Skrevet av Emne: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2  (Lest 4497 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

stian

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #90 på: Oktober 07, 2023, 18:12:54 »
Må bare si Sam Byram er et kupp på backen. Strålende god når han er skadefri.

Bra at du trekker frem dette! Vi var vel flere som var skeptiske til en høyrebeint VB, men for første gang på årevis har det gått flere måneder uten at vi etterlyser en skikkelig venstreback. Byram har vært bunnsolid!

auren

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #91 på: Oktober 07, 2023, 18:13:45 »
Må bare si Sam Byram er et kupp på backen. Strålende god når han er skadefri.
Enig. Hadde også en viktig redning på strek og en herlig blokkering på Weimanns skudd. Vanskelig å dele ut topp tre i dag!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bjosse77

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #92 på: Oktober 07, 2023, 18:17:28 »
Meslier 6 - Ikke imponerende i feltarbeidet, ingen redninger.
Gray 8 - Er glimrende med ball, stengte sin side.
Rodon 7 -Viktig i avgjørende faser i boks, taper ikke dueller der inne.
Struijk 7 - Stabilt bra, noe smårufs med ball.
Byram 8,5 - Helt strålende, begge veier.
Ampadu 6,5 - Så litt tyngre ut i dag, trenger litt hvile.
Kamara 8 - Syns han brøt glimrende, god med ball.
Summerville 8 - Helt vill med ball, trenger bedre valg etter å ha dratt av to mann.
Rutter 8 - Lager enormt med bryderi der fremme.
James 7,5 - Aldri undervurder målpoeng.
Piroe 8 - Natural noen goalscorer, den eneste hos oss.
Anthony 7 - Lager trøbbel den tiden han spiller.
Bamford - I dag så vi ikke selvtilliten.

Farke - Byttet seint, forsto det litt i dag da vi hadde bra momentum midt i andre omgang.
Kall det hva du vil, men han har en refleksredning som Byram etterpå redder på strek. REFLEKSredning. Uten Meslier hadde den gått inn.

auren

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #93 på: Oktober 07, 2023, 18:41:04 »
Det er bare til å fortsette med Gray på backen til Spence er klar! For en kamp! Full kontroll på vingen på BC, tett oppi hele tiden og gjorde knapt en feil!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #94 på: Oktober 07, 2023, 18:57:07 »
Det er bare til å fortsette med Gray på backen til Spence er klar! For en kamp! Full kontroll på vingen på BC, tett oppi hele tiden og gjorde knapt en feil!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Han er vår nye Stuart Dallas. Allsidig og utrolig moden spillemessig til tross for den lave alderen.
Super Leeds since 1968

Dennis

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #95 på: Oktober 07, 2023, 19:00:23 »
Det er bare til å fortsette med Gray på backen til Spence er klar! For en kamp! Full kontroll på vingen på BC, tett oppi hele tiden og gjorde knapt en feil!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Han er vår nye Stuart Dallas. Allsidig og utrolig moden spillemessig til tross for den lave alderen.

Fantastisk kamp. Rører det litt til i en situasjon tidlig, etter det tråkket han knapt på et feil grasstrå.
Marching on together!

Josch

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #96 på: Oktober 07, 2023, 19:02:01 »
Meget sterk kamp. Klart, klart best. Men som mot QPR ble det kamp helt inn. Mange sjanser og mange nesten-sjanser. Rutter stor nok en gang, men trenger et par mål for å få opp selvtilliten. Gray eksemplarisk på backen. Får min MOM!

Grattis folkens! Deilige 3 poeng som var så sinnsykt fortjent!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Enig. Leeds var best begge veier.
Forsvaret har fått sin firer nå , uten Ayling og Cooper. Sikkkert spill, rydder unna i luftrom, blokkerer skudd og stenger kanter.  Halvsjanser imot kommer alltid. Men rotet i forsvar er borte.

Angrepet var bra. Men det mangler gode avslutniger og mål etter gode angrep for å være på nivå med De beste, mener jeg.
Bristol city var en bra test, for de var ikke dårlige.

Piroes mål er klasse. Smart langskudd mellom beina uten å være målsjans!! Målene hans tikker inn.

auren

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #97 på: Oktober 07, 2023, 19:04:53 »
Piroes mål minner meg om målet til Raphinha mot Everton. Ikke alltids å smelle til å håpe på det beste. Nydelig, kontrollert finish.

Men hadde Meslier slippet inn det målet hadde nok en del hylt på «keepertabbe»…

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #98 på: Oktober 07, 2023, 19:39:58 »
Ganske tøff sak av Farke å vrake Ayling og putte Gray på back. Ayling var svak sist med et elendig touch, så helt riktig at han ble benket. Gamlegutta sliter med spilletid, Bamford inkludert. Blir ikke enklere med Spence og Gnonto tilbake.

Sydhagen

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #99 på: Oktober 07, 2023, 20:08:52 »
Ganske tøff sak av Farke å vrake Ayling og putte Gray på back. Ayling var svak sist med et elendig touch, så helt riktig at han ble benket. Gamlegutta sliter med spilletid, Bamford inkludert. Blir ikke enklere med Spence og Gnonto tilbake.
Tøft valg, men med hurtigheten til han vingen så var det et viktig valg. Ayling hadde nok slitt veldig i denne kampen tror jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Fantasyland

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #100 på: Oktober 07, 2023, 20:15:47 »
Må bare si Sam Byram er et kupp på backen. Strålende god når han er skadefri.

Bingo! Imponer altså

TK20

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #101 på: Oktober 07, 2023, 20:35:31 »
Forsvaret har fått sin firer nå , uten Ayling og Cooper. Sikkkert spill, rydder unna i luftrom, blokkerer skudd og stenger kanter.  Halvsjanser imot kommer alltid. Men rotet i forsvar er borte.

Rolig nå. Lang sesong.

Andersen

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #102 på: Oktober 07, 2023, 20:40:35 »
Flott med en ny seier, men hvor mange sjanser må vi ha for å klare å dra seieren i land ? Hva skal man si om Piroe ? Anonym i store deler av kampen før han får en sjanse ut av nesten ingenting og vipps , så ligger ballen i mål !

Gordon McUseless

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #103 på: Oktober 07, 2023, 20:54:10 »
Må bare si Sam Byram er et kupp på backen. Strålende god når han er skadefri.

Bingo! Imponer altså
Han har vert tidvis god ja, men han er overehodet ikke PL kaliber. Kan gjøre en jobb i championship, men en ser tidivis at han bruker for lang tid med ballen og beina går i stå innimellom mot driblesterke vinger. Men får godkjent pluss så langt. Men skulle vi mot formodning rykke opp, så er det bare på starte jakten på en ny back.

Hallgeir *

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #104 på: Oktober 07, 2023, 20:55:45 »
Ganske tøff sak av Farke å vrake Ayling og putte Gray på back. Ayling var svak sist med et elendig touch, så helt riktig at han ble benket. Gamlegutta sliter med spilletid, Bamford inkludert. Blir ikke enklere med Spence og Gnonto tilbake.

Vi har en manager med bein i nesa som har begynt utfasingen av gamlegutta, som er ganske naturlig nå som vi har gode, unge alternativer.

Det er ikke bare tøft, men også fornuftig og naturlig. Det finnes en tid for alt, til og med for Cooper og Ayling. Jeg setter stor pris på det de har betydd for klubben over snart ti år, flotte representanter er de, men laget betyr mer enn enkeltspillere.
Super Leeds since 1968

stian

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #105 på: Oktober 07, 2023, 21:16:43 »
Må bare si Sam Byram er et kupp på backen. Strålende god når han er skadefri.

Bingo! Imponer altså
Han har vert tidvis god ja, men han er overehodet ikke PL kaliber. Kan gjøre en jobb i championship, men en ser tidivis at han bruker for lang tid med ballen og beina går i stå innimellom mot driblesterke vinger. Men får godkjent pluss så langt. Men skulle vi mot formodning rykke opp, så er det bare på starte jakten på en ny back.

Nå synes jeg du er streng, Gordon. Byram var gratis, har lang erfaring i Premier League, og har fylt  et hull i stallen som har vært gapende siden Dallas (som selv ikke var VB) ble skadd. Han kan gjøre en jobb i championship, og vi er jo engang i championship. For å rykke opp fra championship, må vi ha et lag som kan gjøre en jobb i divisjonen. Byram er kanskje ikke noen spektakulær driblefant, men han har levert langt over det vi kunne forventet.

Borge

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #106 på: Oktober 07, 2023, 21:27:19 »
Meget sterk kamp. Klart, klart best. Men som mot QPR ble det kamp helt inn. Mange sjanser og mange nesten-sjanser. Rutter stor nok en gang, men trenger et par mål for å få opp selvtilliten. Gray eksemplarisk på backen. Får min MOM!

Grattis folkens! Deilige 3 poeng som var så sinnsykt fortjent!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Enig. Leeds var best begge veier.
Forsvaret har fått sin firer nå , uten Ayling og Cooper. Sikkkert spill, rydder unna i luftrom, blokkerer skudd og stenger kanter.  Halvsjanser imot kommer alltid. Men rotet i forsvar er borte.

Angrepet var bra. Men det mangler gode avslutniger og mål etter gode angrep for å være på nivå med De beste, mener jeg.
Bristol city var en bra test, for de var ikke dårlige.

Piroes mål er klasse. Smart langskudd mellom beina uten å være målsjans!! Målene hans tikker inn.

Tja, var vel ikke stødig på scoringen imot tenker jeg. Den ballen skal jo ryddes vekk 10 av 10 ganger.  Vi slipper inn for mange slike tullmål.
Borge

Gordon McUseless

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #107 på: Oktober 07, 2023, 21:55:38 »
Må bare si Sam Byram er et kupp på backen. Strålende god når han er skadefri.

Bingo! Imponer altså
Han har vert tidvis god ja, men han er overehodet ikke PL kaliber. Kan gjøre en jobb i championship, men en ser tidivis at han bruker for lang tid med ballen og beina går i stå innimellom mot driblesterke vinger. Men får godkjent pluss så langt. Men skulle vi mot formodning rykke opp, så er det bare på starte jakten på en ny back.

Nå synes jeg du er streng, Gordon. Byram var gratis, har lang erfaring i Premier League, og har fylt  et hull i stallen som har vært gapende siden Dallas (som selv ikke var VB) ble skadd. Han kan gjøre en jobb i championship, og vi er jo engang i championship. For å rykke opp fra championship, må vi ha et lag som kan gjøre en jobb i divisjonen. Byram er kanskje ikke noen spektakulær driblefant, men han har levert langt over det vi kunne forventet.
Jo, han har vert et kupp da han var gratis og han har ikke gjort seg bort og at mtp på han fisken vi mistet på ripen som gikk til Bornemouth eller hvor det var, så har vi bedre av at han er her enn at han ikke r er det. Men står for at ikke er mannen vi kan satse på om vi skulle rykke opp. Han er en god stallspiller inn til videre. Håper han får konkurranse av Stuart Dallas etter hvert, men det spørs hvor han står etter alt som har skjedd.  Vi slipper Struijlk på backen...bare det er jo en stor oppgradering.

stian

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #108 på: Oktober 07, 2023, 22:19:18 »
Må bare si Sam Byram er et kupp på backen. Strålende god når han er skadefri.

Bingo! Imponer altså
Han har vert tidvis god ja, men han er overehodet ikke PL kaliber. Kan gjøre en jobb i championship, men en ser tidivis at han bruker for lang tid med ballen og beina går i stå innimellom mot driblesterke vinger. Men får godkjent pluss så langt. Men skulle vi mot formodning rykke opp, så er det bare på starte jakten på en ny back.

Nå synes jeg du er streng, Gordon. Byram var gratis, har lang erfaring i Premier League, og har fylt  et hull i stallen som har vært gapende siden Dallas (som selv ikke var VB) ble skadd. Han kan gjøre en jobb i championship, og vi er jo engang i championship. For å rykke opp fra championship, må vi ha et lag som kan gjøre en jobb i divisjonen. Byram er kanskje ikke noen spektakulær driblefant, men han har levert langt over det vi kunne forventet.
Jo, han har vert et kupp da han var gratis og han har ikke gjort seg bort og at mtp på han fisken vi mistet på ripen som gikk til Bornemouth eller hvor det var, så har vi bedre av at han er her enn at han ikke r er det. Men står for at ikke er mannen vi kan satse på om vi skulle rykke opp. Han er en god stallspiller inn til videre. Håper han får konkurranse av Stuart Dallas etter hvert, men det spørs hvor han står etter alt som har skjedd.  Vi slipper Struijlk på backen...bare det er jo en stor oppgradering.

Det kan jeg for så vidt være enig i. Ved et evt. opprykk må vi se veldig nøye på kvaliteten defensivt, det er jeg helt enig i. Kanskje er det noe vi ser på i januar også. Vi har mange som begynner å bli gamle og som neppe er med oss hvis vi spiller i PL neste sesong. Hvis vi har penger å bruke så tror jeg de kommer til å brukes i de bakre rekker. I dag var Struijk kaptein med Cooper på benken og Ayling var benket for en 17-årig midtbanespiller. Vår tydeligste sjef i forvaret (Rodon) er på lån ut sesongen. På mange måter så er Byram ett av de sikreste kortene vi har i forsvar.

Bjosse77

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #109 på: Oktober 07, 2023, 22:55:11 »
Ayling har ikke vært 100%, så ikke sikkert dette hadde vært konstellasjonen ellers. Selv hadde jeg håpet på å få se Byram på høyreback i dag, men før jeg får sett kampen på ny så er trolig Gray topp 3 på MoM-lista mi.

Men ja, vi trenger en venstreback. Byram får ikke alltid tid til å vende innover i PL, men er veldig god til å skaffe seg rom.

Personlig tror jeg tiden for Cooper til å bli squadplayer er her. Ayling er også på hell, men kan trolig fylle en rolle på høyreback og høyre kant ennå litt til. På sitt beste fremdeles ganske god, periodevis litt rotete. Likevel en veldig progressiv spiller.

Hvis Bamford holder seg skadefri er det likevel han av gamlegutta jeg ser i en størst rolle. True bakrom er han, med Summerville, vår beste spiller på. Noe av toppfarta er borte, men med ball mye raskere enn Piroe og også raskere enn Rutter. Vår beste offensive press spiller. 20-30 minutter og en start hist og pist der det kan være det beste for laget.

Mest overrasket over James. Har vel omtrent 2 gode kamper i PL for oss, men i år ser jeg en fotballspiller. Fremdeles mye å gå på med ballkontroll, har jo blant annet en assist fordi han snubler i ball. Likevel vært en helt annen spiller enn tidligere. Ser også ut som Meslier er på bedringens vei, men vi må få tak i en bedre keeper snart. Hvorfor bruker vi IGJEN ressurser på en keeper som ikke er bedre enn Meslier. Bare tøys.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk
« Siste redigering: Oktober 07, 2023, 22:56:45 av Bjosse77 »

ar9

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #110 på: Oktober 07, 2023, 23:01:06 »
Fantastisk underholdene kamp.
Har tidligere etterspurt skudd fra +-20m og ble hørt av Piröe. Håper det er mer der det kom fra.

Gray konge på back. Men altså tenk å spille på lag med Rutter!!! Han kan spilles opp i alle mulige situasjoner med både 1 og 2 i ryggen uten å miste den. Er du rådvill så spill til han med gliset
Sjansen er stor for at du får en krempasning tilbake.
Må være ett mareritt å spille mot.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallgeir *

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #111 på: Oktober 07, 2023, 23:06:51 »
Ayling har ikke vært 100%, så ikke sikkert dette hadde vært konstellasjonen ellers. Selv hadde jeg håpet på å få se Byram på høyreback i dag, men før jeg får sett kampen på ny så er trolig Gray topp 3 på MoM-lista mi.

Men ja, vi trenger en venstreback. Byram får ikke alltid tid til å vende innover i PL, men er veldig god til å skaffe seg rom.

Personlig tror jeg tiden for Cooper til å bli squadplayer er her. Ayling er også på hell, men kan trolig fylle en rolle på høyreback og høyre kant ennå litt til. På sitt beste fremdeles ganske god, periodevis litt rotete. Likevel en veldig progressiv spiller.

Hvis Bamford holder seg skadefri er det likevel han av gamlegutta jeg ser i en størst rolle. True bakrom er han, med Summerville, vår beste spiller på. Noe av toppfarta er borte, men med ball mye raskere enn Piroe og også raskere enn Rutter. Vår beste offensive press spiller. 20-30 minutter og en start hist og pist der det kan være det beste for laget.

Mest overrasket over James. Har vel omtrent 2 gode kamper i PL for oss, men i år ser jeg en fotballspiller. Fremdeles mye å gå på med ballkontroll, har jo blant annet en assist fordi han snubler i ball. Likevel vært en helt annen spiller enn tidligere. Ser også ut som Meslier er på bedringens vei, men vi må få tak i en bedre keeper snart. Hvorfor bruker vi IGJEN ressurser på en keeper som ikke er bedre enn Meslier. Bare tøys.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk

Hurtigheten som James innehar, tror jeg ikke alltid er en velsignelse. Siden det skorter på teknikk der i gården, kan den ofte være en forbannelse eller hemsko. Kanskje han, på grunn av farten, faller litt for eget grep og mister ballen pga. det?

Men ingen kan ta han for dårlig innsats.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #112 på: Oktober 08, 2023, 09:43:02 »
Ganske tøff sak av Farke å vrake Ayling og putte Gray på back. Ayling var svak sist med et elendig touch, så helt riktig at han ble benket. Gamlegutta sliter med spilletid, Bamford inkludert. Blir ikke enklere med Spence og Gnonto tilbake.

Vi har en manager med bein i nesa som har begynt utfasingen av gamlegutta, som er ganske naturlig nå som vi har gode, unge alternativer.

Det er ikke bare tøft, men også fornuftig og naturlig. Det finnes en tid for alt, til og med for Cooper og Ayling. Jeg setter stor pris på det de har betydd for klubben over snart ti år, flotte representanter er de, men laget betyr mer enn enkeltspillere.

Her er du inne på noe, Hallgeir. Utfasingen er i gang, og det er på tide vi gjør det.

Men, gamlegutta er fortsatt utrolig viktige! Farke får et spørsmål om Struijk i kapteinsrollen men svaret handler om at det er Cooper/Ayling som er sjefene,fortsatt utrolig viktige i garderoben (Dallas nevnes også, helt not slutten).

What kind of captain is Pascal Struijk and what leadership qualities have you found in him?

Yes, today he had the armband, but our club captain is definitely Liam Cooper. It's always good to have him because he's a leader together with Luke Ayling, both with this experience leading the group. I'm pretty grateful that they were also there today as leaders with a group because we had an average age in the starting line-up, I don't know exactly how young it was, but must be one of the youngest in the last decades here for Leeds in a league game. We need this leadership and for that Liam and Luke are really, really crucial and although they perhaps both would have preferred to play each and every second, they were outstanding in the dressing room and just can praise their characters and their behaviour and how much they are there for this group. This is crucial, yes, when they're not in the starting line-up, of course, and someone has to wear the captain’s armband, it's also not that Pascal won this in the lottery. He's also done a lot for this group. He’s important for our group and I think he's on the way to grow more and more into this leader role and play a more significant part I think from year to year, that he will add to his CV.

We need also young players to grow into this role. In addition to Liam to Luke, Stuart Dallas is quite important for us.

TROSS ALT DETTE altså, utfasingen av 'gamlegutta' er i gang og den må gjøres.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Cherry

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #113 på: Oktober 09, 2023, 09:00:46 »
Ikke glem at 1.valget vårt på HB er ute da, Djed Spence ble garantert ikke lånt inn som stallfyll. ;)
..også nevner jeg Firpo....han er fortsatt vår, og kan være meget bra i denne divisjonen....når begge disse er tilbake - da har vi bra cover!

Dennis

Sv: Kamp: Leeds vs. Bristol C@ Elland Road 7.10.23 kl. 16 på Viasport 2
« Svar #114 på: Oktober 09, 2023, 10:36:27 »
Ganske tøff sak av Farke å vrake Ayling og putte Gray på back. Ayling var svak sist med et elendig touch, så helt riktig at han ble benket. Gamlegutta sliter med spilletid, Bamford inkludert. Blir ikke enklere med Spence og Gnonto tilbake.

Vi har en manager med bein i nesa som har begynt utfasingen av gamlegutta, som er ganske naturlig nå som vi har gode, unge alternativer.

Det er ikke bare tøft, men også fornuftig og naturlig. Det finnes en tid for alt, til og med for Cooper og Ayling. Jeg setter stor pris på det de har betydd for klubben over snart ti år, flotte representanter er de, men laget betyr mer enn enkeltspillere.

All honnør til trofaste tjenere. De har vist seg verdige Leeds-drakta og kom for småsummer. Ayling kosta vel rundt £200k og er et stort bargain for klubben, uavhengig om formen har pekt nedover en god stund nå.

Problemet har vært rekrutteringen de siste fire-fem åra. Da Cooper, Ayling og Dallas kom til Leeds var de relativt unge, men ganske raskt en del av lederteamet blant spillerne. Det har derimot ikke blitt hentet spillere som har tatt den stafettpinnen videre. Kristiansen, Wøber, Adams, Koch, Llorente osv. De var nok tiltenkt det, men enten var de for svake eller stakk så fort det lot seg gjøre.

Igjen ble det opp til de litt utdaterte å lede skuta. Den utfordringen har vi sett i at Farke har ønsket å ha enten Ayling eller Cooper på banen, noe han selv har uttalt grunnen til også. Nå gjorde han ikke det sist og det med hell, så kanskje er dette tida hvor det endrer seg. De får nok fortsatt en del kamper i år, men det er på tide å stole på yngre krefter.

Det tok litt tid, men allerede i første vinduet med 49ers c/o Hammond og Steinsson, har det vært milevis bedre rekruttering av klubben. Måtte det vare!
Marching on together!