller Gruev bør få litt spilletid.
Synes troppen ser bra ut, dette laget kan klare opprykk. For første gang siden Bielsa, så føler jeg at vi har riktig manager på plass.
Kampbillett er kjøpt, bare å glede seg.


MOT

Kato

Sannsynlig kampbilde er jo at Watford legger seg bakpå og satser på kontringer. Da vil det være håpløst å starte med James. Han er "kun" god når han får rom å boltre seg i. Anthony eller Poveda bør være foran ham i køen i en slik type kamp. På bortebane mot tøff motstand kan James være perfekt av to årsaker: han er glimrende som presspiller, jobber godt defansivt og er god i kontringsfasene.
Blir det mye powerplay, som fort kan skje i dag, må vi ha spillere med kreativitet og dribleegenskaper. Og fyr gjerne av en del skudd utenfor boksen.

Tipper dette blir laget:

Meslier - Ayling, Struijk, Cooper, Byram - Ampadu, Kamara - Summerville, Piroe, Anthony - Rutter

auren

Jeg tror du treffer her med laguttaket. Ampadu har vært glimrende sentralt, ikke noe flytting av han.
 

RoarG

Var litt tidlig ute med å tippe første hjemmeseier til forrige kamp. Drister meg til å tippe hjemmeseier nå. Den første må jo komme før eller siden. Tror ikke at vi holder nullen med Rodon ute, så her må vi nok ha minst 2 mål for å vinne. 2-1 til Leeds. Scorer gjør Summerville og Piroe.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Ayling og Gray ute. Byram og Kamara inn. Cooper inn for Rodon. Ellers uendret.

Det betyr at James starter og Anthony på benken. Synd, hadde håpet på Anthony
« Siste redigering: September 23, 2023, 15:08:48 av Eriksen55 »

RoarG

Ayling og Gray ute. Byram og Kamara inn. Cooper inn for Rodon. Ellers uendret.

Det betyr at James starter og Anthony på benken. Synd, hadde håpet på Anthony
Som forventet m.a.o..
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ayling og Gray ute. Byram og Kamara inn. Cooper inn for Rodon. Ellers uendret.

Det betyr at James starter og Anthony på benken. Synd, hadde håpet på Anthony
Som forventet m.a.o..

Syns ikke det er som forventet. Supportere har ropt om erstattere for Ayling, men han har spilt likevel.
Nå får Shackleton sjansen til å bli andrevalget når Spence ikke spiller.
Ikke sikker på at han benytter sjansen.

Uansett sikkert lurt å la Ayling hvile.

Og nå får Kamara endelig sjansen fra start. Spent på om han og Ampadu fungerer godt sammen.
Vi vet det ikke før vi har prøvd det.

Får håpe vi ikke stanger og stanger uten å få uttelling i dag da.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Kamp: Leeds United v Watford @ Elland Road, lørdag 23.9.23 kl 1600 på LUTV
« Svar #24 på: September 23, 2023, 15:53:36 »
Håper Farke prøver på en vri i dag: spill Piroe som spiss (9), la Summerville spille i en mer fri rolle (10) og la James og Rutter ta seg av vingene. Ikke sikkert vi får så mange sjansene og da trenger vi en poacher foran mål. Rutter har ikke samme avslutteregenskapene som Piroe, det så vi sist kamp og hjemme mot uglene.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sterland

Funker LUTV hos dere?

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Fantasyland


Tom

 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan